אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להתקדם בחקירה ✔איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
למה חשוב לשאול "למה" וכיצד עושים זאת נכון?

השאלה "למה?" נמצאת במרכז חקירת הסיבתיות, ובאמצעותה אנו מנסים להבין את הקשר שבין סיבה לתוצאה. אליעד כהן מסביר שכדי לשאול את השאלה "למה?" באופן אפקטיבי ומדויק, חשוב קודם להבין את המשמעות של מושג ה

סיבתיות

. סיבתיות מוגדרת כקשר בין שני אירועים: אירוע אחד הוא ה

סיבה

והאירוע האחר הוא ה

תוצאה

. בלי קשר ברור בין אירועים, אי אפשר לשאול "למה", כי אין סיבה שגורמת לאירוע להתרחש. לדוגמה, אם מתרחש משהו שאין לו קשר לשום דבר אחר, אין סיבה לשאול "למה זה קרה?".

מהן שתי הטענות שקיימות בכל סיבה?

כאשר אנו נתקלים בטענה סיבתית, תמיד מדובר בשתי טענות נפרדות, וחשוב להפריד ביניהן:
  • הטענה הראשונה

    האירוע או העובדה שנקבעה כסיבה.
  • הטענה השנייה

    הקביעה שהסיבה בהכרח מובילה לתוצאה או לפעולה מסוימת.
לדוגמה, אם מישהו אומר "אתה צריך לאכול חסה כי חסה זה בריא", הוא מציג למעשה שתי טענות:
  • טענה ראשונה: "חסה היא דבר בריא".
  • טענה שנייה: "בגלל שחסה היא דבר בריא, אתה צריך לאכול אותה".
ניתן להעלות שאלות על כל אחת מהטענות הללו בנפרד:
  • "למה חסה היא דבר בריא?" - שאלה הבוחנת את נכונות הטענה הראשונה.
  • "למה זה שחסה היא דבר בריא אומר שאני חייב לאכול אותה?" - שאלה הבוחנת את הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה.
כיצד דוגמת התפילין מדגימה את העיקרון הזה?

כאשר מישהו אומר: "צריך להניח תפילין כי אלוהים אמר", הוא טוען שתי טענות:
  • "אלוהים אמר שצריך להניח תפילין".
  • "בגלל שאלוהים אמר, אתה חייב להניח תפילין".
גם כאן אפשר להעלות שתי שאלות נפרדות:
  • "למה אתה אומר שאלוהים אמר שצריך להניח תפילין?"
  • "למה עצם העובדה שאלוהים אמר זאת מחייבת אותי להניח תפילין?"
איך דוגמת החולצה האדומה עוזרת להבין את השאלות הסיבתיות?

אם מישהו אומר "אסור לך ללבוש חולצה אדומה כי אז לא תוכל לטוס לחלל", קיימות שתי טענות נפרדות:
  • "לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל".
  • "בגלל שזה ימנע ממך לטוס לחלל, אסור לך ללבוש חולצה אדומה".
גם כאן ניתן לשאול:
  • "למה חולצה אדומה תמנע ממני לטוס לחלל?"
  • "למה העובדה שלא אוכל לטוס לחלל פירושה שאסור לי ללבוש חולצה אדומה?"
מה עושים בפועל כשחוקרים טענות סיבתיות?

בפועל, כדי לנתח נכון כל טענה סיבתית ("X בגלל Y"), יש לבצע את השלבים הבאים:
  1. זיהוי הטענות

    קודם כל, להבין שיש תמיד שתי טענות נפרדות - הטענה לגבי הסיבה עצמה והטענה על הקשר בינה לבין התוצאה.
  2. בחינת כל טענה בנפרד
    • האם הסיבה עצמה אמיתית, נכונה או מבוססת?
    • האם באמת קיימת תלות הכרחית בין הסיבה לבין התוצאה?
  3. בדיקת הסברים חלופיים

    האם התוצאה יכולה לנבוע מסיבות אחרות או מסיבות נוספות, שאינן קשורות לסיבה המדוברת?
לדוגמה, כאשר מישהו אומר "אני צריך להתפטר מהעבודה כי רע לי שם", הוא בעצם מציג שתי טענות:
  • טענה ראשונה: "רע לי בעבודה".
  • טענה שנייה: "בגלל שרע לי, אני צריך להתפטר".
אפשר לשאול שאלות נפרדות:
  • "האם באמת רע לי בעבודה? למה רע לי?"
  • "האם העובדה שרע לי בעבודה מחייבת אותי להתפטר? האם אין פתרונות אחרים?"
מה אפשר להרוויח מחקירת סיבתיות בצורה זו?

