אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד המוח חושב? התודעה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד המוח חושב? התודעה האנושית, מודעות עצמית
איך יכול להיות שהמוח חושב שמשהו קיים?

כאשר אדם אומר שמשהו קיים, לדוגמה "יש כוס", למעשה מתרחשים כמה תהליכים במקביל במוח שלו. אליעד כהן מסביר שהמחשבה שמשהו קיים דורשת באופן הכרחי מחשבה על כך שאותו הדבר גם אינו קיים. למשל, כדי לומר שיש קיר, חייב להיות במוח גם הידע של המצב ההפוך, שאין קיר. מדוע? מפני שאם לא היית יודע מהו "אין קיר", לא היית יכול להבין או להגדיר את המצב ההפוך לו - "יש קיר". לכן כל מחשבה על דבר שקיים מחייבת גם מחשבה הפוכה או זיכרון הפוך.

מה הקשר בין הזיכרון לבין ההבנה של המציאות?

כדי להבין איך המוח חושב או תופס מציאות כלשהי, אליעד מסביר את מושג ה"רשימו". רשימו הוא זיכרון או שארית של מחשבה קודמת שממשיך להתקיים בתודעה. למשל, אם אדם חושב "יש פיל", בו זמנית קיים בו הרשימו של המחשבה ההפוכה, "אין פיל". כך למעשה נוצרת תפיסה של דבר מתוך הניגוד שלו. ברגע שאדם חושב שיש דבר כלשהו, באותו הרגע מתקיים במוחו רשימו של המחשבה ש"אין". זה מה שמאפשר את ההכרה בקיומו של הדבר. אם לא היה זיכרון של ההיפך, לא היה מתאפשר למוח להבחין בין יש לאין.

האם אפשר לחשוב רק על דבר אחד באופן מוחלט?

לפי אליעד, אי אפשר לחשוב באופן מוחלט רק על דבר אחד, מכיוון שהמחשבה תמיד מתבססת על ההבדל בין שני הפכים. אם אדם היה חושב אך ורק על דבר אחד ללא היפוכו, הוא לא היה מבין את המשמעות של אותו הדבר. המשמעות נוצרת מתוך הניגוד, ולכן בכל פעם שאדם אומר "יש" משהו, הוא חייב לחשוב במקביל גם על האין, אחרת המילה "יש" תהיה חסרת משמעות.

האם אפשר לדעת משהו בוודאות מוחלטת?

לפי אליעד כהן, האדם לעולם לא יכול להיות בטוח באופן מוחלט בשום דבר, וזאת מכיוון שכדי להיות בטוח, יש לחשוב אך ורק על הדבר עצמו, ללא המחשבה על ההיפך שלו. אך אם האדם יחשוב רק על הדבר הזה מבלי לחשוב על ההיפך שלו, הוא למעשה לא יבין את הדבר, מכיוון שההבנה של דבר היא תמיד ביחס להיפך שלו. מצד שני, אם הוא כן חושב על ההיפך, אז הוא כבר לא בטוח לחלוטין, מכיוון שהוא מודע גם לאפשרות ההפוכה. זהו פרדוקס של חשיבה, שמעיד על מגבלת הוודאות האנושית.

מה המשמעות של "כלום" מול "משהו"?

אליעד מסביר ש"יש" ו"אין" בפני עצמם הם חסרי משמעות מוחלטת. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם אומר "יש לי כסף", הדבר משמעותי רק בגלל שהוא מודע גם לאפשרות ש"אין לי כסף". ללא המודעות ל"אין כסף", המחשבה "יש לי כסף" היא חסרת משמעות. לכן, כל מושג מוגדר ביחס להיפוכו, ובאופן מהותי הוא "כלום". במילים אחרות, מושגים כשלעצמם חסרי משמעות פנימית מוחלטת.

איך יוצאים מהפרדוקס של כלום מול משהו?

