אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לא רוצה אבל עושה - למה כולם עושים תמיד *נגד* רצונם? ✔ האם אדם באמת עושה את מה שהוא רוצה? אחת האשליות הגדולות של האדם היא התחושה... - אליעד כהן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:02לא רוצה אבל עושה - למה כולם עושים תמיד *נגד* רצונם?
האם אדם באמת עושה את מה שהוא רוצה?

אחת האשליות הגדולות של האדם היא התחושה שהוא עושה בדיוק את מה שהוא רוצה. על פי אליעד כהן, למרות שאנשים נוטים לומר "עשיתי בדיוק את מה שרציתי", בפועל, אף אדם לא באמת עושה את מה שהוא רוצה. כל פעולה שאדם עושה מכוונת להשגת מטרה כלשהי. לדוגמה, כאשר אדם משחק משחק להנאתו, הוא לא נהנה מעצם המשחק, אלא מההנאה שהמשחק גורם לו להרגיש. כלומר, אפילו פעולות שנתפסות כנעימות וככיף הן אמצעי למטרה אחרת.

מה באמת מניע אותנו לפעולה?

ההסבר שאליעד נותן הוא שכל פעולה שלנו נעשית כדי להימלט מריקנות קיומית או מדיכאון קיומי. האדם כל הזמן חש חיסרון פנימי, ולמעשה הוא אינו יודע בדיוק לשם מה הוא חי. הוא מחפש תחושת סיפוק, ולכן כל פעולה שלו מכוונת לספק את הרצון שלו למלא את החיסרון. לדוגמה, כשאדם הולך לחדר כושר, הוא לא נהנה מהמאמץ עצמו. אם היה אפשר להשיג את אותה תחושת סיפוק בלי המאמץ, הוא היה בוחר בכך. המאמץ עצמו הוא לא מקור ההנאה, אלא התחושה שהאדם טוב יותר משהוא היה קודם לכן.

מה זאת אומרת לרצות באמת את מה שאתה עושה?

לפי אליעד כהן, לרצות באמת את מה שאתה עושה, פירושו שאתה נהנה מעצם העשייה ולא משום תוצאה עתידית שהעשייה מביאה. הוא נותן דוגמה של אדם שסוחב שק מלט בבניין. אם האדם היה אומר ששיא שאיפותיו הוא רק לסחוב שק מלט ולא משנה לו כלל מה יהיו ההשלכות של הפעולה, לא איכפת לו אם יירו בו או יגרמו לו כאב, הוא רק רוצה להרגיש את השק על גבו - זה אדם שבאמת רוצה את מה שהוא עושה. אדם כזה לא מעוניין בשום תוצאה מלבד העשייה עצמה. הוא לא מנסה להרגיש טוב יותר ולא מחפש שום דבר נוסף. זוהי ההנאה מעצם העשייה בלבד.

האם אנחנו נהנים מהעשייה או מתוצאותיה?

רוב האנשים אינם נהנים מעצם הפעולה שהם עושים. אם היו מקבלים את אותו רגש טוב ללא העשייה עצמה, הם היו מעדיפים זאת. לדוגמה, אדם שעובד בבניין ובונה בית אינו נהנה מעצם סחיבת המלט והקושי הכרוך בכך, אלא מהתוצאה הסופית - הבית הבנוי. מכאן ברור שרובנו מונעים על ידי התוצאה ולא על ידי ההנאה הישירה מהפעולה עצמה.

מהו שחרור מהרצון ולמה הוא חשוב?

אליעד טוען שהמצב האידיאלי מבחינתו של אדם הוא מצב בו הוא אינו רוצה דבר. כל עוד יש לאדם רצון, הוא נמצא במאבק פנימי תמידי. כל פעולה נעשית למען מילוי הרצון, כדי להפסיק לרצות, וכך בעצם הפעולות שלנו הן תמיד אמצעי ולא מטרה. מי שמסוגל להגיע למצב בו הוא משוחרר לגמרי מהרצון להרגיש טוב יותר, מסוגל ליהנות באמת מעצם העשייה עצמה ללא תלות בשום תוצאה או הנאה נוספת.

