אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להתגונן מול ביקורת ✔רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:15רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן, להתגונן מול ביקורת, לא לפחד מביקורת
איך להתמודד עם ביקורת באמצעות רטוריקה והפרכת הנחות יסוד?

כאשר אדם נתקל בביקורת, תלונות, או שאלות עוינות, קיימות שתי דרכים מרכזיות להגיב לדבריו:
  • להתייחס ישירות לטענה או לשאלה שהוצגה, תוך קבלת הנחות היסוד הטמונות בדברים.
  • להפריך ולשלול את הנחות היסוד שנמצאות בבסיס הטענה או השאלה.
כיצד ניתן לענות ישירות לביקורת בצורה עניינית?

כאשר מתייחסים ישירות לטענות או שאלות, בעצם מסכימים עם הנחות היסוד הכלולות בשאלה או בטענה עצמה. לדוגמה, אם מישהו שואל: "למה איחרת לפגישה?" תגובה ישירה תהיה הסבר מנומק כמו "איחרתי כי היו פקקים", או "איחרתי כי שכחתי את השעה", ובכך יש קבלה והסכמה של ההנחה שנקבעה פגישה שנדרש להגיע אליה בזמן.

מהי הטכניקה לשגע את הצד השני על ידי הפרכת הנחות יסוד?

כדי לזעזע או לשגע את האדם שמביע את הביקורת או התלונה, במקום להתייחס ישירות, יש לזהות את הנחות היסוד מאחורי הדברים שהוא אומר ולשלול אותן לחלוטין. פעולה זו יוצרת אצלו בלבול, תהייה ואיבוד ביטחון בטענותיו.

לדוגמה, כשאדם שואל: "למה איחרת לפגישה?", ניתן לערער את ההנחה שהייתה פגישה בכלל ולענות "לא קבענו פגישה בכלל". כאשר הוא ינסה להוכיח שכן קבעתם, לדוגמה על ידי שיחת טלפון, התגובה תהיה שלילה מוחלטת של קיום השיחה עצמה: "לא דיברנו בטלפון, כנראה טעית או הטלפון שלך מקולקל". כך האדם ירגיש מבולבל ויאבד את הביטחון בטענותיו.

איך ניתן להשתמש בהפרכת הנחות יסוד בחיי היומיום?

השיטה הזאת יכולה לשמש גם בסיטואציות יום - יומיות רבות. למשל, ילד שנשאל על ידי אמו: "למה לא הכנת שיעורים?" יכול במקום לענות בצורה ישירה, לערער את עצם קיומם של השיעורים באמירה "אין לי בכלל שיעורים". אם האם תמשיך להתעקש, הוא יכול להמשיך ולשלול גם את ההנחות הבאות שלה: "המורה שלחה הודעה במייל", והתשובה תהיה "לא קיבלתי שום הודעה, כנראה הייתה טעות".

כיצד ניתן ליישם טכניקה זו בדיונים פוליטיים או תקשורתיים?

הטכניקה הזו נפוצה מאוד בדיונים פוליטיים ועימותים תקשורתיים. לדוגמה, אם מישהו מאשים: "למה צה"ל הרג חפים מפשע?" ניתן לערער מיד את ההנחה הראשונית ולענות: "מי אמר שהם חפים מפשע? כולם שם היו טרוריסטים". גם אם ברור שלא כולם היו טרוריסטים, אפשר להמשיך ולהקשות בכך שהדיון עובר לשאלת הנחות יסוד ולא על העובדות עצמן.

כיצד להשתמש בטכניקה הזו נגד המחשבות של עצמנו?

הטכניקה הזו יעילה במיוחד לא רק מול אנשים אחרים אלא גם בהתמודדות עם מחשבות לא רצויות או שליליות בראשנו. למשל, אם המוח אומר לך "לך תעשן", במקום לנסות להתנגד ישירות, ניתן לשלול את הנחת היסוד: "אני בכלל לא מעשן". גם כאשר המוח יתעקש להזכיר שעישנת קודם, אפשר להכחיש ולטעון שמעולם לא עישנת.

בצורה דומה, אם המוח מעלה פחד כמו "תיזהר שלא יפטרו אותך, יכול לקרות לך משהו רע", אפשר לענות בצורה מפורשת שמבטלת את הנחת היסוד הבסיסית: "אני רוצה שיקרה לי משהו רע", או "אני בכלל לא אוהב את עצמי, לא אכפת לי שיהיה לי רע". הדבר יוצר מצב שבו המוח מתקשה להמשיך את קו המחשבה השלילי.

מה חשוב לזכור בעת השימוש בטכניקת הפרכת הנחות יסוד?

חשוב לזכור ששימוש בטכניקה זו חייב להיות זהיר וחכם. כאשר אדם שולל הנחת יסוד, עליו להקפיד שהשלילה הזו לא תפעל לרעתו בעתיד. לדוגמה, אם אדם טוען משהו לא נכון ("עכשיו בכלל לילה" כשבאמת יום), עליו לזכור שבטענה זו הוא לא יוצר תנאים שעלולים לפגוע בו בדיון עתידי.

לסיכום, מהי המהות של הטכניקה הרטורית?

המהות המרכזית היא שבכל טענה, ביקורת, או אפילו מחשבה פנימית קיימות הנחות יסוד סמויות שניתן להסכים איתן או לחלופין להפריך אותן לחלוטין. הסכמה עם הנחות היסוד יוצרת דיון ענייני וישיר, ואילו הפרכה של ההנחות יוצרת בלבול ואובדן ביטחון אצל הצד השני.

