אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללמוד על מנת ליישם ✔איך ללמוד מאליעד כהן? לדבר על עצמך, לדבר בגוף ראשון, השכל של אליעד, העצות של אליעד, ללמוד על מנת ליישם, להטמיע את הלימוד, להבין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:25איך ללמוד מאליעד כהן? לדבר על עצמך, לדבר בגוף ראשון, השכל של אליעד, העצות של אליעד, ללמוד על מנת ליישם, להטמיע את הלימוד, להבין יותר, להתחבר למה שנלמד, התאמה בין חוויה להבנה
למה קשה ליישם את העצות של אליעד כהן באופן מלא?

אליעד כהן מתאר תופעה נפוצה שבה אדם לומד עצה או עיקרון כלשהו במהלך הרצאה או מפגש, אך ביום למחרת, כשהוא עומד מול סיטואציה זהה לחלוטין, הוא מתנהג באופן מנוגד לגמרי לעצה שניתנה לו. לדוגמה, נניח שבמפגש לימודי נידון נושא ספציפי והובהר היטב כיצד לנהוג במקרה כזה, אך למרות זאת, כאשר האדם מגיע בפועל למצב הזה ביום שלמחרת, הוא עושה בדיוק את ההפך מההנחיה שקיבל.

השאלה הנשאלת על ידי אליעד היא מה הסיבה לכך שאדם מתקשה כל כך ליישם עצות שהוא מקבל באופן מפורש. אליעד מסביר שהתופעה נובעת מכך שהאדם מתייחס לעצה שניתנה לו בצורה כללית, מבלי שהוא לוקח אחריות אישית ומחבר את הדברים ישירות לחייו הפרטיים. זאת אומרת, הוא לומד בצורה מופשטת מדי ולא מדבר לעצמו בגוף ראשון. במקום לומר "אני צריך לעשות", הוא משתמש בניסוחים כלליים כמו "צריך לעשות" או "אנשים צריכים לעשות", ולכן הדברים לא מוטמעים אצלו באופן אישי.

מה המשמעות של דיבור בגוף ראשון בלמידה על פי אליעד כהן?

אליעד מסביר שכאשר לומדים תוכן כלשהו, חובה לדבר עליו בגוף ראשון. המשמעות היא לא לומר משפטים כמו "אנשים צריכים", אלא "אני צריך". השימוש בגוף ראשון מחייב את האדם להכיר בכך שהנאמר רלוונטי לו באופן אישי ומיידי, וזה גורם לו לקחת אחריות אישית על הביצוע והיישום. כך התוכן שנלמד אינו נשאר בגדר מידע תאורטי, אלא הופך לחלק מחוויית החיים האמיתית והאישית של הלומד.

לדוגמה, במקום להגיד "אנשים צריכים להתמודד עם פחד", אדם צריך לומר לעצמו "אני צריך להתמודד עם הפחד שלי". כך נוצרת התאמה ישירה בין ההבנה של העצה לבין החוויה האישית של האדם, מה שמאפשר לו להטמיע את העצה בחייו בצורה אפקטיבית.

כיצד להפוך עצות כלליות לעקרונות אישיים לפי אליעד כהן?

אליעד כהן נותן דוגמה מהדתיים שקוראים בתנ"ך. כשהם קוראים פסוק מסוים, הם מיד שואלים איך הפסוק הזה רלוונטי אליהם, באופן אישי ועכשיו. הם מניחים באופן אוטומטי שכל דבר שהם קוראים הוא רלוונטי להם אישית, ולא משנה מה הסיטואציה. באותו אופן, אדם שלומד מאליעד צריך לשאול את עצמו לגבי כל עצה או עיקרון שנאמרים לו: "איך הדבר הזה רלוונטי לחיים שלי עכשיו?".

אם למשל נאמרת עצה כלשהי על מערכת יחסים או על הצלחה בעבודה, האדם צריך לשבת עם עצמו ולמצוא היכן בדיוק זה פוגש אותו ברגע זה, בצורה אישית. אם הוא קורא ספר או צופה בסרט ומופיע שם מסר כלשהו, הוא צריך לבדוק איפה בדיוק המסר הזה נוגע לו אישית. על ידי כך העצות הופכות ממידע כללי וסתמי למשהו ממשי שניתן להרגיש אותו ולחוות אותו. זו הדרך שבה העצות מתחילות להשפיע על החיים באופן מעשי ומיידי.

