אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
מהו ניתוח סיבתיות וכיצד הוא עובד?

השיטה שנקראת 'ניתוח סיבתיות' מתמקדת בניתוח קשרים בין סיבה לתוצאה במציאות, תוך פירוק של טענות סיבתיות ומחקר מעמיק על כל רכיב בהן. הניתוח עוזר להבין אם יש קשר אמיתי בין שני אירועים, האם הסיבה אכן מובילה לתוצאה או אם יש גורמים נוספים שמשפיעים.

מהי סיבתיות?

סיבתיות, בהגדרה בסיסית, היא הקשר בין סיבה לתוצאה. לדוגמה, כאשר אדם משאיר כדור בידו והשנייה עוזב אותו, הכדור ייפול בעקבות השחרור. אם שני אירועים קרו בו זמנית, לא ניתן לקבוע קשר סיבתי ביניהם. הסיבה תמיד קודמת לתוצאה.

הסיבה והתוצאה: 4 טענות חבויות בכל משפט סיבתי

כשרוצים להבין קשר בין סיבה לתוצאה, עלינו לזהות ארבע טענות חשובות הנמצאות בכל טענה סיבתית:
  • הצהרה על קיום הסיבה:

    לדוגמה, "קיללו אותי".
  • הצהרה על קיום התוצאה:

    לדוגמה, "אני כועס".
  • הטענה שהסיבה מובילה לתוצאה:

    האם תמיד קיללה תוביל לכעס?
  • הטענה שהתוצאה נגרמת רק מהסיבה הזו:

    האם יש סיבות נוספות לכעס חוץ מהקללה?
דוגמאות מהחיים לניתוח סיבתיות

בכדי להבין את המשמעות של טענות סיבתיות, נבחן דוגמאות מהחיים:
  • "אני רעב, ולכן אני הולך לאכול":

    כאן יש 4 טענות:
    • הסיבה: רעב.
    • התוצאה: הליכה לאכול.
    • הטענה שהרעב מחייב אכילה: האם בהכרח רעב יוביל לאכילה?
    • הטענה שהתוצאה נגרמת רק מהרצון לאכול בעקבות רעב: האם יש גורמים נוספים כמו שעמום או לחץ?
  • "אני כועס כי קיללו אותי":

    כאן ניתן לבדוק אם באמת הקללה היא הגורם היחיד לכעס.
    • הסיבה: הקללה.
    • התוצאה: כעס.
    • הטענה שהקללה מחייבת כעס: האם תמיד קללה תגרום לכעס?
    • הטענה שהכעס נגרם רק מהקללה: אולי יש עוד גורמים כמו תסכול או עייפות?
  • "יש מגיפת קורונה, ולכן חובה לשים מסכות":

    כאן חשוב לשאול האם מגיפת קורונה באמת מחייבת מסכות.
    • הסיבה: מגיפת קורונה.
    • התוצאה: חובת עטיית מסכות.
    • הטענה שהמגיפה מחייבת את המסכות: האם יש דרכים אחרות להתמודד עם המגיפה?
    • הטענה שהמסכות נגרמות רק מהמגיפה: האם יש מניעים נוספים שמובילים לחוק המסכות?
כיצד לפתח חשיבה ביקורתית דרך ניתוח סיבתיות?

הניתוח הסיבתי מסייע בשיפור החשיבה הביקורתית. כל טענה סיבתית שמוצגת לנו (כמו "אני רעב ולכן אני הולך לאכול") צריכה להיות מנותחת לפי ארבעה שלבים:
  • חקירת הסיבה:

    האם הסיבה שנאמרה אכן קרתה? מי אמר שהיא קרתה? האם היא מוחלטת?
  • חקירת התוצאה:

    האם התוצאה היא אכן כפי שמתואר? האם אפשר לבדוק את המידה שלה?
  • הסיבה מחייבת את התוצאה?

    האם בהכרח כל סיבה חייבת להוביל לתוצאה זו?
  • האם התוצאה נגרמת רק מהסיבה?

    האם יש גורמים נוספים שמשפיעים על התוצאה?
האם השיטה באמת פותרת כל בעיה?

ניתוח סיבתיות הוא כלי שיכול לעזור לפתור בעיות רבות על ידי שאלת שאלות נכונות. יש המון שימושים שונים בשיטה זו, כולל טיפול אישי, פתרון בעיות אישיות, ובחינת החלטות מקצועיות או ציבוריות. בשיטה זו, כל טענה נבחנת לעומק ומסייעת לנו לראות את התמונה כולה.

סיכום

בעצם, השיטה של ניתוח סיבתיות מאפשרת לנו להבין את הקשר בין סיבה לתוצאה בצורה מעמיקה ומדויקת. אנחנו בודקים כל טענה סיבתית בארבעה שלבים חשובים, ובכך מביאים לפתרון בעיות בצורה חכמה יותר. עלינו לשאול את השאלות הנכונות על כל סיבה, תוצאה, ומה שנמצא ביניהם, כדי לוודא שההסבר שאנחנו מקבלים הוא אמיתי וכולל את כל הגורמים האפשריים.
מהי השיטה שנקראת 'ניתוח סיבתיות' ומה עומד מאחוריה?

השיטה הקרויה 'ניתוח סיבתיות' היא דרך חשיבה יסודית המנסה לפרק כל תהליך או כל הצהרה שמכילה "סיבה ותוצאה" לכמה רכיבי יסוד נפרדים, כדי לבחון אותם לעומק ולאפשר הבנה בהירה יותר של המציאות. השיטה משמשת ככלי לניתוח בעיות בחיי היומיום, לפתרון קונפליקטים רגשיים, להבנה מעמיקה של תהליכים, ולשמירה מפני הטעיות שבהן מישהו מציג הסבר מסוים לאירוע - אך לא בהכרח מוכיח אותו כיאות.

