אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לטעות ✔איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:16איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות
איך להציג מוצר ללקוח בצורה אפקטיבית?

כיצד ניתן להציג מוצר ללקוח בצורה שתשפר את המכירות? אחת הטעויות הנפוצות ביותר של אנשי מכירות היא התמקדות בפרטי המוצר במקום בתועלות האישיות שהלקוח יכול להפיק מהמוצר. חשוב להבין שכשלקוח רוכש מוצר, הוא לא קונה אותו רק בגלל שהוא מעוניין במוצר עצמו, אלא בגלל שהוא רוצה את היתרונות האישיים שהוא יקבל ממנו. לדוגמה, לקוח שמקנה טלוויזיה לא קונה אותה רק בגלל שהיא "80 אינץ'", אלא בגלל שהוא רוצה לראות תמונה גדולה וברורה יותר.

ההבדל בין צורה למהות במכירה

כאשר מציגים מוצר, יש הבדל בין הצורה של המוצר לבין המהות שלו. הצורה מתארת את המאפיינים והפרטים הטכניים של המוצר, בעוד שהמהות מתייחסת לסיבה האמיתית שהלקוח רוצה את המוצר - כיצד המוצר ימלא את רצונותיו ויפתור את בעיותיו. לדוגמה, במקום לומר "הטלוויזיה היא 80 אינץ'", כדאי לומר "המסך הגדול הזה יאפשר לך ליהנות מחוויית צפייה מרשימה עם תמונה ענקית וברורה". זהו מעבר ממוקד בתועלות הלקוח ולא בתיאורים טכניים יבשים.

איך להציג את המוצר כך שיתאים לצרכים של הלקוח?

כדי להבין כיצד להציג מוצר בצורה שתתאים ללקוח, על איש המכירות להבין מה הלקוח באמת מחפש ומה חשוב לו. כל לקוח מחפש תועלות שונות מהמוצר, ולכן חשוב לשאול את עצמך:
  • מהן התועלות שהלקוח מחפש?
  • איזה בעיות המוצר פותר עבורו?
  • איך המוצר ישפר את חיי הלקוח?
כמובן, יש לשלב את המידע כך שהתועלות החשובות ביותר עבור הלקוח יועלו ראשונות, ולא להעמיס עליו במידע פחות חשוב.

מה כדאי להדגיש במכירה?

המיקוד במכירה לא צריך להיות רק על הצורה של המוצר (מאפיינים טכניים), אלא על המהות - כלומר, כיצד המוצר ימלא את רצון הלקוח ויעזור לו. למשל, במקום להדגיש את המאפיינים של המוצר כמו "5 שנים אחריות", כדאי להדגיש את התועלת שהלקוח יקבל מכך: "עם אחריות שלנו, אתה לא צריך לדאוג לטיפולים ותיקונים במשך 5 שנים, כך שתוכל ליהנות מראש שקט".

איך להבין את שפת הלקוח?

לקוח לא חושב במונחים טכניים, הוא שואל את עצמו:
  • האם זה עונה על הצורך שלי?
  • האם זה ישפר את חוויית השימוש שלי?
  • האם זה משתלם לי?
לכן, חשוב לדבר עם הלקוח בשפה שהוא מבין, ולהתמקד בתועלות האישיות שיקבל מהמוצר, ולא בהסברים טכניים או תיאורים של המאפיינים.

סיכום - איך להציג מוצר בצורה שתוביל למכירה?

לסיום, יש כמה עקרונות חשובים שיכולים לשפר את יכולות המכירה:
  • התמקד בתועלות

    - הדגש את איך המוצר עוזר ללקוח, במקום להציג את המאפיינים הטכניים.
  • דבר בשפה של הלקוח

    - להבין מה חשוב לו ולהתאים את המסר בהתאם.
  • הצג את המהות ולא את הצורה

    - המוצר הוא רק אמצעי למילוי רצונותיו של הלקוח.
  • התאם את הצגת המוצר לצרכים הספציפיים של הלקוח

    - כל לקוח מחפש משהו אחר, ולכן יש לדעת מה להדגיש.
אם תיישם את העקרונות הללו, תוכל לשפר באופן משמעותי את יכולות המכירה שלך ולסגור יותר עסקאות.
איך להציג מוצר ללקוח בצורה אפקטיבית ולשפר את המכירות?

כאשר מוכרים מוצר ללקוח, אחת הטעויות הנפוצות ביותר של אנשי מכירות היא התמקדות יתר בפרטי המוצר במקום בתועלות שהוא מעניק ללקוח. הלקוח לא מעוניין במוצר עצמו, אלא במה שהוא יכול להרוויח ממנו.

מדוע הלקוח באמת קונה את המוצר?

הלקוח אינו קונה את המוצר כי הוא רוצה את המוצר עצמו, אלא מפני שהוא רוצה את התועלות האישיות שהוא מקבל ממנו. לדוגמה, אם לקוח רוכש טלוויזיה, הוא לא קונה אותה רק כי היא "80 אינץ'", אלא כי הוא רוצה לראות תמונה גדולה וברורה יותר. לכן, על המוכר להתמקד בתועלות ולא בתיאורים טכניים יבשים.

איך להציג את המוצר בצורה שתדבר ללקוח?

במקום לומר ללקוח:

- "הטלוויזיה היא 80 אינץ'."

עדיף לומר:

- "המסך הגדול הזה יאפשר לך ליהנות מחוויית צפייה מרשימה עם תמונה ענקית וברורה."

במקום לומר:

- "למוצר יש אחריות של 5 שנים."

עדיף לומר:

- "עם האחריות שלנו, אתה לא צריך לדאוג לטיפולים ותיקונים במשך 5 שנים, כך שתוכל ליהנות מראש שקט."

איך להבין מה הלקוח באמת רוצה?