שיטת החקירה הסיבתית שאליעד כהן מלמד מאפשרת לנו לבחון את אמיתות הטענות באופן מעמיק, להבין טוב יותר את עצמנו ואחרים, ולדייק במחשבות ובטיעונים שלנו. הדבר עוזר לקבל החלטות נכונות יותר ולשפר את איכות החשיבה שלנו, מכיוון שאנו לומדים לא לקחת טענות כמובן מאליו אלא לשאול ולברר היטב את כל חלקיהן.

מה לסיכום חשוב לזכור כאשר שואלים "למה"?

כאשר נשאלת השאלה "למה", תמיד נבדוק שיש לנו לפחות שתי שאלות אפשריות לשאול:
  • לגבי נכונות הטענה עצמה - האם הסיבה אכן נכונה?
  • לגבי הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה - האם הסיבה באמת מובילה בהכרח לתוצאה המדוברת?
באמצעות שיטה זו אפשר לפתח יכולת חשיבה ביקורתית, חדה ומדויקת יותר, שמובילה להבנה ברורה ומלאה יותר של המציאות.
למה בכלל לשאול 'למה'?

השאלה 'למה' עוסקת בחקירת סיבתיות. כאשר מישהו אומר משהו, או כשעולה לנו מחשבה מסוימת, לרוב אנחנו רוצים להבין את הסיבה שמאחורי הרעיון או הפעולה. השאלה 'למה' מנסה לברר מה קרה לפני כן, או מה גרם למשהו לקרות. אם אין שום קשר בין אירוע אחד לאחר, אי אפשר לשאול עליו 'למה', כי אין לו סיבה שמובילה אותו.

מהי סיבתיות וכיצד היא קשורה לשאלה 'למה'?

סיבתיות פירושה קשר של סיבה ותוצאה בין שני אירועים. אם יש אירוע אחד שמתרחש, ולא קשור לשום דבר אחר, אז לא שייך לשאול עליו 'למה'. 'למה' הופכת להיות רלוונטית רק אם אומרים שקרה אירוע אחד שגרם לאירוע אחר, ולפיכך האירוע הראשון הוא הסיבה, והשני הוא התוצאה.

איך לזהות טענות סיבתיות?

כאשר מישהו אומר "עשה X כי Y", יש כאן שתי טענות עיקריות:

1. הטענה ש - Y נכון (למשל "חסה זה בריא").

2. הטענה שמכך ש - Y נכון, נובע שצריך לעשות X (למשל "בגלל שחסה בריא, צריך לאכול אותו").

בכל פעם שיש לנו סיבה ותוצאה, יש לפחות שתי טענות שאפשר לבחון כל אחת מהן בנפרד.

איך דוגמת החסה ממחישה זאת?

בדוגמת החסה מישהו אומר: "תאכל חסה, כי חסה זה בריא." כאן קיימות שלוש נקודות התייחסות:

1. "תאכל חסה" - עצם הקריאה לפעולה.

2. "חסה זה בריא" - קביעה לגבי ערכה של החסה.

3. "בגלל שחסה בריא, צריך לאכול חסה" - חיבור בין הסיבה לתוצאה.

מכאן אפשר לשאול שתי שאלות נפרדות:

- למה אתה אומר שחסה זה בריא?

- למה זה שחסה בריא אומר שאני חייב לאכול אותה?

כיצד דוגמת הנחת התפילין מציגה עיקרון דומה?

אם מישהו אומר "אתה צריך להניח תפילין כי אלוהים אמר, " הוא בעצם מציג שתי טענות:

1. "אלוהים אמר להניח תפילין."

2. "בגלל שאלוהים אמר להניח תפילין, אתה צריך להניח תפילין."

מכאן שניתן לשאול:

- למה אתה חושב שאלוהים אמר זאת? או למה אלוהים אמר להניח תפילין?

- למה עצם העובדה שאלוהים אמר מחייבת אותי להניח תפילין?

איך הדוגמה של החולצה האדומה מבהירה את העניין?

נניח שמישהו אומר: "אסור ללבוש חולצה אדומה, כי זה ימנע ממך לטוס לחלל." לכאורה זו טענה אחת, אבל בפועל יש כאן שתיים:

1. לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל.

2. בגלל שלבישה של חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל, אסור ללבוש אותה.

שוב אפשר לשאול שתיים:

- למה חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל?

- למה העובדה שזה מונע ממני לטוס לחלל בהכרח אומרת שאסור לי ללבוש אותה?

האם תמיד יש שתי שאלות בכל מקרה של סיבה ותוצאה?