הרעיון הוא שבכל פעם שמישהו אומר "X קרה בגלל Y" - מסתתרת סדרה של טענות נפרדות שיש לפרק ולחקור צעד אחר צעד, כדי לוודא שאנחנו לא מקבלים כמובן מאליו את כל מה שנאמר, וגם כדי שנוכל ourselves להבין טוב יותר את עצמנו ואת הסובבים אותנו.

מהי בכלל סיבתיות וכיצד היא קשורה לניתוח סיבתיות?

ברמה הבסיסית, סיבתיות פירושה סיבה ותוצאה. במציאות שלנו מתרחשים כל הזמן אינספור אירועים, לעתים במקביל, לעתים בזה אחר זה. לעתים יש ביניהם קשר סיבתי, ולעתים לא. על מנת להגיד שיש קשר סיבתי בין שני אירועים - אחד מהם (הסיבה) חייב להתרחש לפני האחר (התוצאה). אם הם קרו בו זמנית, קשה מאוד לטעון שאחד גרם לשני. לדוגמה, אם כדור נופל מהיד לאחר שהאדם עוזב אותו, סביר להניח שהעזיבה (סיבה) הובילה לנפילת הכדור (תוצאה). אך אם באותה שנייה מישהו בארצות הברית מרים יד, ומישהו בישראל מדליק טלוויזיה, אין סיבה אוטומטית להניח שאחד גרם לשני רק כי זה קרה באותו רגע.

הבנת ארבע הטענות החבויות בכל משפט של סיבה ותוצאה

דבר יסודי בניתוח סיבתיות הוא להבחין שבכל "משפט סיבתי" מסתתרות ארבע טענות שונות, גם אם הן נאמרות לנו ברצף אחד. לדוגמה, במשפט "אני כועס כי קיללו אותי" יש לכאורה שני מרכיבים - 'קיללו אותי' (סיבה) ו'אני כועס' (תוצאה). אך למעשה, קיימים בו ארבעה חלקים נפרדים:
  1. ההצהרה על עצם קיום הסיבה (קיללו אותי).
  2. ההצהרה על עצם קיום התוצאה (אני כועס).
  3. הטענה שהסיבה מובילה לתוצאה (קיללו אותי - ולכן בהכרח אני כועס).
  4. הטענה שהתוצאה נגרמת מהסיבה המסוימת הזו (אני כועס - בגלל שקיללו אותי, ולא בגלל משהו אחר).
אנשים רבים נוטים לחשוב שיש כאן רק טענה אחת או שתיים, אבל בפועל, כשמפרקים את האמירה ומבררים כל חלק לגופו, מקבלים ארבעה שלבים למחקר, וזה מאפשר לגלות פרטים שלא נראים ממבט ראשון.

דוגמאות ליישום ארבע הטענות

כדי להמחיש היטב, נציג כמה דוגמאות נפוצות מחיי היומיום:
  1. אדם אומר: "אני רעב, ולכן אני הולך לאכול."
    • הסיבה: אני רעב.
    • התוצאה: אני הולך לאכול.
    • הטענה שהרעב מחייב אכילה: האם בהכרח כשאני רעב - זה מאלץ אותי לאכול?
    • הטענה שהתוצאה באמת קורית בגלל הרעב: האם אני אוכל רק כי אני רעב, או גם כי משעמם לי?
  2. אדם אומר: "אני כועס כי קיללו אותי."
    • הסיבה: קיללו אותי.
    • התוצאה: אני כועס.
    • הטענה שהקללה מחייבת כעס: האם תמיד קללה גורמת אוטומטית לכעוס?
    • הטענה שהכעס באמת בא רק מהקללה: אולי היו עוד סיבות, כמו עצבנות כללית, לחץ נפשי קודם?
  3. אדם אומר: "יש מגיפת קורונה, ולכן חובה לשים מסכות."
    • הסיבה: מגיפת קורונה.
    • התוצאה: חובת עטיית מסכות.
    • הטענה שהמגיפה מחייבת בהכרח מסכות: האם זו באמת הדרך היחידה או ההכרחית? אולי יש דרכים אחרות?
    • הטענה שהמסכות מוטלות דווקא בגלל הקורונה: יכול להיות שיש עניינים נוספים, כמו אינטרסים כלכליים או חברתיים?
בכל פעם שמבקשים להבין משפט שיש בו "כי", "משום ש", "עקב", "בגלל", "לכן", או כל הקשר אחר של סיבה ותוצאה, כדאי לעצור ולשאול: האם יש פה סיבה אמיתית? האם יש תוצאה אמיתית? האם הסיבה בהכרח מובילה לתוצאה? האם התוצאה באמת קשורה לסיבה הזאת?

איך חוקרים בפועל כל טענה מתוך הארבע?

כאן נכנסת טכניקה של שאילת שאלות לכל אחת מארבע הטענות, לפי סדר הגיוני:
  1. חקירת הסיבה עצמה:
    • מה הסיבה? האם היא באמת קרתה? מי אמר שהיא קרתה? האם היא יכלה לקרות בצורה אחרת? האם היא חזקה או מוחלטת?
    • למשל, אם מישהו אומר "קיללו אותי", אפשר לשאול: מי קילל אותך? מה בדיוק אמרו לך? אולי זו לא קללה אלא משהו הומוריסטי?
  2. חקירת התוצאה עצמה:
    • מה התוצאה? עד כמה היא אמיתית? כיצד היא התבטאה? אולי היא לא כל כך חמורה כמו שנאמר? אולי יש בה פרטים נספחים?
    • למשל, אם אומרים "אני כועס", אפשר לחקור: האם אתה בטוח שזה כעס ולא תסכול או עלבון? כמה זמן אתה כועס? האם זה כעס פנימי או חיצוני?
  3. הטענה שהסיבה מחייבת את התוצאה:
    • האם זה באמת הכרחי? האם ייתכן שהסיבה קורית - ולא מתקבלת התוצאה הזאת? אולי יש אנשים או מצבים שבהם התוצאה שונה לגמרי?
    • בדוגמה של "קיללו אותי" ו"אני כועס": האם תמיד כשמקללים מישהו הוא מוכרח לכעוס? אולי הוא מתעלם? אולי הוא צוחק?
  4. הטענה שהתוצאה נגרמת מהסיבה הזאת דווקא:
    • אולי התוצאה נגרמת מסיבות נוספות, או שאולי הסיבה הזו לא כל כך קשורה לתוצאה? יכול להיות שזה צירוף מקרים?
    • למשל, "אני הולך לאכול כי אני רעב" - אולי אני הולך לאכול גם כי כולם אוכלים לידי, או כי ההורים הזמינו אותי לארוחה?
הרחבת הדוגמאות והעמקה של חקירה