למה לא מספיק לזכור עצות וצריך להבין את המנגנון שלהן לפי אליעד כהן?

אליעד מסביר שעצות הן חסרות תועלת אם לא מבינים את החוקיות שעומדת מאחוריהן. למשל, אם ניתנת עצה כמו "כאשר מישהו כועס עליך, תגיב לו כך ולא אחרת", לא מספיק לזכור רק את הפעולה הנכונה, אלא צריך להבין גם למה הפעולה הזאת נכונה. אדם חייב להבין את המנגנון, את ה"למה" שעומד מאחורי העצה. למה בדיוק נבחרה עצה זו ולא אחרת? מה ההיגיון שעומד מאחורי ההמלצה?

ברגע שאדם מבין לעומק את המנגנון של העצה, לא רק קל לו לזכור אותה, אלא שהוא גם יוכל ליישם אותה במצבים חדשים ומגוונים, מכיוון שהוא מבין את העיקרון ולא רק את ההוראות הספציפיות. כך למשל, תלמיד במבחן מתמטיקה, שלא מבין את העקרונות אלא רק זוכר תשובות, יכול להצליח בכמה מבחנים אבל בסופו של דבר ייכשל ברגע שתשתנה השאלה. לעומת זאת, אדם שמבין את העקרונות יצליח תמיד למצוא פתרונות, כי הוא מבין את החוקיות שמאחורי השאלות.

איך לדעת בוודאות שהבנת נכון את העצות של אליעד כהן?

אליעד כהן מדגיש שהדרך לבדוק אם הבנת נכון את מה שלמדת היא לא על ידי שינון וזכירה אלא באמצעות יישום בפועל. אם בסיטואציה ממשית אתה מוצא את עצמך מתנהג בדיוק כפי שלמדת ולא להפך, זה סימן מובהק שהפנמת את ההבנה באופן נכון. אליעד מדגיש שכשאתה מבין באמת, קשה מאוד שתעשה את ההפך, כי ההבנה כבר הופנמה לתוך מערכת החשיבה שלך.

לדוגמה, אם אדם טוען שהוא למד והבין שצריך לחפש את השורש של בעיה כלשהי, אבל בפועל הוא לא עושה זאת ולא מחפש, זה סימן שהוא לא באמת הפנים את ההבנה. אם הוא היה מבין באמת, עצם ההבנה הייתה גורמת לו לחפש אוטומטית את השורש של כל בעיה שהוא נתקל בה, מכיוון שהוא היה מודע לחשיבות הפעולה הזו. כאשר אדם אומר "לא חיפשתי", המשמעות היא שהוא לא הפנים מספיק לעומק את החשיבות של החיפוש ושל ההבנה.