האם למידה מתוך אתגר היא רצון אמיתי?

אליעד נותן דוגמה מעולם הלמידה והחינוך. כאשר אדם מעוניין ללמוד מתמטיקה לא בשביל פרנסה אלא כי הוא חש אתגר אישי מהנושא, הוא מונע מרצון אמיתי. הרצון האמיתי כאן הוא לא התוצאה של מקצוע או פרנסה, אלא ההבנה העמוקה עצמה של התחום. האדם שואל את עצמו למה הוא לומד דווקא מתמטיקה ולא תחום אחר, והתשובה היא כי זה הנושא שמאתגר אותו בצורה אישית וייחודית יותר מכל נושא אחר. מבחינתו, לו היה בוחר נושא אחר, היה מרגיש תחושת פספוס. זהו רצון פנימי אותנטי, שלא מושפע ישירות מתוצאה חיצונית או פרנסה.

האם כל רצון חייב להיות קשור לפרנסה?

לא כל רצון חייב להיות קשור לפרנסה. ישנם רצונות שמונעים רק מתוך עניין אישי ואתגר פנימי. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד מתמטיקה ברמה גבוהה עשוי להכיר בכך שאין לו תועלת כלכלית ישירה מהתחום, אך זה לא מפריע לו, כי עצם הלמידה היא המטרה האמיתית. אדם כזה יכול לשלב בין לימודי מתמטיקה ללימודי מחשבים לא מתוך חובה או אילוץ, אלא מתוך רצון אותנטי. לעיתים, פרנסה יכולה להיות יתרון נוסף לרצון הפנימי, אך היא לא תנאי הכרחי לקיומו של רצון אמיתי ואותנטי.

מדוע כל אדם צריך להתבונן ברצון שלו?

אליעד ממליץ לכל אדם להתבונן בעצמו ולחקור לעומק את המניעים שלו. אדם צריך לשאול את עצמו מה הוא באמת רוצה ומה מניע אותו. האם הוא עושה דברים כי הוא באמת רוצה אותם, או שהוא מנסה לברוח מחוסר סיפוק וריקנות קיומית? ההתבוננות הזאת תאפשר לאדם להבין את עצמו בצורה עמוקה יותר ולשאוף להגיע למצב שבו הוא מסוגל ליהנות באמת ובשלמות מעצם העשייה שלו, ללא תלות בשום גורם חיצוני.
לא רוצה אבל עושה - למה כולם עושים תמיד נגד רצונם?

האם כל פעולה שאדם עושה נועדה להשיג מטרה מסוימת?

כל פעולה שאדם מבצע נועדה להשיג מטרה כלשהי, גם אם היא נראית כמו משהו שנעשה לשם הנאה. לדוגמה, כשאדם הולך לחדר כושר, הוא לא נהנה מהמאמץ עצמו, אך הוא עושה זאת מתוך רצון להשיג את התוצאה הרצויה - בריאות טובה יותר או גוף חטוב. כל מה שאדם עושה נועד להשיג משהו - גם אם הוא לא תמיד מודע לכך. המטרה האמיתית מאחורי כל פעולה היא לרוב לספק לאדם פתרון לריקנות הקיומית או לדיכאון הקיומי שבו הוא נמצא. כלומר, אף אדם לא עושה את מה שהוא באמת רוצה, אלא כל פעולה נועדה להשיג משהו אחר - לרוב תחושת סיפוק או הנאה עתידית.

האם אדם באמת עושה את מה שהוא רוצה?