ניקח משפט נוסף: "החברה שלי עזבה אותי, ולכן אני עצוב". אם נרצה לפרק זאת כראוי:
  1. הסיבה: היא עזבה אותי. אולי היא בסך הכל יצאה לחופשה? אולי זה לא לתמיד?
  2. התוצאה: אני עצוב. האם אני באמת עצוב, או מרגיש בדידות, או כעס? האם זו רק תחושה חולפת?
  3. הטענה שהעזיבה מחייבת עצב: האם כל פרידה בהכרח מביאה צער קיצוני, או שייתכן שיש אנשים שמגיבים אחרת?
  4. הטענה שהעצב מגיע רק מהעזיבה: אולי אני כבר כמה ימים לחוץ מעוד עניינים, והעזיבה היא רק התירוץ לכעוס או להתעצב?
החשיבות בפריסה הזו היא לא רק בשביל "לדקדק" בשפה, אלא כדי לא לפספס שום אלמנט בתמונה. הרבה פעמים, הסיבה האמיתית לתוצאה מסוימת איננה מה שהאדם מצהיר במפורש, או שיש עוד גורמים שבכלל לא נאמרים והם אלו שמשפיעים. ניתוח סיבתיות כמו זה מאפשר לזהות פרטים נסתרים ולראות האם יש לנו פתח לשינוי או לדרך פעולה אחרת.

פירוק "יש מגיפה - לכן מסכות" כדוגמה חברתית - רפואית

מעבר לעולם האישי, הרעיון שימושי גם כשממשלה או גוף כלשהו מציגים החלטות. "יש מגיפת קורונה, ולכן חובה לשים מסכות ולשמור על ריחוק חברתי". נבדוק:
  1. האם אכן יש מגיפה חריגה ושונה ממחלות אחרות? מה הנתונים? כמה מתים? כמה חולים?
  2. מהי בדיוק חובת המסכות? האם היא נעשית בנסיבות מסוימות או בכל מקום? האם היא אפקטיבית תמיד?
  3. האם מגיפה בהכרח מחייבת עטיית מסכה או שאולי קיימים פתרונות נוספים כמו חיסון, ריחוק חלקי, או בידוד רק של קבוצות סיכון?
  4. האם החובה למסכה באמת נובעת רק מהדאגה לבריאות הציבור, או אולי מעורבים גם שיקולים כלכליים, פוליטיים, חברתיים?
ברגע שעוברים בצורה מסודרת ומפרקים את הטענה המרכזית לארבעת חלקיה, מגלים איזו אינפורמציה יכולה להיות חסרה, אילו אינטרסים עשויים לעמוד מאחורי קבלת החלטות, ומה עלול להשתנות אם נבחן עוד נתונים.

מה השימוש המעשי של ניתוח סיבתיות בחיי היומיום?

השיטה משרתת אותנו במספר אופנים רחבים מאוד:
  • חיזוק יכולת החשיבה הביקורתית: כשמישהו מציג לנו טענה סיבתית (למשל, "זה קרה בגלל ההורים שלי" או "אני מוכרח לעשות X כי Y"), נוכל לבקש הסבר מעמיק ולבדוק את נכונות כל שלב בנפרד.
  • שמירה מפני הטעיות: אם אדם או גוף מנסים לשכנע אותנו במשהו, ואומרים "הנה הסיבה, הנה התוצאה" - בשאלת ארבע השאלות נראה אם יש סיבות נוספות, אם באמת הסיבה מחייבת את התוצאה, אם התוצאה לא קשורה בכלל לדבר שהם אומרים.
  • פתרון בעיות אישיות: לעתים אדם מרגיש "אני בחרדה כי אין לי מספיק כסף", ואז נגלה שבאמת אולי אין לו כסף כפי שהיה רוצה, אבל האם זה מחייב חרדה? אולי הסיבה לעומק היא תחושת חוסר ביטחון כללי, או דאגות שאינן קשורות רק למימון?
  • יכולת לעזור לאחרים: כשחבר או בן משפחה מתלוננים על משהו, אפשר לשאול את השאלות האלה, לפרק את הטענה, ולמצוא נקודות משמעותיות שמקדמות אותם לפתרון.
האם השיטה אכן פותרת כל בעיה ב - 100 אחוז?

רבים טוענים ששימוש עקבי ב"ניתוח סיבתיות" עשוי לפרק כמעט כל בעיה, משום שבכל סוג של קושי אפשר לנסח משפט "X קורה לי כי Y", ואז לחקור אותו בעזרת ארבעת החלקים. כשעושים זאת, מגלים לא אחת שיש לנו דרך אחרת להסתכל על הדברים, או שיש הנחות נסתרות שמובילות למסקנה שאינה בהכרח נכונה. כמובן, אין כוונה לומר שהשיטה מעלימה את הבעיה בן רגע, אלא שהיא מגלה לנו את מבנה הטיעון ואת נקודות התורפה האפשריות, ומאפשרת שיפור במצב.

