אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כעס ✔חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
למה קל יותר לשלוט בכעס בעבודה מאשר בבית?

הסיבה לכך שקל יותר לשלוט בכעס במקום העבודה לעומת הבית, קשורה לתפיסה עצמית ולמוסכמות חברתיות. בבית אנשים מרגישים נוח לשחרר את הכעס ולהביע אותו בחופשיות, בעוד שבעבודה קיים לחץ חברתי לשמור על איפוק כדי לא להיתפס כחסרי שליטה, חלשים או לא מקצועיים. לדוגמה, אדם יכול להתעצבן על עובד שעושה טעות, אך יבחר להסתיר את הרגשות כדי לא להיתפס כמנהל חסר יכולת שליטה. לעומת זאת, כאשר ילד עושה טעות דומה בבית, ההורה מרשה לעצמו לבטא כעס כי אינו מרגיש מאוים מהילד או מהתגובות של הילד כלפיו.

אליעד כהן מציין שבפועל, הכעס קיים בשני המקרים. ההבדל הוא ברמת הביטוי שלו. בעבודה, התדמית המקצועית מחייבת להסתיר כעס כדי לשמור על סמכות, ובבית אנשים מרגישים שאין להם סיבה אמיתית להסתיר את רגשותיהם.

איך להפחית את הכעס בבית מול הילדים?

אליעד מסביר שכדי להפחית את רמת הכעס, יש לפעול בשתי דרכים אפשריות:
  1. לשנות את המציאות כך שתתאים יותר לציפיות ולרצונות של האדם, ובכך למנוע מלכתחילה סיבות לכעס.
  2. ללמוד לקבל את המציאות גם כשהיא לא מתאימה בדיוק לציפיות, ובכך להפחית את התסכול שמוביל לכעס.
הוא מדגיש שחשוב להשתמש בשתי האסטרטגיות במקביל, ולא להסתפק רק באחת.

כיצד לגרום לילדים לקחת אחריות ולשמור על סדר בבית?

אליעד מציג גישה אסטרטגית לפתרון בעיית חוסר האחריות של ילדים. ראשית, הוא ממליץ לוודא שהילד מבין בכלל מה המשמעות של לקיחת אחריות. לדוגמה, ילד עשוי לחשוב שהוא מאוד אחראי, אך לדעתו סידור הבית אינו בתחום אחריותו, אלא באחריות ההורים. במצב כזה, לא יעזור ללמד אותו על אחריות, אלא יש להסביר לו שסידור הבית אכן בתחום האחריות שלו.

כדי לגרום לילדים לקחת אחריות על סדר וניקיון בבית, אליעד מציע כמה שלבים:
  1. קודם כל, לגרום לילד להאמין שבית נקי ומסודר הוא מצב רצוי וטוב עבורו באופן אישי. זה שלב הכרחי, כי אם הילד לא ישתכנע בכך, הוא לא ישתף פעולה מרצונו, אלא רק מכפייה או פחד - דבר שלא יעיל לאורך זמן.
  2. לאחר שהילד מבין שבית נקי הוא דבר חיובי עבורו, יש ליצור קשר ברור בין הרצונות שלו לבין בית נקי. לדוגמה, אם הילד אוהב לאכול וצריך כלי אוכל נקיים, להבהיר לו שהניקיון הוא תנאי הכרחי לכך.
  3. יש לחזק את ההתניה בין ניקיון לבין הרווחים שהילד מקבל מכך. לדוגמה, אם הוא מתלונן על כך שאינו מוצא דברים בבית, להבהיר לו שאם הבית היה מסודר הוא היה מוצא הכל בקלות רבה יותר.
איך אפשר לשכנע את הילד שהבית יהיה מסודר גם בלי תשלום כספי?

אליעד מסביר שהשכנוע באמצעות כסף הוא פתרון לטווח קצר ולא מומלץ כפתרון קבוע. הוא מדגיש שבסופו של דבר, לילדים יש מטרות אישיות משלהם. המטרה היא לגרום לילדים לראות בניקיון יתרון אישי. לדוגמה, הילד יתלהב מזה שהבית...
ש: למה מול הילדים שלי קשה לי לפעול.

אליעד: קשה לך לפעול מול הילדים שלך?

ש: רגע אני אסביר את זה יותר טוב, בא נגיד שלמה מול העובדים אני יותר סובלנית ומול הילדים שלי אני פחות סובלנית.

אליעד: את מרגישה יותר סובלנות מול העובדים ופחות סובלנות מול הילדים מה זה אומר בפועל תסבירי.

ש: זה אומר שבוא נגיד אם הם מעצבנים אותי במשהו או נגיד עובדים באים עם איזשהו נושא שהוא נורא מעצבן אז אני לא מתעצבנת אלא לוקחת ומנתחת את הנושא שואלת את השאלות את המתאימות ומגיעה לפתרון.

אליעד: הבנתי ואם הילדים מעצבנים אותך קטסטרופה יפה, הבנתם מה היא שואלת היא אומרת למה העובדים שלה לא מצליחים באופן יחסי לגרום לה להתעצבן והילדים אם הם עושים משהו קטן ישר היא מתעצבנת, זאת השאלה נכון?

ש: כן.

אליעד: אז בואי נשאל מה מעצבן אותך בחיים באופן כללי מה מעצבן אותך?

ש: מעצבן אותי דברים טיפשיים.

אליעד: ואם העובדים שלך עושים דברים טיפשיים זה מעצבן אותך?

ש: כן.

אליעד: אבל אמרת שמול עובדים לא מתעצבנת או פחות מתעצבנת.

ש: אני מתעצבנת אני פשוט לא מראה להם.

אליעד: אז את אומרת שגם מול העובדים את מתעצבנת וגם מול הילדים להם את מראה ולהם את לא מראה?

ש: כן.

אליעד: שמתם לב זה לא "למה אני מתעצבנת עליהם ולא עליהם" אלא "פה אני מראה שאני מתעצבנת ופה לא".

ש: כן פה אני מרשה לעצמי ופה אני לא מרשה לעצמי.

אליעד: את מתכוונת לומר שבעבודה את לא מרשה לעצמך להתעצבן ובילדים את מרשה לעצמך להתעצבן אבל השאלה התחילה אחרת בכלל השאלה הייתה נראית כאילו מול עובדים את לא מתעצבנת בכלל והילדים מעצבנים אותך עכשיו את אומרת משהו אחר "שניהם מעצבנים אותי רק אצל העובדים אני לא מרשה להראות שאני מתעצבנת כי אז יגידו שאני חלשה לא יודעת לשלוט בעצמי בפאניקה יצחקו עלי מה שזה לא יהיה אבל הילדים אני לא מרגישה מאוימת מהם ולכן אני מרשה לעצמי להוציא עליהם את העצבים כי מה הם יכולים לעשות כלום" זהו?

ש: כן.

אליעד: מהתחלה מה השאלה שלך דברי.

ש: זאת השאלה נשארת אותה שאלה.

אליעד: השאלה אם התשובה סיפקה אותך במאה אחוז אם לא זה אומר שיש עוד שאלה מה היית רוצה.

ש: הרעיון הוא כן לשלוט בזה מה זאת אומרת.

אליעד: שניה לשלוט בזה במובן של לא לכעוס או במובן של לא להראות שאת כועסת?

ש: בא נתחיל בזה שאני אראה שאני לא כועסת.

אליעד: חשבתי שנגיד בוא נטפל בזה שאני לא אכעס אם לא תכעסי ממילא את לא צריכה שום דבר לטפל.

ש: לא כי נראה לי שלטפל בזה שאני לא אכעס זה משהו תהליך יותר ארוך.

אליעד: תראי לגרום לך לא לכעוס זה כמעט בלתי אפשרי אבל לגרום לך לכעוס פחות זה אפשרי, מה את אומרת?

ש: אפשר לנסות.

