אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יעוץ להורים ✔חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
למה קל יותר לשלוט בכעס בעבודה מאשר בבית?

הסיבה לכך שקל יותר לשלוט בכעס במקום העבודה לעומת הבית, קשורה לתפיסה עצמית ולמוסכמות חברתיות. בבית אנשים מרגישים נוח לשחרר את הכעס ולהביע אותו בחופשיות, בעוד שבעבודה קיים לחץ חברתי לשמור על איפוק כדי לא להיתפס כחסרי שליטה, חלשים או לא מקצועיים. לדוגמה, אדם יכול להתעצבן על עובד שעושה טעות, אך יבחר להסתיר את הרגשות כדי לא להיתפס כמנהל חסר יכולת שליטה. לעומת זאת, כאשר ילד עושה טעות דומה בבית, ההורה מרשה לעצמו לבטא כעס כי אינו מרגיש מאוים מהילד או מהתגובות של הילד כלפיו.

אליעד כהן מציין שבפועל, הכעס קיים בשני המקרים. ההבדל הוא ברמת הביטוי שלו. בעבודה, התדמית המקצועית מחייבת להסתיר כעס כדי לשמור על סמכות, ובבית אנשים מרגישים שאין להם סיבה אמיתית להסתיר את רגשותיהם.

איך להפחית את הכעס בבית מול הילדים?

אליעד מסביר שכדי להפחית את רמת הכעס, יש לפעול בשתי דרכים אפשריות:
  1. לשנות את המציאות כך שתתאים יותר לציפיות ולרצונות של האדם, ובכך למנוע מלכתחילה סיבות לכעס.
  2. ללמוד לקבל את המציאות גם כשהיא לא מתאימה בדיוק לציפיות, ובכך להפחית את התסכול שמוביל לכעס.
הוא מדגיש שחשוב להשתמש בשתי האסטרטגיות במקביל, ולא להסתפק רק באחת.

כיצד לגרום לילדים לקחת אחריות ולשמור על סדר בבית?

אליעד מציג גישה אסטרטגית לפתרון בעיית חוסר האחריות של ילדים. ראשית, הוא ממליץ לוודא שהילד מבין בכלל מה המשמעות של לקיחת אחריות. לדוגמה, ילד עשוי לחשוב שהוא מאוד אחראי, אך לדעתו סידור הבית אינו בתחום אחריותו, אלא באחריות ההורים. במצב כזה, לא יעזור ללמד אותו על אחריות, אלא יש להסביר לו שסידור הבית אכן בתחום האחריות שלו.

כדי לגרום לילדים לקחת אחריות על סדר וניקיון בבית, אליעד מציע כמה שלבים:
  1. קודם כל, לגרום לילד להאמין שבית נקי ומסודר הוא מצב רצוי וטוב עבורו באופן אישי. זה שלב הכרחי, כי אם הילד לא ישתכנע בכך, הוא לא ישתף פעולה מרצונו, אלא רק מכפייה או פחד - דבר שלא יעיל לאורך זמן.
  2. לאחר שהילד מבין שבית נקי הוא דבר חיובי עבורו, יש ליצור קשר ברור בין הרצונות שלו לבין בית נקי. לדוגמה, אם הילד אוהב לאכול וצריך כלי אוכל נקיים, להבהיר לו שהניקיון הוא תנאי הכרחי לכך.
  3. יש לחזק את ההתניה בין ניקיון לבין הרווחים שהילד מקבל מכך. לדוגמה, אם הוא מתלונן על כך שאינו מוצא דברים בבית, להבהיר לו שאם הבית היה מסודר הוא היה מוצא הכל בקלות רבה יותר.
איך אפשר לשכנע את הילד שהבית יהיה מסודר גם בלי תשלום כספי?

אליעד מסביר שהשכנוע באמצעות כסף הוא פתרון לטווח קצר ולא מומלץ כפתרון קבוע. הוא מדגיש שבסופו של דבר, לילדים יש מטרות אישיות משלהם. המטרה היא לגרום לילדים לראות בניקיון יתרון אישי. לדוגמה, הילד יתלהב מזה שהבית...
ש: למה מול הילדים שלי קשה לי לפעול.

אליעד: קשה לך לפעול מול הילדים שלך?

ש: רגע אני אסביר את זה יותר טוב, בא נגיד שלמה מול העובדים אני יותר סובלנית ומול הילדים שלי אני פחות סובלנית.

אליעד: את מרגישה יותר סובלנות מול העובדים ופחות סובלנות מול הילדים מה זה אומר בפועל תסבירי.

ש: זה אומר שבוא נגיד אם הם מעצבנים אותי במשהו או נגיד עובדים באים עם איזשהו נושא שהוא נורא מעצבן אז אני לא מתעצבנת אלא לוקחת ומנתחת את הנושא שואלת את השאלות את המתאימות ומגיעה לפתרון.

