אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לא לפחד מביקורת ✔רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:15רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן, להתגונן מול ביקורת, לא לפחד מביקורת
איך להתמודד עם ביקורת באמצעות רטוריקה והפרכת הנחות יסוד?

כאשר אדם נתקל בביקורת, תלונות, או שאלות עוינות, קיימות שתי דרכים מרכזיות להגיב לדבריו:
  • להתייחס ישירות לטענה או לשאלה שהוצגה, תוך קבלת הנחות היסוד הטמונות בדברים.
  • להפריך ולשלול את הנחות היסוד שנמצאות בבסיס הטענה או השאלה.
כיצד ניתן לענות ישירות לביקורת בצורה עניינית?

כאשר מתייחסים ישירות לטענות או שאלות, בעצם מסכימים עם הנחות היסוד הכלולות בשאלה או בטענה עצמה. לדוגמה, אם מישהו שואל: "למה איחרת לפגישה?" תגובה ישירה תהיה הסבר מנומק כמו "איחרתי כי היו פקקים", או "איחרתי כי שכחתי את השעה", ובכך יש קבלה והסכמה של ההנחה שנקבעה פגישה שנדרש להגיע אליה בזמן.

מהי הטכניקה לשגע את הצד השני על ידי הפרכת הנחות יסוד?

כדי לזעזע או לשגע את האדם שמביע את הביקורת או התלונה, במקום להתייחס ישירות, יש לזהות את הנחות היסוד מאחורי הדברים שהוא אומר ולשלול אותן לחלוטין. פעולה זו יוצרת אצלו בלבול, תהייה ואיבוד ביטחון בטענותיו.

לדוגמה, כשאדם שואל: "למה איחרת לפגישה?", ניתן לערער את ההנחה שהייתה פגישה בכלל ולענות "לא קבענו פגישה בכלל". כאשר הוא ינסה להוכיח שכן קבעתם, לדוגמה על ידי שיחת טלפון, התגובה תהיה שלילה מוחלטת של קיום השיחה עצמה: "לא דיברנו בטלפון, כנראה טעית או הטלפון שלך מקולקל". כך האדם ירגיש מבולבל ויאבד את הביטחון בטענותיו.

איך ניתן להשתמש בהפרכת הנחות יסוד בחיי היומיום?

השיטה הזאת יכולה לשמש גם בסיטואציות יום - יומיות רבות. למשל, ילד שנשאל על ידי אמו: "למה לא הכנת שיעורים?" יכול במקום לענות בצורה ישירה, לערער את עצם קיומם של השיעורים באמירה "אין לי בכלל שיעורים". אם האם תמשיך להתעקש, הוא יכול להמשיך ולשלול גם את ההנחות הבאות שלה: "המורה שלחה הודעה במייל", והתשובה תהיה "לא קיבלתי שום הודעה, כנראה הייתה טעות".

כיצד ניתן ליישם טכניקה זו בדיונים פוליטיים או תקשורתיים?

הטכניקה הזו נפוצה מאוד בדיונים פוליטיים ועימותים תקשורתיים. לדוגמה, אם מישהו מאשים: "למה צה"ל הרג חפים מפשע?" ניתן לערער מיד את ההנחה הראשונית ולענות: "מי אמר שהם חפים מפשע? כולם שם היו טרוריסטים". גם אם ברור שלא כולם היו טרוריסטים, אפשר להמשיך ולהקשות בכך שהדיון עובר לשאלת הנחות יסוד ולא על העובדות עצמן.

כיצד להשתמש בטכניקה הזו נגד המחשבות של עצמנו?

הטכניקה הזו יעילה במיוחד לא רק מול אנשים אחרים אלא גם בהתמודדות עם מחשבות לא רצויות או שליליות בראשנו. למשל, אם המוח אומר לך "לך תעשן", במקום לנסות להתנגד ישירות, ניתן לשלול את הנחת היסוד: "אני בכלל לא מעשן". גם כאשר המוח יתעקש להזכיר שעישנת קודם, אפשר להכחיש ולטעון שמעולם לא עישנת.

בצורה דומה, אם המוח מעלה פחד כמו "תיזהר שלא יפטרו אותך, יכול לקרות לך משהו רע", אפשר לענות בצורה מפורשת שמבטלת את הנחת היסוד הבסיסית: "אני רוצה שיקרה לי משהו רע", או "אני בכלל לא אוהב את עצמי, לא אכפת לי שיהיה לי רע". הדבר יוצר מצב שבו המוח מתקשה להמשיך את קו המחשבה השלילי.

מה חשוב לזכור בעת השימוש בטכניקת הפרכת הנחות יסוד?

חשוב לזכור ששימוש בטכניקה זו חייב להיות זהיר וחכם. כאשר אדם שולל הנחת יסוד, עליו להקפיד שהשלילה הזו לא תפעל לרעתו בעתיד. לדוגמה, אם אדם טוען משהו לא נכון ("עכשיו בכלל לילה" כשבאמת יום), עליו לזכור שבטענה זו הוא לא יוצר תנאים שעלולים לפגוע בו בדיון עתידי.

לסיכום, מהי המהות של הטכניקה הרטורית?

המהות המרכזית היא שבכל טענה, ביקורת, או אפילו מחשבה פנימית קיימות הנחות יסוד סמויות שניתן להסכים איתן או לחלופין להפריך אותן לחלוטין. הסכמה עם הנחות היסוד יוצרת דיון ענייני וישיר, ואילו הפרכה של ההנחות יוצרת בלבול ואובדן ביטחון אצל הצד השני.

אליעד כהן מדגיש כי חשוב להבין שכל בחירה - אם לענות ישירות או לערער את ההנחות - תלויה במטרה הרצויה של השיחה. אם רוצים לכבד ולנהל דיון ענייני - עונים ישירות. אך אם רוצים לזעזע את הצד השני, להוציא אותו מאיזון, או להתמודד עם ביקורת לא מוצדקת, עדיף לבדוק מהן ההנחות שלו ולשלול אותן מיד. כך יוצרים שליטה בשיחה ונמנעים להיכנס ללופים אינסופיים של הצדקות והתנצלויות.
איך לשגע מישהו רטורית ואיך להתמודד עם תלונות וביקורת?

כאשר מישהו מביע ביקורת, מתלונן או שואל שאלה, קיימות שתי דרכים עיקריות להתמודד עם הדברים שהוא אומר:
  • להתייחס ישירות לדבריו ולענות בהתאם להנחות היסוד שהוא מציג.
  • להפריך את הנחות היסוד שבדבריו ולזעזע את המחשבה שלו.
התייחסות ישירה לדבריו

זו הדרך שבה לרוב מגיבים כאשר רוצים לכבד את האדם שמולנו או לנהל איתו דיון ענייני. למשל, אם מישהו שואל: "למה איחרת לפגישה?", ניתן להשיב לו ישירות על בסיס הנחת היסוד שבדבריו ולהסביר: "איחרתי כי היו פקקים", "לא שמתי לב לשעה", או "ניסיתי להגיע בזמן, אך קרה משהו בלתי צפוי". במקרה זה, יש הסכמה עם הנחת היסוד שהייתה פגישה ושנקבע לה זמן.