אם אדם היה עושה את מה שהוא רוצה באמת, הוא היה מבצע את הפעולה לשם הפעולה עצמה, ולא מתוך מטרה להשיג תוצאה עתידית. לדוגמה, אם אדם היה נהנה רק מעצם העשייה של עבודה פיזית קשה כמו לסחוב מלט, הוא היה יכול להגיד ששאיפתו היא להיות פועל בבניין ולהרגיש את המאמץ עצמו, ולא את התוצאה של עבודתו. אם העבודה אינה מספקת אותו או לא גורמת לו הנאה, הוא לא באמת רוצה את העבודה עצמה אלא את התוצאה שהיא מביאה.

מה זאת אומרת לרצות את מה שאתה עושה?

לרצות את מה שאתה עושה, פירושו ליהנות מעצם העשייה, לא מהתוצאה שהיא מביאה. מדובר על חוויית שיא שנגרמת על ידי העשייה עצמה, ולא על ידי המטרה שהיא משרתת. לדוגמה, אם אדם בוחר לעבוד בבניין כי זה נותן לו הנאה ישירה מהמאמץ, ולא מתוך רצון למשהו אחר, אז הוא באמת רוצה את מה שהוא עושה. אם הפעולה גורמת לו להרגיש טוב והוא לא מונע על ידי רצון למטרה אחרת, הוא לא מונע על ידי דיכאון קיומי, אלא פשוט נהנה מהעשייה.

האם אנחנו פועלים כדי למלא רצון או כדי להפסיק לרצות?

הדברים שהאדם עושה בדרך כלל נועדו למלא רצון פנימי, אך פעמים רבות הוא עושה אותם גם כדי להפסיק לרצות. לדוגמה, אדם שעובד קשה כדי לרכוש פריטים יקרים או לעשות כסף, לא עושה זאת מתוך רצון לעשייה עצמה, אלא כדי למלא רצון או להימנע מריקנות. אם אדם היה יכול להפסיק לרצות ולחיות בצורה של שחרור מוחלט מהרצון, הוא היה יכול ליהנות מעצם העשייה, ולא מהתוצאה שתהיה לה.

מה זה אומר לחקור את הרצון הפנימי?

ישנם אנשים שמעוניינים ללמוד תחום מסוים, כמו מתמטיקה, לא מתוך רצון להשתמש בה בתחום אחר כמו מחשבים, אלא מתוך אהבה או עניין אישי בתחום. האדם שואל את עצמו למה הוא בוחר ללמוד מתמטיקה, ומה מניע אותו ללמוד אותה בצורה מעמיקה. הכוונה כאן היא להבין את המניעים הפנימיים - האם הרצון ללמוד נובע מתוך אתגר אישי או מתוך הצורך להיענות לדרישות מקצועיות? לפעמים הרצון ללמוד הוא תוצאה של אתגר פנימי, תחושת סיפוק שמתקבלת מההבנה העמוקה של נושא מסוים, ולא דווקא מהתוצאה שתהיה לו מכך בחיים המקצועיים.

האם כל רצון צריך להיות בהכרח קשור לפרנסה?