אליעד כהן מדגיש כי חשוב להבין שכל בחירה - אם לענות ישירות או לערער את ההנחות - תלויה במטרה הרצויה של השיחה. אם רוצים לכבד ולנהל דיון ענייני - עונים ישירות. אך אם רוצים לזעזע את הצד השני, להוציא אותו מאיזון, או להתמודד עם ביקורת לא מוצדקת, עדיף לבדוק מהן ההנחות שלו ולשלול אותן מיד. כך יוצרים שליטה בשיחה ונמנעים להיכנס ללופים אינסופיים של הצדקות והתנצלויות.
איך לשגע מישהו רטורית ואיך להתמודד עם תלונות וביקורת?

כאשר מישהו מביע ביקורת, מתלונן או שואל שאלה, קיימות שתי דרכים עיקריות להתמודד עם הדברים שהוא אומר:
  • להתייחס ישירות לדבריו ולענות בהתאם להנחות היסוד שהוא מציג.
  • להפריך את הנחות היסוד שבדבריו ולזעזע את המחשבה שלו.
התייחסות ישירה לדבריו

זו הדרך שבה לרוב מגיבים כאשר רוצים לכבד את האדם שמולנו או לנהל איתו דיון ענייני. למשל, אם מישהו שואל: "למה איחרת לפגישה?", ניתן להשיב לו ישירות על בסיס הנחת היסוד שבדבריו ולהסביר: "איחרתי כי היו פקקים", "לא שמתי לב לשעה", או "ניסיתי להגיע בזמן, אך קרה משהו בלתי צפוי". במקרה זה, יש הסכמה עם הנחת היסוד שהייתה פגישה ושנקבע לה זמן.

הפרכת הנחות היסוד בדברים שנאמרו

אם רוצים לשגע את האדם שמולנו, לזעזע את המחשבה שלו, או לשבש את הטיעון שלו, ניתן לבחור שלא להסכים עם הנחות היסוד שהוא מציג. במקום להגיב ישירות, מנסים לבדוק אילו הנחות מובלעות קיימות בשאלה או בתלונה, ואז להפריך אותן.

דוגמאות לפרכת הנחות יסוד
  • אם מישהו אומר: "למה איחרת לפגישה?" - ניתן לשלול את עצם קיום הפגישה ולהשיב: "איזו פגישה? בכלל לא קבענו פגישה."
  • אם הוא מתעקש ואומר: "אבל דיברנו בטלפון וקבענו!" - ניתן לומר: "לא דיברנו בטלפון בכלל, אתה מבלבל אותי עם מישהו אחר."
  • אם הוא מראה פירוט שיחות כהוכחה - ניתן לומר: "הטלפון שלך מקולקל, יש לך טעות בפירוט שיחות."
המטרה היא לערער את הביטחון של האדם שמולנו ולגרום לו לתהות אם מה שהוא טוען נכון בכלל. ככל שהוא ינסה להיאחז בטענותיו, ניתן להמשיך להפריך אותן ולגרום לו להרגיש אבוד.

דוגמאות נוספות
  • אם ילד נשאל על ידי אמו: "למה לא הכנת שיעורים?" - במקום להסביר או להתנצל, ניתן לומר: "איזה שיעורים? אין לי שיעורים."
  • אם היא משיבה: "מה זאת אומרת? יש לך שיעורים במתמטיקה!" - ניתן להשיב: "מאיפה את יודעת? המורה לא נתנה שום דבר."
  • אם היא מתעקשת: "המורה שלחה לכולם במייל!" - ניתן לומר: "אני לא קיבלתי שום מייל, כנראה הייתה טעות."
בדרך זו, ניתן לשגע את הצד השני ולגרום לו להרגיש שהוא נמצא בלופ חסר תועלת.

שימוש ברטוריקה זו בדיונים פוליטיים

הטכניקה הזו משמשת לעיתים גם בדיונים פוליטיים או עימותים תקשורתיים. למשל, אם יש טענה כמו: "למה צה"ל הרג חפים מפשע במלחמה?" - ניתן להפוך את הנחת היסוד ולהשיב: "מי אמר שהם חפים מפשע? הם היו טרוריסטים!" גם אם יש הוכחות שהם לא היו טרוריסטים, ניתן להמשיך ולומר: "כל מי ששם הוא טרוריסט."

המטרה היא לא להיכנס להסברים ארוכים, אלא להפוך את הנחת היסוד כך שהדיון יתערער והצד השני ימצא את עצמו נאבק על עצם הנחות היסוד ולא על העובדות.

שימוש בטכניקה על המחשבות שלנו

השיטה הזו אינה מיועדת רק לויכוחים עם אנשים אחרים, אלא גם יכולה להיות שימושית להתמודדות עם מחשבות פנימיות לא רצויות.
  • אם המוח אומר: "לך תעשן!" - ניתן להשיב: "אני בכלל לא מעשן אף פעם!"
  • אם המוח משיב: "מה זאת אומרת? עישנת לפני שעה!" - ניתן לומר: "לא נכון, לא עישנתי, רק הייתי ליד אנשים שעישנו."
  • אם המוח מתעקש: "ברור שעישנת!" - ניתן להשיב: "אתה לא יכול להוכיח את זה, מבחינתי לא קרה."
כאשר משתמשים בטכניקה הזו כנגד המוח של עצמנו, היא יכולה לעזור לשבור דפוסי חשיבה לא רצויים ולהתמודד עם פחדים או הרגלים שליליים.