הדרך היחידה לצאת מהפרדוקס הזה, לפי אליעד כהן, היא להבין ולהפנים באופן עמוק שאין הבדל בין "כלום" ל"משהו". רק כאשר האדם מצליח להבין שברמה המוחלטת אין באמת הבדל בין יש לאין, בין כלום למשהו, הוא משתחרר מהפרדוקס ומתחושת חוסר הוודאות. כל עוד האדם מאמין שיש הבדל בין הדברים, תמיד תהיה בו שאלה, תמיד תהיה בו ספקנות. אך ברגע שיבין ששני הקצוות של הניגודים הם למעשה זהים במהותם...
אני זוכר אליעד כהן איך המוח מגדיר מודעות להבין עובד אחדות כיצד המוח חושב אפשרות אמונה חוסר ודאות אולי אין הבדל בין יש לאין אחדות אחדות ההפכים איך הזיכרון עובד איך המוח חושב איך המוח מבין איך המוח מגדיר איך המוח פועל אין או יש אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש אנושיות אנושית האין והיש הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים היש והאין המוח המוח מגדיר המוח פועל הפכים התודעה התודעה האנושית זיכרון זיכרונות יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש כיצד המוח חושב להבדיל מה ההבדל בין יש לאין מה זה רשימו מודעות מודעות עצמית מוח עובד עובדים רשימו תודעה תודעה אנושית
נשמה / תודעה עצמית / "אני" - מהו ה"אני" של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית?
נשמה תודעה עצמית אני - מהו האני של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית? תודעה עצמית. אני. נשמה. פילוסופיה. מהי מהות הנשמה תודעה אני של האדם? אני = תודעה = תת מודע = נשמה = נפש = רוח = הקול הפנימי = הרצון הפנימי. כל מחשבה שעוברת ... קיים בתוך המציאות. האני הוא חלק מהמציאות. כל הדברים אותם יודע האדם + האדם, כולם קיימים בתוך המציאות. המציאות היא הגורם שמאחד את כל הדברים כולם. האדם החושב + הדבר שחושבים עליו + המחשבה שמקשרת את החושב ... של האדם היא סופית. המחשבה הסופית של האדם, אינה יכולה להכניס לתוך עצמה את מהותה האין סופית של המציאות. ולכן לא ניתן לתפוס בשכל אנושי את מהותה של המציאות כפי מה שהיא באמת. יחד עם זאת, הדמיון של האדם יכול להכיל ... על האדם להבין כי שורש כל התשובות לכל השאלות נמצא באני שלו. על האדם להבין את מהות האני של עצמו. מדיצטיה = התבוננות פנימית של התודעה על עצמה = הבנת האני את המהות של עצמו. הבנת מהות האני = ידיעת הכל = ...
לחלום בהקיץ - מהי תרדמה תודעתית? איך להתעורר משינה תודעתית?
... בהקיץ - מהי תרדמה תודעתית? איך להתעורר משינה תודעתית? תרדמת הזמן. תרדמת ההרגל. מה הם? איך להתעורר? תרדמה = שינה = חלום = דמיון. להתעורר = ערנות = מציאות = שכל. תרדמת ההרגל = ההרגלים ... הרגל ואינו חושב על תכלית מעשיו, על ידי זה התודעה שלו נרדמת. תרדמת הזמן = רצף האירועים של הזמן מרדים את האדם. כאשר האדם אינו מתבונן על המהות של האירועים השונים עד לעומקם, הרי ... לאדם את המחשבה. להלן דברים שמאפיינים תרדמה תודעתית: שינה בהקיץ = חוסר מחשבה = חוסר מודעות מלאה למתרחש = חוסר ידיעה והבנה מלאה של המציאות = חוסר ריכוז = חוסר התאמה בין הלב והרגש לבין המוח של האדם והשכל שלו. חוסר מודעות עצמית = אינו נהנה מהטוב האמיתי שיש בכל רגע = רודף אחרי טוב דמיוני = רודף אחרי הזנב של עצמו = מרוץ העכברים = מרגיש עייפות לגבי החיים. שינה = ... = להפוך את הטפל לעיקר ואת העיקר לטפל. כאשר התודעה של האדם ישנה אז: הפוטנציאל השכלי אינו ממומש = אינו מבין מדוע דברים קורים = אינו מבין את עצמו בשלמות = אינו מודע לרצון הפנימי ... כמו כן, ישנם עוד מספר דברים שנחשבים לשינה