... אותו אלוהים דתי? הספר מדגיש שאלוהים הרלוונטי בו איננו אלוהים של הדתיים או אלוהים מהתנך, אלא הכוח שמניע את העולם. לדבריו, אפשר
לקרוא לזה גם כוח אקראי או חוקיות של המציאות. העיקר הוא שישנו שורש למציאות, וההבנה של שורש זה תגרום לאדם לראות את עצמו ואת המציאות באופן שונה בתכלית. מהן ההבטחות המרכזיות של ... באמת למות (להתבטל לגמרי), לא זקוק למות בפועל, אלא מגיע לחוויה שהוא בעצמו אלוהים, כאן ועכשיו. האם דרושה הבנה שכלית גבוהה כדי
לקרוא את הספר? אליעד מדגיש שכדי להבין את עומק הספר באמת, צריך שכל רב, אך דווקא הספר עצמו נועד לפתח את השכל הזה אצל האדם. כמו מעגל סגור - עצם הקריאה וההתבוננות בספר אמורות לפתוח את התודעה ולהכשיר אותה להבין את הרעיונות העל - שכליים שבו. גם מי שחושב שהוא אינו מבין בתחילה, מומלץ לו להמשיך
לקרוא, משום שיש רובד נוסף של הבנה שקיים בתת המודע או באני האלוהי הפנימי של הקורא. מדוע עדיף ללמוד בספר מאשר לחפש שיטות אחרות? הספר מוצג כדרך המלך היחידה שמובילה לשלמות ... חיסרון, אלא הוא בגדר בחירה חופשית שנובעת מסיבות הנוגעות למנגנון העמוק של המציאות. מהי החשיבות של הקריאה והלימוד החוזר? מומלץ
לקרוא שוב ושוב עד שהאדם יודע את הספר בעל פה, לאו דווקא באופן טכני של זיכרון המילים, אלא כך שהמחשבה שלו תהפוך להיות זהה למחשבה של אליעד (או של אלוהים שבספר). הרעיון הוא להגיע ... - פעמית לתפוס את החיים מנקודת מבט שבה אין יותר סבל וחיסרון. אליעד חוזר וטוען שכל אדם, לא משנה באיזו רמה שכלית או רוחנית, מסוגל
לקרוא, להבין ולחוות. אם יש לו נחישות ואומץ ללכת עד הסוף, הוא יגלה את האני האלוהי שלו עצמו. בסיום ההסבר, מובאת קריאה חד משמעית: על האדם פשוט להשיג את הספר,
לקרוא אותו לעומק, ולהתמסר לתהליך ההבנה שבו - עד שישיג את התודעה הטוטאלית של אלוהים. הבנה מעמיקה של ספר להיות אלוהים והיחס לספרים אחרים הדרך לביטול החיסרון וחוויה של אחדות ... ואם אין לו את הסכל הזה, שום מקור אחר לא יספק לו פטור מוחלט מחוויית הסבל. כיצד מוצג התהליך המעשי של למידה והבנה? ההמלצה היא
לקרוא שוב ושוב, להתבונן, לשאול שאלות, ולהקשיב לכל הדקויות שמועלות בספר. מודגש כי הספר מתאים לכל אדם באשר הוא, לכל רמת הבנה, משום שהוא עוסק בשורש המוחלט של המציאות. תוך כדי ...