אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מנהלי עבודה ✔ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? איך לנהל ראשי צוותים? מהי אחריות מנהל העבודה על העובדים? האם המנהל מנהל טוב? האם לפטר את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? איך לנהל ראשי צוותים? מהי אחריות מנהל העבודה על העובדים? האם המנהל מנהל טוב? האם לפטר את המנהל או את העובד? מי אחראי המנהל או העובד? ניהול ראשי צוותים, אחריות המנהל, אחריות ניהולית
מה לעשות כשהעובד של המנהל שלך עושה בעיות?

כאשר יש תחתיך מנהל, והוא אחראי על צוות עובדים, ייתכן מצב שבו אחד העובדים עושה בעיות כגון איחורים, חוסר יעילות, או התעסקות בדברים שלא קשורים לעבודה. נשאלת השאלה, איך עליך לנהוג כמנהל בכיר במצב הזה? האם אתה אמור להמליץ למנהל שתחתיך לפטר את העובד, לנסות לשנות אותו, לתקן אותו, או אולי לשקול האם המנהל עצמו הוא הבעיה?

האם זו אחריות שלך כמנהל בכיר להתערב בהחלטות המנהל שמתחתיך?

התשובה הברורה שמספק אליעד היא שלא אמור לעניין אותך אם המנהל שתחתיך לא מסתדר עם העובד שלו. כל ההתלבטויות הפנימיות לגבי מי אשם במצב, העובד או המנהל, לא צריכות להיות בעיה שלך כלל. אתה כמנהל בכיר, האחראי ישירות רק על מי שמתחתיך, לא אמור להיכנס לשאלות כמו האם העובד לא טוב, האם המנהל לא יודע לנהל, או האם צריך לפטר את העובד. ההחלטה לגבי העובדים היא באחריותו המוחלטת של המנהל שתחתיך.

מהי הגישה הנכונה של מנהל בכיר כלפי המנהלים שתחתיו?

אליעד מסביר זאת בצורה ברורה ופשוטה: אתה כמנהל בכיר צריך לראות את המנהל שתחתיך כאחראי בלעדי לכל מה שקורה במחלקה שלו. המנהל שתחתיך הוא בעצמו סוג של "עובד" שלך, והתפקיד שלו הוא לספק לך תוצאות. אתה צריך לגשת אליו בצורה מאוד ברורה ופשוטה, ולהגיד לו שאתה לא מרוצה מהתוצאות שהוא מספק לך - בין אם מדובר בעמידה בלוחות זמנים, איכות עבודה, תפוקות או כל פרמטר אחר.

לדוגמה, אם המנהל שתחתיך לא עומד ביעדים, אתה אומר לו באופן ברור:

"תקשיב, אני לא מרוצה מאיכות העבודה, מהתפוקות, מהלוחות זמנים, או מכל פרמטר אחר שהוא בתחום האחריות שלך."

המנהל שתחתיך יכול להסביר שזה לא הוא, אלא העובד שלו הוא הבעייתי. התשובה שלך למצב כזה צריכה להיות פשוטה וברורה: העובדים שלך הם כלים שלך. אם אחד מהם לא מתפקד, זו בעיה שלך. תפקידך לפתור את הבעיה - להחליף את העובד, לתקן אותו, לשפר אותו, להשקיע בו, לדבר איתו, או לפטר אותו. מה בדיוק המנהל שתחתיך יעשה זו החלטה שלו בלבד.

האם העובדים הם כמו כלי עבודה?

כן. אליעד משתמש בדוגמה פשוטה מאוד להמחשה - העובד הוא כמו כלי עבודה. אם הכלי התקלקל, העבודה לא מתבצעת כראוי. האדם שאחראי על הכלים האלה הוא המנהל הישיר שלהם, ולכן האחריות לתקן או להחליף את הכלי המקולקל היא באחריות המנהל ולא באחריות שלך כמנהל בכיר. אתה לא צריך להתעסק במה שקורה עם הכלים, אלא רק לקבל מהמנהל שתחתיך את התוצאות שהוגדרו לו מראש.

מדוע אסור לך כמנהל בכיר להתערב בהחלטות המנהל שתחתיך?

הנקודה המרכזית שאליעד מדגיש היא שהמחלקה או הצוות שמתחתיך היא "מערכת סגורה" מבחינתך. אתה נותן סמכויות למנהל שתחתיך כדי שהוא ינהל את האנשים שלו. זו הסיבה שלמנהל יש סמכות. אסור לך להתערב בהחלטות שלו לגבי העובדים שלו, משום שברגע שאתה מתערב, אתה מסיר ממנו אחריות ומבלבל את כל מערכת הניהול.

לכן, אל תנתח אם המנהל מנהל טוב או לא טוב, אל תתעסק בשאלות כמו האם העובד לא מתאים או כן מתאים, ואל תנסה לנהל במקומו. אתה אומר למנהל שלך: "אני צריך תוצאות". אם הוא צריך להחליף את כל הצוות שלו, שיעשה את זה. אם הוא צריך להשקיע בעובדים שלו, זו החלטה שלו. מה שקורה בצוות שלו, זו הבעיה שלו בלבד.