אליעד: הבנתי ואם הילדים מעצבנים אותך קטסטרופה יפה, הבנתם מה היא שואלת היא אומרת למה העובדים שלה לא מצליחים באופן יחסי לגרום לה להתעצבן והילדים אם הם עושים משהו קטן ישר היא מתעצבנת, זאת השאלה נכון?

ש: כן.

אליעד: אז בואי נשאל מה מעצבן אותך בחיים באופן כללי מה מעצבן אותך?

ש: מעצבן אותי דברים טיפשיים.

אליעד: ואם העובדים שלך עושים דברים טיפשיים זה מעצבן אותך?

ש: כן.

אליעד: אבל אמרת שמול עובדים לא מתעצבנת או פחות מתעצבנת.

ש: אני מתעצבנת אני פשוט לא מראה להם.

אליעד: אז את אומרת שגם מול העובדים את מתעצבנת וגם מול הילדים להם את מראה ולהם את לא מראה?

ש: כן.

אליעד: שמתם לב זה לא "למה אני מתעצבנת עליהם ולא עליהם" אלא "פה אני מראה שאני מתעצבנת ופה לא".

ש: כן פה אני מרשה לעצמי ופה אני לא מרשה לעצמי.

אליעד: את מתכוונת לומר שבעבודה את לא מרשה לעצמך להתעצבן ובילדים את מרשה לעצמך להתעצבן אבל השאלה התחילה אחרת בכלל השאלה הייתה נראית כאילו מול עובדים את לא מתעצבנת בכלל והילדים מעצבנים אותך עכשיו את אומרת משהו אחר "שניהם מעצבנים אותי רק אצל העובדים אני לא מרשה להראות שאני מתעצבנת כי אז יגידו שאני חלשה לא יודעת לשלוט בעצמי בפאניקה יצחקו עלי מה שזה לא יהיה אבל הילדים אני לא מרגישה מאוימת מהם ולכן אני מרשה לעצמי להוציא עליהם את העצבים כי מה הם יכולים לעשות כלום" זהו?

ש: כן.

אליעד: מהתחלה מה השאלה שלך דברי.

ש: זאת השאלה נשארת אותה שאלה.

אליעד: השאלה אם התשובה סיפקה אותך במאה אחוז אם לא זה אומר שיש עוד שאלה מה היית רוצה.

ש: הרעיון הוא כן לשלוט בזה מה זאת אומרת.

אליעד: שניה לשלוט בזה במובן של לא לכעוס או במובן של לא להראות שאת כועסת?

ש: בא נתחיל בזה שאני אראה שאני לא כועסת.

אליעד: חשבתי שנגיד בוא נטפל בזה שאני לא אכעס אם לא תכעסי ממילא את לא צריכה שום דבר לטפל.

ש: לא כי נראה לי שלטפל בזה שאני לא אכעס זה משהו תהליך יותר ארוך.

אליעד: תראי לגרום לך לא לכעוס זה כמעט בלתי אפשרי אבל לגרום לך לכעוס פחות זה אפשרי, מה את אומרת?

ש: אפשר לנסות.

אליעד: מה מכעיס אותך הילדים העובדים או שזה אותו דבר ושרק הביטוי של הכעס שונה, מה האמת האם מול הילדים את מבטאת יותר כעס כי הם מכעיסים אותך יותר או שבעצם הכעס הוא אותה רמת כעס רק שפה אני מרגישה חופשיה לשחרר את הכעס ופה אני מרגישה צורך להסתיר את הכעס מה האמת?

ש: אצל העובדים אני מרגישה צורך להסתיר את הכעס.

אליעד: למה?

ש: כי זה לא מראה טוב.

אליעד: כי זה לא נראה טוב כי אז כאילו איזו מנהלת את אם את כועסת אוקי ובבית תהיי אמא טובה וגם כועסת, זאת אומרת שבראש שלך בדימוי העצמי שלך את אומרת שמנהל כעסן זה לא לגיטימי כאילו אבל אמא כעסנית זה לגיטימי יכול להיות, יכול להיות שיש לך אמונה כזאת שאומרת לבטא כעס כמנהל זה לא הגיוני אבל לבטא כעס כאמא זה כן הגיוני יכול להיות?

ש: אני חושבת שלבטא כעס זה בסדר כשצריך.

אליעד: אז זה נראה שאת מתלוננת על המקרים שלא צריך.

ש: השאלה מתי צריך.

אליעד: אוקי אז מה היית רוצה בואי נשאל מה היית רוצה אם זה היה תלוי בך מה היית רוצה?

ש: בא נתחיל ממה אני כועסת בסדר, אני כועסת מבן אדם שאני אומרת לו לעשות משהו מסוים והוא חוזר על אותה טעות.

אליעד: כן הבנתי אבל אם בעבודה, אוקי את כועסת כשאת אומרת למישהו לעשות משהו והוא לא עושה בקיצור בפרט כבר אמרת לו כמה פעמים והוא עושה עוד פעם, אוקי ומה השאלה פה עכשיו בעצם מה היית רוצה שיהיה היית רוצה שאם את אומרת למישהו לעשות משהו והוא לא עושה שזה לא יכעיס אותך מה היית רוצה שיהיה?

