אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נוסחאות ✔פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
מהו ניתוח סיבתיות וכיצד הוא עובד?

השיטה שנקראת 'ניתוח סיבתיות' מתמקדת בניתוח קשרים בין סיבה לתוצאה במציאות, תוך פירוק של טענות סיבתיות ומחקר מעמיק על כל רכיב בהן. הניתוח עוזר להבין אם יש קשר אמיתי בין שני אירועים, האם הסיבה אכן מובילה לתוצאה או אם יש גורמים נוספים שמשפיעים.

מהי סיבתיות?

סיבתיות, בהגדרה בסיסית, היא הקשר בין סיבה לתוצאה. לדוגמה, כאשר אדם משאיר כדור בידו והשנייה עוזב אותו, הכדור ייפול בעקבות השחרור. אם שני אירועים קרו בו זמנית, לא ניתן לקבוע קשר סיבתי ביניהם. הסיבה תמיד קודמת לתוצאה.

הסיבה והתוצאה: 4 טענות חבויות בכל משפט סיבתי

כשרוצים להבין קשר בין סיבה לתוצאה, עלינו לזהות ארבע טענות חשובות הנמצאות בכל טענה סיבתית:
  • הצהרה על קיום הסיבה:

    לדוגמה, "קיללו אותי".
  • הצהרה על קיום התוצאה:

    לדוגמה, "אני כועס".
  • הטענה שהסיבה מובילה לתוצאה:

    האם תמיד קיללה תוביל לכעס?
  • הטענה שהתוצאה נגרמת רק מהסיבה הזו:

    האם יש סיבות נוספות לכעס חוץ מהקללה?
דוגמאות מהחיים לניתוח סיבתיות

בכדי להבין את המשמעות של טענות סיבתיות, נבחן דוגמאות מהחיים:
  • "אני רעב, ולכן אני הולך לאכול":

    כאן יש 4 טענות:
    • הסיבה: רעב.
    • התוצאה: הליכה לאכול.
    • הטענה שהרעב מחייב אכילה: האם בהכרח רעב יוביל לאכילה?
    • הטענה שהתוצאה נגרמת רק מהרצון לאכול בעקבות רעב: האם יש גורמים נוספים כמו שעמום או לחץ?
  • "אני כועס כי קיללו אותי":

    כאן ניתן לבדוק אם באמת הקללה היא הגורם היחיד לכעס.
    • הסיבה: הקללה.
    • התוצאה: כעס.
    • הטענה שהקללה מחייבת כעס: האם תמיד קללה תגרום לכעס?
    • הטענה שהכעס נגרם רק מהקללה: אולי יש עוד גורמים כמו תסכול או עייפות?
  • "יש מגיפת קורונה, ולכן חובה לשים מסכות":

    כאן חשוב לשאול האם מגיפת קורונה באמת מחייבת מסכות.
    • הסיבה: מגיפת קורונה.
    • התוצאה: חובת עטיית מסכות.
    • הטענה שהמגיפה מחייבת את המסכות: האם יש דרכים אחרות להתמודד עם המגיפה?
    • הטענה שהמסכות נגרמות רק מהמגיפה: האם יש מניעים נוספים שמובילים לחוק המסכות?
כיצד לפתח חשיבה ביקורתית דרך ניתוח סיבתיות?

הניתוח הסיבתי מסייע בשיפור החשיבה הביקורתית. כל טענה סיבתית שמוצגת לנו (כמו "אני רעב ולכן אני הולך לאכול") צריכה להיות מנותחת לפי ארבעה שלבים:
  • חקירת הסיבה:

    האם הסיבה שנאמרה אכן קרתה? מי אמר שהיא קרתה? האם היא מוחלטת?
  • חקירת התוצאה:

    האם התוצאה היא אכן כפי שמתואר? האם אפשר לבדוק את המידה שלה?
  • הסיבה מחייבת את התוצאה?

    האם בהכרח כל סיבה חייבת להוביל לתוצאה זו?
  • האם התוצאה נגרמת רק מהסיבה?

    האם יש גורמים נוספים שמשפיעים על התוצאה?
האם השיטה באמת פותרת כל בעיה?

ניתוח סיבתיות הוא כלי שיכול לעזור לפתור בעיות רבות על ידי שאלת שאלות נכונות. יש המון שימושים שונים בשיטה זו, כולל טיפול אישי, פתרון בעיות אישיות, ובחינת החלטות מקצועיות או ציבוריות. בשיטה זו, כל טענה נבחנת לעומק ומסייעת לנו לראות את התמונה כולה.

סיכום

בעצם, השיטה של ניתוח סיבתיות מאפשרת לנו להבין את הקשר בין סיבה לתוצאה בצורה מעמיקה ומדויקת. אנחנו בודקים כל טענה סיבתית בארבעה שלבים חשובים, ובכך מביאים לפתרון בעיות בצורה חכמה יותר. עלינו לשאול את השאלות הנכונות על כל סיבה, תוצאה, ומה שנמצא ביניהם, כדי לוודא שההסבר שאנחנו מקבלים הוא אמיתי וכולל את כל הגורמים האפשריים.
מהי השיטה שנקראת 'ניתוח סיבתיות' ומה עומד מאחוריה?

השיטה הקרויה 'ניתוח סיבתיות' היא דרך חשיבה יסודית המנסה לפרק כל תהליך או כל הצהרה שמכילה "סיבה ותוצאה" לכמה רכיבי יסוד נפרדים, כדי לבחון אותם לעומק ולאפשר הבנה בהירה יותר של המציאות. השיטה משמשת ככלי לניתוח בעיות בחיי היומיום, לפתרון קונפליקטים רגשיים, להבנה מעמיקה של תהליכים, ולשמירה מפני הטעיות שבהן מישהו מציג הסבר מסוים לאירוע - אך לא בהכרח מוכיח אותו כיאות.

הרעיון הוא שבכל פעם שמישהו אומר "X קרה בגלל Y" - מסתתרת סדרה של טענות נפרדות שיש לפרק ולחקור צעד אחר צעד, כדי לוודא שאנחנו לא מקבלים כמובן מאליו את כל מה שנאמר, וגם כדי שנוכל ourselves להבין טוב יותר את עצמנו ואת הסובבים אותנו.

