אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע? ✔ מה המשמעות של שלמות השכל ואיך מגיעים אליה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא... - אליעד כהן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
21:55שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
מה המשמעות של שלמות השכל ואיך מגיעים אליה?

אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של "שלמות השכל", נקודת הסוף של כל השאלות והתשובות, ומציג כיצד להגיע למצב שבו אדם חווה שלמות אמיתית. תחילה הוא מדגיש שהמצב האידיאלי הוא לא מצב שבו אין יותר שאלות כלל, אלא מצב שבו האדם נמצא בו - זמנית במצב שיש לו אינסוף שאלות ואין לו אף שאלה כלל.

הוא מסביר שהדרגה הגבוהה ביותר של שלמות היא לא רק מצב של חוסר שאלות או מצב של תשובות בלבד, אלא שילוב של השניים. כדי להבין את זה, אליעד מסביר בהרחבה:
  • אם לאדם אין שאלות כלל, זה מצב בעייתי, כי האדם הופך לאדיש וחסר עניין. שאלות הן הכרחיות, כי הן אלה שמניעות את החיפוש והחקירה של האדם, את ההתפתחות ואת ההתעוררות הרוחנית.
  • לעומת זאת, מצב שבו לאדם יש תשובות לכל שאלה אינו השלמות האמיתית. מצב זה מצביע על כך שאדם עדיין נמצא בעולם של נפרדות, כי הוא עדיין מבחין בין שאלה לבין תשובה.
לכן, אליעד מציין שהדרגה העליונה ביותר של השלמות היא מצב שבו לאדם יש אינסוף שאלות ובמקביל אין לו שאלות כלל. הוא מדגים זאת באומרו שהאדם צריך להיות "הטיפש ביותר בעולם" עם אינסוף שאלות ובאותו זמן לחוות את "האין - שאלה", כלומר, להרגיש שאין הבדל בין האפשרויות השונות.

מה ההבדל בין מצב של "תשובות לשאלות" לבין מצב של "היעדר שאלות" מוחלט?

אליעד מסביר הבדל מהותי בין שני המצבים הללו:
  • מצב שבו לאדם יש תשובות לכל השאלות הוא מצב שבו הוא עדיין בתפיסת נפרדות, כי עדיין קיימות שאלות ותשובות ברורות. לדוגמה, אדם ששואל "מה התכלית?" ועונה לעצמו "אין תכלית" עדיין נמצא במסגרת שאלה - תשובה.
  • לעומת זאת, מצב של "היעדר שאלות" מוחלט, כפי שאליעד מתאר, הוא מצב של היעדר שכלי מוחלט, מצב שבו אין כלל יכולת להבחין בין אפשרויות שונות. האדם לא שואל האם יש בחירה חופשית או לא, כי מבחינתו היש והאין מאוחדים, אין הבדל בין הדברים השונים, והוא לא חווה נפרדות כלל.
רק במצב כזה, האדם מגיע באמת ל"שלמות השכל".

כיצד שאלות אינסופיות מובילות לשלמות שכל?

אליעד כהן מתאר את התהליך שבו אדם מגיע לשלמות על ידי שאלות. כדי להגיע לשלמות האמיתית, האדם חייב לשאול שאלות על כל דבר:
  • ככל שאדם שואל יותר שאלות, הוא מתקדם ומגיע לשאלת כל השאלות - השאלה הראשונה, שבה הוא מסוגל להוכיח כל דבר ואת ההיפך שלו בו - זמנית.
  • לדוגמה, אדם ששואל האם יש לו בחירה חופשית, כאשר יחקור לעומק יוכל להגיע להוכחות ברורות לכך שיש לו בחירה וגם שאין לו בחירה, כאשר שתי האפשרויות מוכחות לחלוטין. בשלב זה, השאלה עצמה הופכת לתשובה, והאדם חווה אחדות של ההפכים.
  • זהו המנגנון שבו השכל מגיע לקצה גבול היכולת שלו ואז בעצם מנטרל את עצמו. ככל שהאדם חוקר יותר, בסופו של דבר הוא יגיע לנקודה של אין - שכל, למצב שבו כל השאלות מתמזגות לאחד.
אליעד מחדד שהמצב של "אין שאלה" לא נובע מכך שהאדם מצא תשובות אלא מכך שהוא הגיע לנקודה שבה אין יותר הבחנה בין שום דבר לשום דבר אחר. זו היא "שאלת כל השאלות", המהווה את התשובה האולטימטיבית.

איך משתמשים בשכל כדי להשתחרר מהשכל עצמו?

אליעד מסביר שכדי להיפטר מהשכל לחלוטין, אדם חייב להשתמש בשכל שלו באופן אינטנסיבי עד לקצה היכולת שלו:
  • אדם שחווה סבל, סובל כי יש לו שכל שמבחין בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי. הדרך להפסיק את הסבל היא על ידי שימוש מוגבר בשכל עד שהוא מגיע לנקודת השיא ואז מנטרל את עצמו. ככל שהשאלות מורכבות יותר, השכל מגיע לקצה שלו ואז מתפרק מאליו.
  • הפרדוקס הוא שהחכמים ביותר לא מסוגלים להפסיק להשתמש בשכל שלהם, אלא אם הם משתמשים בשכל באופן אינטנסיבי עד שהוא מגיע לקצה ומשמיד את עצמו. בכך השכל מפסיק לתפקד, והשאלות והתשובות מתבטלות מאליהן.