אליעד: מה מכעיס אותך הילדים העובדים או שזה אותו דבר ושרק הביטוי של הכעס שונה, מה האמת האם מול הילדים את מבטאת יותר כעס כי הם מכעיסים אותך יותר או שבעצם הכעס הוא אותה רמת כעס רק שפה אני מרגישה חופשיה לשחרר את הכעס ופה אני מרגישה צורך להסתיר את הכעס מה האמת?

ש: אצל העובדים אני מרגישה צורך להסתיר את הכעס.

אליעד: למה?

ש: כי זה לא מראה טוב.

אליעד: כי זה לא נראה טוב כי אז כאילו איזו מנהלת את אם את כועסת אוקי ובבית תהיי אמא טובה וגם כועסת, זאת אומרת שבראש שלך בדימוי העצמי שלך את אומרת שמנהל כעסן זה לא לגיטימי כאילו אבל אמא כעסנית זה לגיטימי יכול להיות, יכול להיות שיש לך אמונה כזאת שאומרת לבטא כעס כמנהל זה לא הגיוני אבל לבטא כעס כאמא זה כן הגיוני יכול להיות?

ש: אני חושבת שלבטא כעס זה בסדר כשצריך.

אליעד: אז זה נראה שאת מתלוננת על המקרים שלא צריך.

ש: השאלה מתי צריך.

אליעד: אוקי אז מה היית רוצה בואי נשאל מה היית רוצה אם זה היה תלוי בך מה היית רוצה?

ש: בא נתחיל ממה אני כועסת בסדר, אני כועסת מבן אדם שאני אומרת לו לעשות משהו מסוים והוא חוזר על אותה טעות.

אליעד: כן הבנתי אבל אם בעבודה, אוקי את כועסת כשאת אומרת למישהו לעשות משהו והוא לא עושה בקיצור בפרט כבר אמרת לו כמה פעמים והוא עושה עוד פעם, אוקי ומה השאלה פה עכשיו בעצם מה היית רוצה שיהיה היית רוצה שאם את אומרת למישהו לעשות משהו והוא לא עושה שזה לא יכעיס אותך מה היית רוצה שיהיה?

ש: אחד הייתי רוצה לכעוס פחות.

אליעד: באופן כללי?

ש: באופן כללי.

אליעד: בואי נדבר על זה את רוצה שנדבר על זה?

ש: כן.

אליעד: מה חשוב לך יותר לכעוס פחות מה השני?

ש: שהילדים שלי ייקחו יותר אחריות.

אליעד: את רוצה שהם ייקחו יותר אחריות.

ש: כי אם הם ייקחו יותר אחריות אז פחות נטל עלי.

אליעד: אז בעצם את רוצה פחות לכעוס זאת אותה מטרה.

ש: כן.

אליעד: למה בן אדם כועס כי המציאות נגד רצונו כי המציאות שונה ממה שהוא רוצה שיהיה, נכון עכשיו המסקנה אם את רוצה לכעוס פחות או שתגרמי למציאות להיות יותר מה שאת רוצה או שתרצי יותר את מה שהמציאות, את הבנת מה אמרתי אם את רוצה לכעוס פחות אז או שתמצאי דרך לגרום לכך שהמציאות תהיה יותר מה שאת רוצה או שתמצאי דרך לגרום לכך שאת תדעי לקבל יותר את המציאות כפי שהיא וגם אם היא לא מה שאת רוצה.

ש: אני צריכה לדעת לעשות גם וגם.

אליעד: או ממה נתחיל מאיך לגרום למציאות להיות יותר כרצונך או מאיך לגרום לרצונך לקבל יותר את המציאות גם כשהיא לא כרצונך, שהמציאות תהיה יותר כרצונך?

ש: כן.

אליעד: אוקי אז במה המציאות לא כרצונך בזה שאנשים לא עושים את רצונך מסקנה אם את כועסת מכך שאנשים לא עושים את רצונך ואת רוצה לכעוס פחות בדרך של "אני רוצה שהמציאות תהיה יותר כרצוני" את בעצם צריכה ללמוד איך לגרום לאנשים לעשות יותר את רצונך נכון אוקי.

ש: סתם דוגמה איך אני גורמת לילד לשמור על סדר בבית?

אליעד: תראי אני אתן לך על זה תשובה אבל אני רוצה לתת לך תשובה יותר גדולה באופן כללי את חושבת כרגע בצורה יותר פרטנית איך אני פותרת את הבעיה פה, צריך לחשוב יותר בצורה אסטרטגית איך באופן כללי גורמים לאנשים לעשות דברים מה גורם לאנשים לעשות דברים למה אנשים עושים דברים, למה אנשים לא עושים דברים איך משנים מחשבות של אנשים איך משנים רגשות של אנשים, איך גורמים לאנשים להאמין באמונות מסוימות איך גורמים להם לא להאמין באמונות מסוימות ככל שתביני את זה יותר ככה תוכלי יותר טוב לתמרן כאילו אחר כך אנשים אחרים כי כרגע עדיין את חושבת באופן פרטני, את מבינה למה אני מתכוון שזה לא בהכרח רע אני רק מביא לך.

ש: אין לי בעיה אתה יכול להגיד שזה רע אתה יכול להגיד שזה טוב זה לא משנה לי, מה שמעניין אותי אני רוצה להשיג את זה במציאות שלראות שזה פרקטי אפילו.

אליעד: אני מבין אבל אני אומר שאם את כאסטרטגיה אומרת "אני רוצה שהמציאות תהיה יותר כרצוני".

ש: אוקי אז תסביר לי את זה כאסטרטגיה ואני אקח את זה למקום שלי.

אליעד: בסדר רק לשנייה אני מסביר לך כעיקרון כי אסטרטגיה זה גם ללמוד הרבה דברים אני אתן לך תכף דוגמה לגבי מה שאת שאלת, אני אומר אבל כעיקרון במקום לחפש איך לפתור בעיות פרטיות תנסי "איך אני באופן כללי לומדת נגיד לשכנע יותר טוב" ואני מסביר לך איך לומדים את זה על ידי שמבינים את מנגנון הפעולה של האדם אם לומדים למה אנשים עושים ככה למה אנשים אוהבים דברים מסוימים לומדים באופן כללי אז ממילא אחר כך יותר קל לך לשכנע כי את יודעת איך המוח שלו עובד אז את יודעת מה צריך לעשות כדי שהוא יעשה משהו. אוקי עכשיו בואי ניקח, אתה הבנת מה אמרתי לה את התשובה בערך, אוקי בואי ניקח אצלך מה רצית נגיד מה שאלת לדוגמה דברי מה אמרת לגבי ילד?

ש: איך גורמים לילד לקחת יותר אחריות בבית לשמור על סדר מסוים.

אליעד: מה את רוצה לגרום לו לשמור על סדר או לקחת אחריות, לא תגידי מה את רוצה אני לא יודע אולי זה לא אותו דבר תגידי מה את רוצה יותר מה חשוב לך יותר שהוא יאמץ את המודל של "אני לוקח אחריות" או שהוא יוודא שהחדר יהיה מסודר, מה חשוב לך יותר?

ש: אחריות.

אליעד: אוקי אז בואי נגדיר "אני רוצה לגרום לילד שלי לקחת יותר אחריות" מה זה אומר עבורך לגרום לילד לקחת יותר אחריות?

ש: זה אומר שאם הוא לקח משהו שיחזיר לאותו מקום.

אליעד: שאם הוא לקח משהו שיחזיר אותו למקום לדוגמה הוצאת את המשחק מהארון סיימת לשחק תחזיר אותו לארון משהו כזה נניח, יפה עכשיו מה זה אחריות מה יש לפני האחריות לפני שמישהו לוקח אחריות הוא גם צריך לחשוב שמשהו צריך להתבצע בכלל אחר כך הוא צריך לחשוב שזה באחריותו, האם אנחנו בטוחים שהילד בכלל מבין שצריך להחזיר חזרה לארון.

ש: מה זה יתבצע?

