אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יתרונות וחסרונות ✔חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:45חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
מדוע אנשים מפסיקים פעולות למרות שהן מעניינות אותם?

אליעד כהן מסביר בהרחבה מדוע אנשים מוצאים את עצמם במצבים של חוסר התמדה וחוסר מוטיבציה, אפילו כאשר הם מתעסקים בפעילויות שמעניינות אותם בתחילה. לדבריו, הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה הפשוטה שבכל פעולה או מטרה בעולם יש שילוב של יתרונות וחסרונות. כאשר אדם מתחיל לעסוק בפעילות חדשה - בין אם מדובר בתחביב, פרויקט או מטרה מסוימת - הוא רואה בעיקר את היתרונות שלה, ולכן הוא מלא מוטיבציה ומעוניין לעסוק בה.

עם הזמן, החסרונות שהיו חבויים בהתחלה הופכים להיות בולטים יותר ומתחילים להציק לאדם. אלו יכולים להיות חסרונות כמו שעמום, עייפות, חוסר עניין, או תחושה שכבר אין מה ללמוד או לחדש. החוויה של החסרונות הללו היא זו שיוצרת את הדחף לעשות הפסקה ולעבור לפעילות אחרת או לתחום חדש. זו הסיבה שאנשים נוטים לעצור פעילויות באמצע, גם אם הן התחילו בהתלהבות רבה.

איך נוצרת התחושה של "מספיק לי" או "נמאס לי"?

כאשר אדם מתחיל להרגיש אי נוחות או חוסר הנאה בפעילות מסוימת, הוא למעשה "מזכיר" לעצמו את החסרונות שבה, מה שגורם לו להרגיש תחושות של עייפות, שעמום או רצון לחדש ולשנות אווירה. אז מופיעה תחושת "מספיק לי" או "נמאס לי", מה שמוביל להחלטה להפסיק את הפעולה או לקחת הפסקה.

עם זאת, לאחר שעושים הפסקה ועוברים לפעילות אחרת, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו קיימים בפעולה הראשונה. בדיוק כמו אדם שאכל ארוחה ושבע, ואחרי כמה שעות רעב שוב ומתגעגע לאותו אוכל שהיה לו טעים לפני כן. הגעגוע הזה גורם לאדם לחזור לפעילות המקורית, מה שיוצר מעגל של הפסקות וחזרות בלתי פוסקות.

מה הקשר בין שלמות הפעולה לבין הצורך לעשות הפסקה?

אליעד כהן מדגיש שאילו הייתה קיימת פעולה או מטרה מושלמת ללא חסרונות כלל, לא היינו זקוקים כלל להפסקות, מכיוון שלא היינו חווים תחושת מיצוי. אולם מאחר שכל פעולה שאנו עושים מכילה גם חסרונות מסוימים, תמיד תעלה התחושה שהפעולה כבר לא מספקת אותנו, מה שיוצר את הצורך בהפסקה.

הוא מציג דוגמה מתוך חייו, שבה הוא עצמו חיפש משהו שלא יימאס עליו לעולם - מטרה שהיא מושלמת לחלוטין. אולם הוא מדגיש כי מטרה כזו לא קיימת במציאות היומיומית, ולכן כל אדם תמיד ימצא את עצמו במצב של רצון לעשות הפסקות ולחזור לפעילות מאוחר יותר.

האם לחזור לאותה פעולה שוב זו התנהגות הגיונית או "שיגעון"?

אליעד נשאל כיצד הגיוני שאדם חוזר שוב ושוב לאותה פעולה שכבר ראה את החסרונות שלה. לדבריו, הדבר דומה לשאלה מדוע אנשים נאבקים לחיות למרות שהם יודעים שבסוף כולם מתים. האדם חוזר לפעולה מכיוון שבאותו הרגע הוא מתגעגע ליתרונות של אותה הפעולה, ושוכח או מדחיק את החסרונות שהפריעו לו קודם. הוא רוצה להרגיש טוב ברגע הנוכחי, ולכן הוא חוזר לפעילות למרות שהוא מודע לכך שבהמשך הוא שוב ימצא את עצמו עייף ממנה.

הדוגמה הבולטת שאליעד נותן היא דוגמת האכילה: אדם שאוכל ושבע לא רוצה לאכול יותר באותו רגע, אך לאחר מספר שעות הוא שוב רעב וחוזר לאותה ארוחה. זה ההסבר מדוע אנשים חוזרים לפעילות שכבר מאסו בה - הם פשוט רעבים מחדש ליתרונות.

כיצד קריאת הספר "להיות אלוהים" ממחישה את מעגל חוסר ההתמדה?

אליעד מביא כדוגמה אדם שקורא את הספר "להיות אלוהים" ונהנה מאוד מהקריאה, אך באמצע הקריאה הוא מרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעשות הפסקה. כעבור זמן מה הוא שוב מתגעגע לקריאה וחוזר אליה. אם הספר היה מושלם לחלוטין, האדם לא היה זקוק להפסקה. העובדה שיש חיסרון כלשהו בפעולה זו או בכל פעולה אחרת, היא הסיבה לכך שאנו עושים הפסקות וחוזרים לפעילות לאחר מכן בהתלהבות מחודשת.

מה אפשר ללמוד על הצבת מטרות והיכולת להתמיד?

ההבנה החשובה ביותר שאליעד מעביר היא שהצבת מטרות ויעדים חייבת לקחת בחשבון את העובדה שבכל פעולה יש חסרונות ויתרונות. חוסר ההתמדה לא בהכרח מעיד על כישלון, אלא הוא ביטוי לתהליך טבעי שבו האדם מתמודד עם חסרונות שמתגלים עם הזמן. אליעד מדגיש שהמטרה של האדם בחיים היא להרגיש טוב ולהימנע מרע, ולכן ברגע שהרע (החיסרון) מתגבר, הוא מפסיק וחוזר כאשר הזיכרון של החסרונות דועך.

איך ליישם את ההבנות האלו ביום - יום?

אליעד מציע כמה דרכים להתמודד עם חוסר ההתמדה ביומיום:
  • לקבל את העובדה שאם משהו נמאס, זה טבעי ואולי בעתיד נחזור אליו בגישה חדשה.
  • להבין שחוסר התמדה אינו כישלון, אלא תגובה טבעית להתמודדות עם חסרונות.
  • לחפש דרכים להפוך את הפעילות למאתגרת או לחדשה יותר כדי להאריך את תקופת ההנאה ממנה.
  • להיות מודעים לכך שאין דבר מושלם, ולכן לצפות מראש שהפעילות תכיל חסרונות ולא להתאכזב כאשר הם מתגלים.
אליעד כהן מסיים את הסבריו באמירה פשוטה וברורה: החיים בנויים באופן טבעי ממעגלים של התלהבות, מיצוי, הפסקות וחזרות לפעילות - וזה טבעי לגמרי.
מדוע אנשים מפסיקים פעולה באמצע למרות שהיא מעניינת אותם?

הסיבה העיקרית לכך שאנשים חווים חוסר התמדה וחוסר מוטיבציה היא שאין שום דבר בעולם שהוא מושלם לגמרי. בכל פעולה יש יתרונות וחסרונות. כאשר מתחילים לבצע משהו - כמו תחביב, פרויקט או מטרה מסוימת - רואים יותר את היתרונות שבו. אבל אחרי זמן מה, החסרונות מתחילים להופיע ולהציק, ואז מתעורר הרצון לעשות הפסקה ולעבור למשהו אחר.