מה המשמעות של "לחוות שאלות ותשובות בו - זמנית"?

אליעד מדגיש כי בסופו של התהליך, האדם חווה בו - זמנית גם שאלות אינסופיות וגם מצב שבו אין לו שום שאלה. כיצד זה ייתכן?
  • ככל שהאדם מתעמק בשאלות שלו, הוא מגיע להבנה עמוקה שכל התשובות והשאלות הן בעצם אותו דבר. כאשר הוא חווה שההפכים מתמזגים, הוא כבר יודע מראש את התשובה לכל שאלה שתעלה.
  • האדם חי בעולם שבו עדיין קיימות שאלות, אך הוא לא מוטרד מהן, כי הוא כבר יודע את האחדות שבבסיסן. זה המצב האידיאלי שבו הוא חי חיים שלמים, חווה הרמוניה ואיזון, ויכול להתמודד עם כל שאלה בלי להיות מוטרד כלל.
בסיכום התהליך, אליעד כהן מציג את הדרך המדויקת לשלמות השכל:
  1. שאל כל שאלה אפשרית.
  2. הגע לשאלת כל השאלות - החיבור של ההפכים.
  3. המשך לחקור עד שהשאלה עצמה תהפוך לתשובה.
  4. חווה שלמות של אין - שאלה לצד אינסוף שאלות בו - זמנית.
זוהי הדרך לשלמות מוחלטת, שבה האדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של המציאות, ויכול לחיות חיים טובים בהרמוניה מוחלטת.
להיות מוטרד התפתחות האם יש בחירה איך לחיות חיים טובים מגיע להבנה יש מאין טירדה יש או אין תשובות לשאלות הבנה עמוקה אחדות ונפרדות בו זמנית איך לשאול שאלות בשביל מה לשאול שאלות הסוף השכל לשאול שאלות שכל שלמות שלמות השכל תשובות
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם? מדוע אנשים מתלוננים על אלוהים ועל המציאות? אנשים רבים מתלוננים על אלוהים, או לחלופין על המציאות, ושואלים מדוע הדברים מתרחשים כפי שהם מתרחשים. אנשים המאמינים באלוהים ישאלו למה אלוהים עשה את זה?, ואילו אנשים שאינם מאמינים באלוהים ישאלו למה המציאות כזאת?. אליעד כהן מסביר שחשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על אלוהים או על המציאות היא למעשה תלונה של האדם על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני ... אליעד כהן מסביר שהדרך להגיע לאחדות ולאושר אמיתי היא לחקור לעומק את שורש הרצונות שלך. כאשר האדם מתחיל לחקור ולשאול למה אני רוצה את מה שאני רוצה?, הוא מגלה בהתחלה שהרצונות שלו אינם בשליטתו, אלא נשלטים על ידי כוח ... האדם מגיע להבנה שהאני האמיתי שלו הוא הישות הראשונה, אותה ישות המכונה אלוהים או המציאות. במצב זה, הוא מתחיל לשאול שאלות על המציאות מתוך הבנה שהוא עצמו המציאות. כתוצאה מכך, האדם מגיע לפרספקטיבה הגבוהה ביותר, שבה אין עוד שאלות, מכיוון שהכל אחד ואין שום הפרדה. מה המסר העיקרי לגבי אחריות ותלונות? המסר המרכזי של אליעד כהן הוא שכל תלונה של האדם על אלוהים או המציאות היא תלונה על עצמו. כל דבר שקורה לאדם קורה בגלל רצונו העמוק ... כך?, ומי שלא מאמין באלוהים מתלונן פשוט על המציאות: למה היא כזו ולא אחרת?. אך לפי ההסבר, חשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על מה שקורה לו, היא בעצם תלונה על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם ... שום סכסוך או תלונה. בסופו של דבר, החקירה הפנימית של האדם מובילה אותו להעמיק בשורש הרצונות שלו, ומשם להתבונן ולשאול: למה אני רוצה את זה?, ואז מי גורם לי לרצות?, ואז מי הוא זה שמפעיל את הכל?. דרך השרשרת ... מתכוון בעצם לסיבה שהדברים הם כפי מה שהם! וזה יכול להיקרא אלוהים / גורל / עולם... אדם צריך להבין שכל תלומה שיש לו על המציאות, הוא בעצם מתלונן על עצמו!!! מה זא? נאמר שאדם רצחו לו את הילדים, והוא ... דבר רע, ולמה? כי אתה רוצה את הדבר האמיתי, שהוא הישות הראשונה שרוצה את כל הדברים. אני בא לומר שכל האנשים סובלים מפיצול אישיות, מה הכוונה פיצול אישיות? פירושו שיש לך כמה ישויות שונות בתוכך, אתה גם חושב שאתה ... עוד יותר נמוכה שבה יש את הנברא. עכשיו, כאשר האדם אומר את המילה אני, מצד האמת אם יש לו שכל, הוא אמור לחוות את 3 הישויות האלו, הנל. גם שהבורא והנברא הם אחד שזה נקרא אחדות מוחלטת, גם אמור ... כל מה שהוא שאל את עצמו, למה אני רוצה את זה? ולמה אני רוצה את זה? עכשיו הוא בעצם שואל את זה על המציאות, הוא לא שואל את זה על המציאות כנפרדת, או למה אלוהים ברא את העולם כנפרד, אלא הוא שואל את זה על עצמו מפרספקטיבה שהוא עצמו אלוהים, וכאשר הוא שואל את זה, הוא מגלה את מי שברא את אלוהים, זא הוא מגלה את הפרספקטיבה שהכל אחד, ואז אין שאלה ... מי ברא וכולי וכולי, וזה עניין אחר כבר מה היא אותה פרספקטיבה. שורה תחתונה המסר הוא פשוט, דע לך, שכל תלונה ותלונה שיש לך על המציאות או על אלוהים אתה בעצם מתלונן על עצמך, כל דבר שקורה בעולם זה ... אין מה לעשות, ככה זה עובד, ויש גם יד וגם גוף וגם פרספקטיבות רחבות יותר, ועל ידי שהאדם משתמש בשכל שלו, ומתבונן בכל דבר מה הסיבה? מה מניע את הדבר הזה? בסופו של דבר על די השאלות האלו שמעמיקות פנימה, על ידי זה האדם מתרפא מפיצול האישיות שלו, זא הוא חווה את כל הישויות שלו כישות ...
