אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להתמיד במטרה ✔חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:45חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
מדוע אנשים מפסיקים פעולות למרות שהן מעניינות אותם?

אליעד כהן מסביר בהרחבה מדוע אנשים מוצאים את עצמם במצבים של חוסר התמדה וחוסר מוטיבציה, אפילו כאשר הם מתעסקים בפעילויות שמעניינות אותם בתחילה. לדבריו, הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה הפשוטה שבכל פעולה או מטרה בעולם יש שילוב של יתרונות וחסרונות. כאשר אדם מתחיל לעסוק בפעילות חדשה - בין אם מדובר בתחביב, פרויקט או מטרה מסוימת - הוא רואה בעיקר את היתרונות שלה, ולכן הוא מלא מוטיבציה ומעוניין לעסוק בה.

עם הזמן, החסרונות שהיו חבויים בהתחלה הופכים להיות בולטים יותר ומתחילים להציק לאדם. אלו יכולים להיות חסרונות כמו שעמום, עייפות, חוסר עניין, או תחושה שכבר אין מה ללמוד או לחדש. החוויה של החסרונות הללו היא זו שיוצרת את הדחף לעשות הפסקה ולעבור לפעילות אחרת או לתחום חדש. זו הסיבה שאנשים נוטים לעצור פעילויות באמצע, גם אם הן התחילו בהתלהבות רבה.

איך נוצרת התחושה של "מספיק לי" או "נמאס לי"?

כאשר אדם מתחיל להרגיש אי נוחות או חוסר הנאה בפעילות מסוימת, הוא למעשה "מזכיר" לעצמו את החסרונות שבה, מה שגורם לו להרגיש תחושות של עייפות, שעמום או רצון לחדש ולשנות אווירה. אז מופיעה תחושת "מספיק לי" או "נמאס לי", מה שמוביל להחלטה להפסיק את הפעולה או לקחת הפסקה.

עם זאת, לאחר שעושים הפסקה ועוברים לפעילות אחרת, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו קיימים בפעולה הראשונה. בדיוק כמו אדם שאכל ארוחה ושבע, ואחרי כמה שעות רעב שוב ומתגעגע לאותו אוכל שהיה לו טעים לפני כן. הגעגוע הזה גורם לאדם לחזור לפעילות המקורית, מה שיוצר מעגל של הפסקות וחזרות בלתי פוסקות.

מה הקשר בין שלמות הפעולה לבין הצורך לעשות הפסקה?

אליעד כהן מדגיש שאילו הייתה קיימת פעולה או מטרה מושלמת ללא חסרונות כלל, לא היינו זקוקים כלל להפסקות, מכיוון שלא היינו חווים תחושת מיצוי. אולם מאחר שכל פעולה שאנו עושים מכילה גם חסרונות מסוימים, תמיד תעלה התחושה שהפעולה כבר לא מספקת אותנו, מה שיוצר את הצורך בהפסקה.

הוא מציג דוגמה מתוך חייו, שבה הוא עצמו חיפש משהו שלא יימאס עליו לעולם - מטרה שהיא מושלמת לחלוטין. אולם הוא מדגיש כי מטרה כזו לא קיימת במציאות היומיומית, ולכן כל אדם תמיד ימצא את עצמו במצב של רצון לעשות הפסקות ולחזור לפעילות מאוחר יותר.

האם לחזור לאותה פעולה שוב זו התנהגות הגיונית או "שיגעון"?

אליעד נשאל כיצד הגיוני שאדם חוזר שוב ושוב לאותה פעולה שכבר ראה את החסרונות שלה. לדבריו, הדבר דומה לשאלה מדוע אנשים נאבקים לחיות למרות שהם יודעים שבסוף כולם מתים. האדם חוזר לפעולה מכיוון שבאותו הרגע הוא מתגעגע ליתרונות של אותה הפעולה, ושוכח או מדחיק את החסרונות שהפריעו לו קודם. הוא רוצה להרגיש טוב ברגע הנוכחי, ולכן הוא חוזר לפעילות למרות שהוא מודע לכך שבהמשך הוא שוב ימצא את עצמו עייף ממנה.

הדוגמה הבולטת שאליעד נותן היא דוגמת האכילה: אדם שאוכל ושבע לא רוצה לאכול יותר באותו רגע, אך לאחר מספר שעות הוא שוב רעב וחוזר לאותה ארוחה. זה ההסבר מדוע אנשים חוזרים לפעילות שכבר מאסו בה - הם פשוט רעבים מחדש ליתרונות.

כיצד קריאת הספר "להיות אלוהים" ממחישה את מעגל חוסר ההתמדה?

אליעד מביא כדוגמה אדם שקורא את הספר "להיות אלוהים" ונהנה מאוד מהקריאה, אך באמצע הקריאה הוא מרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעשות הפסקה. כעבור זמן מה הוא שוב מתגעגע לקריאה וחוזר אליה. אם הספר היה מושלם לחלוטין, האדם לא היה זקוק להפסקה. העובדה שיש חיסרון כלשהו בפעולה זו או בכל פעולה אחרת, היא הסיבה לכך שאנו עושים הפסקות וחוזרים לפעילות לאחר מכן בהתלהבות מחודשת.

