אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוזיקה ✔שפות / עולם הדממה / עולם המוזיקה - מהי השפה הרוחנית של עולם הרוחניות? ✔אם נתבונן על עניין השפות של בני האדם, נראה משהו מעניין. והוא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨שפות / עולם הדממה / עולם המוזיקה - מהי השפה הרוחנית של עולם הרוחניות?
אם נתבונן על עניין השפות של בני האדם, נראה משהו מעניין. והוא כי מצד אחד, השפה של בני האדם היא חשובה מאוד. ובלי שפה, בני האדם לא היו יכולים לתקשר ביניהם. ולצורת העניין, גם שפת החרשים היא שפה לכל דבר. ואם לבני האדם לא הייתה שפה כלשהי לתקשר ביניהם, הרי שהעולם שלנו לא היה מתפתח וכולי.

והשפה עוזרת לבני האדם לתקשר ביניהם ולחיות טוב יותר. ומעבר לכך, השפה היא גם דרך לבטא רעיונות מורכבים, שלא ניתן לבטא אותם בשום צורה אחרת, מלבד באמצעות שפה ומילים. כי לכל מילה יש את המשמעות שלה. וכאשר מחברים כמה מילים ביחד, על ידי זה יש משפט בעל משמעות חדשה. ומספר קטן של מילים, יכול להרכיב משפט שמבטא רעיון ורגש אין סופי.

ואף על פי כן, אף על פי חשיבותה של שפת בני האדם, אם נתבונן היטב על העניין נראה, כי השפה של בני האדם עם כל החשיבות שלה, היא לא יותר מאשר אוסף של צלילים בלבד. ואם לדוגמה יקשיב האדם לשפה אחרת זרה שאותה הוא לא מכיר, הרי שבעיניו אותם בני האדם שדוברים שפה אחרת, הם בסך הכל משמיעים כל מיני קולות מוזרים, אך לא הרבה מעבר לכך.

וכאשר האדם מקשיב לאיזו שפה שאותה הוא לא מכיר, אז האדם לא מסוגל לקלוט את ההבדלים שיש בין כל המילים השונות. כי הכל נראה די דומה. ויש הרבה שפות, שמי שלא מכיר את השפה, נדמה לו שהשפה הזאת כולה יש בה רק כמה צלילים כלשהם. וקשה מאוד להאמין, שבאמצעות הצלילים האלו, אותם בני האדם האחרים שדוברים שפה אחרת, הם יכולים לבטא את כל אותה כמות רעיונות שניתן לבטא בכל שפה אחרת.

וגם שאר בעלי החיים שיש בעולם, גם הם משמיעים את הצלילים שלהם. והאדם לא באמת מבין את שפת בעלי החיים. וכלפי חוץ זה נדמה שבעלי החיים בסך הכל משמיעים כל מיני קולות. אבל לכל קול של בעלי החיים, יש משמעות אחרת. ובעלי החיים מבינים את השפה של עצמם. ובעיני בעלי החיים, בני האדם הם חיה מאוד מוזרה, שהיא משמיעה קולות מוזרים.

ואם ניקח לדוגמה את הפילים, אז אחת מהצורות שבה פילים מתקשרים זה עם זה, היא באמצעות הרקיעות שהם רוקעים עם הרגליים שלהם על הקרקע. וכאשר הפיל רוקע ברגליו על האדמה, הוא רוקע בעוצמה מסוימת ובקצב מסוים, ועל ידי זה שאר הפילים הרחוקים, שומעים אותם באמצעות התחושה שיש להם ברגליים שלהם, מהרקיעה שהפיל רקע ברגליו. ודרך זה הם מעבירים מסרים אחד לשני.

ואדם רגיל שיתבונן מהצד, ויראה את הפיל רוקע ברגלו על האדמה, בעיניו הפיל בסך הכל רקע ברגלו על האדמה. והאדם לא מסוגל לשער בדעתו, שברקיעה הזאת שהפיל רקע את רגלו על האדמה, הוא בכלל דיבר עם שאר הפילים שרחוקים ממנו, ובאמצעות זה הוא העביר להם מסר כלשהו.

וכיו"ב יש אין ספור דוגמאות, לכל מיני צורות שונות של תקשורת בין גורמים שונים. ואפילו הצמחים מתקשרים בצורה כלשהי אחד עם השני. רק שהאדם עדיין לא מכיר מספיק טוב את עולם הצומח, כדי להבין את השפה של הצמחים אחד עם השני. והאדם עדיין לא מצליח להגדיר את השפה של הצמחים אחד עם השני. כי הצמחים מדברים אחד עם השני, לא בהכרח באמצעות השמעת קולות, כמו שבני האדם והחיות מדברים ביניהם, אלא יתכן שהם מדברים ביניהם, באמצעות הפרשת חומרים כלשהם וכיו"ב.