לסיכום

בכל דיון, תלונה, ביקורת או מחשבה פנימית יש הנחות יסוד שניתן לבחור האם להסכים איתן או להפריך אותן.
  • אם רוצים לנהל שיחה עניינית - אפשר להסכים עם הנחות היסוד ולתת תשובות ישירות.
  • אם רוצים לערער את הצד השני ולגרום לו להתבלבל - ניתן לזהות את הנחות היסוד ולהפריך אותן.
  • אם רוצים להתמודד עם מחשבות שליליות - אפשר להשתמש באותה טכניקה כדי לערער את המחשבה ולהוציא את עצמנו מהלופ.
זוהי טכניקה רטורית עוצמתית שיכולה לעזור במגוון מצבים, אך חשוב להשתמש בה בחוכמה כדי שלא תפעל לרעתנו.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של רטוריקה ושכנוע, אוקי והטיפ הבא מתייחס לגבי איך אפשר לשגע לבן אדם. מה זאת אומרת לשגע לבן אדם? לא במובן שרוצים לשלוח אותו לבית משוגעים אלא במובן שבן אדם בא מתלונן נגיד שזאת תלונה ורוצים להיפטר ממנו רוצים לכסח אותו לכסח אותו במובן המטאפורי והדרך היא כדלקמן, כאשר בן אדם בא שואל שאלה מגיש תלונה מתלונן מביע דעה, מביע ביקורת מה שזה לא יהיה ברמה הלוגית יש שתי דרכים איך אפשר להגיב למה שהוא אומר דרך אחת אומרת הוא אמר משהו להתייחס למה שהוא אמר דרך שניה אומרת אם הוא אמר משהו לא להתייחס למה שהוא אמר וכמובן שאני לא מתכוון להגיד את זה אני מתכוון להגיד משהו אחר.

אז הדרך האחת אומרת להתייחס למה שהוא אמר והדרך השנייה אומרת להפריך את הנחות היסוד של מה שהוא אמר. זאת אומרת זה עובד ככה נגיד שמישהו אומר "למה איחרת לפגישה?" סתם משפט "למה איחרת לפגישה?", עכשיו להתייחס למה שהוא אמר זה בעצם להגיד "איחרתי לפגישה כי 1.. 2.. 3.." זאת אומרת אנחנו מסכימים עם המשפט שאומר "איחרתי לפגישה" עכשיו צריך לנמק אותו "איחרתי לפגישה כי ידעתי בכלל מראש שאני אאחר, איחרתי לפגישה כי היו פקקים, איחרתי לפגישה זה לא בסדר אבל גם אתה מאחר לפגישות" וכו'.

זאת אומרת הסכמנו במקרה שרוצים לכבד בן אדם או מה שזה לא יהיה מסכימים עם מה שהוא אומר ומתייחסים למה שהוא אומר אבל אם רוצים לזעזע את הבן אדם שעומד בצד השני ולהפריך את מה שהוא אומר מה שבעצם צריך לעשות זה לקחת את מה שהוא שאל או את מה שהוא התלונן או את מה שהוא אומר "למה איחרת לפגישה?", אוקי ולשאול מה הנחות היסוד בן אדם צריך לעשות את זה בראש של עצמו ולשאול מה הנחות היסוד של מה שהוא שואל, לדוגמה "למה איחרת לפגישה?" יש פה כמה הנחות יסוד הנחה ראשונה שהייתה פגישה שנקבעה פגישה ההנחה השנייה שנקבע זמן לפגישה ההנחה השלישית שגם הוא איחר לפגישה.

עכשיו מה שצריך לעשות זה פשוט לקחת את ההנחות יסוד האלה ולהפריך אותן, זאת אומרת במקום להתייחס ל - "למה איחרת לפגישה" תבדוק "מה ההנחות יסוד שהוא אומר" הוא אומר "למה איחרת לפגישה?", "תקשיב בכלל לא קבעתי איתך פגישה" כאילו כלום. עכשיו אני מחדד שכמובן שאם באמת בן אדם לא קבע פגישה ומישהו אומר לו "למה איחרת לפגישה?" זה ברור שהוא יגיד לו "לא קבעתי איתך פגישה" זה היה ברור אין פה מה לחדש אבל אני מחדש ברמה הרטורית אם רוצים לזעזע בן אדם באיזה טענה שהוא טוען טענה ורוצים לזעזע אותה מה שצריך לעשות זה שכשהוא אומר את הדבר במקום להסכים עם הנחות היסוד שלו ולהתייחס למה שהוא אומר אז לא להסכים עם הנחות היסוד שלו גם אם זה לא בדיוק נכון.

אוקי אז לדוגמה אם הוא אומר "למה איחרת לפגישה?", "לא קבעתי איתך פגישה" ואז נגיד הבן אדם אומר "מה זאת אומרת לא קבעת איתי פגישה אבל לפני שעתיים דיברנו בטלפון שניפגש פה ופה", עוד פעם אז מה עכשיו עושים? בודקים מה הנחת היסוד שלו שדיברנו בטלפון לפני שעתיים אז במקום להתייחס לזה עניינית להגיד לו "מה פתאום בכלל לא דיברתי איתך בטלפון לפני שעתיים אני בכלל הייתי בסרט הטלפון שלי היה כבוי", אז עוד פעם ואז הבן אדם מקבל שוק למה כי הוא ציפה שיתייחסו למה שהוא אמר ובכלל כאילו מנסים להוציא אותו משוגע אומרים לו "אדוני מה שאתה בכלל מדבר אתה בכלל לא זה, אתה לא לקחת את הכדורים שלך כשאכלת בוקר אתה בכלל מדבר לא לעניין".

ואז נגיד אותו בן אדם אומר "מה זאת אומרת לא דיברתי איתך לפני שעתיים הנה יש לי פירוט שיחות שדיברתי איתך" הוא אומר "אדוני הטלפון שלך מקולקל אתה מזייף פה את הפירוט שיחות זה לא דיברת איתי דיברת עם מישהו אחר" הוא אומר "אני אוכיח לך" אומרים לו "תקשיב אתה הזוי לגמרי אתה יש לך פה איזה הפרעה". ואז עכשיו מאשימים אותו בכלל באיזה משהוא אחר אומרים " בגלל זה וזה אתה אומר ככה וככה" ומנסים להוציא אותו מפוקוס.