תודעתית: דמיון = חוסר שכל = קיבעון מחשבתי = הנחות יסוד שגויות = תפיסות מציאות שגויות = אמונות טפלות = חוסר הבנה מלאה של המציאות = תחושה של ... זאת, יש גם את האדם הער. האדם שהתעורר = התודעה שלו ערנית. אדם ער = שכל = היגיון = דעת = אמת = ראיית התמונה המלאה = הבנת המציאות = אהבת המציאות = הנאה מתמדת מהטוב האמיתי שיש ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד ... ברור. לדוגמה, אם אדם איבד את עבודתו והוא מרגיש שזה חיסרון גדול, הוא יכול ... את עצמו למה זה רע שאיבדתי את העבודה? האם יש אפשרויות חדשות שאוכל לנצל ... הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה ... הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ... עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור ... להוכיח שאחרים קיימים או שיש להם תודעה. ייתכן שכל הסובבים הם חלק מהדמיון שלו, ... זהה. למה חשוב להבין שהכל נמצא בתודעה שלי? אליעד טוען שכאשר האדם חווה את ... כולל האנשים סביבו, הם חלק מהתודעה שלו, אז הוא מבין שיש הרבה פחות ... אבל ברגע שנזכרים שהכל מתרחש בתודעה של החולם, האחיזה של החולם במציאות ... נחלשת. איך חלום ממחיש את התודעה שלנו? החלום משמש דוגמה לכך שכל מה ... והאחרים לאו דווקא קיימים מחוץ לתודעה שלו. כיצד מתקשר הפחד לאבד את החוויות ... או שכל העבר והעתיד נוצרים כרגע בתודעתו, הוא עלול לחשוש לאבד את תחושת ... היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת ... זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של ... מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים ... ייתכן שהאנשים הם דמויות בתוך תודעתו, כמו בחלום. כאשר חולמים, נדמה גם ... מה הקושי בהבנת הרעיון של יש ואין בו זמנית? כאשר מתקדמים לחקירה עמוקה ... אחד גם ישנו וגם איננו. בהבנה האנושית ההגיונית זה סותר. אבל השכל הגדול טוען שבמציאות המוחלטת אין הפרדה בין יש ואין, בין לפני לאחרי, או בין אפשרות אחת ... שמגיעים למצב שבו נשברת ההנחה שהיש והאין נפרדים, ואז חווים שהדברים אחד. למה נושא ... מבט אלוהית אין בכלל שינוי מאין ליש. מדוע האדם ממשיך לחוות סיבה ותוצאה גם כשהוא מבין שהכל אחד? הוסבר שבפועל, יש שכבות של חוויה. גם אם ... יש בסוף שילוב של שני העולמות: האחדות והנפרדות. מהו השלב הסופי או השלמות ... (רצון, בחירה, סיבתיות) וגם את האחדות (הכל מתהווה בלי סיבה והכל אחד). במצב הזה אין חסר, כי האדם מרגיש שיש ... של דבר הוא מגיע להבנה מלאה של אחדות
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
... לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד איך מגיעים לחוויה של חופש מוחלט? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד אדם יכול להגיע לחוויה של חופש מוחלט. הוא מתחיל בכך שחופש אמיתי הוא התחושה שבה האדם ... אחר. כדי להרגיש חופש מוחלט, על האדם להגיע לתודעה שאין שום דבר שמגביל אותו, לא באופן חיצוני ולא באופן פנימי. אליעד מדגיש שהבעיה היא תמיד פנימית ולא חיצונית. אם אדם מרגיש מוגבל, זו מגבלה פנימית שלו, בתפיסה שלו את ... זאת באמצעות דוגמה: אדם יכול לומר אני חייב לעבוד כי אחרת לא יהיה לי כסף. האדם הזה מרגיש לא חופשי, כי הוא מאמין שהוא חייב לעשות דבר מסוים כדי להשיג תוצאה מסוימת. התחושה הזו היא תחושה של הגבלה. אליעד מציע לבדוק את האמונה לעומק ולשאול: האם אני באמת חייב לעבוד? האם זה באמת נכון? אולי יש דרך אחרת? כשהאדם חוקר ומערער את