מהי בכלל סיבתיות וכיצד היא קשורה לניתוח סיבתיות?

ברמה הבסיסית, סיבתיות פירושה סיבה ותוצאה. במציאות שלנו מתרחשים כל הזמן אינספור אירועים, לעתים במקביל, לעתים בזה אחר זה. לעתים יש ביניהם קשר סיבתי, ולעתים לא. על מנת להגיד שיש קשר סיבתי בין שני אירועים - אחד מהם (הסיבה) חייב להתרחש לפני האחר (התוצאה). אם הם קרו בו זמנית, קשה מאוד לטעון שאחד גרם לשני. לדוגמה, אם כדור נופל מהיד לאחר שהאדם עוזב אותו, סביר להניח שהעזיבה (סיבה) הובילה לנפילת הכדור (תוצאה). אך אם באותה שנייה מישהו בארצות הברית מרים יד, ומישהו בישראל מדליק טלוויזיה, אין סיבה אוטומטית להניח שאחד גרם לשני רק כי זה קרה באותו רגע.

הבנת ארבע הטענות החבויות בכל משפט של סיבה ותוצאה

דבר יסודי בניתוח סיבתיות הוא להבחין שבכל "משפט סיבתי" מסתתרות ארבע טענות שונות, גם אם הן נאמרות לנו ברצף אחד. לדוגמה, במשפט "אני כועס כי קיללו אותי" יש לכאורה שני מרכיבים - 'קיללו אותי' (סיבה) ו'אני כועס' (תוצאה). אך למעשה, קיימים בו ארבעה חלקים נפרדים:
  1. ההצהרה על עצם קיום הסיבה (קיללו אותי).
  2. ההצהרה על עצם קיום התוצאה (אני כועס).
  3. הטענה שהסיבה מובילה לתוצאה (קיללו אותי - ולכן בהכרח אני כועס).
  4. הטענה שהתוצאה נגרמת מהסיבה המסוימת הזו (אני כועס - בגלל שקיללו אותי, ולא בגלל משהו אחר).
אנשים רבים נוטים לחשוב שיש כאן רק טענה אחת או שתיים, אבל בפועל, כשמפרקים את האמירה ומבררים כל חלק לגופו, מקבלים ארבעה שלבים למחקר, וזה מאפשר לגלות פרטים שלא נראים ממבט ראשון.

דוגמאות ליישום ארבע הטענות

כדי להמחיש היטב, נציג כמה דוגמאות נפוצות מחיי היומיום:
  1. אדם אומר: "אני רעב, ולכן אני הולך לאכול."
    • הסיבה: אני רעב.
    • התוצאה: אני הולך לאכול.
    • הטענה שהרעב מחייב אכילה: האם בהכרח כשאני רעב - זה מאלץ אותי לאכול?
    • הטענה שהתוצאה באמת קורית בגלל הרעב: האם אני אוכל רק כי אני רעב, או גם כי משעמם לי?
  2. אדם אומר: "אני כועס כי קיללו אותי."
    • הסיבה: קיללו אותי.
    • התוצאה: אני כועס.
    • הטענה שהקללה מחייבת כעס: האם תמיד קללה גורמת אוטומטית לכעוס?
    • הטענה שהכעס באמת בא רק מהקללה: אולי היו עוד סיבות, כמו עצבנות כללית, לחץ נפשי קודם?
  3. אדם אומר: "יש מגיפת קורונה, ולכן חובה לשים מסכות."
    • הסיבה: מגיפת קורונה.
    • התוצאה: חובת עטיית מסכות.
    • הטענה שהמגיפה מחייבת בהכרח מסכות: האם זו באמת הדרך היחידה או ההכרחית? אולי יש דרכים אחרות?
    • הטענה שהמסכות מוטלות דווקא בגלל הקורונה: יכול להיות שיש עניינים נוספים, כמו אינטרסים כלכליים או חברתיים?
בכל פעם שמבקשים להבין משפט שיש בו "כי", "משום ש", "עקב", "בגלל", "לכן", או כל הקשר אחר של סיבה ותוצאה, כדאי לעצור ולשאול: האם יש פה סיבה אמיתית? האם יש תוצאה אמיתית? האם הסיבה בהכרח מובילה לתוצאה? האם התוצאה באמת קשורה לסיבה הזאת?

איך חוקרים בפועל כל טענה מתוך הארבע?

כאן נכנסת טכניקה של שאילת שאלות לכל אחת מארבע הטענות, לפי סדר הגיוני:
  1. חקירת הסיבה עצמה:
    • מה הסיבה? האם היא באמת קרתה? מי אמר שהיא קרתה? האם היא יכלה לקרות בצורה אחרת? האם היא חזקה או מוחלטת?
    • למשל, אם מישהו אומר "קיללו אותי", אפשר לשאול: מי קילל אותך? מה בדיוק אמרו לך? אולי זו לא קללה אלא משהו הומוריסטי?
  2. חקירת התוצאה עצמה:
    • מה התוצאה? עד כמה היא אמיתית? כיצד היא התבטאה? אולי היא לא כל כך חמורה כמו שנאמר? אולי יש בה פרטים נספחים?
    • למשל, אם אומרים "אני כועס", אפשר לחקור: האם אתה בטוח שזה כעס ולא תסכול או עלבון? כמה זמן אתה כועס? האם זה כעס פנימי או חיצוני?
  3. הטענה שהסיבה מחייבת את התוצאה:
    • האם זה באמת הכרחי? האם ייתכן שהסיבה קורית - ולא מתקבלת התוצאה הזאת? אולי יש אנשים או מצבים שבהם התוצאה שונה לגמרי?
    • בדוגמה של "קיללו אותי" ו"אני כועס": האם תמיד כשמקללים מישהו הוא מוכרח לכעוס? אולי הוא מתעלם? אולי הוא צוחק?
  4. הטענה שהתוצאה נגרמת מהסיבה הזאת דווקא:
    • אולי התוצאה נגרמת מסיבות נוספות, או שאולי הסיבה הזו לא כל כך קשורה לתוצאה? יכול להיות שזה צירוף מקרים?
    • למשל, "אני הולך לאכול כי אני רעב" - אולי אני הולך לאכול גם כי כולם אוכלים לידי, או כי ההורים הזמינו אותי לארוחה?
הרחבת הדוגמאות והעמקה של חקירה