סיכום ומסקנות מרכזיות מההרצאה של אליעד כהן:
  • דבר תמיד בגוף ראשון כשאתה לומד.
  • הפוך את העצות הכלליות לחלק מהחוויה האישית שלך.
  • שאל את עצמך תמיד איך כל עצה רלוונטית לך באופן אישי ועכשווי.
  • אל תסתפק בזכירת העצות - חשוב להבין את המנגנון שעומד מאחוריהן.
  • יישום בפועל הוא האינדיקציה הטובה ביותר להבנה אמיתית של התוכן שנלמד.
התמודדות עם התנהגות אמת לדעת שהבנת חשיבה חיבור הרגש והשכל חוויית להפוך להתחבר ל איך ללמוד רגשות eip איך ללמוד איך ללמוד מאליעד איך ללמוד מאליעד כהן אליעד אליעד כהן גוף ראשון הבנה הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן העצות של אליעד הרגשה השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השכל השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התאמה התאמה בין חוויה להבנה התחברות חוויה חוויות חיבור הרגש והשכל חיבור השכל והרגש יועץ יעוץ לדבר לדבר בגוף ראשון לדבר על עצמי לדבר על עצמך להבין להבין יותר להבנה להטמיע להטמיע את הלימוד להתחבר להתחבר ל להתחבר למה שנלמד ליישם לימוד ללמוד ללמוד מ ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן ללמוד על מנת ליישם למידה מצא את ההבדלים עצות רגש רגשות שיטת eip שכל תחושה תחושות
שלמות / הבנה - כיצד תדע האם הבנת רעיון כלשהו בשלמות?
...כלשהו בשלמות, לפי מידת העניין שלו בו. ההתעניינות של האדם בנושא כלשהו, נוצרת מהסקרנות שיש לאדם ביחס לנושא. וסקרנות אפשרית רק כאשר האדם לא מבין את הנושא בשלמות. כאשר האדם מבין נושא כלשהו בשלמות, באותו הרגע הנושא הזה מפסיק לעניין אותו, מאחר שאין לו שום דרך לדעת שום דבר חדש עליו. כל זמן שהנושא ממשיך להעסיק את מחשבתו של האדם, המשמעות של זה היא שהוא ממשיך בתוכו לנסות להבין טוב יותר את הדבר. וממילא זה אומר שהוא עדיין לא הבין את העניין בשלמות. ונסכם: הדרך...
שעמום / הבנה ואי הבנה - כיצד הם משפיעים אחד על השני?
...הבנה - כיצד הם משפיעים אחד על השני? הבנה ושעמום. מי שיתבונן בעניין יראה, כי שעמום נוצר, או כאשר הדברים קלים מידי, או כאשר הם קשים מידי. כאשר האדם קורא משהו ולא מבין אותו בכלל, הדבר הזה משעמם אותו. מצד שני אם האדם קורא משהו שהוא כבר יודע אותו היטב, גם אז הדבר הזה יוצר שעמום. כאשר האדם מבין איזה משהו, הדבר הזה יוצר חיבור בינו לבין הדבר שאותו הוא מבין. מצד שני גם כאשר האדם לא מבין איזה משהו, גם זה יוצר אצל האדם תחושה של סקרנות ורצון להבין, שגם היא יוצרת...
שלמות ההבנה - האם הגעת?
שלמות ההבנה - האם הגעת?
...הגעת? איך תדע אם הגעת להבנת המציאות בשלמות? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה היא: איך אדם יכול לדעת אם הוא הגיע להבנת המציאות בצורה מלאה ומוחלטת? האדם חוקר ומתעמק בעצמו ובמציאות, מנסה להבין את מהות התודעה, הרגשות, הרצונות שלו, ולמה הדברים קורים כפי שהם. הוא מגיע לתובנות מסוימות ושואל את עצמו שוב ושוב האם התובנה שהגיע אליה היא האמת השלמה והמוחלטת. התשובה של אליעד לשאלה הזו ברורה וחד - משמעית: כל עוד קיימת בכלל שאלה האם הבנת את המציאות בשלמות...
שלמות ההבנה - האם הגעת?
שלמות ההבנה - האם הגעת?
...המידה. אליעד נותן דוגמה של שני אנשים, כאשר האחד טוען יש פיל והשני טוען אין פיל. למרות הסתירה לכאורה, בעומק ההבנה של המציאות, שתי הטענות יכולות להיות נכונות בו זמנית, מכיוון שכל האפשרויות קיימות במקביל. כל דיבור וכל מחשבה יוצרים נפרדות, שכן משמעות הדיבור היא שישנו דבר אחד המופרד מדבר אחר. בכל פעם שהאדם אומר משהו, הוא מייצר את הניגוד שלו. ברגע שהאדם מגיע להכרה בכך שהכל הוא אחד, הוא מפסיק לראות בניגודים דבר ממשי, והשאלה אולי אני טועה? כבר אינה אפשרית...
הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות?
הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות?
