... יודע, שמצד אחד, מחויב המציאות שהוא תמיד
ירגיש גם רע וגם טוב. ומצד שני, מחויב המציאות, שאין שום טוב ורע כלל. כי כל זמן שהאדם יודע שהוא ... מחויב ומוחלט, שמחויב המציאות שהוא תמיד
ירגיש גם רע וגם טוב, דהיינו, כאשר האדם מבין בשלמות, שאין בעולם שלנו שום שלמות, אז ממילא האדם לא ... זה בעצם אומר, שהאדם, בשלמות, מוכן
להרגיש גם רע. וכאשר האדם, בשלמות, מוכן
להרגיש גם רע, על ידי זה הרע, הוא כבר לא באמת רע. כך שהאדם סובל, רק משום שהוא חושב, שאפשרי ... לדמיין את עצמו במצב אחר, שבו הוא לא
מרגיש גם רע , אלא האדם מסוגל לדמיין את עצמו, רק במצב שבו הוא
מרגיש גם רע תמיד. ועל ידי זה, הרצון של האדם להרגיש רק טוב, ושלא להרגיש שום רע כלל, הרצון הזה ... אין רק טוב. דהיינו, האדם בשלמות רוצה
להרגיש גם רע. ואז ממילא, האדם מרגיש שלמות, גם כאשר הוא מרגיש רע. ואעפכ ולמרות כל הנל, מי שיתבונן ... כי האדם לא מסוגל להכיל, את זה שהוא תמיד
ירגיש גם רע. והאדם לא מסוגל להכיל, את זה שתמיד הוא יחווה חוסר שלמות. ולכאורה, עפ השכל וההיגיון ... גם רע. ואכ, מאחר שהשכל מחייב שהאדם תמיד
ירגיש גם רע, אכ, למה האדם לא מוכן לקבל את זה, שהוא תמיד
ירגיש גם רע? ולמה האדם ממשיך תמיד בתוך ליבו, לחפש את השלמות? ולמה האדם לא מוכן לקבל בלב שלם ובשלמות, את זה שהוא
מרגיש גם רע? והתשובה היא פשוטה, כי אכן מצד השכל האנושי, מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע, ... מבין בשכל שלו, שמחויב המציאות שהוא תמיד
ירגיש גם רע, הרי שהאדם לא מוכן לקבל את זה. כי הידיעה המחויבת מצד השכל, היא לא באמת מחויבת, מצד ... הדברים. ומנקודת המבט הזו, מחויב שהאדם
ירגיש גם רע תמיד. ויש גם נקודת מבט נוספת, שבה, השכל עצמו הוא רק אפשרי בלבד, ושבה, התפישה ... מבין, שמצד השכל הנפרד שלו, הוא תמיד
ירגיש גם רע. ואז האדם רוצה את זה בשלמות, כי הוא מבין שזה מחויב וכולי. ...