האם לפטר את המנהל או את העובד?

השאלה הזו לא אמורה להטריד אותך ישירות. התפקיד שלך הוא למדוד את התוצאות שמספק המנהל שתחתיך. אם הוא מספק לך תוצאות טובות - הוא מנהל טוב. אם הוא לא מספק לך תוצאות - הוא מנהל לא טוב. אתה כמנהל בכיר בוחן את המנהל שתחתיך על בסיס תוצאות בלבד. אם הוא לא עומד בדרישות, ייתכן שבשלב מסוים תחליט לפטר דווקא את המנהל עצמו, ולאו דווקא את העובדים שמתחתיו. שוב, זו החלטה שאתה תקבל על בסיס התוצאות שהוא מספק, לא על סמך התהליכים הפנימיים בתוך המחלקה שלו.

סיכום הגישה הניהולית הנכונה לניהול מנהלים בכירים וראשי צוותים?

לסיכום, הגישה הניהולית שאליעד מציע היא פשוטה ואפקטיבית:
  • כמנהל בכיר, יש לך אחריות רק על המנהל שתחתיך ולא על העובדים שמתחתיו.
  • אתה מודד את המנהל שתחתיך לפי תוצאות בלבד.
  • המנהל שתחתיך אחראי באופן מלא למה שקורה בצוות שלו.
  • אל תתערב בהחלטות המנהל שמתחתיך, תן לו את הסמכות והאחריות לנהל את העובדים שלו.
  • אם המנהל לא מצליח לספק תוצאות, הוא זה שנושא באחריות, ואולי אותו תחליף בעתיד.
  • העובדים הם כלי העבודה של המנהל שתחתיך - לא שלך. תן לו לטפל בהם כראות עיניו.
מה לעשות כאשר עובד תחת מנהל שלך עושה בעיות?

שלום חברים, נניח שיש תחתיך מנהל, ולמנהל הזה יש עובד שעושה לו בעיות - מאחר, משחק משחקים או פשוט לא מבצע את העבודה כנדרש. השאלה היא, מה כדאי לעשות? האם להמליץ למנהל שתחתיך לפטר את העובד? לנסות לשנות אותו? לשפר אותו? או שאולי בכלל הבעיה היא בניהול שלו? איך נכון לגשת לסיטואציה כזו?

התשובה הפשוטה

הדבר החשוב ביותר להבין הוא שאותך לא אמור לעניין אם המנהל שלך לא מסתדר עם העובד שלו. זה לא העניין שלך. נסביר זאת בצורה מסודרת.

האחריות של כל דרג ניהולי

נניח שיש מנהל מול עובד. המנהל נותן הוראות לעובד - "עשה כך וכך", ואם העובד לא עושה, המנהל מחליט כיצד לפעול - להשקיע בו, לפטר אותו, לחפש עובד אחר וכדומה.

עכשיו, אתה כמנהל של המנהל הזה לא אמור להיכנס לדילמות של "האם העובד בעייתי?" או "האם המנהל לא יודע לנהל אותו?". מבחינתך, האחריות הבלעדית היא על המנהל שתחתיך.

איך עליך לפעול?

עליך לגשת למנהל שלך ולומר לו:

"אני לא מרוצה מהעבודה שלך, מהביצועים, מהתפוקות, מהלוחות זמנים או מכל דבר אחר שקשור לתוצאות שאתה מספק."

המנהל צריך להבין שזו אחריותו לספק תוצאות, ושהאופן שבו הוא מנהל את העובדים שתחתיו הוא בעיה שלו. אם יש לו בעיה עם עובד מסוים, זה עליו להחליט - האם לפטר אותו, האם להשקיע בו, האם למצוא לו תפקיד אחר. זו לא הבעיה שלך.

העובד הוא כלי עבודה

תחשוב על זה כך: העובד הוא כמו כלי עבודה. אם כלי העבודה מקולקל, העבודה לא מתבצעת. המנהל שתחתיך אחראי לוודא שהכלים שלו פועלים כראוי. אם הם לא מתפקדים, זו האחריות שלו לתקן, להחליף או למצוא פתרון אחר.

אל תתערב במערכת סגורה

המנהל שתחתיך הוא זה שאחראי לספק לך תוצאות. מה קורה בתוך המערכת הפנימית שלו? זה לא עניינך. אתה לא צריך לנתח האם הוא מנהל טוב או לא, האם העובד בעייתי או לא. אתה אומר למנהל:

"אני צריך תוצאות. תביא לי תוצאות."

אם הוא צריך להחליף את כל הצוות שלו בשביל זה - שיחליף. אם הוא רוצה להשקיע בשיפור העובדים - שיעשה זאת. אבל האחריות היא עליו.