ניקח משפט נוסף: "החברה שלי עזבה אותי, ולכן אני עצוב". אם נרצה לפרק זאת כראוי:
  1. הסיבה: היא עזבה אותי. אולי היא בסך הכל יצאה לחופשה? אולי זה לא לתמיד?
  2. התוצאה: אני עצוב. האם אני באמת עצוב, או מרגיש בדידות, או כעס? האם זו רק תחושה חולפת?
  3. הטענה שהעזיבה מחייבת עצב: האם כל פרידה בהכרח מביאה צער קיצוני, או שייתכן שיש אנשים שמגיבים אחרת?
  4. הטענה שהעצב מגיע רק מהעזיבה: אולי אני כבר כמה ימים לחוץ מעוד עניינים, והעזיבה היא רק התירוץ לכעוס או להתעצב?
החשיבות בפריסה הזו היא לא רק בשביל "לדקדק" בשפה, אלא כדי לא לפספס שום אלמנט בתמונה. הרבה פעמים, הסיבה האמיתית לתוצאה מסוימת איננה מה שהאדם מצהיר במפורש, או שיש עוד גורמים שבכלל לא נאמרים והם אלו שמשפיעים. ניתוח סיבתיות כמו זה מאפשר לזהות פרטים נסתרים ולראות האם יש לנו פתח לשינוי או לדרך פעולה אחרת.

פירוק "יש מגיפה - לכן מסכות" כדוגמה חברתית - רפואית

מעבר לעולם האישי, הרעיון שימושי גם כשממשלה או גוף כלשהו מציגים החלטות. "יש מגיפת קורונה, ולכן חובה לשים מסכות ולשמור על ריחוק חברתי". נבדוק:
  1. האם אכן יש מגיפה חריגה ושונה ממחלות אחרות? מה הנתונים? כמה מתים? כמה חולים?
  2. מהי בדיוק חובת המסכות? האם היא נעשית בנסיבות מסוימות או בכל מקום? האם היא אפקטיבית תמיד?
  3. האם מגיפה בהכרח מחייבת עטיית מסכה או שאולי קיימים פתרונות נוספים כמו חיסון, ריחוק חלקי, או בידוד רק של קבוצות סיכון?
  4. האם החובה למסכה באמת נובעת רק מהדאגה לבריאות הציבור, או אולי מעורבים גם שיקולים כלכליים, פוליטיים, חברתיים?
ברגע שעוברים בצורה מסודרת ומפרקים את הטענה המרכזית לארבעת חלקיה, מגלים איזו אינפורמציה יכולה להיות חסרה, אילו אינטרסים עשויים לעמוד מאחורי קבלת החלטות, ומה עלול להשתנות אם נבחן עוד נתונים.

מה השימוש המעשי של ניתוח סיבתיות בחיי היומיום?

השיטה משרתת אותנו במספר אופנים רחבים מאוד:
  • חיזוק יכולת החשיבה הביקורתית: כשמישהו מציג לנו טענה סיבתית (למשל, "זה קרה בגלל ההורים שלי" או "אני מוכרח לעשות X כי Y"), נוכל לבקש הסבר מעמיק ולבדוק את נכונות כל שלב בנפרד.
  • שמירה מפני הטעיות: אם אדם או גוף מנסים לשכנע אותנו במשהו, ואומרים "הנה הסיבה, הנה התוצאה" - בשאלת ארבע השאלות נראה אם יש סיבות נוספות, אם באמת הסיבה מחייבת את התוצאה, אם התוצאה לא קשורה בכלל לדבר שהם אומרים.
  • פתרון בעיות אישיות: לעתים אדם מרגיש "אני בחרדה כי אין לי מספיק כסף", ואז נגלה שבאמת אולי אין לו כסף כפי שהיה רוצה, אבל האם זה מחייב חרדה? אולי הסיבה לעומק היא תחושת חוסר ביטחון כללי, או דאגות שאינן קשורות רק למימון?
  • יכולת לעזור לאחרים: כשחבר או בן משפחה מתלוננים על משהו, אפשר לשאול את השאלות האלה, לפרק את הטענה, ולמצוא נקודות משמעותיות שמקדמות אותם לפתרון.
האם השיטה אכן פותרת כל בעיה ב - 100 אחוז?

רבים טוענים ששימוש עקבי ב"ניתוח סיבתיות" עשוי לפרק כמעט כל בעיה, משום שבכל סוג של קושי אפשר לנסח משפט "X קורה לי כי Y", ואז לחקור אותו בעזרת ארבעת החלקים. כשעושים זאת, מגלים לא אחת שיש לנו דרך אחרת להסתכל על הדברים, או שיש הנחות נסתרות שמובילות למסקנה שאינה בהכרח נכונה. כמובן, אין כוונה לומר שהשיטה מעלימה את הבעיה בן רגע, אלא שהיא מגלה לנו את מבנה הטיעון ואת נקודות התורפה האפשריות, ומאפשרת שיפור במצב.

דרכים מעשיות לתרגול השיטה

כל הרעיון ב'ניתוח סיבתיות' הוא קודם כל לתרגל ולשאול את עצמנו בכל מצב:
  1. מה הסיבה שאני מציג? איך אני יודע שהיא אמיתית, האם בדקתי או שאני מניח זאת כמובן מאליו?
  2. מה התוצאה שאני מציג? האם בדקתי שהיא אכן מתרחשת, או שאני רק מתאר אותה ברמה כללית?
  3. האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם בהכרח ברגע שסיבה זו קורית, נוצרת בהכרח אותה תוצאה?
  4. האם התוצאה באמת נגרמת רק מהסיבה הזאת, או שאולי היא קורה בגלל עוד דברים?
אפשר לעשות זאת גם בכתיבה. לוקחים משפט מלא ב"כי", "לכן", "בגלל", מחלקים לדפי משנה, מנסחים את ארבע השאלות אחת תחת השנייה, ורושמים תשובות, השערות והרהורים. כך המחשבה מתבהרת מאוד, ונוצר חופש גדול יותר לראות אפשרויות אחרות ולחקור הבדלים ודקויות.