כדי להצליח למכור ללקוח, יש לזהות מה חשוב לו. לא כל הלקוחות מחפשים את אותם דברים. יש לשאול את עצמך:

- איזה תועלות הלקוח מחפש?

- אילו בעיות המוצר שלי פותר עבורו?

- איך המוצר שלי משפר את חייו?

כאשר מתארים מוצר, יש להתאים את המסר לצרכים האישיים של הלקוח ולסדר את המידע כך שהתועלות החשובות ביותר עבורו יופיעו ראשונות.

מה ההבדל בין צורה למהות במכירה?

- הצורה היא המוצר עצמו - מאפייניו, תכונותיו והפרטים הטכניים.

- המהות היא הסיבה האמיתית שהלקוח רוצה את המוצר - איך הוא ימלא את רצונותיו ויפתור את בעיותיו.

לכן, במקום להתמקד בצורת המוצר ולספר ללקוח מה הוא עושה, על איש המכירות להתמקד במהות - כלומר, כיצד המוצר משפר את חייו של הלקוח.

איך לדבר עם הלקוח בשפה שלו?

כאשר מציגים מוצר, חשוב לדבר בשפה שהלקוח מבין ומתחבר אליה. לקוחות אינם חושבים במונחים טכניים, אלא שואלים את עצמם:

- "האם זה עונה על הצורך שלי?"

- "האם זה ישפר את חוויית השימוש שלי?"

- "האם זה משתלם לי?"

לכן, במהלך פרזנטציה או הסבר ללקוח, יש להיכנס לראש של הלקוח ולדבר אליו בצורה שתתחבר לרצונות ולמחשבות שלו.

לסיכום - איך להציג מוצר בצורה שמובילה למכירה?

1. התמקד בתועלות - במקום לספר על המאפיינים הטכניים של המוצר, הדגש איך הוא עוזר ללקוח.

2. דבר בשפה של הלקוח - הבן מה חשוב לו ותקשר את המסר בהתאם.

3. הצג את המהות ולא את הצורה - המוצר הוא רק אמצעי למילוי רצונותיו של הלקוח.

4. התאם את הצגת המוצר לצרכים הספציפיים של הלקוח - כל לקוח מחפש משהו אחר, ולכן יש לדעת מה להדגיש.

אם תיישם את העקרונות האלו, תוכל לשפר משמעותית את יכולות המכירה שלך ולהגביר את הסיכוי לסגור עסקאות.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ולהסביר את אחד העקרונות החשובים ביותר במכירות והנושא הולך ככה בעיקרון רוצים למכור ללקוח מוצר, מה הלקוח מחפש? הלקוח מחפש לקנות את המוצר, הלקוח רוצה את המוצר גם לקוח שקונה מוצר נגיד לצורך העניין ניקח לקוח שקונה מוצר האם הלקוח קונה את המוצר כי הוא רוצה לקנות את המוצר או שאולי הלקוח קונה את המוצר כי הוא רוצה להשיג ממנו את התועלות האישיות שלו כלקוח מכך שהוא יקנה את המוצר.

מה זה אומר בעצם פרקטית? זה אומר שהרבה מאוד פעמים כשמוכר בא למכור מוצר ללקוח כאשר המוכר בא לתאר את המוצר ללקוח המוכר מתמקד בלספר על המוצר, יש מקרים שהמוכר מספר על עצמו יש מקרים שהמוכר מספר כל מיני סיפורים כאלה ואחרים ויש מקרים שהמוכר חושב שכדי למכור טוב הוא צריך להסביר ללקוח כמה שיותר טוב על המוצר, "תקשיב הטלוויזיה הזאת היא כזאת וכזאת". אוקי וזה לדוגמה מי שמוכר בצורה כזאת עושה טעות, למה? כי הלקוח לא באמת רוצה לקנות את המוצר והלקוח גם לא יקנה את המוצר בגלל שאתה חושב שהמוצר הזה מגניב, הלקוח יקנה את המוצר כי הוא חושב שהמוצר הזה יכול למלא לו את התועלות האישיות שלו.

אוקי ולכן ברגע שמוכרים מוצר ללקוח או ברגע שעושים פרזנטציה ללקוח, מציגים מוצר ללקוח במקום להתמקד בלספר על המוצר אתה המוכר תנסה להתמקד בלספר ללקוח על התועלות האישיות שהוא אישית כלקוח ישיג מהמוצר. במקום לדוגמה להגיד לו "הטלוויזיה הזאת היא 80 אינץ' " תשאל את עצמך "אוקי הטלוויזיה הזאת היא נגיד 80 אינץ' האם אתה חושב שהלקוח ישיג תועלת כלשהי מזה שהטלוויזיה היא 80 אינץ'? " אם הוא לא ישיג מזה שום תועלת אז מה אתה מספר לו שהיא 80 אינץ' את מי זה מעניין בכלל, אם אתה לא יודע איזה תועלת הוא ישיג מזה אז גם כן למה אתה מספר לו את זה, זה סתם מבלבל את המוח אבל אם לצורך העניין אתה חושב "כן מה זאת אומרת אם הטלוויזיה הזאת היא 80 אינץ' זה יגרום לכך שכשהוא יראה את התמונה הוא יראה תמונה מאוד ענקית" אז תגיד ללקוח "תקשיב הטלוויזיה הזאת אתה תראה בה תמונה מאוד ענקית כי היא ורק היא 80 אינץ' ".