לא לענות על שום שאלה, לפני שמבינים אותה - למה כל השאלות הן שקר
לא לענות על שום שאלה, לפני שמבינים אותה - למה כל השאלות הן שקר כי הטועה, ברגע שהוא שומע איזו שאלה, הוא מיד מנסה לחשוב על התשובה שלה. והטועה, שברגע שהוא שומע שאלה, הוא מיד רץ למצוא תשובה, הוא נשאר טועה. כי מצד האמת, אין שום שאלה כלל. וכל השאלות שבעולם, יש להן שורש שגוי אחד, של אמונה אחת, והיא האמונה של האדם לעצמו, לכך, שהיש והאין נפרדים זה מזה. כי כאשר יש רק ישות אחת בלבד, אין שום שאלה כלל בשום נושא כלשהו בעולם. וקיומן של כל השאלות בעולם, תלוי בהפרדה של היש והאין, שיוצרת את קיומן של שתי אפשרויות או יותר, וכך נוצרות השאלות והספקות והרצונות והחסרונות והצרות והסבל והייסורים וכל שאר הדברים הרעים. והכל, הוא רק משום הטעות של האדם, שמאמין שהיש ... כי מי שלא מבין את השאלה באמת, ואעפכ הוא רץ, לענות תשובה, הוא פועל בצורה שגויה. ועל האדם להבין, שכל השאלות והבעיות והספקות שלו (כי כל הבעיות, גם הן בעצם שאלות וחוסר הבנה של האדם. שהאדם לא מבין את המציאות ולכן הוא סובל), וכל השאלות שיש לאדם בחיים, הן כולן, רק משום שהאדם, מחפש תשובה, לפני שהוא באמת מבין את השאלה. כי באמת, אין ... בנקודה של אמת. כי כדי להבין שאלה כלשהי, לשם כך צריך לשקר שהיש והאין נפרדים זה מזה. ואין האדם שואל שאלה, אאכ הוא משקר את עצמו, תחילה. ואין האדם משקר, אאכ הוא מאמין. כי האמונה, גורמת לאדם להאמין שהיש ...
תשובה לכל השאלות - למה מוכרח ש*כן* יש תשובה לכל השאלות
תשובה לכל השאלות - למה מוכרח שכן יש תשובה לכל השאלות כי האדם מחפש תשובה לשאלות של הקיום והיקום וכולי. ולפעמים נדמה לאדם, שאולי אין תשובה לכל השאלות, ואז האדם חושב להתייאש. מה שכמובן לא עוזר לו. כי הלב של האדם, יודע את האמת שיש תשובה. ולכן השאלות תמיד ממשיכות להציק לאדם, עד שהוא מוצא את התשובה. וכאן נסביר, מדוע מוכרח שיש תשובה לכל השאלות. והעניין הוא, כי לא באמת צריך למצוא תשובה לכל השאלות. אבל כן צריך להבין את המציאות. והכוונה היא, שהאמת קיימת בכל מקרה. ובין אם האדם יודע או לא יודע ... והאם יש או אין בחירה? והאם יש או אין משמעות? והאם יש או אין סיבה? וכיוב לגבי כל שאר השאלות. והרעיון הוא, שגם אם האדם לא יכול להבין את הכל, אעפכ האדם מוכרח למסור את נפשו להבין את המציאות, ולהגיע לקצה ההבנה שלו. עד שהאדם יהיה בטוח בוודאות מוחלטת, שעפ השכל שלו, המציאות היא הגדרה כלשהי, ושהשכל שלו, לא יכול להבין את המציאות בצורה כלשהי. ובמקום לנסות למצוא תשובות לשאלות, לפני כן צריך לנסות להבין מה בכלל קיים, ומהי המהות של מה שקיים. כי העולם קיים, אבל מהו העולם? ... כי המציאות קיימת, אבל מהי מציאות? מה באמת מצוי? וכולי. ולמרות, שלא בהכרח שניתן להבין את המציאות בשלמות, עם השכל הקיים שמפריד את היש והאין, הרי שגם אם האדם לא מבין את המציאות, הרי שאעפכ המציאות קיימת בכל מקרה. ... חוסר ההבנה, נובע מכך שאין אפשרות לוגית למצוא תשובה? כי אולי יש כאן תהליך פרדוקסאלי, שאינו אפשרי להבנה בצורה שכלית? ועל האדם לזכור ולהבין, שגם אם המציאות היא פרדוקסאלית, עדיין האדם מוכרח להבין, את הפרדוקס שקיים בכל מקרה. ועל האדם להיות איש אמת, ולברר, האם בכלל יש שאלה. כי האדם מחפש תשובות, לשאלות שלא קיימות כלל. ובכל פעם שיש שאלה, על האדם לברר עם עצמו, מה הן הנחות היסוד שעליהן מבוססת השאלה, ... אין שום שאלה כלל? וכאשר האדם עושה את זה, אז הוא רואה את האמת. שמצד מהות המציאות יש פרדוקס שכלי, והוא שהיש והאין הם אחד. כי מצד אחד, יש צורות שונות. ומצד שני יש מהות אחת, שעפ השכל אין שום אפשרות שמשהו יהיה נפרד ממנה. ואעפכ, יש צורות שנפרדות ממנה. והוא הפרדוקס, של סוד הצמצום. וכאשר האדם ... שהוא לא מבין ולמה הוא לא מבין אותו, אז האדם רואה ומבין את הפרדוקס, ומבין שאי אפשר להבין אותו בשכל שלו. ואז האדם, על ידי זה שהוא מוסר את נפשו להבין את הפרדוקס, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש. שהאדם מבין פתאום שהיש והאין הם אחד, ושאין שום שאלה כלל. ולא המציאות היא המשוגעת, אלא כרגע הוא המשוגע וכולי. ובסיכומו של דבר, האדם מוכרח להבין למה הוא לא מבין. ובכל פעם למצוא תשובות חדשות, עד שהאדם מגיע לשורש כל השאלות, שהוא הפרדוקס של היש והאין. שגם קיימת צורה ומהות, וגם שאינו אפשרי שיהיה קיים משהו, יותר מאשר המהות האחת. ואז האדם מקבל שכל חדש, ומבין שהכל זאת ישות אחת ממש. ואז ממילא, גם האני והרצון והישות והתודעה והעולם וכל החיים של האדם ...