סיכום

בסוף, מה שאתה צריך זה תוצאות. אם המנהל שתחתיך מביא לך תוצאות - מעולה. אם לא - זו בעיה שלו, והוא זה שצריך למצוא פתרון. אל תתערב בהחלטות הפנימיות שלו ואל תיכנס לניתוחים מיותרים.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, האם לפטר עובדים, איך לגייס עובדים ועוד, חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il ותעמיקו בנושא. שיהיה בהצלחה!
האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? האם המנהל יודע לנהל? סמכות ניהולית, אחריות ראש הצוות, אחריות מנהל העבודה, האם לפטר את ראש הצוות? האם לפטר את מנהל העבודה? ניהול ראש צוות, ניהול מנהל עבודה
צריך למצוא התחייבות לתוצאה אחריות ניהולית איך לנהל מנהלי עבודה שאלות מנהל עבודה להבין תכלית מהי גישה איך לנהל מנהל חברויות אחריות אחריות אישית אחריות המנהל אחריות מנהל העבודה אחריות ניהולית איך לנהל איך לנהל מנהל איך לנהל מנהלי עבודה איך לנהל מנהלים איך לנהל מנהלים בכירים איך לנהל ראשי צוותים איך לפטר את המנהל האם המנהל מנהל האם המנהל מנהל טוב האם לפטר האם לפטר את המנהל האם לפטר את המנהל או את העובד המנהל או העובד המנהל מנהל המנהל מנהל טוב הסרת אחריות העובד או המנהל כיצד לנהל להסיר אחריות לנהל לנהל מנהל לנהל מנהלי עבודה לנהל מנהלים לנהל מנהלים בכירים לנהל ראשי צוותים לפטר לפטר את המנהל לפטר את המנהל או את העובד לקחת אחריות לקיחת אחריות מהי אחריות מנהל העבודה על העובדים מי אחראי מי אחראי המנהל או העובד מנהל מנהל או עובד מנהל טוב מנהל עבודה מנהלי עבודה מנהלים מנהלים בכירים נהלי עבודה ניהול ניהול מנהלי עבודה ניהול מנהלים ניהול מנהלים בכירים ניהול ראשי צוותים עבודה עובד עובדים פיטורים ראשי צוותים
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית, אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית, אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני
... מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית, אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני מה זה אומר לנהל מנהלי עבודה? ניהול מנהלי עבודה שונה מניהול עובדים רגילים. כשאנו מנהלים עובד רגיל, התהליך הוא פשוט וברור. לדוגמה, אם אנו מנהלים עובד שאחראי להרכיב ... עובדים? ניהול לפי תוצאה או מאמץ? אחריות ניהולית וסמכות ניהולית ניהול מנהלי עבודה בכירים ניהול בכירים בארגון מה ההבדל בין אחריות על הדרך לאחריות על התוצאה? אחריות בלי סמכות בניהול עובדים ניהול מנהלים ...
ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים בכירים? איך להעביר סמכויות למנהל? איך לתת סמכויות למנהל? איך לתת אחריות ניהולית? אחריות המנהל על העובדים, המנהל כספק שירותים, ניהול ראשי צוותים, ניהול מנהלי עבודה, ניהול עובדים בכירים, יעוץ למנהלים
ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים בכירים? איך להעביר סמכויות למנהל? איך לתת סמכויות למנהל? איך לתת אחריות ניהולית? אחריות המנהל על העובדים, המנהל כספק שירותים, ניהול ראשי צוותים, ניהול מנהלי עבודה, ניהול עובדים בכירים, יעוץ למנהלים
... סמכויות למנהל? איך לתת סמכויות למנהל? איך לתת אחריות ניהולית? אחריות המנהל על העובדים, המנהל כספק שירותים, ניהול ראשי צוותים, ניהול מנהלי עבודה, ניהול עובדים בכירים, יעוץ למנהלים איך לנהל ... שהוא ספק שירותים שנמדד לפי התוצאות ולא לפי הסיפורים. איך לנהל מנהלים בכירים? איך לתת אחריות למנהל? איך להעביר סמכויות ניהוליות? ניהול מנהלי עבודה בכירים ייעוץ למנהלים בכירים איך לנהל ראשי ...