כנ"ל לגבי כל תיאור של המוצר קח את הפרטים שיש לך על המוצר "המוצר הזה הוא יש לו נגיד אחריות 5 שנים", מה זה נותן ללקוח שיש למוצר אחריות 5 שנים הלקוח רוצה אחריות 5 שנים? זה לא אכפת ללקוח כמה זמן אחריות יש על המוצר, מה הלקוח צריך? הלקוח צריך לדוגמה ראש שקט "תראה אם למוצר יש חמש שנות אחריות זה ייתן ללקוח ראש שקט לחמש שנים שהלקוח יודע שיש לו על מי לסמוך חמש שנים". יפה אז במקום לספר ללקוח שלמוצר הזה יש חמש שנות אחריות תספר ללקוח "תקשיב אתה 5 שנים לא תצטרך לדאוג לטיפולים ותיקונים כי 5 שנים אנחנו נותנים לך אחריות", אוקי כנ"ל לגבי כל תיאור אחר של המוצר אתה המוכר קח את הפרמטרים של המוצר, את המאפיינים של המוצר קח כל פרמטר תשאל את עצמך איזה תועלות הלקוח יכול להשיג מהמאפיין הזה, איזה תועלות ספציפיות אתה חושב שהלקוח הספציפי הזה רוצה בכלל, מה הדברים שחשובים הזה יותר.

וכמובן שלפי מה שחשוב לו לפי זה תציג לו את הפרמטרים תתחיל יותר ממה שחשוב לו אחר כך מה שפחות חשוב לו אבל המיקוד של מה שאני מדגיש כעת הוא יש צורה ויש מהות, המהות היא למלא ללקוח את הרצון שלו הצורה היא המוצר שאתה מוכר לו. עוד פעם מה שחשוב לך במכירה זה שהלקוח יקנה מה שחשוב ללקוח במכירה זה לא המוצר שלך, מה שחשוב ללקוח במכירה זה שהרצון שלו יתמלא שהוא חושב שהרצון שלו יתמלא באמצעות המוצר שלך. המוצר שאתה מוכר ללקוח הוא צורה באמצעות הלקוח ממלא את הרצון שלו שזאת המהות של העסקה עבור הלקוח ולכן במקום להתמקד בלמכור ללקוח את הצורה, במקום בלהסביר ללקוח שהמוצר שלך הוא ככה וככה במקום זה תשאל את עצמך "מה המהות של זה, מה זה נותן ללקוח שהמוצר שלי הוא ככה וככה, מה זה נותן ללקוח שאנחנו נותנים שירות כזה וכזה, מה זה נותן ללקוח שיש לנו אופציה כזאת וכזאת מה זה נותן לו? מה זאת אומרת זה נותן לו שככה וככה".

יפה אז דבר עם הלקוח על מה שזה נותן לו ועוד פעם לא להשתמש במושגים טכניים או בדברים לא ברורים כי זה לא מעניין את הלקוח תנסה לדבר במוח של הלקוח, הלקוח בראש שלו איך הוא חושב מה מעניין אותו תנסה להתחבר לדברים מהפרספקטיבה של הלקוח מנקודת המבט של הלקוח, באיזה עולם מושגים הלקוח חושב כשהלקוח חושב לעצמו עם עצמו כשאתה עושה פרזנטציה ללקוח הלקוח מדבר לעצמו, הוא שואל את עצמו שאלות "כדאי לי לא כדאי לי, זה ימלא לי את הרצון שלי לא ימלא לי את הרצון שלי", אתה צריך לשאול את עצמך איך הלקוח מדבר עם עצמו מה הלקוח חושב אם הייתי יכול לשמוע את המחשבות של הלקוח, מה הלקוח רוצה לא מה אתה רוצה למכור ללקוח מה הלקוח רוצה לקנות ממך.