אליעד: אני אומר כדי שמישהו ייקח אחריות על משהו לפני כן צריך לוודא שהוא בכלל יודע שהדבר הזה צריך לקרות יכול להיות שהוא יגיד "אני מאוד אחראי רק אני לא צריך לבצע את זה מה זה משנה שזה על הרצפה" כאילו את מניחה שהסיבה שהוא לא מחזיר את הצעצוע לארון זה כי הוא מסיר מעצמו אחריות אבל מאוד יכול להיות שהוא לוקח אחריות על מה שחשוב לו וזה פשוט לא חשוב לו לכן לא אכפת לו. זאת אומרת יכול להיות שפה מה שצריך זה לא ללמד אותו איך לקחת אחריות אלא להסביר לו שבמסגרת האחריות שלו זה גם לשים את זה בארון בחזרה.

ש: הסברתי.

אליעד: אני יודע שהסברת אבל זה לא אומר שהוא הבין.

ש: מעולה אז איך גורמים לו להבין את מה שאני רוצה שהוא יבין?

אליעד: אז אנחנו מחפשים קודם כל מה שורש הבעיה, האם שורש הבעיה זה שהוא אומר "אני לא אחראי למה שקורה לי" האם שורש הבעיה שהוא לא מבין מה הוא רוצה אנחנו מנסים למצוא מה בדיוק החוליה החסרה בשרשרת.

ש: תראה אני יכולה להגיד לך.

אליעד: רוצה לתת דוגמה נגיד?

ש: כן אני אתן לך דוגמה במהלך החופש הייתה סיטואציה "אמא עשינו לך הפתעה" אמרתי מה עשיתם לי "תבואי הביתה תראי" באתי הביתה פתחתי את הדלת.

אליעד: וחשכו עינייך.

ש: חשכו עיניי מהמקום הטוב ראיתי בית מסודר למופת יותר טוב ממה שהמנקה מביאה לי את הבית הייתי בהלם טוטאלי.

אליעד: ובדקת מתחת לספה ראית שהכל זה?

ש: לא תקשיב שטפו ניקו מתחת לספה לא השאירו כלים בכיור ילדים אני מדברת איתך על שמונה שבע לא הגיוני.

אליעד: אולי הם הזמינו את המנקה.

ש: לא תקשיב הזוי זה קרה שבוע ימים נכנסתי לבית למופת אחרי זה חזרתי ועכשיו אנחנו התחלנו את השגרה של בית הספר וזה רגיל הבית קטסטרופה.

אליעד: למה הם עשו לך את זה לדעתך באותה פעם למה הם סידרו את הבית, רגע ואת בעצם אומרת "אני רוצה שהם ייקחו אחריות" אבל מה האמת האם הם חושבים שזה באחריות שלהם לסדר את הבית זאת לא האמת ואת אומרת "איך אני גורמת להם להיות יותר כמו פעם", נכון אבל מה האמת האם באמת לקיחת אחריות פירושה לסדר את הבית זאת באמת האמת זה מה שהילד חושב שבתחום אחריותו זאת לא האמת.

ש: אבל אם אני באה ואני מסבירה לו שזה הבית שלו.

אליעד: לא זה לא הבית שלו זה בית גם שלו אם זה בית שלו הוא יגיד לך "אל תגידי לי מה לעשות".

ש: נכון בסדר גם שלו.

אליעד: גם יפה ולכן את צריכה גם לסדר את הבית והוא חושב יכול מאוד להיות שהוא חושב שכילד תפקידך כהורה להגן עליו ולתת לו לשחק כמה שהוא רוצה וכשהוא יהיה גדול גם הוא יסדר את הבית לילדים שלו, יכול להיות שזאת האמונה שלו יכול להיות שהוא לא חושב שזה בכלל בתחום אחריותו לסדר את הבית, יכול להיות לדוגמה שהוא חושב שילד צריך כמה שיותר ליהנות שילד צריך כמה שיותר לשחק יכול להיות שיש לו אמונה כזאת.

ש: הוא אומר לי "מה אני עבד שלך".

אליעד: יפה לדוגמה נכון כי הוא לא חושב שזה בתחום אחריות התפקיד שלו, רגע אבל אני מנסה להסביר לך זה לא לשאול "איך אני גורמת לו לקחת אחריות" כי זה לא המקרה פה זה מקרה שהוא חושב שזה לא בתחום אחריותו בכלל ולכן מה עושים?

ש: אני יכול לשאול אותו מה אתה חושב שהוא בתחום אחריותך בבית?

אליעד: לא למה לא לשאול אותו את זה כי זה לא משנה מה הוא חושב משנה מה את חושבת שבאחריותו נכון, את רוצה שהוא יגיד לך מה הוא חושב הוא יגיד לך "אני אין לי שום אחריות אחריותי לשחק ואת תנקי" מה עושים בכזה מקרה שלב ראשון גורמים לו לחשוב שבית מסודר זה יותר טוב מבית לא מסודר, לפני מי אחראי קודם כל שפה בראש ישב לו "וואלה בית צריך להיות נקי בית חייב להיות נקי, מאוד כדאי שבית יהיה נקי מאוד חשוב שבית יהיה נקי" קודם כל ולכן אמא מנקה לא משנה מה אבל קודם כל שיהיה ברור שזה חשוב.

כמו שאני אמרתי לך קודם כל שיבין שזה צריך להתבצע אחר כך אתה יודע אתה עכשיו צריך לבצע את זה, אוקי קודם כל שיבין שזה חשוב למה כי אם את ישר תתחילי באתה צריך לעשות הוא יגיד "אבל זה לא חשוב בכלל" את מבינה את החשיבה עושים מובנה כדי שמישהו יגיד "אני עושה" הוא קודם כל צריך לחשוב צריך אחר כך הוא צריך לחשוב שהוא צריך ואחר כך הוא צריך לחשוב שהוא רוצה לעשות את מה שהוא צריך עושים מסודר. אז שלב ראשון מה אנחנו עושים מה את רוצה שהם יהיו באופן כללי יותר מודעים לניקיון וסדר בבית זאת ההגדרה?

ש: אחת מהן.

אליעד: לא כדוגמה לא את לא מצפה שהם באמת ינקו וישטפו וזה נכון?

ש: לא.

אליעד: למה לא?

ש: או שכן.

אליעד: תשלמי להם כמו למנקה ותראי שהם מנקים לך את הבית.

ש: זה בטוח כל פעם שאני שמה כסף דברים קורים זה מוטיב אין מה לעשות.

אליעד: מוטיב מרכזי אוקי האלה אז שלב ראשון מה עושים אבל את רוצה שבלי כסף הם יעשו את זה כי אף אחד לא משלם לך נכון כשאת מנקה מי משלם לך את חוסכת כסף אז זה כאילו שילמת לעצמך, אוקי אבל אז יש לך יותר כסף ואת מוציאה אותו על מhשהו אחר אז לא חסכת על עצמך. טוב עכשיו ככה דבר ראשון את צריכה לשכנע אותם ש... לגרום להם לחשוב ש...?

ש: בית מסודר זה בית טוב.

אליעד: נכון איך עושים את זה?

ש: אני יכולה לבוא אליהם כשהבית מסודר ולשאול אותם אם כיף לכם כשזה מסודר.

אליעד: לא, למה כי אם את אומרת כיף לכם "יכול להיות שגם לא כיף לא זה בסדר" השאלה אם הוא קולט מראש את המהלך הבא "אז בוא תסדר בבקשה", "לא זה בסדר לנו אנחנו מסתדרים".

ש: את יכולה במקום לשאול לתשובה "איזה יופי אתם מנקים את הבית ככה תראה איזה יופי".

אליעד: הנה דוגמה כל פעם כשהמנקה מסדרת "וואו איזה בית יפה איך היא ניקתה לנו את הבית איזה כיף לנו עכשיו" דוגמה הנה.

ש: אמרתי הלאה.

אליעד: חכי רגע שניה אבל את מחפשת, גם את עצלנית?

