8:47איך להעריך את מה שיש? איך לאהוב את מה שיש? הכל לטובה, איך לא לקחת כמובן מאליו? להודות על הנס, להודות על הקיים, להודות על הטוב, להודות על הרעה, להודות על מה שיש, השגחה פרטית... פער בין המציאות לרצון. אדם שלא העריך קודם את רגליו ולא חשב על כך כלל, פתאום יחוש את חוסר הרגליים כסבל קשה ובלתי נסבל. מדוע אנחנו לא נהנים מהדברים הבסיסיים בחיים? אליעד כהן מסביר שכדי ליהנות ממשהו, חייב להיות ... מודע לרצון, והמודעות הזו מאפשרת גם הנאה. הדוגמה שניתנת לכך היא ביקור במקום בו יש אנשים שנפגעו ואיבדו את הרגליים שלהם, כאשר אדם נחשף למציאות אחרת, הוא עשוי להעריך מחדש את הרגליים שלו, אבל עם ההערכה תבוא גם חרדה ופחד לאבד את הדבר היקר הזה. איך יכול להיות שאנחנו סובלים מאובדן ... רגליים, אך הוא לוקח אותן כמובן מאליו ולא חווה הנאה מיוחדת מעצם קיומן. לעומת זאת, אם יחתכו לו את הרגל, הוא יסבול סבל רב. בהמשך מועלת הטענה שעל אף שאדם לא חווה שמחה על כך שיש לו רגליים באופן שוטף, ברגע שיחתכו לו את הרגל, הוא ירגיש בחסרונן ויחווה רצון גדול לכך שהן יחזרו. מדוע סובלים יותר כשמשהו חסר מאשר נהנים ממנו כשהוא קיים? ... או טבעי, ולכן אין תשומת לב לרצון הזה, כי אין התנגדות בינם לבין המציאות. רק כאשר מתעורר איום על הרגליים או יש אפשרות ממשית לאבד אותן, האדם מתחיל לשים לב לרצון שיהיו לו רגליים, ואז גם מתלווה לכך פחד. ... אדם כלל לא חווה שמחה מיוחדת על רגליו, מדוע הוא בכל זאת יחווה סבל עצום אם יחתכו לו את הרגל? התשובה היא שבאופן תת - מודע הרצון שיהיו לי רגליים כן קיים. האדם עושה במהלך יומו פעולות שמושתתות על ... לא נהנה מזה באופן מיוחד אני לוקח את זה כמובן מאליו. אליעד: אוקי. ש: עכשיו אם יחתכו לי את הרגל ואני ארגיש בה חיסרון שאין לי רגל. אליעד: אפילו אם תכאב לך הרגל. ש: אני מאוד אסבול מזה. אליעד: אוקי. ש: אני מאוד אסבול מזה. אליעד: אז השאלה שלך איך אתה יכול ... האמת אתה אומר נגיד שיש לך רגליים ואתה רוצה ליהנות מהן כמו מישהו שאמרו לו שצריך להוריד לו את הרגליים ואז שמו לו רגליים או נגיד מישהו שנחתכו לו הרגליים והחזירו לו אותן, התשובה היא למה זה טוב זאת אומרת מה זה משנה כאילו כי בסופו של דבר כדי ... אפשרי גם תבוא לך חרדה עם זה, אתה אומנם תשמח מזה שיש לך רגליים אבל תפחד שיורידו לך את הרגליים אבל מצד שני אתה תהנה מזה שיש לך רגליים. ש: השאלה בדיוק הפוכה. אליעד: זה מה שרציתי שתביא שאלה הפוכה. ש: אם חותכים את הרגליים למה יהיה לי רע מזה אם אני לוקח את זה כמובן מאליו שיש לי רגליים. אליעד: לא הבנתי. ש: ... מאיפשהו אבל כל הזמן שיש לך אתה לא מעריך אותו. ומה האמת שאם יגידו לך שצריך להוריד לך את הרגל ואז יגידו לך טוב לא צריך אתה פתאום תהנה מזה שיש לך רגל. ש: זה נכון אבל שגם הרצון ... אתה שמח נניח לדוגמה לרכב על אופניים, אתה מבסוט לרכב על אופניים או מבסוט שאתה אז יש לך את הרגליים בפנים. אליעד: לא אבל אני אומר שהרצון שיהיה לו רגליים זה רצון שביומיום קיים כחלק מתהליכים אחרים. ש: כן זה מה שאמרתי. אליעד: לא נגיד שהוא הולך לרכב על אופניים כדי לחזק את הרגליים. ש: לא כדי לחזק את הרגליים. אליעד: לא אז אני אמרתי משהו אחר אמרתי המחשבה שאומרת אני רוצה שיהיה לי רגליים היא המהות של הרבה ...