והרעיון הוא, שיש בעולם שלנו המון תהליכים, שמי שמבין אותם מבחינתו יש כאן עולם שלם של משמעויות שונות. אבל מצד מי שלא מבין את השפה, מבחינתו כל הצלילים האלו הם בכך הכל צלילים ולא יותר מכך.

ויש גם לדוגמה את שפת המורס. שבאמצעות רצף של נקישות, ניתן להעביר מסרים שונים מאחד לשני. וכיו"ב יש שפות שונות של תנועות שונות. כגון שפת החרשים. שמי שלא מכיר את השפה, הוא בעיניו יכול לחשוב שאלו סתם משוגעים שעושים תנועות שונות. או אם האדם לא מכיר את שפת המורס, הוא יכול לחשוב, שאלו סתם נקישות אך לא מעבר לכך.

ויש גם שפות סתרים וכל מיני שפות מוצפנות. שהמידע שבהן מועבר בצורה מעורפלת. וכלפי חוץ הטקסט נראה כטקסט בעל משמעות אחת כלשהי. אבל מי שיודע את הקוד של שפת הסתרים, הוא מגלה שם עולם ומלואו בתוך הטקסט התמים שהאדם רואה אל מול עיניו.

ויש גם שפות סתרים, שמועברות כל מיני צורות מוצפנות שונות. שכלפי חוץ הדבר נראה ללא כל משמעות. אבל מי שמכיר את השפה ואת הקוד שלה, הוא מבין את משמעות העניין.

ונמצא אם כן, כי מה שנראה לאדם אחד ככמה צלילים חסרי משמעות, נראה עבור האדם האחר כעולם ומלואו עם מלא אפשרויות להעביר ולבטא רעיונות שונים. ומה שנדמה לאדם אחד, כטקסט שעוסק בנושא אחד סתמי, נראה לאדם אחר כאיזה קוד מוצפן, שיש בו המון מסרים שונים בנושאים אחרים.

וגם לרוחניות יש את השפה שלה. כי בעולם שלנו מתרחשים המון תהליכים. וכלפי חוץ האדם לא מייחס משמעות עמוקה לכל הדברים השונים שקורים בעולם. כי כל דבר שקורה בעולם, יש לו משמעות כלשהי. ולא סתם משמעות, אלא משמעות שמבטאת את האין סופיות של המציאות.

ומי שלא מבין את השפה הרוחנית של העולם, הרי שהוא כמו אדם חירש שלא מסוגל ליהנות מהמוזיקה. כי העולם שלנו שר שירה כל הזמן. וכל האירועים שמתרחשים בעולם, הם לא סתם אירועים, אלא הם שיר אהבה, עבור מי שמבין את המילים. כי כל הדברים שקורים בעולם, הם ביטוי של היופי שיש בעולם.

ומה שנדמה לאדם אחד כצלילים צורמים, נדמה לשני כמוזיקה נעימה בעלת המון משמעות. ולפעמים קורים בעולם כל מיני דברים, שעבור מי שלא מבין את שפת העולם, עבורו הדברים האלו נתפשים כסוג של טרגדיה אנושית וכסוג של אסון עולמי. אבל בעיני האדם שמבין את שפת העולם, בעיניו הוא מייחס משמעות אחרת לדברים.

והמסר המרכזי הוא, שכמו ששפה היא מצד אחד רק אוסף של צלילים בלבד, שלא כל אחד שומע את הצלילים האלו כגון מי שהוא חירש, ולא כל אחד מבין את הצלילים האלו, כגון מי שלא דובר את השפה. ואף על פי כן, הצלילים האלו הם מלאי משמעות וכולי. כך גם כל הדברים שבעולם.

שיש כאלו שבכלל לא מתבוננים על מה שקורה סביבם. ויש כאלו שמתבוננים על מה שקורה סביבם, אבל הם לא מבינים את השפה של העולם. ועל ידי זה הם לא מסוגלים ליהנות מהשפה הרוחנית של העולם.

וכמו שיש הבדל בין אדם שדובר שפה כלשהי, לבין אדם זר שלא מבין את השפה, כך גם כל מי שלא מבין את השפה הרוחנית של העולם, גם הוא מרגיש ממש כמו נטע זר בתוך העולם. וזה משום שהוא לא מבין את השפה של העולם. ולכן הוא מרגיש כמו אדם בודד בארץ זרה שהוא לא מבין שם אף אחד.