דוגמאות שבהן כל חלק בתהליך משפיע על מה שבא אחריו

לפעמים נראה רצף של כמה סיבות ותוצאות באמירה אחת: "הייתי רעב, אז אכלתי, ועכשיו אני כבר לא רעב, ולכן אני יכול לצאת לריצה." כאן יש בעצם כמה חלקי סיבתיות מוטמעים ברצף אחד. אפשר לזהות:
  1. "הייתי רעב" - האם באמת?
  2. "אז אכלתי" - האם בהכרח אוכלים תמיד כשיש רעב?
  3. "ועכשיו אני כבר לא רעב" - האם באמת האכילה סיימה את הרעב? אולי קצת, אולי לא לגמרי?
  4. "לכן אני יכול לצאת לריצה" - מי אמר שרק אם אין רעב אפשר לרוץ? אולי יש סיבה אחרת שמפריעה לריצה?
כשמתרגלים כך, לומדים להפוך כל טענת סיבה - תוצאה לפירוק יסודי ולגלות איך לפעמים דבר אחד כן מוביל לשני, אבל לפעמים זה רק חלק מהתמונה או סיבה משוערת בלבד.

למי כדאי ליישם ניתוח סיבתיות ומתי?

ניתוח סיבתיות רלוונטי בכל אינטראקציה אנושית, בכל פעם שמחליטים החלטות משמעותיות, בכל ויכוח או שיחה, ובוודאי בכל טיפול רגשי או קבלת החלטות מקצועית. בכל מצב כזה, ברגע שעולה טענה של "למה ככה?" והתשובה היא "כי...", מומלץ לבצע את החקירה. יכול להיות שזה יעורר עוד שאלות, יביא לגילוי סיבות נסתרות, או ישקף לנו שהקשר לכאורה בין סיבה לתוצאה איננו הדוק כמו שחשבנו.