ש: אחד הייתי רוצה לכעוס פחות.

אליעד: באופן כללי?

ש: באופן כללי.

אליעד: בואי נדבר על זה את רוצה שנדבר על זה?

ש: כן.

אליעד: מה חשוב לך יותר לכעוס פחות מה השני?

ש: שהילדים שלי ייקחו יותר אחריות.

אליעד: את רוצה שהם ייקחו יותר אחריות.

ש: כי אם הם ייקחו יותר אחריות אז פחות נטל עלי.

אליעד: אז בעצם את רוצה פחות לכעוס זאת אותה מטרה.

ש: כן.

אליעד: למה בן אדם כועס כי המציאות נגד רצונו כי המציאות שונה ממה שהוא רוצה שיהיה, נכון עכשיו המסקנה אם את רוצה לכעוס פחות או שתגרמי למציאות להיות יותר מה שאת רוצה או שתרצי יותר את מה שהמציאות, את הבנת מה אמרתי אם את רוצה לכעוס פחות אז או שתמצאי דרך לגרום לכך שהמציאות תהיה יותר מה שאת רוצה או שתמצאי דרך לגרום לכך שאת תדעי לקבל יותר את המציאות כפי שהיא וגם אם היא לא מה שאת רוצה.

ש: אני צריכה לדעת לעשות גם וגם.

אליעד: או ממה נתחיל מאיך לגרום למציאות להיות יותר כרצונך או מאיך לגרום לרצונך לקבל יותר את המציאות גם כשהיא לא כרצונך, שהמציאות תהיה יותר כרצונך?

ש: כן.

אליעד: אוקי אז במה המציאות לא כרצונך בזה שאנשים לא עושים את רצונך מסקנה אם את כועסת מכך שאנשים לא עושים את רצונך ואת רוצה לכעוס פחות בדרך של "אני רוצה שהמציאות תהיה יותר כרצוני" את בעצם צריכה ללמוד איך לגרום לאנשים לעשות יותר את רצונך נכון אוקי.

ש: סתם דוגמה איך אני גורמת לילד לשמור על סדר בבית?

אליעד: תראי אני אתן לך על זה תשובה אבל אני רוצה לתת לך תשובה יותר גדולה באופן כללי את חושבת כרגע בצורה יותר פרטנית איך אני פותרת את הבעיה פה, צריך לחשוב יותר בצורה אסטרטגית איך באופן כללי גורמים לאנשים לעשות דברים מה גורם לאנשים לעשות דברים למה אנשים עושים דברים, למה אנשים לא עושים דברים איך משנים מחשבות של אנשים איך משנים רגשות של אנשים, איך גורמים לאנשים להאמין באמונות מסוימות איך גורמים להם לא להאמין באמונות מסוימות ככל שתביני את זה יותר ככה תוכלי יותר טוב לתמרן כאילו אחר כך אנשים אחרים כי כרגע עדיין את חושבת באופן פרטני, את מבינה למה אני מתכוון שזה לא בהכרח רע אני רק מביא לך.

ש: אין לי בעיה אתה יכול להגיד שזה רע אתה יכול להגיד שזה טוב זה לא משנה לי, מה שמעניין אותי אני רוצה להשיג את זה במציאות שלראות שזה פרקטי אפילו.

אליעד: אני מבין אבל אני אומר שאם את כאסטרטגיה אומרת "אני רוצה שהמציאות תהיה יותר כרצוני".

ש: אוקי אז תסביר לי את זה כאסטרטגיה ואני אקח את זה למקום שלי.

אליעד: בסדר רק לשנייה אני מסביר לך כעיקרון כי אסטרטגיה זה גם ללמוד הרבה דברים אני אתן לך תכף דוגמה לגבי מה שאת שאלת, אני אומר אבל כעיקרון במקום לחפש איך לפתור בעיות פרטיות תנסי "איך אני באופן כללי לומדת נגיד לשכנע יותר טוב" ואני מסביר לך איך לומדים את זה על ידי שמבינים את מנגנון הפעולה של האדם אם לומדים למה אנשים עושים ככה למה אנשים אוהבים דברים מסוימים לומדים באופן כללי אז ממילא אחר כך יותר קל לך לשכנע כי את יודעת איך המוח שלו עובד אז את יודעת מה צריך לעשות כדי שהוא יעשה משהו. אוקי עכשיו בואי ניקח, אתה הבנת מה אמרתי לה את התשובה בערך, אוקי בואי ניקח אצלך מה רצית נגיד מה שאלת לדוגמה דברי מה אמרת לגבי ילד?

ש: איך גורמים לילד לקחת יותר אחריות בבית לשמור על סדר מסוים.

אליעד: מה את רוצה לגרום לו לשמור על סדר או לקחת אחריות, לא תגידי מה את רוצה אני לא יודע אולי זה לא אותו דבר תגידי מה את רוצה יותר מה חשוב לך יותר שהוא יאמץ את המודל של "אני לוקח אחריות" או שהוא יוודא שהחדר יהיה מסודר, מה חשוב לך יותר?