לפעמים הרצון ללמוד ולהתמקצע בתחום מסוים לא קשור ישירות לשאלה של פרנסה, אלא לרצון הפנימי של האדם להתפתח ולהשיג ידע. במקרה של אדם שמעוניין לשלב בין מתמטיקה למחשבים, ייתכן שהוא לא מתעניין בפרנסה ישירה אלא בתהליך הלמידה עצמו. פרנסה עשויה להיות צד נוסף לרצון, אך לא בהכרח הדבר המרכזי. הרצון האמיתי יכול להיות ידע והתפתחות אישית.
כל פעולה שאדם עושה בעולם הוא עושה אותה כדי להשיג מטרה כלשהי, גם אדם שמשחק לכייף, אתה עושה לכייף אתה רוצה לכייף ולא לעשייה, הולך לחדר כושר אבל לא נהנה מהמאמץ. תמיד כל מה שאדם עושה כדי להשיג אושר שנמצא שמה. העיקר, תמיד האדם מנסה להשיג משהו אחר, כל פעולה כדי להשיג משהו אחר אפילו מחשבות בשביל משהו מסויים, כל מה שאדם עושה זה כדי להשיג משהו. כל הפעולות נועדו כדי שאדם ייפתר מהריקנות הקיומית שלו, הוא מנסה להיפתר מהדיכאון הקיומי שבו הוא נמצא. זה בעצם אומר, שאדם אף פעם לא עושה את מה שהוא רוצה. לעשות את מה שאתה רוצה לרצות את עצם העשייה - לרצות את עצם העשייה שאתה עושה את העשייה למען העשייה אם העשייה גורמת לך להרגיש יותר טוב, אז עשית בשביל להרגיש יותר טוב. אדם נהנה ממה שהעשייה גורמת להרגיש, אם העשייה הזאת הייתה גורמת להרגיש רע לא היית נהנה, אתה רוצה שהעשייה תפיק לך הנאה. אם הייתי יכול להפיק את אותה ההנאה בלי לעשות? למה שאעשה את זה? כי אתה רוצה להשיג מטרה. כל מה שאנשים עושים כדי להשיג מטרה כלשהי ואף אחד אחד לא עושה את מה שהוא רוצה או יותר מדוייק לא רוצה את מה שהוא עושה.

אדם עובד בבניין כדי לבנות בית למה הוא עושה את הפעולות? מה זה נקרא לרצות את מה שאתה עושה - פירושו, שואלים אותו מה שאיפת חייך? אני הדבר הגדול שאני רוצה להשיג בחיים שלי זה לסחוב מלט, ואם זה יגרום לסבול? ומה זה ייתן לך? כלום, אני לא רוצה כלום כל מה שאני רוצה זה להרגיש שק מלט על הכתף ולא איכפת לי טוב או רע או שיירו בי רק תן לי לסחוב את השק מלט הזה ואני לא רוצה שום דבר בחיים - אדם כזה רוצה את מה שהוא עושה. כי כל הרצון שלו את מה שהוא עושה כל כוח הרצון כל השאיפה כל ההשתוקקות שלו הוא כל כך רוצה את מה שהוא עושה עד כדי כך שהוא לא רוצה שום דבר חוץ ממה שהוא עושה והוא לא רוצה שום דבר אחר, הוא שכח שיש בעיות כי הוא שכח את זה, שום דבר לא מעניין אותו כי הוא רוצה רק את זה, עד כדי כך שהוא לא מחפש להרגיש יותר טוב כי הדבר שהוא מבקש הכי בעולם זה לעשות את מה שהוא עושה.

לרצות את מה שאתה עושה זה להינות מעצם העשייה חווה את שיא השלמות מעצם מה שהוא עושה מעצם העשייה עצמה, אם העשייה משיגה מטרה עדיין אתה לא עושה את מה שאתה רוצה, לעשות את מה שאתה רוצה אתה בוחר לעשות את הדבר, אם אתה מוכרח אתה עושה פעולות אתה לא בוחר את זה, מאחר שרע לך אתה עושה את מה שאתה עושה, אתה עובד ואתה קונה עוד דבר כי אתה בדיכאון. מה אתה באמת רוצה? להפסיק לרצות, כל המעשים כדי למלא את הרצון שלו, אתה עושה כי יש לך רצון ואתה ממלא אותו באמצעות העשייה, מבחינתו טוב יותר שאין לו רצון.

כל אחד צריך להתבונן ולהתבונן ולרחם על עצמו, אדם לא נהנה מעצם העבודה אדם נהנה מדבר אחר. אם היו נותנים לו אותה הנאה גם היית עושה? זה אומר שאתה לא נהנה מעצם העשייה. ומי שרוצה להינות ממה שהוא עושה הוא צריך להביא את עצמו לשחרור מוחלט מהרצון שלו להרגיש יותר טוב, אז אתה נהנה מעצם העשייה בלי קשר לשום תוצאה.