מה אפשר ללמוד על הצבת מטרות והיכולת להתמיד?

ההבנה החשובה ביותר שאליעד מעביר היא שהצבת מטרות ויעדים חייבת לקחת בחשבון את העובדה שבכל פעולה יש חסרונות ויתרונות. חוסר ההתמדה לא בהכרח מעיד על כישלון, אלא הוא ביטוי לתהליך טבעי שבו האדם מתמודד עם חסרונות שמתגלים עם הזמן. אליעד מדגיש שהמטרה של האדם בחיים היא להרגיש טוב ולהימנע מרע, ולכן ברגע שהרע (החיסרון) מתגבר, הוא מפסיק וחוזר כאשר הזיכרון של החסרונות דועך.

איך ליישם את ההבנות האלו ביום - יום?

אליעד מציע כמה דרכים להתמודד עם חוסר ההתמדה ביומיום:
  • לקבל את העובדה שאם משהו נמאס, זה טבעי ואולי בעתיד נחזור אליו בגישה חדשה.
  • להבין שחוסר התמדה אינו כישלון, אלא תגובה טבעית להתמודדות עם חסרונות.
  • לחפש דרכים להפוך את הפעילות למאתגרת או לחדשה יותר כדי להאריך את תקופת ההנאה ממנה.
  • להיות מודעים לכך שאין דבר מושלם, ולכן לצפות מראש שהפעילות תכיל חסרונות ולא להתאכזב כאשר הם מתגלים.
אליעד כהן מסיים את הסבריו באמירה פשוטה וברורה: החיים בנויים באופן טבעי ממעגלים של התלהבות, מיצוי, הפסקות וחזרות לפעילות - וזה טבעי לגמרי.
מדוע אנשים מפסיקים פעולה באמצע למרות שהיא מעניינת אותם?

הסיבה העיקרית לכך שאנשים חווים חוסר התמדה וחוסר מוטיבציה היא שאין שום דבר בעולם שהוא מושלם לגמרי. בכל פעולה יש יתרונות וחסרונות. כאשר מתחילים לבצע משהו - כמו תחביב, פרויקט או מטרה מסוימת - רואים יותר את היתרונות שבו. אבל אחרי זמן מה, החסרונות מתחילים להופיע ולהציק, ואז מתעורר הרצון לעשות הפסקה ולעבור למשהו אחר.

איך חוסר ההנאה הרגעי מוביל להחלטה לעשות הפסקה?

ברגע שעולה תחושה של קושי להתמיד בפעולה, האדם "מזכיר" לעצמו את החסרונות שבאותה פעולה. זה יכול להיות שעמום, עייפות, תחושה שכבר לא נשאר מה ללמוד או פשוט תשוקה לחדש ולשנות אווירה. במצב כזה נוצרת תחושת "מספיק לי" או "נמאס לי". אז עושים הפסקה, מנסים משהו שונה, וכך נמנעים מהחסרונות של הפעולה הראשונה.

למה בכל זאת חוזרים שוב לאותה פעולה שהתעייפנו ממנה?

לאחר שעשו הפסקה, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו בפעולה המקורית. באופן דומה לאדם שכבר שבע מארוחה מסוימת ולא מעוניין עוד לאכול ממנה, אך כעבור מספר שעות רעב מחדש, חוזר לאותה ארוחה ונהנה ממנה שוב. כשמתגעגעים ליתרונות, מתקבלת החלטה לחזור אליה. זהו אחד ההסברים הנפוצים לתופעה שבה אדם לא מצליח להתמיד בדבר אחד לאורך זמן, אך גם מוצא את עצמו מתקשה להתמיד ולהישאר לגמרי בלי אותו דבר.

כיצד קשור המושג "שלמות" לצורך לעשות הפסקה?

אליעד מסביר שאין בעולם מטרה אחת מושלמת שבאמת תענה על כל הצרכים של האדם ללא שום חיסרון. מכיוון שבכל דבר יש חסרונות ויתרונות, כל מטרה עלולה להימאס מתישהו, אף אם בהתחלה היה בה עניין רב. רק אם היה משהו שהוא באמת מושלם לגמרי, לא היינו זקוקים להפסקות, כי לא היינו נתקלים בחסרונות כלל.

האם ייתכן שמדובר בשיגעון לחזור לאותו דבר שכבר מאסנו בו?

עלתה שאלה: "איך יכול להיות שאני חוזר לאותה פעולה למרות שראיתי בה חסרונות?" התשובה אומרת שבכל פעם שנוצר חיסרון, האדם בורח או מפסיק. אבל כשהזמן עובר, הגעגוע ליתרונות גובר, והחיסרון נשכח. כך נוצרת תנועה מחזורית של חיפוש יתרונות וחוסר מוטיבציה ברגע שנחשפים לחסרונות. אליעד גם מדמה זאת לשאלת "למה אנחנו מתאמצים לחיות אם בסוף מתים?", ואומר שהאדם בוחר לחיות עכשיו כי הוא רוצה להרגיש טוב כרגע, גם אם ידוע שבסוף יש מוות.

איך דוגמאות הרעב והשובע מסבירות חוסר התמדה?