הפרכת הנחות היסוד בדברים שנאמרו

אם רוצים לשגע את האדם שמולנו, לזעזע את המחשבה שלו, או לשבש את הטיעון שלו, ניתן לבחור שלא להסכים עם הנחות היסוד שהוא מציג. במקום להגיב ישירות, מנסים לבדוק אילו הנחות מובלעות קיימות בשאלה או בתלונה, ואז להפריך אותן.

דוגמאות לפרכת הנחות יסוד
  • אם מישהו אומר: "למה איחרת לפגישה?" - ניתן לשלול את עצם קיום הפגישה ולהשיב: "איזו פגישה? בכלל לא קבענו פגישה."
  • אם הוא מתעקש ואומר: "אבל דיברנו בטלפון וקבענו!" - ניתן לומר: "לא דיברנו בטלפון בכלל, אתה מבלבל אותי עם מישהו אחר."
  • אם הוא מראה פירוט שיחות כהוכחה - ניתן לומר: "הטלפון שלך מקולקל, יש לך טעות בפירוט שיחות."
המטרה היא לערער את הביטחון של האדם שמולנו ולגרום לו לתהות אם מה שהוא טוען נכון בכלל. ככל שהוא ינסה להיאחז בטענותיו, ניתן להמשיך להפריך אותן ולגרום לו להרגיש אבוד.

דוגמאות נוספות
  • אם ילד נשאל על ידי אמו: "למה לא הכנת שיעורים?" - במקום להסביר או להתנצל, ניתן לומר: "איזה שיעורים? אין לי שיעורים."
  • אם היא משיבה: "מה זאת אומרת? יש לך שיעורים במתמטיקה!" - ניתן להשיב: "מאיפה את יודעת? המורה לא נתנה שום דבר."
  • אם היא מתעקשת: "המורה שלחה לכולם במייל!" - ניתן לומר: "אני לא קיבלתי שום מייל, כנראה הייתה טעות."
בדרך זו, ניתן לשגע את הצד השני ולגרום לו להרגיש שהוא נמצא בלופ חסר תועלת.

שימוש ברטוריקה זו בדיונים פוליטיים

הטכניקה הזו משמשת לעיתים גם בדיונים פוליטיים או עימותים תקשורתיים. למשל, אם יש טענה כמו: "למה צה"ל הרג חפים מפשע במלחמה?" - ניתן להפוך את הנחת היסוד ולהשיב: "מי אמר שהם חפים מפשע? הם היו טרוריסטים!" גם אם יש הוכחות שהם לא היו טרוריסטים, ניתן להמשיך ולומר: "כל מי ששם הוא טרוריסט."

המטרה היא לא להיכנס להסברים ארוכים, אלא להפוך את הנחת היסוד כך שהדיון יתערער והצד השני ימצא את עצמו נאבק על עצם הנחות היסוד ולא על העובדות.

שימוש בטכניקה על המחשבות שלנו

השיטה הזו אינה מיועדת רק לויכוחים עם אנשים אחרים, אלא גם יכולה להיות שימושית להתמודדות עם מחשבות פנימיות לא רצויות.
  • אם המוח אומר: "לך תעשן!" - ניתן להשיב: "אני בכלל לא מעשן אף פעם!"
  • אם המוח משיב: "מה זאת אומרת? עישנת לפני שעה!" - ניתן לומר: "לא נכון, לא עישנתי, רק הייתי ליד אנשים שעישנו."
  • אם המוח מתעקש: "ברור שעישנת!" - ניתן להשיב: "אתה לא יכול להוכיח את זה, מבחינתי לא קרה."
כאשר משתמשים בטכניקה הזו כנגד המוח של עצמנו, היא יכולה לעזור לשבור דפוסי חשיבה לא רצויים ולהתמודד עם פחדים או הרגלים שליליים.

לסיכום

בכל דיון, תלונה, ביקורת או מחשבה פנימית יש הנחות יסוד שניתן לבחור האם להסכים איתן או להפריך אותן.
  • אם רוצים לנהל שיחה עניינית - אפשר להסכים עם הנחות היסוד ולתת תשובות ישירות.
  • אם רוצים לערער את הצד השני ולגרום לו להתבלבל - ניתן לזהות את הנחות היסוד ולהפריך אותן.
  • אם רוצים להתמודד עם מחשבות שליליות - אפשר להשתמש באותה טכניקה כדי לערער את המחשבה ולהוציא את עצמנו מהלופ.
זוהי טכניקה רטורית עוצמתית שיכולה לעזור במגוון מצבים, אך חשוב להשתמש בה בחוכמה כדי שלא תפעל לרעתנו.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של רטוריקה ושכנוע, אוקי והטיפ הבא מתייחס לגבי איך אפשר לשגע לבן אדם. מה זאת אומרת לשגע לבן אדם? לא במובן שרוצים לשלוח אותו לבית משוגעים אלא במובן שבן אדם בא מתלונן נגיד שזאת תלונה ורוצים להיפטר ממנו רוצים לכסח אותו לכסח אותו במובן המטאפורי והדרך היא כדלקמן, כאשר בן אדם בא שואל שאלה מגיש תלונה מתלונן מביע דעה, מביע ביקורת מה שזה לא יהיה ברמה הלוגית יש שתי דרכים איך אפשר להגיב למה שהוא אומר דרך אחת אומרת הוא אמר משהו להתייחס למה שהוא אמר דרך שניה אומרת אם הוא אמר משהו לא להתייחס למה שהוא אמר וכמובן שאני לא מתכוון להגיד את זה אני מתכוון להגיד משהו אחר.

אז הדרך האחת אומרת להתייחס למה שהוא אמר והדרך השנייה אומרת להפריך את הנחות היסוד של מה שהוא אמר. זאת אומרת זה עובד ככה נגיד שמישהו אומר "למה איחרת לפגישה?" סתם משפט "למה איחרת לפגישה?", עכשיו להתייחס למה שהוא אמר זה בעצם להגיד "איחרתי לפגישה כי 1.. 2.. 3.." זאת אומרת אנחנו מסכימים עם המשפט שאומר "איחרתי לפגישה" עכשיו צריך לנמק אותו "איחרתי לפגישה כי ידעתי בכלל מראש שאני אאחר, איחרתי לפגישה כי היו פקקים, איחרתי לפגישה זה לא בסדר אבל גם אתה מאחר לפגישות" וכו'.