איך חוסר ההנאה הרגעי מוביל להחלטה לעשות הפסקה?

ברגע שעולה תחושה של קושי להתמיד בפעולה, האדם "מזכיר" לעצמו את החסרונות שבאותה פעולה. זה יכול להיות שעמום, עייפות, תחושה שכבר לא נשאר מה ללמוד או פשוט תשוקה לחדש ולשנות אווירה. במצב כזה נוצרת תחושת "מספיק לי" או "נמאס לי". אז עושים הפסקה, מנסים משהו שונה, וכך נמנעים מהחסרונות של הפעולה הראשונה.

למה בכל זאת חוזרים שוב לאותה פעולה שהתעייפנו ממנה?

לאחר שעשו הפסקה, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו בפעולה המקורית. באופן דומה לאדם שכבר שבע מארוחה מסוימת ולא מעוניין עוד לאכול ממנה, אך כעבור מספר שעות רעב מחדש, חוזר לאותה ארוחה ונהנה ממנה שוב. כשמתגעגעים ליתרונות, מתקבלת החלטה לחזור אליה. זהו אחד ההסברים הנפוצים לתופעה שבה אדם לא מצליח להתמיד בדבר אחד לאורך זמן, אך גם מוצא את עצמו מתקשה להתמיד ולהישאר לגמרי בלי אותו דבר.

כיצד קשור המושג "שלמות" לצורך לעשות הפסקה?

אליעד מסביר שאין בעולם מטרה אחת מושלמת שבאמת תענה על כל הצרכים של האדם ללא שום חיסרון. מכיוון שבכל דבר יש חסרונות ויתרונות, כל מטרה עלולה להימאס מתישהו, אף אם בהתחלה היה בה עניין רב. רק אם היה משהו שהוא באמת מושלם לגמרי, לא היינו זקוקים להפסקות, כי לא היינו נתקלים בחסרונות כלל.

האם ייתכן שמדובר בשיגעון לחזור לאותו דבר שכבר מאסנו בו?

עלתה שאלה: "איך יכול להיות שאני חוזר לאותה פעולה למרות שראיתי בה חסרונות?" התשובה אומרת שבכל פעם שנוצר חיסרון, האדם בורח או מפסיק. אבל כשהזמן עובר, הגעגוע ליתרונות גובר, והחיסרון נשכח. כך נוצרת תנועה מחזורית של חיפוש יתרונות וחוסר מוטיבציה ברגע שנחשפים לחסרונות. אליעד גם מדמה זאת לשאלת "למה אנחנו מתאמצים לחיות אם בסוף מתים?", ואומר שהאדם בוחר לחיות עכשיו כי הוא רוצה להרגיש טוב כרגע, גם אם ידוע שבסוף יש מוות.

איך דוגמאות הרעב והשובע מסבירות חוסר התמדה?

דוגמה מרכזית היא אדם האוכל עד שהוא שבע. ברגע השובע, אין שום רצון להמשיך לאכול, בדיוק כמו אדם שעושה פעולה מסוימת ומרגיש שמיצה אותה. אולם כעבור זמן מה, הרעב חוזר ואותו אוכל שהמאיס את עצמו קודם נהיה שוב מושך. כך בדיוק פועלת המוטיבציה האנושית: כשחווים "שובע" מפעילות מסוימת, מופיע קושי להתמיד וללא הפסקה מתחילים לסבול מהחסרונות. לאחר ההפסקה, היתרונות הופכים שוב לבולטים, וחוזרים לפעילות כאילו היא חדשה.

כיצד מתקשרת דוגמת הספר "להיות אלוהים" לחוסר התמדה?

הועלתה דוגמה של קריאת ספר. נניח שמישהו קורא את הספר "להיות אלוהים" ומרגיש שהוא נהנה ממנו ולומד ממנו המון. באמצע הקריאה הוא מתחיל להרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעצור ולעשות הפסקה. אחר כך, כעבור זמן מה, הוא מתגעגע שוב לקריאה, נזכר בעניין שהיה לו, וחוזר לקרוא. אם הספר או כל פעילות אחרת היו מושלמים לגמרי, האדם לא היה זקוק להפסקה מלכתחילה. אך משום שיש תמיד קצת חיסרון, האדם מפסיק, ורק כשלא נחשף לאותו חיסרון במשך זמן מסוים - חוזר לפעילות בהתלהבות מחודשת.

מה אפשר ללמוד על הצבת מטרות ויעדים מול הדחף לעשות הפסקה?

חוסר התמדה, דבקות במטרה או מתקשה להתמיד - כל אלה משקפים את האופן שבו בני האדם מנסים להציב מטרות ויעדים במטרה להרגיש טוב. הם מנסים לראות את היתרונות, מגבירים מוטיבציה, אך כעבור זמן מסוים נתקלים בחסרונות ועושים הפסקה. זה טבעי לגמרי, מכיוון שחוויית החיים עצמה בנויה מרצון להרגיש טוב והימנעות מהרע. כאשר הרע או החיסרון מתגברים, האדם בורח. אבל כשלאט לאט שוכחים את החסרונות, מתעורר הרצון לחזור שוב אל מה שהיה פעם מלהיב ומהנה.

איך אפשר ליישם את ההבנה הזו ביום - יום?

להבין שלא ניתן להיות תמיד במצב של עשייה רציפה ללא הפסקות, כי בכל דבר יש חסרונות ויתרונות. ברגע שמבינים את המחזוריות הזו, ניתן:
  • להשלים עם העובדה שאם משהו נמאס, ייתכן שבעתיד נחזור אליו בגישה חדשה.
  • להבין שחוסר התמדה לא בהכרח מעיד על כישלון, אלא על כך שהתעורר חיסרון והיה צורך לרענן.
  • לחפש דרכים להפוך את הפעילות למאתגרת או לחדש בה, כך שלא נרגיש שהיא נמאסת מהר.
  • להיות מודעים לכך שדבקות במטרה דורשת גם הבנה של היתרונות והחסרונות בכל דבר, ולא לצפות שמשהו יהיה מושלם.
מה אתה שואל?

ש: אם נגיד אני עושה משהו שהוא די מעניין אותי ופתאום אני מפסיק עם זה, לעשות הפסקה וללכת לאנשהו ולא לחזור וכאילו אני אומר לעצמי למה זה מעניין אותי, למה אני צריך ללכת לשם ולפעמים לחזור

אליעד: אוקי הוא אומר שהוא מתחיל במשהו מסוים שעושה לו טוב ואז הוא מרגיש שהוא רוצה לעשות הפסקה, מה הסיבה, מה השכל שבדבר, מה המבנה של ההפסקה, מה זאת הפסקה?

ש: הפסקה זה לעשות משהו אחר פתאום.

אליעד: ולמה אתה עושה הפסקות?

ש: למה אני עושה הפסקות כי.

אליעד: מה המשמעות של הפסקה.

ש: לצאת ממצב מסוים למצב אחר.

אליעד: אוקי ומה גורם לך לצאת ממצב אחד למצב אחר?

ש: כי אני לא רוצה את המצב הזה אבל אני איכשהו כן רוצה את זה, כאילו אני אוהב את המצב הזה אבל עדיין אני רוצה לצאת.

אליעד: למה אתה עושה את הדבר שאתה עושה אותו מלכתחילה?

ש: כי יש בו עניין, מעניין אותי.