לסיכום: כלי משמעותי לחשיבה בהירה ופתרון בעיות

ניתוח סיבתיות מאפשר לנו לקחת כל טענה, קטנה או גדולה, ולפרק אותה לארבעה רכיבים: הסיבה, התוצאה, המחשבה שהסיבה מחייבת את התוצאה, והמחשבה שהתוצאה מתרחשת עקב הסיבה. כך מונעים בלבול, אי דיוקים והטעיות, ופותחים פתח לפתרונות יצירתיים ולחקירה עצמאית ואמיתית. במרחב האישי, זה פותח דרכים חדשות להתמודד עם קשיים רגשיים. במרחב הציבורי, זה מונע אפשרות שמישהו יכפה עלינו הסברים שטחיים. וככל שמתמידים להשתמש בזה, כך מחדדים יותר ויותר את היכולת לזהות סיבות אמיתיות לעומת סיבות מדומות.
הקדמה לניתוח סיבתיות, מה זה ניתוח סיבתיות? איך לנתח סיבתיות? מה זה סיבתיות? מהי חשיבה סיבתית? איך לזהות סיבה ותוצאה? איך לזהות קשר סיבה ותוצאה? מהו קשר סיבתי? מהן 4 הטענות של הסיבתיות? מהם 4 התהליכים של הסיבתיות? מהן 4 השאלות של ניתוח סיבתיות? ניתוח סיבתיות של הקורונה, ניתוח סיבתיות של סגר הקורונה, ניתוח סיבתיות של מסכות הקורונה, ניתוח סיבתיות למתחילים, מה לשאול בניתוח סיבתיות? איך לחקור ניתוח סיבתיות? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם התוצאה מחויבת מהסיבה? האם הסיבה מחויבת? האם התוצאה מחויבת? איך לנתח תהליך סיבתי?
צריך צער לאמן את החשיבה קשר סיבתי בצורה חכמה 4 שאלות של ניתוח סיבתיות בצורה מסודרת להתמודד כועס הומור עצוב 4 שאלות לניתוח 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות 4 שאלות לניתוח סיבתיות איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לנתח איך לנתח סיבה ותוצאה איך לנתח קשר סיבתי איך לנתח תהליך איך לנתח תהליכים איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי החשיבה התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית טענה טענות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לנתח כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות יותר חכם לוגיקה לחשוב בהיגיון לנתח לנתח סיבה ותוצאה לנתח קשר סיבתי לנתח תהליך לנתח תהליכים לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשאול לשאול שאלות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מבוא מבוא לניתוח מבוא לניתוח סיבתיות מהו קשר סיבה תוצאה מהו תהליך סיבתי מהי סיבת מהי סיבתיות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית נוסחאות נוסחה נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה ניתוח ניתוח סיבתיות סיבה סיבה ותוצאה סיבה תוצאה סיבות סיבתיות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית קשר סיבה תוצאה קשר סיבתי שאלה שאלות שאלות לניתוח טענות סיבתיות שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תהליך תהליך סיבתי תהליך סיבתיות תהליכים תוצאות תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
כל מקרה לגופו, אין נוסחת קסם, נוסחה של עצלנים, ללמוד NLP, שיטות מניפולציה, רוטינת פיקאפ, איך להתחיל עם בחורה? משפטי שכנוע, מילים משכנעות, ביטויים משכנעים, איך להתחיל עם בחורה?
כל מקרה לגופו, אין נוסחת קסם, נוסחה של עצלנים, ללמוד NLP, שיטות מניפולציה, רוטינת פיקאפ, איך להתחיל עם בחורה? משפטי שכנוע, מילים משכנעות, ביטויים משכנעים, איך להתחיל עם בחורה?
... מקרה לגופו, אין נוסחת קסם, נוסחה של עצלנים, ללמוד NLP, שיטות מניפולציה, רוטינת פיקאפ, איך להתחיל ... זמן ובלי ודאות לגבי יעילותם. דוגמה זו ממחישה כיצד אנשים מחפשים פתרון קסם במקום להתמודד עם מציאות לא ודאית. מה ההבדל בין נוסחת קסם לבין נוסחה כללית? ישנם אנשים שלא מחפשים דווקא נוסחת קסם, אלא נוסחה ברורה וחד - משמעית. הם מבקשים שיטה מובנית ואוטומטית, כמו למשל ... בכל פעם מחדש. אנשים אלו, שמבקשים פתרונות פשוטים, למעשה עובדים על עצמם וחושבים שהם רציניים, אך בפועל הם מתעלמים מהמורכבות של החיים. האם נוסחאות באמת יעילות בכל המקרים? אליעד כהן מדגיש שלמרות הפופולריות של נוסחאות כיצד לעשות X שלב אחרי שלב, אין באמת נוסחה שתמיד יעילה בכל מצב. ייתכן ונוסחה תעבוד במקרים ספציפיים, אך באותה מידה, אם אדם פועל באופן אוטומטי לפי נוסחה קבועה, הוא עלול לגרום לעצמו נזק או להגיע לתוצאה הפוכה לגמרי. ... עם אקדח יכולים להביא לציות, אך זהו אינו פתרון יציב או בטוח לטווח הארוך - הצד השני יכול לשלוף אקדח משלו ולהגיב בהתקפת נגד. זו דוגמה לכך שנוסחה שעבדה פעם אחת אינה בהכרח ערובה להצלחה עתידית. כיצד חיפוש נוסחאות עלול להפוך אנשים לרובוטים? אליעד מסביר שכאשר אנשים מסתמכים על נוסחאות, הם הופכים לרובוטים שפועלים באופן אוטומטי ללא מחשבה. אנשים ... שונה, הם מתקשים לאלתר, מכיוון שכל פעולתם מבוססת על אם קורה X, אגיב ב - Y. זה הופך אותם לפגיעים מול מצבים חדשים ומורכבים, שלא מתאימים לנוסחה המקורית. מהי הדרך היחידה שבאמת יעילה בכל מצב? אליעד כהן מבהיר כי הדרך היחידה שתמיד יעילה היא לבדוק כל מקרה לגופו, באמצעות שאלת מפתח: האם אני בטוח שזה נכון?. הנוסחה הכללית הזו דורשת מהאדם לעצור ולחקור לעומק כל סיטואציה בפני ... את המציאות במקום לדקלם פתרונות קבועים. כך האדם מפתח גמישות מחשבתית ויכולת התאמה למציאות משתנה. מדוע קשה יותר להבין עקרונות מאשר לזכור נוסחה? הקושי האמיתי הוא שבהבנת עקרונות ובחינת כל סיטואציה לעומק נדרש מאמץ מחשבתי מתמיד. אנשים רבים