משימות, איך לתת משימות? איך לקבל משימות? איך לנהל עובדים? איך לגרום למשימות להתבצע? איך לגרום לעובד לבצע את המשימות? איך לגרום למישהו לעשות משימה? איך למנוע טעויות בנתינת משימות? הטלת משימות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלי עבודה
משימות, איך לתת משימות? איך לקבל משימות? איך לנהל עובדים? איך לגרום למשימות להתבצע? איך לגרום לעובד לבצע את המשימות? איך לגרום למישהו לעשות משימה? איך למנוע טעויות בנתינת משימות? הטלת משימות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלי עבודה
... איך לתת משימות? איך לקבל משימות? איך לנהל עובדים? איך לגרום למשימות להתבצע? איך לגרום לעובד לבצע את המשימות? איך לגרום למישהו לעשות משימה? איך למנוע טעויות בנתינת משימות? הטלת משימות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלי עבודה איך לתת ולקבל משימות בצורה נכונה ואפקטיבית? אחת הטעויות הנפוצות בניהול משימות, בין אם מדובר בניהול עובדים ובין אם מדובר ...
הכנה לראיון עבודה, מה לשאול בראיון עבודה? איך לראיין עובד חדש? איך לראיין מנהל עבודה? איך לראיין איש מכירות? איך לראיין עובדים? איך לדעת האם העובד מתאים לתפקיד? סימולציות בראיון עבודה, שאלות לראיון עבודה, טיפים לראיון עבודה
הכנה לראיון עבודה, מה לשאול בראיון עבודה? איך לראיין עובד חדש? איך לראיין מנהל עבודה? איך לראיין איש מכירות? איך לראיין עובדים? איך לדעת האם העובד מתאים לתפקיד? סימולציות בראיון עבודה, שאלות לראיון עבודה, טיפים לראיון עבודה
... לראיון עבודה, מה לשאול בראיון עבודה? איך לראיין עובד חדש? איך לראיין מנהל עבודה? איך לראיין איש מכירות? איך לראיין עובדים? איך לדעת האם העובד מתאים לתפקיד? סימולציות בראיון עבודה, שאלות לראיון עבודה, טיפים לראיון עבודה למה בכלל שואלים שאלות בראיון עבודה? אנשים רבים מתלבטים מה כדאי לשאול עובד בריאיון עבודה, אילו שאלות לשאול ואיך לבחון את ההתאמה שלו לתפקיד. באופן הפשוט והאידיאלי ביותר, כדי לדעת אם עובד מתאים לתפקיד כלשהו, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא פשוט לקבל אותו לעבודה ללא שאלות, לתת לו לעבוד בפועל, ואז לראות אם הוא מתאים. אם הוא אכן מתאים - משאירים אותו, ואם לא מתאים - לא ממשיכים את ההעסקה שלו. זו השיטה הכי טובה בעולם אידיאלי. עם זאת, במציאות זה לא אפשרי לקבל כל אדם לעבודה באופן מיידי, ולכן אנחנו מנסים לברר מראש האם הוא מתאים או לא באמצעות שאלות בראיון עבודה. בעצם, כל השאלות שאנחנו שואלים מטרתן היא לבדוק האם העובד מתאים לתפקיד שאותו אנחנו רוצים שימלא. מה הדרך הטובה ביותר לשאול שאלות בראיון עבודה? הדרך הטובה ביותר לבדוק את ההתאמה של העובד היא על ידי כך שניצור בתוך ראיון העבודה עצמו סימולציות ותרחישים שמדמים כמה שיותר את העבודה בפועל. כלומר, במקום לשאול שאלות כלליות או תאורטיות, אנחנו רוצים לראות את העובד עובד בפועל, עוד במהלך הריאיון. כמובן שאי אפשר לעשות זאת באופן מלא, אבל מה שכן אפשר הוא לבנות מצבים שקרובים ככל האפשר לסיטואציות שיתרחשו בעבודה עצמה. לדוגמה, אם אנחנו מחפשים מנהל פרויקטים חדש, בעולם אידיאלי היינו צריכים לקחת את המועמד, לתת לו פרויקט לנהל ולראות כיצד הוא מסתדר בפועל. אבל מכיוון שבפועל זה לא אפשרי, אנחנו יוצרים סימולציה. לדוגמה, אפשר להגיד למועמד: אתה עכשיו נמצא בפגישה מול לקוח, איך תאפיין לו את המערכת?. בסיטואציה כזו אנחנו בודקים האם העובד מסוגל להתמודד בצורה מעשית עם התפקיד ועם האתגרים האמיתיים שהוא יפגוש בעבודה. כיצד לראיין איש מכירות בצורה נכונה? כשאנחנו מראיינים איש מכירות, חשוב לא לשאול רק שאלות כלליות, אלא לשים אותו בסיטואציה של מכירה אמיתית. בריאיון עבודה לאיש מכירות כדאי להגיד לו: יש לך את המוצר הזה והזה, תמכור לי אותו. כשהוא מנסה למכור, מתחילים לתת לו התנגדויות שונות, למשל לומר לו: זה יקר מדי ...