עוד פעם לא מה אתה רוצה למכור ללקוח מה הלקוח רוצה לקנות ממך, אל תספר לו על המוצר שלך תספר לו על התועלת שלו שהוא יקבל מהמוצר שלך כי מה שמעניין זה התועלת שהוא יקבל מהמוצר לא המוצר. המוצר הוא אמצעי להשיג מטרה שהיא התועלת שהוא יקבל מהמוצר אז להתמקד במהות ולא בצורה ושיהיה לכולם בהצלחה.
מטופלים באמת רוצה לשאול איך לדבר עם לקוח בשפה שלו למה הלקוח הרצון שלי צורך של לקוח להשיג מטרות מחשבות הבדלה שאלות איך לדבר איך לדבר עם לקוח איך לדבר עם לקוחות איך להסביר איך להסביר ללקוח איך להציג איך להציג מוצר איך למכור איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איך למכור מוצר איך למכור מוצרים איך לעשות איך לעשות פרזנטציה איך לעשות פרזנטציה ללקוח איך לתאר איך לתאר מוצר אימון אימון מכירות אימונים איש מכירות אנשי מכירות המוצר המוצר שלך הסבר הסברים טעויות טעויות של אנשי מכירות טעות לא לדבר על המוצר לדבר לדבר על המוצר לדבר עם לקוח לדבר עם לקוחות להסביר להסביר ללקוח להציג להציג מוצר להתאמן לטעות למכור למכור ללקוח למכור ללקוחות למכור מוצר למכור מוצרים לעשות פרזנטציה לעשות פרזנטציה ללקוח לקוח לקוחות לתאר לתאר מוצר מוצר מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות פרזנטציה פרזנטציה ללקוח
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
... מוהרן חא יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות האם רבי נחמן טעה כשטען שהרשעים מלאים ... דן בשאלה הפילוסופית העמוקה יותר: האם בכלל אפשרי שאלוהים, או אדם חכם וצדיק אמיתי, יטעו? אליעד מתאר תרחיש תיאורטי שבו יש מישהו שנחשב לצדיק גמור, שאינו טועה לעולם, וכל מה שהוא אומר הוא אמת מוחלטת. ואז הוא שואל האם יכול ... שגויה, כי כל דבר שמוגדר במילים מצטמצם מיד ומאבד את השלמות שלו. אליעד מסביר זאת בצורה פשוטה: אם רוצים לוודא שמשהו יובן בצורה אחת ויחידה ובלי שום מקום לטעות , אי אפשר לומר כלום. עצם האמירה יוצרת הגדרה, והגדרה יוצרת גבול ופירוש, ולכן היא תמיד ניתנת לפרשנות הפוכה או מוטעית. מדוע דווקא הצדיק מאפשר פרשנויות שגויות לדבריו? אליעד כהן מביא את ההסבר של רבי נחמן לגבי השאלה, מדוע דווקא הצדיק מאפשר אפשרויות של טעות בפרשנות לדבריו. רבי נחמן אומר שהסיבה לכך היא שכל העולם מקבלים את פרנסתם משמאלה. כלומר, בשביל שתהיה לאנשים אפשרות של בחירה חופשית ואפשרות לטעות, חייב להיות מצב שבו דברי האמת ניתנים גם לפירוש הפוך. אליעד ... בכלל, משום שהמציאות מבוססת על הפכים ופרשנויות שונות. אליעד מדגיש שהצדיק יודע מראש שיש בדבריו אפשרות של פירוש לא נכון. הוא יודע שדבריו מכילים בתוכם שגיאה דקה כחוט השערה, לא כי הדברים עצמם לא נכונים, אלא כי הם חייבים להיאמר בדרך שניתן לטעות בהם. זו הדרך שבה העולם מתקיים: אנשים מקבלים את פרנסתם - את הקיום שלהם - מהאפשרות לטעות, שהיא בחינת שמאל, בחינת הפך האמת. האם אפשר לסמוך לחלוטין על דברי חכם או על דברי אלוהים? אליעד כהן מציג את הרעיון שאפילו אם קיים אדם שלא יכול לטעות אף פעם, עדיין אי אפשר לסמוך על מה שהוא אומר במאה אחוז, כי מי ... מפרי עץ הדעת, אבל האדם עשה פרשנויות נוספות והגבלות נוספות (אל תגעו בעץ), מה שיצר מצב שבו האדם למעשה התרחק מההנחיה המקורית. ההתרחקות הזו אפשרה לאדם לטעות, וכך נוצרה האפשרות לחטוא. כלומר, כל הרחקה או פרשנות אישית של דברים שנאמרים - גם אם נעשתה מתוך כוונה טובה - עלולה לייצר טעות בסופו של דבר. מה המסקנה הסופית של אליעד כהן בנושא? אליעד כהן ... כי התפיסה שלו תמיד תהיה מוגבלת וחלקית. אין אפשרות להבין במאה אחוז בצורה זהה לכוונה המקורית, ולכן תמיד נותר מקום לספק ולפרשנות שונה. האם רבי נחמן יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? מדוע הרשעים מלאים חרטות? האם ניתן להבין את אלוהים? איך לפרש את דברי הצדיק? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם אמיתי? ...
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות , איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות האם זה בסדר לטעות או לא בסדר לטעות? השאלה הראשונה שעולה בנושא טעויות היא האם זה בכלל בסדר לטעות. לפי אליעד כהן, התשובה היא פשוטה וברורה: אנשים טועים בכל מקרה, ולכן לא משנה אם אתה חושב שזה בסדר או לא. אדם לא יכול להבטיח לעצמו שלעולם לא יטעה רק כי הוא חושב שטעות זה דבר לא בסדר. טעויות הן חלק בלתי נמנע מהחיים. האם לכעוס על עצמי בגלל טעויות? נקודה נוספת שאליעד כהן מתייחס אליה היא הכעס העצמי שנגרם בעקבות טעות. השאלה שנשאלת כאן היא האם האדם צריך לכעוס על עצמו לאחר שעשה טעות. לפי אליעד, זה שבן אדם טעה הוא לא העניין המרכזי. הכעס העצמי על הטעות הוא פחות משמעותי. הדבר החשוב באמת הוא מה האדם עושה בעקבות הטעות. הכעס אינו תורם לשינוי, אלא ההתמקדות בלמידה מהטעות עצמה. למה זה לא בסדר לחזור על טעויות? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאין בעיה עם עצם הטעות, אך קיימת בעיה רצינית עם חזרה על טעויות. לעשות טעות זה טבעי ולפעמים אפילו מועיל, בתנאי שהאדם לומד ממנה. מי שטועה צריך מיד לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות: מה בדיוק טעיתי? למה טעיתי? מה גרם לי ל
