... של האדם להיות מאושר באמת עד לרמה כזאת שהרצון שלו יתאחד עם המציאות בשלמות, היא על ידי זה שהאדם יבין למה
ומה הסיבה שבגללה המציאות היא כפי מה שהיא. ואז ממילא תהיה התאחדות בין הרצון של האדם לבין המציאות. שזאת הרמוניה אמיתית ואושר אמיתי. ואכ הסוד הראשון ... הוא אין סופי לשני הצדדים שלו. כי לכל סיבה, יש סיבה אחרת שקודמת לה. וכל סיבה שלא תהיה, תמיד ניתן יהיה לשאול
מה הסיבה שלה עצמה. כי אם יש לדוגמה חוק ראשון כלשהו, הרי שניתן לשאול מהי הסיבה שבגללה החוק הראשון של המציאות הוא כפי מה שהוא. ואם נתרץ כל תירוץ שהוא ... כל סיבה שהיא, מדוע החוק הראשון הוא כפי מה שהוא. דהיינו, נמצא את החוק הראשון יותר, עדיין נשאל, וזה עצמו
מה הסיבה שלו. כי מי החליט שהחוק הראשון ושהסיבה הראשונה תהיה כפי מה שהיא. וכך הדבר הזה נמשך עד אין סוף ללא נקודת עצירה כלשהי. והסיבה הראשונה רחוקה ... את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, כדי להבין את המציאות, הם לא יצליחו לעשות זאת. משום שתמיד יהיה ניתן לשאול,
מה הסיבה של הסיבה עצמה וכך הלאה עד אין סוף ללא נקודת עצירה. וכל החוכמות של כל החכמים בעולם, כולן מתבטלות לגמרי, כאשר הם מגיעים לנקודה הזאת שאותה ... לא יכול למצוא את הדרך להגדיר סיבה ראשונה שלא תהיה שום סיבה אחרת שקודמת לה. דהיינו, שלא יהיה ניתן לשאול
מה הסיבה שלה עצמה. ויש עוד סוד נוסף אחר גדול עוד יותר. והסוד הוא שכל מה שיש בעולם, דהיינו, כל השכל שיש בעולם מכל סוג שהוא, הוא כולו הקדמות שאמורות ...