וכאשר אנחנו מדברים על השפה הרוחנית של העולם, אין הכוונה בכך למה שנקרא בשפה העם, השפה הרוחנית והעולם הרוחני. כי כל אלו שנקראים רוחניים, הרי שהם בסך הכל רוצים להיות רוחניים. כי רוחני אמיתי הוא זה שהוא לא מנסה להיות רוחני, מאחר שבעיניו הכל רוחני. וכפי שכבר ביארתי עניין זה במקום אחר.

וכאשר אנחנו מדברים על השפה הרוחנית של העולם, הכוונה היא לשפת המשמעות והטוב שיש בכל דבר בעולם...
אותו הדבר בני אדם טרגדיות להיות רוחניים השורש של הכל שלמות רוחניים לחשוב איך העולם עובד לחשוף את הסיבה שכל השפה הרוחנית מוזיקה מוסיקה עולם הדממה עולם הרוחניות עולם רוחני רוחני רוחניות שפה רוחנית שפות
איך מוזיקה משפיעה? איך עובד המוח? מוזיקה לאימון, מוזיקה באימון, ספורט, אימון גופני, איך המוזיקה משפיעה? לשמוע מוזיקה, שמיעת מוזיקה, סגנונות מוזיקה, מוזיקה נותנת מוטיבציה
איך מוזיקה משפיעה? איך עובד המוח? מוזיקה לאימון, מוזיקה באימון, ספורט, אימון גופני, איך המוזיקה משפיעה? לשמוע מוזיקה, שמיעת מוזיקה, סגנונות מוזיקה, מוזיקה נותנת מוטיבציה
... מוזיקה משפיעה? איך עובד המוח? מוזיקה לאימון, מוזיקה באימון, ספורט, אימון גופני, איך המוזיקה משפיעה? לשמוע מוזיקה, שמיעת מוזיקה, סגנונות מוזיקה, מוזיקה נותנת מוטיבציה איך מוזיקה משפיעה עלינו בזמן אימון גופני? האם מוזיקה יכולה להשפיע על הריכוז שלנו במהלך פעילות גופנית? אליעד דיבר על הקשר בין מוזיקה לאימון גופני והשפעתה על הריכוז, תוך שהוא מביא דוגמאות שונות להמחשה. כאשר אדם מתמקד במשימה מסוימת, המוזיקה יכולה לעזור לו להתמקד או להפריע לו. לדוגמה, אם אדם מאזין למוזיקה בזמן שהוא מבצע עבודה הדורשת ריכוז גבוה, הוא עלול להרגיש שהמוזיקה מסיחה את דעתו. מצד שני, לפעמים מוזיקה יכולה לשפר את הריכוז ולתת יותר מוטיבציה לביצוע משימות מסוימות. איך מוזיקה משפיעה על הריכוז? לפי אליעד, כאשר אנחנו מרוכזים במשהו מסוים, כמו עבודה או פעילות גופנית, המוזיקה יכולה להפריע לנו או לשפר את המיקוד, תלוי בסוגה ובמטרה שלנו. לדוגמה, בזמן שמישהו מבצע פעילות גופנית כמו הליכה או ריצה, מוזיקה קצבית יכולה לעזור לו להתמיד ולהגביר את המוטיבציה, בעוד שבסיטואציות אחרות, כמו ביצוע משימות הדורשות ריכוז גבוה, המוזיקה עלולה להוריד את איכות העבודה או להפריע. האם מוזיקה יכולה לשפר את הביצועים הפיזיים? אליעד הציע שייתכן כי המוזיקה יכולה לשפר את ביצועי האדם בזמן פעילות גופנית, על ידי כך שהיא משנה את תחושת הקושי. לדוגמה, כשאדם מרגיש עייף ומאזין למוזיקה קצבית, הוא עשוי להתחיל להרגיש פחות עייפות ולהגביר את הקצב שלו, כי המוזיקה נותנת לו תחושה של אנרגיה. אליעד מדגיש שזה לא בהכרח המוזיקה עצמה שמספקת את האנרגיה, אלא האסוציאציות שהיא מעוררת אצל השומע, כמו הזיכרונות וההרגשות הקשורות למוזיקה. איך המוזיקה משפיעה על המוטיבציה של הספורטאי? כאשר אדם שומע מוזיקה, במיוחד סוגים מסוימים כמו מוזיקה קצבית, הוא יכול להתחיל להרגיש יותר מוטיבציה לביצוע משימה, בין אם מדובר בריצה או הרמת משקולות. המוזיקה גורמת לאדם להרגיש שהוא יכול להוציא מעצמו יותר. מוזיקה יכולה גם לעזור לו לשכוח את העייפות ולהתמקד במטרה, כמו להגדיל את זמן האימון או לשפר את קצב הביצוע. האם המוזיקה יכולה לשנות את התפיסה של הקושי?
