אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לכתוב ספר ✔איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?
וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ואיך לשלוט בתסריט שלך, במובן שתוכל להחליט איזה דברים לפתח יותר ואיזה פחות. ואסביר גם, מהו התהליך של פיתוח התסריט? איך ניגשים לכתיבת תסריט? איך יודעים איך לפתח את התסריט? איך אפשרי לתקצר (לעשות תקציר) לתסריט? איך לכתוב תסריט פשוט וגם תסריט מורכב כמה שבא לך? איך נכון לתכנן את התסריט? איך לפתח את העלילה של התסריט בצורה מובנית? ועוד.

אז צריך להבין, שלכתוב תסריט, זה בדיוק כמו לתכנן בניין שבונים אותו. דהיינו, שצריך לתכנן אותו מהחוצה, פנימה. מהמעטפת הכללית אל תוך החדרים הפנימיים.

אחת הטעויות הנפוצות של אנשים שכותבים תסריט, היא, שהם מתחילים לכתוב את התסריט, עם המון פרטים, כבר מהסצינה הראשונה. ודרך החשיבה שלהם היא, שהם כותבים סצינה ואחר כך עוד סצינה ואחר כך את הסצינה הבאה וכולי. ובכל פעם הם מוסיפים ומשנים את התסריט. וזו כמובן גישה שגויה לגמרי.

וזה דומה למישהו שרוצה לתכנן בניין, ושהוא יתחיל לבנות את הקומה הראשונה, ומיד כאשר הוא יסיים לבנות את הקומה הראשונה, הוא כבר מיד יסיים את בניית כל הקומה כולה, לפרטי פרטים, כאילו הוא בשלב עבודות הגמר של הבניין. ובנוסף, הוא כבר יתחיל לאכלס שם דיירים, עוד לפני שהוא סיים לבנות את הבניין. שזו כמובן טעות.

כי כאשר בונים בניין, קודם כל יש את שלב התכנון, שמתכננים באופן כללי מה רוצים. ואחר כך בונים קודם כל את השלד, ואחר כך בונים לאט לאט את כל התהליך, עד לשלב עבודות הגמר. ורק אחר כך מאכלסים שם את הבניין.

וכאשר באים לתכנן תסריט, אז קודם כל צריכים להגדיר במילה אחת או שתי מילים, על מה התסריט. לדוגמה, תסריט דרמה, תסריט אימה, תסריט קומדיית אימה בדיונית. דהיינו, קודם כל להחליט לאיזה זאנר שייך התסריט שאתה רוצה לכתוב. ולצורך העניין ניקח תסריט ונחליט שהוא יעסוק בנושא של דרמה.

עכשיו נשאל את עצמנו, באיזה נושא עוסקת הדרמה, כי יכולה להיות דרמה מהמון סיבות. לדוגמה, דרמה היסטורית, דרמה משפחתית, דרמה עסקית, דרמה זוגית, דרמה רפואית. ואז נבחר את הנושא שאנחנו רוצים לפתח אותו, לדוגמה: דרמה משפחתית.

ואבהיר, שזה מקביל לתהליך של גדילה של עץ. שקודם כל גדל הגזע. אחר כך יוצאים ממנו ענפים ראשיים ואחר כך תת ענפים וכולי, עד הפירות. ועד השלב שהענפים קשורים אחד לשני. ועד לשלב שהעץ נראה כישות אחת של עץ.

והגזע הראשי של העץ שלנו, הוא דרמה. וממנו מתפתח ענף / גזע ראשי בשם דרמה משפחתית.

ונציג את זה בצורת התרשים הבאה:

1.דרמה >> משפחתית

אוסיף כי ניתן לדוגמה להחליט שהדרמה תהיה שייכת לשני ענפים. כגון, דרמה משפחתית + דרמה עסקית. ואז מבחינת תרשים נציג את זה בצורה של:

1.דרמה

1.1.משפחתית

1.2.עסקית

כמו כן אוסיף שבאפשרותנו להחליט ששתי העלילות המרכזיות של העץ של התסריט שלנו, יפגשו אחת עם השניה. שזה בסדר לגמרי וזה הופך בעצם את התסריט, למשהו עוד יותר מורכב. דהיינו, שיש כמה עלילות ששזורות אחת בשניה.