בכל פעם שעולה טענה של סיבתיות (כלומר "A קורה בגלל B"), אפשר לאתר שתי טענות: עצם האמירה ש - B נכון, והקביעה ש - B גורם ל - A. מכאן שמתגבשות לפחות שתי שאלות אפשריות:

1. האם ואיך B אכן נכון או מתרחש?

2. האם ואיך מכך ש - B נכון נובע בהכרח ש - A הוא תוצאה או פעולה מחייבת?

מה עושים בפועל עם שאלות ה'למה'?

במצב מעשי, אחרי שזיהינו שיש לנו סיבה ותוצאה, אפשר לשאול את עצמנו או את מי שמולנו:

- האם הסיבה עצמה נכונה?

- האם התוצאה אכן נגרמת מהסיבה הזו בלבד, או שיש סיבות נוספות?

- האם באמת נובעת פעולה כלשהי מכך שהסיבה נכונה?

ניתן להרחיב את החקירה עוד יותר ולשאול שאלות נוספות, אבל הדבר הבסיסי הוא להבין שתמיד מתקיימות לפחות שתי טענות כאשר אומרים "X קורה בגלל Y."

איך אפשר להתקדם בחקירה סיבתית?

ראשית, מזהים את שני החלקים של הסיבתיות: הסיבה והתוצאה. שנית, בודקים כל חלק בפני עצמו - האם הסיבה נכונה, והאם היא בהכרח גוררת את התוצאה. שלישית, אפשר לבחון האם התוצאה נובעת אולי מסיבות אחרות, או אם יש דרך אחרת להסביר את הקשר בין האירועים.