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
... טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב מה המשמעות של הכל טוב מוחלט לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג בהרצאה את הרעיון של הכל טוב מוחלט, ומסביר בצורה עמוקה ומפורטת את ... או ספק, הכל טוב באופן מוחלט וללא שום סייגים או הסתייגויות. אליעד מדגיש באופן חד משמעי שגם מה שנראה לנו רע, טעות או כישלון - כל אלו טובים ומושלמים באותה מידה כמו הדברים שנתפסים בעינינו כהצלחה, נכונים או חיוביים. הוא מסביר שהטוב המוחלט הוא נקודת מבט שבה אין הבדל בין טוב לרע, בין הצלחה לטעות, בין הבנה לחוסר הבנה. הכל נמצא באותו מישור של שלמות מוחלטת. אפילו אם האדם מרגיש שהוא טועה , מבין לא נכון או שואל שאלה שאולי נראית לו מיותרת - עדיין הכל טוב באותה המידה. האם טעויות הן באמת מושלמות? אליעד מדגים את תפיסתו דרך דוגמה ברורה: אם אדם עושה את כל הטעויות האפשריות, הוא עדיין במצב של שלמות מוחלטת. מדוע? כי המושג מוחלט לא מאפשר שום חריגה או יוצא מן הכלל. אם הכל טוב מוחלט, אין אפשרות שמשהו יהיה לא טוב או פחות טוב. גם אם אדם חושב שמה שנאמר בהרצאה הוא טעות מוחלטת או חוסר הבנה, גם מצב זה הוא מושלם וטוב לחלוטין. אין אפשרות אחרת. לכן אליעד טוען שבמציאות שבה הכל טוב מוחלט, אין באמת הבדל בין עשיית טעויות או עשייה נכונה. ההבדל הוא רק בעיני המתבונן, שרואה הבדל בין טוב ורע, בין טעות לנכונות. אבל מנקודת המבט המוחלטת של המציאות - אין הבדל כלל, הכל זהה במידת שלמותו. מדוע לשאול שאלות זה טוב מוחלט? אליעד מתייחס לכך שגם הפעולה של שאילת שאלות עצמה, היא ... צורך בהן. כל עוד קיימת שאלה, יש מקום שבו האדם עדיין חושב שאולי יש הבדל בין טוב לרע, בין הבנה לאי - הבנה, בין טעות לנכונות. עם זאת, אליעד מדגיש שדווקא בגלל שהכל טוב מוחלט, זה בסדר לשאול. הוא אינו מבקר את השואל ואינו טוען שהשאלה אינה במקום. להיפך, הוא אומר שגם לשאול זה מושלם וטוב. דווקא ההבנה הזאת היא שמאפשרת לאדם להירגע ולהפסיק לחשוש מטעויות או ממצבים שנראים לא טובים. האם אפשר לטעות בהבנת הרעיון של הכל טוב מוחלט? נקודה נוספת שמדגיש אליעד היא שגם אם האדם אינו מבין נכון את הרעיון, גם אם הוא מפרש את המילים בצורה שגויה לחלוטין - עדיין זה טוב מוחלט. אין באמת אפשרות לטעות במובן העמוק של המילה, כי גם הטעות עצמה היא חלק בלתי נפרד מהשלמות של המציאות. אליעד מסביר שגם אם מה שהוא עצמו אומר בהרצאה הוא טעות גמורה, זה עדיין מושלם. אין אף מצב שיכול להיות מחוץ לשלמות הזאת. בעצם, אליעד מנסה להביא את המאזין להבנה שיש דרגת מציאות שבה אין הבדל בין טוב ורע, ואין דבר שיכול לפגוע או לשנות את המוחלט. כל מצב, כל שאלה, כל טעות - הם ביטויים שונים של אותה שלמות אחת ויחידה. האם יש ערך לנסות להבין את הרעיון הזה? לסיכום, אליעד מדגיש שלמרות שכל שאלה וכל ספק הם טובים מוחלטים, עצם הניסיון להבין את ... טוב מוחלט אינה רק רעיון פילוסופי, אלא משהו שיכול לשנות את הדרך שבה האדם חי ופועל ביום - יום. הוא כבר לא פוחד לטעות, לא חושש ממה שיגידו עליו ולא מודאג משום דבר, כי הכל טוב מושלם כפי שהוא. מה זה טוב מוחלט? האם הכל טוב באותה מידה? האם לשאול שאלות זה טוב? מה המשמעות של לעשות טעויות? איך לחוות שלמות מוחלטת? ...
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
... או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן איך יכול להיות שאדם חכם עושה טעויות גדולות לאורך זמן? אנשים רבים תוהים כיצד אדם חכם, כזה שהם מכירים ומעריכים כאינטליגנט, גאון או משכיל, יכול לעשות טעויות גדולות ומתמשכות. אליעד כהן מסביר את הנושא לעומק ומביא לכך מספר הסברים ודוגמאות. תחילה הוא מבהיר כי לא מדובר בטעויות פשוטות או חד פעמיות, אלא טעויות מתמשכות שחוזרות על עצמן לאורך זמן רב. לדוגמה, ייתכן שיש מישהו שחושב שאליעד כהן עצמו הוא אדם חכם מאוד, אך מצד שני חושב שבנושאים מסוימים, כמו אלוהים או פוליטיקה (למשל דעותיו על ביבי), הוא טועה באופן מתמשך ועקבי. האדם הזה מתקשה להבין איך אדם שהוא מחשיב לחכם, עושה את אותה טעות שוב ושוב בלי לשים לב לכך. אליעד כהן מסביר שתי אפשרויות ... כזה: האפשרות הראשונה היא שהאדם הזה, שלכאורה נחשב לחכם, הוא בעצם לא כל כך חכם כמו שחושבים. הוא אמנם חכם, אבל