אבל כאשר ניגש לבנות את העלילה במקרה שבו מספר עלילות מתחברות אחת עם השניה, אז ראשית נפתח את המבנה הבסיסי של כל אחת מהעלילות בפני עצמה. ורק אחר כך ננסה לשזור את העלילות אחת עם השניה, לעלילה יותר מורכבת.

ולצורך הדוגמה כאן, נחליט שנעסוק בעלילה אחת, ולא בשתי עלילות או יותר, ולא בעלילה מורכבת יותר שמחברת ביחד מספר עלילות. ורק אחרי ששולטים בפיתוח עלילה אחת, רק אח"כ אפשרי לחבר מספר עלילות במקביל.

אז לצורך העניין התסריט שלנו נראה כך:

1.דרמה >> משפחתית

דהיינו, הגזע הראשי של העץ שלנו הוא דרמה משפחתית. ועכשיו נתחיל לבנות את הענפים של העץ.

אז עכשיו עלינו להחליט לאיזה כיוון אנחנו רוצים לקחת את העלילה באופן כללי. דהיינו, צריך להיזהר לא להיכנס יותר מידי לפרטים, אלא כמה שיותר בצורה כללית. ועלינו עכשיו לענות במספר מילים קצר בלבד, לשאלה הבאה, והיא, מהי הדרמה המשפחתית שעליה אנחנו רוצים לספר. ואז נשיב לדוגמה, תהליך התאהבות וגירושין.

ועכשיו נציג את זה בצורה של:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.2.גירושין

או במילים אחרות, יש לנו את התהליך הראשי שהוא דרמה שעוסקת בנושא משפחתי. וממנו יוצאים שני ענפים, שהם 1 - התאהבות, 2 - גירושין.

ועכשיו ניגש לשלב הבא, שבו אנחנו צריכים להתחיל לפתח את כל אחד מהענפים הראשיים, וליצור להם תת ענפים / ענפי משנה / ילדים. דהיינו, אנחנו צריכים להתחיל להעמיק בעלילה ולהמשיך לפתח אותה. ושוב, מדובר על תהליך מבחוץ פנימה, שכל הזמן עושים זום אין לעלילה. ומידי פעם אפשרי להסתכל מבחוץ, בזום אווט, ושוב להמשיך בזום אין פנימה. אז עכשיו נעשה זום אין לתהליך של ההתאהבות.

אז עכשיו נשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על תהליך ההתאהבות. וננסה לפרק אותו לשלבים ולתתי תהליכים. ושוב, לא ננסה להתחיל לספר את הסיפור לפרטים, אלא שוב נפרק אותו לתת תהליכים. לדוגמה ניקח את תהליך ההתאהבות, ונפרק אותו לתהליך שבו יש לנו 2 דמויות, ש: 1- נפגשות. 2 - מתחילים לצאת ביחד. 3 - מתחתנים. 4 - מביאים ילדים.

ונציג את זה בתרשים הבא:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.2.מתחילים לצאת

1.1.3.חתונה

1.1.4.ילדים

1.2.גירושין

ועכשיו נתחיל לפתח פנימה את התהליך שבו הם נפגשים, לתתי תהליכים נוספים. ונשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על איך הם נפגשו. אז מכאן יהיה הגיוני לדוגמה להחליט, על השלבים הבאים: 1- הכרות עם הדמויות באופן כללי. 2 - תיאור תהליך ההכרות שלהם. ונציג את זה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.1.1.הכרות עם הדמויות

1.1.1.2.תהליך ההכרות

1.1.2.מתחילים לצאת

1.1.3.חתונה

1.1.4.ילדים

1.2.גירושין

וכאן נוכל לדוגמה להחליט על 2 דמויות בשם גון + רונית, ונרצה לספר על תהליך ההכרות שלהם. ואז לדוגמה התרשים יראה כך:

1.הכרות עם הדמויות

1.1.הכרות כללית עם הדמות של גון

1.2.הכרות כללית עם הדמות של רונית

וכאן לדוגמה נספר סיפור כללי על גון. שיתואר בתסריט בצורה כגון:

1.הכרות עם הדמויות

1.2.הכרות כללית עם הדמות של גון

1.2.1.תאור ילדותו

1.2.2.תאור הוריו

1.2.3.תאור חבריו

1.2.4.תאור לימודיו האקדמיים

1.2.5.תאור הרקע המקצועי שלו

1.2.6.תאור התחביבים שלו

1.3.הכרות כללית עם הדמות של רונית

וכיו"ב נעשה גם לדמות של רונית, לפי ההקשר.