מה המהות של מה שאני אומר? היא פשוטה, עוד פעם בא בן אדם טוען טענה "למה לא הכנת שיעורים?" סתם האמא אומרת לילד "למה לא הכנת שיעורים?" אז אם הוא רוצה לשגע את האמא "אין לי שיעורים". עכשיו עוד פעם זה ברור שאם אין לו שיעורים ושואלים אותו "למה לא הכנת שיעורים?" אז ברור שהוא יגיד "אין לי שיעורים" אבל אני בא לחדש או לחדד שגם אם יש לו שיעורים אם מישהו בא תוקף ורוצים להפריך את מה שהוא אומר אז לא צריך להתייחס למה שהוא אמר צריך לקחת את הנחות היסוד של מה שהוא אמר ואותן להפריך. "למה לא הכנת שיעורים", "אין לי שיעורים" או "למה זה עניינך בכלל למה לא הכנתי שיעורים", לדוגמה "למה זה עניינך למה לא הכנתי שיעורים".

למה לא הכנתי שיעורים, אוקי מה הנחת היסוד שאני צריך להגיד לה למה לא הכנתי שיעורים "רגע למה את שואלת למה לא הכנתי שיעורים" בוא בכלל נזרוק את זה אליה "למה את שואלת למה לא הכנתי שיעורים?", "כי אני דואגת לך אני רוצה שתכין שיעורים", "ממתי את דואגת לי?" ככה להפריך את הנחת היסוד, כמובן יש כאלה אולי שלא אהבו את הדוגמה הזאת אבל בגדול הנושא הוא די פשוט ברגע שמישהו בא עוין משתלט תוקף, מתלונן לא בצדק אז צריך לדעת לא לשתף פעולה עם האויב.

אוקי לדוגמה נגיד "למה צה"ל הרג חפים מפשע במלחמה תוך כדי שהוא רצה להרוג מחבלים", "מה פתאום הם לא חפים מפשע הם היו טרוריסטים" למרות שנניח שהם לא היו פורמאלית טרוריסטים "יש דרך לראות שהם היו טרוריסטים? הם היו טרוריסטים", "רגע והתינוק שם הוא גם היה טרוריסט?", "כן הוא היה טרוריסט". עכשיו אם מתייחסים למה שהבן אדם אומר אם הבן אדם בא בצורה מכובדת בצורה עניינית שואל רוצה להבין בהנחה שרוצים להתייחס אליו בכבוד אז אומרים לו "למה אתה אומר שככה וככה בא נבדוק בא נראה יש עוד היבט, אתה בטוח שהוא לא היה טרוריסט אתה מבין אבל שזה היה מחויב להרוג אותו כי הטרוריסט הסתתר באותו בית שהתינוק ישן אתה מבין את זה?".

אבל אם בן אדם בא לתקוף הוא תוקף הוא אומר "למה עשית ככה וככה הרי ככה וככה", הוא מוציא דברים מהקשרם מפרט דברים לא נכון מביא דברים לא נכון במקרה הזה לא חייבים להתייחס בכלל למה שהוא אמר אפשר לבדוק "מה הוא מניח מה הנחת היסוד שלו?" אותה להפריך. נגיד הוא אומר "למה הרגת חפים מפשע?" אתה אומר לו "מה הבעיה אני רוצה להרוג חפים מפשע" זהו סגרנו את הדיון וזהו, עכשיו בכל מה שהוא יטען נגיד "אבל זה לא מוסרי", "נכון אני לא מוסרי" הכי פשוט לא להסתבך בכלל, אוקי זאת אומרת לבדוק מה הנחת היסוד ואותה להפריך.

עכשיו אני אסביר עוד פעם את המהות של הפרינציפ כל טענה כל שאלה כל אמירה, כל דעה כל ביקורת יש לה הנחות יסוד מסוימות, עכשיו כשמישהו טוען טענה אומר אמירה וכו' ניתן או להסכים עם הנחות היסוד שלו ולהתייחס אליהן להשיב עליהן לדוגמה לקוח שואל את המוכר "כמה עולה המוצר הזה והזה?" המוכר יכול להגיד לו "זה עולה 10 שקלים", אוקי זאת אומרת אתה מניח אתה מסכים עם הנחות היסוד שלו ואומר לו "זה עולה 10 שקלים". לעומת זאת אתה יכול להגיד לו "המוצר הזה הוא בכלל לא למכירה" זה מפריך את הנחת היסוד בכלל שהמוצר למכירה המוצר הזה בכלל לא עומד למכירה או לדוגמה "אני בכלל לא רוצה למכור לך" או לדוגמה "תקשיב המוצר הזה קנו אותו קודם", זהו סגור את הדיון לא צריך בכלל עכשיו להתחיל לדון כמה המוצר הזה עולה לבדוק מה הנחות היסוד ולהפריך אותן.

האפשרות השנייה כמובן שאני מחדד אותה היא לזהות מה הנחות היסוד ואותן לשלול, עכשיו כאשר עושים את זה כמובן צריך לשים לב כשבן אדם עושה את זה שהוא לא מכניס את עצמו ללופ שבסוף יפגע בו, זאת אומרת אם לדוגמה הוא יגיד "עכשיו לילה" נגיד עכשיו יום והוא יגיד "לא מה פתאום עכשיו בכלל לילה" הוא צריך לשים לב שאחר כך לא ייקחו את המידע הזה שהוא אמר "עכשיו לילה" ושישתמשו בו נגדו יגידו "רגע אם עכשיו לילה אז ככה וככה", זאת אומרת לשים לב שגם כשמפריכים הנחות יסוד צריך לשים לב שאחר כך זה לא ישמש לרעתך של זה שהפריך את הנחת היסוד. עכשיו כל מה שהסברתי עכשיו נכון גם לגבי בן אדם שרוצה, מה זאת אומרת? נניח שהמוח של הבן אדם אומר לו איזו מחשבה ובן אדם רוצה להתנגד אליה בן אדם יכול לעשות את אותו דבר מול המוח של עצמו.