ש: לא אבל אני כבר הייתי שמה אמרתי את זה ולא קרה כלום אני אומרת את זה כל פעם כשאני נכנסת לבית.

אליעד: בסדר אבל זה לא מספיק להגיד צריך לגרום לילד להשתכנע צריך לגרום לילד לרצות שהבית יהיה נקי, תראי אם הילד לא ירצה שהבית יהיה נקי אז הוא ינקה את הבית רק מפחד בסדר וזה לא יעבוד אני מסביר לך קודם כל לגרום לו לרצות קודם כל הוא צריך לרצות שהבית יהיה נקי לפני מי מנקה קודם כל שהוא ירצה שהבית יהיה נקי. איך אנחנו גורמים לילד לרצות שהבית יהיה נקי אז מה עושים, אני אגלה לך מה עושים מה הילד רוצה ומה הילד לא רוצה איך אנחנו גורמים לו לחשוב שאם הבית יהיה נקי הוא יקבל את מה שהוא רוצה ואם הבית לא יהיה נקי הוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, מה נגיד חשוב לילד נגיד הוא מפחד לעלות למעלה למה הוא מפחד לעלות למעלה כי הוא מפחד להיתקל בדברים כי הבית לא נקי, אני סתם אני נותן דוגמה.

אם תרצי לחשוב עכשיו ואני מסביר לך קודם כל הילד צריך לרצות שהבית יהיה נקי מבחינתי שהוא אפילו ירצה שאת תנקי יגיד לך "למה את לא מנקה מתי תנקי את הבית", קודם כל שהוא ממש ירצה שהבית יהיה נקי או שהרבה יותר ירצה שהבית יהיה נקי שלילד באופן אישי באופן פרסונלי יהיה חשוב שהבית...
חיזוק הערכה עצמית חיים להשתמש הערכה עצמית שלילית המציאות אני רוצה שהמציאות ניהול עובד לשכנע מקום זמן איבוד ערך עצמי פרטיות איך לגרום לילד איך לגרום לילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לשכנע איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים בית נקי בעבודה בעיה בעיות בעיות בחינוך בעיות בחינוך הילדים בעיות בחינוך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך הילדים חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כעס כעס בבית כעס בעבודה כעסים לגרום לגרום לילד לגרום לילד לסדר לגרום לילד לסדר את החדר לגרום לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים ללמוד ללמוד לשכנע למידה לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לסדר את החדר לשכנע לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לסדר לשכנע ילד לסדר את החדר לשכנע ילדים לשכנע לגרום מחנך מחנכים מנהל ניהול ניהול עובד ניהול עובדים ניקיון ניקיון אצל ילדים סדר וניקיון בבית עבודה עובד עובדים שכנוע
כעס הפנים, כעס הלב, התמודדות עם כעס, מה טוב בכעס? מה רע בכעס? פגיעה בכבוד, התייחסות אופטימאלית, איך לא לכעוס? להתמודד עם עצבים, התקפת עצבים, עצבנות יתר, איך לכעוס?
כעס הפנים, כעס הלב, התמודדות עם כעס, מה טוב בכעס? מה רע בכעס? פגיעה בכבוד, התייחסות אופטימאלית, איך לא לכעוס? להתמודד עם עצבים, התקפת עצבים, עצבנות יתר, איך לכעוס?
כעס הפנים, כעס הלב, התמודדות עם כעס, מה טוב בכעס? מה רע בכעס? פגיעה בכבוד, התייחסות אופטימאלית, איך לא לכעוס? להתמודד עם עצבים, התקפת עצבים, עצבנות יתר, איך לכעוס? מהו כעס הפנים וכעס הלב, ואיך להתמודד איתם? ההרצאה עוסקת בכעס ובדרכים להתמודד איתו, תוך הבחנה בין כעס הפנים (כעס שמראה כלפי חוץ) לבין כעס הלב (כעס פנימי). אליעד מתאר את המשמעות של כל סוג כעס, את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, ומסביר כיצד ניתן להתמודד עם כעס בצורה האופטימלית. מהו כעס הפנים וכעס הלב? אליעד מסביר את ההבדל בין כעס הפנים (כשהאדם מראה כלפי חוץ שהוא כועס, אך בליבו לא) לבין כעס הלב (כשהאדם כועס גם בליבו). הוא טוען שלמרות שנראה כי כעס הפנים טוב יותר כי הוא לא מעורר רגשות פנימיים שליליים, יש לו חיסרונות בכך שהאדם עדיין לא חווה את התסכול בצורה כנה. מהם היתרונות והחסרונות של כעס הפנים? היתרון של כעס הפנים הוא שהאדם יכול להיראות כועס כלפי חוץ, אך אין לו את התסכול הפנימי. בכך, הוא יכול לשלוט בצורה חיצונית על רגשותיו ולמנוע מהם להשפיע על התנהגותו הפנימית. החיסרון, לפי אליעד, הוא שבעצם הכעס לא אמיתי. הוא יכול לשדר לאנשים מסביבו שהוא כועס, אך בפנים הוא לא מרגיש את התסכול האמיתי. זאת אומרת, שהאדם לא מביע את
טיפול בכעסים, איך להתמודד עם כעס? שיטות טיפול בכעס, לאהוב את מה שיש, ביירון קייטי, איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור מטפל נפשי? כעס על הכעס, איך לא לכעוס? התמודדות עם לחץ
טיפול בכעסים, איך להתמודד עם כעס? שיטות טיפול בכעס, לאהוב את מה שיש, ביירון קייטי, איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור מטפל נפשי? כעס על הכעס, איך לא לכעוס? התמודדות עם לחץ
... בכעסים, איך להתמודד עם כעס? שיטות טיפול בכעס, לאהוב את מה שיש, ביירון קייטי, איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור מטפל נפשי? כעס על הכעס, איך לא לכעוס? התמודדות עם לחץ איך אפשר להתמודד עם כעס חזק במיוחד, ומה קורה כששיטת ביירון קייטי לא עובדת? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא כיצד להתמודד עם מצבים של כעס עמוק במיוחד, ומה לעשות כאשר שיטות טיפול מקובלות, כמו שיטת ביירון קייטי, לא מצליחות לעזור לאדם להשתחרר מהכעס. הדוגמה המרכזית שאליעד הציג היא של אדם שכועס מאוד על מישהו שפגע באמו, וחש רגשות חזקים של נקמה. במסגרת ... שנוסה, נשאל האדם האם הוא בטוח במאה אחוז שהמצב רע ושהכעס מוצדק. האדם טען שהוא בטוח לא רק במאה אחוז אלא במיליון אחוז, ולכן הוא לא הצליח להטיל ספק בתחושת הכעס שלו. מכאן נוצר קושי גדול: המטפל לא הצליח להוביל את המטופל ... פתרון. מדוע הטיפול בשיטת ביירון קייטי נכשל במקרה של כעס קיצוני? אליעד מסביר שהסיבה שהטיפול לא הצליח היא משום ... אליעד מדגיש שכדי שמטפל יוכל להראות למטופל את הספק בכעס, עליו בעצמו להיות מסוגל להטיל ספק אמיתי בכעסים שלו. אם המטפל לא עשה זאת בעצמו, הוא לא יוכל להעביר זאת ... ייתקע בנקודה זו, ולא יוכל לעזור למטופל להיחלץ מהכעס העז. מדוע כדאי להתחיל לטפל בבעיות כעס קלות יותר תחילה? אליעד כהן טוען שכדי להתמודד עם