מעדיפים נוסחה או סדרה של טיפים שקל לזכור ולבצע. אך בטווח הארוך, התמודדות עם המציאות בעזרת הבנת העקרונות משתלמת יותר, מכיוון שהאדם לא תלוי בנוסחה אחת שיכולה להתמוטט ברגע שמשתנה פרט קטן בסיטואציה. הבנת החוקים הכלליים מאפשרת התאמה אישית, אינטליגנציה וגמישות לאורך זמן. כיצד אנשים הופכים לדוקטורים לנוסחאות ללא בדיקה אמיתית? אנשים רבים משכנעים את עצמם ואחרים בכך שהם פיתחו נוסחה מתוחכמת להצלחה. לדוגמה, מישהו שטוען שאם אומרים שלושה נימוקים זה ... נשמעת הגיונית, אך לרוב לא נעשית בדיקה אמפירית מסודרת (כמו מחקר מדעי על אלפי אנשים) כדי לאמת זאת. אנשים מסתפקים בהיגיון לכאורה, מציגים זאת כנוסחה ועוטפים זאת בסיפורים והסברים שנשמעים חכמים, וכך בונים לעצמם מוניטין ומעריצים. בפועל, נוסחאות אלו אינן נבדקות בצורה רצינית ומקיפה. כיצד סיפור השוד והאקדח ממחיש את הסיכון בשימוש בנוסחה? בסיפור שאדם נשדד באיומי אקדח ונתן לשודד את רכושו, אך מיד אחר כך שלף אקדח משלו וירה בשודד, יש המחשה לכך שנוסחה שעבדה לכאורה ברגע מסוים (איומי אקדח להשגת ציות) אינה מבטיחה הצלחה לאורך זמן. הסיפור מדגיש את הסכנות שבהסתמכות על נוסחה אחת ללא הסתכלות על כל הפרטים. מה המסקנה לגבי השימוש בנוסחאות ודרכי הפעולה? המסקנה היא שאין באמת נוסחת קסם שעובדת בכל המקרים, ולמעשה אין נוסחה אחת ברורה שמתאימה תמיד. הדרך הטובה ביותר היא להבין לעומק את ... את המציאות ולבדוק כל מקרה לגופו תוך כדי הטלת ספק תמידית: האם אני בטוח שזה נכון?. פיתוח מודעות, גמישות ויכולת התאמה עדיף תמיד על פני שינון נוסחאות נקודתיות, גם אם הוא קשה יותר ודורש השקעה רבה יותר. מה ההבדל בין נוסחה להבנת המציאות? מדוע אנשים מחפשים פתרונות מהירים? כיצד לפתח ... שיהיה פתרון קסם מובטח מראש, במקום להבין שלפעמים צריך תהליך מורכב ולא תמיד אפשר לקבל תשובה חד - משמעית. האם יש הבדל בין נוסחת קסם לבין נוסחה כללית? יש מי שחושבים שהם אינם מחפשים נוסחת קסם אלא פשוט נוסחה או שיטה שתעזור להם לפתור בעיה. לדוגמה, אדם שמבקש נוסחה כדי לדעת בדיוק כיצד להתחיל עם בחורה, או כיצד לשכנע לקוח. הוא ...
3 שיטות לאהוב את עצמך, 3 נוסחאות לאהוב את עצמי, איך לאהוב את עצמי? איך לאהוב את איך שאני נראה? איך לקבל את עצמי? איך להעריך את עצמי? איך לחשוב חיובי על עצמי? איך ללמוד לאהוב את עצמי? נוסחאות לאהבה עצמית
3 שיטות לאהוב את עצמך, 3 נוסחאות לאהוב את עצמי, איך לאהוב את עצמי? איך לאהוב את איך שאני נראה? איך לקבל את עצמי? איך להעריך את עצמי? איך לחשוב חיובי על עצמי? איך ללמוד לאהוב את עצמי? נוסחאות לאהבה עצמית
... שיטות לאהוב את עצמך, 3 נוסחאות לאהוב את עצמי, איך לאהוב את עצמי? איך לאהוב את איך שאני נראה? איך לקבל את עצמי? איך להעריך את עצמי? איך לחשוב חיובי על עצמי? איך ללמוד לאהוב את עצמי? נוסחאות לאהבה עצמית מהן שלוש השיטות לאהוב את עצמך? ההרצאה עוסקת בכיצד להתמודד עם מחשבות שליליות על עצמך ולפתח אהבה עצמית אמיתית, ללא תנאים. אליעד כהן ...
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות מהי נוסחה וכיצד ניתן למצוא אחת לפתרון בעיות? העוסקים בחיפוש פתרונות לבעיות נתקל לעיתים בבעיה שחוזרת על עצמה, אך בצורות שונות. השאיפה כאן היא למצוא נוסחה - פתרון כללי שיאפשר להתמודד עם מצבים דומים בצורה אוטומטית, מבלי להמציא פתרון כל פעם מחדש. אליעד כהן מסביר כי נוסחה היא לא סתם פתרון במקרה בודד, אלא משהו שחוזר על עצמו ומסביר את הפתרון לכמה בעיות דומות. מההסבר, ניתן להבין כי הבעיה נוגעת בהמצאה של פתרונות שמכסים מקרים שונים, ומטרת חיפוש נוסחאות היא לספק פתרון שניתן להחיל אותו על יותר ממקרה אחד. מהו המאפיין שמבדיל נוסחה מפתרון פרטי? אם יש בעיה שמתרחשת פעם אחת בלבד, ושום בעיה אחרת אינה דומה לה בשום אופן, אז לא ניתן למצוא לה נוסחה. נוסחה היא משהו שמתאים לפחות לשניים, ולדוגמה, חיבור של 1 ו - 1 שווה 2, אך זה לא פתרון לכל פעולה מתמטית. נוסחה אמיתית מתייחסת למקרים שונים שמזכירים אחד את השני, ולפיכך חיפוש נוסחה כולל פתרונות למספר בעיות דומות. כיצד נוצרת נוסחה מתוך חזרתיות בין בעיות? כאשר נתקל אדם בבעיה שנראית דומה למקרה אחר, עליו לפתור כל בעיה בנפרד לפני שמחפש נוסחה . לאחר פתרון, על האדם לבדוק מה המשותף בפתרונות שמצא, כלומר, לזהות את המכנה המשותף. ככל שמסיקים יותר פתרונות לדמיון בין בעיות שונות, ניתן להקיש עליהם נוסחה כללית. אבל נוסחה זו לא תהיה שלמה אם היא לא פותרת את כל המקרים הקיימים. אם משהו לא עובד במצב חדש, יש לעדכן את הנוסחה. מה חשוב להכיר בעת גיבוש נוסחאות? כמו כל תהליך, ההבנה של נוסחה אמיתית תלויה בניתוח מקרים פרטיים ובמציאת החלקים המשותפים ביניהם. כל מקרה שונה במעט, אך כאשר יש דמיון בתהליך הפתרון, זה מה שמייצר את הנוסחה. כדי להבין את הנוסחה יש להתחיל מפתרון של בעיה ספציפית, ואז לבדוק אם ניתן למצוא מכנה משותף בין מספר בעיות דומות. איך מתמודדים עם בעיות פחד לדוגמה? למשל, כשאדם מפתח פחד הוא לא יכול ישר להמציא נוסחה ללא פחד. עליו לבחור מקרה ספציפי של פחד, לפתור אותו, ולאחר מכן לקחת מקרה נוסף שנראה דומה ולפתור אותו גם. אם ישנם דמיינים בתהליך הפתרון, ניתן להניח שמצאנו את הנוסחה. בסופו של דבר, כל נוסחה היא תוצאה של תהליך שנע בין בעיות פרטיות לבין גיבוש הפתרון הכללי. הקשר בין חוקיות, ... יתכן שהפתרון או הסיבה לתופעה יהיו זהים. למשל, האש שורפת נייר היא חוקיות שנוצרת מתוך חזרתיות של אירועים דומים. האם אפשר למצוא נוסחה מבלי לפתור מקרים פרטיים? לא. כדי לפתח נוסחה, צריך קודם כל לפתור כל מקרה בנפרד. מי שמנסה לקבוע נוסחה בלי לתחום את הבעיה ולפתור מקרה פרטי קודם לא ימצא פתרון יעיל. רק לאחר שנפנים היטב ...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1
... במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1 מה זה אחוזים ואיך לחשב אותם? ההסבר הבא עוסק בהבנת המושג אחוזים, כיצד לחשב אחוזים מתוך מספר נתון, וכן בשיטות חישוב אחוזים ללא מחשבון. אליעד כהן מסביר ... מהי הדרך הפשוטה ביותר לזכור חישובי אחוזים? אליעד כהן ממליץ לא לזכור נוסחאות בעל - פה אלא להבין את ההיגיון שעומד מאחורי אחוזים. הוא מדגיש שהדרך הפשוטה ביותר לחישוב היא: לקחת תמיד את המספר השלם ולחלק ל - 100 כדי לקבל את הערך של אחוז אחד. ואז, בהתאם למה ... למצוא סכום מקורי), יש לבצע את פעולות ההכפלה או החלוקה באופן המתאים. מהי הנוסחה לחישוב מהיר של אחוזים? אליעד מדגיש את הנוסחה הפשוטה: הסכום השלם חלקי 100 כפול מספר האחוזים שרוצים לחשב. או לחילופין, כאשר ידוע לנו סכום שהוא אחוז מתוך סכום אחר, עושים הסכום הנתון חלקי מספר האחוזים שהוא מהווה, כפול 100. ... של אליעד כהן מדגיש את ההיגיון הפשוט מאחורי החישובים ולא את השינון של הנוסחאות. איך מחשבים אחוזים? נוסחה לחישוב אחוזים איך למצוא אחוז מתוך סכום? חישוב מעמ בצורה פשוטה מה זה אחוזים? ...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
... מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2 מה זה אחוז ואיך מחשבים אחוזים באופן פשוט? אחוז הוא מושג מתמטי בסיסי המתאר חלק יחסי ... איך מחשבים אחוזים? מה זה אחוזים? חישוב אחוזים ללא מחשבון איך מוצאים אחוז ממספר? נוסחה פשוטה לאחוזים איך לחשב מעמ בקלות? חישוב אחוזי הנחה במהירות ...
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
... ללימוד מתמטיקה: זיכרון שינון נוסחאות - הכוונה כאן היא לשנן חוקים ופתרונות מבלי להבין את ההיגיון שמאחוריהם. גישה זו עשויה להיות מספקת למי שמטרתו היא רק לעבור ... להבין את כל צעד וצעד ולא לשנן נוסחאות בלי להבין אותן. שאלות כמו למה זה נכון? ושאילת הסיבות מאחורי כל פעולה חשובות מאוד בתהליך הלמידה. איך להתחיל ללמוד מתמטיקה ... עצמאית. להבין לעומק - לא לשנן נוסחאות, אלא להבין את המשמעות של כל פעולה מתמטית. התגברות על הבושה והקושי עבור מבוגרים רבים, החזרה למתמטיקה מרגישת כמשהו מביך. הם ... מתוך עניין - להתעניין לא רק בנוסחאות, אלא גם בהיגיון מאחוריהן. שימוש בתרגילים אינטראקטיביים - משחקי חשיבה ואפליקציות ללימוד מתמטיקה יכולים להפוך את הלמידה למהנה ... עיקריות ללימוד מתמטיקה: לזכור נוסחאות כמו בבית הספר ולנסות לזכור חוקים ללא הבנה מעמיקה. ללמוד מתמטיקה מתוך רצון להבין את ההיגיון שמאחוריה, לשאול למה? ולפתח את ...
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
... אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק בעוצמת הפחד. הדרך להתמודד היא זהה לחלוטין - אותם חוקים ואותן נוסחאות תקפים לכולם, בדיוק כמו במתמטיקה, כאשר אותה נוסחה חלה על כל המספרים, בין אם מדובר במספר גדול או קטן. ההבדל הוא במינונים ובעוצמות, אך לא במהות הטיפולית. האם קשה יותר לאכוף את הטיפול על אדם עם ... באבחון ככלי עזר בלבד, אך לא להתייחס לאדם באופן שונה מהותית מאחרים. הגישה הנכונה היא להתייחס לכולם לפי אותן נוסחאות ואותן שיטות, בהתאם ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי. האם אבחון פסיכיאטרי מזיק? כיצד לטפל בילדים עם אוטיזם? האם ... הקטלוג משמש כתירוץ לאי - מציאת פתרונות, והוא נותן לגיטימציה לאנשים לא לנסות לטפל בבעיה בצורה יסודית. אותן נוסחאות חלות על כולם בדיוק כפי שיש חוקים ברורים לפתרון בעיות מתמטיות, כך גם יש חוקים ברורים להתמודדות עם בעיות נפשיות והתנהגותיות. הבעיה היא שאנשים ... שלו נגדו בשני אחוז הוא חושב שההורים שלו נגדו באלפיים אחוז זה לא משנה זה בן אדם רגיל רגיל אותם חוקים אותן נוסחאות אותן שיטות סיכוי סיכון אותו דבר לא השתנה שום דבר, עכשיו אז בשביל מה לקטלג אותו כסכיזופרן מה זה אומר מה המשמעות הפרקטית של זה מה המשמעות של ... אותם חוקים זה שהוא אוטיסט החוקים הם אותם חוקים. אין שום הבדל בין אם אתה עושה נגיד במתמטיקה יש לך מספר יש לך נוסחה וזה לא משנה מה המספר אם זה אחד עם עשרה אפסים או עם שני אפסים זה לא משנה זאת אותה נוסחה צריך לשים את זה פחות זה כפול זה זאת אותה נוסחה לא משנה מה הסכומים אז ברגע שמישהו נגיד הוא מתנהג בצורה שנחשבת לאוטיזם או פרנויה או משהו כזה או ילד אז אומרים תראה הוא מאוד שונה מהממוצע אז ... ילד בוא נקרא לזה אוטיסט בוא נקרא לזה סכיזופרן משהו ואז נותנים איזה שם ואז עכשיו אבל מה מה זה שונה השם הזה יש נוסחה צריך לעבוד לפי אותה נוסחה, עכשיו אם אתה לא יודע שיש נוסחה ואין לך מושג מה הנוסחה אז זאת גם בעיה אבל באמת זאת אותה נוסחה אם יש נוסחה איך לגרום לו לעשות משהו זאת אותה נוסחה איך לגרום לילד אוטיסט לעשות משהו אותה נוסחה בדיוק אחד לאחד במאה אחוז זאת אותה נוסחה. ש: אבל יותר קשה לאכוף אותה. אליעד: לך. ש: לאנשים נכון. אליעד: עכשיו לא רק שיותר קשה לאכוף אותה על ילדים אוטיסטים אלא שאת גם בני אדם רגילים ...