זאת אומרת הסכמנו במקרה שרוצים לכבד בן אדם או מה שזה לא יהיה מסכימים עם מה שהוא אומר ומתייחסים למה שהוא אומר אבל אם רוצים לזעזע את הבן אדם שעומד בצד השני ולהפריך את מה שהוא אומר מה שבעצם צריך לעשות זה לקחת את מה שהוא שאל או את מה שהוא התלונן או את מה שהוא אומר "למה איחרת לפגישה?", אוקי ולשאול מה הנחות היסוד בן אדם צריך לעשות את זה בראש של עצמו ולשאול מה הנחות היסוד של מה שהוא שואל, לדוגמה "למה איחרת לפגישה?" יש פה כמה הנחות יסוד הנחה ראשונה שהייתה פגישה שנקבעה פגישה ההנחה השנייה שנקבע זמן לפגישה ההנחה השלישית שגם הוא איחר לפגישה.

עכשיו מה שצריך לעשות זה פשוט לקחת את ההנחות יסוד האלה ולהפריך אותן, זאת אומרת במקום להתייחס ל - "למה איחרת לפגישה" תבדוק "מה ההנחות יסוד שהוא אומר" הוא אומר "למה איחרת לפגישה?", "תקשיב בכלל לא קבעתי איתך פגישה" כאילו כלום. עכשיו אני מחדד שכמובן שאם באמת בן אדם לא קבע פגישה ומישהו אומר לו "למה איחרת לפגישה?" זה ברור שהוא יגיד לו "לא קבעתי איתך פגישה" זה היה ברור אין פה מה לחדש אבל אני מחדש ברמה הרטורית אם רוצים לזעזע בן אדם באיזה טענה שהוא טוען טענה ורוצים לזעזע אותה מה שצריך לעשות זה שכשהוא אומר את הדבר במקום להסכים עם הנחות היסוד שלו ולהתייחס למה שהוא אומר אז לא להסכים עם הנחות היסוד שלו גם אם זה לא בדיוק נכון.

אוקי אז לדוגמה אם הוא אומר "למה איחרת לפגישה?", "לא קבעתי איתך פגישה" ואז נגיד הבן אדם אומר "מה זאת אומרת לא קבעת איתי פגישה אבל לפני שעתיים דיברנו בטלפון שניפגש פה ופה", עוד פעם אז מה עכשיו עושים? בודקים מה הנחת היסוד שלו שדיברנו בטלפון לפני שעתיים אז במקום להתייחס לזה עניינית להגיד לו "מה פתאום בכלל לא דיברתי איתך בטלפון לפני שעתיים אני בכלל הייתי בסרט הטלפון שלי היה כבוי", אז עוד פעם ואז הבן אדם מקבל שוק למה כי הוא ציפה שיתייחסו למה שהוא אמר ובכלל כאילו מנסים להוציא אותו משוגע אומרים לו "אדוני מה שאתה בכלל מדבר אתה בכלל לא זה, אתה לא לקחת את הכדורים שלך כשאכלת בוקר אתה בכלל מדבר לא לעניין".

ואז נגיד אותו בן אדם אומר "מה זאת אומרת לא דיברתי איתך לפני שעתיים הנה יש לי פירוט שיחות שדיברתי איתך" הוא אומר "אדוני הטלפון שלך מקולקל אתה מזייף פה את הפירוט שיחות זה לא דיברת איתי דיברת עם מישהו אחר" הוא אומר "אני אוכיח לך" אומרים לו "תקשיב אתה הזוי לגמרי אתה יש לך פה איזה הפרעה". ואז עכשיו מאשימים אותו בכלל באיזה משהוא אחר אומרים " בגלל זה וזה אתה אומר ככה וככה" ומנסים להוציא אותו מפוקוס.

מה המהות של מה שאני אומר? היא פשוטה, עוד פעם בא בן אדם טוען טענה "למה לא הכנת שיעורים?" סתם האמא אומרת לילד "למה לא הכנת שיעורים?" אז אם הוא רוצה לשגע את האמא "אין לי שיעורים". עכשיו עוד פעם זה ברור שאם אין לו שיעורים ושואלים אותו "למה לא הכנת שיעורים?" אז ברור שהוא יגיד "אין לי שיעורים" אבל אני בא לחדש או לחדד שגם אם יש לו שיעורים אם מישהו בא תוקף ורוצים להפריך את מה שהוא אומר אז לא צריך להתייחס למה שהוא אמר צריך לקחת את הנחות היסוד של מה שהוא אמר ואותן להפריך. "למה לא הכנת שיעורים", "אין לי שיעורים" או "למה זה עניינך בכלל למה לא הכנתי שיעורים", לדוגמה "למה זה עניינך למה לא הכנתי שיעורים".

למה לא הכנתי שיעורים, אוקי מה הנחת היסוד שאני צריך להגיד לה למה לא הכנתי שיעורים "רגע למה את שואלת למה לא הכנתי שיעורים" בוא בכלל נזרוק את זה אליה "למה את שואלת למה לא הכנתי שיעורים?", "כי אני דואגת לך אני רוצה שתכין שיעורים", "ממתי את דואגת לי?" ככה להפריך את הנחת היסוד, כמובן יש כאלה אולי שלא אהבו את הדוגמה הזאת אבל בגדול הנושא הוא די פשוט ברגע שמישהו בא עוין משתלט תוקף, מתלונן לא בצדק אז צריך לדעת לא לשתף פעולה עם האויב.

אוקי לדוגמה נגיד "למה צה"ל הרג חפים מפשע במלחמה תוך כדי שהוא רצה להרוג מחבלים", "מה פתאום הם לא חפים מפשע הם היו טרוריסטים" למרות שנניח שהם לא היו פורמאלית טרוריסטים "יש דרך לראות שהם היו טרוריסטים? הם היו טרוריסטים", "רגע והתינוק שם הוא גם היה טרוריסט?", "כן הוא היה טרוריסט". עכשיו אם מתייחסים למה שהבן אדם אומר אם הבן אדם בא בצורה מכובדת בצורה עניינית שואל רוצה להבין בהנחה שרוצים להתייחס אליו בכבוד אז אומרים לו "למה אתה אומר שככה וככה בא נבדוק בא נראה יש עוד היבט, אתה בטוח שהוא לא היה טרוריסט אתה מבין אבל שזה היה מחויב להרוג אותו כי הטרוריסט הסתתר באותו בית שהתינוק ישן אתה מבין את זה?".