רק בצורה מוגבלת, ולכן הוא יכול לחזור על אותה טעות פעם אחר פעם. כלומר, חכם באמת לא אמור לעשות טעויות גדולות בצורה מתמשכת. האפשרות השנייה היא שהאדם הזה הוא אכן חכם מאוד, אפילו חכם הרבה יותר ממה שאתה חושב, עד כדי כך שאתה עצמך, ביחס אליו, נתפס כמשוגע. לפי אפשרות זו, האדם הזה לא באמת טועה, אלא הוא רואה דברים שאתה לא מסוגל לראות, ולכן לך נראה שהוא עושה טעויות. האם יכול להיות שאתה זה שטועה? אליעד כהן מחדד ומרחיב את הנקודה הזו: כאשר אתה חושב שמישהו אחר טועה באופן קבוע ומתמשך, בעצם אתה בטוח שאתה יותר חכם ממנו בתחום הספציפי הזה. ייתכן שאתה באמת צודק, אבל גם אפשרות הפוכה נכונה: ייתכן מאוד שאתה טועה בגדול. האדם השני רואה דברים שאתה לא מסוגל לראות, כיוון שהוא חכם פי כמה וכמה ממך. כלומר, הטעות היא שלך בכך שאתה בטוח בצדקתך. לדוגמה, אליעד כהן מציג את זה ... את הסתירה הזאת? גם כאן מציג אליעד כהן שתי אפשרויות: האפשרות הראשונה היא שהמציאות אכן חכמה, אך לא בצורה מושלמת. כלומר, יש לה חוכמה מוגבלת, ולכן היא עושה טעויות גדולות ונתפסת בעינינו כמשוגעת או טיפשית. האפשרות ... ליכולת התפיסה שלנו, פי אינסוף מאיתנו, עד כדי כך שהדברים שנראים לנו הכי ברורים, הגיוניים ופשוטים, נראים אחרת לגמרי מנקודת מבטה. לפי גישה זו, המציאות אינה טועה או משוגעת - אלא אנחנו אלו שטועים, כי נקודת המבט שלנו מוגבלת מדי. האם המציאות משוגעת או שאתה ... וגבוה הרבה יותר, שהאדם הפשוט אינו מסוגל להבין. בסופו של דבר, אליעד כהן מעודד את השומעים לחשוב על הנושא הזה לעומק, ולא למהר להסיק שמישהו אחר או שהמציאות טועים או משוגעים, אלא לבחון היטב האם ייתכן שהם בעצמם הטועים או המשוגעים. האם המציאות משוגעת? איך לזהות חכם? מי החכם ומי המשוגע? האם גאון יכול לטעות? למה אדם חכם טועה? איך לדעת אם אתה משוגע? אליעד כהן טועה? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם אמיתי? ...
איך להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע
... להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע איך להסביר למישהו את ההיגיון שמאחורי ההערות? כאשר מישהו עושה טעות, הנטייה הראשונית של רבים היא פשוט להגיד לו ישירות מה לעשות או לא לעשות. לדוגמה, לומר לו: אל תעשה כך, או תעשה בדיוק כך. אליעד כהן מסביר שזאת ... שהאדם לא באמת מבין את המהות של ההוראה, ולכן יש סיכוי גבוה שימשיך לטעות שוב ושוב בעתיד. לעומת זאת, אליעד מציע אלטרנטיבה יעילה בהרבה: במקום רק לתת הוראות יבשות, צריך להסביר לאדם את ההיגיון והרציונל מאחורי מה שמבקשים ... להוראות שהוא מקבל, הסיכוי שהוא יישם אותן בפועל בצורה נכונה וימנע מטעויות חוזרות גדל באופן משמעותי. מדוע חשוב להסביר את קו החשיבה מאחורי ההוראות? לפי אליעד, אם האדם לא עושה את מה שמבקשים ממנו, זה קורה בדרך כלל ... יסכים ויבין את ההיגיון שלכם, כך תפחת הסבירות שהוא ימשיך לעשות טעויות חוזרות בעתיד. מה הסיבה האמיתית לכך שאנשים חוזרים על טעויות? לפי אליעד כהן, כאשר רק אומרים לעובד או לאדם מה לעשות או מה לא לעשות בלי להסביר לו את ההיגיון מאחורי זה, הדבר גורם לכך שתמיד נצטרך ... כאשר ההיגיון מובן לשני הצדדים, התוצאה תהיה ברורה ומדויקת, והטעויות יחזרו פחות ופחות. מה הסיכום המעשי של השיטה למניעת טעויות? השיטה המעשית שאליעד מציג כדי למנוע טעויות חוזרות, היא לעולם לא להתעצל בהסברים. במקום להגיד הוראות קצרות וישירות כמו אל תעשה כך, כדאי להשקיע את הזמן ולנמק בהסבר מלא מדוע אסור ... בשורה התחתונה, אם ברצונכם שעובדים או אנשים אחרים לא יחזרו על טעויות, השקיעו מאמץ בהסבר ההיגיון ולא רק בהוראות טכניות. אם הם יבינו ויסכימו עם ההיגיון שהצגתם, רוב הטעויות החוזרות יימנעו. איך לתת הערות בצורה יעילה? איך למנוע טעויות של עובדים? איך להסביר לעובד את ההיגיון מאחורי ההוראות? איך ללמד מישהו משהו בצורה נכונה? ניהול נכון של עובדים איך לגרום לאנשים להקשיב ...
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
... בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות למה אנשים מתעקשים להמשיך לעשות טעויות למרות הסבל? אליעד כהן מסביר תופעה שבה אדם עושה פעולה מסוימת במשך שנים, למרות שהוא מודע לכך שהפעולה גורמת לו סבל. כשהוא מתלונן על כך שרע לו, מישהו ... לכך שהאדם ממשיך בדרך השלילית היא חוסר הרצון להודות בטעות או להכיר בכך שפעל במשך שנים ללא סיבה אמיתית. האדם מנסה לשמר את ההיגיון של פעולותיו, על ידי האמונה שבסופו של דבר תתגלה סיבה נסתרת שתצדיק את הכל. במקום ... האנשים לא מתנהגים כך במצבים רגילים: בדרך כלל, אדם שמזהה טעות מיד יתקן את עצמו. אך במקרים מיוחדים, כאשר אדם השקיע זמן רב מאוד בהתנהגות מסוימת, ההודאה בכך שהכל היה סתם גורמת לו להתנגדות חזקה מאוד. לכן הוא נאחז באשליה ... במקום להודות שטעה בלי שום הצדקה. למה אנשים לא מודים בטעות? איך להפסיק להתעקש על סבל? למה אנשים ממשיכים בדרך שמזיקה להם? איך להודות בטעות שעשית בלי סיבה? איך להפסיק להרגיש רע בלי סיבה? האם תמיד יש סיבה לסבל שלנו? איך להצליח להשתנות באמת? ...