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
האם יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה
... יש נוסחה איך להשיג בחורה? כמה להיות קשה להשגה? האם להיות קל להשגה? האם יש נוסחה לשכנע לקוחות? האם יש נוסחה להצליח? מדעים מדוייקים מול מדעים לא מדוייקים, פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, פילוסופיה, מתמטיקה, פיזיקה האם קיימת נוסחה ברורה להצלחה בתחומי החיים? אליעד כהן דן בהרצאה בשאלה האם יש נוסחה ברורה להשגת הצלחה בתחומי חיים שונים כמו זוגיות, עסקים ומקצועות מדעיים, ומסביר לעומק מדוע בתחומים מסוימים קיימות נוסחאות מדויקות לעומת תחומים אחרים, שבהם כמעט בלתי אפשרי להגדיר נוסחה ברורה. איך להשיג בחורה, והאם יש נוסחה לכך? אליעד כהן מסביר שאין נוסחה מוחלטת וברורה שתמיד תעבוד במאה אחוז להשגת בחורה, אך יש נוסחה כללית ועקרונית: אם אתה רוצה שמישהי תרצה אותך, היא חייבת להאמין שלהיות איתך יהיה לה טוב יותר מכל אלטרנטיבה אחרת. כלומר, הנוסחה האמיתית היא לתת לה תחושה שטוב לה איתך יותר מאשר בלעדיך או מאשר עם מישהו אחר. אליעד נותן דוגמה מפורטת ואומר שכדי לתת לה את התחושה הזו, אתה חייב למלא את הרצונות שלה. אם היא אוהבת ... לה לרצות אותך יותר. אך בפועל, הוא מדגיש, בלתי אפשרי לדעת מראש במאה אחוז מה היא תרצה בכל רגע, ולכן זו אינה נוסחה מדויקת ופרקטית ברמה של צעד - אחר - צעד. האם יש דרך לגרום לבחורה להרגיש ערך עצמי או חיסרון? אליעד כהן טוען שלא חובה לגרום לבחורה להרגיש חיסרון או תחושת חסך כדי שתימשך אליך. אמנם ... מוסיף כי אנשים תמיד רוצים להרגיש טוב, אבל האופן שבו הם מגדירים את הטוב הזה משתנה כל הזמן ולכן לא ניתן ליצור נוסחה חד - משמעית לכל אדם בכל מצב. מה ההבדל בין מדעים מדויקים למדעים לא מדויקים? בהרצאה, אליעד כהן מסביר שיש שני סוגים של תחומי ידע בעולם: מדעים מדויקים (פיזיקה, מתמטיקה) ומדעים לא מדויקים (פסיכולוגיה, כלכלה, ניהול, יחסים בין אישיים). במדעים המדויקים יש נוסחאות ברורות וחד - משמעיות. לדוגמה, במתמטיקה או בפיזיקה, אם תשאל באיזו טמפרטורה מים ירתחו, התשובה תמיד תהיה 100 מעלות. במדעים האלה, ניתן לתת תשובה ברורה ומוחלטת. לעומת זאת, במדעים לא מדויקים אין נוסחה שתעבוד תמיד ב - 100 אחוז. אליעד נותן דוגמאות מתחום הכלכלה והניהול: אין כלכלן שיכול לנבא בוודאות מוחלטת אם הבורסה תעלה או תרד. בפסיכולוגיה, אף תיאוריה לא עובדת ב - 100 אחוז ... הוא קשה פי אין - סוף מאשר להיות מומחה בתחומים מדויקים כמו פיזיקה או מתמטיקה. הסיבה לכך היא שבמדעים מדויקים הנוסחאות ברורות ואין צורך להתמודד עם ריבוי משתנים שאין דרך לוודא אותם. לעומת זאת, בפסיכולוגיה או ביחסים בין אישיים, יש אינספור משתנים ורגשות שמשתנים כל הזמן, ואין שום דרך ודאית לשלוט ... לתת, ואיזה משפט בדיוק יגרום למטופל להשתפר. לעומת זאת, הפיזיקאי יכול לפתוח ספר ולדעת במדויק מה התוצאה של כל נוסחה. מדוע יש פערים כל כך גדולים בתחומים כמו תזונה וכושר? אליעד מסביר שגם בתחומים כמו תזונה וכושר אין תשובות מוחלטות וברורות בגלל ריבוי המשתנים. הוא מציג דוגמאות מפורטות, כמו תזונה ... של כל פעולה. הוא מסכם שהסיבה לפערים הללו היא שאי אפשר להגיע למידע מלא על כל המשתנים, ולכן אי אפשר ליצור נוסחה מוחלטת שתעבוד תמיד עבור כולם. למה בכל זאת חשוב ללמוד את הנוסחאות הכלליות, גם כשהן לא תמיד עובדות? אליעד כהן אומר שלמרות שאין נוסחה מוחלטת וודאית בתחומים האלה, עדיין כדאי ללמוד את הנוסחאות הכלליות כדי לצמצם את חוסר הוודאות. ברגע שלומדים את העקרונות הכלליים, אפשר לעשות פחות טעויות ולהגיע לתוצאות טובות יותר, גם אם לא באופן מושלם. הוא מסביר שבעצם הלמידה וההתנסות ... לחימה ומסביר שכשאתה מתאמן, אתה מפתח אינסטינקטים ומיומנויות כדי שתוכל להתמודד טוב יותר בשטח, גם אם אין נוסחה של מאה אחוז להצלחה. סיכום עיקרי הדברים: אליעד כהן מסכם שאין נוסחה חד - משמעית וברורה של מאה אחוז בתחומי החיים שאינם מדויקים כמו יחסים, פסיכולוגיה או שכנוע לקוחות. יחד עם זאת, קיימות נוסחאות כלליות ומוכחות שיכולות להפחית טעויות ולהגביר הצלחה, אבל תמיד יישארו משתנים רבים מדי מכדי לדעת הכל מראש בצורה ודאית ומוחלטת. האם יש נוסחה להצלחה? איך להשיג בחורה? מדעים מדויקים מול מדעים לא מדויקים האם פסיכולוגיה היא מדע מדויק? איך לשכנע אנשים? מה ההבדל בין פיזיקה לפסיכולוגיה? האם יש דרך בטוחה לשכנע לקוחות? מה הכי ... מדעי החיים, מדעי המחשב, להיות פסיכולוג טוב, להיות פיזיקאי טוב, להיות כלכלן טוב, ללמוד פיתוח תוכנה, האם יש נוסחה שתמיד עובדת? מדע מדוייק או לא מדע מדוייק, כושר ותזונה, איזו דיאטה הכי טובה? מדעי התזונה, מדעי הכושר, איזה אוכל הכי בריא? האם אפשר להתחייב על מאה אחוז הצלחה? אומנות הפיתוי, אומני ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: נוסחאות, האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נוסחאות, איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, מאמן אישי לביטחון עצמי, מטפל אישי מומלץ בנושאי נוסחאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 17:29:39 - wesi1