דרכים מעשיות לתרגול השיטה

כל הרעיון ב'ניתוח סיבתיות' הוא קודם כל לתרגל ולשאול את עצמנו בכל מצב:
  1. מה הסיבה שאני מציג? איך אני יודע שהיא אמיתית, האם בדקתי או שאני מניח זאת כמובן מאליו?
  2. מה התוצאה שאני מציג? האם בדקתי שהיא אכן מתרחשת, או שאני רק מתאר אותה ברמה כללית?
  3. האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם בהכרח ברגע שסיבה זו קורית, נוצרת בהכרח אותה תוצאה?
  4. האם התוצאה באמת נגרמת רק מהסיבה הזאת, או שאולי היא קורה בגלל עוד דברים?
אפשר לעשות זאת גם בכתיבה. לוקחים משפט מלא ב"כי", "לכן", "בגלל", מחלקים לדפי משנה, מנסחים את ארבע השאלות אחת תחת השנייה, ורושמים תשובות, השערות והרהורים. כך המחשבה מתבהרת מאוד, ונוצר חופש גדול יותר לראות אפשרויות אחרות ולחקור הבדלים ודקויות.

דוגמאות שבהן כל חלק בתהליך משפיע על מה שבא אחריו

לפעמים נראה רצף של כמה סיבות ותוצאות באמירה אחת: "הייתי רעב, אז אכלתי, ועכשיו אני כבר לא רעב, ולכן אני יכול לצאת לריצה." כאן יש בעצם כמה חלקי סיבתיות מוטמעים ברצף אחד. אפשר לזהות:
  1. "הייתי רעב" - האם באמת?
  2. "אז אכלתי" - האם בהכרח אוכלים תמיד כשיש רעב?
  3. "ועכשיו אני כבר לא רעב" - האם באמת האכילה סיימה את הרעב? אולי קצת, אולי לא לגמרי?
  4. "לכן אני יכול לצאת לריצה" - מי אמר שרק אם אין רעב אפשר לרוץ? אולי יש סיבה אחרת שמפריעה לריצה?
כשמתרגלים כך, לומדים להפוך כל טענת סיבה - תוצאה לפירוק יסודי ולגלות איך לפעמים דבר אחד כן מוביל לשני, אבל לפעמים זה רק חלק מהתמונה או סיבה משוערת בלבד.

למי כדאי ליישם ניתוח סיבתיות ומתי?

ניתוח סיבתיות רלוונטי בכל אינטראקציה אנושית, בכל פעם שמחליטים החלטות משמעותיות, בכל ויכוח או שיחה, ובוודאי בכל טיפול רגשי או קבלת החלטות מקצועית. בכל מצב כזה, ברגע שעולה טענה של "למה ככה?" והתשובה היא "כי...", מומלץ לבצע את החקירה. יכול להיות שזה יעורר עוד שאלות, יביא לגילוי סיבות נסתרות, או ישקף לנו שהקשר לכאורה בין סיבה לתוצאה איננו הדוק כמו שחשבנו.