דוגמה מרכזית היא אדם האוכל עד שהוא שבע. ברגע השובע, אין שום רצון להמשיך לאכול, בדיוק כמו אדם שעושה פעולה מסוימת ומרגיש שמיצה אותה. אולם כעבור זמן מה, הרעב חוזר ואותו אוכל שהמאיס את עצמו קודם נהיה שוב מושך. כך בדיוק פועלת המוטיבציה האנושית: כשחווים "שובע" מפעילות מסוימת, מופיע קושי להתמיד וללא הפסקה מתחילים לסבול מהחסרונות. לאחר ההפסקה, היתרונות הופכים שוב לבולטים, וחוזרים לפעילות כאילו היא חדשה.

כיצד מתקשרת דוגמת הספר "להיות אלוהים" לחוסר התמדה?

הועלתה דוגמה של קריאת ספר. נניח שמישהו קורא את הספר "להיות אלוהים" ומרגיש שהוא נהנה ממנו ולומד ממנו המון. באמצע הקריאה הוא מתחיל להרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעצור ולעשות הפסקה. אחר כך, כעבור זמן מה, הוא מתגעגע שוב לקריאה, נזכר בעניין שהיה לו, וחוזר לקרוא. אם הספר או כל פעילות אחרת היו מושלמים לגמרי, האדם לא היה זקוק להפסקה מלכתחילה. אך משום שיש תמיד קצת חיסרון, האדם מפסיק, ורק כשלא נחשף לאותו חיסרון במשך זמן מסוים - חוזר לפעילות בהתלהבות מחודשת.

מה אפשר ללמוד על הצבת מטרות ויעדים מול הדחף לעשות הפסקה?

חוסר התמדה, דבקות במטרה או מתקשה להתמיד - כל אלה משקפים את האופן שבו בני האדם מנסים להציב מטרות ויעדים במטרה להרגיש טוב. הם מנסים לראות את היתרונות, מגבירים מוטיבציה, אך כעבור זמן מסוים נתקלים בחסרונות ועושים הפסקה. זה טבעי לגמרי, מכיוון שחוויית החיים עצמה בנויה מרצון להרגיש טוב והימנעות מהרע. כאשר הרע או החיסרון מתגברים, האדם בורח. אבל כשלאט לאט שוכחים את החסרונות, מתעורר הרצון לחזור שוב אל מה שהיה פעם מלהיב ומהנה.

איך אפשר ליישם את ההבנה הזו ביום - יום?

להבין שלא ניתן להיות תמיד במצב של עשייה רציפה ללא הפסקות, כי בכל דבר יש חסרונות ויתרונות. ברגע שמבינים את המחזוריות הזו, ניתן:
  • להשלים עם העובדה שאם משהו נמאס, ייתכן שבעתיד נחזור אליו בגישה חדשה.
  • להבין שחוסר התמדה לא בהכרח מעיד על כישלון, אלא על כך שהתעורר חיסרון והיה צורך לרענן.
  • לחפש דרכים להפוך את הפעילות למאתגרת או לחדש בה, כך שלא נרגיש שהיא נמאסת מהר.
  • להיות מודעים לכך שדבקות במטרה דורשת גם הבנה של היתרונות והחסרונות בכל דבר, ולא לצפות שמשהו יהיה מושלם.
מה אתה שואל?

ש: אם נגיד אני עושה משהו שהוא די מעניין אותי ופתאום אני מפסיק עם זה, לעשות הפסקה וללכת לאנשהו ולא לחזור וכאילו אני אומר לעצמי למה זה מעניין אותי, למה אני צריך ללכת לשם ולפעמים לחזור

אליעד: אוקי הוא אומר שהוא מתחיל במשהו מסוים שעושה לו טוב ואז הוא מרגיש שהוא רוצה לעשות הפסקה, מה הסיבה, מה השכל שבדבר, מה המבנה של ההפסקה, מה זאת הפסקה?

ש: הפסקה זה לעשות משהו אחר פתאום.

אליעד: ולמה אתה עושה הפסקות?

ש: למה אני עושה הפסקות כי.

אליעד: מה המשמעות של הפסקה.

ש: לצאת ממצב מסוים למצב אחר.

אליעד: אוקי ומה גורם לך לצאת ממצב אחד למצב אחר?

ש: כי אני לא רוצה את המצב הזה אבל אני איכשהו כן רוצה את זה, כאילו אני אוהב את המצב הזה אבל עדיין אני רוצה לצאת.

אליעד: למה אתה עושה את הדבר שאתה עושה אותו מלכתחילה?

ש: כי יש בו עניין, מעניין אותי.

אליעד: יפה, אוקי אז מה זה אומר, אז רגע מה אתה רוצה, אתה רוצה את הדבר או אתה רוצה את זה שהוא מעניין אותך?

ש: את זה שהוא מעניין אותי.