...והבין משהו מסוים, ואז יש לו תשובה אך העניין הוא שכל הבנה, יש לה בדיוק את ההבנה ההפוכה, תמיד לכל סיבה שחושבים שהיא האמת, תמיד יהיו סיבות נוספות, הפוכות, כך שזו לא האמת המוחלטת כל עוד ניתן להסביר את זה בשכל הרגיל. לדוגמה נשאל, מדוע העולם קיים, נאמר כי העולם נברא כדי שיהיה טוב, האלוהים ברא את העולם לעשות רק טוב ודרכו להיטיב, ואם זו סברה אחת, תמיד יהיה ניתך להפריך ולהגיד שהעולם נברא כדי שיהיה רע ודרכו להרע. ומצד האמת, כל ההפכים הם אחד, כל מה שהבנת, ההפך...
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 1
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 1
...לאחר מכן, המשתתפת מתחילה להתלבט האם היא באמת בחרה להגיע למקום שבו היא נמצאת. היא מסבירה שהיא מבינה שבכל מצב יש סיבה שמניעה אותה לפעול, ולכן היא לא מרגישה שהבחירה הייתה שלה. אליעד מעלה שאלה עקרונית: האם הסיבה היא זו שמניעה אותה? הוא מציע לה לשאול את עצמה - האם היא חווה את הפעולות או רק מבינה אותן בשכל? בהמשך השיחה, אליעד מתמקד בהסבר העמוק יותר של הרצון. הוא מציין כי הרצון הוא זה שמניע אותנו לפעול, וכדי להבין את השאלה האם יש לנו בחירה חופשית, חשוב...
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 2
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 2
...הרצון שלי, לא משנה למה אני בוחרת, האדם אומר לא יכול להיות שאני בוחר, הרבה אנשים אומרים לא יכול להיות שיש לי בחירה, כי אם הייתה לי בחירה לא הייתי בוחר לרצות את זה, הייתי בוחר לרצות אחרת, אבל זה לא נכון, כי אולי יש לך בחירה ובכל זאת אתה בוחר את זה מסיבה כלשהי, לכן לא מוכיחים דבר דרך שאלה, שאלה זו לא הוכחה לשום דבר, אתה אומר לא יכול להיות שיש לי בחירה, כי הייתי עושה אחרת, זאת לא הוכחה. אולי כן יש לך הוכחה ואתה מסיבה כל שהיא בוחר לרצות להרגיש טוב ורע...
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 3
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 3
...נכון, כי אין להם אלטרנטיבה אחרת. אבל האם את הבנת את הנקודה. המקדח קוראים לו אמת, ואמת זה הדבר היחיד שאי אפשר לזייף אותו. אתה לא יכול להגיד, מאוד רציתי, אין מאוד, יש רציתי וקבלתי, אין מאוד רציתי, כמו שאמרת מקודם ככול שאתה יותר, זה לא כך או שאתה מבין או לא מבין. שאלה: אבל יש הבנה חלקית, אתה אמרת לי. אליעד: חלקי, זה עדיין לא שם. שאלה: אולי הדבר שיוצר את הדבר שיוצר את הדבר שיוצר את הדבר לא רוצה שנדע. אליעד: את מהצד שלך יש לך ספק אז את חייבת לבדוק. תראי...
להבין למה אינך מבין, את מה שאינך מבין - כדי ליצור הבנה
...משתי מסקנות. או שהדבר שאותו הוא רוצה להבין הוא שקרי, ואז ממילא אין צורך להבין אותו, או שהוא אמיתי. ואם האדם לא מבין אותו בגלל צורת החשיבה שלו עצמו, אז כאשר ברור לאדם שהדבר הוא אמת, וברור לאדם מה הסיבה האמיתית שבגללה הוא לא מבין את הדבר, אז על ידי זה האדם רואה את האמת שהכל אחד, והחשיבה של האדם משתנה בהתאם למציאות. והכלל והעיקר, לא לפחד כלל, להמשיך ולשאול שאלות, נגד השכל ונגד ההיגיון ונגד כל הסיכויים. וכאשר יש אי הבנה, האדם מוכרח להבין למה הוא לא מבין...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך ללמוד מאליעד כהן? לדבר על עצמך, לדבר בגוף ראשון, השכל של אליעד, העצות של אליעד, ללמוד על מנת ליישם, להטמיע את הלימוד, להבין יותר, להתחבר למה שנלמד, התאמה בין חוויה להבנה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמוד על מנת ליישם, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמוד על מנת ליישם, איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, מאמן אישי לפרישה, מטפל קוגניטיבי התנהגותי בנושאי ללמוד על מנת ליישם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3867 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 09:08:08 - wesi1