אבל אם בן אדם בא לתקוף הוא תוקף הוא אומר "למה עשית ככה וככה הרי ככה וככה", הוא מוציא דברים מהקשרם מפרט דברים לא נכון מביא דברים לא נכון במקרה הזה לא חייבים להתייחס בכלל למה שהוא אמר אפשר לבדוק "מה הוא מניח מה הנחת היסוד שלו?" אותה להפריך. נגיד הוא אומר "למה הרגת חפים מפשע?" אתה אומר לו "מה הבעיה אני רוצה להרוג חפים מפשע" זהו סגרנו את הדיון וזהו, עכשיו בכל מה שהוא יטען נגיד "אבל זה לא מוסרי", "נכון אני לא מוסרי" הכי פשוט לא להסתבך בכלל, אוקי זאת אומרת לבדוק מה הנחת היסוד ואותה להפריך.

עכשיו אני אסביר עוד פעם את המהות של הפרינציפ כל טענה כל שאלה כל אמירה, כל דעה כל ביקורת יש לה הנחות יסוד מסוימות, עכשיו כשמישהו טוען טענה אומר אמירה וכו' ניתן או להסכים עם הנחות היסוד שלו ולהתייחס אליהן להשיב עליהן לדוגמה לקוח שואל את המוכר "כמה עולה המוצר הזה והזה?" המוכר יכול להגיד לו "זה עולה 10 שקלים", אוקי זאת אומרת אתה מניח אתה מסכים עם הנחות היסוד שלו ואומר לו "זה עולה 10 שקלים". לעומת זאת אתה יכול להגיד לו "המוצר הזה הוא בכלל לא למכירה" זה מפריך את הנחת היסוד בכלל שהמוצר למכירה המוצר הזה בכלל לא עומד למכירה או לדוגמה "אני בכלל לא רוצה למכור לך" או לדוגמה "תקשיב המוצר הזה קנו אותו קודם", זהו סגור את הדיון לא צריך בכלל עכשיו להתחיל לדון כמה המוצר הזה עולה לבדוק מה הנחות היסוד ולהפריך אותן.

האפשרות השנייה כמובן שאני מחדד אותה היא לזהות מה הנחות היסוד ואותן לשלול, עכשיו כאשר עושים את זה כמובן צריך לשים לב כשבן אדם עושה את זה שהוא לא מכניס את עצמו ללופ שבסוף יפגע בו, זאת אומרת אם לדוגמה הוא יגיד "עכשיו לילה" נגיד עכשיו יום והוא יגיד "לא מה פתאום עכשיו בכלל לילה" הוא צריך לשים לב שאחר כך לא ייקחו את המידע הזה שהוא אמר "עכשיו לילה" ושישתמשו בו נגדו יגידו "רגע אם עכשיו לילה אז ככה וככה", זאת אומרת לשים לב שגם כשמפריכים הנחות יסוד צריך לשים לב שאחר כך זה לא ישמש לרעתך של זה שהפריך את הנחת היסוד. עכשיו כל מה שהסברתי עכשיו נכון גם לגבי בן אדם שרוצה, מה זאת אומרת? נניח שהמוח של הבן אדם אומר לו איזו מחשבה ובן אדם רוצה להתנגד אליה בן אדם יכול לעשות את אותו דבר מול המוח של עצמו.

לדוגמה נגיד שהמוח של הבן אדם אומר לו "לך תעשן" עכשיו הבן אדם יגיד "לא רוצה לעשן" מה שהוא צריך לעשות להפריך את הנחת היסוד נגיד המוח אומר לו "לך תעשן אתה יודע עכשיו הגיעה הפסקה לך תעשן", יגיד לו "ואני בכלל לא מעשן אף פעם כאילו למה שאני אעשן אף פעם לא עישנתי" למרות שזה לא נכון "אני אף פעם לא עישנתי" ואז המוח אומר "מה זאת אומרת אף פעם לא עישנת מה אתה לא זוכר שעישנת לפני שעה?", "לא אני לא זוכר שעישנתי לפני שעה", "מה זאת אומרת אתה לא זוכר שעישנת לפני שעה אבל בהפסקה ההיא וההיא אתה עישנת", "לא נכון אני עמדתי בחוץ ולא עישנתי" אז המוח אומר "מה אתה משוגע מה אתה מנסה לעבוד עלי, מה אתה לא זוכר מה היה?", "לא אני זוכר מה היה ואני זוכר שהיה אחרת, אתה יכול להוכיח שזה היה ככה?" ואז המוח אומר "תקשיב אתה פה עבוד אתה שומע את העצות של אליעד עבוד לך" אומר לו "כן עבוד לי אז מה אני משוגע וככה אני רוצה" זה הכל.

מה אני מנסה להגיד? עוד פעם לפעמים המוח אומר משהו טוען איזו טענה והבן אדם רוצה לתקוף את הטענה שהמוח אומר לו הוא רוצה להתנגד למוח של עצמו אז לא תמיד צריך להתייחס לטענה עצמה, לפעמים אפשר פשוט לבדוק מה הנחת היסוד של הטענה ואותה להפריך. לדוגמה נגיד המוח מפחיד את הבן אדם המוח אומר לו "תקשיב תזהר שלא יפטרו אותך יכול לקרות לך דבר רע", אוקי אז לא תמיד צריך להתייחס בקטע של "לא משנה גם אם לא יפטרו אותי אני אמצא עבודה" לא, אתה יכול להגיד "אוקי אז לא אכפת לי שיקרה לי דבר רע אז המוח יגיד "מה זאת אומרת" אז המוח עכשיו אומר "רגע מה הנחת יסוד שבן אדם לא רוצה שיקרה לו דבר רע, למה אני חושב שהוא לא רוצה שיקרה לו דבר רע כי הוא אוהב את עצמו הוא לא רוצה שיהיה לו רע", אז המוח יגיד לבן אדם "אבל מה אתה אוהב את עצמך אתה לא רוצה שיהיה לך רע", "לא נכון אני שונא את עצמי אני רוצה שיהיה לי רע" זהו ואז המוח יגיד "מה אתה משוגע?", "כן אני משוגע", "מה אי אפשר לדבר?", "אי אפשר לדבר" ובזה נגמר הדיון.