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים איך אפשר לדעת אם העובדים באמת הבינו את מה שהסברת להם? כאשר מנהל מסביר משהו לעובדים שלו, השלב הראשון לבדוק אם העובד הבין הוא פשוט לשאול אותו בצורה ישירה: תסביר לי מה ... תעשה?, למה אתה חושב שאמרתי דווקא ככה?, למה לדעתך צריך לפעול בצורה מסוימת ולא אחרת? וכן הלאה. כל זאת נועד לוודא כי אתה והעובד רואים את הדברים באותה הצורה בדיוק. אליעד מוסיף כי חשוב לשים לב בדיוק לאופן שבו העובד עונה: האם הוא מוסיף מילים שלא אמרת או משמיט מילים ... במקרה כזה, עליך להבהיר שוב את ההיגיון מאחורי ההסבר, כדי שיהיה ברור מדוע כל מילה ומילה משמעותית. מה עושים אם יש הרבה עובדים ואי אפשר לבדוק כל עובד בנפרד? כאשר מדובר במספר רב של עובדים ואין אפשרות לבדוק כל אחד באופן פרטני, אליעד מציע שתי שיטות אפשריות: לקרוא לעובדים בנפרד ולשאול אותם שאלות מדגמיות כדי לקבל תמונה חלקית לגבי ההבנה הכללית. לתת לעובדים מבחן עם שאלות סגורות או פתוחות, שיבדוק אם הם הבינו את ההנחיות במלואן וללא טעויות, ולוודא שהם לא העתיקו זה מזה. האם הגברת הערנות של העובדים מבטיחה שהם יבינו טוב יותר? אליעד מסביר שהנחת היסוד לפיה עובד ערני יבין טוב יותר את ההנחיות אינה נכונה בהכרח. הוא מציין כי עובד אינטליגנטי יבין מה לעשות גם אם הוא עייף או לא נכח בישיבה, בעוד עובד שאינו מחובר לצורת החשיבה של המנהל לא יבין גם אם יהיה נוכח וערני לחלוטין. לפי אליעד, הבנת העובד תלויה בראש ובראשונה ביכולת שלו להתחבר לתפיסת העולם ...
ניהול, איך להיות מנהל? איך להתקדם לתפקיד ניהולי? איך להיות מנהל בכיר? איך להתקבל למשרה ניהולית? איך להתקדם במקום העבודה? איך להפוך להיות מנהל? איך להתקבל לתפקיד ניהולי? איך לנהל בלי ניסיון? איך לפטר את המנהל? פיתוח קריירה
ניהול, איך להיות מנהל? איך להתקדם לתפקיד ניהולי? איך להיות מנהל בכיר? איך להתקבל למשרה ניהולית? איך להתקדם במקום העבודה? איך להפוך להיות מנהל? איך להתקבל לתפקיד ניהולי? איך לנהל בלי ניסיון? איך לפטר את המנהל? פיתוח קריירה
ניהול, איך להיות מנהל? איך להתקדם לתפקיד ניהולי? איך להיות מנהל בכיר? איך להתקבל למשרה ניהולית? איך להתקדם במקום העבודה? איך להפוך להיות מנהל? איך להתקבל לתפקיד ניהולי? איך לנהל בלי ניסיון? איך לפטר את המנהל? פיתוח קריירה איך להתקדם לתפקיד ניהולי גם בלי קידום פורמאלי? הרבה אנשים רוצים להתקדם לתפקיד ניהולי במקום העבודה שלהם, אך נתקלים בבעיה נפוצה - אין להם אפשרות להתקבל רשמית לתפקיד מנהל. לעיתים אין תקן פנוי, המעסיק לא סומך עליהם מספיק, חסר להם ניסיון מוכח, או שפשוט אף אחד לא רואה אותם כמועמדים ראויים לניהול. אז מה בכל זאת אפשר לעשות? אליעד כהן מסביר שניהול זה לא רק תואר רשמי, אלא משהו שמורכב מהרבה מאוד היבטים שונים. לכן, ... אתם לא יכולים כרגע לקבל קידום פורמאלי, קיימת אפשרות ממשית להתחיל לנהל כבר עכשיו. איך להפוך למנהל בלי להיות מנהל רשמי? הדרך הפרקטית לעשות זאת היא לא סתם לבקש מהמנהל שלכם עוד עבודה. אם פשוט תבקשו עבודה נוספת, הוא ייתן לכם משימות שיגרמו לכם לעבוד קשה יותר, אבל הן לא יהיו משימות ניהוליות. לכן חשוב לפנות למנהל שלכם בצורה נכונה. אליעד כהן מציע גישה מדויקת מאוד: פנו למנהל הישיר שלכם ובקשו ממנו לקבל משימות שלו. לדוגמה, אפשר להגיד: שלום אדון מנהל, אשמח לעזור לך במשימות ניהוליות שיש לך, או האם יש לך משימות שלך, כמנהל, שאני יכול לבצע או לעזור לך בהן? מה הרעיון כאן? כשאתם מבקשים ...
