... המציאות זו הגדרה נכונה? אליעד מתייחס לשימוש במושג לרצות ומסביר שגם מושג זה מוגבל. כשאומרים לרצות את המציאות, מניחים אוטומטית
שלא לרצות הוא פחות טוב. למעשה,
לא לרצות שום דבר יכול גם להיות מצב אידיאלי כי הסבל של האדם נוצר מהרצון שלו בדברים מסוימים על חשבון אחרים. אילו האדם לא היה רוצה ... להכיל, כי במחשבה לא נכנס דבר והיפוכו. הוא מדגיש שהמטרה בסופו של דבר אינה לבחור באחת משתי הקצוות (להכיל או לא להכיל, לרצות או
לא לרצות), אלא להיות במצב שלישי, בלתי מוגדר, שבו שתי האפשרויות נכונות לחלוטין באותה מידה. זהו מצב שבו האדם רוצה את המציאות באופן ... לא להכיל זה לא טוב. וזה לא נכון, כי גם לא להכיל זה טוב. כשאני אומר, לך תרצה, זה אומר שזה לא טוב שלא תרצה, וזה לא נכון, כי גם
לא לרצות זה טוב. כשאני אומר לך, תשמח כאלוהים, זה גם לא נכון, ומה אם ההפך, מה ההפך לא טוב? ולכן במילים ובדימוי אנו אומרים, תכיל, ... גם זה וגם ההפך. שאלה: שלא נתפס בשכל. אליעד: נתפס, אבל לא בצורה מוגדרת. מה שבסוף אתה צריך לחוות, שאתה גם צריך לרצות את זה וגם
לא לרצות את זה. בסוף זה דבר אחר, שיש בו גם לרצות וגם
לא לרצות . מה זה? תחפש. אבל זה גם מאה אחוז לרצות וגם מאה אחוז
לא לרצות מבחוץ. וגם זה עצמו מוגדר ולכן לא נכון. בסוף זה גם זה וגם ההפוך שלו. בסוף אתה צריך גם לרצות במאה אחוז וגם
לא לרצות במאה אחוז כאחד, וגם להיות בנפרדות של רוצה ולא רוצה. ...