זאת אומרת עוד פעם שימו לב ברגע שמישהו מבחוץ או קול פנימי תוקף אותך האם הוא באמת תוקף אותך זאת שאלה אחרת אבל אתה מרגיש שהוא תוקף אותך ובא לך להיפטר ממנו אל תסכים עם הנחות היסוד שלו תנסה להפריך כמה שיותר את הנחות היסוד, למה? כי אם אתה תתחיל להסכים עם הנחות היסוד להתחיל להיכנס למשא ומתן זה פתח לצרות לכן עדיף מראש לבדוק מה הנחת היסוד ולהפריך אותה זה הכל. אז שלא יעבדו עליכם.
חשיבה הגיונית לכעוס על עצמך להתמודד עם פחד אימון המוח חשיבה חדה לנהל משא ומתן לשפר את החשיבה לאמן את המוח לא אכפת לי יכולה להיות מטאפורות ביקורת ביקורתיות הנחה הנחות הנחות יסוד הנחת יסוד התגוננות יכולות יכולת יכולת רטורית לא לפחד לא לפחד מביקורת להפריך להפריך הנחות יסוד להתגונן להתגונן מביקורת להתגונן מול ביקורת לזהות לזהות הנחות יסוד לנהל לנהל משא ומתן לעמוד לעמוד מול ביקורת לפחד לשלול הנחות יסוד מנהל משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן פחד פחד מביקורת פחדים רטוריקה
פחד מדחייה, פחד לקבל לא, פחד מכישלון, איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך לא לפחד מביקורת? איך לא לפחד להיפגע? איך לקבל את עצמי? לאהוב את עצמי, מה חושבים עלי? ביטחון עצמי
פחד מדחייה, פחד לקבל לא, פחד מכישלון, איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך לא לפחד מביקורת? איך לא לפחד להיפגע? איך לקבל את עצמי? לאהוב את עצמי, מה חושבים עלי? ביטחון עצמי
... מדחייה, פחד לקבל לא, פחד מכישלון, איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך לא לפחד מביקורת? איך לא לפחד להיפגע? איך לקבל את עצמי? לאהוב את עצמי, מה חושבים עלי? ביטחון עצמי מהם הגורמים לפחד מדחייה ואיך להתמודד איתם? ...
טוב אמיתי - מבין אך לא מרגיש - מה לעשות?
טוב אמיתי - מבין אך לא מרגיש - מה לעשות?
... אכן טוב. איך ניתן לחזק באמת את ההבנה שהכל טוב? כדי להמחיש זאת, אליעד נותן דוגמה פשוטה: אדם רואה קיר ואומר יש כאן קיר. מה עליו לעשות כדי לוודא שההנחה שלו נכונה? לשאול את עצמו את ההפך: אולי אין כאן קיר? ואז לבדוק את המציאות. הוא ינסה לעבור דרך הקיר ויראה ... שהכל טוב, עליו לשאול את עצמו שאלות כמו: מי אמר שבכלל הכל טוב? אולי הכל רע? אולי אין משמעות לחיים? אולי נולדתי כדי לסבול? רק כאשר האדם יפסיק לפחד ויתמודד באומץ עם השאלות הללו, הוא יוכל באמת לאמת או לשלול אותן ולהגיע להבנה פנימית אמיתית. חשוב להדגיש שאליעד אומר מפורשות שאסור לאדם לפחד להרגיש רע. הפחד מהרע, או הפחד מהאפשרות שהכל רע, הוא זה שמונע מהאדם להכיר באמת באופן מלא ושלם. האם הפחד ... לאדם להשתגע. הוא ממליץ רק לשאול את השאלות הללו באומץ ולחפש את האמת באופן ישיר. אם יש קיר, תוכיח שיש קיר. אם אין קיר, תוכיח שאין קיר. העיקר הוא לא לפחד מהתוצאות, אלא ללכת אחרי האמת עד הסוף. איך יודעים אם באמת מחפשים את האמת? דבר נוסף שאליעד מסביר הוא ... הכל טוב או הכל רע, איך ניתן לדעת בוודאות? לסיכום, אליעד מסביר כי האדם צריך לעמת את האמת שלו עם ההפך שלה, ורק כשהוא יהיה מסוגל לשלול לחלוטין את ההנחה שהכל רע, הוא יחווה באמת ובצורה שלמה שהכל טוב. כאשר האדם יפסיק לפחד, כאשר יחקור את האמת ללא פשרות, הוא יגיע לחוויה אמיתית ושלמה של טוב אמיתי. אליעד חותם את ההרצאה באיחול שיהיה לכולם המשך יום טוב אמיתי באמת, ומדגיש שוב: העיקר לא לפחד כלל. איך להרגיש שהכל טוב? האם הכל רע? איך להגיע לחוויה של אחדות? איך להפסיק לפחד מהאמת? איך לדעת מה האמת באמת? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מה לעשות כשמבינים ולא מרגישים? טוב אמיתי, ... ידי עימות. לשאול כל דבר, האם ההפך הוא הנכון. יכול להיות שההפך הוא הנכון, ואסור גם להתכחש לקולות שאומרים שרע, כי מי שישקר, לא יגיע. ואל לו לאדם לפחד לשאול את השאלה, האם אולי הכל בכלל רע? להעיז ולשאול הכל, כך תגיע. לדוגמה, אפשר לשאול אם יש קיר, כן יש כאן ... טוב, אבל אולי באמת הכל רע, ועל האדם לבדוק זאת. לדעת, אם נולדתי כדי לסבול, בסדר, אבל אני רוצה לדעת את זה. ומי שרוצה לדעת את האמת באמת, אסור לו לפחד להרגיש רע, אבל אנשים מחפשים הרבה פעמים את האמת הם מחפשים את האמת, כיוון שזה ייתן להם להרגיש יותר טוב, ואז זה לא חיפוש האמת, זה חיפוש הטוב. ומי שרוצה אמת, עליו להיות ביכולת שאלה של אולי באמת הכל רע, יתכן שטוב, אבל לא לפחד מההפך. רע לך תגיד רע לי, טוב לך תגיד טוב לי, ולדייק במאה אחוז, ומן האמת הזו מגיעים לאחדות, ואז ניתן לעקור את השורש של הרע. והעיקר והעיקר, לא לפחד כלל. ושיהיה לכולם, יום של טוב באמת! ...
דרך סופית אל אושר אין סופי
דרך סופית אל אושר אין סופי
... יהיה לו את זה ואת זה, גם אז לא באמת היה מאושר. האושר נמצא במרחק אינסופי מן האדם. אבל האדם מניח הנחות שקריות, כי האדם נמצא בתהליך שאין דרך לבדוק אותו. יש בעולם שלנו ...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
... אותו הדבר, כי אין שוני באמת בין הדברים, והאדם כדי לחוות את זה, צריך קודם להבין את זה בשכל, ומתוך ההבנה תבוא החוויה. ואל תניח שום הנחה , שום הנחה!! ותמשיך לשאול עד שתגיע למקום שלא משנה אם מצאת תשובה או לא, אלא שאין בכלל שאלה. ושיהיה ...