ש: אחריות.

אליעד: אוקי אז בואי נגדיר "אני רוצה לגרום לילד שלי לקחת יותר אחריות" מה זה אומר עבורך לגרום לילד לקחת יותר אחריות?

ש: זה אומר שאם הוא לקח משהו שיחזיר לאותו מקום.

אליעד: שאם הוא לקח משהו שיחזיר אותו למקום לדוגמה הוצאת את המשחק מהארון סיימת לשחק תחזיר אותו לארון משהו כזה נניח, יפה עכשיו מה זה אחריות מה יש לפני האחריות לפני שמישהו לוקח אחריות הוא גם צריך לחשוב שמשהו צריך להתבצע בכלל אחר כך הוא צריך לחשוב שזה באחריותו, האם אנחנו בטוחים שהילד בכלל מבין שצריך להחזיר חזרה לארון.

ש: מה זה יתבצע?

אליעד: אני אומר כדי שמישהו ייקח אחריות על משהו לפני כן צריך לוודא שהוא בכלל יודע שהדבר הזה צריך לקרות יכול להיות שהוא יגיד "אני מאוד אחראי רק אני לא צריך לבצע את זה מה זה משנה שזה על הרצפה" כאילו את מניחה שהסיבה שהוא לא מחזיר את הצעצוע לארון זה כי הוא מסיר מעצמו אחריות אבל מאוד יכול להיות שהוא לוקח אחריות על מה שחשוב לו וזה פשוט לא חשוב לו לכן לא אכפת לו. זאת אומרת יכול להיות שפה מה שצריך זה לא ללמד אותו איך לקחת אחריות אלא להסביר לו שבמסגרת האחריות שלו זה גם לשים את זה בארון בחזרה.

ש: הסברתי.

אליעד: אני יודע שהסברת אבל זה לא אומר שהוא הבין.

ש: מעולה אז איך גורמים לו להבין את מה שאני רוצה שהוא יבין?

אליעד: אז אנחנו מחפשים קודם כל מה שורש הבעיה, האם שורש הבעיה זה שהוא אומר "אני לא אחראי למה שקורה לי" האם שורש הבעיה שהוא לא מבין מה הוא רוצה אנחנו מנסים למצוא מה בדיוק החוליה החסרה בשרשרת.

ש: תראה אני יכולה להגיד לך.

אליעד: רוצה לתת דוגמה נגיד?

ש: כן אני אתן לך דוגמה במהלך החופש הייתה סיטואציה "אמא עשינו לך הפתעה" אמרתי מה עשיתם לי "תבואי הביתה תראי" באתי הביתה פתחתי את הדלת.

אליעד: וחשכו עינייך.

ש: חשכו עיניי מהמקום הטוב ראיתי בית מסודר למופת יותר טוב ממה שהמנקה מביאה לי את הבית הייתי בהלם טוטאלי.

אליעד: ובדקת מתחת לספה ראית שהכל זה?

ש: לא תקשיב שטפו ניקו מתחת לספה לא השאירו כלים בכיור ילדים אני מדברת איתך על שמונה שבע לא הגיוני.

אליעד: אולי הם הזמינו את המנקה.

ש: לא תקשיב הזוי זה קרה שבוע ימים נכנסתי לבית למופת אחרי זה חזרתי ועכשיו אנחנו התחלנו את השגרה של בית הספר וזה רגיל הבית קטסטרופה.

אליעד: למה הם עשו לך את זה לדעתך באותה פעם למה הם סידרו את הבית, רגע ואת בעצם אומרת "אני רוצה שהם ייקחו אחריות" אבל מה האמת האם הם חושבים שזה באחריות שלהם לסדר את הבית זאת לא האמת ואת אומרת "איך אני גורמת להם להיות יותר כמו פעם", נכון אבל מה האמת האם באמת לקיחת אחריות פירושה לסדר את הבית זאת באמת האמת זה מה שהילד חושב שבתחום אחריותו זאת לא האמת.

ש: אבל אם אני באה ואני מסבירה לו שזה הבית שלו.

אליעד: לא זה לא הבית שלו זה בית גם שלו אם זה בית שלו הוא יגיד לך "אל תגידי לי מה לעשות".

ש: נכון בסדר גם שלו.

אליעד: גם יפה ולכן את צריכה גם לסדר את הבית והוא חושב יכול מאוד להיות שהוא חושב שכילד תפקידך כהורה להגן עליו ולתת לו לשחק כמה שהוא רוצה וכשהוא יהיה גדול גם הוא יסדר את הבית לילדים שלו, יכול להיות שזאת האמונה שלו יכול להיות שהוא לא חושב שזה בכלל בתחום אחריותו לסדר את הבית, יכול להיות לדוגמה שהוא חושב שילד צריך כמה שיותר ליהנות שילד צריך כמה שיותר לשחק יכול להיות שיש לו אמונה כזאת.

ש: הוא אומר לי "מה אני עבד שלך".