ואסביר ואדגיש. אני כרגע לא עוסק כאן, באיך להפוך את התסריט למעניין ולמסקרן. שזה עניין בפני עצמו שצריך לדעת אותו. אני גם לא עוסק כאן באיך להחליט מה לכתוב בתסריט ובאיך לפתח את העלילה. אני כן עוסק כאן באיך לגשת לנושא של כתיבת התסריט ובאיך לפתח את העלילה באופן מובנה ומסודר ובלי ללכת לאיבוד.

כאשר הרעיון הכללי הוא להראות, איך מתחילים מהגזע הראשי, משם לענפים ומשם לאט לאט נכנסים בכל פעם יותר ויותר פנימה. להיכן בדיוק נכנסים? איזה פרטים להזכיר ואיזה לא? כמה זמן להקדיש לכל פרט ופרט? איזה פרט להציג קודם ואיזה אח"כ? אלו שאלות נפרדות. אבל קודם כל צריך לדעת באופן כללי, איך בונים את התבנית הכללית של התסריט והעלילה שלנו.

ועכשיו ניכנס לדוגמה לתהליך של ההכרות של הדמויות. ונשאל את עצמנו, איך אנחנו רוצים לספר שהם הכירו. אז נניח שאנחנו רוצים לספר שהם הכירו במקרה ברחוב. אז נפרק את זה לתת תהליכים, שיראו בתרשים בצורה כגון:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות

1.1.1.נפגשים

1.1.1.1.הכרות עם הדמויות

1.1.1.2.תהליך ההכרות

1.1.1.2.1.סיפור על מה עשה גון בבוקר ואיך הוא הגיע לאותו הרחוב

1.1.1.2.2.סיפור על למה ואיך רונית הגיעה לאותו הרחוב

1.1.1.2.3.נפרט על איך הם ראו אחד את השניה. מי ראה את מי קודם, האם שניהם ראו אחד את השני במקביל וכולי

1.1.1.2.4.נפרט לדוגמה על הרגשות והמחשבות שלהם כאשר הם ראו אחד את השני.

1.1.1.2.5.נפרט על התהליך שבו הם פונים אחד לשני / מישהו מהם פונה אחד אל השני

1.1.1.2.6.נפרט על התגובה של כל אחד מהם, בעקבות מה שקרה קודם.

ושוב, מדובר כאן על סוג של יצירת מציאות מדומה, על יצירה של עולם בדיוני, ממשי, שמורכב לפרטי פרטים, עד לרמה של הפרט הקטן ביותר. אבל הכל מתחיל מלראות את התמונה באופן כללי. ולאט לאט לפתח את העלילה.

ואוסיף, כאשר אנחנו באים לכתוב תסריט, עלינו להשתדל באופן כללי, לפתח את רמות העומק במקביל ולא לצלול לתוך רמה אחת כלשהי, לפני שצללנו לרמות יותר רדודות בענפים אחרים. וככה בעצם העלילה תצא לנו יותר הגיונית ויותר קשורה כעץ אחד. ובנוסף, זה גם יוודא שלא נזלוג יותר מידי לפרטים על משהו מסוים שולי, בתוך העלילה הכללית.