לדוגמה נגיד שהמוח של הבן אדם אומר לו "לך תעשן" עכשיו הבן אדם יגיד "לא רוצה לעשן" מה שהוא צריך לעשות להפריך את הנחת היסוד נגיד המוח אומר לו "לך תעשן אתה יודע עכשיו הגיעה הפסקה לך תעשן", יגיד לו "ואני בכלל לא מעשן אף פעם כאילו למה שאני אעשן אף פעם לא עישנתי" למרות שזה לא נכון "אני אף פעם לא עישנתי" ואז המוח אומר "מה זאת אומרת אף פעם לא עישנת מה אתה לא זוכר שעישנת לפני שעה?", "לא אני לא זוכר שעישנתי לפני שעה", "מה זאת אומרת אתה לא זוכר שעישנת לפני שעה אבל בהפסקה ההיא וההיא אתה עישנת", "לא נכון אני עמדתי בחוץ ולא עישנתי" אז המוח אומר "מה אתה משוגע מה אתה מנסה לעבוד עלי, מה אתה לא זוכר מה היה?", "לא אני זוכר מה היה ואני זוכר שהיה אחרת, אתה יכול להוכיח שזה היה ככה?" ואז המוח אומר "תקשיב אתה פה עבוד אתה שומע את העצות של אליעד עבוד לך" אומר לו "כן עבוד לי אז מה אני משוגע וככה אני רוצה" זה הכל.

מה אני מנסה להגיד? עוד פעם לפעמים המוח אומר משהו טוען איזו טענה והבן אדם רוצה לתקוף את הטענה שהמוח אומר לו הוא רוצה להתנגד למוח של עצמו אז לא תמיד צריך להתייחס לטענה עצמה, לפעמים אפשר פשוט לבדוק מה הנחת היסוד של הטענה ואותה להפריך. לדוגמה נגיד המוח מפחיד את הבן אדם המוח אומר לו "תקשיב תזהר שלא יפטרו אותך יכול לקרות לך דבר רע", אוקי אז לא תמיד צריך להתייחס בקטע של "לא משנה גם אם לא יפטרו אותי אני אמצא עבודה" לא, אתה יכול להגיד "אוקי אז לא אכפת לי שיקרה לי דבר רע אז המוח יגיד "מה זאת אומרת" אז המוח עכשיו אומר "רגע מה הנחת יסוד שבן אדם לא רוצה שיקרה לו דבר רע, למה אני חושב שהוא לא רוצה שיקרה לו דבר רע כי הוא אוהב את עצמו הוא לא רוצה שיהיה לו רע", אז המוח יגיד לבן אדם "אבל מה אתה אוהב את עצמך אתה לא רוצה שיהיה לך רע", "לא נכון אני שונא את עצמי אני רוצה שיהיה לי רע" זהו ואז המוח יגיד "מה אתה משוגע?", "כן אני משוגע", "מה אי אפשר לדבר?", "אי אפשר לדבר" ובזה נגמר הדיון.