אליעד: יפה לדוגמה נכון כי הוא לא חושב שזה בתחום אחריות התפקיד שלו, רגע אבל אני מנסה להסביר לך זה לא לשאול "איך אני גורמת לו לקחת אחריות" כי זה לא המקרה פה זה מקרה שהוא חושב שזה לא בתחום אחריותו בכלל ולכן מה עושים?

ש: אני יכול לשאול אותו מה אתה חושב שהוא בתחום אחריותך בבית?

אליעד: לא למה לא לשאול אותו את זה כי זה לא משנה מה הוא חושב משנה מה את חושבת שבאחריותו נכון, את רוצה שהוא יגיד לך מה הוא חושב הוא יגיד לך "אני אין לי שום אחריות אחריותי לשחק ואת תנקי" מה עושים בכזה מקרה שלב ראשון גורמים לו לחשוב שבית מסודר זה יותר טוב מבית לא מסודר, לפני מי אחראי קודם כל שפה בראש ישב לו "וואלה בית צריך להיות נקי בית חייב להיות נקי, מאוד כדאי שבית יהיה נקי מאוד חשוב שבית יהיה נקי" קודם כל ולכן אמא מנקה לא משנה מה אבל קודם כל שיהיה ברור שזה חשוב.

כמו שאני אמרתי לך קודם כל שיבין שזה צריך להתבצע אחר כך אתה יודע אתה עכשיו צריך לבצע את זה, אוקי קודם כל שיבין שזה חשוב למה כי אם את ישר תתחילי באתה צריך לעשות הוא יגיד "אבל זה לא חשוב בכלל" את מבינה את החשיבה עושים מובנה כדי שמישהו יגיד "אני עושה" הוא קודם כל צריך לחשוב צריך אחר כך הוא צריך לחשוב שהוא צריך ואחר כך הוא צריך לחשוב שהוא רוצה לעשות את מה שהוא צריך עושים מסודר. אז שלב ראשון מה אנחנו עושים מה את רוצה שהם יהיו באופן כללי יותר מודעים לניקיון וסדר בבית זאת ההגדרה?

ש: אחת מהן.

אליעד: לא כדוגמה לא את לא מצפה שהם באמת ינקו וישטפו וזה נכון?

ש: לא.

אליעד: למה לא?

ש: או שכן.

אליעד: תשלמי להם כמו למנקה ותראי שהם מנקים לך את הבית.

ש: זה בטוח כל פעם שאני שמה כסף דברים קורים זה מוטיב אין מה לעשות.

אליעד: מוטיב מרכזי אוקי האלה אז שלב ראשון מה עושים אבל את רוצה שבלי כסף הם יעשו את זה כי אף אחד לא משלם לך נכון כשאת מנקה מי משלם לך את חוסכת כסף אז זה כאילו שילמת לעצמך, אוקי אבל אז יש לך יותר כסף ואת מוציאה אותו על מhשהו אחר אז לא חסכת על עצמך. טוב עכשיו ככה דבר ראשון את צריכה לשכנע אותם ש... לגרום להם לחשוב ש...?

ש: בית מסודר זה בית טוב.

אליעד: נכון איך עושים את זה?

ש: אני יכולה לבוא אליהם כשהבית מסודר ולשאול אותם אם כיף לכם כשזה מסודר.

אליעד: לא, למה כי אם את אומרת כיף לכם "יכול להיות שגם לא כיף לא זה בסדר" השאלה אם הוא קולט מראש את המהלך הבא "אז בוא תסדר בבקשה", "לא זה בסדר לנו אנחנו מסתדרים".

ש: את יכולה במקום לשאול לתשובה "איזה יופי אתם מנקים את הבית ככה תראה איזה יופי".

אליעד: הנה דוגמה כל פעם כשהמנקה מסדרת "וואו איזה בית יפה איך היא ניקתה לנו את הבית איזה כיף לנו עכשיו" דוגמה הנה.

ש: אמרתי הלאה.

אליעד: חכי רגע שניה אבל את מחפשת, גם את עצלנית?

ש: לא אבל אני כבר הייתי שמה אמרתי את זה ולא קרה כלום אני אומרת את זה כל פעם כשאני נכנסת לבית.

אליעד: בסדר אבל זה לא מספיק להגיד צריך לגרום לילד להשתכנע צריך לגרום לילד לרצות שהבית יהיה נקי, תראי אם הילד לא ירצה שהבית יהיה נקי אז הוא ינקה את הבית רק מפחד בסדר וזה לא יעבוד אני מסביר לך קודם כל לגרום לו לרצות קודם כל הוא צריך לרצות שהבית יהיה נקי לפני מי מנקה קודם כל שהוא ירצה שהבית יהיה נקי. איך אנחנו גורמים לילד לרצות שהבית יהיה נקי אז מה עושים, אני אגלה לך מה עושים מה הילד רוצה ומה הילד לא רוצה איך אנחנו גורמים לו לחשוב שאם הבית יהיה נקי הוא יקבל את מה שהוא רוצה ואם הבית לא יהיה נקי הוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, מה נגיד חשוב לילד נגיד הוא מפחד לעלות למעלה למה הוא מפחד לעלות למעלה כי הוא מפחד להיתקל בדברים כי הבית לא נקי, אני סתם אני נותן דוגמה.

