...ירגישו בנוח לפנות אליך, עליך ליצור סביבה נעימה, שבה הם לא חוששים להעיר הערות או לשאול שאלות. חשוב לא רק להימנע מביקורת שלילית או מזלזול, אלא ממש להראות לאותו אדם שאתה שמח לשמוע את דעתו. גם כאשר ההערה לא חכמה במיוחד, עדיף להסביר בצורה מכובדת למה ההערה לא מדויקת או לא נכונה, ולתת לו את התחושה הטובה שאתה מעריך את עצם הפנייה. היחס הזה גורם לאחרים להרגיש שהם רצויים ומוערכים, וכך ימשיכו לשתף אותך גם בנושאים רציניים וחשובים, וגם יעשו זאת בצורה טובה ויעילה יותר בעתיד. לסיכום: למה חשוב לא להשתיק אחרים? חשוב...
...שבו אתה לא נמצא בעמדה מתנשאת או תוקפנית, אלא מתוך רצון אמיתי להקשיב, להבין ולהגיע למסקנה משותפת. האדם שאתה מדבר איתו צריך להרגיש שהמטרה שלך היא לא לפגוע בו, אלא לעזור לו לראות את הדברים אחרת. כך הביקורת לא נתפסת כפגיעה אלא כדאגה ואכפתיות. איך להקשיב ולמה להטיל ספק בעצמך כשאתה מבקר מישהו אחר? נקודה קריטית נוספת היא היכולת שלך להטיל ספק בעצמך כשאתה מבקר מישהו אחר. אם אתה לא מסוגל אפילו לרגע להניח שאולי אתה טועה, אתה בעצמך נמצא בבעיה. כדי להעביר ביקורת אפקטיבית ואמיתית, אתה חייב להיות פתוח לרעיון שאולי...
...כל פרט חשוב יכול להוביל להצלחה בהזדמנות הבאה. האם הכישלון עצמו יכול להוביל להצלחה? לא בהכרח. הכישלון לא מגביר אוטומטית את הסיכוי להצלחה. לעומת זאת, ניתוח הכישלון והבנת מה לא עבד נכון הוא מה שיכול להגדיל את הסיכוי להצלחה עתידית. עם זאת, אם לא תתבצע ניתוח של הכישלון, לא תוכל ללמוד ממנו, ובכך תגדיל את הסיכון להיכשל שוב. איך ללמוד מהניסיון? כמו שחשוב ללמוד מהטעויות האישיות, חשוב גם ללמוד מהטעויות של אחרים. חכם לומד מניסיון של אחרים - אם אתה רואה מישהו אחר טועה, כדאי לנתח את טעותו וללמוד ממנה, כך תוכל...
...ההתמקדות בלמידה מהטעות עצמה. למה זה לא בסדר לחזור על טעויות? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאין בעיה עם עצם הטעות, אך קיימת בעיה רצינית עם חזרה על טעויות. לעשות טעות זה טבעי ולפעמים אפילו מועיל, בתנאי שהאדם לומד ממנה. מי שטועה צריך מיד לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות: מה בדיוק טעיתי? למה טעיתי? מה גרם לי לטעות? איך אוכל להימנע מלחזור על הטעות בעתיד? מה אפשר לשפר כדי להקטין את הסיכוי לחזור על אותה טעות? כאשר האדם מנתח את הטעות שלו בצורה יסודית, הוא למעשה הופך את הטעות להזדמנות לצמיחה ולמידה. לכן...
...כי לא תמיד ניתן להוכיח שזאת האמת. חשוב להבין שלפני שאפשר להגיע לאמת, יש לוודא שהמושגים וההגדרות שלנו תואמים למה שציפינו למצוא. האם זה טבעי לדעת מה האמת? בהרצאה, מתוארת מערכת המבוססת על חושים וזיכרונות שמסייעת לאנשים להבין מה האמת. כל אדם נולד עם המנגנון הזה - מה הוא יודע, מה הוא זוכר, מה הוא רואה. לפעמים, מה שחשוב הוא לא להוכיח את האמת באופן ישיר, אלא להבין את מערכת האמיתות של כל אדם ולהסכים על העובדות הבסיסיות. למשל, ישנו מכשיר שנקרא טלפון, והתהליך של ללחוץ על כפתור כדי להדליק אותו הוא פעולה המבוססת...