סודות הצלילים, סודות המוסיקה, למה אנחנו אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח? איך מוזיקה משפיעה על המוח? איך מוזיקה משפיעה על האדם? למה אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה עלינו?
סודות הצלילים, סודות המוסיקה, למה אנחנו אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח? איך מוזיקה משפיעה על המוח? איך מוזיקה משפיעה על האדם? למה אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה עלינו?
... הצלילים, סודות המוסיקה, למה אנחנו אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח? איך מוזיקה משפיעה על המוח? איך מוזיקה משפיעה על האדם? למה אוהבים מוזיקה? איך מוזיקה משפיעה עלינו? איך מוזיקה משפיעה על מצב הרוח שלנו? מוזיקה היא משהו שמלווה אותנו בחיים, אבל מה הופך אותה לכל כך משפיעה על מצב הרוח שלנו? האם אנחנו באמת יודעים למה צלילים מסוימים ... במהלך ההרצאה, דיברו על איך צלילים משפיעים עלינו בצורה כזו או אחרת. המוזיקה לא בהכרח חייבת להיות עם מילים, כלומר, כל צליל, אפילו אם הוא מגיע מתוך רעש אקראי, עשוי להיתפס כמוזיקה. הרצף של הצלילים הוא זה שיוצר את התחושה שהמוזיקה מעוררת בנו. מה הופך צלילים מסוימים למוזיקה? לפי דברי אליעד, המוזיקה מורכבת לא רק מצלילים בפני עצמם, אלא גם מהסדר שלהם. חשוב להבין את המשמעות של כל צליל ביחס לצלילים האחרים. כלומר, לא כל ... חזק לבד שיכול להיתפס כמתחיל במעט פחות חזק או מלחיץ. למה אנחנו אוהבים מוזיקה מסוימת? לא מדובר רק במוזיקה כזאנר ספציפי כמו מוזיקה קלאסית או מזרחית, אלא כל צליל שמגיע אלינו דרך חוש השמיעה עשוי להיות מוזיקה. אליעד מציין כי אפילו רעשים שמגיעים מכל מיני מקורות, כמו כוס שמנפלת או ילד שורק, עשויים להיחשב למוזיקה. יש קשר עמוק בין המוזיקה והתחושות שאנחנו חווים, תופעה שהיא למעשה שילוב של זיכרונות ותחושות מהעבר. מהו האפקט של המוזיקה על תחושותיו של האדם? כפי שמוסבר בהרצאה, כאשר אדם שומע מוזיקה מסוימת, הוא עשוי לחוות תחושות של טוב או רע, וזה לא בהכרח נובע מהמוזיקה עצמה, אלא מהקשר שלה לחוויות האישיות של אותו אדם. לדוגמה, אם אדם זוכר תקופה מסוימת בחיים שקשורה לסוג מוזיקה מסוים, המוזיקה הזו עשויה לעורר בו תחושות של שמחה או עצב, לפי הזיכרונות שהיא מעוררת. איך מוזיקה יכולה לשפר או לשנות את מצב הרוח שלנו? תשובה לשאלה זו היא שבסופו של דבר, כל אדם מגיב לצלילים בצורה שונה, ומוזיקה מסוימת עשויה להרגיע אותנו, בעוד אחרת עשויה להלחיץ אותנו. ההשפעה תלויה בתחושות האישיות של כל אדם, ובחוויות שעברו עליו בעבר. אליעד מדבר גם על האופציה של שינוי המוזיקה כאשר אנו מרגישים רע, כלומר, לעיתים אנחנו מחליפים את המוזיקה כדי לשנות את מצבנו, כי הצלילים עשויים להזכיר לנו חוויות טובות או רעות שקשורות לאותו מצב רוח. מה הקשר בין מוזיקה לבין רצון לשנות מציאות? ההרצאה מתארת מצב בו אדם שומע
מוזיקה - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות?