לסיכום: כלי משמעותי לחשיבה בהירה ופתרון בעיות

ניתוח סיבתיות מאפשר לנו לקחת כל טענה, קטנה או גדולה, ולפרק אותה לארבעה רכיבים: הסיבה, התוצאה, המחשבה שהסיבה מחייבת את התוצאה, והמחשבה שהתוצאה מתרחשת עקב הסיבה. כך מונעים בלבול, אי דיוקים והטעיות, ופותחים פתח לפתרונות יצירתיים ולחקירה עצמאית ואמיתית. במרחב האישי, זה פותח דרכים חדשות להתמודד עם קשיים רגשיים. במרחב הציבורי, זה מונע אפשרות שמישהו יכפה עלינו הסברים שטחיים. וככל שמתמידים להשתמש בזה, כך מחדדים יותר ויותר את היכולת לזהות סיבות אמיתיות לעומת סיבות מדומות.
הקדמה לניתוח סיבתיות, מה זה ניתוח סיבתיות? איך לנתח סיבתיות? מה זה סיבתיות? מהי חשיבה סיבתית? איך לזהות סיבה ותוצאה? איך לזהות קשר סיבה ותוצאה? מהו קשר סיבתי? מהן 4 הטענות של הסיבתיות? מהם 4 התהליכים של הסיבתיות? מהן 4 השאלות של ניתוח סיבתיות? ניתוח סיבתיות של הקורונה, ניתוח סיבתיות של סגר הקורונה, ניתוח סיבתיות של מסכות הקורונה, ניתוח סיבתיות למתחילים, מה לשאול בניתוח סיבתיות? איך לחקור ניתוח סיבתיות? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם התוצאה מחויבת מהסיבה? האם הסיבה מחויבת? האם התוצאה מחויבת? איך לנתח תהליך סיבתי?
פיתוח יכולת קוגניטיבית הרצון כעס פנימי לנתח סיבה ותוצאה מיומנויות שכליות הסיבה מחויבת דאגה להתמודד יכולת שכלית לשפר יכולות קוגניטיביות פיתוח השכל 4 שאלות לניתוח 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות 4 שאלות לניתוח סיבתיות איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לנתח איך לנתח סיבה ותוצאה איך לנתח קשר סיבתי איך לנתח תהליך איך לנתח תהליכים איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית טענה טענות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לנתח כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם לוגיקה לחשוב בהיגיון לנתח לנתח סיבה ותוצאה לנתח קשר סיבתי לנתח תהליך לנתח תהליכים לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשאול לשאול שאלות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מבוא מבוא לניתוח מבוא לניתוח סיבתיות מהי סיבת מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית נוסחאות נוסחה נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה ניתוח סיבתיות סיבה סיבה ותוצאה סיבה תוצאה סיבות סיבתיות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית קשר סיבה תוצאה קשר סיבתי שאלה שאלות שאלות לניתוח טענות סיבתיות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תהליך תהליך סיבתי תהליך סיבתיות תהליכים תוצאות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
OCD / Obsessive Compulsive Disorder / הפרעה טורדנית כפייתית / הפרעה אובססיבית קומפולסיבית / הפרעה נפשית / אובססיות / שינוי הרגלים / לשנות הרגלים / אימון לשינוי / הפרעת חרדה / טורדנות כפייתית
... של הפרעה טורדנית כפייתית (ocd). ואבאר מהו בעצם המכנה המשותף המרכזי של כל ההפרעות הטורדניות הכפייתיות. ואבאר מהי הנוסחה לטיפול ב ocd ואיך אפשר וצריך להתמודד עם ocd? ומי שיתבונן יראה, כי מהות ... ברצינות, למה בכלל אני שוטף את הידיים בפעם הראשונה ולמה בכלל אני בודק אם הדלת סגורה בפעם הראשונה. וכאשר האדם זוכר את הסיבה שבגללה הוא עושה את הפעולה שלו בפעם הראשונה, על ידי זה הוא מכניס ... הראשונה, אז ממילא הוא חוזר על ביצוע הפעולה פעמים נוספות, כאשר מה שמניע אותו, זאת התחושה שהוא מחויב לביצוע הפעולה, בלי סיבה ובלי היגיון כלשהו. ולכן הוא חוזר עליה פעם אחרי פעם, מתוך ביטוי עוצמת ... מידי, לביצוע הפעולה בפעם הראשונה. ולכן ממילא זה אומר שהדרך לטיפול ב ocd, היא על ידי זה שהאדם מברר עם עצמו היטב, את הסיבה האמיתית ואת רמת החשיבות של ביצוע הפעולה בפעם הראשונה. ואז ממילא מובטח לאדם שהוא לא יחזור על ביצוע הפעולות שלו, בצורה טורדנית כפייתית וכיוב. ואת הבירור של הסיבה האמיתית, כדאי ומומלץ לעשות עם איש מקצוע שמבין את נפש האדם, ושהוא יכול ... בכלל הוא רוצה משהו, ומה השורש של הכל. ואז ממילא אין שום חיסרון כלל, והחזרה על הפעולות של הרצון, מתבצעת בדיוק מאותה הסיבה שהעולם קיים וכולי. ...
אושר וסבל, הלוגיקה של האושר, הלוגיקה של הסבל, לא מחויב להרגיש רע, התמודדות עם אובדן, הנוסחה של האושר, המתמטיקה של האושר, אושר יחסי, אושר מוחלט, לא תמיד יש חיסרון
אושר וסבל, הלוגיקה של האושר, הלוגיקה של הסבל, לא מחויב להרגיש רע, התמודדות עם אובדן, הנוסחה של האושר, המתמטיקה של האושר, אושר יחסי, אושר מוחלט, לא תמיד יש חיסרון