דהיינו: אם לדוגמה החלטנו שמדובר על עלילת דרמה משפחתית שעוסקת בנישואים ובגירושין, אז לפני שניכנס לפתח את תתי הענפים כמו שעשינו קודם, לפני כן, ניכנס לרמת עומק בסיסית יותר לכל רוחב העלילה באופן כללי. דהיינו, נפרט קצת יותר בצורה רוחבית, על כל התסריט כולו. לדוגמה, נחליט שאנחנו רוצים לספר על תהליך התאהבות מאוד חזק, על נישואים מאוד מוצלחים, ועל תהליך של בגידה, שבסופו מוביל לגירושין ולשנאה. ובתרשים זה יראה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חזקה מאוד

1.2.נישואים מוצלחים

1.3.בגידה

1.4.גירושין

1.5.שנאה

וכמובן שזהו תסריט לדוגמה, שהיה יכול להתפתח לעלילה אחרת, שהיתה נראית לדוגמה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חלשה מאוד, ספקות כבר בהתחלת הקשר הזוגי

1.1.1.התנגדות המשפחות לקשר

1.1.2.טראומות מהעבר שהפריעו לקשר

1.1.3.אהבה כנגד כל הסיכויים

1.1.4.טיפולים נפשיים למען הצלחת הקשר

1.2.נישואים

1.2.1.נישואים בסתר מהמשפחות

1.3.פערים תרבותיים

1.3.1.כל מיני מריבות בעקבות הפערים

1.3.2.ניסיונות גישור שלא מצליחים

1.4.גירושין

1.4.1.פרידה בהסכמה

1.4.2.נשארו חברים

ועכשיו ניכנס רמה אחת יותר לעומק בתרשים הקודם שלנו, לדוגמה כך:

1.דרמה משפחתית

1.1.התאהבות חזקה מאוד

1.1.1.איך הם התאהבו

1.1.2.כמה הם אהבו

1.1.3.למה הם אהבו כל כך

1.1.4.איך כולם היו בטוחים שהם יצליחו בקשר שלהם

1.2.נישואים מוצלחים

1.2.1.נפרט כמה הנישואים היו מוצלחים

1.2.2.כמה היה להם טוב ביחד

1.2.3.כמה תוכניות לעתיד היו להם

1.3.בגידה - נפרט איך אחד מבני הזוג בגד ונפרט על

1.3.1.המניעים לבגידה

1.3.1.1.רצון להתנסות בדברים חדשים

1.3.1.2.רצון לבדוק גבולות

1.3.1.3.רצון לאתגר את הזוגיות

1.3.1.4.תסביך רוחני זוגי

1.3.1.5.טראומה מהעבר

1.3.2.איך הגבר (לדוגמה) הכיר את הבחורה שאיתה הוא בגד

1.3.2.1.מי פיתה את מי

1.3.2.1.1.הגבר הכיר מישהי נשואה והחליט לפתות אותה

1.3.2.2.מי יזם את הבגידה

1.3.2.2.1.זה היה בצורה הדדית של שני הצדדים

1.3.2.3.איך הגבר ניסה להסתיר את הבגידה

1.3.2.4.איך לאישה היו חששות מבגידה

1.4.גירושין

1.4.1.נפרט איך האשה גילתה סופית על הבגידה

1.4.2.הולכים לטיפול זוגי ואישי

1.4.3.הטיפול מצליח

1.4.4.האשה עם טראומה ולא מסוגלת לסלוח

1.4.5.גם האישה בוגדת

1.4.6.הגבר מחליט על גירושין

1.5.שנאה

1.5.1.האהבה הופכת לשנאה

1.5.2.כל אחד מאשים את השני

1.5.3.המשפחות מתערבות

1.5.4.וזה נגמר בצורה של...

ומה בעצם ראינו כאן, שבעצם נכנסנו קצת יותר פנימה בכל אחד ואחד מהענפים. וככה יש לנו תמונה כללית להבין ולראות מה קורה כאן. ועכשיו אנחנו יכולים להחליט אחרי שאנחנו רואים את התמונה הכללית ואחרי שהתמונה הכללית מתבהרת, עכשיו אפשר להתחיל לעשות זום אין לאט לאט, לתוך כל אחד מתתי הענפים של התסריט. ועכשיו בעצם אנחנו יכולים לשתול לדוגמה בסצינה הראשונה, דברים שישפיעו על הסצינה האחרונה, מבחינת הפרטים שבתסריט.