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
... לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב האם חכם אמיתי יכול לטעות? השאלה האם חכם יכול לטעות? היא שאלה עמוקה שאליעד כהן דן בה, ומטרתה לברר את מהות החוכמה ואת היחס שלה לטעות. אליעד מסביר כי יש להגדיר תחילה מהו חכם אמיתי. חכם אמיתי, לפי ... והמקסימלית. אליעד מבהיר שלפני שניתן לשאול אם חכם אמיתי יכול לטעות, יש להגדיר בבירור את המושגים חכם וטעות. מה המשמעות של טעות בחוכמה אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים עיקריים של טעויות: טעות לוגית וטעות אינפורמטיבית. טעות לוגית - טעות שנובעת מחוסר הבנה, שבה האדם נכשל להבחין בסתירה פנימית בדבריו. טעות אינפורמטיבית - טעות שנובעת מבעיה במידע ולא בהכרח קשורה להבנה הלוגית של האדם. הוא מסביר שכאשר אדם רגיל טועה, הטעות יכולה להיות לוגית או אינפורמטיבית. לדוגמה, אם מישהו יגיד שיש שולחן בחדר, אך בפועל אין, זו טעות אינפורמטיבית. אבל אם האדם אומר דבר שסותר את עצמו או מתבסס על היגיון שגוי, אז זו טעות לוגית. מהי ההבחנה בין טעות לוגית לטעות אינפורמטיבית? אליעד מדגים את ההבדל בין הטעויות כך: נניח שמישהו מלמד אותך אנגלית ואומר לך בטעות שהמילה סווט פירושה נעליים. כשתשמע מאוחר יותר את המילה סווט במשפט, תחשוב בטעות שהכוונה לנעליים. הטעות הזו היא אינפורמטיבית, ולא לוגית. זאת משום שהשכל שלך פעל נכון לפי המידע המוטעה שקיבלת. לעומת זאת, טעות לוגית תקרה כאשר התהליך המחשבתי עצמו שגוי, ואתה לא מצליח להבחין ...
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
... בלבול ואובדן אחיזה במציאות, אם אינו יודע למה בדיוק הוא מכוון את עצמו. מה הקשר בין ביטחון עצמי לפחד לטעות? אליעד מדגים את הקשר בין ביטחון עצמי לבין הפחד לטעות באמצעות דוגמה כלכלית ברורה: אדם שיש לו את כל הכסף בעולם אינו חושש לאבד אותו. אדם שאין לו כסף כלל, ... כסף, ואז החשש לאבד את מה שיש הופך לבעיה ממשית. באותו אופן, אם אדם בטוח בעצמו ב - 100%, אין לו פחד לטעות כי הוא משוכנע לחלוטין בצדקתו. אם הוא אינו בטוח כלל, גם אז הוא לא חושש לטעות כי אין לו בכלל תפיסת אני צודק. הבעיה מתרחשת במצב ביניים - כשהאדם גם בטוח וגם לא בטוח בו זמנית. ... רגשי אם הוא אינו מוכן להתמודד עם הקונפליקט הזה באופן מלא. איך לפתח ביטחון עצמי? איך להתמודד עם פחד לטעות? רק אני צודק או כולם צודקים? מה גורם לבלבול פנימי? האם אפשר להיות בטוח וגם לא בטוח? חקירה עצמית ... מרגיש רק אני צודק אלא מתחיל להרגיש שגם אחרים צודקים, עד כדי כך שהוא עלול לשאול את עצמו אם הוא בכלל טועה. בנקודה זו אליעד מתאר את הדינמיקה של הביטחון והספק. אם אדם מחפש להיצמד לאגו קטן ומוגבל, עליו ... אחיזה במהות הבסיסית שלו. הקשר בין ביטחון, פחד והאחזות אליעד מסביר כי תחושת חוסר הביטחון קשורה לפחד לטעות. - אם אדם בטוח במאה אחוז שהוא צודק - אין לו פחד לטעות. - אם אדם אינו בטוח כלל - גם אז אין לו פחד לטעות, כי אין לו על מה להגן. - הבעיה היא במצב הביניים, כאשר האדם גם בטוח וגם לא בטוח. הצד שבו הוא בטוח ... גם אני צודק זה משמעות הדבר ואתה כל כך מצליח לראות שאולי ההפך נכון עד כדי כך שאתה אומר אולי אני בכלל טועה שזה כבר בלבול אתה אומר אולי רק הוא צודק מה האמת ששניכם צודקים, בסדר עכשיו השאלה מה אתה מחפש אם אתה ... אומר אני לא בטוח בעצמי פירושו אני פחות מפחד, לא בטוח בעצמי זה יותר מפחד מצד שני זה פחות מפחד להיות טועה. תסתכל מה אמרנו על הבחורה קודם שהיא אומרת רק אני צודקת אתה ישר אמרת זה נותן לה ביטחון עצמי, מה ... מוגדר כי אם זה יותר מוגדר יש יותר סיכוי שתטעה. כשאתה אומר אני לא בטוח בעצמי פירוש אני מפחד שאולי אני טועה אבל מצד שני אני פחות מפחד לטעות כי אם אני לא בטוח בעצמי אז מהצד שאני לא בטוח בעצמי אני כבר לא יכול לטעות כי אני לא חושב שאני צודק, מהצד שאני בטוח בעצמי אני מפחד לטעות ומהצד שאני לא בטוח בעצמי. תסתכל עוד פעם תדמיין כאילו בתוכך נגיד שאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז ... צודק אוקי אז מי מפריע לך לחשוב שאתה צודק יותר הצד שאתה לא בטוח אבל מהצד שאתה לא בטוח אתה גם לא מפחד לטעות אתה אומר אני בכלל לא חושב שאני צודק, אז מי מפריע לך לישון בלילה בשקט ולהגיד לא אכפת לי לטעות הצד שבטוח בדיוק. זאת אומרת כשאתה פחות בטוח בעצמך מצד אחד זה מפריע לך להגן על הרק אני צודק מצד שני ... אליעד: נגיד