אליעד: יפה, אוקי אז מה זה אומר, אז רגע מה אתה רוצה, אתה רוצה את הדבר או אתה רוצה את זה שהוא מעניין אותך?

ש: את זה שהוא מעניין אותי.

אליעד: טוב בוא אני אתן לך את התשובה בפשיטות, התשובה היא פשוטה, מה אתה רוצה? להרגיש טוב, כמה אתה רוצה להרגיש טוב זאת שאלה אחרת, עכשיו בכל זאת מה אתה רוצה? להרגיש טוב. עכשיו תראה אתה עושה פעולה שאתה חושב שיש בה יותר יתרונות מחסרונות אלא מה שום דבר לא מושלם ולכן לפעמים אתה עושה הפסקות, מתי אתה עושה הפסקה? כשהחסרונות של הדבר מתחילים להציק לך ואז אתה עושה הפסקה ואז כאילו אתה מתחיל להרגיש שהדבר הזה חסר לך ואז אתה הולך ועושה אותו עוד פעם, אבל אם הוא באמת היה טוב לא היית צריך לעשות הפסקה.

תחשבו בהיגיון אין שום דבר אחד בעולם שאתה יכול לעשות אותו ליהנות ממנו ולעשות רק אותו, כל דבר טוב בעולם אתה תהיה חייב לעשות ממנו הפסקה מתישהו, כל מטרה שלא תשיג תמיד היא תמאס לך מתישהו, אין משהו בעולם שלא תרצה הפסקה חוץ מדבר אחד שהוא מושלם אבל הוא לא נמצא פה בין המטרות הרגילות. אני נגיד הייתה לי מטרה למצוא משהו שכשאני אמצא אותו הוא לא ימאס לי, אתה מבין אבל בעיקרון כל מטרה שלא תציב זה ימאס לך כי יש בזה גם חסרונות, אין מה לעשות, עכשיו אלא מה שאם יש בזה הרבה יותר חסרונות היית עוזב את זה ולא היית חוזר לזה אבל יש בזה גם יתרונות, זה הגיוני לך? זאת אומרת אם אנחנו נסתכל על השכל שבדבר אתה מתחיל לעשות פעולה כי אתה רואה בה את היתרונות הרבה יותר מהחסרונות אבל בתת מודע החסרונות שלה מציקים לך ואז אתה עושה הפסקה, בפרט כשאתה מתחיל לעשות משהו אתה נהנה ממנו ואז אחר כך כשאתה עושה אותו הוא כבר לא חסר לך ואז אתה כבר לא נהנה ממנו. אתה מפסיק ואתה נהנה מזה שאתה לא נצמד לחסרונות שלו ואז הוא מתחיל להיות חסר לך עוד פעם ואז אתה עושה אותו עוד פעם וכו'. הגיוני, מה הבנת?

ש: אם נגיד אני מתחיל לעשות משהו כי אני רואה את היתרונות שלו ולאט לאט אני מתחיל לראות גם את החסרונות שלו, ואז החסרונות שלו מתחזקים ואז אני רוצה לעשות משהו אחר בשביל לא להיצמד לחסרונות שלו ואז כשנמאס לי מהיתרונות של הדבר האחר.

אליעד: וכשאתה מתחיל להרגיש חיסרון לדבר שהפסקת אז אתה חוזר עוד פעם. הבנו את זה?

ש: אפשר שאלה, חשבתי אולי ההסבר הוא כי אם חוזרים על אותה תופעה אולי ההיגיון הוא אחר בגלל שהוא חוזר לצורה ההיא הוא לא חוזר אליה כמו שהוא חווה אותה קודם.

אליעד: ועדיין למה הוא חוזר אליה?

ש: כי עכשיו הוא נהנה ממנה ברמה אחרת, זאת הטענה שהוא נהנה ממנה קודם.

אליעד: אבל זה נכון גם בלי קשר להפסקה בכל רגע שאתה עושה דבר הוא כבר שונה מהרגע הקודם.

ש: כן אבל יכול להיות בזה שהפסיק אז זה גרם לו כאילו.

אליעד: קודם כל הוא מדבר בחוויה שלו שהוא חוזר בדיוק לאותה פעולה, הוא לא אמר שהוא חוזר לפעולה אחרת.

ש: אני מדבר בדיוק על זה, היה תמוהה לי איך זה יכול להיות שאני חוזר לאותו דבר בדיוק שמאסתי בו, איך יכול להיות?

אליעד: אולי זה שיגעון זאת תשובה אפשרית.

ש: מה כזה שיגעון?

אליעד: כזה שיגעון, תגיד לי מה אתה לא יודע שבסוף תמות ואתה בכל זאת מתאמץ לחיות, מה ההבדל, מה אתה אומר איזה היגיון יכול להיות שבן אדם יתאמץ על משהו שהוא יודע שהוא כבר לא רצה אותו, כאילו מה תחליט הרי בכל מקרה זה לא יעשה לך טוב, מה תחליט להתאמץ לחיות אם בסוף בכל מקרה מתים, זאת אותה שאלה מה תחליט?

ש: אתאמץ כי יש הרי חיים, לא הבנתי.

אליעד: כי כרגע הוא נהנה מזה, כי כרגע הוא חושב שזה יעשה לו טוב, "מה אתה לא זוכר שקודם שהיית בזה זה לא עשה לך טוב? לא לא זוכר".

ש: רגע איזו אפשרות הייתה סבירה?

אליעד: למי?

ש: להיגיון.

אליעד: מה האמת, רגע אבל מה האמת, אתה אומר איך יכול להיות שהייתה פעולה שהוא ראה שהיא לא מביאה לו אושר ובכל זאת הוא חוזר לעשות אותה? אתה אומר "לא כנראה שהוא חשב שזה יביא לו אושר כי זאת כבר פעולה אחרת", נכון ולמה זאת לא האמת? כי אם אתה תפעיל את השכל, אם הוא היה מפעיל את השכל הוא היה מבין שאין שום סיבה שהפעולה החדשה תביא לו אושר מה שהקודמת לא הביאה. אם אתה טיפש אז אתה אומר "רגע הפעולה הקודמת לא הביאה לי אושר אולי החדשה תביא לי אושר" אבל אם אתה חכם אתה אומר "מה זה משנה הרי למה הפעולה הקודמת לא הביאה לי אושר? מסיבה מסוימת אז למה שהחדשה תביא לי אושר".

מצד מה שאתה אומר אם הוא מפעיל את השכל עוד קצת, אתה אומר "מה הוא לא הבין שהפעולה הקודמת שהוא עשה זה שעממם אותו אז למה הוא מתחיל לעשות את זה עוד פעם, מה הוא לא יודע שהוא עושה פעולה שהיא לא נותנת לו אושר?".

ש: לא, לא זה הפלא שלי, הפלא הוא איך זה פתאום נותן לו סיפוק, איך אותו דבר שהוא מאס בו איך זה עכשיו נותן לו סיפוק?

אליעד: תשובה כי כרגע הוא רעב, איך יכול להיות שאתה אוכל אוכל ואתה שבע אומרים לך "אתה רוצה עוד?" אתה אומר "לא", מה זה אומר שעה ואתה פתאום אומר "כן אני רוצה עוד, "אה קודם אמרת שאתה לא רוצה עוד" אז איך זה יכול להיות?

ש: בדיוק אז הוא בא מנקודה אחרת הוא לא בא עם אותה נקודה, הוא בא עם משהו אחר.