אם תרצי לחשוב עכשיו ואני מסביר לך קודם כל הילד צריך לרצות שהבית יהיה נקי מבחינתי שהוא אפילו ירצה שאת תנקי יגיד לך "למה את לא מנקה מתי תנקי את הבית", קודם כל שהוא ממש ירצה שהבית יהיה נקי או שהרבה יותר ירצה שהבית יהיה נקי שלילד באופן אישי באופן פרסונלי יהיה חשוב שהבית...
איך לשלוט בכעס איך לשכנע אנשים טיפול בהערכה עצמית לשכנע לראות מטרה בחיים משמעות הצלחה תחושת ערך עצמי עובד שביעות רצון איך לגרום לילד איך לגרום לילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לשכנע איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים בית נקי בעבודה בעיה בעיות בעיות בחינוך בעיות בחינוך הילדים בעיות בחינוך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך הילדים חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כעס כעס בבית כעס בעבודה כעסים לגרום לגרום לילד לגרום לילד לסדר לגרום לילד לסדר את החדר לגרום לילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים ללמוד ללמוד לשכנע למידה לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לסדר את החדר לשכנע לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לסדר לשכנע ילד לסדר את החדר לשכנע ילדים לשכנע לגרום מחנך מחנכים מנהל ניהול ניהול עובד ניהול עובדים ניקיון ניקיון אצל ילדים סדר וניקיון בבית עבודה עובד עובדים שכנוע
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
... בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות איך לגרום לילד לאכול ירקות שהוא לא אוהב? הנושא שאליעד כהן דן בו הוא איך אפשר לגרום לילד שלא רוצה לאכול ירקות להתחיל לאכול אותם, וזאת בלי להשתמש בכפייה, באיומים או בשוחד. אליעד מדגיש תחילה שאם המטרה היא לגרום לילד לאכול ירקות בלי להשתמש בשיטות כוחניות או בשוחד, יש לחשוב על דרכים אחרות, יצירתיות יותר. דוגמה שאליעד מביא היא ... וחזק יותר נפשית. האם קיימת דרך מושלמת לחינוך ילדים? אליעד מבהיר שאין דרך מושלמת אחת לחנך ילדים. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, אבל הדבר החשוב ביותר הוא המודעות של ההורים למה שהם עושים. חשוב להיות מודעים ... גם עם מציאות לא נעימה לפעמים, יצליחו לגדל ילדים חזקים יותר נפשית ובעלי יכולת הסתגלות גבוהה יותר לעולם האמיתי. איך לגרום לילד לאכול ירקות? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? ילד שלא רוצה ללכת לבית ספר איך להתמודד עם ילד שמתנגד? בעיות חינוך ופסיכולוגיית ילדים ...
הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין אחים, אלימות בין אחים, ריבים בין אחים, מריבות בין ילדים, ילדה עצבנית
הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין אחים, אלימות בין אחים, ריבים בין אחים, מריבות בין ילדים, ילדה עצבנית
הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן ... הילדים שלי רבים כל הזמן ואיך אני יכולה למנוע את זה מראש? ראשית, אליעד מדגיש שהגישה הנכונה היא לא רק להתמודד עם המריבה בזמן אמת, אלא לנסות למנוע אותה מראש על ידי חינוך הילדים לחשיבה הגיונית ולקיחת אחריות אישית. ... מגדילה את היכולת של ההורה ללמד את ילדיו כיצד לנהל את הרגשות, הכעסים והתסכולים שלהם, מה שיוביל בסופו של דבר להפחתת המריבות בבית. איך למנוע מריבות בין אחים? כיצד להתמודד עם ילד עצבני? איך ללמד ילדים לקחת אחריות? מה ...
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
... הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים האם יש דרך נכונה לחנך ילדים? אליעד כהן פותח בהסבר מפורט לגבי חינוך ילדים ומדגיש שאין תשובה חד - משמעית לאיך לחנך ילד. כל תשובה יכולה להצליח או להיכשל בהתאם לנסיבות ספציפיות, ובכל פתרון יש סיכוי שתיווצר בעיה אחרת, או שהתוצאה תושג במחיר גבוה מדי. לדוגמה, אם ... יהרוג אותם, ואם חלש מדי, הם יפלו. המינון המדויק תלוי בגודל הגור, בכוחו של האריה ובמצבו באותו הרגע. באותה צורה, חינוך ילדים דורש התאמה אישית מדויקת של כל פעולה לכל מצב ומצב, ובלתי אפשרי לתת הנחיות כלליות שיהיו תמיד נכונות. מהי הבעיה העיקרית בעצות חינוך של מומחים? ... מכיר את הילד לעומק, וכי כל פתרון שלקוח מאדם אחר יכלול בתוכו גם את התסביכים של אותו אדם שמציע את הפתרון. כיצד לחנך את הילד נכון לפי אליעד כהן? אליעד טוען שחינוך נכון מתחיל קודם כל מחינוך עצמי של ההורה. אם ההורה לא מסוגל לחנך את עצמו - לדוגמה, אם ההורה לא מצליח להפסיק לכעוס, לעשן או לדחות סיפוקים - הוא יתקשה מאוד לחנך את הילד. הוא אומר שהורים רבים בטוחים שהם עצמם מושלמים ואין להם מה לשפר, וזו בעיה קשה במיוחד, כי אם ההורה לא מבין איפה הוא צריך להשתפר, אין לו סיכוי ... עצות שהם בעצמם לא מסוגלים ליישם בחייהם. הוא טוען שכל עצה חינוכית מגיעה עם היגיון פנימי מסוים, ואם ההורה מחנך את הילד לפי עצות של מומחה מסוים, הוא בעצם מעתיק אליו גם את התסביכים של אותו מומחה. לדוגמה, אם ההורה מיישם את העצות של סטיב גובס להצלחה עסקית, הילד עשוי ... הנפשיים של סטיב גובס. לכן אליעד מציע להורים להימנע מללכת בצורה עיוורת אחרי עצות של אנשים אחרים, ומדגיש שכדי לחנך את הילד בצורה אמיתית ונכונה, ההורים צריכים להתמקד בשיפור עצמי ובחשיבה ביקורתית על עצות שהם מקבלים. איך להצליח לחנך את עצמך על מנת לחנך את הילד? אליעד כהן מסביר שכדי להצליח לחנך את הילד, ההורה צריך קודם כל לחנך את עצמו. הוא חייב לבדוק היכן הוא מתנהג בצורה דומה לילד, ואיפה הוא בעצמו נכשל או לא עומד ביעדים שלו. רק לאחר שההורה ... החינוך, לפי אליעד, הוא תהליך דינמי, מורכב ואינדיבידואלי, ולא ניתן לפשט אותו לעצות כלליות שעובדות תמיד. איך נכון לחנך ילד? ייעוץ הורי יעיל מהי אכזריות חינוכית? איך להימנע מטעויות בחינוך ילדים? מי הם מפורסמים של שקר? חינוך עצמי לפני חינוך ילדים
הדרכת הורים, מניעת מריבות עם הילדים, איך לראות את הנולד בחינוך ילדים? איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים? איך לגדל ילדים בחוכמה? איך לחסוך מריבות עם הילדים? איך למנוע מריבות עם ילדים? כמה לפנק ילדים? יעוץ להורים, ילד תלותי
הדרכת הורים, מניעת מריבות עם הילדים, איך לראות את הנולד בחינוך ילדים? איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים? איך לגדל ילדים בחוכמה? איך לחסוך מריבות עם הילדים? איך למנוע מריבות עם ילדים? כמה לפנק ילדים? יעוץ להורים, ילד תלותי
הדרכת הורים, מניעת מריבות עם הילדים, איך לראות את הנולד בחינוך ילדים? איך לא להיכנס לדרך ללא מוצא בחינוך ילדים? איך לגדל ילדים בחוכמה? איך לחסוך מריבות עם הילדים? איך למנוע מריבות עם ילדים? כמה לפנק ילדים? יעוץ להורים, ילד תלותי איך לראות מראש את התוצאות בחינוך ילדים? אליעד כהן מסביר שכשנכנסים לתהליך מסוים בחינוך הילדים, חשוב לחשוב על היציאה ממנו מראש. הוא נותן דוגמה של אדם שנוסע בכביש ... מסביר שהמשמעות של חכם רואה את הנולד בחינוך ילדים, היא שכאשר מחנכים ילד להרגל מסוים, חייבים לשאול מראש האם מדובר בהרגל ... אפשר להיגמל או להפסיק בעתיד. כך גם בחינוך ילדים - ההורים חייבים לשאול את עצמם מראש כיצד בדיוק יצליחו לשנות את ההרגל ... עם ילדים? כמה לפנק את הילדים? איך לגדל ילד עצמאי? איך לא להרגיל ילד להרגלים רעים? איך למנוע תלות רגשית אצל ילדים? האם ילדים משתנים כשהם מתבגרים? איך לחנך ילדים להרגלים טובים? איך לא לגדל ילד עצלן? איך לא לגדל ילד תלותי? איך לא לגדל ילד חרדתי? איך לא לגדל ילד מכור? איך לגדל ילד עצמאי? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך לא לגדל ילד נצלן? איך לגדל ילד מתבגר? איך לגדל ילד לאחריות אישית? האם כשהוא יתבגר הוא ישתנה? האם ילד משתנה כשהוא מתבגר? איך לגדל ילד בוגר? התמכרויות של ילדים, ייעוץ הורי, איך להרגיל ילד להרגלים טובים? איך לא להרגיל ילד להרגלים רעים? ילד עם ...
