... את הפירוש הפשוט של הדברים שנאמרים, ולאחר מכן לחפש את מה שלא נאמר באופן מפורש, אלא משתמע בין השורות. לדוגמה, כאשר נאמר במשפט על ארבעת הנרצחים האלה לא יכולתם
לקרוא בעיתונים, חשוב לשים לב לכך שיש הבדל בין עובדה לפרשנות. העובדה היא שישנם ארבעה אנשים שנפטרו, ואילו הפירוש הוא שהם נרצחו. עצם השימוש ... מלביש עליה את הפרשנות האישית שלו, אשר משפיעה עלינו בתת - מודע. איך פועלות מניפולציות בטקסט כדי לשכנע? דוגמה נוספת שאליעד נתן היא השימוש בביטוי לא יכולתם
לקרוא בעיתונים. הביטוי הזה מציג שתי מניפולציות במקביל: ראשית, הוא יוצר תחושה כאילו מסתירים מהקוראים משהו, מה שגורם אוטומטית לתחושת סקרנות ... או חוסר שליטה. כאשר אדם מרגיש שהוא לא יכול לעשות משהו, זה יוצר אצלו רצון לעשות דווקא ההפך, כדי להוכיח לעצמו שהוא כן יכול. כך הטקסט גורם לקורא לרצות להמשיך
לקרוא, ואפילו לשתף את הטקסט הלאה. היבט נוסף הוא ההבדל בין שימוש בלשון יחיד (לא יכולת) ללשון רבים (לא יכולתם). אליעד מסביר כי כשמשתמשים ... הקורא? כשמופיעות המילים קראו כאן ושתפו, יש כאן מנגנון שכנוע נוסף. המילה קראו יוצרת תחושת חובה או דחיפות, כאילו זו פעולה חיונית ומחויבת, והקורא מרגיש שעליו
לקרוא מיד. המילה כאן יוצרת ניגוד בין הכאן והשם: כאן זה המקום שבו האמת נמצאת, לעומת שם, שהוא המקום שבו מסתירים את האמת או מסתירים מידע. ... ושתפו לשתפו את מה שתקראו? אליעד גם מסביר שיש הבדל פסיכולוגי גדול בין שתי הצורות הללו: קראו ושתפו - קודם קוראים ואז מחליטים לשתף. פה נותנים לקורא את החופש
לקרוא ואז להחליט בעצמו אם הוא רוצה לשתף או לא. שתפו את מה שתקראו - במשפט זה, עוד לפני הקריאה עצמה הקורא מרגיש מחויב לשתף. הכותב מחייב את ... היא קריטית לשכנוע הקורא. למשל, השימוש בביטוי ארבעת הנרצחים במקום ארבעה אנשים שמתו מייצר משמעות רגשית שונה. גם שימוש בביטויים כמו מסתירים מכם, לא יכולתם
לקרוא או קראו ושתפו משפיעים על המוח בצורה משמעותית וגורמים לקורא לרצות להמשיך
לקרוא, להרגיש מעורב ולרצות לשתף את המידע הלאה. איך לנתח טקסט בצורה נכונה? מה ההבדל בין עובדות ופירושים? איך לשכנע אנשים בעזרת מילים? מהי ...