אליעד: אבל זה ברור, עוד פעם תקשיב, עכשיו מביאים לך לאכול אתה אוכל ושבע אז אומרים לך "אתה רוצה לאכול עוד?" אתה אומר "לא", אומרים לך "לא, תאכל עוד", "לא אני שבע לא רוצה לאכול" ואחרי כמה שעות אתה אומר "אפשר לאכול עוד" "איך יכול להיות אתה אמרת שאתה לא רוצה לאכול עוד" אבל זה ממקום אחר כי אתה כבר רעב, למה? כי כשאכלת היה לך את היתרון של האכילה ולא חווית את החיסרון של הרעב, עכשיו נהיית רעב ועכשיו אתה עוד פעם רוצה את היתרון של האכילה. לא? זה אותו דבר.

ש: כן זה נראה דומה.

אליעד: בוא ניתן דוגמה, בא נגיד שהוא קרא את הספר "להיות אלוהים" וזה עושה לו טוב, הוא באמצע מרגיש שכאילו אם זה לא היה עושה לו טוב הוא לא היה קורא אותו, באמצע הוא מרגיש שהוא היה צריך לעשות הפסקה, עכשיו הוא מרגיש שהוא רוצה לעשות הפסקה כדי להמשיך לקרוא בספר אז הוא אומר "רגע אם אני מרגיש שאני רוצה להמשיך לקרוא בספר אז למה אני יוצא להפסקה בא נמשיך לקרוא בספר", מה התשובה? נכון תמשיך לקרוא בספר זאת התשובה. עכשיו בוא נביא תשובה נוספת, אם לקרוא בספר היה רק מושלם רק טוב אז הוא באמת היה קורא ולא מפסיק לקרוא, מה לעשות שבכל דבר יש חיסרון כלשהו והחיסרון מעייף אותך, אז אתה אומר "אין מה לעשות חייב לעשות הפסקה נמלא את החיסרון הזה איכשהו ואז נמשיך בדבר השני למען איזו מטרה אחרת" זאת האמת. הבנו?
חיפוש געגוע להיות חסר אנושיות למה אתה עושה להתמיד במטרות לחיות מימד הזמן שיגעון עייפות יכול להיות דבקות דבקות במטרה דבקות במטרות הצבת מטרות הצלחה התמדה חוסר התמדה חוסר מוטיבציה חיסרון חיסרון או יתרון חיסרון ויתרון חיסרון יתרון חיסרון מול יתרון חסרונות חסרונות או יתרונות חסרונות ויתרונות חסרונות ויתרונות בכל דבר חסרונות יתרונות חסרונות מול יתרונות יעד יעדים יעדים ומטרות יתרון יתרון או חיסרון יתרון וחיסרון יתרון חיסרון יתרון מול חיסרון יתרונות יתרונות או חסרונות יתרונות בכל דבר יתרונות וחסרונות יתרונות חסרונות יתרונות מול חסרונות לא מצליח להתמיד להצליח להתמיד להתמיד להתמיד במטרה להתמיד במטרות לעשות הפסקה מוטיבציה מטרה מטרות מטרות ויעדים מצליח להתמיד מתקשה להתמיד נחישות קושי קושי להתמיד קשה להתמיד קשיים תכלית
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, איך לראות את הטוב? איך להפוך רע לטוב? איך למצוא יתרונות? איך למצוא דברים טובים? יתרונות וחסרונות באופן שווה, הכל אחד
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, איך לראות את הטוב? איך להפוך רע לטוב? איך למצוא יתרונות? איך למצוא דברים טובים? יתרונות וחסרונות באופן שווה, הכל אחד
... דבר יש יתרונות וחסרונות, איך לראות את הטוב? איך להפוך רע לטוב? איך למצוא יתרונות? איך למצוא דברים טובים? יתרונות וחסרונות באופן שווה, הכל אחד האם באמת בכל דבר יש יתרונות וחסרונות באופן שווה? אליעד כהן מסביר שכשאומרים שלכל דבר יש יתרונות וחסרונות, אנשים בדרך כלל מסכימים באופן כללי. אך כאשר יורדים לפרטים ודוגמאות ספציפיות, מתחילות ההתנגדויות. למשל, אנשים מתקשים להסכים עם הטענה שהיתרונות ... מסביר שהמטרה היא להבין לעומק כיצד כל דבר בעולם מכיל יתרונות וחסרונות באופן שווה, אף על פי שלעיתים זה נראה בלתי אפשרי. למה קשה לאנשים לראות יתרונות וחסרונות כשווים? אליעד נותן דוגמה פשוטה: שתי כוסות חד - פעמיות. כששתי הכוסות זהות לחלוטין, קל להסכים שהן שוות ביתרונות ובחסרונות שלהן. אך אם אחת מהן רחוקה ... מובן. בצורה כזו, נוכל להגיע למסקנה שבכל סיטואציה, יתרונות וחסרונות הם יחסיים בלבד ומתקיימים באיזון מוחלט. איך אפשר להסביר את השוויון בין יתרונות וחסרונות לאחרים? אליעד מדגיש שכשמסבירים לאנשים אחרים את הרעיון שכל דבר שווה מבחינת יתרונות וחסרונות, יש שתי אפשרויות: או שהם באמת יבינו ויגיעו לאותה הבנה עמוקה, או שהם רק יעמידו פנים שהבינו. הדרך הנכונה להסביר לאחרים, לפי אליעד, היא לא להכריח ... ומפרק את ההנחות היסודיות, הוא יכול לגלות שאין באמת יתרונות או חסרונות מוחלטים, אלא הכל תלוי בנקודת המבט האישית שלו. כיצד מתמודדים עם ספקות והתנגדויות של אחרים? אליעד מדגיש שאם קשה להסביר לאחרים רעיון עמוק בצורה ... לאחרים להזדהות איתן. למשל, אם אדם מתנגד לרעיון שיש יתרונות וחסרונות באופן שווה במצבים של סבל ברור, אפשר להראות לו מקרים שבהם אנשים בוחרים במודע לסבול (כמו ספורט אתגרי, או שחייה במים קפואים), וכך להמחיש שהרעיון אינו הזוי, אלא קיים וממשי. מה המטרה הסופית של ראיית היתרונות והחסרונות כשווים? בסופו של דבר, לפי אליעד כהן, המטרה הסופית היא להגיע לשלמות פנימית - מצב שבו האדם לא מרגיש מחסור או סבל, כי הוא מבין שאין באמת הבדל בין מצבים שונים ... עם המציאות כפי שהיא. איך להפוך חסרונות ליתרונות? האם יתרונות וחסרונות שווים תמיד? איך למצוא את הטוב בכל דבר? האם רע יכול להיות טוב? למה קשה לראות את היתרונות שבחסרונות? מה הדרך להתמודד עם סבל? האם אפשר לחיות בלי סבל ...
להיות מטפל, האם כדאי להיות מטפל? האם כדאי לטפל באחרים? יתרונות וחסרונות בעבודה כמטפל, יתרונות וחסרונות בעבודה כמאמן אישי, האם כדאי להיות מאמן אישי? האם כדאי לעזור לאנשים? עבודה סוציאלית, הזדהות של מטפל רגשי
להיות מטפל, האם כדאי להיות מטפל? האם כדאי לטפל באחרים? יתרונות וחסרונות בעבודה כמטפל, יתרונות וחסרונות בעבודה כמאמן אישי, האם כדאי להיות מאמן אישי? האם כדאי לעזור לאנשים? עבודה סוציאלית, הזדהות של מטפל רגשי