ואחרי שהבנו את כל זה, עכשיו אם נרצה ליצור 2 עלילות או יותר שמשתלבות אחת בשניה, אז לדוגמה קודם כל נפתח עלילה אחת באופן כללי נניח לרמת עומק 1, אבל בפני עצמה כעלילה שעומדת בפני עצמה. אח"כ נעשה זאת בדיוק עבור המבנה של העלילה השניה. ורק אח"כ ברמות העומק הבאות, של מבנה התסריט, נשלב בו את החיבור של 2 העלילות. לדוגמה:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.1.1.בחור שמפתח קריירה

1.1.2.מקים עסק

1.1.3.העסק מצליח

1.2.משפחתית

1.2.1.בחורה מכירה את הבחור

1.2.2.מקימים ביחד משפחה אוהבת

ואחרי שכתבנו את המבנה הבסיסי הזה, עכשיו לדוגמה נרצה להראות, איך עלילה אחת משפיעה על העלילה השניה. לדוגמה: הצלחת העסקת, גורמת לאישה להיות חלק מהעסק, וגורמת לכך שבסופו של דבר הם יריבו ויתגרשו. ואז נתחיל בתתי ענפים להוסיף פרטים שבעצם יהוו, את העלילה הפנימית יותר שמחברת את העלילות שבחוץ. לדוגמה:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.1.1.בחור שמפתח קריירה

1.1.2.מקים עסק

1.1.2.1.מתלבט לגבי תחום העסק, לא יודע אם להיות שכיר או עצמאי

1.1.3.העסק מצליח

1.1.3.1.העסק גדל יותר מידי

1.1.3.2.מכניס שותף

1.1.3.3.השותף מרמה בעסק

1.1.3.4.נפרד מהשותף

1.1.3.5.מכניס את האישה לעסק

1.2.משפחתית

1.2.1.בחורה מכירה את הבחור

1.2.1.1.התלבטויות לגבי מה חשוב יותר בחיים, כסף מול זוגיות

1.2.1.2.מדברים על האפשרות לעבוד ביחד

1.2.2.מקימים ביחד משפחה אוהבת

1.2.2.1.מביאים ילדים

1.2.2.2.כולם מרוצים מההכנסות של העסק

1.2.2.3.האישה מביעה את דעתה לגבי העסק ועוזרת לבעלה מבחוץ

1.2.2.4.האישה מציעה להיכנס לעסק

שמכאן בעצם נוצרת לנו עלילה נוספת שהיא בעצם תוצג כך:

1.דרמה

1.1.עסקית

1.2.משפחתית

1.3.האשה בתוך העסק ביחד עם בעלה (

זה בעצם ענף חדש, שנוצר משילוב של 2 הענפים הקודמים

)

1.3.1.נפרט איך הם מצליחים ביחד

1.3.2.קשיים שיש להם

1.3.3.דרכי התמודדות

1.3.4.דילמות

1.3.5.וכולי

כאשר בעצם נוצר לנו ענף חדש, ואת העלילה שלו, נפתח באופן עצמאי.

ושוב, המסר הכללי הוא, שכאשר באים לכתוב תסריט, לא צריך לשבת ולהתחיל לכתוב את התסריט החל מהפרק הראשון. כי זה גרוע לגמרי מהמון סיבות. ומה שכן נכון לעשות, זה כמו צייר, קודם כל לצייר את הקווים הכלליים של הציור. ואח"כ להיכנס לאט לאט כל פעם קצת יותר פנימה. עד שהציור כולו ברור ועד שהתמונה כולה ברורה.