... וסבל, הלוגיקה של האושר, הלוגיקה של הסבל, לא מחויב להרגיש רע, התמודדות עם אובדן, הנוסחה של האושר, המתמטיקה של האושר, אושר יחסי, ... משוכנע שמשהו הוא בלתי נמנע - הוא לא אמור לסבול מזה. הכוונה היא שלפי הלוגיקה הזאת, כאשר אדם בטוח שאין שום אפשרות אחרת ... תמיד האפשרות לחשוב על איך הדברים היו יכולים להיות שונים, וזו בדיוק הסיבה לסבל. גם אם האדם עצמו אומר אין מה לעשות, ... משוכנע במאה אחוז שאין שינוי אפשרי, הוא מפסיק לרצות לשנות את המצב וכתוצאה מכך הסבל פוחת. אך למעשה, אין שום ... קשורים זה לזה? למה דבר שהוא מחויב לא גורם לסבל? השאלה מתחילה מהטענה שברגע שמשהו נתפס כמחויב לחלוטין, הוא לא ...
שיטה לקבלת החלטה, נוסחה לקבלת החלטה, תורת המשחקים, תהליך קבלת החלטה, מחקר קבלת החלטה, כשלים בקבלת החלטה, מודל לקבלת החלטה, אלגוריתם לקבלת החלטה, פסיכולוגיה קוגניטיבית
שיטה לקבלת החלטה, נוסחה לקבלת החלטה, תורת המשחקים, תהליך קבלת החלטה, מחקר קבלת החלטה, כשלים בקבלת החלטה, מודל לקבלת החלטה, אלגוריתם לקבלת החלטה, פסיכולוגיה קוגניטיבית
... לקבלת החלטה, נוסחה לקבלת החלטה, תורת המשחקים, תהליך קבלת החלטה, מחקר קבלת החלטה, כשלים בקבלת החלטה, מודל לקבלת החלטה, אלגוריתם לקבלת החלטה, פסיכולוגיה קוגניטיבית איך ניתן לשפר את תהליך קבלת ההחלטות שלנו? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לשפר את תהליך קבלת ההחלטות בעזרת כלים, נוסחאות, והתבוננות במנגנונים הפסיכולוגיים שמניעים את תהליכי ההכרעה שלנו. במהלך השיחה, אליעד מתאר את החשיבות של תהליך קבלת ההחלטות ואת הדרך בה ניתן למנוע שגיאות נפוצות שמתרחשות בזמן קבלת החלטה. מהי השיטה שאליעד מציע לקבלת החלטות? אליעד מתחיל בהסבר כללי לגבי ... ולהתמקד במטרה המרכזית. כיצד נוודא שההחלטה שלנו מבוססת על שיקולים נכונים? כדי לוודא שההחלטה שנקבל תביא אותנו אל התוצאה הרצויה, יש לבחון את שני הצדדים של כל דילמה בצורה מדוקדקת. לדוגמה, אליעד מציין כיצד ניתן להתמודד עם התלבטות לגבי האם לעבור דירה או לא. במקרה ... את אותו עקרון על החיים האישיים שלנו, כלומר, נעשה חישוב של האפשרויות השונות על פי מה שאנחנו מאמינים שיביא לנו את התוצאה הטובה ביותר. מהם הכשלים הנפוצים בקבלת החלטות? אליעד מסביר כי כשלים בקבלת החלטות הם תופעה נפוצה. פעמים רבות, כשאנחנו מתלבטים בין שני אפשרויות, ... שני ערכים, כמו אהבה או דימוי חברתי, אנו צריכים לבדוק איזה מהם חשוב לנו יותר בהשוואה לרשימת הערכים הכללית שלנו. בתהליך זה נוכל למצוא את הדרך להבין אילו ערכים ומטרות יותר משמעותיים לנו באותו רגע נתון. האם תמיד יש תשובה נכונה אחת? בסופו של דבר, אליעד מציין שאין תמיד תשובה נכונה אחת. תהליך קבלת ההחלטות הוא לעיתים תהליך של שלב של בדיקות ושיפוטים, וחשוב לקבל את ההבנה שכל בחירה היא תמיד רק יחסית למצב הקיים. לפעמים, כל האפשרויות עשויות להיראות שוות, וההבדל בין שתי ...
לעשות שלום, מהו גישור? איך עושים שלום? נוסחה לעשות שלום, שלום בית, מגשר משפחתי, מגשר זוגי, גישור משפחתי, גישור זוגי, זכות השיבה, התמודדות עם מריבות, אימון למציאת זוגיות
לעשות שלום, מהו גישור? איך עושים שלום? נוסחה לעשות שלום, שלום בית, מגשר משפחתי, מגשר זוגי, גישור משפחתי, גישור זוגי, זכות השיבה, התמודדות עם מריבות, אימון למציאת זוגיות
... שלום, מהו גישור? איך עושים שלום? נוסחה לעשות שלום, שלום בית, מגשר משפחתי, מגשר זוגי, גישור משפחתי, גישור זוגי, זכות השיבה, התמודדות עם ... שלו הוא זכות השיבה לארץ מסוימת. אליעד אומר שצריך להבין למה הוא רוצה את הזכות הזאת. כשהוא מסביר שהסיבה היא תחושת ביטחון, כבוד, או צורך בזהות, אפשר למצוא פתרונות אחרים שיספקו את אותה מהות בלי לתת את ... למה?. השאלה למה אתה רוצה את זה? מכוונת את האדם לחפש את המהות שמאחורי הרצון שלו. כאשר אדם מזהה שהסיבה האמיתית לרצון שלו יכולה להיות מושגת בדרכים שונות, נפתחת אפשרות לפתרון חדש. ככל שהאדם מקובע על הצורה ... שלהם, וכאשר שני הצדדים מבינים את המהות הזו, הם יכולים להתחבר וליצור גישור ושלום. מה הקושי המרכזי בתהליך השלום? אליעד מדגיש שהקושי הגדול ביצירת שלום הוא שאנשים רבים אוחזים בצורות חיצוניות, בתפיסות, ... מהו הדבר המהותי שהוא רוצה להשיג, ורק אז מחפשים פתרון שיענה על הצורך הבסיסי של שניהם. לפי אליעד, תהליך זה נכון תמיד, בכל סוגי הגישור: זוגי, משפחתי או פוליטי. הוא אף מסביר שלעיתים הצדדים מתקבעים על דברים שאינם חשובים באמת, כמו משחק שבו שני הצדדים מתעקשים לנצח, בדומה לתום וגרי שמתחרים בלי סיבה אמיתית. ברגע שמזהים את המהות האמיתית, רוב הדברים שעליהם התווכחו הופכים להיות חסרי משמעות. איך ... אפשרי. הוא טוען שאם אדם אומר שזה בלתי אפשרי, זה רק מעיד על כך שאין לו מספיק רצון או כוח להשקיע בתהליך. לכן, כשמישהו נתקל בקושי בגישור או בתהליך עשיית שלום, עליו לחפש יותר לעומק את המהות מאחורי הרצונות, משום שתמיד יש אפשרות למצוא פתרון אם ...
חרדות, פחדים, דיכאונות, נוסחה לטיפול בפחדים, נוסחה לטיפול בחרדות, נוסחה לטיפול בדיכאון, הסוד של החרדה, הסוד של הפחד, הסוד של הדיכאון, לטפל בפחד, לטפל בחרדה, לטפל בדיכאון, עצבות, אושר