סיכום הדברים העיקריים

השאלה 'למה' היא שאלה של חקירת סיבתיות. כדי להבין 'למה', צריך לזהות מהי הסיבה ומהי התוצאה, ולזכור שבכל טענה של "עשה כך כי כך" חבויות שתי טענות: אחת על נכונות הסיבה, ואחת על הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה. בעזרת הכללים הללו ניתן ללמוד לשאול 'למה' בצורה חדה יותר, הן לגבי הדברים שאנחנו שומעים מאחרים והן לגבי המחשבות והטענות שלנו עצמנו.
לשפר יכולות קוגניטיביות יכולות פיתוח מושגים איך לשאול חקירה לאמן את החשיבה תרגילים לפיתוח חשיבה להתקדם בחקירה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות לשאול שאלות איך להבין איך להבין תהליך סיבתי איך להבין תהליכים איך לחקור איך לחקור סיבתיות איך לנתח איך לנתח סיבה של משהו איך לשאול איך לשאול למה איך לשאול מה הסיבה חקירות טענה טענות כיצד לנתח כל סיבה מורכבת מ 2 טענות להבין להבין תהליך סיבתי להבין תהליכים לחקור לחקור סיבתיות למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות לנתח לנתח סיבה של משהו לשאול לשאול למה לשאול מה הסיבה לשאול שאלות מה הסיבה מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה ניתוח סיבתיות ניתוח תהליך ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה ניתוח תהליכים סיבה סיבה ותוצאה סיבה של משהו סיבות סיבתיות שאלה שאלות תהליך תהליך סיבתי תהליך סיבתיות תהליכים תוצאות
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
פסיכולוגיה ופסיכולוגים טיפשים, לקחת אחריות, לשאול שאלות אמיתיות, מה באמת מציק לך, חיבור הרגש עם השכל
... שיש לי בעיה?, עד שהוא יגיע להבנה המוחלטת שהכל זה בעצם אחד, ואין שום הבדל בין הדברים. כאשר האדם מגיע להבנה הזאת, הוא כבר לא סובל משום דבר. מה לעשות כאשר האדם מרגיש שהוא תקוע ולא מצליח להתקדם בחקירה? אליעד כהן נותן פתרון ברור לאדם שמרגיש תקוע בחקירה הפנימית שלו. אם האדם מרגיש שהוא לא מצליח להתקדם, ...
טיפים לחקירה רגשית, איך להבין למה אני רוצה משהו, כאשר אני לא מוצא את הסיבה למה אני רוצה משהו וכאשר אני לא יודע למה אני רוצה משהו? איך לא להיכנס ללופ? מה לעשות אם אני לא יודע מה הסיבה? מודעות עצמית
טיפים לחקירה רגשית, איך להבין למה אני רוצה משהו, כאשר אני לא מוצא את הסיבה למה אני רוצה משהו וכאשר אני לא יודע למה אני רוצה משהו? איך לא להיכנס ללופ? מה לעשות אם אני לא יודע מה הסיבה? מודעות עצמית
... בגלל שאני לא יודע למה אני רוצה משהו? האם אני מרגיש שהרצון שלי הוא לא שלי? למה לפסול את כל הסיבות הלא נכונות כדי להגיע לסיבה הנכונה? איך להתקדם בחקירה למה אני רוצה משהו אם הגעתי למבוי סתום? האם חקירה רגשית היא כמו מבוך שיש בו נתיבים שמובילים למבוי סתום? איך לנסח נכון את השאלה למה אני רוצה משהו, כדי לא להיכנס ללופ? ...
קושי בדרך הרוחנית, דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה, חלק 1
קושי בדרך הרוחנית, דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה, חלק 1
... והמשמעויות שהיו חשובות לו עד כה מתחילות להתפורר או להיעלם. מה המשמעות של פחד מאיבוד זהות בדרך הרוחנית? אליעד כהן מסביר שלעיתים האדם מרגיש שהוא מאבד חלקים מזהותו ככל שהוא מתקדם בחקירה עצמית וברוחניות. כדוגמה, הוא מביא מצב שבו אדם שואל את עצמו שאלות על הסיבות לפעולות ...
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית?