אסון הקורונה ופתרון בעיות בשורשן, איך לפתור את בעיית הקורונה בשורשה? מה שורש בעיית הקורונה? האם לפטר את המנהל? קבלת החלטות בארגון, איך לקבל החלטה נכונה? איזה שינוי לעשות? למה הדג מסריח מהראש ממשלה? איך לפתור בעיה בשורשה?
אסון הקורונה ופתרון בעיות בשורשן, איך לפתור את בעיית הקורונה בשורשה? מה שורש בעיית הקורונה? האם לפטר את המנהל? קבלת החלטות בארגון, איך לקבל החלטה נכונה? איזה שינוי לעשות? למה הדג מסריח מהראש ממשלה? איך לפתור בעיה בשורשה?
... הקורונה ופתרון בעיות בשורשן, איך לפתור את בעיית הקורונה בשורשה? מה שורש בעיית הקורונה? האם לפטר את המנהל? קבלת החלטות בארגון, איך לקבל החלטה נכונה? איזה שינוי לעשות? למה הדג מסריח מהראש ממשלה? איך לפתור בעיה בשורשה? מה הקשר בין הקורונה לניהול וקבלת החלטות? אליעד כהן מציג את משבר הקורונה כדוגמה לאופן שבו בעיות צריכות להיפתר מהשורש, תוך התמקדות בהיבטים של קבלת החלטות ופתרון ... זיכרון או לבדוק וירוסים, אך אם התקלות ממשיכות, יש לפרמט את המכשיר או אפילו להחליפו בחדש. מתי לפטר עובדים ומתי לפטר את המנהל? אליעד מסביר שכאשר עסק מתמודד עם בעיה, צריך לבדוק האם הבעיה נמצאת אצל העובדים או אצל המנהל. אם עובד לא מתפקד היטב, ניתן להזהיר אותו, ואם זה לא עוזר, לפטרו. אם כמה עובדים אינם מתפקדים, גם אותם צריך להחליף. אך כאשר המצב בעסק מידרדר עוד יותר ומתברר שכל העובדים אינם עובדים כמו שצריך, המשמעות היא שהמנהל הוא הבעיה, ולכן צריך לפטר את המנהל עצמו. זוהי האחריות הניהולית הבסיסית, לפי אליעד כהן, והיא עיקרון הנובע מהמשפט הדג מסריח מהראש. האם תמיד החלפת מנהל תפתור את הבעיה? אליעד מסביר שלפעמים הבעיה עמוקה יותר. אם אחרי שמחליפים את המנהל הבעיות ממשיכות, ואחרי שגם החלפת עובדים ומנהלים לא עזרה, המסקנה ההכרחית היא שהבעיה היא באדם עצמו, ביכולתו לנהל או לקבל החלטות נכונות. ייתכן שהוא לא מתאים לתפקיד או לניהול העסק כלל, ואז עליו להכיר בכך ולבחור בדרך אחרת, למשל להיות שכיר או אפילו לצאת לפנסיה. אליעד משתמש בדוגמה של רכב, שגם אם מחליפים אותו ... את כישלון המערכת? אליעד מסביר שמשבר הקורונה חשף את עומק הכאוס וחוסר התפקוד של המערכות במדינה. העובדה שהבעיות חוזרות שוב ושוב מעידה שהבעיה נמצאת בשורש, כלומר, בהנהגה, או בראש הממשלה, כי הדג מסריח מהראש. המשמעות היא שצריך להחליף את ... תודעה: מודע, תת - מודע, ותת - תת - מודע, וכאשר אדם נתקל ביותר מדי בעיות בחיים - בעיות בזוגיות, בעבודה, ובחיים בכלל - זהו סימן לכך שהראש ממשלה שלו, כלומר, צורת החשיבה, היא הבעייתית. במקרה כזה, האדם צריך לפנות עמוק פנימה לתודעתו, אל התת ... מטפלים בה באופן נקודתי. כאשר הבעיות חוזרות ונשנות, חייבים לפנות לראש של המערכת - בין אם זה מנהל, ראש ממשלה, או אפילו החשיבה של האדם עצמו - ולערוך שינוי מהותי. ככל שהמצב חמור יותר, כך השינוי שצריך לעשות עמוק יותר, עד לשינוי מוחלט בתפיסה וברצון. איך לפתור בעיות בשורשן? האם לפטר את העובד או המנהל? הדג מסריח מהראש ממשלה ניהול וקבלת החלטות בארגון מה מקור כל הבעיות בחיים? איך להתמודד עם בעיית הקורונה? מתי להחליף ומתי לתקן? האם לפטר את
ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל?
ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל?
ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל? האם הגיוני להחליף מנהיג בזמן משבר? קיימת טענה נפוצה שאומרת כי לא נכון להחליף ראש ממשלה או מנהיג בזמן משבר, משום שלמנהל הקיים יש את הניסיון, ההיכרות עם המצב ואת כלל המידע הדרוש להתמודדות. הטענה מתבססת על כך שככל שיש למנהיג יותר ידע והיכרות עם ... מושכלות וטובות יותר. למשל, במשבר כמו מגפת הקורונה, ראש ממשלה מכהן יכיר טוב יותר את המידע, הנתונים, המגבלות והמדיניות הקיימת, ולכן לכאורה, עדיף לתת לו לנהל את המשבר במקום להכניס מישהו חדש שיצטרך ללמוד את המצב מחדש. אך הטענה הזו מתעלמת מנקודה חשובה: היא מניחה שהמנהל הקיים מתפקד בצורה הטובה ביותר, ושהמשבר נוצר מנסיבות שאינן באשמתו. אבל מה קורה כאשר המנהיג עצמו אחראי או שותף לאחריות למשבר? למה בכל זאת כדאי להחליף את המנהיג שיצר את המשבר? אליעד כהן מסביר כי במקרה בו המשבר נגרם או הוחרף בגלל המנהיג עצמו, לא ... הקורונה, מנהיג שידע מראש על הסכנה הצפויה אך לא פעל בזמן, לא התארגן מראש, לא דאג למסכות, מכונות הנשמה, בדיקות וכל האמצעים הדרושים להתמודדות - לא ראוי לנהל את המשבר שאותו יצר. אליעד מביא דוגמאות ברורות כדי להמחיש את ההיגיון שבדבר. למשל, אם אדם נוסע ברכב ומגלה שהנהג שיכור או תחת ... - האם הגיוני לתת לו להמשיך בנסיעה עד ליעד או לעצור אותו מיד ולהחליפו? התשובה ברורה: יש לעצור מיד ולהחליף את הנהג השיכור כדי למנוע אסון. כך גם אם מנהל עסק גורם לכישלון, גונב או מרמה ומכניס את העסק למשבר - ברור שצריך להחליף אותו באופן מיידי ולא להמתין לסיום המשבר. ההיגיון אומר שאם המנהל הוא הבעיה עצמה, בלתי אפשרי לצפות שהוא יהיה גם הפתרון. כמה קשה לרכוש את המידע של המנהל הקיים? אליעד מסביר שגם הטיעון שהמנהיג הקיים יודע יותר מאחרים, אינו בהכרח נכון. את כל מה שראש ממשלה יודע על הקורונה, למשל, ... תוך חצי שעה עד שעה את כלל המידע שראש הממשלה מחזיק על המשבר. לכן, עלות החלפתו אינה גבוהה כלל מבחינת איבוד הידע והניסיון. אילו שיקולים נוספים יש בבחירת מנהל בזמן משבר? מעבר לידע, כדי להתמודד עם משבר צריך מנהיג בעל תכונות אישיות מתאימות: נחישות, רצינות, חוסר אינטרסים אישיים, ויכולת ... אותך, כך גם חשיבה שגויה שיצרה בעיות בחייך לא תוכל לפתור אותן. לכן, בעת משבר אישי, חובה לעשות חשבון נפש ולהחליף את דפוס החשיבה שהוביל למשבר. האם החלפת מנהל תמיד עדיפה? אליעד מסכם כי יש כמה מקרים בהם כדאי להחליף מנהיג בזמן משבר: אם המשבר נוצר באשמת המנהיג, חובה להחליפו באופן ... הקוראים לא לפחד משינוי, במיוחד כשהשינוי הוא לטובה. אסור להיכנע להפחדה ולאיומים של המצב הקיים, ויש להחליף במהירות את צורת החשיבה שמזיקה לנו. לסיכום, כשמנהל נכשל ומוביל למשבר, לא רק שכדאי להחליף אותו - אלא חובה לעשות זאת. זה נכון גם ברמת המדינה וגם ברמה האישית של כל אדם. מי מתאים להיות ראש ממשלה? מתי להחליף את המנהל? האם לפטר את העובד? שינוי צורת החשיבה בזמן משבר איך להתמודד עם משברים בחיים? ביבי נתניהו ומשבר הקורונה האם לגייס מנהל חדש לארגון? האם נכון להחליף מנהיג בזמן משבר? יש טענה נפוצה האומרת כי לא הגיוני להחליף ראש ממשלה או מנהיג במהלך משבר, מאחר ... האפשריות. לכן, יש היגיון בטענה כי ראש ממשלה המכהן לאורך זמן יהיה בעל יתרון בפתרון הבעיה, לעומת מנהיג חדש שיצטרך ללמוד את המצב מחדש. המחשבה היא שמנהל חדש עלול לעשות טעויות בגלל חוסר ניסיון עם הסיטואציה הספציפית. מדוע בכל זאת כדאי להחליף מנהיג בזמן משבר? הבעיה העיקרית עם ... כאשר המנהיג עצמו היה זה שהוביל למשבר? למשל, אם משבר הקורונה היה צפוי מראש במשך חודשים, ומנהיג מסוים לא נקט בצעדים הדרושים כדי להיערך אליו, זה מעיד על ניהול כושל. האם במקרה כזה ראוי להמשיך ולתת לו להוביל את המאבק במגפה? דוגמאות להשוואה: האם תמיד מחכים לסיום המשבר? אפשר להסתכל על כך דרך דוגמאות אחרות: אם נהג ברכב מתחיל לנסוע בצורה מסוכנת ושיכורה, האם תיתן לו להמשיך עד סוף הנסיעה, או תעצור אותו מיד כדי להימנע מתאונה? אם מנהל בארגון גורם לקריסתו בשל חוסר ניהול נכון, האם ההיגיון אומר להשאיר אותו כדי לפתור את המשבר שהוא עצמו יצר, או