חרדות, פחדים, דיכאונות, נוסחה לטיפול בפחדים, נוסחה לטיפול בחרדות, נוסחה לטיפול בדיכאון, הסוד של החרדה, הסוד של הפחד, הסוד של הדיכאון, לטפל בפחד, לטפל בחרדה, לטפל בדיכאון, עצבות, אושר
... פחדים, דיכאונות, נוסחה לטיפול בפחדים, נוסחה לטיפול בחרדות, נוסחה לטיפול בדיכאון, הסוד של החרדה, הסוד של הפחד, הסוד של הדיכאון, לטפל בפחד, לטפל בחרדה, לטפל בדיכאון, עצבות, אושר למה אנחנו חווים חרדות, פחדים ודיכאונות? הסיבה המרכזית לחרדות, פחדים ודיכאונות, לפי אליעד כהן, טמונה בכך שהאדם הופך דברים שהם אפשריים בלבד לדבר מחויב. מה זה אומר? במציאות שום דבר לא באמת מחויב להיות דווקא ... אותי ואולי לא) למחויבות (הם חייבים לאהוב אותי). התוצאה היא שכאשר לא אוהבים אותו, הוא יחווה סבל נפשי, כי מבחינתו התרחש מצב לא אפשרי ולא הגיוני - מצב שבו אנשים לא אוהבים אותו. איך עובדת הנוסחה לטיפול בחרדות ובפחדים? הטיפול האפקטיבי בחרדות, דיכאונות ופחדים הוא באמצעות זיהוי ונטרול של המנגנון שמחייב את האפשרויות. כאשר האדם קם בבוקר ומרגיש רע, הוא ... זו רק אפשרות, לא עובדה מוחלטת. איך ליישם בפועל את הנוסחה לטיפול בחרדה? הטכניקה שמציע אליעד היא ברורה ופשוטה אך דורשת התמדה: לשים לב למחשבות שעולות באופן יומיומי. לשאול באופן מודע: האם זו האמת המוחלטת או רק אפשרות?. ...
אושר אפשרי, הנוסחה לאושר, הנוסחה להיות מאושר, איך להפוך מחויב לאפשרי? אפשרי או מחויב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחויב? מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 2
אושר אפשרי, הנוסחה לאושר, הנוסחה להיות מאושר, איך להפוך מחויב לאפשרי? אפשרי או מחויב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחויב? מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 2
... אפשרי, הנוסחה לאושר, הנוסחה להיות מאושר, איך להפוך מחויב לאפשרי? אפשרי או מחויב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחויב? מחויב ... זה סימן שזה אינו מחויב, אלא רק אפשרי. כיצד מתרגלים פירוק מחויבים בחיים? אליעד משווה את התהליך לאימון הפוך. בדיוק כמו שבעבר התרגלנו לחשוב שיש דברים מסוימים שמוכרחים לקרות, כעת עלינו ... החשיבה הזו תהפוך לטבעית עבורנו. מה הקשר בין מחויבים, אפשריים, ואושר? בסופו של דבר, לפי אליעד, הסיבה שאנשים סובלים היא בגלל שהם לוקחים את החיים יותר מדי ברצינות. המטרה הסופית של התהליך שאליעד מציע היא להגיע להבנה שהכל אפשרי ואין שום דבר שבאמת מחויב. כך האדם משתחרר מהתלות ... הוא יוכל לפעול בחופשיות מתוך מודעות שלמה לכך שכל מה שהוא עושה, או רוצה, הוא אפשרות ולא הכרח. התוצאה של תהליך כזה היא חופש פנימי ואושר אמיתי, משום שהאדם כבר לא פועל מתוך פחד או מתוך אילוץ של ... כל פעם שאת מוצאת את נותנת לו אתה תעמוד ישר בבקשה, אתה מחויב אתה בום, לא נכון אפשרי. עכשיו זה תהליך של אימון בירי כמו אימון בירי, אימון באומנויות לחימה כל דבר עשרות שנים התאמנת להפוך ...
מה הכי חשוב להבין? מה הכי חשוב לדעת? הנוסחה של האושר, מודעות עצמית, להבין את חוקי המשחק, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, הדרך אל האושר, המרדף אחרי האושר
מה הכי חשוב להבין? מה הכי חשוב לדעת? הנוסחה של האושר, מודעות עצמית, להבין את חוקי המשחק, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, הדרך אל האושר, המרדף אחרי האושר
... הכי חשוב להבין? מה הכי חשוב לדעת? הנוסחה של האושר, מודעות עצמית, להבין את חוקי המשחק, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, הדרך אל האושר, המרדף אחרי ... עצמית, חוקי המשחק של החיים, משמעות החיים, והיחס בין יש לאין. אליעד כהן מדגיש שהסיבה המרכזית לכך שאנשים מרגישים חוסר, סבל ואי - סיפוק, היא שהם אינם מבינים לעומק את המנגנון שמבדיל בין יש ... האם יש לכך תשובה חד - משמעית? מה הכי חשוב להבין כדי להגיע לאושר אמיתי? כדי להבין את הנוסחה של האושר, מודעות עצמית, חוקי המשחק ומשמעות החיים, יש צורך בהבנה עמוקה של עקרונות יסודיים. השאלה העיקרית ... המשמעות עצמה - מה זה בכלל משמעות ומדוע אנו מחפשים אותה. למה אנשים חווים חוסר וסבל? הסיבה המרכזית לכך שלאנשים יש חסרונות וסבל היא אי - הבנה של המנגנון שמבדיל בין יש לאין. החיים עצמם מבוססים על ... המשמעות של הדברים. עכשיו תראה אוקי אבל בוא אני אתן לך תשובה אחרת מבחינתי, תראה כל הסיבה שיש לבן אדם חסרונות בחיים והיא בגלל ש...? ש: כן זה אני מבין, שהבן אדם מבדיל בין. אליעד: לא היא בגלל ...
לימודי מודעות עצמית, הדרך אל האושר, הנוסחה לאושר, למצוא את המחויב, לחפש את המחויב, מדיטציה, למצוא את עצמך, הדרך אל ההארה הרוחנית, השיטה להיות מאושר, להבין את עצמך
לימודי מודעות עצמית, הדרך אל האושר, הנוסחה לאושר, למצוא את המחויב, לחפש את המחויב, מדיטציה, למצוא את עצמך, הדרך אל ההארה הרוחנית, השיטה להיות מאושר, להבין את עצמך