... חקירות הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית? אם נתבונן על עניין עולם החקירות ועל עולמם של עורכי הדין הפלילי, נראה משהו מעניין, והוא כי אחת מדרכי ההגנה על חשוד בפלילים שהודה באישום ... מתוך לחץ נפשי וחרדה מהחוקרים שחקרו אותו. וטענת עורך הדין היא, כי ההודאה נגבתה תחת לחץ, וכי אין בה ממש. ומאחר שהחוקרים יודעים שהחשוד ועורך דינו יכולים לחזור בהם ולטעון שההודאה של החשוד נעשתה תחת לחץ, משום כך כאשר החוקרים מנסים לגבות הודאה מהחשוד, הם לא מסתפקים בהודאה שלו באופן כללי, אלא הם רוצים שהוא יביא להם הוכחות נוספות ... הנוספות שהוא סיפק לחוקרים בזמן ההודאה שלו, על כך שהוא ביצע את אותו הפשע. ואותן ההוכחות הן עומדות בפני עצמן, גם בלי קשר להודאה של ... מודה באשמה, הוא מספק לחוקרים פרטים על החקירה, פרטים שהוא לא היה יכול לדעת אותם, אם לא הוא עצמו היה קשור לאירוע בצורה כלשהי. ובפרט אם לא הוא עצמו ביצע את ... שאותו הנאשם סיפק לחוקרים לגבי המעורבות שלו בפשע, את כל הראיות האלו הוא סיפק לא מתוך ידיעה אישית שלו כמעורב בפשע, אלא משום שאותם החוקרים עשו על הנחקר מניפולציות מסוימות, כדי שהוא כאילו מעצמו יגיד ויעשה כל מיני דברים, למרות שבכלל עשו לו ... הפוכה כלשהי, והחוקרים גרמו לו להביא ראיות להפללת עצמו, למרות שבאמת הוא חף מפשע. וגם משום כך, כל החקירות של נחקרים, הכל מתועד מצולם ומוסרט, כדי שיהיה ניתן לאחר מכן לבדוק, האם באמת אותו הנאשם הודה באשמה מתוך זה ... שזה בדיוק כמו אותם החוקרים שמנסים לגרום לאדם להפליל את עצמו, דהיינו, להאשים את עצמו ולחשוב שהוא לא בסדר. ובנוסף, בכל דבר ודבר שיש ... זה בדיוק עניין אחד עם החוקרים שמנסים להפליל את האדם, דהיינו, מנסים להוביל את האדם אל גיהנום (בית הכלא), במקום אל גן עדן (העולם החופשי). ואחת מהשיטות של החוקרים לגרום לאדם להפליל את עצמו ולהרשיע את עצמו, היא על ידי הפחדה. כי לפעמים החוקרים מפחידים את האדם בכל מיני שקרים שונים, כדי לגרום לו להודות על משהו שהוא לא עשה. ולפעמים לדוגמה החוקרים יכולים להציג לאדם מצג שווא, ולגרום לו לחשוב שאם הוא לא יודה על מה שהם רוצים שהוא יודה, אז הם יפגעו לו בבני ... ואחד הלחצים שמפעילים חוקרים על האדם, הוא הלחץ של הפחד. והפחד גורם לאדם להפסיק לחשוב בהיגיון, ועל ידי זה הוא לפעמים מודה גם במה שהוא לא ... הרעות שיש לו, אלא הוא חוקר אותן בחזרה. דהיינו, הוא לא מוכן לפחד סתם כך ללא סיבה ברורה , אלא הוא מתעמת עם המחשבות שמציקות לו, והוא חוקר ובודק את האמת, האם באמת הוא צריך לפחד מהמחשבות הרעות או שלא. וכאשר האדם חוקר בחזרה את המחשבות שמציקות לו, ועל ידי זה שהוא מעמת אותן עם האמת, שהוא בכלל חף מפשע, שהוא כולו זכאי, על ידי זה ... על ידי זה שהוא מבין שהסיבה שהוא מרגיש רע, היא לא בגלל שבאמת רע, אלא בגלל שהמחשבות הרעות הלחיצו אותו וניסו להפליל אותו ולגרום לו להרגיש ... עצמו ועל העולם. ומאחר שהחוקרים יודעים שהאדם יכול להירגע ולכפור באשמה ובהודאה שלו, לכן הם מנסים לעגן את ההודאה של האדם במציאות, כדי שהוא ... רגשיות ומחשבתיות שעשו החוקרים על הלקוח שלו. אך באמת הלקוח שלו חף מפשע בכל זאת. והמשמעות הרוחנית היא, שעל האדם להבין, שלמרות שנראה לו ... לא בסדר, הן בסך הכל תוצאה של שטיפת מוח ופסיכולוגיה הפוכה ומתוחכמת, שאותן המחשבות הרעות עשו לו. כי המחשבות הרעות הן מאוד מתוחכמות, והן ... הוא איש אמת והוא יודע לחקור את האמת היטב, אז האמת סופה לנצח. וביחס לאדם עצמו, סוף האמת לנצח. כי על האדם לא לפחד מהמחשבות הרעות שלו, אלא ...
אושר, איך להיות מאושר באמת? התמודדות עם פרידה מבן זוג, פרידה מבת זוג, חוסר ערך עצמי, דימוי עצמי נמוך, ביטחון עצמי, חקירה רגשית, להיצמד לאמת, מרגיש כמו כלום, מהי אמת? מהו שקר?
אושר, איך להיות מאושר באמת? התמודדות עם פרידה מבן זוג, פרידה מבת זוג, חוסר ערך עצמי, דימוי עצמי נמוך, ביטחון עצמי, חקירה רגשית, להיצמד לאמת, מרגיש כמו כלום, מהי אמת? מהו שקר?