להחליפו באדם אחר שיוכל להוציא את החברה מהמשבר? אם בעל עסק גונב כספים ומביא את העסק לפשיטת רגל, האם תשאיר אותו להוביל את השיקום או תביא מנהל ישר ומנוסה? החלפת חשיבה - לא רק בהנהגה מעבר להשלכות הפוליטיות, אפשר להשליך את אותו רעיון גם על חיי היום - יום של כל אדם. בכל ... חשיבה? מה גורם להצלחה ומה מוביל לכישלון? איך להעריך האם מנהיג מתאים לתפקיד? האם עדיף יציבות או שינוי במצבי קיצון? מי מתאים להיות ראש ממשלה? גיוס עובדים, גיוס מנהלים, יעוץ ארגוני, מתי להחליף את המנהל? מתי להחליף את
מנהל או פועל, מנהל או עובד, מהו מנהל? מה תפקידו של המנהל? מהי אחריות ניהולית? איך לנהל מנהל? ניהול מנהלים בכירים, מחויבות ניהולית, חשיבה ניהולית, אופי של מנהל, איך להיות מנהל? האם להיות מנהל? האם אני מתאים לנהל? ניהול מוצלח
מנהל או פועל, מנהל או עובד, מהו מנהל? מה תפקידו של המנהל? מהי אחריות ניהולית? איך לנהל מנהל? ניהול מנהלים בכירים, מחויבות ניהולית, חשיבה ניהולית, אופי של מנהל, איך להיות מנהל? האם להיות מנהל? האם אני מתאים לנהל? ניהול מוצלח
מנהל או פועל, מנהל או עובד, מהו מנהל? מה תפקידו של המנהל? מהי אחריות ניהולית? איך לנהל מנהל? ניהול מנהלים בכירים, מחויבות ניהולית, חשיבה ניהולית, אופי של מנהל, איך להיות מנהל? האם להיות מנהל? האם אני מתאים לנהל? ניהול מוצלח מה ההבדל בין מנהל לבין פועל? ההבדל העיקרי בין מנהל לבין פועל מתבטא בהיקף האחריות ובאופי המשימות שלהם. המנהל אחראי לתוצאות, ואילו הפועל אחראי לדרך שבה הדברים מבוצעים. משמעות הדבר היא שפועל צריך להתמקד בביצוע מדויק של פעולות שהוגדרו מראש, והמנהל נדרש לוודא שהפעולות יובילו להשגת היעדים שהוצבו בפניו. לדוגמה, אם המטרה היא להגדיל את רווחי החברה, הפועל יקבל הוראות מפורטות מה עליו לעשות מדי יום. לעומת זאת, המנהל יקבל הגדרה כללית יותר של יעדים ומטרות, כמו להגדיל את המכירות, לשפר את השירות, או לייעל את תהליכי העבודה. המנהל יבחר בעצמו כיצד לפעול להשגת מטרות אלו, בזמן שהפועל מבצע בדיוק את המשימות שניתנו לו. מה ההבדלים ברמות הניהול בארגון? בארגון קיים מבנה היררכי ברור, כאשר כל שלב אחראי ... ספציפיות וברורות: לדוגמה, למכור 20 יחידות ביום. הוא נמדד על פי ביצוע משימות אלו ולא על פי חשיבה אסטרטגית או השגת תוצאות כלליות. מנהל זוטר, כמו אחראי צוות או סגן מנהל, אחראי לתוצאה רחבה יותר כמו להגדיל את המכירות. לא אומרים לו בדיוק כיצד לעשות זאת, אלא מגדירים את התוצאה הנדרשת והוא מחליט על הדרכים להשיגה. מנהל בכיר אחראי ליעדים כלליים יותר, כמו הגדלת רווחיות המחלקה ... כאן כבר יש צורך בחשיבה מופשטת ואסטרטגית יותר. עליו לפתח דרכים שונות, לבחור את האמצעים הנכונים ולהוביל תהליכים לשיפור הרווחיות. המנהל הכללי או המנכל אחראי לרווחיות והצלחת החברה כולה. הוא צריך ראייה מערכתית כללית מאוד, הבנה עמוקה של השוק, והתוויית דרך אסטרטגית ברורה שתוביל את הארגון קדימה. האם כדאי לך להיות מנהל או פועל? הבחירה בין תפקיד ניהולי לתפקיד ביצועי תלויה באופי האישי ובהעדפות של כל אדם: אם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? איך לנהל ראשי צוותים? מהי אחריות מנהל העבודה על העובדים? האם המנהל מנהל טוב? האם לפטר את המנהל או את העובד? מי אחראי המנהל או העובד? ניהול ראשי צוותים, אחריות המנהל, אחריות ניהולית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מנהלי עבודה, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנהלי עבודה, איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי טלפוני בנושאי מנהלי עבודה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 04:57:46 - wesi1