אליעד: טוב בוא אני אתן לך את התשובה בפשיטות, התשובה היא פשוטה, מה אתה רוצה? להרגיש טוב, כמה אתה רוצה להרגיש טוב זאת שאלה אחרת, עכשיו בכל זאת מה אתה רוצה? להרגיש טוב. עכשיו תראה אתה עושה פעולה שאתה חושב שיש בה יותר יתרונות מחסרונות אלא מה שום דבר לא מושלם ולכן לפעמים אתה עושה הפסקות, מתי אתה עושה הפסקה? כשהחסרונות של הדבר מתחילים להציק לך ואז אתה עושה הפסקה ואז כאילו אתה מתחיל להרגיש שהדבר הזה חסר לך ואז אתה הולך ועושה אותו עוד פעם, אבל אם הוא באמת היה טוב לא היית צריך לעשות הפסקה.

תחשבו בהיגיון אין שום דבר אחד בעולם שאתה יכול לעשות אותו ליהנות ממנו ולעשות רק אותו, כל דבר טוב בעולם אתה תהיה חייב לעשות ממנו הפסקה מתישהו, כל מטרה שלא תשיג תמיד היא תמאס לך מתישהו, אין משהו בעולם שלא תרצה הפסקה חוץ מדבר אחד שהוא מושלם אבל הוא לא נמצא פה בין המטרות הרגילות. אני נגיד הייתה לי מטרה למצוא משהו שכשאני אמצא אותו הוא לא ימאס לי, אתה מבין אבל בעיקרון כל מטרה שלא תציב זה ימאס לך כי יש בזה גם חסרונות, אין מה לעשות, עכשיו אלא מה שאם יש בזה הרבה יותר חסרונות היית עוזב את זה ולא היית חוזר לזה אבל יש בזה גם יתרונות, זה הגיוני לך? זאת אומרת אם אנחנו נסתכל על השכל שבדבר אתה מתחיל לעשות פעולה כי אתה רואה בה את היתרונות הרבה יותר מהחסרונות אבל בתת מודע החסרונות שלה מציקים לך ואז אתה עושה הפסקה, בפרט כשאתה מתחיל לעשות משהו אתה נהנה ממנו ואז אחר כך כשאתה עושה אותו הוא כבר לא חסר לך ואז אתה כבר לא נהנה ממנו. אתה מפסיק ואתה נהנה מזה שאתה לא נצמד לחסרונות שלו ואז הוא מתחיל להיות חסר לך עוד פעם ואז אתה עושה אותו עוד פעם וכו'. הגיוני, מה הבנת?

ש: אם נגיד אני מתחיל לעשות משהו כי אני רואה את היתרונות שלו ולאט לאט אני מתחיל לראות גם את החסרונות שלו, ואז החסרונות שלו מתחזקים ואז אני רוצה לעשות משהו אחר בשביל לא להיצמד לחסרונות שלו ואז כשנמאס לי מהיתרונות של הדבר האחר.

אליעד: וכשאתה מתחיל להרגיש חיסרון לדבר שהפסקת אז אתה חוזר עוד פעם. הבנו את זה?

ש: אפשר שאלה, חשבתי אולי ההסבר הוא כי אם חוזרים על אותה תופעה אולי ההיגיון הוא אחר בגלל שהוא חוזר לצורה ההיא הוא לא חוזר אליה כמו שהוא חווה אותה קודם.

אליעד: ועדיין למה הוא חוזר אליה?

ש: כי עכשיו הוא נהנה ממנה ברמה אחרת, זאת הטענה שהוא נהנה ממנה קודם.

אליעד: אבל זה נכון גם בלי קשר להפסקה בכל רגע שאתה עושה דבר הוא כבר שונה מהרגע הקודם.

ש: כן אבל יכול להיות בזה שהפסיק אז זה גרם לו כאילו.

אליעד: קודם כל הוא מדבר בחוויה שלו שהוא חוזר בדיוק לאותה פעולה, הוא לא אמר שהוא חוזר לפעולה אחרת.

ש: אני מדבר בדיוק על זה, היה תמוהה לי איך זה יכול להיות שאני חוזר לאותו דבר בדיוק שמאסתי בו, איך יכול להיות?

אליעד: אולי זה שיגעון זאת תשובה אפשרית.

ש: מה כזה שיגעון?

אליעד: כזה שיגעון, תגיד לי מה אתה לא יודע שבסוף תמות ואתה בכל זאת מתאמץ לחיות, מה ההבדל, מה אתה אומר איזה היגיון יכול להיות שבן אדם יתאמץ על משהו שהוא יודע שהוא כבר לא רצה אותו, כאילו מה תחליט הרי בכל מקרה זה לא יעשה לך טוב, מה תחליט להתאמץ לחיות אם בסוף בכל מקרה מתים, זאת אותה שאלה מה תחליט?

ש: אתאמץ כי יש הרי חיים, לא הבנתי.

אליעד: כי כרגע הוא נהנה מזה, כי כרגע הוא חושב שזה יעשה לו טוב, "מה אתה לא זוכר שקודם שהיית בזה זה לא עשה לך טוב? לא לא זוכר".

ש: רגע איזו אפשרות הייתה סבירה?

אליעד: למי?

ש: להיגיון.