... מטפל, האם כדאי להיות מטפל? האם כדאי לטפל באחרים? יתרונות וחסרונות בעבודה כמטפל, יתרונות וחסרונות בעבודה כמאמן אישי, האם כדאי להיות מאמן אישי? האם כדאי לעזור לאנשים? עבודה סוציאלית, הזדהות של מטפל רגשי האם כדאי להיות מטפל או מאמן אישי? בעיסוק כמטפל או מאמן אישי, ישנם יתרונות וחסרונות רבים שמומלץ להבין היטב לפני שמחליטים לעסוק במקצוע זה. אליעד כהן מציין ... מסביר כי אם לא פתרת את בעיותיך, כל ניסיון לעזור למישהו אחר עשוי להוביל אותך להיכנס לאותו בור שהמטופל נמצא בו. האם כדאי להיות עובד סוציאלי? מהו תהליך הזדהות של מטפל? יתרונות וחסרונות בעבודה סוציאלית איך להיות מאמן אישי מוצלח? כיצד למנוע עייפות נפשית ממטפלים? מהם היתרונות והחסרונות של להיות מטפל או מאמן אישי? כאשר מדובר במקצועות כמו טיפול או אימון אישי, ישנם יתרונות וחסרונות רבים שחשוב להבין לפני שמחליטים אם כדאי לעסוק בהם. בפסקה זו נדבר על היתרונות והחסרונות של טיפול באחרים, במיוחד ממעין גישה אישית ומקצועית. מה היתרון הגדול בהיות מטפל ... אחר עלול להשפיע עליך באופן שלילי. אם תדאג לפתור את הבעיות האישיות שלך, תוכל להתמודד עם בעיות של אחרים מבלי להיכנס למצב של הזדהות שלילית. מהו תהליך הזדהות של מטפל? יתרונות וחסרונות בעבודה סוציאלית איך להיות מאמן אישי מוצלח? כיצד למנוע עייפות נפשית ...
הרמוניה בחיים, זרימה בחיים, לזרום עם החיים, הבנת חוקי החיים, הבנת משחק החיים, סדר בחיים, בעיות בחיים, תאום ציפיות, בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, יתרונות וחסרונות בכל דבר
הרמוניה בחיים, זרימה בחיים, לזרום עם החיים, הבנת חוקי החיים, הבנת משחק החיים, סדר בחיים, בעיות בחיים, תאום ציפיות, בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, יתרונות וחסרונות בכל דבר
... בחיים, זרימה בחיים, לזרום עם החיים, הבנת חוקי החיים, הבנת משחק החיים, סדר בחיים, בעיות בחיים, תאום ציפיות, בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, יתרונות וחסרונות בכל דבר איך להתמודד עם תחושת חוסר רצף וקטעים בחיים? הרבה אנשים חווים את החיים שלהם ... המציאות פועלת לפי חוקיות כלשהי, וכל עוד לא מבינים אותה, חווים סבל וקיטוע. לדוגמה, הוא אומר שאחד החוקים הבסיסיים של החיים הוא שבכל דבר יש יתרון וחיסרון. הוא מדגיש שהיתרון והחיסרון לא קיימים רק בנפרד אלא זה בתוך זה, כלומר, היתרון עצמו הוא גם חיסרון, והחיסרון עצמו הוא גם יתרון. זה יוצר איזון מוחלט, ולכן הכל שווה מבחינה מוחלטת. איך ההבנה של יתרונות וחסרונות יוצרת סדר בחיים? אליעד מציע כלי פרקטי: בכל סיטואציה שחווים ביום - יום, יש לבדוק ... מכך שאין תאום ציפיות ברור. יום אחד האדם מאוהב, יום אחר הוא כועס, והחיים הופכים לקטעים - קטעים. ברגע שהאדם יודע מה הוא רוצה ומבין את היתרונות והחסרונות בכל מצב, נוצרת זרימה ברורה והרמוניה. איך ליישם את ההבנות האלה בפועל? אליעד ממליץ להתחיל דווקא מדבר אחד פשוט: להבין לעומק את הרעיון של בכל דבר יש יתרון וחיסרון. בכל פעולה יומיומית שעושים, לבדוק במודע מה היתרון ומה החיסרון. כשהאדם מזהה שבכל טוב יש ... משמעי. לסיכום, מהו המפתח להשגת הרמוניה ושלווה בחיים? המפתח שאליעד נותן הוא הבנת החוקים של המציאות. כשמבינים את החוקים האלה (למשל החוק של יתרונות וחסרונות), נוצרת הרמוניה עם המציאות. האדם מפסיק להרגיש מבולבל ומתחיל לחוות זרימה טבעית בחיים. ... ושלווה. איך לחוות הרמוניה בחיים? האם באמת יש תוכנית לחיים? איך להשיג זרימה בחיים? מהם חוקי החיים? איך ליצור סדר בבלגן? מה המשמעות של יתרונות וחסרונות בכל דבר? איך להרגיש מסונכרנים עם המציאות? ...
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
... לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה? איך לפתח חשיבה שרואה יתרונות וחסרונות בכל דבר? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לפתח יכולת חשיבה עמוקה ומקיפה, המאפשרת לראות באופן עקבי את שני צידי המטבע בכל סיטואציה: יתרונות וחסרונות. על פי אליעד, המהות האמיתית של השאלה איך אפשר לראות יתרונות וחסרונות בכל דבר? היא בעצם הרצון לפתח יכולת לראות דברים שאדם לא רגיל לראותם. אדם שרוצה לראות יותר יתרונות, מרגיש שלרוב ... נאמר משהו שלילי, יש לשאול: מה היתרון בכך? בעזרת תרגול עקבי מסוג זה, המוח מתחיל לחשוב בצורה דו - צדדית ואדם מפתח יכולת טבעית יותר לראות יתרונות וחסרונות בכל מצב. איך הטלת ספק עוזרת לפיתוח החשיבה? דרך נוספת וחשובה שאליעד מציין לפיתוח החשיבה היא הטלת ספק מתמדת. לפי ... שאיני מודע אליהם? הטלת הספק מאלצת את האדם להסתכל מעבר לתפיסות הרגילות שלו ולחקור לעומק את הנחות היסוד שעליהן הוא מתבסס. כיצד למצוא יתרונות וחסרונות במצב קשה כמו פשיטת רגל? אליעד מדגים באופן פרקטי ומפורט איך ליישם את השיטה הזו במצב קיצוני, למשל במקרה של פשיטת ... שנראה לו מובן מאליו, חיובי או שלילי, עליו להאט ולבחון שוב: האם הדבר הזה באמת כפי שאני חושב? מה יכול להיות ההפך ממה שאני רואה עכשיו? אילו יתרונות או חסרונות נוספים יכולים להיות במצב זה? באמצעות תרגול יום - יומי זה, המוח מתפתח, והחשיבה נהיית גמישה יותר, עמוקה יותר ומדויקת יותר. אדם כזה הופך להיות מסוגל להתמודד טוב יותר עם מציאות מורכבת ולקבל החלטות בצורה שקולה וחכמה. איך לפתח את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך למצוא את ההפך בכל דבר? איך לפתח חשיבה ולראות את שני הצדדים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא כיצד לפתח את החשיבה באופן שיאפשר לראות גם יתרונות וגם חסרונות בכל דבר. אליעד מדגיש שהיכולת לראות את שני צידי המטבע דורשת תרגול יומיומי והבנה עמוקה של מהות החשיבה עצמה. אליעד מסביר שהמהות של השאלה איך אפשר לראות יתרונות וחסרונות בכל דבר? היא בעצם השאלה איך לפתח יכולת לראות דברים שאינך רואה בדרך כלל. זאת מכיוון שאם אדם מעוניין לראות ... רואה?. הטלת ספק היא כלי חזק לפיתוח החשיבה, כי היא מחייבת את האדם להסתכל מעבר למובן מאליו ולחקור לעומק את הנחות היסוד שלו. איך ניתן למצוא יתרונות וחסרונות במצב כמו פשיטת רגל? אליעד נותן דוגמה פרקטית במיוחד: איך למצוא יתרונות וחסרונות במקרה של אדם שפושט רגל? הוא מתאר מצב שבו אדם פושט רגל, והשאלה שעולה היא: האם פשיטת רגל היא דבר רע בהכרח? כדי ... ובחינה של כל האפשרויות מכל הצדדים האפשריים. ככל שמתרגלים יותר את היכולת הזאת, כך המוח מתפתח והחשיבה משתנה. איך לפתח את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך למצוא את ההפך בכל דבר? ...