מוזיקה - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות? אם נתבונן על עניין המוזיקה, נראה שלפעמים באפשרותו של האדם ליהנות ממוזיקה טובה, גם בלי להבין את המילים של השיר. כי לא כל נעימה מוזיקאלית היא עם מילים. ויש נעימות מוזיקאליות מאוד יפות, גם בלי מילים. גם כאשר הנעימה המוזיקאלית היא עם מילים, דהיינו, שיר רגיל, גם אז לא ... את המילים כדי ליהנות מהשיר. והחיים הם סוג של מוזיקה. כי כמו שלכל שיר מוזיקאלי יש את הקצב שלו, כך גם לחיים יש את קצב ... שלהם. והאירועים השונים שמתרחשים לאדם, הם סוג של מוזיקה. וכאשר קורים לאדם דברים קשים נגד רצונו, הרי ... הדבר דומה לשיר שבו האדם מבין את המילים ונהנה מהמוזיקה. אבל, לא תמיד חייבים להבין את המילים של השיר, ... לא מכריח את האדם להבין את המילים, כדי ליהנות מהמוזיקה. והאדם יכול לבחור ליהנות מהמוזיקה, גם בלי להבין את המילים. כי השלמות היא, כאשר ... יכול ליהנות מהחיים, גם בלי להבין אותם. והטעם המוזיקאלי של האדם, מעיד על צורת החשיבה שלו. כי מי ... שיש בכל דבר. ולא כל אחד יודע ליהנות מכל סוג של מוזיקה. כי לכל אחד יש את הטעם שלו. דהיינו, לא כל אחד ... השונים. וכך גם הוא יודע ליהנות מיותר סגנונות מוזיקאליים. ואף על פי כן, גם כאן צריך צמצום. כי אם האדם ייהנה מכל סוג של מוזיקה בעולם באותה העוצמה, הרי שכבר לא תהיה משמעות למוזיקה עבורו. כי גם מי שיודע ליהנות מהמון סוגים שונים של מוזיקה, עדיין גם הוא יש סגנונות מסוימים של מוזיקה, שהוא מעדיף לשמוע אותם פחות, או מעדיף להימנע מלשמוע אותם. כגון לדוגמה מוזיקה צורמנית, שרוב בני האדם נמנעים מלשמוע אותה. ומצד האמת, כל רעש שיש בעולם, הוא סוג של מוזיקה. כי גם הרעש של המכוניות שנוסעות בכביש, גם הוא סוג של מוזיקה. וגם כל רעש ורעש שיש בעולם, הוא סוג של מוזיקה. ולאהוב את כל סוגי המוזיקה שבעולם, פירושו שהאדם יאהב את כל סוגי הצלילים שיש בעולם, בכל שילוב שלהם. דהיינו, שהאדם ייהנה ממוזיקה איכותית, כמו שהוא נהנה מצעקות ומקולות מלחמה, ... המידה, הרי שהוא בעצם כבר לא ממש יכול ליהנות ממוזיקה. כי כבר אין משמעות למוזיקה רגילה עבורו. מאחר שכל הצלילים נשמעים עבורו ... כלפי חוץ, יש בה שינויים שונים. וגם מי שנהנה ממוזיקה בלי להבין את המילים, גם הוא לא ייהנה מכל סוג של רעש מוזיקאלי. כי רק חירש נהנה מכל סוג של צליל באותה ...
התמודדות עם טראומה מהעבר, מחשבה טורדנית, רעש מהשכנים, הצד השני של המטבע, למה רע לך, למה אתה סובל, מוזיקה רעה, מוזיקה טובה, טראומות, זיכרון טראומטי
התמודדות עם טראומה מהעבר, מחשבה טורדנית, רעש מהשכנים, הצד השני של המטבע, למה רע לך, למה אתה סובל, מוזיקה רעה, מוזיקה טובה, טראומות, זיכרון טראומטי
... עם טראומה מהעבר, מחשבה טורדנית, רעש מהשכנים, הצד השני של המטבע, למה רע לך, למה אתה סובל, מוזיקה רעה, מוזיקה טובה, טראומות, זיכרון טראומטי למה רעש של השכנים מפריע לך באמת? כאשר השכן עושה מסיבה ומשמיע מוזיקה רועשת בשעות הלילה המאוחרות, נוטים לחשוב שהבעיה היא בעצם הרעש. אליעד מסביר שהעניין עמוק יותר מכך. כאשר אדם אומר לא נעים לי, הוא מציג רק צד אחד של המטבע - ... הרעה, אלא המשמעות וההקשר שניתנים לו. מדוע רעש מסוים מפריע יותר מרעש אחר? כאשר אדם אומר שהמוזיקה שהשכן משמיע מפריעה לו, הוא חושב שמדובר בסוג המוזיקה. אליעד מבקש לבחון האם זו המוזיקה עצמה שמפריעה, או אולי מה שהמוזיקה מסמלת עבור אותו אדם. המוזיקה עצמה יכולה להיות סתם צלילים חסרי משמעות, אך ברגע שהיא מתחברת לזיכרונות מסוימים או לתחושות מהעבר, האדם חש הפרעה או סבל. למשל, אם בזמן שהאדם היה ילד, הוא חווה חוויה שלילית כמו אלימות או תחושת השפלה בזמן ששמע את אותה מוזיקה, כל פעם שהוא ישמע את המוזיקה הזאת שוב, הזיכרון השלילי יצוץ, ויגרום לתחושת אי נוחות או אפילו סבל. אליעד מציע תהליך ברור להתמודד עם התחושה הזאת: ראשית, להבין שהבעיה אינה נעוצה ברעש, אלא במה שהרעש או המוזיקה מייצגים עבורך. שנית, להיכנס פנימה אל תוך הזיכרון או המחשבה הטורדנית, ולשאול מדוע הדבר הזה רע לך. אם למשל, המוזיקה מזכירה טראומה ישנה, צריך לשאול מה רע לי בטראומה? ולהעמיק פנימה עוד ועוד בשאלות אלו. שלישית, להעמיק ולפרק את הזיכרון לרכיבים מדויקים, לבדוק את המשמעות ...