בעיות כעס מורכבות כמו הדוגמה של האדם שכועס על מי שפגע באמו (כעס ברמת קושי 10), עדיף להתחיל מטיפול בבעיות קלות יותר (רמת ... שהמצב באמת רע כל כך. כאשר המטופל מתרגל זאת עם כעסים קטנים, הוא לומד כיצד לשאול את עצמו שאלות נכונות ולהטיל ... ומיומנות בכך, הוא יכול לגשת בצורה אפקטיבית לבעיות כעס חמורות יותר. האם ניתן להעלים את הכעס לחלוטין? נקודה נוספת שאליעד מעלה היא השאלה האם ניתן לפתור כעס באופן מוחלט. הוא מסביר שישנם אנשים שמצפים להגיע למצב שבו הכעס ייעלם לחלוטין מהלב שלהם, ואף יצליחו ליהנות מהסיטואציה הרעה שהכעיסה אותם. אליעד מציין שאמנם אפשר לעבוד בצורה כזו שתביא את ... טבע המציאות עצמה. מה לעשות עם מי שרוצה פתרון מוחלט לכעס ולחיסרון? כאשר אדם מתעקש לקבל פתרון מוחלט, אליעד אומר לו ... - תהליך קיומי ופילוסופי שבו המטופל מטיל ספק לא רק בכעס שלו, אלא בכל הנחות היסוד העמוקות ביותר שלו על המציאות ועל ... את המציאות מזווית חדשה לגמרי. רק כך אפשרי מצב שבו הכעס מפסיק להיות רלוונטי לחלוטין, אך מדובר בדרך לא קלה ולא ... לכל אחד. כיצד מטפל יכול לעזור למטופל אם הוא עצמו כועס על ה
כעס, ניהול כעסים, להתמודד עם כעס, התמודדות עם מצבי לחץ, לכבוש כעס, התמודדות עם לחץ, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם מצבי לחץ, התמודדות עם חוסר אונים, איך נוצר כעס
כעס, ניהול כעסים, להתמודד עם כעס, התמודדות עם מצבי לחץ, לכבוש כעס, התמודדות עם לחץ, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם מצבי לחץ, התמודדות עם חוסר אונים, איך נוצר כעס
כעס, ניהול כעסים, להתמודד עם כעס, התמודדות עם מצבי לחץ, לכבוש כעס, התמודדות עם לחץ, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם מצבי לחץ, התמודדות עם חוסר אונים, איך נוצר כעס איך להתמודד עם כעס שנובע מחוסר אונים? כעס נוצר פעמים רבות מחוויית חוסר אונים, שבה האדם מרגיש שאין לו שליטה על המצב או על התגובה של הצד השני. בסיטואציה שבה אדם מגיע לעירייה, למשל, ומרגיש שהמערכת לא מתפקדת בהתאם להיגיון שלו, נוצרת תחושה של חוסר צדק וחוסר שקיפות. אליעד מסביר שבעומק הדברים, הכעס נובע לא רק מהמצב עצמו אלא מהחוויה הפנימית של חוסר שליטה. לפי אליעד, אדם מתרגז כשהוא חווה שהמציאות לא תואמת את הרצונות שלו, כשהוא מרגיש שהדברים אינם מתנהלים כפי שהוא מאמין ... אינן תואמות, הוא חווה באותו רגע שההיגיון וההסברים שלו אינם נשמעים. בנקודה זו בדיוק עולה תחושת חוסר האונים, שמייצרת בתוכו כעס ואף גורמת לו לאבד שליטה על עצמו. מדוע לא מספיק להיות מודע לכך שאתה כועס? אליעד מדגיש שלא מספיק להבין שאתה כועס או לדעת מאיפה מגיע הכעס שלך. המודעות לכעס, לדעתו, לא תמיד מספיקה כדי להפסיק לכעוס. האדם צריך לזהות את הסיבה המדויקת, השורשית, שבגללה הוא יוצא מפוקוס ומאבד שליטה. אליעד נותן את האנלוגיה של אימונים בחדר כושר: אם מישהו יכול להרים משקולת של 10 קילו, אבל לא מצליח להרים חצי טון, הוא צריך להתאמן על המשקולות שבאמצע. באופן דומה, האדם צריך לבדוק באילו מצבים ביום - יום הוא כועס, למרות שהוא יודע שביכולתו להימנע מהכעס, ולהתאמן על מצבים אלו. בכך, אליעד מכוון את האדם לגלות נקודות חדשות, מצבי ביניים שבהם הוא יכול להתאמן, במטרה להגדיל את הכוח הפנימי שלו להתמודד עם מצבים קשים יותר. מהי הגישה של אליעד להתמודדות עם הכעס עצמו? אליעד מציע שתי אפשרויות להתמודדות עם כעס: אפשרות ראשונה היא ללמוד לקבל את העובדה שאתה כועס ולהרגיש בנוח עם הכעס. כלומר, להגיע למצב שבו אתה שלם עם התחושה הלא נעימה הזאת, מבלי להתנגד לה או להרגיש רע בגללה. אפשרות שנייה היא ללמוד איך לא לכעוס בכלל. זו אפשרות שבה האדם מגיע לשליטה עצמית מוחלטת, כך שהוא אינו חווה כעס מלכתחילה, לא משנה מה הנסיבות. אליעד טוען שצריך קודם כל להגדיר באופן ברור ומדויק מה המטרה של האדם מול הכעס . חשוב לדעת באופן מדויק לאן האדם רוצה להגיע, משום שההגדרה עצמה מאפשרת לאדם להתחיל לחוות זאת במחשבה, ובסופו של דבר להגשים את זה במציאות. איך ניתן לנהל מצבי לחץ באופן יעיל יותר? לדברי אליעד, המפתח לניהול כעס ומצבי לחץ הוא להבין בדיוק מה אתה מרגיש ולמה אתה מרגיש כך. הוא מציע לאדם לשאול את עצמו שאלות ספציפיות כמו: למה אני כועס באמת? מה באמת מפריע לי במצב? האם מפריע לי חוסר הצדק עצמו או תחושת חוסר האונים שמתלווה לכך? כשהאדם מבין שבסוף, מה שמפריע לו הוא תחושת חוסר האונים ולא בהכרח המצב עצמו, הוא ... חשוב לו באמת, אלא כי הוא חושש מחוסר האונים שייגרם לו אם יהיה בעולם חוסר צדק. לפי אליעד, ההבנה הזאת מאפשרת לאדם להגיע לשורש של הכעס ולטפל בתחושות האישיות שלו. האדם צריך להתאמן על האפשרות להיות נינוח גם כשהוא חווה תחושת חוסר אונים, או להגיע לשליטה כזו שתמנע ממנו לחוות חוסר אונים מראש. כיצד להפוך את ... שלו להגיב למצבים שונים. במילים אחרות, כשאדם לומד לקבל את תחושת חוסר השליטה ולא לפחד ממנה, הוא מפסיק להיות נתון לשליטת הכעס. איך אפשר ליישם את הגישה של אליעד בפועל? אליעד מציע תהליך מעשי, שבו האדם: מזהה בצורה מדויקת את נקודת החולשה שלו במצבים שבהם הוא כועס. מגדיר בצורה ברורה לאיזה מצב הוא היה רוצה להגיע במקום לכעוס. מוצא מצבים שבהם הוא כן מצליח לשלוט ב
כעס ועצבים, למה לא לכעוס? למה כן לכעוס? מתי כן לכעוס? למה צריך לכעוס? איך לכעוס פחות? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? איך לא לכעוס?
כעס ועצבים, למה לא לכעוס? למה כן לכעוס? מתי כן לכעוס? למה צריך לכעוס? איך לכעוס פחות? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? איך לא לכעוס?