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים איך אפשר להבין שכל דבר כולל יתרונות וחסרונות באותה מידה? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מסביר הוא שבמציאות, בכל פרט ובכל דבר קיימת תמיד כמות שווה של יתרונות וחסרונות. לפי אליעד, ברמה העקרונית והעמוקה ביותר, אין הבדל מהותי בין הטוב והרע. הוא מדגיש שלא מדובר רק ברמה כללית, אלא באופן ספציפי מאוד - כל פרט, כל אירוע, כל אדם או מצב, מורכבים בדיוק מאותם מרכיבים של יתרונות וחסרונות. הוא מבהיר שהיתרונות והחסרונות הם בעצם שני צדדים של אותו הדבר בדיוק, ולכן הם תמיד נמצאים בכמות שווה ובאיכות זהה. לדוגמה, כאשר אדם מנסה לבדוק את היתרונות והחסרונות של מצב מסוים בחיים, כמו עבודה מסוימת, קשר זוגי או מקום מגורים, הוא אמור לגלות שבסופו של דבר, אם יבצע ניתוח מספיק עמוק ויסודי, הוא יגיע למצב שהרשימה של היתרונות ושל החסרונות תהיה שווה בכמות ובאיכות. אליעד מסביר שלפני שאדם מתייחס למשהו כיתרון או חיסרון, הדבר הזה אינו באמת יתרון או חיסרון. הוא הופך לכזה רק כשהאדם מתחיל לפרש ולחשוב עליו בצורה חיובית או שלילית. למשל, אם מישהו חושב שלהיות חולה זה רע, הוא קודם כל מניח שהבריאות היא דבר טוב. אבל אם הוא ... זמן למנוחה. כך מתברר שכל יתרון שקיים במצב אחד, הוא בדיוק החיסרון שבמצב ההפוך לו. אליעד מדגיש שכדי להגיע למצב האיזון המלא, לא מספיק להבין שיש את אותה כמות יתרונות וחסרונות בכל דבר, אלא גם צריך להבין שכל היתרונות והחסרונות הם בדיוק אותם הדברים עצמם. כלומר, היתרון הוא בעצמו חיסרון, והחיסרון הוא בעצמו יתרון. רק כאשר האדם מגיע להבנה שאין שום דבר שהוא רק טוב או רק רע, אלא הכל הוא תמיד בו זמנית ... פנימי, לאחדות, ולשחרור מהרצון הכפייתי להבחין בין טוב לרע. מה קורה כאשר מגיעים למצב שאין הבדל בין טוב לרע? אליעד מסביר שלמעשה כשאדם מגיע למצב שבו כל היתרונות והחסרונות שווים לחלוטין, באופן מלא וסופי, הוא עשוי להגיע לקושי חדש: אם הכל שווה לחלוטין ואין שום יתרון לדבר אחד על פני האחר, אז איך יחליט מה לעשות? מצד אחד זה קשה, כי אם אין הבדל - ... משהו חשוב. אליעד מסיים ומסביר שזו הנקודה העמוקה ביותר שאליה אפשר להגיע: לראות את המציאות באחדות מלאה, שבה אין שום דבר טוב יותר או רע יותר משום דבר אחר. יתרונות וחסרונות בכל דבר איך לחשוב חיובי ושלילי? מהי אחדות ההפכים? למה בכל טוב יש רע ובכל רע יש טוב? אזמרה לאלוהי בעודי איך למצוא יתרון בכל חיסרון? איזון בין טוב לרע מהם היתרונות והחסרונות של כל דבר בחיים? ההרצאה עוסקת בתפיסה של יתרונות וחסרונות, רעים וטובים, וכיצד כל פרט בחיים כולל בתוכו את שני הצדדים הללו. אליעד כהן מציג רעיון מרכזי: בכל דבר בעולם ישנם יתרונות וחסרונות באותה מידה ובאותה איכות, אך בדרך כלל אנו נוטים לראות את אחד מהם כיותר דומיננטי על פני השני. הרעיון המרכזי הוא שבסופו של דבר אין באמת הבדל בין טוב לרע, בין יתרון לחיסרון, וכל סיבה בעולם יכולה להיות מנותחת הן כיתרון והן כחיסרון. האלמנט הראשון בהרצאה מתמקד בהבנה שכל דבר בעולם מכיל כמות שווה של יתרונות וחסרונות. אם תכתוב את היתרונות של כל דבר, תוכל לרשום מספר מסוים של נקודות, ואם תעשה את אותו הדבר עבור החסרונות, תמצא את אותו מספר. אליעד מסביר שברגע שנעשים מאמצים לשקול את היתרונות והחסרונות , צריך להגיע למסקנה שאין הבדל אמיתי ביניהם, או לפחות זה מה שצריך לשאוף אליו. איך אפשר לראות את היתרונות בחסרונות? הדוגמה הראשונה של אליעד היא איך אנחנו יכולים לראות את הרע ... - הכל נמצא במידה מאוזנת. כך, למשל, גם כשעושים דבר טוב, צריך להיות מודעים גם לעובדה שיש בתוך אותו מעשה גם אלמנטים פחות חיוביים. כיצד אפשר להגיע לאיזון בין היתרונות והחסרונות? אליעד מסביר שכאשר אנחנו מחפשים מה טוב בכל דבר רע, אנחנו בעצם מבינים את הייחודיות של כל חוויה. אם ניקח את החיסרון של משהו ונתחיל להסתכל עליו מנקודת מבט חיובית, נוכל לשנות ... של אחדות, שבה כל דבר כולל את כל ההיבטים - טוב ורע - באותה המידה. כשהאדם מבין שאין הבחנה ברורה בין שני הצדדים, הוא יכול להגיע למקום של אושר פנימי ושל קבלה. יתרונות וחסרונות חשיבה חיובית כיצד להתמודד עם חיסרונות איזון בין טוב לרע אחדות ההפכים החיים עם חיפוש טוב המשחק של טוב ורע ...
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, יש יותר יתרונות מחסרונות, יש יותר חסרונות מיתרונות, חוסר צדק בעולם, טוב ורע בכל דבר, יותר טוב מרע, יותר רע מטוב
בכל דבר יש יתרונות וחסרונות, יש יותר יתרונות מחסרונות, יש יותר חסרונות מיתרונות, חוסר צדק בעולם, טוב ורע בכל דבר, יותר טוב מרע, יותר רע מטוב