שאלות - הנפרדות, היא שורש כל השאלות - איך לשאול ולראות, שהכל אחד ושאין שום שאלה?
שאלות - הנפרדות, היא שורש כל השאלות - איך לשאול ולראות, שהכל אחד ושאין שום שאלה? כי כמות המידע, היא אין סופית. ומי שרוצה שלמות, צריך לדעת את הכל. ... ומי שידע ויבין דבר אחד בשלמות, יגיע לאחדות של המציאות, שכוללת בתוכה את הכל. והנה, האדם כל הזמן נתקל בשאלות חדשות. ובכל פעם שיש לאדם תשובה, מיד אחכ נוצרת שאלה חדשה, על התשובה הקודמת. והשאלה היא, איך מגיעים במהירות, לשורש האמיתי של כל השאלות. כדי למצוא מהר יותר את מהות כל השאלות, ואז כמובן להבין את השכל האחד, שהוא התשובה של כל השאלות? והעניין הוא, כי לכל השאלות שיש בעולם, יש שורש אחד ויחיד. והוא, ניגוד ההפכים של היש והאין. כי בשורש המציאות, היש והאין הם אחד. וזאת השאלה החזקה ביותר בעולם, שהיא שורש כל השאלות. כי היא חיבור ההפכים המנוגדים, שהוא הפך כל המהות, של התפישה השכלית של האדם. והשאלה הזאת, היא השאלה היחידה שבאמת קיימת במציאות. וכל השאלות שיש בעולם, הן רק צורות שונות של השאלה הזאת. כי כל השאלות שיש בעולם, הן צורות שונות של השאלה, האם יש או אין. כי כל השאלות שיש בעולם, נובעות, מכך שיש אצל האדם, חשיבה של נפרדות, בין שתי אפשרויות שונות. כגון לדוגמה, שהאדם מתלבט מה לעשות, שזה נובע רק משום, שהוא עושה הפרדה, בין האפשרויות השונות. וכאשר האדם שואל את עצמו באיזו דרך ללכת, או איזו תשובה נכונה, או כל התלבטות בין מספר אפשרויות, הרי שכל השאלות שיש לאדם בכל נושא שהוא, הן רק משום, שהאדם מאמין, שיש הבדל בין התשובות השונות והאפשרויות השונות. ומי שהוא חכם, שרוצה להבין את המציאות באמת, ללא שום אמונה כלל, אלא אך ורק מתוך ידיעה של אמת, עליו לשאול את עצמו, האם בכלל יש הבדל בין האפשרויות השונות. כי האדם, טועה בכך שעל דבר שהוא אחד, הוא אומר שהוא שניים. דהיינו, שמצד האמת, מי שישתמש בשכל שלו, יראה שאין שום הבדל אמיתי, בין שום דבר לשום דבר, וכל ההבדלים, הם שקריים בלבד. ומי שרוצה לצאת מכל השאלות שלו, עליו להבין, שבעצם כל השאלות שלו, נובעות מתוך כך, שנדמה לו בטעות, שיש הבדל בין התשובות השונות והאפשרויות השונות. והשכל של האדם הוא ככ קטן, עד שהוא לא מסוגל להבין, כיצד זה אפשרי בכלל שאין הבדל. כי האדם, בטוח שכן יש הבדל. ואעפכ, מי שרוצה לרפא את נפשו, עליו להטיל ספק בתפישת הנפרדות שלו. ועליו לברר את האמת ולשאול, האם באמת יש הבדל אמיתי, בין אם אני אעשה כך או אחרת? והאם באמת יש הבדל אמיתי, בין התשובה הזאת, לבין תשובה אחרת, שנראית הפוכה ומנוגדת לה? וכאשר האדם שואל את זה, אז מיד קופץ השקר ואומר לו, ברור שיש הבדל, כי זה דבר אחד, וזה דבר אחר. וזה, ... הדבר הוא כך ולא אחרת? כגון לדוגמה שהאדם מתלבט, האם באמת יש הבדל בין דבר לבין היפוכו. ועל האדם לשאול, למה יש הבדל בין הדבר הזה לבין הדבר הזה? ומה גורם לכך, שיהיה הבדל בין הדברים האלו? ולמה הצורה ... אפילו לא כתעתוע? ובכל פעם שהאדם נתקל במחשבה, שאומרת לו שיש הבדל בין שני דברים, על האדם להכות את השכל הזה, עם השאלה, אולי ההפך הוא הנכון? ולמה הדבר הוא כך ולא אחרת? למה יש הבדל בין הדברים? ואולי ... והוא מוכרח להבין את מהות המציאות, ואת מהות ושורש ההבדלים שבין הצורות השונות שבמציאות. ומי שיברר את האמת עד הסוף באמת, דהיינו, ימסור את נפשו להבין, כיצד קיימת הנפרדות הזאת? ולמה יש את הנפרדות הזאת? ומה