שאתה לא בטוח בעצמך, תראה אם אתה בטוח בעצמך במאה אחוז יש לך מאה אחוז ביטחון אתה לא מפחד לטעות כי אתה בטוח במאה אחוז, אם אתה מאה אחוז לא בטוח בעצמך אתה גם לא מפחד לטעות אתה לא יכול לטעות אני לא בטוח בעצמי בכלל, איפה מתחילה הבעיה כשאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז לא בטוח בדיוק ואז מה ... השתחררת, אם אתה בטוח במאה אחוז שאתה צודק אין שאלה אם אתה מאה אחוז לא בטוח בשום דבר אז אתה לא יכול לטעות כי אני לא אומר ששום דבר רק אני צודק אז איך אני אטעה, אני לא יודע כלום מי שלא יודע כלום איך יכול לטעות אבל הבעיה היא שהבן אדם הוא מעורבב שהוא גם בטוח וגם לא בטוח עכשיו מהצד שהוא בטוח והוא רוצה להיות ...
איך לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית
איך לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית
... לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית במהלך ... ופרשנות של התנהגות האנשים סביבנו. הוא מסביר את העקרונות המרכזיים של קריאת מחשבות, פירוש ההתנהגות של אחרים, והטעויות הנפוצות שמבצעים אנשים בתהליך הזה. מה זה אומר לקרוא מחשבות ולהבין את ההתנהגות ... אם אדם צועק, אתה יכול להסיק שהוא נמצא במצב של עצבנות או תסכול, כי אם היית במקומו, גם היית פועל כך. איך לא לטעות בקריאת אנשים? בהמשך ההרצאה, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של לדעת להפריד בין עובדות ... רגשות מתוך אינטרס? זהו פירוש, שיכול להיות מוטעה אם לא נשקל נכון את המניעים של אותו אדם. אליעד כהן מציין שכדי לא לטעות בקריאת אנשים, חשוב לשאול את עצמך מה באמת קרה ומה הפירוש האפשרי של המצב. זה חשוב ... הזו כך היא בגלל שאני הייתי חושב כך? כך תוכל לבדוק את מידת השלכה שלך על המצב ולוודא שאתה לא מפרש דברים בצורה מוטעית. איך להתנהל במקרים של חוסר ביטחון בפרשנות ההתנהגות? אליעד כהן מדבר על המקרים שבהם ... לא רוצה לדבר איתך בגלל שהוא לא אוהב אותך. ייתכן שהוא מרגיש ביישנות או שיש לו סיבה אחרת. כדי להימנע מפרשנות מוטעית, יש להבין את המניעים הפנימיים של אחרים ולא להניח תמיד שהם שווים לשלך. מה החשיבות של הכרה בטעויות פרשנות? בסופו של דבר, אליעד כהן מסביר שהחשוב ביותר הוא להכיר את ההטיות שלנו ... מה שגורם לעיוותים בהבנה. לדוגמה, אם אתה בטוח שכל מי שעושה פעולה מסוימת עושה אותה מתוך מניע שמוכר לך, אתה עשוי לטעות, כי כל אדם מבצע פעולות ממניעים שונים. עליך להיות מודע לכך שההבנה שלך את ההתנהגויות ... לשאול את עצמך את השאלות הנכונות כדי לוודא שאתה לא מפרש את הדברים בצורה שגויה. קריאת מחשבות הבנת התנהגות אנשים טעויות בפרשנות השלכה אישית הבנת מניעים פנימיים הפירוש הנכון של התנהגות ...
טעויות - מתי זה *בסדר* לטעות? מה טוב בטעויות? איך ללמוד מטעויות?
טעויות - מתי זה בסדר לטעות? מה טוב בטעויות? איך ללמוד מטעויות? כפי שכבר ביארתי, בעולם שלנו יש חיצוניות ופנימיות. והאושר של ... וחשוב לעשות את הדברים הנכונים, אבל חשוב יותר לעשות את הדברים בצורה הנכונה. ולפעמים זה בסדר גמור לטעות , כאשר הטעות היא חלק מתהליך לימודי של ניסוי וטעייה. כי מי שהוא עסוק רק בחיצוניות, הוא חושב בטעות שהדבר החשוב ביותר, זה מה שקורה בפועל. ואדם כזה לא יקבל שום טעות. כי אסור שתתרחש במציאות החיצונית שום טעות. אבל מי שמבין שהעיקר זה הפנימיות, הוא יודע שזה בסדר גמור לטעות, כאשר הטעות היא חלק מתהליך למידה של האדם. כמו התינוק שנופל ושלומד ללכת. ואם הוא ... ייפול, הוא לעולם לא ידע לאזן את עצמו וללכת בצורה טובה. וישנם מצבים, שבהם החכם רואה שהאדם עושה טעות כלשהי, והוא לא מעיר לו. משום, שעדיף שהאדם יטעה ושיקבל שכל ושיבין את עצמו טוב יותר, מאשר שהוא יעשה את הדבר הנכון. ומי שהוא עסוק רק בחיצוניות, הוא חושב בטעות שהאמת היא חיצונית. ושהדבר הכי חשוב, זה מה שהאדם עושה בפועל. אבל מי ... פנימי, ושהתכלית הסופית והטוב האמיתי, הם תלויים באיך האדם חווה את המציאות. ולכן, גם אם מישהו עושה טעות במעשיו, יותר מאשר חשוב לעזור לו לא לעשות את הטעות בפועל, חשוב לעזור לו לחשוב בצורה הנכונה, שמעצמו הוא יבין לא לעשות את הטעות.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לעשות פרזנטציה ללקוח? איך להציג מוצר? איך לתאר מוצר? איך למכור מוצר? איך להסביר ללקוח? איך לדבר עם לקוח? איך למכור ללקוח? טעויות של אנשי מכירות, לא לדבר על המוצר, אימון מכירות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לטעות, איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לטעות, איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקריירה, קואצר לזוגיות, אימון אישי להפרעות קשב בתחום לטעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 10:01:10 - wesi1