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
... רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח מהו עיוורון רוחני לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר את המושג עיוורון ... בעיניו, האנשים האלה נראים משוגעים מכיוון שהוא לא מסוגל לשמוע את המוזיקה שהם שומעים. אליעד משתמש בדוגמה הזו כדי להדגיש נקודה עמוקה: כשאדם לא מצליח לקלוט את המוזיקה הרוחנית, הוא לא מבין למה אנשים אחרים שמחים או נהנים, ולמה הם מתנהגים בצורה מסוימת שנראית לו ... נחמן, המסופר על בן המלך ובן השפחה, שבו איש היער העניק לבן המלך כלי מוזיקלי מיוחד שכל פעם שהונח על בהמה, היא החלה לנגן. הנמשל של הסיפור הזה הוא שהמשיח והגאולה יגיעו ... שמוביל אותו לאמונה ולהתחדשות פנימית. מדוע אנשים מתקשים לשמוע את המוזיקה הרוחנית של המציאות? אליעד כהן ממשיך ומסביר שלאנשים קשה מאוד לשמוע את המוזיקה הרוחנית משום שיש כל מיני איסורים או מחסומים פנימיים שמונעים מהם להתחבר אליה. הוא מביא כדוגמה מצב שבו אומרים לאדם שאסור לו לשמוע מוזיקה. האדם אינו מבין מדוע הוא צריך להימנע מלשמוע, ומתחיל לשאול למה אסור לי לשמוע מוזיקה?. כשאדם מתעקש מספיק ומתחיל להתבונן לעומק, הוא מתחיל לשמוע את המוזיקה שנאסרה עליו בהתחלה, וכך הוא מגלה את ההשתקפות הרוחנית שקיימת במציאות. לדוגמה, אליעד כהן מציג ... המציאות? אליעד כהן קושר את הרעיון של שמיעה רוחנית והיכולת להבין את המוזיקה הפנימית של המציאות לנושא של תיעוד היסטורי. הוא מסביר שחשוב להבין את ההיסטוריה לא רק מהזווית ... - הוא יכול להתחיל לרקוד את הריקוד של החיים כי עכשיו הוא שומע את המוזיקה הרוחנית האמיתית שמניעה את המציאות שלו. לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהדרך להיפטר מעיוורון רוחני ... יותר. מה זה עיוורון רוחני? מהו ניגון המשיח לפי רבי נחמן? איך להתחבר למוזיקה רוחנית? מה החשיבות של הבנת ההיסטוריה הרוחנית? כיצד התבוננות פנימית עוזרת בחיים? למה אנשים ...
מוזיקה מזרחית, ניתוח שיר, דדי דדון, מתוקה מהחיים, משה פרץ, טיסה 5325, סיינפלד, פרודיה, דרך השלום, פאר טסי, ארץ נהדרת, שירים מזרחיים, להיטים מזרחיים
מוזיקה מזרחית, ניתוח שיר, דדי דדון, מתוקה מהחיים, משה פרץ, טיסה 5325, סיינפלד, פרודיה, דרך השלום, פאר טסי, ארץ נהדרת, שירים מזרחיים, להיטים מזרחיים מהי המשמעות של השיר מתוקה מהחיים? השיר מתוקה מהחיים מתוארת כפרודיה על המוזיקה המזרחית, במיוחד על שירים של זמרים כמו דדי דדון ומשה פרץ. השיר לוקח מצבים יומיומיים מאוד פשוטים, כמו קימה בבוקר, שתיית קפה, אריזת מזוודה, ונסיעה לשדה התעופה, ומציג ... בפני עצמם, אך הם חלק מהחוויות הרגילות שהמאזינים חווים. בכך, הם יוצרים תחושת שייכות או זיקה, אף אם אין לשיר תוכן עמוק. מה הופך את השירים המזרחיים לפופולריים? למרות שהשירים המזרחיים לא תמיד מכילים