גורם לכך שהנפרדות ... הוא יגלה שבכלל אין שום נפרדות כלל, אפילו לא כאשליה. אלא הכל אחד ממש. ואז כאשר האדם הולך עד הסוף ועד הקצה האחרון, של המאמץ להבין את המציאות, ולא לקבל כמובן מאליו את הנפרדות ואת ההפרדה שיש בין דבר ... מוסר את נפשו להבין את מהות ההפרדה הזאת, אז על ידי זה הוא רואה את האמת שהכל אחד, וכל השאלות נעלמות לגמרי, ואז האדם חי חיים טובים באמת. ולא שהאדם מגלה שבשורש הכל אחד, ושאעפכ יש נפרדות. כי זאת לא הבנה של אחדות, וזאת הבנה שעדיין יש בה שאלות. כי עדיין יש הפרדה בין השורש והמהות, לבין הצורה. אלא מדובר על הבנה פנימית באמת, ששם האדם רואה את האמת, שהצורה נכללת במהותה, לישות אחת ממש. שאז אין שום שכל של נפרדות, ושום שאלה כלל. ויש נפרדות וגם אחדות, בו זמנית כישות אחת וכולי.
לשאול באמת, שאלה של אמת - לא משנה השאלה, משנה האמת של השאלה
לשאול באמת, שאלה של אמת - לא משנה השאלה, משנה האמת של השאלה כי האדם שואל הרבה שאלות, והוא מתפלא למה הוא לא מקבל תשובות, או למה הוא מקבל תשובות שאינן האמת. ומי שרוצה לקבל תשובות של אמת, עליו לשאול את השאלות שלו באמת. ולא חשוב מהי השאלה, חשוב שהיא תהיה באמת. כי העיקר, הוא לא השאלה, אלא הרצון האמיתי של ... יותר מאשר אפשרות אחרת, ושאין לאדם טיפת מחשבה ואמונה, שאפשרות אחת תתברר כנכונה, יותר מאשר אפשרות אחרת. וכאשר האדם שואל באמת, דהיינו, שהוא באמת רוצה לדעת את האמת. ולא שהאדם שואל שאלה, כי הוא רוצה לספק איזה צורך שלו, אלא שהאדם שואל את השאלה, כי הוא באמת רוצה לדעת את האמת, כדי לדעת את האמת, אז על ידי זה, האדם שואל את השאלה באמת, ממקום של השתוות אמיתית, ואז האדם מקבל תשובה של אמת, שהכל אחד באמת.
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות למה מתלבטים בתהליך קבלת החלטות? אליעד כהן מסביר את הקושי בתהליך קבלת החלטות, באמצעות דוגמה של ... יותר, אחרת מתאימה יותר לסגנון שלו, ושלישית אולי מתאימה לאירוע מסוים. עצם ההתלבטות נובעת מהתפיסה של נפרדות - הרגשה שכל אפשרות היא שונה ונפרדת מהשנייה. אולם אליעד כהן מציע נקודת מבט נוספת: אם האדם היה עיוור צבעים, הוא כלל ... אפשר לחזור לתחושה של אחדות על ידי התבוננות מעמיקה במהות של הדברים. הוא מדגים איך אפשר לעשות זאת באמצעות שאלות פשוטות אך עמוקות. אדם שמתלבט בין חולצות יכול לשאול את עצמו: האם באמת יש הבדל בין החולצות? האם ההבדל הזה באמת חשוב?. לדוגמה, אם האדם מתלבט בגלל מה שאחרים יחשבו עליו, הוא יכול להמשיך לשאול את עצמו מדוע חשוב לו מה שאחרים חושבים. אולי הוא יגיע למסקנה שמה שחשוב לו באמת זו ההרגשה הטובה ... לגלות שההרגשה הטובה בכלל לא תלויה בחולצה, אלא תלויה בתחושתו הפנימית כלפי עצמו, ללא קשר לבחירה הספציפית. ככל שאדם שואל את עצמו למה זה חשוב לי? יותר פעמים, כך הוא מתקרב חזרה אל תחושת האחדות, כי הוא מבין שההבדלים ... אליעד כהן מדגיש ששאלת המפתח לחזרה לתחושת האחדות היא השאלה מה האמת?. כאשר אדם עומד מול דילמה, אם הוא שואל את עצמו ברצינות האם באמת יש הבדל בין האפשרויות?, האם באמת זה משנה?, הוא יגיע להבנה שההבדל אינו קיים ... חווה את תחושת האחדות. מהי נקודת המבט של האחדות לעומת נקודת המבט של הנפרדות? נקודת המבט של הנפרדות גורסת שכל אפשרות היא ייחודית, נפרדת, בעלת יתרונות וחסרונות משלה, ולכן קשה להחליט בין האפשרויות. לעומת זאת, נקודת המבט של האחדות ... ביניהן הם הבדלים שטחיים בלבד. כדי לעבור מנקודת המבט של הנפרדות לנקודת המבט של האחדות, צריך לתרגל התבוננות ושאילת שאלות חוזרת ונשנית, עד שמגלים את המכנה המשותף המהותי בין כל האפשרויות. איך חקירה עצמית מובילה לחוויית האחדות? אליעד כהן ... האחדות מתאפשרת רק כאשר אדם מוכן לחקור לעומק את ההתלבטות שלו. אם אדם מתלבט בין שתי החלטות, הוא צריך לשאול את עצמו שוב ושוב שאלות כמו: למה זה משנה לי?, מה באמת חשוב לי?, מה עומד מאחורי ההתלבטות?. ככל שהחקירה העצמית עמוקה יותר, כך ...