אליעד: מה האמת, רגע אבל מה האמת, אתה אומר איך יכול להיות שהייתה פעולה שהוא ראה שהיא לא מביאה לו אושר ובכל זאת הוא חוזר לעשות אותה? אתה אומר "לא כנראה שהוא חשב שזה יביא לו אושר כי זאת כבר פעולה אחרת", נכון ולמה זאת לא האמת? כי אם אתה תפעיל את השכל, אם הוא היה מפעיל את השכל הוא היה מבין שאין שום סיבה שהפעולה החדשה תביא לו אושר מה שהקודמת לא הביאה. אם אתה טיפש אז אתה אומר "רגע הפעולה הקודמת לא הביאה לי אושר אולי החדשה תביא לי אושר" אבל אם אתה חכם אתה אומר "מה זה משנה הרי למה הפעולה הקודמת לא הביאה לי אושר? מסיבה מסוימת אז למה שהחדשה תביא לי אושר".

מצד מה שאתה אומר אם הוא מפעיל את השכל עוד קצת, אתה אומר "מה הוא לא הבין שהפעולה הקודמת שהוא עשה זה שעממם אותו אז למה הוא מתחיל לעשות את זה עוד פעם, מה הוא לא יודע שהוא עושה פעולה שהיא לא נותנת לו אושר?".

ש: לא, לא זה הפלא שלי, הפלא הוא איך זה פתאום נותן לו סיפוק, איך אותו דבר שהוא מאס בו איך זה עכשיו נותן לו סיפוק?

אליעד: תשובה כי כרגע הוא רעב, איך יכול להיות שאתה אוכל אוכל ואתה שבע אומרים לך "אתה רוצה עוד?" אתה אומר "לא", מה זה אומר שעה ואתה פתאום אומר "כן אני רוצה עוד, "אה קודם אמרת שאתה לא רוצה עוד" אז איך זה יכול להיות?

ש: בדיוק אז הוא בא מנקודה אחרת הוא לא בא עם אותה נקודה, הוא בא עם משהו אחר.

אליעד: אבל זה ברור, עוד פעם תקשיב, עכשיו מביאים לך לאכול אתה אוכל ושבע אז אומרים לך "אתה רוצה לאכול עוד?" אתה אומר "לא", אומרים לך "לא, תאכל עוד", "לא אני שבע לא רוצה לאכול" ואחרי כמה שעות אתה אומר "אפשר לאכול עוד" "איך יכול להיות אתה אמרת שאתה לא רוצה לאכול עוד" אבל זה ממקום אחר כי אתה כבר רעב, למה? כי כשאכלת היה לך את היתרון של האכילה ולא חווית את החיסרון של הרעב, עכשיו נהיית רעב ועכשיו אתה עוד פעם רוצה את היתרון של האכילה. לא? זה אותו דבר.

ש: כן זה נראה דומה.