... באמת? התמודדות עם פרידה מבן זוג, פרידה מבת זוג, חוסר ערך עצמי, דימוי עצמי נמוך, ביטחון עצמי, חקירה רגשית, להיצמד לאמת, מרגיש כמו כלום, מהי אמת? מהו שקר? איך להתמודד עם פרידה ... פגום או חסר. אבל אליעד מסביר כיצד אפשר להתמודד בצורה עמוקה ויסודית עם התחושות האלה, על ידי חקירה פנימית עמוקה של מקור הכאב הרגשי. הבעיה אינה באמת בעצם הפרידה או בבן הזוג שעזב, ... אליעד מציע פתרון שהוא בעצם להבין לעומק, מדוע האדם מרגיש רע כשהוא לא שווה. הוא מציע לבצע חקירה רגשית ואמיתית כדי להבין האם באמת רע להיות לא שווה. למעשה, הוא מציע להטיל ספק ... ערך עצמי אחרי פרידה? אליעד מסביר שכדי להתגבר על התחושה הרעה שאחרי פרידה, האדם צריך לזהות את הסיבה האמיתית לתחושת הכאב. למשל, אם אדם אומר רע לי כי היא עזבה אותי, זו לא האמת ... או את ההבנה שאין הבדל בין דברים, למשהו מוחשי כמו חוויית מגע בכיסא, צריך לתרגל ולהעמיק בחקירה הפנימית הזו שוב ושוב. הוא מדגים זאת דרך לימוד שפה חדשה: בהתחלה צריך להתרכז ...
להגיע למוחלט באמצעות היחסי, אמת מוחלטת, אמת יחסית, חיפוש האמת, חיפוש עצמי, חקירה עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות עמוקה, התבוננות נפשית, מוחלטות, יחסיות
להגיע למוחלט באמצעות היחסי, אמת מוחלטת, אמת יחסית, חיפוש האמת, חיפוש עצמי, חקירה עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות עמוקה, התבוננות נפשית, מוחלטות, יחסיות
... למוחלט באמצעות היחסי, אמת מוחלטת, אמת יחסית, חיפוש האמת, חיפוש עצמי, חקירה עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות עמוקה, התבוננות נפשית, מוחלטות, יחסיות האם אפשר להגיע לאמת מוחלטת באמצעות חקירה יחסית? כדי להבין לעומק כיצד אפשר להגיע לאמת מוחלטת מתוך האמת היחסית, ... המוחלטת היא האמת שאין אפשרות לערער עליה, האמת המחויבת שאינה תלויה בשום דבר. אליעד מסביר כי כאשר אדם מתחיל לחקור נושא מסוים, כל מסקנה שאליה הוא מגיע תהיה יחסית ולא מוחלטת. למשל, אם אדם חוקר את סיבת הסבל ומגיע למסקנה שהסבל נגרם בגלל רצון או הבדל בין טוב לרע - ... במחסומים של יחסייות, ואינו מצליח לחייב תשובה כלשהי באופן מוחלט. כאן אליעד מעלה שאלה נוספת: האם בכלל יש טעם לחקור את האמת היחסית אם המטרה שלנו היא להשיג את האמת המוחלטת? הוא מדגיש כי ... מהותית. הוא מדגים כי שאלה פרקטית רגילה היא למשל מה להגיד לבוס כדי להתקבל לעבודה, לעומת שאלות כמו האם חקירה יחסית תביא אותי לאמת מוחלטת?, שהיא עמוקה יותר ולא פשוטה לפתרון בעזרת כלים פרקטיים רגילים. מדוע האדם מתקשה להגיע לאמת מוחלטת? הסיבה העיקרית שאדם מתקשה להגיע לאמת מוחלטת דרך החקירה השכלית היא שבסופו של כל תהליך שכלי מגיעים לתשובות יחסיות בלבד. כל ... יוכל לספק תשובה מוחלטת, אלא רק להראות שמה שהוא מצא עד כה הוא יחסי. אליעד מסביר כי האדם לא יכול להיות בטוח שהחקירה השכלית תוביל אותו בסופו של דבר לתשובה המוחלטת, בדיוק כפי שאדם לא ... מעניין מאוד: הדרך היחידה להשיג אמת מוחלטת היא להגיע לוודאות מוחלטת שהאדם אינו יכול להשיג אמת מוחלטת באמצעות חקירה שכלית יחסית. כלומר, עצם ההבנה והוודאות שהחקירה היחסית לא יכולה להביא את האדם לתשובה מוחלטת, היא בעצמה אמת מוחלטת. ... מגיע להבנה זו בוודאות מוחלטת - הוא כבר השיג את המוחלט, מפני שהוא יודע באופן מוחלט את מגבלות השכל ואת מגבלות החקירה היחסית. אליעד מתאר מצב שבו האדם צריך להיות משוכנע לחלוטין וללא ספק ... להגיע למוחלט דרך השכל, ואז להפסיק לנסות למצוא את המוחלט בצורה שכלית. במילים אחרות, כאשר האדם באמת מבין שהחקירה השכלית לעולם לא תוביל אותו למוחלט, זוהי הנקודה שבה הוא משיג את המוחלט - כי הוא הגיע לידיעה מוחלטת לגבי מגבלות התהליך היחסי. איך מתמודדים עם הספק וחוסר הוודאות במהלך החקירה? אליעד מבהיר גם כיצד להתמודד עם מצבים שבהם האדם חש שהוא לא בטוח בשום מסקנה או תשובה שהגיע אליה. הוא מדגיש כי האדם צריך לקבל את העובדה שהוא לא בטוח, ולחקור את חוסר הוודאות שלו עצמו. אם האדם לא בטוח אפילו בכך שהוא לא בטוח, אז גם זו נקודת התחלה חשובה לחקירה. בכל מקרה, ההגעה לנקודה שבה האדם מודה באופן מוחלט שאינו יודע, יכולה להיות השלב המכריע בתהליך חיפוש האמת. אליעד גם מציין שהאדם יכול להחליט להפסיק את החקירה שלו אם הוא באמת משוכנע שאין תשובות מוחלטות בחקירה יחסית, וכך האדם למעשה הגיע כבר למוחלט - לידיעה שהשכל היחסי אינו הכלי ... איך להשיג אמת מוחלטת? האם שכל יכול להביא לאמת מוחלטת? מה ההבדל בין אמת יחסית למוחלטת? איך להתמודד עם ספקות בחקירה עצמית? מהן מגבלות השכל האנושי? ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך להתחיל מחדש כשנתקעים בבעיה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע לנקודה שבה הוא לא יודע מה עליו לעשות, הדבר ... הבדל בין משהו לבין כלום. אליעד מדגיש כי תפיסת האחדות אינה אמורה להעלים את תפיסת הנפרדות, אלא רק לבטל את ההבדלה בין השתיים. איך להבין שאין הבדל בין נפרדות לאחדות? אליעד מנסה להבהיר את הרעיון שהמציאות של שולחן, כיסא או כל אובייקט אחר היא בעצם אותו דבר כמו כלום. ... וחיסרון, המדגישה את חשיבות הפיתוח האינטלקטואלי והרגשי כדי להגיע לחוויית שלמות פנימית. איך לפתח את השכל? מהי תחושת חיסרון? איך להבין את המציאות? מה זה אחדות שקרית? איך להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מה אתה רוצה, חקירה רגשית, למה אתה חי, מה אתה מחפש, להיות מודע לעצמך, להבין את עצמך, מה אני רוצה מעצמי, מה אני מחפש, חיפוש מטרה בחיים
מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מה אתה רוצה, חקירה רגשית, למה אתה חי, מה אתה מחפש, להיות מודע לעצמך, להבין את עצמך, מה אני רוצה מעצמי, מה אני מחפש, חיפוש מטרה בחיים
... עצמית, חיפוש רוחני, מה אתה רוצה, חקירה רגשית, למה אתה חי, מה אתה מחפש, להיות מודע ... תמונה רגשית של אירוע או מצב, והוא חווה את התמונה הזאת כחיסרון. אם לא הייתה לו תמונה כזו, הוא לא היה יכול להגיד שהוא מרגיש חסר. על מנת להבין מה חסר, יש לבצע חקירה פנימית: להיזכר מתי הופיע החיסרון, באיזו נקודה התחושה התחזקה, ואיזו מחשבה גרמה לתחושה זו. למה כל כך קשה להגדיר מה בדיוק חסר? הרבה אנשים מתקשים להצביע על הבעיה המדויקת שיש להם. הסיבה היא שלעתים החיים באמת בסדר, אבל האדם נוטה ... ולכן האדם מחפש להיאחז באיזושהי הבנה או ידיעה מוחלטת על עצמו ועל המציאות. אבל חשוב לשאול - מאיפה הגיע הרעיון שלהבין את עצמך יעניק לך שליטה? האם זה באמת נכון? איך להבין בדיוק מה חסר לך בחיים? כדי להבין בדיוק מה חסר לך, עליך לעשות תהליך של חקירה מדויקת. ראשית, יש לקחת אירוע ספציפי שבו ... עמוקה יותר לגבי עצמך, עד שבסופו של דבר תבין מהו הדבר האמיתי שחסר לך, או תגיע למסקנה שאולי אין דבר שבאמת חסר. מה באמת חסר לי בחיים? למה אני מרגיש בלבול ותסכול? איך להבין מה אני באמת רוצה? למה קשה להגדיר מה אני ...
איך להסתיר מידע? איך לעשות מניפולציה? איך לעמוד בחקירה? איך להסתיר חסרונות של מוצר? מה לענות בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים? איך להתמודד עם חקירה? איך לשתול מחשבות? פסיכולוגיה הפוכה
... להסתיר מידע? איך לעשות מניפולציה? איך לעמוד בחקירה? איך להסתיר חסרונות של מוצר? מה לענות בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים? איך להתמודד עם חקירה? איך לשתול מחשבות? פסיכולוגיה הפוכה וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך להסתיר את החסרונות של הדבר שאותו אתה ... הסתרת החסרונות שלך עצמך, כאשר אתה צריך להציג את עצמך, כגון בראיון עבודה (חסרונות בראיון עבודה איך לענות בראיון עבודה?) פגישה של דייט הכרויות וכיוב, או כאשר אתה עובר חקירה כלשהי. וזה יכול להיות כאשר אתה מציג ללקוח מוצר כלשהו, וברצונך להסתיר את החסרונות שלו שידועים לך. וכיוב ... ולפעמים הדרך להסתיר את המידע, היא דווקא על ידי זה שהוא מוסר להם מידע אמיתי וכיוב, כדי להסתיר את מה שהוא לא רוצה לספר להם. וכאן אני מסביר את התהליכים שקורים בזמן חקירה שכזו, וכיצד להשתמש בלוחמה פסיכולוגית במצבים כאלו. וכמובן, כיצד לדעת שלא להאמין למישהו שעושה עליך מניפולציות ... גם בה יש חיסרון. והוא שלפעמים השומע חושד בכך שאתה לא מנסה להסתיר את החסרונות שלך. ואז ברגע שאתה מספר לו על החסרונות