זאת אומרת עוד פעם שימו לב ברגע שמישהו מבחוץ או קול פנימי תוקף אותך האם הוא באמת תוקף אותך זאת שאלה אחרת אבל אתה מרגיש שהוא תוקף אותך ובא לך להיפטר ממנו אל תסכים עם הנחות היסוד שלו תנסה להפריך כמה שיותר את הנחות היסוד, למה? כי אם אתה תתחיל להסכים עם הנחות היסוד להתחיל להיכנס למשא ומתן זה פתח לצרות לכן עדיף מראש לבדוק מה הנחת היסוד ולהפריך אותה זה הכל. אז שלא יעבדו עליכם.
לא לפחד לפתח יכולת קוגניטיבית תרגילים לפיתוח החשיבה לעשן צהל השאלה כמה הנחות יסוד סמויות הדרך היחידה ילדים חכם ביקורת הנחה הנחות הנחות יסוד הנחת יסוד התגוננות יכולות יכולת יכולת רטורית לא לפחד לא לפחד מביקורת להפריך להפריך הנחות יסוד להתגונן להתגונן מביקורת להתגונן מול ביקורת לזהות לזהות הנחות יסוד לנהל לנהל משא ומתן לעמוד לעמוד מול ביקורת לפחד לפחד מביקורת לשלול הנחות יסוד מנהל מפחד מביקורת משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן פחד פחד מביקורת פחדים רטוריקה
ביקורת בונה / ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה?
ביקורת בונה ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה? ובו יתבאר העניין של העברת ביקורת. מהי ביקורת בונה וביקורת טובה, ומהי ביקורת שלילית וביקורת הרסנית. ואיך להעביר ביקורת? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לפעמים צריך האדם להעביר ביקורת על מישהו (וגם האדם, על עצמו). והשאלה היא, איך אפשר להעביר ביקורת בצורה יעילה? תשובה: ביקורת יעילה, היא כזו שמספקת מענה, גם לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת. כאשר עושה האדם מעשה כלשהו, גם אם המעשה הזה ראוי לביקורת, הרי שהוא עושה זאת מתוך צורך רגשי אישי כלשהו, שהוא זה שגורם לו לעשות את המעשה. כאשר רוצים להעביר ביקורת על מישהו, ראשית כל, יש לנסות להבין את הצרכים הרגשיים ואת הסיבות של האדם, שבגללן הוא עושה את מעשיו. לאחר מכן, יש לנסות לחשוב על דרך כלשהי שנותנת מענה, גם לצרכים של האדם, שמעבירים עליו את הביקורת. לאחר מכן, אפשר להעביר את הביקורת, אך לנסות להעביר אותה בצורה כזו, שהאדם שמעבירים עליו את הביקורת, יבין, כיצד מוצעת לו אפשרות טובה יותר, שנותנת מענה גם לצרכים שלו. כאשר מעבירים ביקורת על מישהו, יש להשתדל, שגם זה שמעבירים עליו את הביקורת, יהיה מרוצה. בפרט, על ידי זה שמכבדים, גם את רצונו ומתחשבים גם בצרכיו. ביקורת יעילה, היא כזו שלוקחת בחשבון, גם את הצרכים של האדם השני, ומספקת מענה, גם לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת. נכון, לא תמיד זה שמעביר הביקורת יודע מה הצורך הרגשי של האדם השני. וגם אם הוא יודע, לא תמיד הוא יודע איזה פתרון אפשר להציע, שיתאים לכולם ושכולם יסכימו עליו. אך עדיין רצוי לנסות לחשוב גם על הצרכים של הצד השני, ולהתייחס גם אליהם, כאשר מעבירים על מישהו ביקורת. לסיכום: ביקורת שמתחשבת בצרכים של האדם השני, ושמספקת מענה טוב יותר, לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת, הסיכוי שלה להתקבל גדול יותר. מאחר, שהיא טובה יותר, לשני הצדדים. ...
ביקורת בונה / ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית?
ביקורת בונה ביקורת שלילית והורסת - איך להעביר ביקורת בונה ולא ביקורת שלילית? קיימים שני סוגים של העברת ביקורת. צורה אחת של העברת ביקורת, נובעת מכך שהביקורת שוללת לגמרי את זכות הקיום של המחשבה של הצד השני, שמעבירים עליו את הביקורת. ומהצד של הביקורת, אין מקום לצד השני, והוא טועה לגמרי, ועליו לחזור אל הדרך הישרה היחידה, שהיא כמובן הדרך של מעביר הביקורת החכם, שהוא כמובן יודע את האמת היחידה וכולי. וכמובן שיש כאן הקצנה, אך זו רוח הדברים. וביקורת כזו מהסוג הנל, בדכ משיגה את התוצאה ההפוכה. ולו רק, משום שהיא גורמת לזה ששומע אותה, לרצות לעשות דווקא את ההפך שלה. וזה נכון גם אילו הביקורת הייתה נכונה, כל שכן שלא תמיד היא נכונה. וגם אם הביקורת נכונה, אם היא נובעת מתוך הסתכלות שלילית על האדם השני, הרי שזה פוגע לאדם השני בכבוד העצמי שלו, ועל ידי זה בדכ הוא ירצה לעשות, דווקא את ההפך ממה שאמרו לו. ויש גם דרך נכונה יותר להעביר ביקורת, והיא על ידי זה שמתייחסים להכל באיזון. אם מישהו עשה טעות, גם אם זו טעות גדולה, אפשר מצד אחד לנסות להבין אותו ולא לפגוע בכבוד שלו, ועדיין אפשר להעביר עליו ביקורת, כדי לגרום לו להיות טוב יותר. ביקורת נכונה, היא כזו שלא שוללת את זכות הדעה השונה והעצמאית של האדם האחר, אלא היא בסך הכל מנסה לגרום לאדם האחר, להבין טוב יותר באופן עצמי, מה נכון יותר עבורו לעשות, כדי לגרום לו לחיות טוב יותר. ולהעביר ביקורת בצורה נכונה כזו, זה אפשרי על ידי זה שמכבדים את האדם השני, ומראים לו את הדרך שנראית למעביר הביקורת כנכונה יותר, מתוך הבנה שזו לא אשמתו של אף אחד שהוא לא יודע את הכל, ולא אשמתו של האדם שקשה לו להבין, ושקשה לו להתמודד רגשית. וגם אם כבר העירו לאדם בעבר והוא לא קיבל את הביקורת, עדיין אפשר לנסות שוב פעם לנסות לדבר על ליבו, בצורה מכובדת, ולגרום לו להבין בכוחות עצמו, מה באמת נכון יותר עבורו. וכאשר מעבירים על האדם ביקורת מתוך רצון טוב לעזור לו, וכאשר מעבירים על האדם ביקורת בצורה כזו שמכבדת אותו, ובצורה כזו שלא מנסה לכפות עליו את דעתו של מעביר הביקורת, אלא מנסה לעזור לאדם להבין בכוחות עצמו את האמת, ואת מה שנכון יותר עבורו. על ידי זה הסיכוי של הביקורת להתקבל, גדול יותר. ונסכם: ביקורת שלילית, היא כזו ששוללת את זכות הקיום של הדעה השנייה שנראית כשגויה. ביקורת בונה לעומת זאת, היא כזו שמכבדת את זכות הבחירה של האדם השני לחשוב אחרת, אך בו זמנית היא מנסה לבנות את הצד השני, ולאפשר לו להבין טוב יותר בכוחות עצמו, מה נכון יותר עבורו לעשות. הביקורת הבונה לוקחת את האדם, ובונה אותו למשהו נכון יותר. היא לא שוללת את האדם, אלא בונה אותו למשהו חיובי יותר וטוב יותר. ...