האמונות שלו, הוא יכול לגלות שאולי הוא לא באמת חייב שום דבר, שההגבלה שלו היא רק אמונה פנימית ולא מציאות ... דוגמה נוספת של אדם שמרגיש שהוא חייב להצליח בעבודה. הוא מסביר שאם האדם יחפור עמוק יותר בתוך עצמו, הוא יראה שהצורך הזה להצליח אינו אמיתי אלא רק תחושה פנימית. האדם יכול לשאול: האם באמת אני חייב להצליח? למה זה חשוב לי ... דוגמה נוספת: אם מישהו אומר אני חייב ללכת לעבודה, עליו לשאול את עצמו: למה אני חייב? האם באמת חייב? מה יקרה אם לא אלך? כאשר הוא יחקור זאת לעומק, הוא יראה שתחושת החובה היא פנימית ולא חיצונית, ואז הוא ישתחרר ממנה. האם ... שאין אף הגבלה אמיתית ושכל ההגבלות הן תוצר של התודעה שלו בלבד. ברגע שהאדם מבין זאת, הוא חווה חופש מוחלט, שבו אין לו שום חובה, שום אילוץ ושום הגבלה. האדם מגיע למצב שבו הוא חופשי באמת, והוא חי מתוך תחושה של שחרור ...
תודעה מהי / חומר מהו / מציאות מהי?
תודעה מהי חומר מהו מציאות מהי? רבים וטובים שואלים, מהי התודעה של האדם? והעניין הוא, כי מהות התודעה של האדם, היא ישות אחת, עם המהות של כל שאר הדברים שיש בעולם. כי הטועים, כאשר שואלים אותם מהי מהות התודעה של האדם, הם עונים, שהתודעה היא חלק מאלוהים וכיוב. והטועים הללו מרמים רק את עצמם. כי אין להם מושג מהי מהות האלוהים, וממילא גם אין להם מושג, מהי מהות התודעה, שהיא חלק ממנו וכיוב. ועוד יש להבין, כי כאשר האדם שואל מהי מהות התודעה, הרי שהדבר מעיד על כך, שהוא לא ממש מבין את עצמו. כי כאשר האדם רואה אל מול עיניו איזה דבר דומם, נדמה לאדם שהוא מבין את מהות הדבר. ונדמה לאדם שמהות השולחן, היא העץ, ומהות העץ הוא החומר וכולי. אבל התודעה, היא נתפשת בעיני האדם כמשהו שאינו חומרי, ולכן האדם שואל מהי מהותה. וראשית כל על האדם להתבונן על כך, שגם מה שנראה ... וכממשי, הוא לא באמת שונה ממה שנראה לו כלא ממשי. כי הקיום הממשי של השולחן, מחובר לאדם דרך המחשבה שלו, ודרך התודעה שלו, שהן לא ממשיות. ואם הן עצמן לא ממשיות, אז כיצד יכול האדם לדעת, האם בוודאות השולחן הוא דבר ממשי? ומהי בדיוק ... של זה שחושב את החלום. וכך גם המציאות שלנו כולה, היא נמצאת כולה, בתוך זה שחושב אותה, שהוא האלוהים, דהיינו, האחדות של המציאות, ששם הכל אחד, ללא שום מקום וזמן ממשיים. והתודעה של האדם, כמו גם כל שאר הדברים שישנם, כולם נמצאים בתוך מציאות אחת, שהיא מקיפה ומהווה ומחייה וממלאת, את כל הדברים ... בתוך המציאות שמקיפה אותם, שהיא בעצם ההוויה שלהם. והמהות של כל הדברים, היא אחת. ואין שום הבדל בין המהות של התודעה של האדם, לבין המהות של הדומם וכיוב, שהיא נתפשת בעיני האדם, כמשהו שהוא נפרד ממנו במהותו. וזאת למרות, שבאמת, המהות ... כולם, היא אחת תמיד. משום שבסופו של דבר, לכל מהות, יש מהות אחרת שקודמת לה, עד שמגיעים אל המהות הראשונה, שהיא האחדות של המציאות, ששם אין שום צורת מקום וזמן כלל, דהיינו, ההעדר המוחלט והאין המוחלט. וזאת היא המהות של התודעה ושל הדומם ושל כל המציאות שלנו. והכלום, שהוא מהות המציאות, הוא כלום והוא לא קיים כלל. ולכן הוא חסר מהות. ואם יש לו ... שהוא נפרד מההעדר הממשי שלו, שהוא היש. כי האין הוא ישות מוגדרת, ביחס ליש שהוא נפרד ממנה. והמציאות מכילה בתוכה יש ואין. וזה בעצם אומר שהיש והאין, אלו שתי צורות של דבר אחד, שבו אין שום הפרדה בין יש לאין. וזאת היא האחדות האמיתית של המציאות. שבה היש והאין הם אחד ממש. וכל הדברים שישנם ושאינם, כולם מתהווים ממהות המציאות הראשונה, שהיא החיבור של היש והאין.
