... להגדיר או לתפוס במילים, תוך התמקדות בניסיון להבין את הבלתי מוגדר, את מה שלפעמים לא ניתן להשיג באופן ישיר. ההרצאה נפתחת בשאלה כיצד ניתן לחוות את האחדות או
להבין את המהות העליונה, כאשר אליעד מציין כי השאלות הללו דומות לשאלה איך להיות אלוהים? או איך להיות קבל. מה שמבדיל את השאלה הזו משאלות אחרות הוא המורכבות שבקביעת הגדרה ... על הדרך להבנה של המהות של הדברים. הוא טוען שבמהות אחת, לא קיימת הבחנה בין טוב לרע, ואי ההבחנה הזו היא המהות הכוללת של כל הדברים. הוא מציין כי מי שמחפש
להבין את מהות הדברים צריך להניח ששני הקטבים - טוב ורע - שייכים לאותו המהות. לאחר מכן, אליעד מציע את הדרך השלילית להבנה: במקום לשאול איך להשיג את הבלתי מושג, השאלה הנכונה היא מה יש להפסיק לעשות כדי לא להתרחק מההבנה של הדבר. הוא מציין שלפעמים הדרך הטובה ביותר
להבין את המהות או להשיג את הדבר הרצוי היא דווקא בהפסקת פעולות מסוימות. כך, השאלה כיצד להשיג משהו מוחלט או להבין את האמת המוחלטת, היא לא בהכרח שאלה שדורשת פעולה ישירה, אלא ... האמת המוחלטת, יכולה להתרחש דווקא כאשר אנחנו לא מנסים להיאחז במושג או בהגדרה. יש פעמים שבהן הפוקוס צריך להיות על מה לא לעשות ולא על מה כן לעשות, ובכך נוכל
להבין את מהות הדבר באופן עקיף. בשלב מאוחר יותר בהרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין המושגים המוחלטים לאנשים שמחפשים פתרונות מוחלטים לכל דבר. הוא מציין כי לעיתים השאלה מה האמת ... תחושה של רצון לא מוגדר. כהן מציע שזו לא השאלה הנכונה כי ברגע שהגדרנו רצון, הוא כבר לא לא מוגדר. הוא מדבר על ההבחנה בין טוב ורע, ומסביר שכאשר אדם רוצה
להבין את המהות של הדברים, עלינו להניח כי במהות האחת אין הבחנה בין טוב ורע, ואי - ההבחנה היא בעצם מהות כוללת של כל הדברים. בהמשך, אליעד כהן מתאר את הדרך השלילית להבנה - ... או לפחות להפסיק לעשות את מה שברור שאינו נכון. כמו כן, כהן מסביר שהבנה מוחלטת של משהו בלתי נתפס יכולה להתרחש אם לא ננסה להיאחז בו בצורה ישירה. אנו צריכים
להבין את המהות של הדברים בדרך עקיפה, לפעמים מבלי לנסות לתפוס את הדבר עצמו. יש פעמים שבהן הפוקוס צריך להיות על מה לא לעשות במקום על מה כן לעשות. לבסוף, אליעד כהן מבצע ...