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית מה זה אומר להיות אמיתי? איך שאלות להתבוננות עצמית משפיעות עלינו? הרצאה זו עוסקת בהבנת המהות של להיות אמיתי ובחינת שאלות פנימיות שיכולות לעזור לאדם להבין את עצמו ואת קיומו. במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציע מספר שאלות יסודיות שהאדם צריך לשאול את עצמו כדי להתחיל את הדרך להבנה עמוקה יותר של התודעה והקיום. מה המשמעות של להיות אמיתי? איך זה ... מסייעת בתהליך ההתבוננות העצמית? מה משמעות הקיום, ולמה אני קיים דווקא ברגע הזה? ההבנה הזו נבניתה דרך התבוננות פנימית, ושאלות ששואלים את עצמנו מאפשרות לנו לחשוב על הקיום שלנו בצורה שמובילה לתשובות שלא תמיד ברורות. אליעד מסביר כי תהליך ההתבוננות וההבנה של עצמנו מתחיל בשאלות כמו מי אני? מה זה הקיום שלי? ו - למה אני קיים כרגע? כל שאלה כזו עוזרת לנו להיכנס ... אמיתי? אליעד כהן מציין כי כדי להגיע לחוויית האלוהים, יש להיות אמיתי עם עצמך. האמיתות הזו מתפתחת על ידי שאלות שמנחות את האדם להסתכל פנימה ולבקש תשובות כנות לגבי מי הוא ומהו קיומו. שאלות כמו מה זה אומר להיות אמיתי? או מה זה אומר להיות קיים? מקשרות אותנו להבנה מדויקת יותר של תודעתנו. במהלך ההרצאה, אליעד עובר את הדיאלוג הפנימי הזה, שבו כל תשובה מובילה לשאלה חדשה. לדוגמה, כששואלים מה זה אומר להיות אמיתי?, התשובה היא חיפוש אחר האמת הפנימית של כל אחד מאיתנו, והשאלות הללו עוזרות לנו לגלות מה אנחנו באמת, מעבר להנחות הקיימות במודעות שלנו. מה הקשר בין רצון לקיום לתודעה שלנו? אליעד כהן שואל גם למה אנחנו קיימים, ומדבר על הקיום הפיזי שלנו, שקשור לרצון הפנימי לקיום. כשאדם שואל את עצמו למה אני קיים?, הוא מתחיל להתבונן לא רק בקיום הפיזי שלו אלא גם בתודעה. התשובה לשאלה הזו ... את הרצון הבסיסי לקיום ולקיום התודעה. בהמשך ההרצאה, אליעד מסביר את הקשר בין הרצון לקיום לבין תודעה. אם אנו שואלים למה אני רוצה?, זו שאלה פילוסופית המובילה אותנו להבין שהרצון שלנו הוא זה שמניע את קיומנו. כל דבר שברצוננו לעשות או להשיג קשור באופן ישיר להיבטים העמוקים של הקיום והתודעה שלנו. מהו תהליך ההתבוננות העצמית? איך שאלות פנימיות עוזרות להבין את הקיום? מהו הקשר בין חוויית האלוהים לבין להיות אמיתי? מה משמעות התודעה והקיום של האדם? ...