עומק מילולי, יש להם קסם שנובע מהמוזיקה והקצב. לא תמיד יש צורך בתוכן עמוק כדי ליצור חיבור עם הקהל. שירים מזרחיים מצליחים להיות עממיים וזמינים, וזה מאפשר להם להגיע לקהל רחב. הם נוגעים ברגעים פשוטים של החיים, כמו קימה בבוקר או טיסה לשדה תעופה, והם מצליחים ליצור תחושת השתעשעות ונינוחות. האנשים רוקדים למנגינה גם אם המילים אינן מביאות הרבה ערך מילולי. איך שירים מזרחיים יוצרים חיבור עם המאזינים? שירים מזרחיים מצליחים לגעת בלבבות המאזינים בזכות המילים הפשוטות והיומיומיות. לדוגמה, מספר הטיסה בשיר טיסה 5325 לא חשוב בפני עצמו, אך הוא הופך ... מה שהמאזינים אוהבים בשיר הוא לאו דווקא המילים, אלא העובדה שהן משקפות חוויות שכולנו חווים. כיצד השיר טיסה 5325 מבטא את האבסורד במוזיקה? האבסורד בשיר טיסה 5325 נובע משימוש במילים חסרות ערך לכאורה, כמו תיאור של טיסה ונסיעה לשדה התעופה. המספרים בשיר, כמו מספר הטיסה, לא באמת ... אמיתי לשיר, אך הם יוצרים תחושת סדר שקרית. אליעד מציין שהשיר משתמש במילים חסרות ערך, אך עדיין מצליח לגעת ברגשות הקהל. האבסורד במוזיקה המזרחית הוא היכולת לקחת מילים חסרות ערך ולהפוך אותן ליצירה רג emotionalית שמתחברת למאזין, אפילו אם אין לה תוכן מעמיק. מהו הקשר בין המוזיקה המזרחית והתרבות הפופולרית? המוזיקה המזרחית מצליחה לשלב בין היבטים של עממיות והומור לבין תחושות יומיומיות של הזדהות. השירים נוגעים בחוויות משותפות כמו טיסות, יציאות לשדה תעופה, וכאבים או רגעי אושר פשוטים. השירים הללו מצליחים להתחבר לקהל רחב כי הם לא דורשים תכנים עמוקים או מורכבים, אלא פשוט מביעים חוויות יומיומיות בצורה קליטה ומנגינה קצבית. המוזיקה הפופולרית מאפשרת לקהל להזדהות עם הרגעים הקטנים של החיים ומביאה לתחושת נינוחות. המשמעות של השיר מתוקה מהחיים מהו סוד הפרודיה בשירים מזרחיים? מה הופך את השירים המזרחיים לפופולריים? כיצד השיר טיסה 5325 מבטא את האבסורד במוזיקה? מהו הקשר בין המוזיקה המזרחית והתרבות הפופולרית? מהי המשמעות של השיר מתוקה מהחיים? במהלך ההרצאה אליעד מציין את השיר מתוקה מהחיים כפרודיה על השירים המזרחיים, במיוחד בשירים של הזמרים כמו דדי דדון ומשה פרץ. השיר מתאר מצב יומיומי, אך האלמנטים המוזיקליים והליריים בו הופכים אותו ליצירה פופולרית למרות החוסר בעומק של המילים. השיר מתאר את רגעי החיים הקטנים כמו קימה בבוקר, שתיית קפה, אורזים ... המוזכרים בשיר, כמו מספר הטיסה, הם אלמנט אקראי שמצורף למילים חסרות משמעות, אך יוצר אצל המאזין תחושת שייכות או זיקה. מה הופך את השירים המזרחיים לפופולריים? למרות היעדר העומק בשירים המזרחיים, יש בהם קסם שמופיע בעיקר דרך המוזיקה והקצב. לא תמיד יש צורך בעומק מילולי כדי ליצור חיבור עם הקהל. השירים הללו נחשבים עממיים וזמינים לכלל הציבור, וזו אחת הסיבות להצלחתם. השירים משדרים תחושת נינוחות והשתעשעות, ולכן אנשים רוקדים למנגינה גם אם המילים חסרות ערך מובהק. איך שירים מזרחיים יוצרים חיבור עם המאזינים? במהלך ההרצאה, אליעד מדבר על איך השירים המזרחיים מצליחים לגעת בלבבות האנשים. הוא מסביר כי המילים הפשוטות, שמבוססות על חוויות יומיומיות, מביאות לכך שהמאזינים יכולים להזדהות עם ... את השיר למשמעותי בעיני המאזינים הוא לא המילים, אלא העובדה שהן מייצגות רגעים שכולנו חווים. כיצד השיר טיסה 5325 מבטא את האבסורד במוזיקה? השיר טיסה 5325 של משה פרץ נוגה בעיקר בזכות השימוש במילים חסרות ערך לכאורה, כמו תיאור של טיסה ופרטי נסיעה לשדה התעופה. אליעד מציין כי המספרים והשמות בשיר לא באמת מוסיפים תוכן, אלא רק משדרים תחושת סדר שקרית. זהו חלק מהאבסורד במוזיקה המזרחית, שבו נעשה שימוש במילים חסרות ערך כדי לייצר חיבור רגשי, אף אם אין לשיר תוכן עמוק. מהו הקשר בין ה