אימון אישי / חינוך ילדים / יכולת הכלה - מהו אימון אישי וחינוך ילדים עם יכולת הכלה?
... אישי חינוך ילדים יכולת הכלה - מהו אימון אישי וחינוך ילדים עם יכולת הכלה? מהי יכולת ההכלה הנדרשת בתהליך של אימון אישי חינוך ילדים העברת ביקורת עצמית וכיוב? אימון אישי טוב הוא כזה שמאפשר לאדם לגלות את הטוב שבו ...
איך לגרום למישהו לא לשקר לך? איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לגרום למישהו להרגיש איתך בנוח? איך לגרום למישהו לדבר איתך בכנות? איך לגרום למישהו להודות בבגידה? איך לגרום למישהו להודות בגניבה? איך לגרום למישהו להודות בטעות? איך למנוע ממישהו להסתיר ממך מידע? איך לחקור עובד? איך לגרום לילד לא לשקר? לספר לך את האמת, לגלות לך את האמת, לומר לך את האמת
... בטעות? איך למנוע ממישהו להסתיר ממך מידע? איך לחקור עובד? איך לגרום לילד לא לשקר? לספר לך את האמת, לגלות לך את האמת, לומר לך את האמת וכאן אבאר, למה אנשים משקרים? וכיצד באפשרותך לגרום ... עסק להודות שהוא רימה אותך, לגרום לבעל מקצוע להודות שהוא עקץ אותך, לגרום לילד להודות שהוא התחיל מריבה, לגרום לילד לא לשקר באופן כללי, לגרום לכל בן אדם בעולם, להודות באשמה, להודות בטעות, להודות בכל דבר שלילי שקרה. שבאופן כללי ...
אהבה - איך לגרום למישהו לאהוב אותך / להתאהב בך / לרצות אותך? זוגיות מוצלחת / מערכות יחסים / למצוא אהבה
... שנותנים לו. והדבר הזה גורם לכך, שהוא ידחה את זה שמנסה לגרום לו להרגיש טוב. וניתן דוגמה, מתחום חינוך ילדים . לדוגמה, כאשר מעניקים לילד המון מתנות, לכאורה, ...
דרך - באיזו דרך ללכת, כדי להגיע אל האושר והשלמות?
... את המטרה הסופית, שהיא השלמות האין סופית והאושר של המציאות. לסיכום: מי שרוצה להשיג את האושר האין סופי והשלמות, עליו פשוט להשתדל להיות יותר מקצועי בעבודה שלו, ובחיים שלו, ובזוגיות שלו, ובחינוך הילדים שלו, ובדברים היום יומיים. ודרך זה, האדם מגיע בסופו ...
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
... חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם ... במשחקים של ילדים יותר בוגרים. ואז בדכ נוצר עימות כלשהו, בין הילד לבין ההורים. וההורים מנסים לגרום לילד להתבגר, ולזרוק את משחקי הילדים שלו, ולהחליף אותם למשחקים של ילדים יותר בוגרים. אבל, הדבר הזה, הוא גם יוצר עימות, והוא גם לא תמיד עובד, והוא גם מיותר. כי יש דרך ממש פשוטה, לגרום לילד להתבגר ולחשוב בצורה בוגרת, גם בלי לאלץ אותו לשנות את הצורה החיצונית של המעשים שלו. וכיצד? ובדוגמה הנל של הילד שמשחק בבובות ובמשחקים שאינם לגילו, על ההורה לא להילחם בילד שלו. ... במשחק. ואפשר לשחק במשחקי ילדים, עם יותר שכל, מאשר מבוגרים, שמשחקים במשחקי מבוגרים. וכדי לגרום לילד להתבגר, לא צריך לנסות לשנות לו את המעשים שלו, אלא כן צריך לנסות לקחת את צורת החשיבה הבוגרת, ולנסות לשלב אותה בתוך העשייה הילדותית של הילד. כי ההתבגרות של הילד תתרחש הרבה ... ושל ההורה. ומי שהוא הורה חכם, הוא מקיים את מה שנאמר, חנוך לנער על פי דרכו. דהיינו, שהוא מנסה לגרום לילד לחשוב בצורה בוגרת, בתוך הדברים שהילד עצמו רגיל לעשות. ועל ההורה, במקום לנסות לשנות את החיצוניות של הילד, במקום זה על ההורה, לנסות לקחת את השכל ואת צורת המחשבה הבוגרת, ולנסות ... שלי, להשיג את המטרות האישיות שלו, באמצעות צורת החשיבה הבוגרת יותר שלי כהורה. ועל ההורה לנסות לגרום לילד, להצליח להשיג את המטרות האישיות שלו כילד, באמצעות צורת חשיבה יותר בוגרת. ובאופן כללי נאמר, כי על האדם לקחת את הרעיון שאותו הוא רוצה להעביר לאדם השומע. ועל האדם לנסות לראות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יעוץ להורים, דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יעוץ להורים, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, קואצר לזוגיות, אימון אישי קשב וריכוז בתחום יעוץ להורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 10:58:46 - wesi1