... להגיע למצב, של רצון אמיתי
לידיעת האמת? ובו יתבאר, איך לזכך את הרצון, ואיך להביא את עצמך למצב, שבו באמת תרצה רק את האמת? וכפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר באמת, עליו להבין את ... באמת, להבנת המציאות כפי מה שהיא באמת. אלא שכל מי שיתבונן אל תוכו בעין אמיתית, יראה כי הוא לא באמת, רוצה את האמת כפי מה שהיא. כי לאדם חשובים עוד דברים, מלבד
ידיעת האמת. והשאלה הנשאלת היא, איך יביא האדם את עצמו למצב ההכרחי
לידיעת האמת, שהוא רצון אמיתי ויחיד
לידיעת האמת? כי כל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו, מלבד הרצון
להבין את האמת, הרי שהאדם הוא גם שקרן. כי הוא לא באמת כל כולו רוצה את האמת, אלא רוצה משהו אחר שהוא אינו האמת. ועל האדם להתבונן אל תוכו ולשאול את עצמו, למה בעצם הוא רוצה
להבין את האמת? ועכשיו שכל אחד יעצור לרגע אחד, וישאל את עצמו, למה באמת, הוא רוצה להבין מהי האמת, ומה בכלל אכפת לו מהי האמת? והאם כאשר האדם היה ילד קטן, באמת ... ומה בכלל אכפת לאדם מה האמת, ואת מי זה בכלל מעניין? והאם באמת, הוא רוצה רק את האמת? ומי שיעשה זאת, יגלה שיש לו הרבה תשובות (ואולי קצת תשובות), למה הוא רוצה
להבין את האמת. וכמובן שכל התשובות הן תשובות שחושפות את חוסר האמת של האדם. כי האדם חושב שהוא יצליח לשקר את המציאות. אבל את המציאות אי אפשר לשקר, והשקרים של האדם נוקמים בו, כפי רמת השקר שבה הוא חי. כי כל זמן שיש לאדם תשובה כלשהי, לשאלה למה הוא רוצה
להבין את האמת, הרי שהאדם הוא לא איש אמת. והאדם משקר את עצמו, בכך שהוא אומר שהוא רוצה
להבין את האמת, משום שהוא לא באמת רוצה את האמת, אלא האמת משמשת את האדם, כקרדום לחפור בו. והאדם, מספר לעצמו שהאמת מעניינת אותו ושחשוב לו לברר את האמת. אך באמת חשובים לאדם דברים אחרים, שבירור האמת הוא רק אמצעי של האדם. כי כל זמן שיש לאדם סיבה, מדוע הוא רוצה
להבין את האמת, הרי שבעצם האמת, היא רק אמצעי אצלו להשגת תכלית אחרת, והרי שהאדם לא באמת רוצה
לדעת את האמת, אלא רוצה משהו אחר. כי הטועה, הוא נאחז בלבוש החיצוני. ומי שהוא טועה, נדמה לו שהוא רוצה את הרצונות החיצוניים והסופיים שלו. אבל מי שיש שכל אמיתי, ... באמת רוצה, זה את הרצון הפנימי שלו, שהוא זה שמניע את האדם, לרצות את הרצונות החיצוניים שלו. וכך גם לגבי עניין חיפוש האמת, שהאדם מטעה את עצמו וחושב לעצמו שהוא
מחפש את האמת, ואחכ הוא מתפלא למה הוא לא מוצא אותה. אבל מי שהוא מברר את האמת, הוא מבין מיד שכל זמן שיש לאדם מטרה כלשהי מדוע הוא
מחפש את האמת, הרי שהוא לא באמת
מחפש את האמת, ולכן אל לו לאדם להתפלא מדוע הוא לא מוצא אותה. כי השקר והאמת הם שני הפכים. ואת האמת אפשר לקבל, רק כאשר האדם רוצה אותה באמת. והשקר והטיפשות שונאים ... כאשר בכלל הוא מחפש משהו אחר, הרי שהשקר הזה עצמו מרחיק את האדם מהאמת. ואי אפשר להתקרב אל האמת, בדרך של שקר או של אמונה וכיוב, כי אלו הפכים ממש. והאדם,
מחפש את האמת, בדרך של שקר. כי האדם מטעה את עצמו שהאמת מעניינת אותו, ואז הוא
מחפש את האמת, עם הרצון השקרי שלו. למרות שבכלל האדם לא אכפת לו מה האמת, אלא אכפת לו להרגיש טוב וכיוב. ואיך יצליח השקרן,
להבין את האמת בדרך של שקר?! ולכן כמובן, אנשים רחוקים מהאמת, משום שהם מחפשים אותה, אבל לא באמת. וכמובן שבתוך כל אדם יש גם רצון
לדעת את האמת, למען
ידיעת האמת, בלי שום אינטרס, גם אם זה יעשה לו רע. כי אם לא כן, היה האדם מרגיש טוב, על ידי זה שהיה משקר את עצמו, שהכל כרצונו. אלא שהרצון
לידיעת האמת, גורם לאדם להרגיש רע. והאדם גם רוצה את האמת, גם בלי שום תועלת עצמית. וכפי שביארתי את כל זה, במקום אחר.
ולחפש את האמת באמת, פירושו, כאשר הסיבה והתוצאה מתאחדים (שזו בחינת אחדות הזמן של המציאות, שהסיבה = תוצאה). דהיינו, שהסיבה שהאדם מחפש ורוצה
להבין את האמת, היא כדי
להבין את האמת. שהתוצאה של הבנת האמת, היא גם הסיבה היחידה, שלמענה מחפש האדם את האמת. ויש לאדם כוח רצון. ובכח הרצון של האדם, האדם רוצה רצונות שונים. והאדם רוצה ... בשלמות. וכדי להבין את המציאות בשלמות, לשם כך צריך בשלמות לרצות להבין את המציאות בשלמות. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון אחר כלשהו, מלבד רצון אחד יחיד ואמיתי
לדעת את האמת, הרי שרצונו אינו אמיתי. כי כל זמן שיש נפרדות, הרי שיש לה שורש וסיבה שקודמת לה. וכל זמן שיש אצל האדם יותר מאשר רצון אחד ויחיד, הרי שיש סיבה אחרת, שקודמת לרצונות הנפרדים שלו. כי הנפרדות, היא תוצאה של סיבה אחת של אחדות. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו, מלבד הרצון
להבין את האמת, הרי שהרצון של האדם
להבין את האמת, הוא לא הרצון החזק ביותר. כי הרצון החזק ביותר, הוא רצון אחד ויחיד שנמצא לפני כל הרצונות, לפני הנפרדות של הרצונות. ואם האדם מנסה
לדעת את האמת , באמצעות אחיזה שלו ברצון שלו
להבין את האמת, ברמה של רצון של נפרדות, דהיינו, רצון שהוא סופי שאינו שלם, הרי שזהו לא רצון של אמת, כי יש סיבה אחרת שקודמת לו. ורצון של אמת, הוא רצון אין סופי. ... בלבד, עד שכל הרצונות של האדם מתבטלים לגמרי ממש, הרי שאז הרצון של האדם הוא אין סופי, כי אין לו סוף וגבול, שהוא רצון פשוט. וכאשר האדם רוצה ברצון אין סופי
להבין את האמת, אז כמובן הוא מקבל את מה שהוא באמת רוצה, שזה
להבין את האמת ולהתאחד איתה. כי לאדם נדמה, שהוא רוצה להיות מאושר. ולהיות מאושר, פירושו להיות באחדות עם המציאות. ו