כעס ועצבים, למה לא לכעוס? למה כן לכעוס? מתי כן לכעוס? למה צריך לכעוס? איך לכעוס פחות? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? איך לא לכעוס? למה האדם ממשיך לכעוס למרות הרצון להפסיק? כאשר מישהו פוגע בנו, באופן טבעי מתעורר כעס. אליעד כהן מסביר שהכעס נוצר מתוך תחושת פגיעה, והזדהות עם רצון שלנו שהמציאות תהיה שונה. האדם חש מחויב לכעוס כי הוא תופס את הפגיעה כמצב שמחייב תגובה שלילית. אך אם נשאל מדוע אנחנו ממשיכים לכעוס למרות הרצון להפסיק, נגלה שיש סתירה פנימית: מצד אחד, אנחנו מרגישים חובה לכעוס, כי נפגענו, ומצד שני, אנחנו סובלים מתחושת הכעס עצמה. לדוגמה, כשמישהו פוגע בנו, אנחנו יכולים לומר שאנחנו רוצים לכעוס עליו כי זה נראה לנו הגיוני וצודק, אך בו - זמנית רוצים להפסיק את הכעס, כי הוא מכביד על חיינו. מצב זה יוצר סתירה: רצון פנימי גם להרגיש צודקים וגם להשתחרר מהכעס, וכך האדם ממשיך לכעוס אך גם מתוסכל מהכעס עצמו. האם כעס הוא בחירה או תגובה אוטומטית? אליעד כהן מדגיש כי מצד אחד האדם אומר שהוא בוחר לכעוס, אבל מצד שני הוא גם מעוניין להפסיק. אם האדם באמת היה בוחר לכעוס, הרי שהוא יכול היה גם לבחור להפסיק לכעוס. אך בפועל, ברגע שהאדם חושב הוא פגע בי, הוא מרגיש שהוא חייב לכעוס ואין לו שליטה מלאה על הרגש. האמת לפי אליעד היא שהאדם מחזיק שתי תפיסות סותרות: הוא רואה בכעס דבר מוצדק והגיוני, אך בו - זמנית מרגיש שזה מפריע לו לחיות. הסתירה הזאת היא הגורם לקושי להפסיק לכעוס. מה נדרש כדי להפסיק לכעוס לגמרי? כדי להפסיק לכעוס באופן מוחלט, אליעד כהן מסביר שיש דרך אחת ברורה: על האדם להפסיק להזדהות עם כל רצונותיו באופן מוחלט. לדבריו, אם האדם יפסיק להזדהות עם הרצון, לא ...
כעס, רוגע, עצבים, עצבנות, טראומה, נפגע בקלות, מתעצבן בקלות, כועס בקלות, עצבני בקלות, לא רגוע, בוכה בקלות, כעסים פנימיים, בעיות כעס, טיפול בכעס, איך לא להתעצבן? בעיות עצבים, כעס והדחקה, איך להיות רגוע? רגישות יתר, כעס פנימי
כעס, רוגע, עצבים, עצבנות, טראומה, נפגע בקלות, מתעצבן בקלות, כועס בקלות, עצבני בקלות, לא רגוע, בוכה בקלות, כעסים פנימיים, בעיות כעס, טיפול בכעס, איך לא להתעצבן? בעיות עצבים, כעס והדחקה, איך להיות רגוע? רגישות יתר, כעס פנימי
כעס, רוגע, עצבים, עצבנות, טראומה, נפגע בקלות, מתעצבן בקלות, כועס בקלות, עצבני בקלות, לא רגוע, בוכה בקלות, כעסים פנימיים, בעיות כעס, טיפול בכעס, איך לא להתעצבן? בעיות עצבים, כעס והדחקה, איך להיות רגוע? רגישות יתר, כעס פנימי למה יש אנשים שמתעצבנים כל כך מהר? אליעד כהן מסביר שישנם אנשים שמתעצבנים מהר, מתרגזים בקלות או מתפרצים בגלל סיבות רבות ומגוונות, אך הוא מדגיש סיבה אחת חשובה במיוחד: קיומם של כעסים מודחקים או דברים בלתי פתורים בתת - המודע שלהם. אנשים אלו מתאפיינים בכך שעל פני השטח נראה שהכל בסדר אצלם, והם עשויים לומר שהכל סבבה, אך מתחת לפני השטח קיימים כעסים, עצבים, וטראומות שהצטברו לאורך זמן. כעסים אלו, המודחקים בתוך הנפש, פועלים כמו הר געש, וברגע שמגיע טריגר קטן, האדם מתפוצץ בקלות. לדוגמה, אדם ... טראומה רגשית שהוא לא התמודד איתה כראוי. באופן מודע הוא לא חושב על כך ביום - יום, אך בתוכו קיים מאגר של כעסים ועצבים מודחקים. לכן, כאשר קורה אירוע קטן ושולי, האדם מגיב בצורה מוגזמת - הוא מתעצבן בקלות רבה או מתפרץ בזעם, למרות שבאופן חיצוני נראה שאין סיבה ממשית לכך. מה גורם לתגובה לא פרופורציונלית של כעס? אליעד כהן מציין בבירור שהגורם לתגובות לא פרופורציונליות של כעס ועצבנות הוא קיומם של דברים שאנשים מדחיקים. ההדחקה הזו הופכת את האדם למעין פצצת זמן מתקתקת. ... זעם או תגובה רגשית מוגזמת גבוהה יותר. הוא מדגיש שברוב המקרים אנשים שמתפרצים בצורה חזקה אינם באמת מתעצבנים על האירוע עצמו, אלא פורקים בצורה לא מודעת את הכעס המודחק שנמצא בתוכם. כיצד כעסים מודחקים משפיעים על חיי היום - יום? אליעד מסביר שהכעסים המודחקים משפיעים על חיי היום - יום בכך שהם יוצרים תגובתיות מוגברת. אנשים אלו עשויים להיפגע בקלות, לבכות בקלות, ולהיות עצובים או עצבניים לעיתים תכופות. זה קורה מפני שבנפש שלהם כבר קיימת רגישות יתר שנובעת מהכעסים והסבל שהם לא פתרו. אדם כזה מתרגז מהר יותר, נפגע מהר יותר, וכל דבר קטן עלול לגרום לו לתגובה חריפה. איך ניתן להפסיק להתעצבן מהר וליצור יותר רוגע נפשי? אליעד כהן מציג פתרון ברור למצב: כדי להפסיק להתעצבן כל כך מהר, חשוב לטפל בשורש ה
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
... ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים ... אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה למה כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של ילד רגיל? כאשר ילד רגיל כועס, ניתן לתקשר איתו בשלב כלשהו ולברר למה הוא כעס. אפשר לשאול אותו שאלות כמו למה כעסת? או מה גרם לך להתעצבן?, וכך לנסות לפתור את הבעיה. לעומת זאת, במקרה של ילד אוטיסט, פעמים ... בזעם, ולכן קשה מאוד לפתור את הבעיה בצורה ישירה. מה הגורם הכללי להתפרצויות כעס אצל ילדים ואצל מבוגרים? כל כעס, אצל כל אדם, נובע מכך שהמציאות מתרחשת נגד רצונו. כאשר האדם רוצה דבר מסוים וזה לא מתרחש, או כאשר קורה משהו שהוא אינו רוצה, הוא יחווה כעס. זוהי הסיבה הכללית, והיא תמיד נכונה. גם אם לא ברור מה בדיוק גרם לילד האוטיסט להתפרץ, עדיין בוודאות ניתן לומר שהוא כועס כי משהו במציאות מתנגש עם הרצון שלו. מה לעשות כאשר הילד כבר בעיצומו של התקף הזעם? כאשר הילד כבר נמצא במצב של כעס קיצוני, לא ניתן לתת פתרון אוניברסלי אחד. כל מקרה לגופו: אם הילד מסכן ... באופן עצמאי, או לבטא את עצמו בצורה ברורה - יהיה פחות מתוסכל ולכן גם פחות עצבני. מדוע פיתוח השכל אצל הילד מפחית התפרצויות זעם וכעס? ככל שהילד יהיה חכם יותר, הוא יוכל להבין טוב יותר מה קורה סביבו, ... מפריע לו ולתקשר בצורה טובה יותר. ילד כזה יהיה הרבה פחות מתוסכל, ולכן גם פחות עצבני. איך לפתח את החשיבה של הילד בצורה מעשית ביום יום? הדרך הטובה ביותר ... את המציאות ואת יכולתו לשנות אותה, יחווה פחות חרדה, פחות דיכאון ופחות תסכול וכעס באופן כללי. האם ניתן לרפא אוטיזם או סכיזופרניה בשיטות אלו? אליעד ... שלך? איך למנוע התקפי זעם אצל ילדים? האם אפשר לרפא אוטיזם? איך להתמודד עם כעס לא הגיוני? פיתוח חשיבה לילדים התמודדות עם התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים הדרכת הורים לילדים אוטיסטים מדוע כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של אדם רגיל? ההבדל המרכזי טמון בכך שאצל אדם רגיל ניתן לדבר איתו בשלב כלשהו על הסיבות לכעס - לפני הכעס, תוך כדי, או אחרי שהוא נרגע. אפשר לשאול אותו מה הוא רצה, מה הפריע לו, ולנסות להבין מה עומד מאחורי הכעס. לעומת זאת, אצל ילד אוטיסט פעמים רבות אין דרך לתקשר איתו על הסיבה שבגללה הוא כועס. הוא אינו מסביר מה הוא רצה או מדוע התפרץ, ולכן נראה שאין אפשרות להבין מה בדיוק גרם לו לכעוס. מהי הסיבה הכללית שבגללה אנשים כועסים? כל כעס נובע מכך שהמציאות אינה תואמת את הרצון של האדם. תמיד מדובר במציאות ... רוצה - לא מתקיים, או משהו שאדם לא רוצה - כן קורה. במקרה של ילד אוטיסט עם כעס לא ברור, עדיין ידוע בוודאות שהוא כועס כי המציאות נגד רצונו, גם אם איננו יודעים מה הרצון הספציפי שלו. מה ההבדל בין מה לעשות בזמן הכעס לבין כיצד למנוע את ה
טיפול בכעס, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, איך להתמודד עם כעס? התמודדות עם כעס, איך להתמודד עם חרדה? התמודדות עם חרדה, איך להתמודד עם פחד? התמודדות עם פחד, מה זה כעס? מה זה חרדה? מה זה פחד?
טיפול בכעס, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, איך להתמודד עם כעס? התמודדות עם כעס, איך להתמודד עם חרדה? התמודדות עם חרדה, איך להתמודד עם פחד? התמודדות עם פחד, מה זה כעס? מה זה חרדה? מה זה פחד?
... בכעס, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, איך להתמודד עם כעס? התמודדות עם כעס, איך להתמודד עם חרדה? התמודדות עם חרדה, איך להתמודד עם פחד? התמודדות עם פחד, מה זה כעס? מה זה חרדה? מה זה פחד? איך להתמודד עם כעס, חרדה ופחד בצורה יסודית? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד להתמודד עם רגשות שליליים כמו כעס, חרדה ופחד, על ידי פירוק המנגנונים הפנימיים שיוצרים אותם. ההסבר מתמקד במושגים בסיסיים כמו התנגדות למציאות, קבלה עצמית, ומודעות לפחדים הפנימיים. מהו כעס וכיצד נוצרת תחושת כעס? כעס הוא ביטוי של התנגדות למציאות. אליעד מסביר שהסיבה המרכזית לתחושת כעס היא שהמציאות אינה תואמת לרצון האישי. האדם רוצה שהמציאות תהיה אחרת, וכשהיא אינה כך, הוא מגיב בכעס. לדוגמה, אם אדם מרגיש שמישהו מתנהג אליו באופן לא הוגן, הוא כועס כי המציאות לא תואמת את ציפיותיו. איך להפסיק לכעוס על המציאות? כדי להפסיק לכעוס, ישנן שתי אפשרויות מרכזיות: לשנות את המציאות כך שתתאים לרצונות שלנו, מה שאינו אפשרי תמיד. לקבל את המציאות כפי שהיא. כלומר, להפסיק להתנגד למציאות. הוא נותן דוגמה: אם אדם כועס מכיוון שאיבד משהו, עליו להבין שכעסו נובע מהרצון שהדבר לא יאבד. כאשר האדם מקבל את העובדה שהמציאות אינה תואמת את רצונו ומפסיק להתנגד אליה, הוא מפסיק לכעוס. מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדה ופחד? אליעד מסביר ... ואובדן, הוא כבר לא יחוש פחד מכך. לבסוף, אליעד מדגיש כי הבנה וקבלה של המציאות כפי שהיא, ללא התנגדות, הן המפתח להתמודדות מוצלחת עם כעס, חרדה ופחד. איך להפסיק לכעוס? איך להתמודד עם חרדה? התמודדות עם פחד למה אני מפחד ...
כעס / עצבים - מהי המהות של כעס ושל עצבנות? איך להתמודד עם עצבנות ועם כעס?
כעס עצבים - מהי המהות של כעס ושל עצבנות? איך להתמודד עם עצבנות ועם כעס? כעס. רוגז. עצבים. מהי מהותם? ממה הם נובעים? ומה עושים? כעס = כאשר הרצון של האדם אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. מציאות = רצון = אחדות = רוגע = שמחה = רחמים = אהבה. מציאות שונה מ: רצון = פירוד = כעס = עצבות = רוגז = אכזריות. הפירוד שבין האדם לבין המציאות, נובע אך ורק מחוסר הבנה של האדם את המציאות. מה נתפס בעיני האדם לטוב? תשובה: דבר שהאדם מבין את ... אמת = שלמות. סיכום: כעס = חוסר ידיעה = חוסר הבנת המצב בשלמות = טיפשות = הוצאת דברים מהפרופורציה הנכונה = דמיון = שקר = עצבות = חוסר קבלת המציאות = חוסר אהבה = שנאה = רע. סבלנות = ... המעשית: כדי לגרום לכעס להיעלם מעצמו, על האדם לחקור את השורש של הכעס . ככל שהאדם מבין טוב יותר ממה בדיוק הכעס נובע, כך הכעס נעלם מעצמו. אם האדם חוקר את הכעס וכועס יותר, הרי שהוא עדיין לא הגיע לשורש האמיתי של הכעס. פשוט יש להמשיך לשאול שאלות, לנסות להבין מה באמת מכעיס ונראה כרע בסיטואציה? מה הופך את המצב לרע? מי אמר שזה רע? מדוע הרע קיים? האם זו האמת? וכולי. כאשר מגיעים לשורש ולהבנה מלאה, הכעס נעלם מעצמו = שמחה = אושר. שלמות = לא להרגיש שום תחושה של חיסרון מכל סוג שהוא. רק כאשר האדם מבין מה טוב במה שקרה = שלמות = אהבה של המציאות כפי שהיא. כל טריק אחר של מניעת הכעס, חוץ להבין מה היה טוב במה שקרה, תמיד יהיה בו חיסרון כלשהו. שלמות = תחושה של אהבה למציאות בכל מצב. ...
איך לא לכעוס על האנשים הלא נכונים? ללמוד לשנוא, משהו לשנוא, מישהו לשנוא, איך להוציא עצבים? איך לא להוציא עצבים? איך לשחרר כעס? איך לא לאגור כעס? על מי לכעוס? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? למצוא קורבן
איך לא לכעוס על האנשים הלא נכונים? ללמוד לשנוא, משהו לשנוא, מישהו לשנוא, איך להוציא עצבים? איך לא להוציא עצבים? איך לשחרר כעס? איך לא לאגור כעס? על מי לכעוס? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? למצוא קורבן