אליעד: בוא ניתן דוגמה, בא נגיד שהוא קרא את הספר "להיות אלוהים" וזה עושה לו טוב, הוא באמצע מרגיש שכאילו אם זה לא היה עושה לו טוב הוא לא היה קורא אותו, באמצע הוא מרגיש שהוא היה צריך לעשות הפסקה, עכשיו הוא מרגיש שהוא רוצה לעשות הפסקה כדי להמשיך לקרוא בספר אז הוא אומר "רגע אם אני מרגיש שאני רוצה להמשיך לקרוא בספר אז למה אני יוצא להפסקה בא נמשיך לקרוא בספר", מה התשובה? נכון תמשיך לקרוא בספר זאת התשובה. עכשיו בוא נביא תשובה נוספת, אם לקרוא בספר היה רק מושלם רק טוב אז הוא באמת היה קורא ולא מפסיק לקרוא, מה לעשות שבכל דבר יש חיסרון כלשהו והחיסרון מעייף אותך, אז אתה אומר "אין מה לעשות חייב לעשות הפסקה נמלא את החיסרון הזה איכשהו ואז נמשיך בדבר השני למען איזו מטרה אחרת" זאת האמת. הבנו?
המקום והזמן שעמום מושגים חיסרון ויתרון איך נוצר מציאות מקום ללא זמן דבקות במטרות רוצה להמשיך יעד טוב בעולם דבקות דבקות במטרה דבקות במטרות הצבת מטרות הצלחה התמדה חוסר התמדה חוסר מוטיבציה חיסרון חיסרון או יתרון חיסרון ויתרון חיסרון יתרון חיסרון מול יתרון חסרונות חסרונות או יתרונות חסרונות ויתרונות חסרונות ויתרונות בכל דבר חסרונות יתרונות חסרונות מול יתרונות יעד יעדים יעדים ומטרות יתרון יתרון או חיסרון יתרון וחיסרון יתרון חיסרון יתרון מול חיסרון יתרונות יתרונות או חסרונות יתרונות בכל דבר יתרונות וחסרונות יתרונות חסרונות יתרונות מול חסרונות לא מצליח להתמיד להצליח להתמיד להתמיד להתמיד במטרה להתמיד במטרות לעשות הפסקה מוטיבציה מטרה מטרות מטרות ויעדים מצליח להתמיד מתקשה להתמיד נחישות קושי קושי להתמיד קשה להתמיד קשיים תכלית
שיטות לחיזוק הרצון, איך להגביר מוטיבציה להתמדה? להבין למה אתה רוצה משהו, להבין את סיבת הרצון, האם סיבת הרצון מחזקת את הרצון? איך להחליש רצון? הצבת מטרות ויעדים, מה לעשות כשאין חשק להתמיד? השגת מטרות
שיטות לחיזוק הרצון, איך להגביר מוטיבציה להתמדה? להבין למה אתה רוצה משהו, להבין את סיבת הרצון, האם סיבת הרצון מחזקת את הרצון? איך להחליש רצון? הצבת מטרות ויעדים, מה לעשות כשאין חשק להתמיד? השגת מטרות
... מצליח להתמיד, במקום לחפש דרכים להחזקת המוטיבציה, כדאי לשאול את עצמו מה הוא באמת רוצה. אליעד כהן מציין שלא תמיד יש להיאבק על ההתמדה, אם אדם לא מצליח להתמיד במטרה מסוימת, ייתכן שהוא פשוט לא רוצה את המטרה הזאת מספיק. כדאי לבדוק האם באמת יש רצון להשיג את המטרה, או האם ישנה סיבה פנימית שמונעת את ההתמדה. לדוגמה, אדם שמתקשה ... הוא רוצה זוגיות, ומגלה שהוא פוחד להיות לבד. אם הוא יתחיל לשאול את עצמו האם הפחד הזה מוצדק, הוא עלול להגיע למסקנה שהמניע אינו חזק דיו, וכתוצאה מכך לא יתמיד במטרה. מה עושים כשאין חשק להתמיד? כשהאדם לא מצליח להתמיד במטרה , במקום לנסות בכוח לחזק את המוטיבציה, כדאי לשאול את עצמך: מה אני באמת רוצה? אליעד כהן ממליץ לא להיאבק בהתמדה אלא לבחון את הרצון האמיתי של האדם. ייתכן שאדם פשוט לא ... שהוא לא רוצה את הדבר באמת. לסיכום, אליעד כהן מציין שהבנת הסיבות הפנימיות יכולה להיות מועילה, אך לא תמיד זהו הפתרון האופטימלי. במקרה שבו אדם לא מצליח להתמיד במטרה, במקום לחפש מוטיבציה בכל מחיר, כדאי לו להבין מה הוא באמת רוצה ולבחון אם המטרה שווה את ההשקעה. במקום להיאבק על ההתמדה, יש לשאול את השאלה מה האמת, מה אדם רוצה ...
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
... הוא מרגיש שחסר לו משהו אם לא יכתוב. מהו הקשר בין מוטיבציה להנאה וכאב? אליעד מבהיר שהמוטיבציה של האדם קשורה בצורה ישירה למנגנון של הנאה וכאב. האדם פועל תמיד במטרה להגדיל את ההנאה שלו או להפחית את הכאב שלו. ...
מטרות ויעדים, התמדה ונחישות, דבקות במטרה, להתמיד במטרות, השגת מטרות בחיים, הצבת יעדים, הצבת מטרות, להשיג מטרות
... נוצר אצל האדם מאמץ מיותר, חסר תועלת אמיתית. וכאשר האדם שואל את עצמו תמיד, למה אני בכלל מתאמץ, אז האדם נזכר תמיד ונשאר ממוקד תמיד, במטרה המרכזית שלו. ואז האדם לא שוכח מה באמת חשוב לו. ואז האדם יכול להיות עירני, ...
זוגיות מוצלחת, חוקי הזוגיות, החוקים של הזוגיות, זוגיות טובה, איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בחיים? הצלחה בזוגיות, הצלחה בחיים
... ואי אפשר ליהנות מהיתרונות של הדבר, בלי להיות מוכן להקריב למענו, את החסרונות שלו. וכך גם לגבי חוק הזוגיות השני שהתבאר כאן. שכל אדם שרוצה להשיג מטרה כלשהי, עליו להיות ממוקד תמיד במטרה שלו. ולוודא, שהוא לא עושה שום פעולה, שנוגדת את השגת המטרה שלו. בדיוק כמו בזוגיות, כך גם בחיים, לגבי כל מטרה. ויהיה נכון יותר לומר, שהחוקים של הזוגיות, הם נגזרת, של חוקי ...