גוף או נשמה או אלוהים, מצב רוח ורמת הסרוטונין, תודעה תלויה בסרוטונין, להיות המתבונן, להיות הצופה
גוף או נשמה או אלוהים, מצב רוח ורמת הסרוטונין, תודעה תלויה בסרוטונין, להיות המתבונן, להיות הצופה
... או נשמה או אלוהים, מצב רוח ורמת הסרוטונין, תודעה תלויה בסרוטונין, להיות המתבונן, להיות הצופה האם מצב הרוח שלך באמת תלוי בסרוטונין? אליעד כהן מסביר שיש אנשים שחושבים שהתודעה והנשמה של האדם הן אלו שקובעות את המצב הנפשי שלו, בעוד אחרים סבורים כי רמת הסרוטונין ... מנקודת מבט מוחלטת, אי אפשר לומר שרק רמת הסרוטונין קובעת את המצב הנפשי שלך או שהתודעה שלך היא זו שקובעת. שני ההסברים האלה נכונים מנקודת מבט מסוימת בלבד, אך מנקודת מבט ... שהנשמה אינה מושפעת מרמות הסרוטונין? גם כאן יש בעיה, כי אנו רואים שהגוף משפיע על התודעה, והתודעה מושפעת מהגוף. המשמעות היא שאין אמת מוחלטת ברורה אחת, אלא רק אמת יחסית. האם זהות ... היא הגוף, הנשמה או המתבונן? אליעד כהן מסביר שגם התפיסה שהאדם הוא רק הנשמה או רק התודעה שלו היא טעות ונובעת מהפרדה מלאכותית. הוא מציג ביקורת על אנשים שמגיעים להבנה רוחנית ... רק בן אדם (כלומר, רק הגוף), הוא מוגבל. אך גם כאשר הוא חושב שהוא רק נשמה או רק תודעה, הוא עדיין מוגבל. כל הגדרה כזו, בין אם פיזית או רוחנית, היא למעשה הגבלה וצמצום של האמת ... בשרשרת. הוא לא המלך, לא של הגוף ולא של הנשמה. אליעד אומר שהאמירה אני נשמה, אני תודעה עדיין משאירה את האדם בתוך נפרדות, כי היא יוצרת הפרדה בין הנשמה לבין דברים אחרים. זו ... אליעד מדגיש שכל אמונה או תפיסה מסוימת של האדם, בין אם זו אמונה בגוף, בנשמה, בתודעה או במתבונן, היא עדיין אשליה של נפרדות. לדבריו, האמת היא מעבר לכל הדברים הללו. המטרה היא ... אלא הכל תלוי בנקודת המבט. לדוגמה, יש אנשים שחושבים שהאני שלהם הוא הנשמה שלהם, והתודעה לא תלויה בגוף. אך אליעד מסביר שזו בדיוק אותה טעות כמו לחשוב שאתה רק הגוף. כי בין אם ... היא להבין שכל ההגדרות הן מוגבלות, ושבאמת המוחלטת אין הפרדה בין גוף, נשמה, תודעה, סרוטונין או כל דבר אחר. אליעד מדגים ואומר שגם מי שאומר התודעה שלי בדיכאון, משתמש למעשה בהפרדה מלאכותית. מי זה שאומר התודעה שלי? מי זה האני הזה שמחזיק בתודעה? יש כאן חלוקה נוספת, שהיא שוב חלק מהאשליה. האם להיות המתבונן משחרר אותך מהזדהות? אליעד ... ועדיין לא מהווה יציאה מוחלטת מנפרדות. אליעד מסכם שהאמת היא מוחלטת בלבד, והיא שהכל אחד. כל הזדהות אחרת, בין אם עם גוף, נשמה, תודעה או מתבונן - היא עדיין הזדהות עם חלק יחסי בלבד של המציאות, ולכן מהווה אשליה. האם התודעה תלויה בסרוטונין? מהי הזהות האמיתית שלי? להיות הצופה או המתבונן האם אני גוף או נשמה? ...