לסרב בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור
לסרב בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור
... בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור איך לסרב בנימוס בלי ... אם לדוגמה אדם מבקש הנחה ואתה לא מעוניין להעניק לו אותה, אתה יכול להפנות את תשומת ליבו למשהו אחר שהוא חשוב לו יותר, כך הוא יפסיק ... על מה שהוא רצה (ההנחה) ויתמקד בצורך אחר. איך לגרום למישהו לא להרגיש שאתה מסרב לו? תהליך הסרוב יכול להתבצע בצורה כזו שהצד השני לא ... לדוגמה, אם לקוח מבקש הנחה, תוכל להסביר לו את היתרונות של המוצר בצורה שיכולה להרתיע אותו מלבקש הנחה. במקום להיכנס לשיחה על הנחה, אתה מסביר לו את יתרונות המוצר או את הערך שבקנייתו במחיר המלא, כך שהוא יתמקד בלא לחשוב על ההנחה. מהם הכלים המניפולטיביים לסרב בצורה אפקטיבית? ישנם כלים מניפולטיביים נוספים המאפשרים סירוב בצורה כזו שמבלי ... לדוגמה, הלקוח רוצה הנחה מתוך חשש שהוא עשוי לשלם יותר מדי, אפשר להסביר לו שהמחיר הכולל של המוצר נמוך יחסית ויש לו ערך גבוה, כך שההנחה אינה הכרחית. אם אדם מבקש הנחה ממך ואתה לא מעוניין להעניק אותה, יש מקום לבדוק מדוע הוא מבקש אותה ומה הוא רוצה להשיג. האם הוא רוצה הנחה כי הוא חושש מהמחיר או כי הוא פשוט רוצה להרגיש טוב עם עצמו שהוא קיבל משהו בחינם? אליעד ממליץ למצוא את המניע ... הזה מבלי להעניק את ההנחה בפועל. איך לפתח טכניקות אלו בחיים האישיים והמקצועיים? אליעד מציין שטכניקות אלו יכולות להתאים לכל תחום ... שונים יכולה לעזור לך לזהות את הדרך בה תוכל לסרב מבלי לפגוע. איך לסרב בנימוס? טכניקות מניפולציה בסרוב איך לשכנע לקוח בלי לפגוע? סירוב ... משהו, מישהו מבקש ממך הנחה ואתה יודע. אליעד: אתה רוצה לסרב לו בלי שהוא ירגיש, אתה רוצה לסרב למישהו, אתה איתנו? אם אתה רוצה לסרב למישהו ... כזה, אתה מבין אבל בהנחה שיש מישהו שרוצה משהו ואתה רוצה לסרב למה שהוא רוצה אתה צריך להעביר את הפוקוס שלו למה שהוא רוצה לרצון אחר. ... שהלקוח רוצה ממך הנחה, דוגמה והלקוח אומר לך אני רוצה הנחה ואז נגיד, עכשיו הוא רוצה הנחה ואתה לא רוצה לתת לו הנחה נגיד אז מה אתה עושה? אתה צריך או להעביר נושא למשהו שהוא רוצה יותר, מה הוא רוצה יותר מהנחה? יותר מהנחה הוא רוצה לדעת שהמוצר הוא X אז אתה אומר לו אתה יודע יש עוד משהו שלא אמרתי לך על המוצר שהוא ככה וככה. עכשיו ... ככה וככה יותר מאשר ההנחה נגיד, אתה מבין את הכוונה? אתה לוקח את הבן אדם יש לו רצונות, אתה אומר בוא נבדוק מה הוא רוצה יותר מאשר ההנחה. מה הוא רוצה יותר מההנחה? הוא רוצה להיות בטוח שהמשלוח יגיע בזמן, אם נגיד אני אשאל את הלקוח תגיד לי מה חשוב לך יותר לקבל הנחה או להיות בטוח שהמוצר הזה יחזיק להרבה שנים?, שהמוצר יחזיק להרבה שנים, אה זה יותר חשוב לו זה מטריד אותו אז ... את עצמך למה הוא רוצה הנחה, למה זה חסר לו?, למה הוא רוצה הנחה? כי נגיד הוא חושב שאשתו נגיד תגיד לו למה הוא בזבז הרבה כסף, זאת אומרת בעצם זה לא חסר לו באמת, הוא נגיד רוצה הנחה ואתה אומר אני רוצה לסרב לו בלי שהוא ישים לב אז מה שאתה בעצם צריך לעשות זה להוריד את רמת הסירוב שלו, נגיד ...
לבקש הנחה מהמוכר, להתווכח על המחיר, לא רוצה למכור, הנאצי של המרק, הסופ נאצי, איך לפנות למוכר? איך לבקש הנחה? איך לדבר עם מוכר? איך לדבר בכבוד?
לבקש הנחה מהמוכר, להתווכח על המחיר, לא רוצה למכור, הנאצי של המרק, הסופ נאצי, איך לפנות למוכר? איך לבקש הנחה? איך לדבר עם מוכר? איך לדבר בכבוד?
... הנחה מהמוכר, להתווכח על המחיר, לא רוצה למכור, הנאצי של המרק, הסופ נאצי, איך לפנות למוכר? איך לבקש הנחה? איך לדבר עם מוכר? איך לדבר בכבוד? איך נכון לפנות למוכר כשמבקשים הנחה? כאשר אדם רוצה לקנות מוצר ומבקש הנחה, ישנן שתי דרכים עיקריות בהן הוא יכול לגשת לנושא, כאשר לכל אחת מהן השפעה שונה לחלוטין על המוכר ועל תהליך המשא ומתן. הדרך הראשונה היא שהקונה מגיע למוכר ואומר לו במפורש: אני רוצה ... שלך, כמה הוא עולה? ואז, לאחר שקיבל מחיר, הוא מתחיל להתמקח ומבקש הנחה. באופן זה, הקונה מכיר בערכו של המוצר, ומסביר שהסיבה להתמקחות ... שמכבדת את ערך המוצר ואת הערך שהמוכר נותן לו. כאשר קונה מבקש הנחה, חשוב שיבהיר שהוא מעריך את המוצר ושההנחה מתבקשת מסיבות ספציפיות (כגון תקציב או אילוצים כספיים אחרים), ... אינו שווה את מחירו המקורי. כך, המוכר יהיה הרבה יותר פתוח למשא ומתן ולקונה יהיה סיכוי טוב יותר לקבל הנחה . איך לבקש הנחה ממוכר? איך לדבר עם מוכר בצורה מכובדת? איך נכון להתמקח על המחיר? ... אומר לו זה עולה ככה וזה עולה ככה ואז הוא יכול להגיד לך אני רוצה הנחה, אני לא רוצה הנחה כל מיני דיונים אבל קודם כל הוא אומר אני רוצה את המוצר הזה, ... ואיך נדע אם זה מוצר יותר טוב זה רק כמה, המחיר הוא אחד הפרמטרים לזהות את הערך של המוצר. אז אם אתה מוכר מוצר מספיק טוב ובהנחה שהמחויב שלך זה לא בהכרח להרוויח כסף יכול להיות שאתה תגיד לו ... המחויב שלך זה להרוויח כסף מה זה משנה תנסה לשכנע אותו לבוא אבל בהנחה שזה לא המחויב שלך להרוויח כסף אז יש לך נגיד עוד רצונות ויש הרבה ... זהה. אליעד: למה לא? ש: זה כרוך בלבזבז זמן לנסוע דלק. אליעד: לא בהנחה. ש: לא למלא את הרצון באופן מידי. אליעד: מההתחלה אתה אומר שמהצד ... יש לך פה חנות ופה חנות אותו בקבוק בירה אותו קור איפה תלך, בהנחה שגם החנות נראית אותו דבר ושניהם אומרים לך שלום אתה תרצה איפה ...