שיפוט עצמי - איך להעביר ביקורת עצמית בצורה בונה וחיובית?
... עצמי - איך להעביר ביקורת עצמית בצורה בונה וחיובית? בקרה עצמית - כדי שביקורת תהיה יעילה ואפקטיבית, עליה להיות ... מספיק טובה כדי לגרום לזה שמעבירים עליו את הביקורת, לרצות לקבל את הביקורת. כפי שכבר ביארתי, ככל שהביקורת אמיתית יותר, כך היא ביקורת טובה יותר. ביקורת אמיתית = ביקורת שמבינה גם את הצד שעליו מעבירים את הביקורת. כדי להפוך ביקורת לאמיתית עליה להיות שורשית ויסודית. ביקורת מגיעה כשיפוט של התנהגות מסוימת. אדם ... וכי היא צריכה להיות אחרת. ומכאן נוצרת הביקורת. כדי שהביקורת תהיה שורשית וטובה, עליה לחקור בראש ... הפעולה שנתפסת כשלילית בעיני הצד שמעביר את הביקורת. כדי לגרום למישהו לשנות את ההתנהגות ... שבגללה הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג. כאשר הביקורת רק שוללת את הצד השני, ממילא אין אינטרס לצד השני לקבל את הביקורת. כאשר הביקורת מספקת מענה לצורך האמיתי של הצד השני, במקרה כזה בהנחה שהצד שמעבירים עליו ביקורת הבין את השכל של זה שמעביר עליו את הביקורת, במקרה כזה הוא יעדיף להקשיב לביקורת, מאחר שהיא מספקת לו פתרון טוב יותר לבעיה האמיתית שלו. כדי שהביקורת תהיה טובה, עליה להיות מסוגלת לספק ... השורשי שבגללו נוצרה ההתנהגות שעליה מעבירים ביקורת. ולכן ברמה המעשית, כאשר האדם מעביר ביקורת כלשהי על אדם כלשהו כולל על עצמו, ... כפי מה שהוא מתנהג. רק כאשר זה שמעביר את הביקורת, מגלה את הסיבה האמיתית שבגללה זה שמעבירים עליו את הביקורת, אכן מתנהג בצורה הספציפית, רק אז הוא ... אמיתי לצורך האמיתי של הצד המבוקר. כאשר הביקורת מתמקדת בהתנהגות החיצונית בלבד של המבוקר, על ידי זה הביקורת אינה אפקטיבית. כאשר הביקורת מתמקדת בצד הפנימי ובמהות הפנימית ... של ההתנהגות של הצד השני, על ידי זה הביקורת הופכת להיות טובה יותר. לסיכום: ...
דיבור / ביקורת חיובית - מה הופך דיבור לטוב וביקורת לביקורת בונה?
... ביקורת חיובית - מה הופך דיבור לטוב וביקורת לביקורת בונה? דיבור טוב. כולם ... נסה להבין את הצד השני. ואל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. רק כאשר תבין את הצד השני בדיוק כפי שאתה מבין את עצמך, רק אז באפשרותך להעביר אליו ביקורת בונה וחיובית. הרעיון שעומד מאחורי: פוליטיקלי ...
ביקורת / להעביר ביקורת - מה הופך העברת ביקורת, לביקורת בונה חיובית וטובה?
ביקורת להעביר ביקורת - מה הופך העברת ביקורת, לביקורת בונה חיובית וטובה? ביקורת. העברת ביקורת. ביקורת בונה. ביקורת הורסת. הגורם שהופך ביקורת לטובה זאת האמת השלמה. ישנם שני סוגים של אמת. אמת שלמה ואמת חלקית. אמת חלקית = הסתכלות רק על חלק מהאמת = חוסר יכולת להבין את הצד השני = חוסר יכולת לקבל את השני = שלילה של השני = חוסר הבנת ההיגיון של הצד השני = מחשבה שהאמת נמצאת רק בצד של הדובר = העברת ביקורת שלילית על הצד השני = ביקורת הרסנית. אמת שלמה = הסתכלות על כל האמת = הסתכלות על התמונה המלאה = הבנת הצד השני = הבנת ההיגיון האמיתי בהחלט של הצד השני = קבלת הצד השני כפי שהוא = ביקורת שנובעת מתוך קבלת הצד השני = ביקורת שתכליתה להשלים את האמת של הצד השני לאמת הגדולה יותר = הכלת הצד השני = אהבה = ביקורת בונה = ביקורת חיובית = ביקורת טובה. מי שאינו מסוגל להבין את ההיגיון של האדם שמולו, טוב יעשה אם לא יעביר עליו ביקורת. כאשר זה שמעביר ביקורת אינו מבין את ההיגיון של האדם שמולו, הרי שהביקורת באה מתוך שלילה של הצד השני, הביקורת שוללת את הצד שמנגד, הביקורת גורמת לצד שמנגד להתבצר בתוך העמדה שלו. ביקורת שלילית = פחד של זה שמעביר ביקורת. כאשר אדם רואה מישהו שעושה משהו שנוגד את צורת החשיבה שלו, הדבר הזה יוצר אצלו פחד. האדם מפחד מכך שמישהו עושה אחרת ממנו. האמת של האדם עצמו מתערערת. וכפעולה של הגנה עצמית, האדם מעביר ביקורת על הצד השני. ביקורת שמטרתה לשלול את זכותו של הצד השני להיות כפי שהוא, ביקורת שמטרתה לחזק אצל האדם את המחשבה כי הוא צודק. אך כל זה מדובר רק כאשר האדם עצמו שמעביר את הביקורת רחוק מהאמת השלמה. ורק כאשר גם האדם עצמו שמעביר את הביקורת, גם הוא עצמו לא יודע את כל האמת השלמה. כאשר האדם יודע את האמת השלמה, דהיינו, מבין את כל ההיגיון שיש בכל צורות החשיבה השונות בשלמות, דהיינו, מסוגל להבין ... שבעולם, כאשר האדם נמצא בנקודה כזו, ממילא הוא ראשית כל כנקודת התחלה מקבל את כולם. משום שהוא מבין כיצד כולם כבר בסדר גמור וכיצד כל אחד מבטא חלק כלשהו של האמת. העברת ביקורת במקרה כזה, לא נועד כדי להגן על זה שמעביר את הביקורת, מאחר שמצידו הוא רואה את האמת ואת הטוב שנמצאים גם בהתנהגות של זה שמולו. תכליתה של הביקורת במקרה הזה, היא לאפשר לצד השני לראות את התמונה השלמה, דהיינו, לראות גם את הצד השני של המטבע, הצד שכאשר רואים אותו הקונפליקט נעלם והסכסוך נפתר מעצמו. ביקורת בונה =