ואיך לתכנן את התסריט שיהיה כמה שיותר הגיוני ומעניין? זה כבר נושא אחר שצריך ללמוד אותו בפני עצמו. להבין, מה גורם לאנשים שמשהו יותר יעניין אותם ממשהו אחר. ואיך לדעת מבחינת התסריט, איזה סצינה להציג קודם ואיזה מידע לפרט וכמה לפרט אותו, זה שוב פעם עוד מיומנות נוספת. אבל היא באה, רק אחרי שיש את המיומנות הקודמת, של כתיבת התסריט ופיתוח העלילה באופן כללי כנ"ל.
אהבה גורמים בגידות לשלוט ב דילמות פרקטיות לסלוח הרגשה לפתות קשיים תסריט לסרט איך בונים מצגת איך כותבים תסריט איך לבנות איך לבנות עלילה איך להכין איך להכין מצגת איך להכין נאום איך להכין פרזנטציה איך לכתוב איך לכתוב מאמר איך לכתוב ספר איך לכתוב עלילה איך לכתוב תסריט איך לכתוב תסריט לסרט איך לפתח איך לפתח תסריט איך נראה תסריט בונים מצגת כיצד לכתוב מאמר לבנות עלילה להכין להכין מצגת להכין נאום להכין פרזנטציה לכתוב לכתוב מאמר לכתוב ספר לכתוב עלילה לכתוב תסריט לכתוב תסריט לסרט לפתח לפתח תסריט פיתוח פרזנטציה תסריט תסריט לסרט
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
... שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה? איך לכתוב מאמר או ... שיטה פשוטה. ספר הוא בעצם אסופה של מאמרים שמאורגנים סביב נושא מסוים, או שיכולים לעמוד בפני עצמם. כך למשל, אם רוצים לכתוב ספר על מטוסים, יוצרים כותרות משנה בדמות שאלות: מהם מטוסים? היסטוריה של המטוסים? איך מיוצרים ... מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס דיגיטלי? איך לכתוב ספר דיגיטלי? איך לכתוב מאמר טיעון? איך לכתוב מכתב? איך לבנות נאום? איך להכין נאום? איך להכין הרצאה? איך לתכנן הרצאה? איך להתחיל לכתוב ספר? איך לכתוב נוהל? איך לכתוב נימוק? איך לכתוב סיכום? איך לכתוב סיפור? איך לכתוב סקירה? איך ... מערך שיעור? איך להכין מערך שיעור? איך מכינים פרזנטציה? איך בונים סדנה? איך לתכנן סדנא? איך לתכנן קורס דיגטלי? איך לכתוב ספר ילדים? איך עושים מערך שיעור? איך להכין מצגת מקצועית? איך לכתוב פרזנטציה? איך לבנות סדנה? ...
שקר ואמת, הכי טוב לשקר, חוסר מוטיבציה, לרחם על השקר, להתאכזר על האמת, למה טוב לשקר, שקר יוצר טוב, אמת יוצרת רע, איך להיות מאושר, איך לשקר לעצמך, חיסרון בכל דבר
... הוא רוצה להאמין שהוא מנסה לפעול לפי תוכנית מסודרת, אבל האמת היא שהמטרה האמיתית שלו היא החופש. לדוגמה, מי שמתכנן לכתוב ספר , ובכל פעם הוא דוחה זאת בטענה שיש לו משהו אחר לעשות, למעשה הוא לא רוצה לכתוב את הספר כי הוא רואה בכך צמצום של החופש האישי שלו. אותו אדם, לפי אליעד, מפרש את פעולת ... משיגים מטרות מסוימות, מכיוון שהם לא באמת משוכנעים שהמטרות הללו יעניקו להם את החופש שהם מחפשים. למשל, מי שרוצה לכתוב ספר אך לא מצליח להתמיד בכך, למעשה לא באמת מאמין שהספר יביא לו חופש משמעותי בעתיד. אם הוא היה בטוח בכך, הוא היה מסיים את הספר בתוך זמן קצר. אבל מכיוון שאין לו ודאות לגבי ... את עצמך שהפעולה שאתה עושה טובה עבורך, גם אם בתחושה המיידית היא נתפסת כשלילית או מצמצמת. לדוגמה, מי שמתקשה לכתוב ספר כי הוא רואה בכך צמצום, יכול לשקר לעצמו ולהגיד: אני לא מצטמצם, אני בוחר בזה כי זה מעניק לי חופש. אם השקר מספיק משכנע, האדם יכול להתקדם ולהשלים את המטרה. למה אליעד ...
איך להפוך מידידה לחברה? אימון לזוגיות, איך לגרום לבחורה לרצות אותך? איך לגרום לבחורה לאהוב אותך? איך להתחיל עם בחורה? אמנות הפיתוי, זוגיות, איך לשכנע בחורה? להיות יותר מידידה