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
... חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם מה ההבדל בין רובוט לבן אדם? אליעד כהן מסביר באריכות על השאלה האם קיים הבדל מהותי בין בן אדם לבין רובוט או אפילו בין אדם לבין דומם. הנושא המרכזי של ההסבר הוא בירור ההבדל שבין התודעה האנושית לבין תודעה של רובוט, או בין האדם לבין חפץ דומם. אליעד פותח בטענה שיש לבחון האם בן אדם חי באופן מהותי או רק לכאורה, ואם כך, מה בדיוק ההבדל בין חי לדומם, ... לנו לחשוב שהוא חי? הטענה העיקרית שאליעד מציג היא שכל מה שנחשב כחי לעומת דומם הוא עניין סובייקטיבי של פרשנות ולא עובדה מוחלטת. כלומר, ההבדל היחיד בין אדם לרובוט הוא בחומר שממנו כל אחד עשוי. אם הרובוט היה עשוי בדיוק מהחומרים שהגוף האנושי בנוי מהם - בשר, עצמות, תאים - האם אז היינו עדיין מתעקשים שהוא לא חי? הרי אז לא היה הבדל בכלל. לפי אליעד, גם הטיעון שהרובוט אינו חי כי אינו ... הרובוט מגיעים מאותו המקור - כוח כלשהו שמפעיל אותם. לפי זה, ההבדל בין רובוט לבין בן אדם הוא אשליה בלבד. האם העובדה שאדם מתפתח מבדילה אותו מרובוט? בהמשך, אליעד מתייחס לכך שאדם גדל ומתפתח, לעומת רובוט, שלכאורה נשאר אותו הדבר מרגע יצירתו. אבל אליעד טוען שגם ... הבדל אמיתי ומהותי. גם בן אדם וגם רובוט יכולים להתפתח, וכאן אליעד שוב חוזר לנקודה המרכזית - ההבדל הוא רק בפרשנות האנושית ולא באמת במהות. האם האטומים בגוף מרגישים או לא? אליעד מביא דוגמה נוספת מהאטומים שמרכיבים את הגוף האנושי. הוא מסביר שאטומים הם למעשה דומם, חומר פיזי. אם התודעה או ההרגשה נמצאים בחומר הפיזי של הגוף, והרי החומר הזה מורכב מאטומים דוממים, אז בהכרח גם בדומם עצמו קיימת תודעה או תחושה, רק שאנחנו לא מזהים אותה. במילים אחרות, אם בגוף האנושי יש תחושות, והגוף עשוי מאותם האטומים שנמצאים בכל דומם אחר - זה אומר שגם בדומם עצמו קיימות תחושות, רק לא בצורה שאנחנו מכירים. אליעד מדגיש כי חשוב ... ההבדל היחידי הוא בתפיסה שלנו, בפרשנות שאנחנו מעניקים למציאות, ובדרך שבה אנחנו מסתכלים על המושגים חי, דומם, רובוט ותודעה. אליעד מדגים את הרעיונות בצורה מפורטת כדי להראות שבעומק הדברים כל ההבחנות שאנו רגילים אליהן בין חי לדומם אינן באמת מוחלטות או הכרחיות, אלא תלויות רק בפרשנות שלנו. מה ההבדל בין חי לדומם? האם רובוט יכול להרגיש רגשות? האם לאדם יש נשמה? איך מזהים תודעה של רובוט? האם אטומים מרגישים? האם הרצון האנושי חופשי באמת? ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
... רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. כלומר, השינוי מתרחש רק ברמת הצורה, בעוד שהמהות נשארת זהה. אליעד מדגיש כי בפועל, אנשים חושבים שהם ... אך לרוב הם פשוט מחליפים צורה אחת של חיצוניות בצורה אחרת. לדוגמה, אדם שעבד כל חייו וכעת נמאס לו מהעבודה מחליט לפנות לרוחניות, מתוך תחושה שהוא נכנס פנימה, אך בפועל הוא יוצר לעצמו צורה חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא טובה, בעוד העבודה היא רעה. דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה לצורה אחרת. ... לא באמת הולך לפנימיות מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר. האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת? השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת ... חוכמת המורה יכולה להיות יתרון וגם חיסרון. הדבר החשוב הוא לא להיצמד לשום קונספט קבוע, אלא תמיד לבדוק מה עובד עבור האדם עצמו ולקדם זאת במהירות האפשרית. האם המטרה היא לבטל את כל הרצונות או דווקא לממש אותם? בשיחה על הרצונות, עולה השאלה האם המטרה הסופית של האדם היא להפסיק שיהיו ... הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא משפיעה על האדם עצות מעשיות לחיפוש פנימי ולניהול חיים רוחניים האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי? השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד תנועה כפולה: מצד אחד היא משתנה, מצד שני היא נשארת תמיד אותה מהות. ברמה המעשית, יש אנשים הסבורים שהחברה הולכת יותר פנימה ומעדיפה עיסוק רוחני על פני פעולות חיצוניות, אך בפועל האדם רק מחליף צורה חיצונית אחת באחרת. לדוגמה, מי שנמאס לו לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות יציאה החוצה לצורה אחרת של נפרדות, כמו אדם דתי שהופך לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות. האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות? השואל מציין שאנשים מאוכזבים מכך ששום דבר חיצוני לא ... באמת פונים לפנימה מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות? אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם מתפתח בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה ... כשמסיימים למצות קונספט מסוים, עוברים לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים דתיים חכמים: לפעמים דווקא העובדה שהמורה או הרב חכם מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שהטוב והרע בכל שיטה אינם מוחלטים. האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות? בסוף ... כדי להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא משפיעה על האדם עצות מעשיות לחיפוש פנימי ... חיים רוחניים מה השאלה? ש: שאלה הראשונה לגבי הדבר מה שדיברנו עכשיו כן, האם המציאות הולכת לכיוון שינוי תודעתי? אליעד: מה אתה חושב? ש: אני לא יודע אני שואל אותך. אליעד: התשובה היא שתמיד ותמיד לא, האם המציאות הולכת לשינוי תודעתי כן ולא התודעה בסוף תמיד נשארת אותה תודעה ותמיד אתה גם חושב אותו דבר אלא מה שאתה תמיד גם אולי חושב על זה בצורה שונה, תמיד לא משנה. קח תודעה המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבה תמיד משתנה ברמה העובדתית. ש: אוקי אבל אני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות התכווננות של האנשים לכיוון הפנימה ליותר מאשר בחוץ. אליעד: תראה מצד אחד אתה יכול להגיד שכן ... אליעד: לא הם נכנסים פנימה הם לא הולכים פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמה בן אדם נגיד נמאס לו לעבוד ואז הוא אומר בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח זה אומר שהוא הולך החוצה לא פנימה. ש: למה? אליעד: למה החוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב שלעבוד זה טוב אז הוא עבד עכשיו הוא חושב של
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית - מי בוחר את קיומך ואת רצונך, תודעה עצמית, בחירת הקיום העצמי והרצון העצמי