לשאול שאלות, איזה שאלות לשאול, בירור האמת
לשאול שאלות, איזה שאלות לשאול, בירור האמת
לשאול שאלות, איזה שאלות לשאול, בירור האמת איך לשאול שאלות בצורה נכונה לחקירת האמת? הדרך לשאול שאלות נכונות ולהגיע להבנת האמת המוחלטת היא נושא מהותי שאליעד כהן מסביר לעומק בהרצאה זו. אליעד מדגיש את החשיבות של לשאול שאלות נכונות ולברר כל פרט עד תום, ללא השארת פינות לא פתורות. השאלות הן כלי מרכזי וחשוב שבאמצעותו אדם יכול להבין לעומק את המציאות ואת עצמו. מטרת שאלות אלו היא להגיע לחקר האמת המלאה, בלי להסתפק בחלקי תשובות או בתשובות שטחיות ולא מבוררות עד הסוף. למה חשוב לשאול שאלות בכל נושא? אליעד מסביר שבני אדם רבים רגילים לקבל את הדברים כפי שהם, בלי לשאול ובלי לברר. אך הוא מבהיר כי לשאול שאלות הוא הבסיס להתקדמות אמיתית בחיים, הן מבחינה שכלית והן מבחינה רוחנית. הוא מדגיש כי כל רעיון או תפיסה שהאדם מקבל או שומע חייבים לעבור בירור מקיף ויסודי. השאלות צריכות להיות מכוונות אל לב ליבו של הנושא, בלי לפחד לגלות שאולי האדם טועה, ואולי המציאות שונה ממה שהוא חושב. הבירור שאליעד מתאר נעשה על ידי שאילת שאלות מדויקות וברורות: - האם זה באמת נכון? - אולי זה לא נכון? - אולי זה נכון רק באופן חלקי? - אולי יש אמת גדולה יותר, אחרת, או עמוקה יותר? שאילת שאלות מסוג זה מאלצת את האדם להסתכל מעבר להנחות יסוד ולהעמיק בבחינת התפיסות שלו. איך לדעת אילו שאלות לשאול? אליעד מסביר שצריך לשאול שאלות שמאתגרות את ההנחות הכי בסיסיות שלנו. הוא נותן דוגמה לאופן שבו אפשר לפרק כל טענה לשאלות קטנות יותר: - מישהו אומר טענה מסוימת. - אתה שואל: האם זה באמת ככה? - אתה ממשיך להקשות: אולי זה לא בדיוק כך, אולי זה רק חלקית כך? - ואז שואל שאלות נוספות כגון: אולי זו האמת אבל רק בתנאי מסוים, אולי רק חלק מזה נכון או אולי שום חלק מזה אינו נכון? באמצעות שאלות כאלו, האדם מברר את כל הפרטים ולא משאיר אף חלק מהנושא לא ברור. בדרך זו ניתן להגיע להבנה עמוקה ומדויקת יותר של כל נושא ושל כל אמת. איך שאלות מקדמות הבנה רוחנית? אליעד מוסיף ששאילת שאלות אינה רק תהליך אינטלקטואלי, אלא גם תהליך פנימי של בירור רוחני. כאשר אדם שואל שאלות, הוא לא רק מברר את האמת של הטענות החיצוניות, אלא גם מבין יותר את עצמו ואת טבע התפיסה שלו. הוא מבין כיצד פועל שכלו וכיצד הוא עצמו מגיב למציאות. על ידי שאלות, האדם יכול לזהות: - איפה ההבנה שלו מוגבלת. - באיזה מקומות הוא מקבל הנחות אוטומטיות. - איך הוא יכול להגיע להבנה עמוקה יותר של מהות הדברים. דוגמאות לסוגי שאלות שחשוב לשאול אליעד נותן דוגמאות רבות של שאלות שצריך לשאול על מנת להגיע לאמת המוחלטת: - האם הטענה שאני מאמין בה, היא אמת מוחלטת או אמת יחסית? ... זה פותחת אפשרות להסתכלות חדשה ומאפשרת להגיע לרבדים עמוקים יותר של הבנה ושל הכרה. מדוע אנשים לא שואלים מספיק שאלות? אליעד מציין שאחת הסיבות שאנשים לא שואלים שאלות היא הפחד להטיל ספק במה שהם כבר יודעים או חושבים שהם יודעים. לעיתים קרובות, אנשים מפחדים מהאפשרות שהידע שלהם מוטעה או חלקי, ולכן נמנעים מלשאול שאלות שעלולות להפריך את אמונתם הנוכחית. אבל דווקא השאלות האלה הן שמאפשרות לאדם להשתחרר מאשליות ולצאת אל מרחב של הבנה אמיתית ושל חופש פנימי. סיכום וחשיבות התהליך של שאילת שאלות ההרצאה של אליעד ממחישה כי לשאול שאלות נכונות ועמוקות היא הדרך הטובה ביותר להתקדם, לגלות אמיתות חדשות ולפתח הבנה שלמה ומדויקת יותר של המציאות. הוא מעודד את האדם לשאול שאלות ללא חשש, להתעמת עם ספקותיו ולברר את האמת עד תום. לדבריו, זו הדרך היחידה להפסיק להיות תלוי בתפיסות חלקיות ולהגיע לשחרור פנימי ולהבנה אמיתית של המציאות. לסיכום, שאלות הן הכלי המרכזי שדרכו אדם יכול לברר את האמת, לזהות את הגבולות של הידע שלו ולהעמיק לתוך מהות הדברים בצורה נכונה ויסודית. אליעד ממליץ תמיד לשאול שאלות, להטיל ספק, ולא לקבל שום דבר כמובן מאליו. איך לשאול שאלות נכונות? האם כל מה שאני חושב נכון? איך לברר את האמת לעומק? למה חשוב להטיל ספק בכל דבר? כיצד להגיע להבנה רוחנית באמצעות שאלות?