שלך, זה גורם לו לא להאמין לסיפור שלך, אלא להמשיך לחקור ולחפש את החיסרון שאתה לא רוצה שהוא יגלה אותו. ובמקרה כזה לדוגמה, כאשר האדם מנסה להוציא ממך מידע שאתה לא רוצה לספר עליו, אז עליך להראות סימני התנגדות ולשדר חוסר נוחות מול זה שמנסה לגלות את החסרונות שלך. ואחכ בצורה של משחק, עליך להעמיד פנים כאילו נשברת בחקירה ולגלות לו את החסרונות שלך, שמראש כבר היית מוכן לספר לו אותם. ואז השומע חושב שהנה הוא חשף וגילה ממך את המידע ... מצד שני זה גם עלול לגרום לשומע להתחיל להיכנס לחוויה של חשדנות חזקה עוד יותר, מרוב זה שהוא רואה שיש חסרונות בדבר. דהיינו, זה שאתה חושף את החסרונות, זה עלול ליצור את התוצאה ההפוכה, שתגרום לשומע עוד יותר לרצות לגלות את כל המידע שהוא חושב שאתה מסתיר ממנו. ולכן צריך לעשות את זה בצורה ... על חיסרון שהוא דומה לחיסרון שאותו אתה רוצה להציג. ובכך בעצם ליצור הסוואה לחיסרון המקורי שאותו אתה רוצה להסתיר. למרות שגם בזה יש חיסרון, שזה יכול לגרום לאדם דווקא לחקור עוד יותר את הכיוון המחשבתי של החיסרון שאותו אתה רוצה להסתיר מהשומע. ובזמן אמת צריך לדעת לתמרן בהצגת הדברים, ... סובייקטיביים בלבד. ויש יתרון לפעמים לספר דווקא על חסרונות אובייקטיביים. כי זה יוצר אמון שהוא כבר יודע על החסרונות האובייקטיביים וכולי. וכמובן שכל הנל רלוונטי לתחקיר שהמודעות העצמית של האדם, מבצעת מול תת המודע של האדם. כי גם האדם חוקר את עצמו ומנסה לגלות מידע על עצמו. ולפעמים תת המודע של האדם רוצה להסתיר מידע כלשהו, מהמודעות החיצונית של ...
העיקר זה הלב, התבוננות רגשית, חקירה רגשית, הלב של כל דבר, שכל או רגש, מה אתה מרגיש? התאמה רגשית, התאמה שכלית, מה חשוב בחיים? משמעות החיים, איך להיות מאושר? השראה
העיקר זה הלב, התבוננות רגשית, חקירה רגשית, הלב של כל דבר, שכל או רגש, מה אתה מרגיש? התאמה רגשית, התאמה שכלית, מה חשוב בחיים? משמעות החיים, איך להיות מאושר? השראה
... זה הלב, התבוננות רגשית, חקירה רגשית, הלב של כל דבר, שכל או רגש, מה אתה מרגיש? התאמה רגשית, התאמה שכלית, מה חשוב בחיים? משמעות החיים, איך להיות מאושר? השראה מהו הלב ומהו השכל? כיצד התבוננות ... הרגש והשכל, ומסביר את התפיסה שלו על איך ניתן להבין ולהתבונן על החיים דרך הלב והרגש. במהלך ההרצאה, אליעד מבצע חקירה עמוקה של המושגים לב ושכל, ומדגיש את החשיבות של התבוננות רגשית בהבנת החיים. מהו הלב ומה השכל? כיצד הם משפיעים על תהליכי קבלת החלטות? אליעד פותח את ההרצאה בשאלה על ... דרך התבוננות? אליעד מדבר גם על הרעיון של שלמות רגשית. לדבריו, מה שמוביל אותנו למקום של שלמות הוא לא בהכרח חקירה שכלית או פילוסופית, אלא תחושות רגשיות פנימיות. שלמות רגשית היא מצב שבו אנחנו מרגישים שלמים ומאוזנים, וזה המקום שמוביל אותנו לעושר פנימי ותחושת סיפוק. אליעד מציין ... התבוננות פנימית ורגשית, שמובילה אותנו להבין את עצמנו באמת. מהי התפיסה של הרגש בעיני מורים רוחניים? אליעד מבצע חקירה גם על התפיסה הרגשית בעיני המורים הרוחניים. הוא מציין כי ישנה גישה שמעדיפה את השכל על פני הרגש, אך בסופו של דבר, כשאנחנו חווים רגש, אנו למעשה חווים את האמת הפנימית ... הפנימית שלנו. מהי המטרה האמיתית של ההבנה הרגשית? אליעד מסיים את ההרצאה בכך שהוא מדגיש את המטרה האמיתית של כל חקירה רגשית: השגת תחושת שלמות פנימית ושלווה. הוא טוען שזו המטרה הגבוהה ביותר, ושהדרך להשיגה היא באמצעות התבוננות רגישה ומודעות למה שאנחנו מרגישים. כל חוויה רגשית שאנו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להתקדם בחקירה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להתקדם בחקירה, איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לכלכלת המשפחה, אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי לילדים בתחום להתקדם בחקירה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 18:42:06 - wesi1