... מודעות עצמית, הדרך אל האושר, הנוסחה לאושר, למצוא את המחויב, לחפש את המחויב, מדיטציה, למצוא את עצמך, הדרך אל ההארה הרוחנית, השיטה להיות מאושר, להבין את עצמך איך אפשר להגיע למצב של אין ... עם תחושות שווא לגבי המציאות. מהי הדרך המעשית להגיע למצב של אין אני? אליעד כהן מציג שיטה מעשית וברורה להגיע למצב של אין אני דרך תהליך אנליטי של הבנת המחויב והאפשרי בכל סיטואציה בחיים. התהליך דורש מהאדם לקחת כל חוויה ולהפריד אותה לחלקים: מה מחויב ומה אפשרי? הדוגמה שהוא נותן היא סיטואציה בה אדם שומע שמישהו מדבר איתו. בהתחלה נדמה שזה ... וכך נפתח פתח לחוויה של אין אני. מה הקשר בין המחויב הראשון לבין הארה רוחנית? אליעד מסביר שהרעיון של המחויב הראשון הוא הבסיס לכל תהליך בעולם. הוא נותן דוגמה של רכב המתנגש בקיר: יש חלקים שמתפרקים ויש חלקים שנשארים שלמים. החלקים שנשארים שלמים הם המחויבים יותר, היציבים יותר, ...
לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את עצמך, להתקדם אל האושר, הדרך אל האושר, הנוסחה אל האושר, איך להיות מאושר? איך לא לסבול? איך ליהנות בחיים? להצליח בכל תחום, להצליח בחיים
לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את עצמך, להתקדם אל האושר, הדרך אל האושר, הנוסחה אל האושר, איך להיות מאושר? איך לא לסבול? איך ליהנות בחיים? להצליח בכל תחום, להצליח בחיים
לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את עצמך, להתקדם אל האושר, הדרך אל האושר, הנוסחה אל האושר, איך להיות מאושר? איך לא לסבול? איך ליהנות בחיים? להצליח בכל תחום, להצליח בחיים איך לפתח את החשיבה ולהשיג אושר בחיים? ההרצאה עוסקת בתהליך של פיתוח החשיבה והשכל, והקשר בין תהליכים מנטליים להצלחה ואושר. אליעד מסביר איך אפשר לפתח את החשיבה בצורה שתוביל להצלחה, כיצד להתמודד עם סבל וליהנות בחיים. בנוסף, הוא מציין את הדרך אל האושר ואת הנוסחאות השונות שיכולות לעזור להימנע מסבל ולחוות חיים מלאים יותר. איך טענות נגדך משפיעות עליך? אליעד מציין שהתגובה שלך כלפי טענות שליליות או התנגדות היא דבר חשוב שיכול להשפיע ישירות על המצב הפנימי שלך. הוא מסביר שאם מישהו טוען טענה נגדך, ובמקום להתנגד לה או להיות נגדה, כדאי להבין את זה מנקודת מבט של מה זה עושה לך ולראות איך זה משפיע על מצב הרוח שלך. אם אתה משדר את תחושת ההתנגדות הזאת, זה יכול לפגוע בך בסופו של דבר. אליעד מדגיש שהטענה נגדך בסופו של דבר לא משנה, אלא איך אתה תופס את זה ואיך אתה מגיב. האם כל פעולה שנעשית בכוונה חיובית יכולה להביא אותך לתוצאה חיובית? בהמשך, אליעד מביא דוגמה לאדם שמבצע פעולה מתוך כוונה טובה, אך בסופו של דבר הוא מוצא את עצמו בסבל או בתוצאה שלילית. הוא מציין שזה לא מספיק לבצע פעולה מתוך כוונה טובה, מה שחשוב זה להבין את התוצאה הצפויה מהפעולה ולהתמודד איתה בצורה חכמה. לפעמים, פעולות שנראות לנו כטובות, בסופו של דבר ... רוצה את זה? היא לא רק כדי להבין את הרצון, אלא גם כדי להתמודד עם כל הסבל שעלול להתלוות לרצון הזה, ולהיות מודע לכל מה שהוא עשוי לשנות. האם לפתח את החשיבה יכול לעזור לך להימנע מסבל? חלק מההרצאה עוסק בקשר בין חשיבה לבין ההתמודדות עם סבל. אליעד מסביר ... פעולה של חקירה שנועדה לשנות את החשיבה שלך ולהימנע מכך שתיתקל בסבל מיותר. השאלות שצריך לשאול את עצמך מציעות שינוי במחשבה שמוביל לשיפור התוצאה הסופית ולהפחתת סבל. מה הקשר בין סבל לבין עקרונות החיפוש אחרי תשובות? ההנחה שמנחה את ... שואלים את עצמנו למה אני רוצה את זה? אנו למעשה חושפים את השורש של המחשבה שעשויה לגרום לנו לסבל. אליעד מציע שכאשר אדם לא מוכן לחשוב על סיבותיו הפנימיות ולא מתמודד עם התשובות המורכבות, הוא עשוי להיתקל בכישלונות ובסבל רב. ההתמודדות עם ... מתמשכים, ואם לא נזעזע את המערכת הפנימית שלנו, אנחנו נשארים באותו מצב חשיבתי שלא מוביל להצלחה ולהתפתחות. האם פעולות יכולות להיות חסרות תוצאה אם לא נערכות בהבנה פנימית? אליעד מביא דוגמאות לפעולות שנעשות באופן אוטומטי או מתוך הרגל, מבלי לחשוב על התוצאה הממשית שלהן. הוא מציין שלפעמים, אנחנו מבצעים פעולות מסוימות מתוך אינרציה, מבלי להבין את השפעתן. במקרה כזה, גם אם נראה שאנחנו עושים את הדברים בצורה נכונה, הפעולות לא יובילו לתוצאה חיובית אם לא נבצע אותן מתוך הבנה פנימית עמוקה. איך לפתח את החשיבה? מהי הדרך לאושר? כיצד להתמודד עם סבל? איך לשפר את השכל? איך להימנע מקשיים בחיים? מהי השפעת החשיבה על הצלחה? האם סבל נגרם ממחשבות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כעס פנימי, איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס פנימי, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, מאמן עסקי, אימון אישי לתזונה נכונה בתחום כעס פנימי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 7.9688 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 11:17:33 - wesi1