... טוב, תקשורת בין אישית, העמדת פנים מדוע האדם מרגיש רע כשהוא צריך לשקר ולהעמיד פנים? אליעד כהן מסביר שאחד הקשיים המרכזיים שאנשים חווים בחייהם הוא התחושה שהם חייבים
להיות שחקנים, כלומר, להעמיד פנים מול אחרים שהכל בסדר, גם כאשר בתוכם הם חשים רע מאוד. אליעד מביא דוגמה של אדם שצריך להגיע לעבודה למרות שמצבו הפנימי רע מאוד, ולכן הוא חייב להעמיד פנים מול ... או מהאנשים סביבו, אבל בכל זאת הוא נאלץ להציג דמות של מישהו שאכפת לו. הדבר הזה יוצר עבורו מתח נפשי כבד, מפני שהוא מרגיש שהוא כל הזמן משקר גם לאחרים וגם לעצמו. האם
להיות שחקן זה בהכרח לשקר? אליעד מציין שהבעיה נוצרת מכך שהאדם מרגיש שהחיים שלו גרועים, ושהוא חייב להעמיד פנים שהכל טוב כדי לתקשר עם אנשים אחרים. הוא מסביר
שלהיות שחקן משמעותו שאתה לא יכול להיות מי שאתה באמת באותו רגע, כי אתה מפחד שאנשים לא יבינו אותך או לא יתקשרו איתך יותר. אך אליעד מבהיר שברמה מסוימת, כל אדם הוא שחקן במידה זו או אחרת, כי ... התפשרות מסוימת על אמת פנימית מוחלטת. לכן, במקום לראות את ההעמדת פנים כשקר מוחלט, יש לראותה כצורת תקשורת לגיטימית שמטרתה לאפשר חיים חברתיים תקינים. האם אפשר לבחור לא
להיות שחקן בכלל? אליעד מבהיר שיש שתי אפשרויות לאדם שנמצא בקונפליקט עם העמדת הפנים: או שיבחר להפסיק
להיות שחקן לחלוטה ויסבול מההשלכות החברתיות של זה (בדידות, קושי בתקשורת עם אנשים), או שימשיך
להיות שחקן תוך כדי מודעות לכך שזו בחירה שלו. אליעד מציין שאדם חייב להבין שגם הבחירה
להיות שחקן היא בחירה שהוא מבצע מתוך רצון או הכרח מסוים, ולא משהו שנכפה עליו באופן מוחלט. למה האדם כל כך שונא להרגיש שהוא שקרן? אליעד מדגים את הבעיה דרך דוגמה של אדם שמרגיש רע כי הוריו ...