שיפוט עצמי / העברת ביקורת עצמית - אל תדון את חברך, עד שתגיע למקומו!
... עצמי העברת ביקורת עצמית - אל תדון את חברך, עד שתגיע ...
מי זה אליעד כהן? למה ללמוד אצל אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני, מנהיגות, מאמן אישי מומלץ, כסף ואושר, לרצות כסף, להרוויח כסף, חיפוש האושר, מודעות עצמית
מי זה אליעד כהן? למה ללמוד אצל אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני, מנהיגות, מאמן אישי מומלץ, כסף ואושר, לרצות כסף, להרוויח כסף, חיפוש האושר, מודעות עצמית
... זה אליעד כהן? למה ללמוד אצל אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני, מנהיגות, מאמן אישי מומלץ, כסף ואושר, לרצות כסף, להרוויח כסף, חיפוש האושר, מודעות עצמית למה אנשים מרגישים קושי רגשי לפני פגישה עם ... אליעד מדגים כיצד אנשים באים אליו לעיתים עם שתי מטרות מנוגדות, כמו הרצון להרוויח הרבה כסף לצד הרצון להפסיק לפחד מאובדן כסף. במקרה כזה, נוצר קונפליקט פנימי אצל האדם. אליעד יכול ללמד אדם כיצד להרוויח כסף באופן מקסימלי, ובאותה מידה הוא יכול ללמד אדם כיצד להפסיק לפחד מכסף ולשרוף אותו בשלווה מוחלטת. כאשר האדם מגיע עם מטרה ברורה ויחסית, הוא תמיד יקבל את מבוקשו. אם הוא מגיע עם רצון מוחלט ושלם להשיג שלווה או חופש ... אושר זמני או הצלחה חומרית בלבד, שכן מטרות אלה עלולות להשתנות או להתנדנד בהתאם לנסיבות חיצוניות. למה אליעד מעודד ביקורת עצמית וביקורת על המורה? אליעד טוען שחלק משמעותי מההתפתחות של האדם זו היכולת להעביר ביקורת על עצמו, על המציאות ועל המורה שלו. הביקורת האמיתית אינה רק ביקורת על המורה, אלא על התפיסות הפנימיות של האדם עצמו. המורה האידיאלי בעיני אליעד הוא כזה שמלמד את התלמיד לא להאמין בצורה עיוורת לשום דבר, כולל למורה עצמו. ... להטיל ספק אמיתי ועמוק בכל דבר, כולל בדברי המורה, הוא מגיע להבנה גבוהה יותר של המציאות ושל עצמו. לכן, היכולת להעביר ביקורת היא סימן לצמיחה אמיתית. מהי הגישה הנכונה ללמידה אצל אליעד כהן? הגישה הנכונה ללמידה אצל אליעד היא להגיע בלי מטרה מוגדרת מראש, אלא עם פתיחות ללמוד ... נפשי או אמת מוחלטת. כל בחירה היא לגיטימית, והאדם יקבל בדיוק את מה שיבחר. למה ללמוד אצל אליעד כהן? איך להפסיק לפחד לאבד כסף? למה קשה לפגוש את אליעד כהן? האם ניתן להשיג מטרות מנוגדות בו זמנית? מהי ביקורת עצמית נכונה? איך לגלות את האמת על עצמך? האם כדאי להעביר ביקורת על המורה שלך? ...
לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? העברת ביקורת על מורה רוחני, תלונות על מורה רוחני, רבי נחמן מברסלב, הסיפור של אליעד, לרעוב למוות, השתקפות עצמית, מנורת החסרונות, מסירות נפש, חלק 1
לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? העברת ביקורת על מורה רוחני, תלונות על מורה רוחני, רבי נחמן מברסלב, הסיפור של אליעד, לרעוב למוות, השתקפות עצמית, מנורת החסרונות, מסירות נפש, חלק 1
... את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? העברת ביקורת על מורה רוחני, תלונות על מורה רוחני, רבי נחמן מברסלב, הסיפור של אליעד, לרעוב ... לדוגמה, אם אדם חושב שהמורה שלו טיפש, הוא בעצם רואה את הטיפשות של עצמו דרך המורה. אם הוא חושב שהמורה חמדן, זה אומר שהחמדנות נמצאת אצלו. כלומר, כל ביקורת או תלונה שאדם מעביר על אחרים בכלל ועל מורים רוחניים בפרט היא למעשה מנורה שמאירה את ... שכל אדם רואה במציאות השתקפות של עצמו. כיצד תלונות על מורה רוחני חושפות את החסרונות האישיים? אליעד מסביר שישנם כמה רבדים כאשר מישהו מתלונן או מעביר ביקורת על מורה רוחני: מה באמת מציק לו ברובד העמוק ביותר, שלעיתים האדם לא מודע אליו כלל. ... הקרבה במובן של לוותר על החיים הפיזיים, אלא ויתור פנימי מוחלט על ההיאחזות שלו בעצמו, בדעותיו וברצונותיו. איך הסכסוכים הפנימיים בתוך האדם משתקפים בביקורת שלו על אחרים? אליעד מסביר שהאדם הוא עולם מלא בתוכו, וכל הסכסוכים, הביקורות והתלונות שלו על אחרים הם למעשה שיקוף של הקונפליקטים הפנימיים שיש בתוכו. הוא טוען שאם האדם לוקח אחריות מלאה על חייו, הוא היה רואה שכל הביקורת שהוא מפנה לאחרים היא בעצם ביקורת פנימית על עצמו. כאשר אדם מתייחס כך למציאות, כבר לא חשוב לו אם המורה הרוחני שלו מושלם או לא, כי הוא רואה שהכל משתקף בתוכו. למה אנשים מתלוננים על מורים רוחניים? איך מתמודדים עם ביקורת על מורה רוחני? מהי מסירות נפש לפי רבי נחמן? כיצד להתמודד עם חסרונות אישיים? איך לקחת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן, להתגונן מול ביקורת, לא לפחד מביקורת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להתגונן מול ביקורת, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להתגונן מול ביקורת, איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, ייעוץ נפשי מומלץ, ייעוץ נפשי בנושאי להתגונן מול ביקורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 03:34:03 - wesi1