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
... עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, ... חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ איך אפשר לשלוט בעצמך ולהתמיד בהחלטות לאורך זמן? רוב בני האדם מתקשים בשליטה עצמית ובהתמדה בהחלטות שלהם. אליעד מסביר לעומק מדוע קשה להתמיד בהחלטות, כמו למשל החלטה לאכול בריא. הדוגמה ... לא בריא, או עישון סיגריה, ומאבד שליטה. האדם הזה מנסה להתמיד בהחלטתו, אבל בכל פעם מוצא את עצמו נשבר מחדש, ... אכזבה או תסכול מכך שאינו מצליח לשמור על עקביות. למה קשה להתמיד בהחלטות לאורך זמן? אליעד מסביר שהסיבה לכך היא שהרצון של האדם משתנה כל הזמן, וזו הסיבה לקושי להתמיד בהחלטות. הוא מדגיש נקודה חשובה: העובדה שהרצון ... גרוע. הוא משתמש בדוגמה זו כדי להראות שלכל אפשרות יש חסרונות , ולכן, בסופו של דבר, הכל שקול. לדברי ... ככלי חשוב להשגת שליטה עצמית. הוא מסביר שלרוב בני האדם חסרה גאווה אמיתית, ולכן הם מתקשים לקבל את העובדה ... של אכילה בריאה לעומת לא בריאה, ומסביר שכדי שהאדם יצליח להתמיד בבחירתו, הוא חייב להיות מסוגל לקבל את כל ... עצמית? אליעד מדגיש כי הדרך להתמודד עם הקושי לשלוט ולהתמיד, היא לראות את כל האפשרויות מבחוץ. זה אומר ... או פחד. רק כך הוא יוכל להשיג עקביות אמיתית לאורך זמן ולהתמיד בהחלטותיו ללא מאבק פנימי. איך להשיג שליטה ...
מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה למאמץ, מוטיבציה לא להישבר, מוטיבציה לא להיכנע, מוטיבציה להתמיד, מוטיבציה בחיים, השגת מטרות
מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה למאמץ, מוטיבציה לא להישבר, מוטיבציה לא להיכנע, מוטיבציה להתמיד, מוטיבציה בחיים, השגת מטרות
מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה למאמץ, מוטיבציה לא להישבר, מוטיבציה לא להיכנע, מוטיבציה להתמיד, מוטיבציה בחיים, השגת מטרות איך לפתח מוטיבציה להתמודדות עם קשיים ולהצלחה בחיים? אחד האתגרים המרכזיים שעומדים בפני כל אדם הוא איך לפתח מוטיבציה להצלחה, להתמודד עם קשיים, ולהשיג מטרות. אליעד כהן מסביר שהסיבה שבגללה אנשים לא מצליחים ... יוקרה ולקנות מכונית. הסיפור הזה מראה את המוטיבציה ואת ההשקעה העצומה שילדים מסוגלים לעשות עבור משהו שהם באמת רוצים. מדוע אנשים מתקשים להתמיד במטרות שלהם? אליעד מדבר על תופעה מוכרת שבה אנשים לא מצליחים להתמיד או להשקיע מספיק במטרה, ומציע סיבה עיקרית לכך: אנשים מתפשרים כשהם נתקלים בקושי. כאשר אדם ... עד שהגיע ליעדו. הסיפור הזה מדגיש את הצורך בהתמדה ובנחישות מוחלטת, גם כאשר נדמה שאין תקווה. איך לבדוק עד כמה הרצון שלך אמיתי? אליעד ... של דבר, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של ההתמדה, המאמץ, הנחישות והכנות עם עצמך, כדי להצליח להתגבר על קשיים, לשמור על מוטיבציה גבוהה, ולהשיג את כל המטרות שאתה באמת רוצה בחיים. איך לפתח מוטיבציה להצלחה? מה עושים כשאין חשק להתאמץ? למה קשה לי להתמיד במטרות שלי? איך להתמודד עם פחד מכישלון? מה עושים כשנתקעים בפרדוקסים? איך לדעת אם הרצון שלי אמיתי? ...
אימון למטפלים, אימון למאמנים, הדרכת מטפלים, איך לגרום ללקוח לחזור? איך לגרום למטופלים להמליץ עליך? איך לגרום למטופלים להתמיד בטיפול? איך לגרום למטופלים לבוא אליך? שימור לקוחות, איך להשיג לקוחות? הדרכה למטפלים, הדרכת מאמנים
אימון למטפלים, אימון למאמנים, הדרכת מטפלים, איך לגרום ללקוח לחזור? איך לגרום למטופלים להמליץ עליך? איך לגרום למטופלים להתמיד בטיפול? איך לגרום למטופלים לבוא אליך? שימור לקוחות, איך להשיג לקוחות? הדרכה למטפלים, הדרכת מאמנים
... למטפלים, אימון למאמנים, הדרכת מטפלים, איך לגרום ללקוח לחזור? איך לגרום למטופלים להמליץ עליך? איך לגרום למטופלים להתמיד בטיפול? איך לגרום למטופלים לבוא אליך? שימור לקוחות, איך להשיג לקוחות? הדרכה למטפלים, הדרכת מאמנים איך לגרום למטופלים לחזור ולהמליץ עליך? ההרצאה מתמקדת בדרכים שיכולות ... להמשיך להגיע, ממש כמו שאדם לא שוכח לאכול בכל יום. הדימוי כאן מדבר על הצורך האנושי האינסטינקטיבי לאכול. אם מטופל לא מרגיש צורך לחזור לטיפול, ככל הנראה הוא לא רואה את היתרונות שבכך, ויש צורך בהבנה של מה מניע את המטופל כדי לשנות את ההתנהגות הזו. במהלך ההסבר, אליעד כהן מתאר את הדרך בה המטופלים יתמידו בטיפול רק אם הם יראו בו יתרון מוחלט, כלומר, יתחילו