איך להפוך מידידה לחברה? אימון לזוגיות, איך לגרום לבחורה לרצות אותך? איך לגרום לבחורה לאהוב אותך? איך להתחיל עם בחורה? אמנות הפיתוי, זוגיות, איך לשכנע בחורה? להיות יותר מידידה
... לא חסר סיבות למה שהיא לא תרצה אותך בדיוק כמו שלא חסר סיבות למה שהיא לא תרצה כל אדם. אם רוצים לא משנה מי אפשר לכתוב ספר על סיבות למה לא רוצים, בסדר? זה לא מסובך מי שמוכשר יכול לכתוב ספר למה רוצה, למה לא רוצה. אוקי יפה, אז מה זה בעצם אומר? זה אומר שיש משהו שהיא עדיין רוצה ממך עובדה ...
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
... איזה גודל, מה אני זוכר שזה ואיך קוראים לזה - כל זה בזמן אמת. אבל המוח לא ישר אומר לך שיש פה שולחן, הוא אומר שיש פה צורה ואחר כך יש פה שולחן. אפשר לכתוב ספר מה קרה לפני שהמוח ראה שיש פה שולחן. העולם נברא, הזיכרון הסתכרן, תחושת הזמן - העתיד והעבר, תחושת המקום, ...
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחוייב לאפשרי, להפוך אפשרי למחוייב
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחוייב לאפשרי, להפוך אפשרי למחוייב
... בכל נושא שהוא. תחשוב שאתה אלוהים, לפני בריאת העולם, ואז הוא מחליט לברוא את העולם, ולשים אותך שם. לקחת את עצמו, לחלק את עצמו לאין סוף חלקים ואחד מהם זה אתה. ואז אתה כאלוהים, מראש מתכנן לכתוב ספר שיהיה כתוב בו על חיות, על איך לחיות ואפילו איך לחזור להיות אלוהים. בעצם מי כתב את ...
אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר
אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר
... לקום ועדיין אתה לא קם כי אתה מאמין שיותר כדאי להמשיך לישון, כן אתה מאמין שכדאי לקום אתה יכול לכתוב ספר למה כדאי לקום יותר מוקדם אבל אם אני אגיד לך תכתוב ספר למה כדאי לישון עוד שעתיים ואתה תכתוב שני ספרים, הבנת אז בסוף שני ספרים לוקח ספר אחד הבנת את ...
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
... לחשוב בקלות יותר על אפשרויות יצירתיות במסגרת הגבולות הנתונים. הדוגמה שהוא נותן היא גם לגבי אנשים שמנסים לכתוב ספר או להרצות, אבל נתקעים בגלל עודף רעיונות וכיוונים אפשריים. הראש שלהם מתחיל לרוץ לכל הכיוונים ולכן הם לא מצליחים להתחיל ביצירה. דווקא כשיש גבול או נושא ברור, קל ...
מה לעשות כשלא יודעים? לא יודע למה, מבוי סתום, מצליח להבין את עצמי, לא מבין את עצמי, לחץ בלי סיבה, מועקה בלי סיבה, עצבני בלי סיבה, עצבות בלי סיבה, דיכאון ללא סיבה, בכי ללא סיבה, עצבנות ללא סיבה
מה לעשות כשלא יודעים? לא יודע למה, מבוי סתום, מצליח להבין את עצמי, לא מבין את עצמי, לחץ בלי סיבה, מועקה בלי סיבה, עצבני בלי סיבה, עצבות בלי סיבה, דיכאון ללא סיבה, בכי ללא סיבה, עצבנות ללא סיבה
... כי ככל שהבעיה מפורטת יותר, כך גדלים הסיכויים למצוא את הפתרון או לפחות להבין מדוע אין פתרון. כיצד להרחיב את המידע הידוע? אליעד כהן מסביר שכדי להרחיב את הידע הקיים, האדם צריך לנסות לכתוב ספר או לספר סיפור על התחושות וההתנסויות שלו, מבלי להתייחס לסיבות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לכתוב ספר, האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לכתוב ספר, איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קריירה, ספרים על אימון אישי, אימון אישי להרזייה בנושאי לכתוב ספר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 15:01:34 - wesi1