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, ... לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון ... את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח ... השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר ... לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. ...
רצון, למה מישהו עושה משהו? למה מישהו רוצה משהו? למה מישהו אוהב משהו? למה מישהו לא רוצה לעשות משהו? למה מישהו לא רוצה משהו? למה מישהו לא אוהב משהו? מכונת זמן, נוסטלגיה, טראומה, שחזור זיכרון, לחזור לעבר, איך עובד הרצון? געגוע
... של חוסר, עצב או געגוע עמוק שהוא רוצה להימנע מהם. איך מוזיקה קשורה לרצון ולגעגוע? אליעד נותן דוגמה נוספת באמצעות מוזיקה. אדם ששמע שיר מסוים בזמן שהיה עם מישהי שאהב מאוד, עשוי לשמוע את אותו שיר שוב ושוב, כדי לנסות לחזור לתחושות של האושר והאהבה שחווה איתה באותו רגע. המוזיקה הופכת למעין מכונת זמן, שמחזירה את האדם לאותם רגעים שהוא מנסה לשחזר בזיכרונו. אך גם כאן הדוגמה יכולה לעבוד הפוך. אם השיר מזכיר לאדם מישהי שהיה לו טוב איתה, אך הוא ... מהעבר. למשל, אדם שחווה התעללות קשה, ובאותו זמן התנגנה מוזיקה מסוימת, כנראה יימנע מלשמוע את השיר הזה שוב בעתיד. הוא עושה זאת לא בגלל שהשיר עצמו רע, אלא בגלל שהשיר מתקשר אצלו במוח באופן ישיר עם הזיכרון הכואב מהעבר. כלומר, ...
ליהנות מהחיים - איך להפיק יותר הנאה מכל דבר? איך ליהנות בחיים?
... בו איזה שורש כלשהו ואיזה דבר פנימי כלשהו, שהוא זה שיוצר את ההנאה שלו. ניקח לדוגמה מוזיקה . אדם יכול ליהנות מלשמוע מוזיקה. אך מה יוצר את ההנאה, האם הצלילים? או המשמעות שהאדם מייחס להם? וכמובן, שהצלילים הם רק האמצעי, שבאמצעותו האדם חווה משמעות כלשהי, שהיא זו שגורמת לו ...
חיפוש עצמי - שאלות גורמות להרגיש רע - מה לעשות?
חיפוש עצמי - שאלות גורמות להרגיש רע - מה לעשות?
... הזו, הוא נותן דוגמה של אדם חירש ששומע מוזיקה בפעם הראשונה. אם הוא באמת היה חירש לחלוטין, שום מוזיקה, גם אם היא חזקה מאוד, לא הייתה מפריעה לו. אבל אם המוזיקה מתחילה להפריע לו, זה סימן שבאופן סמוי הוא כן היה מסוגל לשמוע, ועכשיו זה רק התעורר. כך גם לגבי ... לצוץ ולהציק. כמו אדם חרש ששמים לו מוסיקה, הוא לא ישמע אם היא טובה או לא טובה בעיניו ואם יגבירו עוד ועוד, ולפתע ישמע ויצרום לו, סימן שחוש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שפות / עולם הדממה / עולם המוזיקה - מהי השפה הרוחנית של עולם הרוחניות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוזיקה, כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוזיקה, איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, מאמן משפחתי, מורה רוחני מומלץ בתחום מוזיקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5313 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 22:27:19 - wesi1