לדעתי יש לחקור את הנושא כדי להיות יותר ממוקד: מה אני רוצה? אני רוצה ללמוד מתמטיקה. למה אני רוצה ללמוד מתמטיקה? כדי לעבוד במחשבים. האם הייתי מדלג על מתמטיקה לטובת המחשבים? לא. הייתי נותן תירוץ שזה טוב למחשבים. למרות שבפועל יש דרישה כזאת במחשבים. אז המטרה אם כן, ללא תירוצים היא ללמוד מתמטיקה ברמה מסויימת. אבל למה אני רוצה ללמוד מתמטיקה ברמה מסויימת? כדי להבין אותה עד הסוף ברמה הזאת. למה להבין אותה ברמה הזאת? אתגר. רצון להבין את העניין הזה. למה לרצות את זה דווקא? ולא דבר אחר? כי זה מאתגר אותי יותר מכל נושא אחר. למה זה מאתגר אותי יותר מכל נושא אחר? אולי נושא אחר יכול לאתגר אותי? אם אנסה נושא אחר אחוש תחושת פספוס. למה שלא אחוש תחושת פספוס בנושא אחר בדומה לכאן? כי נושאים אחרים לא מעניינים אותי. דווקא הנושא הזה מעניין אותי.

ואם אני רק מתחיל ואחרים מתקדמים? אז אפשר ללמוד מהם את החומר, וגם לשאול את המורה, העיקר להבין בשלמות. ויש לי שאלה, אם אני רוצה להבין את המתמטיקה עד הסוף, עד הרמה הזאת שאני לומד אין בעיה אני יכול לשאול שאלות, אבל מה עם הרמות הלאה? אם אפסיק ללמוד את החומר לטובת מחשבים, איך אמשיך את הרמות הבאות? וכי מי אמר שאי אפשר לשלב מתמטיקה ברמה גבוהה עם מחשבים? בעצם זה הרצון הפנימי. לשלב מתמטיקה גבוהה עם מחשבים. יש שאלה והיא, האם יש פרנסה מזה? ואם כן, אז אני לא רוצה בכל מחיר את זה. ויש אם כן לרצון הזה מחיר. לרצון למחשבים אין מחיר וזה בטוח. לרצון למתמטיקה, אין מחיר, כי גם אם אין פרנסה אפשר למצוא מקום שמלמדים את הידע ברמות גבוהות יותר אפילו לשם הידע בלבד. יש רצונות נוספים אבל הם לא מפריעים להשיג את מה שאני רוצה בכל מחיר.
מתמטיקה תנאי הכרחי מרגיש תחושה זה יקר לי האם זה פירוש תהליכים איפה ללמוד מתמטיקה איך לחקור רצונות רע וטוב מטרה ריקנות קיומית לא רוצה אבל עושה
איתור צרכי הלקוח, 2 סוגים של צרכים של הלקוח, 2 סוגים של איתור צרכים, איזה איתור צרכים לא לעשות? טעויות באיתור צרכי הלקוח, מתי לא לעשות איתור צרכי הלקוח? איתור צרכי הלקוח לפני רכישה, איתור צרכי הלקוח אחרי רכישה, סוגים של צרכי הלקוח, למה לאתר את צרכי הלקוח? איזה צרכים של הלקוח לא צריך לאתר? טעויות של אנשי מכירות, הדרכת אנשי מכירות, מילוי צרכי הלקוח, איזה איתור צרכים לעשות ללקוח? איזה צרכים של הלקוח צריך לאתר?
...עסקה עם הלקוח, או כדי לסנן את הלקוח החוצה, אם הוא לא מתאים להיות לקוח שלנו ממגוון סיבות. לדוגמה הלקוח צריך שהמוצר יעלה עד X, והשירות שלנו עולה 2X, אז נסנן את הלקוח החוצה. דהיינו, המחיר שהלקוח מוכן לשלם, הוא אחד מהצרכים של הלקוח וכולי. בכל מקרה, צריכים לעשות איתור צרכי הלקוח, גם לפני שהלקוח רוכש משהו, כדי לגרום ללקוח לקנות. והעניין של איתור צרכים, הוא עולם שלם בפני עצמו וכולי. וכאן אני רוצה לחדד את הנקודה הבאה והיא, שללקוח יש המון צרכים. ויש המון צרכים של הלקוח, שאנחנו בוודאות נצטרך לדעת אותם, אחרי...
