... הפרכה: אם אלוהים ברא את העולם כדי לעשות טוב, אז מדוע יש גם רע? נשיב: גם הרע הוא לטובה, וכל דבר רע שקורה, תכליתו היא טובה. נשאל: אז מדוע
אלוהים לא ברא באופן מיידי את התכלית הסופית הטובה והמושלמת?! אם אלוהים הוא כל יכול + ... כל יכול. נשיב: מצד האמת הכל טוב, וגם מה שנדמה לאדם כרע, גם זה טוב תמיד. נחדד: אין רע בעולם למען תכלית טובה אחרת, כי אם כן נוכל לשאול מדוע
אלוהים לא ברא ישר את התכלית הסופית. ולכן נאמר, שכל דבר בפני עצמו הוא טוב מוחלט ללא שום ... היה, שאלוהים יברא עולם כזה שבו כולם יבינו את הטוב התמידי שיש בכל דבר. ולכן אפשר לומר ש: 1 - אלוהים אינו טוב. 2 - אלוהים אינו כל יכול. 3 -
אלוהים לא ברא את העולם. נשיב: איננו מבינים את דרכי האלוהים. נאמר: אם איננו מבינים את ...