...היא ההנחה שהצד השני הבין בדיוק את מה שהתכוונתם לומר. לדוגמה, מנהל מסביר לעובד: אני רוצה שתטפל במשימה מסוימת, העובד מהנהן ואומר הבנתי, אך בפועל הוא מבצע משהו אחר לגמרי ממה שהתכוון המנהל. מדוע זה קורה? כי לא נעשתה פעולה של וולידציה, כלומר, אימות של ההבנה ההדדית. לכן, בכל פעם שאתם נותנים למישהו משימה, לא מספיק להסביר לו מה צריך לעשות. אתם חייבים מיד לאחר ההסבר לשאול אותו: מה הבנת? מה אתה הולך לעשות?. עצם השאלה מה הבנת? היא בעצם כלי עוצמתי וחשוב שיכול לחסוך הרבה מאוד כאב ראש ובעיות בעתיד. כיצד לעשות...
...אלא להבין את הסיבה המדויקת ולהבטיח שהפתרון יהיה אפקטיבי. אם הנוהל נבנה נכון והעובד עדיין לא מצליח ליישם אותו, ייתכן שיידרשו הכשרה, הסבר נוסף, או אפילו שינוי בתפקיד העובד. חשיבות תהליך הלמידה מטעויות בארגון נקודה חשובה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שהניהול האמיתי הוא תהליך מתמשך של למידה ושיפור. כל טעות היא הזדמנות לארגון להשתפר ולייעל את התהליכים שלו. טעויות הן בלתי נמנעות, אך החוכמה היא להשתמש בהן כדי להתקדם, ולא רק כדי להעניש או להעיר לעובד. כך, תהליך נכון של הפקת לקחים לא רק מונע חזרת טעויות, אלא...
...אבל כן ניתן למנוע את זה שטעויות אנוש יגרמו לאסונות. איך? לדוגמה באמצעות זה שבונים כמה מנגנונים שונים שאמורים לגבות אחד את השני ולגבות מצבים של טעויות אנוש אפשריות. הגיוני שתקרה טעות אנוש. ולכן כשמתכננים את המערכת, מראש צריכים לתכנן אותה בצורה כזו, שגם אם תקרה טעות אנוש, עדיין לא יקרה אסון. באמצעות מערכות גיבוי, מספר מערכות שעובדות במקביל על אותה המשימה וכולי. וזה שהמערכת לא נבנתה בצורה שכזו שתדע להכיל טעויות אנוש, זה כמובן מחדל. ומי אשם במחדל? תשובה: כל מי שהיה אחראי על התהליך ושהשפיע על התהליך...
...העברת מסר ברור לעובד שמה שהוא עושה משפיע ישירות על הצלחת החברה. השני הוא הסביבה שבה העובד פועל, אם הוא מרגיש חלק מקבוצת עבודה המעריכה את עבודתו ואת תרומתו, הוא ירגיש מוטיבציה גבוהה יותר להצליח. כיצד להתמודד עם בעיית המוטיבציה של העובדים? בעיות מוטיבציה בעובדים מקורן לעיתים בניגוד אינטרסים בין המעסיק לעובד. המעסיק רוצה שהעובד יבצע את המשימות בצורה הכי יעילה, בעוד שלעובד יש נטייה לפעול במינימום מאמץ. כדי להתמודד עם זה, על המנהל להבין שהעובד לא תמיד יפעל לפי רצון המעסיק אם הוא לא רואה את האינטרס האישי...
...לך דבר. אם עובד יחליט שהוא לא רוצה לעבוד, הוא פשוט יפסיק. לכן, המחשבה שעובד או ספק חייבים לך משהו היא מוטעית ואינה אפקטיבית בטווח הארוך. התייחסות כזאת פוגעת במוטיבציה ובתפוקה של העובדים. איך מייצרים איזון נכון בתקשורת בין אישית עם העובדים? מצד שני, אליעד כהן מסביר שגם להגיד בבקשה ותודה בתדירות גבוהה מדי או בצורה מוגזמת יכול לגרום לתופעה הפוכה. העובד עלול להרגיש שהעבודה שלו היא בגדר טובה או התנדבות, וכתוצאה מכך הוא עלול לשכוח את תפקידו המקצועי. חשוב למצוא איזון נכון בשימוש במילים אלו, כדי לא ליצור...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: להסביר למישהו את ההיגיון, למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: להסביר למישהו את ההיגיון, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לחיים, אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן פרטי בתחום להסביר למישהו את ההיגיון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331