איך להגיד לילד לא? הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים, איך אומרים לילד לא? איך אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן?
איך להגיד לילד לא? הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים, איך אומרים לילד לא? איך אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן?
...באופן נכון ובריא. האם צריך תמיד לנמק לילד למה אומרים לא? אליעד מסביר כי לפעמים נכון לנמק לילד למה אמרנו לא, לפעמים נכון לומר לא בלי הסבר, ולפעמים נכון לתת הסבר חלקי בלבד. אין חוק ברור שמתאים לכל סיטואציה. מה שקובע מה נכון לעשות בכל מקרה הוא השכל והאינטואיציה של ההורה, שנובעים מתוך היכולת שלו להיות מאוזן בעצמו. הורה מאוזן מסוגל לזהות מתי הילד זקוק להסבר, מתי הוא מסוגל להבין את הסיבה ומתי עדיף לא להסביר כלל. אך היכולת לזהות זאת מגיעה רק כאשר ההורה בעצמו מבין מתי נכון להגיד לעצמו לא, והוא אינו נמצא...
משחק הרצון, הפער בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות - חלק 1
משחק הרצון, הפער בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות - חלק 1
...הוא שרירותי לחלוטין. הוא אומר שכל רצון שהאדם מרגיש מקורו ברצון אחר, עד שמגיעים לרצון הראשון, רצון שאין לו שום סיבה מוקדמת. לכן, אם האדם יבין שכל רצון שהוא רוצה הוא בעצם בחירה שרירותית שלו, הוא יוכל לבחור ברצון חדש או לוותר על רצון קיים. האדם יכול להגיע למצב שבו הוא יוצר רצון חדש בלי סיבה מוקדמת, פשוט משום שהחליט שכך הוא רוצה. זו בעצם היכולת של אלוהים - להמציא משמעות ורצון יש מאין. אליעד מסביר שזו הדרך של האדם להיות חופשי באמת. האם עדיף לרצות או לא לרצות? אליעד מסביר שבסופו של דבר, אין באמת הבדל...
רגשות נעלמים, למה הפסקתי להרגיש? למה נעלמו לי הרגשות? למה נעלם לי הרגש? למה אין לי רגש? מחיקת האני, למה אני לא מרגיש רגשות? למה איבדתי את הרגש? נמחק לי האני, נמחק לי הרגש, איך לחזור להרגיש? למה אני לא מרגיש כלום? הפרעות נפשיות
רגשות נעלמים, למה הפסקתי להרגיש? למה נעלמו לי הרגשות? למה נעלם לי הרגש? למה אין לי רגש? מחיקת האני, למה אני לא מרגיש רגשות? למה איבדתי את הרגש? נמחק לי האני, נמחק לי הרגש, איך לחזור להרגיש? למה אני לא מרגיש כלום? הפרעות נפשיות
...של האדם. הוא מדגים את זה באמצעות דוגמה פשוטה על ילד קטן שמשחק בצעצועים. בהתחלה הילד מרגיש רגשות חזקים כלפי הצעצועים, מתלהב מאוד כשיש לו צעצוע חדש, ומתעצב כאשר אין לו צעצוע. אבל כשהילד מתבגר, הוא כבר לא מרגיש את אותם הרגשות כלפי הצעצועים, מה שגורם לו לחשוב שהרגשות נעלמו. בפועל, הרגשות שלו עברו לתחומים אחרים כמו מערכות יחסים, חברים, לימודים, או קריירה. אליעד כהן מסביר שזה בדיוק אותו המצב גם אצל מבוגרים. למשל, אדם שחושב על עצמו שהוא כעסן או פחדן, ומתחיל להתמקד בשאלה איך להפסיק לפחד או לכעוס, מגלה שלפתע...