להרגיש שהטיפול הכרחי כמו אוכל. אם המטופל יבין שאם הוא לא יגיע לטיפול יקרה לו משהו רע, למשל תחושת חוסר יציבות או כאב רגשי, אז הסיכוי שהוא יגיע עולה. אחת השאלות המרכזיות היא איך לגרום לו לחשוב שלבוא לטיפול משדר לו טוב ושימושי יותר מאשר לא להגיע. בהמשך, אליעד מפרט איך לגרום לאדם לראות את היתרון שבטיפול אצל המטפל. הוא מדגיש שהמפתח הוא בהבנה של צרכי המטופל, שמתחלקים לשניים: צרכים מודעים וצרכים לא מודעים. המפתח להצלחה הוא לספק למטופל את מה שהוא באמת רוצה, הן ... את הערך שהוא מקבל באופן ברור, הוא יהיה מוכן להמליץ על הטיפול ולהישאר לקוח קבוע. שימור לקוחות איך לגרום למטופלים לחזור? הדרכת מאמנים אימון למטפלים איך לגרום למטופלים להתמיד בטיפול? ...
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון איך להתמיד לאורך זמן גם כשלא רואים תוצאות? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הסוגיה המוכרת והנפוצה של אנשים שמתמידים במשהו לאורך זמן, אך לא רואים תוצאות מידיות. הוא נותן דוגמאות רבות ושונות שממחישות מדוע אנשים מתייאשים, ואיך בכל זאת, באמצעות התמדה חוזרת ונשנית, אפשר להגיע לתוצאות משמעותיות. אליעד פותח עם דוגמה של אדם שרוצה ללמוד שפה חדשה, למשל סינית. בשיעור הראשון, אותו אדם ... אינו מצליח לזכור. אליעד מדגיש את הנקודה, כי לכאורה מדובר בשיעור חסר תועלת לחלוטין. אבל אם ממשיכים באותה שיטה בדיוק לאורך מאה שיעורים, מתרחשת תופעה מעניינת: בסופו של דבר, האדם מתחיל לזכור מילים, למרות ... נראה כמו הוספה של אפס לאפס, בסוף מתקבלת תוצאה. מה הקשר בין התמדה לבין דיג במים שאין בהם דגים? אליעד כהן נותן דוגמה נוספת ומעניינת: אדם יושב עם חכה ליד המים, במקום שאין בו דגים בכלל. בפעם הראשונה ... תפס דג, או אפילו באמת לתפוס דג, אולי בשל צירוף מקרים. כלומר, ההתמדה עצמה יוצרת מציאות חדשה או תחושה שמשהו קורה. האם להתמיד זה פשוט לשקר לעצמך? לפי אליעד, התשובה היא כן, לפעמים ההתמדה היא סוג של שקר עצמי, אך היא בכל זאת יכולה להביא לתוצאות ממשיות. אליעד אומר שככל שאדם מתמיד בדבר מסוים, אפילו בדבר שנראה בלתי אפשרי או בלתי הגיוני לחלוטי, יש סיכוי שבסופו של דבר הדבר יקרה, או שהוא לפחות ישתכנע שכך. אם אדם ... דברים, אלא בעובדה שזה קורה. הוא מדגיש את התהליך, שבו דבר שנראה חסר תועלת לחלוטין בהתחלה, כמו חזרה על מידע שלא נקלט, הופך עם הזמן לתועלת גדולה. אפילו במצב שבו אדם קורא פסוקים מהתנך ואינו זוכר כלום ... של דבר הוא יזכור את הפסוקים ואף יוכל למקם אותם בתוך התנך. למה ההתמדה תמיד משתלמת, אפילו כשלא רואים תוצאות מידיות? המסר המרכזי שאליעד כהן מדגיש הוא שלמרות שבהתחלה נדמה לנו שאין תועלת בפעולה מסוימת, אם ... ולהשגת מטרות, גם בתחום הזיכרון וגם בכל תחום אחר, הוא פשוט להתמיד לאורך זמן ולחזור שוב ושוב על הפעולות הרצויות, גם כאשר לא רואים תוצאות מידיות. איך לא להישבר בהתמדה? שיטות לזכור דברים לאורך זמן איך לפתח התמדה? האם שינון עוזר לזיכרון? מה עושים כשלא רואים תוצאות? איך להתמודד עם כישלון? התמודדות עם חוסר הצלחה ...
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, להטיל ספק לאורך זמן, תהליך הטלת ספק, השפעת הטלת ספק, להתמיד לאורך זמן
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, להטיל ספק לאורך זמן, תהליך הטלת ספק, השפעת הטלת ספק, להתמיד לאורך זמן
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, להטיל ספק לאורך זמן, תהליך הטלת ספק, השפעת הטלת ספק, להתמיד לאורך זמן איך הטלת ספק לאורך זמן משפיעה על ... מהי הדרך להתמודד עם קשיים בתהליך הטלת הספק? אליעד מדגיש את החשיבות של ההתמדה בתהליך. הוא נותן דוגמה של גינה: אדם שהיה לו ... לא נקייה לגמרי, התהליך לא הסתיים ויש להמשיך ולחקור. אליעד מסביר שההתמדה הזו חיונית, כי האדם חייב להגיע למצב שבו הוא ... מקובלות עליו במידה שווה. איך להטיל ספק בצורה נכונה? מה לעשות כשמאבדים מוטיבציה? איך להתמודד עם חוסר ודאות? כיצד הטלת ספק משפיעה על רגשות? האם אדישות היא תוצאה רצויה של הטלת ספק? איך להתמיד לאורך זמן בתהליך הטלת ספק? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להתמיד במטרה, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להתמיד במטרה, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי למתבגרים בנושא להתמיד במטרה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8750 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 19:07:02 - wesi1