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית - מי בוחר את קיומך ואת רצונך, תודעה עצמית, בחירת הקיום העצמי והרצון העצמי
... להיות אלוהים - בחירה חופשית - מי בוחר את קיומך ואת רצונך, תודעה עצמית, בחירת הקיום העצמי והרצון העצמי מהי הבחירה החופשית ומי בוחר את קיומך ורצונך? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלה המהותית של בחירה חופשית, ומעלה את השאלה מי בוחר את קיומך ואת רצונך, בנוסף לשאלות מעמיקות על תודעה עצמית. הוא פותח בדיון על הבחירה החופשית ומצביע על כך שהרבה פעמים אנשים לא עוצרים לחשוב על מהות הבחירה עצמה, אלא על הבחירות שהם עושים, כמו לבחור מה לאכול או האם לפתוח דף בספר. הדיון נוגע לעובדה שכשאדם מתבונן בעצמו, הוא מרגיש שהוא בוחר, אבל השאלה היא, האם הוא באמת בוחר? האם הוא יכול לבחור האם הוא קיים או לא? האם הוא יכול לבחור אם יהיה לו ... נשיג שליטה על עצמנו. בחירתנו היא לא רק פעולה של רצון אלא גם יצירה של המציאות שבה אנו חיים. מהו תהליך הבחירה מתוך תודעה עצמית? החלק האחרון בהרצאה עוסק בשאלות של תודעה עצמית. אליעד מדבר על כך שמישהו יכול לחוות את עצמו כמי שבוחר, אך כשמתבוננים מבחוץ, התהליך הזה עשוי להיות הרבה יותר מכני ממה שהוא נראה מבפנים. ... פנימה, הוא עשוי לראות שהבחירה הזו היא תוצאה של מנגנון הרבה יותר עמוק שלא בהכרח הוא שולט בו במלואו. בחירה חופשית תודעה עצמית רצון עצמי מהות הקיום שליטה במציאות ...
צמחונות, אכזריות, אדם, בהמה, רובוט, דומם, צומח, רגשות, נשמה, תודעה, הזדהות רגשית
צמחונות, אכזריות, אדם, בהמה, רובוט, דומם, צומח, רגשות, נשמה, תודעה, הזדהות רגשית
... אכזריות, אדם, בהמה, רובוט, דומם, צומח, רגשות, נשמה, תודעה, הזדהות רגשית מה הקשר בין צמחונות לאכזריות? ההרצאה עוסקת בשאלות מוסריות שמלוות את ההתמודדות עם נושא הצמחונות והיחס בין בני אדם, בעלי חיים, דומם וצומח. ... אותה ומקבלים את אותה פרה בדיוק? הרי מדובר באותו חומר - אטומים מאותו סדר. האם לכל פרט בטבע יש תודעה או נשמה? המרצה ממשיך ושואל אם יש משמעות לכאב או סבל שנגרם למרכיבים טבעיים כמו אדמה או צמחיה, ומציע שהתשובה היא לא בהכרח ברורה. אם נניח שמצמחים יש תחושות ... הרגשי שלנו אליהם. האם רובוט יכול להיות חי עם רגשות? ההרצאה עוסקת גם בתפיסות השונות של תודעה ורגשות, ובפרט איך כל המובנים האלו יכולים להתקיים גם אם מדובר במכונה - כמו רובוטים. האם ניתן לתת לרובוט רגשות? והאם יש תודעה לרובוט? השאלות הללו מעלות תהיות על האופן שבו אנחנו מתייחסים לאורגניזמים וליצורים שאנחנו בוראים, ובמיוחד על השאלה האם יש מקום לאמפתיה כלפי יצורים שיכולים ... שלנו עם יצורים חיים אחרים, ואיפה עובר הגבול שלנו. צמחונות אכזריות ההבדל בין חיים לדומם מהי תודעה? הזדהות רגשית עם בעלי חיים רגשות של רובוטים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך הזיכרון עובד? איך המוח מגדיר? איך המוח פועל? אחדות ההפכים, אין הבדל בין יש לאין, מה זה רשימו? כיצד המוח חושב? התודעה האנושית, מודעות עצמית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, ייעוץ נפשי מומלץ, אימון אישי טלפוני ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1230 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 05:50:08 - wesi1