רצון עצמי, של מי הרצון הזה? רוצה להיות מרוצה, לבחור מה לרצות, לבחור מה להרגיש, בחירה חופשית, איך נוצר רצון? למה יש רצון? האם הרצון שלך? איך לחקור את הרצון? איך להבין את הרצון?
רצון עצמי, של מי הרצון הזה? רוצה להיות מרוצה, לבחור מה לרצות, לבחור מה להרגיש, בחירה חופשית, איך נוצר רצון? למה יש רצון? האם הרצון שלך? איך לחקור את הרצון? איך להבין את הרצון?
...להבין את הרצון? האם הרצון הוא באמת שלך או שהוא נכפה עליך? אליעד כהן מסביר בהרצאה הזו את נושא הרצון לעומקו: מה זה רצון, למה הוא קיים, איך הוא נוצר, והאם האדם באמת שולט על הרצון שלו או שהרצון שולט בו. אליעד מדגיש שלכל רצון יש שני רבדים: הרצון הספציפי לדבר מסוים (כמו לרצות לאכול), והרצון שהרצון שלך יתמלא (כלומר, לרצות לקבל את מה שאתה רוצה). הרצון השני מופיע באופן קבוע בכל רצון והוא חלק מהותי ממנו. מה המשמעות של לרצות להיות מרוצה? אליעד מציג דוגמה שבה האדם רוצה להיות מרוצה. הוא מבהיר שהרצון הזה כולל...
קורונה, חרדת הקורונה, איך לא לפחד מהקורונה? שיטות לטיפול בפחד מפני הקורונה, פחד למות מקורונה, פחד לחלות בקורונה, פחד ממשבר כלכלי בגלל הקורונה, פחד למות בגלל הקורונה, פחד להיות חולה בקורונה, איך לא להיות בחרדה מהקורונה?
קורונה, חרדת הקורונה, איך לא לפחד מהקורונה? שיטות לטיפול בפחד מפני הקורונה, פחד למות מקורונה, פחד לחלות בקורונה, פחד ממשבר כלכלי בגלל הקורונה, פחד למות בגלל הקורונה, פחד להיות חולה בקורונה, איך לא להיות בחרדה מהקורונה?
...מוות או סבל ממושך - היא אפשרות אמיתית שקיימת וצריך להכיר בה במפורש. אליעד מדגיש כי לא יעזרו הכחשות או הבטחות שלי זה לא יקרה, כי תמיד קיימת האפשרות שכן יקרה. האם המצב הגרוע ביותר באמת כל כך גרוע? אליעד לוקח את הדיון צעד נוסף ושואל: מי אמר שהדבר הגרוע ביותר - למות או לסבול - הוא באמת כל כך גרוע? הוא אינו נכנס לעומק בדיון על הפחד למות עצמו, כי מדובר בנושא נפרד, אך מצביע על כך שהרע ביותר שאנשים מדמיינים אינו בהכרח רע באופן מוחלט. גם המוות והסבל הם נושאים שניתן לשאול לגביהם שאלות קיומיות עמוקות יותר...
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 1?
בחירה חופשית - חופש הבחירה - הבחירה החופשית - 1?
...את הרצון שלו עם המציאות, ולחקור אותו עד הסוף, ולנסות להבין למה הוא חושב שיכול להיות יותר טוב, או פוחד שיהיה רע, למה יש לו העדפות כאלו ואחרות. כי הוא לא נולד עם כל הרצונות השוליים שאינם השרדותיים למרות שגם עם הרצונות ההשרדותיים אפשר לבחור את הרצון איך להרגיש ואדם צריך לשבת ולגלות, למה הוא לא רוצה לבחור לרצות את הדבר הזה ומי שיחקור, יבין באמת מאיפה נובעים הרצונות שלו, וכשיבין מאיפה נובעים הרצונות יוכל לשלוט בהם, והכוונה יותר לכך, שהוא יבין שהוא בוחר בחירה מלאה להרגיש רע, ואז תהיה לו בחירה אם לבחור...