האם יש סוף לשאלות, להבין את השורש של הכל
האם יש סוף לשאלות, להבין את השורש של הכל
האם יש סוף לשאלות, להבין את השורש של הכל האם יש סוף לשאלות? בשיחה זו אליעד כהן מסביר האם יש אפשרות להגיע למצב שבו השאלות נפסקות לחלוטין, ומה בדיוק המשמעות של להבין את השורש של הכל. בתחילת הדברים אליעד מציין נקודה חשובה: האדם לא ... ננעל באופן מוחלט ומצביע תמיד אל אותו הכיוון באופן קבוע. הכוונה היא לכך שבמציאות, על אף שנראה שהחיפוש אחר תשובות הוא אינסופי, ישנו למעשה פתרון סופי. כמו מגנט שברגע שאתה מצליח לכוון אותו בדיוק למקום הנכון, הוא מתקבע על ... הוא כבר בעל ערך רב. זה בדיוק כמו האכילה שתמיד תהיה בעלת תועלת, גם אם האדם לא יאכל עד הסוף את כל האוכל שקיים. למעשה, כל הבנה, קטנה ככל שתהיה, מקדמת את האדם ומביאה אותו להתקרב אל אותו מצב סופי של הבנה מלאה ומוחלטת. האם באמת קיים סוף לכל השאלות? אליעד חוזר ומבהיר כי בניגוד למה שחושבים, המציאות אינה בהכרח אינסופית מבחינת שאלות ותשובות. אף על פי שלכאורה יש אינספור שאלות שהאדם יכול לשאול, במציאות, אם הוא יתמקד ויבין את השורש הבסיסי של הכל - שאלות חדשות לא ייווצרו. במילים אחרות, הבנה אמיתית ומלאה של שורש הדברים מביאה לכך שהאדם מפסיק לייצר שאלות חדשות. הוא מדגיש שהסיבה לכך היא שישנה נקודה אחת או רעיון בסיסי מסוים, שכאשר הוא נתפס ומובן, הכל הופך ... ויישאר יציב. כך גם האדם, ברגע שהוא מבין לעומק את נקודת המפתח, הוא מפסיק את התנועה הבלתי פוסקת של השאלות והספקות. מהי נקודת המפתח שצריך להבין? אליעד לא חושף באופן ישיר וחד - משמעי מהי אותה נקודת מפתח, אבל ... גלוי, שדורש מהאדם חקירה מעמיקה. כאשר הוא מגלה את אותו טריק, הוא זוכה להבנה מוחלטת וברורה שמבטלת את הצורך בשאלות נוספות. לבסוף, אליעד מסכם את הרעיון העיקרי: יש סוף לשאלות, וישנה נקודה מוחלטת של הבנה שברגע שאדם מגיע אליה, הוא חווה הבנה מוחלטת ושלמה של המציאות. למרות שהדרך לשם דורשת מאמץ, כל צעד של הבנה בדרך מועיל ומקרב את האדם לאותה הבנה מוחלטת. האם יש סוף לשאלות? מהי נקודת המפתח להבנת הכל? איך מפסיקים לשאול שאלות? מדוע הבנה חלקית היא חשובה? מהו הטריק להבנת המציאות? איך מגיעים להבנה מלאה?
להתבונן תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה
להתבונן תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה
להתבונן תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה איך אפשר להתבונן תוך כדי חיי היום יום? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להתבונן תוך כדי ... כדי להראות שאפשר וצריך לנצל את אותו ספייס של מודעות פנימית לטובת התבוננות אמיתית יותר על הפעולה עצמה, דרך שאלת שאלות. מדוע חשוב לשאול למה תוך כדי עשייה? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של שאלת למה תוך כדי עשייה רגילה ויומיומית. הוא מסביר ... להתבונן בפעולה מזווית אחרת, פנימית ורוחנית יותר. לדוגמה, אדם שמתרכז לפתור תרגיל מתמטי יכול לתפקד טוב יותר אם הוא שואל תוך כדי התהליך שאלות כמו: למה אני פותר את זה?, למה בדרך הזו ולא אחרת?, או מה הסיבה שאני עושה את הפעולה הזו?. השאלות הללו יוצרות מצב שבו האדם פועל באופן טכני מצד אחד, אך מצד שני, הוא עדיין שומר על חיבור עמוק ... הוא יכול עדיין להחזיק בתוכו מודעות גבוהה יותר של התבוננות פנימית, שמתמקדת באחדות הכללית של כל הדברים. כלומר, לראות שכל הפעולות, התחושות והמחשבות הן חלק ממשהו רחב יותר, כללי וכולל. האם התבוננות תוך כדי עשייה מפריעה לביצוע המשימות? נקודה ... איך משלבים התבוננות עם חיי היומיום בפועל? לסיכום, אליעד כהן מציע ליישם את ההתבוננות תוך כדי חיי היומיום באמצעות שאלות פשוטות שמלוות כל פעולה: למה?, מדוע אני עושה זאת?, מדוע כך ולא אחרת?. השאלות הללו מאפשרות לאדם להישאר מחובר לחיים, לפעולות הרגילות ולחובותיו, ובו - זמנית להכניס פנימה מודעות עמוקה ואמיתית. כך האדם ... של אחדות בתוך עולם של פעולות נפרדות. איך להתבונן בחיי היום יום? כיצד לפתח מודעות תוך כדי עשייה? איך לשאול שאלות פנימיות? מהי אחדות בתוך הנפרדות? איך להתרכז בפעולה ובמודעות בו זמנית? כיצד התבוננות משפרת את איכות החיים? איך לשלב ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להרגיש שאין הבדל, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להרגיש שאין הבדל, איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, ייעוץ פילוסופי, אימון אישי לפרישה בנושאי להרגיש שאין הבדל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.1406 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 22:04:25 - wesi1