יקר לי, רוצה הנחה, המוצר יקר, אימון מכירות, איך למכור מוצר יקר? למה המוצר יקר? טיפול בהתנגדויות לקוח, איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור מוצרים יקרים? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להתמודד עם לקוח? הדרכת מכירות, שכנוע
יקר לי, רוצה הנחה, המוצר יקר, אימון מכירות, איך למכור מוצר יקר? למה המוצר יקר? טיפול בהתנגדויות לקוח, איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור מוצרים יקרים? איך למכור מוצרי יוקרה? איך להתמודד עם לקוח? הדרכת מכירות, שכנוע
... לי, רוצה הנחה, המוצר יקר, אימון מכירות, איך למכור מוצר יקר? למה המוצר יקר? טיפול ... אינו מודע ליתרונות המוצר ולכן לא מבין את ערכו האמיתי. ייתכן שהוא מבקש הנחה פשוט כי הוא רגיל לבקש, או כי חשוב לו להרגיש שעשה עסקה טובה. בשלב ... פריסת תשלומים, או אופציות מימון שונות שיקלו עליו את הרכישה. אם הוא מבקש הנחה, חשוב להבין מדוע הוא מבקש אותה. הרבה פעמים, אנשים מבקשים הנחות פשוט כי הם רגילים או כי הם רוצים להרגיש שהם מקבלים משהו אקסטרה. במקרה כזה, במקום הנחה אפשר להציע שירות נוסף, מוצר נוסף או אחריות מורחבת. איך להעביר את ... אמיתית, יהיה לו קל יותר להצדיק לעצמו את המחיר. איך להגיב כשלקוח מבקש הנחה? אם לקוח מבקש הנחה והמוכר לא מעוניין לתת אותה, תגובה נכונה תהיה לשאול: למה אתה רוצה הנחה? המטרה בשאלה זו היא לחשוף את הסיבה האמיתית שמאחורי הבקשה. ייתכן שהלקוח מבקש הנחה מתוך תחושת הרגל או רצון להרגיש הצלחה בעסקה. במקרה כזה, ניתן להציע לו ערך נוסף במקום הנחה, כגון שירות טוב יותר או הטבה מיוחדת שתיתן לו הרגשה טובה של הצלחה מבלי ... ואינו חושף את הסיבה האמיתית להתנגדות שלו, המשמעות היא שאיש המכירות לא מנהל נכון את השיחה. לפי אליעד כהן, איש מכירות טוב הוא מי שמסוגל לשאול ... אין לו אפשרות לשלם כרגע. במקרה כזה, המוכר צריך להחליט אם הוא רוצה לתת הנחה או למצוא פתרון אחר (כמו פריסת תשלומים או פתרונות מימון), מתוך הבנה ... את היתרונות של מוצר? איך לקוחות מחליטים על רכישה? איך למכור בלי לתת הנחות? איך להתמודד עם טענת לקוח שאומר יקר לי? כאשר לקוח אומר יקר לי, אין ... הוא אינו מודע לכל היתרונות של המוצר ולכן לא מזהה את ערכו. הוא מבקש הנחה מתוך הרגל או רצון להרגיש שהוא קיבל עסקה טובה. ברוב המקרים, כאשר שואלים ... אם אין לו כסף כרגע - ניתן להציע פתרונות מימון או תשלומים. אם הוא מבקש הנחה - יש להבין מדוע הוא מבקש אותה ולבדוק האם הוא מוכן לשלם את המחיר אם ... מהמחיר לערך המטרה היא להעביר את השיחה מנושא המחיר לנושא הערך. במקום לנהל דיון על עלות המוצר, יש להוביל את הלקוח לדיון על התועלת שהוא יקבל. ... חשוב לו, יהיה לו קל יותר להצדיק את העלות. שלב רביעי: התמודדות עם בקשת הנחה אם הלקוח מבקש הנחה והמוכר אינו מעוניין לתת אותה, יש לשאול: למה אתה רוצה הנחה? בדרך זו ניתן להבין את המניע שמאחורי הבקשה. לקוחות רבים מבקשים הנחה מתוך הרגל, אך לא תמיד הם זקוקים לה באמת. ייתכן שהלקוח פשוט רוצה להרגיש שהוא מקבל עסקה טובה, ולכן אפשר להציע לו ערך מוסף במקום הנחה, כמו שירות נוסף או אחריות מורחבת. שלב חמישי: מה עושים אם הלקוח לא משתף ... הלקוח אינו חושף את הסיבה האמיתית לכך שיקר לו, זה סימן שהמוכר אינו מצליח לנהל את השיחה בצורה טובה. איש מכירות טוב חייב לדעת לשאול את השאלות ... להדגיש את היתרונות של מוצר איך לקוחות מחליטים על רכישה איך למכור בלי לתת הנחות היו היה איש שרצה למכור משהו למישהו עד כאן הבנו, בא המוכר ואמר לקונה ... הוא מתכוון אם הוא אומר יקר לי ואנחנו יודעים למה הוא מתכוון זה נושא אחר בהנחה שהוא אומר יקר לי ואנחנו לא יודעים למה הוא מתכוון קודם כל נשאל אותו למה ... לו תקנה אז מה יקר לך סבבה בא תיקח לא אבל. ש: לפעמים הוא אומר יקר לי כי ההנחה כאילו אני רוצה להשיג הנחה. אליעד: ויש בן אדם שנגיד אומר יקר לי כי הוא רוצה לקבל הנחה במובן הרגשי הוא אומר אני חשוב לי לקבל הנחה כדי לדעת שקיבלתי הנחה, עכשיו בכל מקרה כשבן אדם אומר יקר לי צריך לשאול אותו למה אתה מתכוון ... אתה צריך להעביר את נטל ההוכחה אליו עכשיו נגיד שלקוח אומר אני רוצה הנחה מה אומרים לו אתה לא רוצה לתת לו
יקר לי, מה זה מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר, המחיר יקר ללקוח, האם המוצר יקר? כמה הנחה לתת? מתי לא לתת הנחה? למה לא לתת הנחה? איך לענות ללקוח? מה לומר ללקוח? הדרכת אנשי מכירות
יקר לי, מה זה מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר, המחיר יקר ללקוח, האם המוצר יקר? כמה הנחה לתת? מתי לא לתת הנחה? למה לא לתת הנחה? איך לענות ללקוח? מה לומר ללקוח? הדרכת אנשי מכירות