כסף ואושר, חופש פנימי, ליהנות מהעבודה, למצוא את הטוב שברע, לתת צדקה, מעלת הצדקה, השלמות שבחיסרון, לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, אושר פנימי, עבודה מאושרת, חיים מאושרים
כסף ואושר, חופש פנימי, ליהנות מהעבודה, למצוא את הטוב שברע, לתת צדקה, מעלת הצדקה, השלמות שבחיסרון, לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, אושר פנימי, עבודה מאושרת, חיים מאושרים
...מאפשרים לאדם לחוות משמעות, הנאה והצלחה. אם המשחק הוא ללא חוקים, הוא מאבד משמעות. דוגמה פשוטה שאליעד מביא היא משחק כדורגל - אם אין כללים ברורים לאן מותר לבעוט את הכדור ולאן אסור, המשחק הופך לחסר טעם. מה הקונפליקט הפנימי שבין חופש לצמצום? אליעד מסביר כי האדם כל הזמן שרוי בקונפליקט פנימי בין הרצון בחופש מוחלט לבין הצורך בגבולות ובצמצומים. הרצון לחופש מוחלט מוביל לכך שהאדם שואף לעשות הכל ללא הגבלה, אך למעשה זה מוביל לחוסר משמעות. מנגד, הרצון ביציבות ובמשמעות גורם לאדם להציב לעצמו חוקים ומטרות מוגדרות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לא רוצה אבל עושה - למה כולם עושים תמיד *נגד* רצונם?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמוד מתמטיקה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמוד מתמטיקה, איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
ליצור דחייה תחושת העדר הילד לא מכין שיעורים מחויב ואפשרי ליצור קשר זוגי כסף בבורסה להיכנס לדיכאון חרדות ודיכאונות לחזק ביטחון עצמי אצל ילד לגרום לילד להיות עם ביטחון עצמי לא אוהב בחזרה להתאהב במישהי חוסר אושר אמיתי הלוגיקה של האושר לריב בזוגיות איך לא לחזור לאקס? קבלת החלטות בעסקים קושי להחליט להתמודד עם דחיינות להתמודד עם סיוטים בשינה להתמיד ולא לראות תוצאות להצליח ללא תואר אקדמי איש מכירות רובוטי לפרסם תכנים שיווקיים ילד מפחד להירדם אובדן של ילד חוויה רוחנית למה לא להאמין למורה רוחני? טראומה קשה איך מתפתחת סכיזופרניה? לגרום לאקס לרצות אותך שוב מה לעשות כשהאקסית חוסמת אותך? תרגילים לברכיאליס תרגיל פטישים לברכיורדיאליס אלוהים עצלן להאמין באלוהים בזמן הקורונה אני מואר רוחנית לזהות מורה רוחני מואר מה מיוחד בספר להיות אלוהים? להיות אלוהים בכוחות עצמך עושר פנימי הוצאות יותר מהכנסות אובדן משמעות החיים מטרת החיים של אלוהים מסירת מידע שלילי להתחפר בשלילי להרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית חסר בחירה חופשית האם העולם נוצר? בורא חכם עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ פילוסופי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, אימון אישי לזוגיות בתחום ללמוד מתמטיקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6084 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 03:03:19 - wesi1