... דבר יש יתרונות וחסרונות, יש יותר יתרונות מחסרונות, יש יותר חסרונות מיתרונות, חוסר צדק בעולם, טוב ורע בכל דבר, יותר טוב מרע, יותר רע מטוב האם באמת יש יתרונות וחסרונות שווים בכל דבר? אליעד כהן מסביר שבכל דבר בעולם קיימים יתרונות וחסרונות. בכל סיטואציה, בכל מצב חיים, ובכל אדם, אפשר למצוא דברים טובים ודברים רעים. אך נקודת ... באופן טבעי לראות את המציאות בצורה הזאת, שבה היתרונות והחסרונות תמיד שווים. באופן טבעי, אנשים נוטים לראות מצבים שבהם קיימים יותר יתרונות מחסרונות, או להיפך, ... שלא צריכים? האם המוח שלנו מסוגל לראות את כל היתרונות והחסרונות? אליעד מסביר שאם המוח היה מתוכנת לראות את היתרונות והחסרונות בכל דבר באופן קבוע ומיידי, האדם לא היה מסוגל לפעול בעולם. לדוגמה, לפני שהיינו הולכים לאכול, אם המוח היה מתחיל לעשות חישוב מדויק של כל היתרונות והחסרונות האפשריים, בסופו של דבר לא היינו מסוגלים להחליט האם לאכול או לא. המוח חייב, לשם תפקוד נורמלי, להעלים חלק מהיתרונות והחסרונות כדי לאפשר לנו פעולה רציפה בעולם. יחד עם זאת, אליעד מדגיש שאם אדם יתאמץ לבדוק את המציאות לעומק, יוכל תמיד לגלות שבאמת בכל סיטואציה היתרונות והחסרונות הם שווים באופן מוחלט. הוא מדגיש כי כדי לראות זאת, האדם חייב לעשות מאמץ מודע, לבדוק את האמת לעומק, ורק אז יצליח להבין שלכל דבר יתרונות וחסרונות באותה מידה. מהם היתרונות של ראיית חסרונות? אליעד מסביר שקיימים יתרונות גם במצב שבו האדם לא רואה את היתרונות והחסרונות באופן שווה. לדוגמה, יש יתרון במצב שבו אדם לא רואה חסרונות מסוימים, כי זה מאפשר לו לחיות ברוגע, ... דברים, ולקחת אחריות על החיים שלו. למעשה, יש יתרונות וחסרונות גם במצב של לראות את כל היתרונות והחסרונות , וגם במצב של לא לראות אותם. האם חוסר צדק הוא באמת חיסרון? אליעד מתייחס לשאלה של חוסר צדק ... אליעד מדגיש שגם במצב שלכאורה נראה כחסר צדק יש יתרונות וחסרונות. לדוגמה, אדם שמקבל מתנות רבות עלול להתרגל למתנות הללו, ואז כשהוא יצטרך להתאמץ או לא ... מועילים וחיוביים. האם כדאי בכלל לראות את היתרונות והחסרונות בכל מצב? אליעד מסביר שראיית היתרונות והחסרונות השווים היא תוצאה של חיפוש אחר האמת. מי שמחפש את האמת ומתאמץ מספיק, יוכל לראות את המציאות באופן ... את האמת לעומק, הוא יוכל לראות שבכל דבר יש יתרונות וחסרונות שווים. אך אם הוא לא יתאמץ, הוא ימשיך לראות את המציאות בצורה של יתרונות וחסרונות לא שווים. לסיכום, אליעד כהן מראה שאין מצב מוחלט של טוב או רע, אלא בכל דבר יש טוב ורע ... פנימית וחיפוש אחרי האמת אפשר לראות זאת. האם יש יתרונות וחסרונות בכל דבר? איך למצוא יתרונות וחסרונות בכל סיטואציה? מהם היתרונות בחוסר צדק? האם טוב ורע שווים בכל דבר? איך להתמודד עם תחושת ...
געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, האקסית המיתולוגית, זוגיות, מערכות יחסים, קונפליקט רגשי, לקבל החלטה, איך להחליט, יתרונות וחסרונות בכל דבר, פרדוקס רגשי
געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, האקסית המיתולוגית, זוגיות, מערכות יחסים, קונפליקט רגשי, לקבל החלטה, איך להחליט, יתרונות וחסרונות בכל דבר, פרדוקס רגשי
... לאקסית, מתגעגע לאקסית, האקסית המיתולוגית, זוגיות, מערכות יחסים, קונפליקט רגשי, לקבל החלטה, איך להחליט, יתרונות וחסרונות בכל דבר, פרדוקס רגשי למה אנשים מתגעגעים לאקסית למרות הפרידה? ... צדדים מנוגדים רגשית: מצד אחד, הרצון להתקרב ולהחזיר את הקשר, ומצד שני, הרצון להתרחק ולנתק אותו לגמרי. כל צד מציג יתרונות וחסרונות, ובמצב כזה האדם מרגיש לא בנוח עם אף החלטה, כי בכל מצב שייבחר הוא ... מסביר שבדיקת האמונות באופן מדוקדק תביא לאחת משתי אפשרויות: או שתגיע להבנה שכל בחירה לא באמת משנה כי תמיד יהיו יתרונות וחסרונות, או שתגיע להבנה שאתה מעדיף באופן ברור אפשרות אחת על פני השנייה ... תקוע באמצע וזה כבר מטריף אותי. אליעד: אוקי מה אתה חושב תסביר בוא תן דוגמה, אם אתה מתחיל להיות איתה בקשר יש לזה יתרונות וחסרונות אם אתה מנתק את הקשר. ש: מה שקורה זה כל יום קורה אותו דבר אני ... שזה לא משנה וגם תגיע להכרעה של מה בא לך יותר באותו רגע אם אתה תבדוק עד הסוף אתה גם תגלה שזה לא משנה כי יש יתרונות וחסרונות תמיד ואתה גם תגלה שאתה רוצה את זה יותר מזה. הבנו את זה, בסדר ...
טוב ורע בכל דבר, 3 סוגים של יתרונות וחסרונות בכל דבר, בכל דבר יש טוב, בכל דבר יש רע, בכל רע יש טוב, בכל טוב יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר
טוב ורע בכל דבר, 3 סוגים של יתרונות וחסרונות בכל דבר, בכל דבר יש טוב, בכל דבר יש רע, בכל רע יש טוב, בכל טוב יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר
... ורע בכל דבר, 3 סוגים של יתרונות וחסרונות בכל דבר, בכל דבר יש טוב, בכל דבר יש רע, בכל רע יש טוב, בכל טוב יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר למה ... כהן מסביר כי המציאות מורכבת תמיד מתערובת של טוב ורע, ואין מצב שבו קיים טוב מוחלט ללא רע או רע מוחלט ללא טוב. לפי אליעד, בכל מצב בחיים קיימים שלושה סוגים עיקריים של יתרונות וחסרונות: מצבים בהם היתרונות והחסרונות מאוזנים באופן יחסי. מצבים בהם היתרונות עולים על החסרונות, או להפך. מצבים שבהם בכל יתרון יש חיסרון מובנה, ולהפך, מצב שנראה מושלם מצד אחד אך מכיל תמיד ... פחד מאיבוד אותה אהבה. כל מושג, כמו אהבה או זוגיות, כולל בתוכו את ההיפך שלו - לכן אין יתרון שלא נושא עמו חיסרון ואין חיסרון שלא טומן בחובו יתרון. מה ההבדל בין ראיית יתרונות וחסרונות בצורה מוחלטת ובצורה יחסית? אליעד מדגים זאת על ידי השוואה בין מצבים שבהם אדם רואה דברים במוחלטות של 50% יתרונות ו - 50% חסרונות, לבין מצבים ... שאליעד מנסה להעביר. האם יש מצב שבו טוב ורע לא קיימים בכלל? לפי אליעד כהן, ישנו מצב תודעתי גבוה עוד יותר, שבו לא קיימת כלל הפרדה בין טוב ורע. במצב כזה האדם לא רואה יתרונות וחסרונות כנפרדים זה מזה אלא כחלקים של מהות אחת שלמה. במצב כזה אין משמעות לשאלה האם דבר מסוים טוב או רע, כיוון שכל המציאות נתפסת כשלמה ומוחלטת ללא ... של תפיסת טוב ורע, וככל שאדם מעמיק להבין את המהות של הדברים, הוא מגיע לתפיסה גמישה ושלמה יותר של המציאות. האם יש טוב בלי רע? איך לראות יתרונות בכל מצב? האם בכל דבר יש יתרונות וחסרונות? מהי גמישות מחשבתית? איך להגיע לשקט נפשי אמיתי? מה המשמעות של טוב ורע? ...