... לא לכעוס על האנשים הלא נכונים? ללמוד לשנוא, משהו לשנוא, מישהו לשנוא, איך להוציא עצבים? איך לא להוציא עצבים? איך לשחרר כעס? איך לא לאגור כעס? על מי לכעוס? איך להתמודד עם כעס? איך לטפל בכעס? למצוא קורבן למה אנחנו כועסים על האנשים הלא נכונים? אליעד כהן פותח את ההסבר בדוגמה של אדם שכועס מאוד על אשתו וילדיו, אף על פי שכל מה שהם עשו היה להעיר אותו משינה. לכאורה, התגובה שלו מוגזמת: הם העירו אותך, לא ניסו להרוג אותך, אבל עדיין הוא כועס בעוצמה לא פרופורציונלית למעשה שלהם. לאחר בירור מתגלה שהכעס האמיתי שלו הוא בכלל לא כלפיהם, אלא קשור לבעיה אחרת שמטרידה אותו, כמו למשל בעיה מול הבנק או מול הבוס שלו בעבודה. הוא פשוט לא יכול לבטא את הכעס כלפי המקור האמיתי, ולכן הוא מפנה אותו כלפי מי שהכי קרוב וזמין. אליעד מסביר שכאשר אדם לא יכול להוציא את הכעס שלו על מי שבאמת מכעיס אותו, למשל הבוס שלו - כי זה יגרום לו לבעיות גדולות יותר - הוא מוציא את הכעס הזה במקום אחר, לעיתים קרובות על משפחתו הקרובה או על אנשים חלשים ממנו, שבפועל אינם אשמים. כיצד ניתן להפנות את הכעס לאובייקט הנכון? אליעד כהן מציע מספר פתרונות להתמודדות עם הבעיה הזו: האפשרות הראשונה, האידיאלית, היא להוציא את הכעס ישירות על מי שבאמת אחראי לו. למשל, אם הבוס מרגיז אותך, עדיף להתעמת איתו ישירות ולפרוק את הכעס עליו. אבל לעיתים זה לא אפשרי, כי האדם חושש מתוצאות שליליות כמו אובדן מקום העבודה. האפשרות השנייה שאליעד מציג, היא לנסות בכלל לא לכעוס. כלומר, לנסות להבין את הסיטואציה אחרת, לקבל את המציאות כמו שהיא, וכך להפחית את הצורך בהוצאת כעס. אבל הוא מדגיש כי גם הפתרון הזה לא תמיד מתאים, כי אנשים לא תמיד רוצים להשתחרר לגמרי ממשחק הכעס. האפשרות השלישית - שאותה הוא מדגיש במיוחד - היא למצוא קורבן אחר או מטרה חלופית לכעס שלך. הרעיון הוא לנתב את הכעס לאובייקט אחר, שיהיה לגיטימי בעיניך לכעוס עליו, וכך לשחרר את האנרגיה השלילית בלי לפגוע במישהו חף מפשע. כיצד פועל הרעיון של קורבן חלופי לכעס? אליעד נותן דוגמה מפורטת להמחשת הרעיון הזה. הוא מתאר אדם שכועס מאוד על אנשים שמתעללים בחתולים. אותו אדם יכול להחליט במודע שכל הכעסים שלו - לא משנה מה המקור שלהם - יופנו כלפי אותם אנשים שמתעללים בחתולים. כך, כאשר הוא מתוסכל מהבוס שלו או ... שני דברים חשובים: מצד אחד, הוא נמנע מלהוציא את הכעס על משפחתו ועל אנשים אחרים שאינם אשמים במצב. מצד שני, הוא מצליח לפרוק את האנרגיה השלילית שלו בצורה לגיטימית, כי מבחינתו, לכעוס על אנשים שפוגעים בחתולים זו פעולה מוצדקת וחיובית. אליעד מדגיש שהיתרון הגדול בשיטה הזו הוא שכאשר אתה מוצא ...
מה ההבדל בין הרגשות? סוגים של רגשות רעים, סוגים של תחושות רעות, כעס, שנאה, עצבות, דיכאון, פחד, חרדה, ייאוש, טראומה, חרטה, סוגים שונים של רע, הבדלים בין רגשות
מה ההבדל בין הרגשות? סוגים של רגשות רעים, סוגים של תחושות רעות, כעס, שנאה, עצבות, דיכאון, פחד, חרדה, ייאוש, טראומה, חרטה, סוגים שונים של רע, הבדלים בין רגשות
... ההבדל בין הרגשות? סוגים של רגשות רעים, סוגים של תחושות רעות, כעס, שנאה, עצבות, דיכאון, פחד, חרדה, ייאוש, ... תחושות שנוצרות בשל פער בין הרצון למציאות הנוכחית. מה גורם להבדל בין כעס לעצבות? נקודה נוספת שאליעד מתעכב עליה היא ההבדל בין כעס לעצבות, שניהם רגשות הנוגעים למציאות בהווה, אך מתבטאים באופן שונה: כעס מתבטא כאשר האדם חווה מצב של חוסר התאמה, מרגיש שהמציאות אינה הוגנת, ויש לו דחף לפעול, לצעוק או להתפרץ. הכעס הוא תחושה של התנגדות פעילה, האדם רוצה ... רצונו להשפיע על המצב. כאשר האדם מאמין שהוא יכול לשנות את המצב, הוא יכעס, וכאשר הוא מאמין שאין לו אפשרות או שאין ... יכולת לשנות את המצב - אם האדם מאמין שניתן לשנות את המצב, הוא יגיב בכעס, ואם לא, הוא ייטה לעצבות או ייאוש. ... יחווה תחושת דיכאון, ואם הוא חושב שזה מצב זמני וחד - פעמי, הוא ייטה לכעס או עצבנות זמנית. לסיכום, אליעד מבהיר שכל הרגשות ... ותפיסתו של האדם לגבי יכולתו להתמודד עם המצב. רגשות רעים מה ההבדל בין כעס לעצבות? סוגי דיכאון מה ההבדל בין פחד ... החשובים הוא בין הרגשות השונים שיכולים להיווצר בעקבות תחושת רע, כמו כעס, עצבות, דיכאון וייאוש. אליעד מסביר כי ... דיכאון, עצבות או ייאוש, מצביע על תחושת חוסר התאמה עם המציאות הנוכחית. כעס, לעומת זאת, הוא רגש שמופיע כאשר המציאות בהווה לא תואמת את רצונך. כעס מתרחש כשהאדם מרגיש חוסר צדק או תסכול ישיר בנוגע למצב הנוכחי. ההבדל המרכזי בין כעס ועצבות, למשל, הוא בעוצמת התגובה ובאופן בו האדם מביע את רגשותיו - בעוד שכעס מתבטא לעיתים בצעקות או התפרצות רגשית, ... יכול לסייע בהבנה מעמיקה יותר של התהליכים הפנימיים שלנו. רגשות רעים כעס דיכאון חרדה עצבות ש: אני שואל שיש חוסר התאמה בין הרצון למציאות למה במקרה אחד יש כעס במקרה אחד יש דיכאון במקרה אחד יש ייאוש ... המציאות היא נגד רצונך, הוא אומר למה לפעמים כשהמציאות נגד רצונך יש לך כעס לפעמים יש לך עצבות לפעמים יש לך זה ... ייאוש בסדר, עכשיו זה מתמשך נקרא לזה קליני לא מתמשך נקרא לזה ככה. ש: כעס למה? אליעד: מה כעס למה קודם כל הבנת מה אמרתי בכלל אתה ... נקרא לזה לדוגמה חרטה סבבה נכון או טראומה אז מהו המקרה שבו נקרא לו כעס. אליעד: קודם כל מי זה נקרא לו אתה יכול להגיד מה אני קורא כעס למה אנשים קוראים כעס. ש: מה שהעולם קורא כעס. אליעד: סבבה אז כעס זה משהו שבהווה לא טוב לך. ש: בהווה? אליעד: כן. ש: אוקי סבבה אז למה לא עצבות למה כעס דווקא? אליעד: אני אענה לך עכשיו אתה חושב שיש הבדל בין עצבות לכעס או שזאת אותה מילה עבורך. ש: זאת לא אותה מילה עבורי. אליעד: אוקי מההבדל בעבורך בין עצבות לכעס? ש: כשאני עצוב אני בדרך כלל ישן ואין לי חשק לעשות דברים וכשאני כועס אז אני צועק וכו. אליעד: יפה אז עכשיו ... לי אז במקום לשאול אותך תגיד לי ואתה בדיכאון ולא עושה כלום או אתה רק עצבני אז במקום להגיד לו רע לי אתה אומר לו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כעס, איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, מאמן אישי לנוער, יועץ פילוסופי בנושא כעס - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 12:39:36 - wesi1