... שאומר יקר לי? התנגדות מחיר, המחיר יקר ללקוח, האם המוצר יקר? כמה הנחה לתת? מתי לא לתת הנחה? למה לא לתת הנחה? איך לענות ללקוח? מה לומר ללקוח? הדרכת אנשי מכירות מה זה מוצר יקר ומתי מוצר נחשב יקר? כשלקוח אומר שהמוצר יקר, אליעד כהן מסביר שאין ... יותר להחזיק בטענה זו ללא בסיס ברור. דרך זו מונעת מאיש המכירות להתגונן ולנסות לשכנע את הלקוח שהמוצר שווה, אלא מכוונת את הלקוח עצמו להתמודד עם הטענה שהוא העלה. האם תמיד נכון לתת הנחה ללקוח שטוען שהמוצר יקר? אליעד כהן מסביר שלא תמיד נכון לתת הנחה, ולפעמים דווקא מתן הנחה גדולה מדי יכול לגרום ללקוח לא לקנות. כאשר נותנים ללקוח הנחה מוגזמת או לא הגיונית, הלקוח עשוי לחשוב שמלכתחילה ניסו לגנוב אותו או לרמות אותו. למשל, אם איש המכירות ביקש 100 ועכשיו מבקש רק 50, ... ואובייקטיבית יותר, כך הוא יידע באופן טבעי מה לענות ללקוח וכיצד לנהל את המכירה בצורה טובה יותר. מדוע אנשים פוחדים להרוויח יותר כסף? אליעד מציג דוגמה על אדם שחושש להרוויח יותר כסף. הסיבה לכך יכולה ... שקשורות לשינויים במצב הכלכלי. אליעד מסביר שחשוב להבין את המקור לפחדים האלו ולבחון אותם לעומק, כדי לשחרר את איש המכירות ממחסומים פנימיים ולשפר את יכולתו להצליח במכירות ולהרוויח כסף. מה זה מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? למה לא לתת הנחה ללקוח? האם המחיר גבוה מדי? איך להצליח במכירות? למה אני פוחד להרוויח כסף? אוקי עכשיו נגיד שמישהו אומר, יש מוכר המוכר בא למכור את המוצר ... משוכנע שהמוצר הזה מספיק טוב זה העניין. עכשיו מה קורה כשמישהו נותן הנחה ללקוח על מוצר מה קורה אם אתה אומר אני אתן לך הנחה מה קורה אז יש כל מיני סוגים של הנחה אבל אם נותנים ללקוח הנחה לא הגיונית לפעמים הלקוח לא יקנה את המוצר בגלל שנתת לו הנחה גדולה מדי למה. ש: הוא חושב שהמוצר לא שווה ולכן הורדת לו את המחיר כי בא נגיד אין ביקוש אז הוא הוריד לך אם היה כזה ביקוש. אליעד: לא גם ...
איך לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה
איך לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה
... לבקש הנחה על מוצר? איך לקבל הנחה על מוצר? איך לשכנע מוכר לתת לך הנחה? איך לגרום למוכר לתת לך הנחה? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? המוצר יקר, אין לי כסף, המוצר לא שווה את הכסף, לקוח מבקש הנחה, טיפים לתקשורת בין אישית, בקשת הנחה איך לבקש הנחה בצורה נכונה? כאשר אדם מעוניין לרכוש מוצר או שירות, פעמים רבות עולה הצורך לבקש הנחה על המחיר. השאלה היא, איך נכון לבקש הנחה כך שמסבכים את הסיכוי להשיג אותה, מבלי לפגוע במערכת היחסים עם המוכר? ישנן שתי דרכים עיקריות לבקש הנחה , כאשר אחת עשויה להוביל לתוצאה הרצויה ואילו השנייה עשויה להחמיר את המצב ולהפחית את הסיכוי לקבל את ההנחה. מהי הנחה ומדוע מוכר עשוי להעניק אותה? הנחה היא למעשה ויתור על חלק מהמחיר המבוקש על המוצר או ... כלומר, המוכר מסכים למכור את המוצר במחיר נמוך יותר ממה שהוא הציע בהתחלה. ברגע שאתה מבקש הנחה, אתה בעצם מבקש מהמוכר להרוויח פחות על העסקה. לכן, חשוב להבין איך לגרום למוכר להיות מוכן להעניק הנחה. הדרך השגויה לבקש הנחה: תקיפת המוכר והוזלת ערך המוצר דרך אחת לבקש הנחה היא על ידי תקיפת המוכר או המוצר. כלומר, אם הלקוח ... להוזיל את המחיר אם הלקוח לא מעריך את המוצר או את העבודה שהושקעה בו. הדרך הנכונה לבקש הנחה: הערכה למוצר ולהביע קושי כלכלי אישי בניגוד לתקיפה, הדרך הנכונה לבקש הנחה היא על ידי הערכת המוצר והבעת קושי אישי כלכלי. במקום ... לשלם את מלוא הסכום. - אני מאוד רוצה לרכוש את זה, אבל התקציב שלי כרגע מוגבל. אפשר לקבל הנחה קטנה? - אין ספק שהמחיר הוגן, פשוט כרגע זה קצת מעבר ליכולת שלי. יש אפשרות להנחה כלשהי? גישה זו מראה למוכר שלא מדובר בתקיפה של המוצר ... גבוה יותר שהוא יסכים להוריד את המחיר ויבוא לקראתך. סיכום: איך להגדיל את הסיכוי לקבל הנחה? במקום לתקוף את המוכר או את המוצר, כדאי להציג את ... את המחיר המלא. כך אתה מציב את עצמך כקונה מכבד ואמיתי, דבר שיגדיל את הסיכוי שלך לקבל את ההנחה המבוקשת. איך לשפר כישורי משא ומתן? מהן הדרכים להשיג מחירים טובים יותר? איך לפתח ביטחון עצמי בבקשת הנחות? כיצד לזהות עסקאות משתלמות? איך לבקש הנחה בצורה נכונה? כאשר אדם רוצה לרכוש מוצר או שירות, פעמים רבות הוא מעוניין לקבל הנחה על המחיר המבוקש. השאלה היא, איך נכון לבקש הנחה? ישנן שתי דרכים עיקריות לעשות זאת - אחת שמגבירה את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רטוריקה, יכולת רטורית, לעמוד מול ביקורת, להתגונן מביקורת, לזהות הנחות יסוד, לשלול הנחות יסוד, להפריך הנחות יסוד, לנהל משא ומתן, להתגונן מול ביקורת, לא לפחד מביקורת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לא לפחד מביקורת, האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לא לפחד מביקורת, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, ייעוץ נפשי מומלץ, מאמן אישי לקריירה בנושאי לא לפחד מביקורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 22:52:01 - wesi1