טוב ורע, לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, פרופורציה נכונה
טוב ורע, לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, פרופורציה נכונה
... ורע, לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, פרופורציה נכונה איך להתמודד נכון עם תחושות של טוב ורע בחיים? הרבה פעמים אנשים ... ולהיות מוכן להתמודד עם התשובה. לפעמים אנשים מפחדים מהאמת ולכן מעדיפים לעוות אותה. כיצד לקבל החלטות נכונות בעזרת יתרונות וחסרונות? כשאדם ניצב בפני החלטה, כמו לקנות חולצה, עליו לעשות טבלת יתרונות וחסרונות, ולהחליט לפי הצד שגובר. אם יש יותר חסרונות, ההחלטה תהיה לא לקנות, ולהפך. אך עליו לזכור שאם הוא מחליט לקנות בגלל שיש יותר יתרונות, ... צלולה. רק אדם שאינו מפחד מהאמת, יכול לראות אותה כפי שהיא. איך לקבל את הטוב ואת הרע? איך להתמודד עם דיכאון ומועקה? יתרונות וחסרונות בקבלת החלטות למה אנשים מקצינים דברים? איך לשמור על פרופורציה נכונה? האם האמת היא מוחלטת או יחסית? ...
הנאה יחסית, הנאה מוחלטת, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לראות את הטוב, לראות את הרע, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, אושר יחסי, אושר מוחלט, יתרונות וחסרונות בכל דבר, רצון להשיג שלמות
הנאה יחסית, הנאה מוחלטת, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לראות את הטוב, לראות את הרע, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, אושר יחסי, אושר מוחלט, יתרונות וחסרונות בכל דבר, רצון להשיג שלמות
... יחסית, הנאה מוחלטת, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, לראות את הטוב, לראות את הרע, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, אושר יחסי, אושר מוחלט, יתרונות וחסרונות בכל דבר, רצון להשיג שלמות מהם היתרונות והחסרונות של הנאה יחסית ומוחלטת? בהרצאה, אליעד כהן מתאר דילמה נפוצה שבה אנשים מוצאים את עצמם במצב שבו הם נהנים ממקום אחד (כגון עבודה) אבל רוצים להיות במקום אחר (כגון חופש). ... מצפה להיות מאושר ב - 100%, אז לא משנה היכן הוא נמצא - תמיד ירגיש שחסר משהו. כל מקום בו הוא נמצא לא יספק אותו לחלוטין. לעומת זאת, אם אדם מבין שלכל מקום יש גם יתרונות וגם חסרונות, הוא יוכל להתרכז בניצול היתרונות של כל מצב ולהפסיק לחפש את השלמות המוחלטת. כך הוא יוכל להימנע מאכזבה וליהנות מההווה מבלי להיות נתון לדחף המתמיד לשאוף לשלמות ... שלם עם כל מצב, בלי לדרוש שלמות מוחלטת. איך ניתן לשפר את איכות החיים בעבודה ובחופש? במקום להתמקד בציפייה לשלמות מוחלטת, אליעד מציע לראות כל מצב בחיים כמכיל גם יתרונות וגם חסרונות. במקום להילחם בחיסרונות, יש לנסות ליהנות מהיתרונות של כל מצב. כך, כאשר אדם מבין שאין דבר כזה שלמות מוחלטת, הוא יכול לשפר את איכות החיים וליהנות מההווה. מהם יתרונות וחסרונות של הנאה יחסית? איך לשפר את איכות החיים בעבודה ובחופש? מהו אושר מוחלט? איך לחיות חיים שלמים ומאושרים? הבנת הפכים בו זמנית מה לעשות כשאתה לא מצליח ליהנות מכל ... על החיים בצורה שאינה מחפשת אושר מוחלט ממקורות חיצוניים. זה אומר לא לחפש את האושר בכל מקום חיצוני, אלא להשיג אותו בתהליך פנימי שמוביל להכרה בכך שאין באמת חיסרון או יתרון מוחלט. האושר האמיתי מגיע כשאנחנו לא מתמקדים במה שמחוץ לנו, אלא במה שמתרחש בתוכנו. מה קורה אם אדם סובל בעבודה ובחופש? לפי אליעד, אם אדם לא נהנה בשני המקומות, ... שלם עם כל סיטואציה. איך יכול אדם לשנות את גישתו ולהפוך כל מצב לאתגר חיובי? במקום להתמקד בכמיהה לשלמות מוחלטת, אליעד מציע לראות את כל מצב בחיים כמכיל גם יתרונות וגם חסרונות, ולנסות ליהנות מהיתרונות במקום להילחם בחיסרונות. על ידי הכרה בכך שאין דבר כזה שלמות מוחלטת, אנו יכולים לשפר את איכות חיינו וליהנות מההווה. אושר מוחלט והאושר היחסי ... אני רוצה להיות בעבודה. עכשיו השאלה היא מה עושים, זה הבנו את הסיפור? ש: כן הגדרת פה איזה משהו. אליעד: נכון יש שני מצבים נתונים עבודה סוף שבוע, סוף שבוע יש לו יתרונות וחסרונות בעבודה יש יתרונות וחסרונות . עכשיו יש בן אדם שאומר אני לא אכפת לי איפה אני נמצא אני נהנה מהיתרונות אם אני בעבודה אני אסתכל על היתרונות ואם אני בסוף שבוע אסתכל על היתרונות של הסוף שבוע. ... בתפיסה המרכזית שלו מלכתחילה אומר אני לא מצפה פה להרגיש שלמות אני מלכתחילה יודע שלא משנה מה אני אעשה יהיה לו איזה חיסרון אז ממילא בא לו משהו הוא אומר אוקי יש חיסרון יתרון נהנה מהיתרון וגם רואה את החיסרון לא מתכחש אבל נהנה מהיתרון ובמקום אחר נהנה מהיתרון, זאת אומרת שהסיבה שהבן אדם בעצם לא מצליח ליהנות מיתרונות יחסיים היא בגלל שהוא מצפה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יתרונות וחסרונות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יתרונות וחסרונות, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, קואצינג מומלץ, קואצ'ר לילדים בנושא יתרונות וחסרונות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 19:02:40 - wesi1