אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לעשות הפסקה ✔חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:45חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
מדוע אנשים מפסיקים פעולות למרות שהן מעניינות אותם?

אליעד כהן מסביר בהרחבה מדוע אנשים מוצאים את עצמם במצבים של חוסר התמדה וחוסר מוטיבציה, אפילו כאשר הם מתעסקים בפעילויות שמעניינות אותם בתחילה. לדבריו, הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה הפשוטה שבכל פעולה או מטרה בעולם יש שילוב של יתרונות וחסרונות. כאשר אדם מתחיל לעסוק בפעילות חדשה - בין אם מדובר בתחביב, פרויקט או מטרה מסוימת - הוא רואה בעיקר את היתרונות שלה, ולכן הוא מלא מוטיבציה ומעוניין לעסוק בה.

עם הזמן, החסרונות שהיו חבויים בהתחלה הופכים להיות בולטים יותר ומתחילים להציק לאדם. אלו יכולים להיות חסרונות כמו שעמום, עייפות, חוסר עניין, או תחושה שכבר אין מה ללמוד או לחדש. החוויה של החסרונות הללו היא זו שיוצרת את הדחף לעשות הפסקה ולעבור לפעילות אחרת או לתחום חדש. זו הסיבה שאנשים נוטים לעצור פעילויות באמצע, גם אם הן התחילו בהתלהבות רבה.

איך נוצרת התחושה של "מספיק לי" או "נמאס לי"?

כאשר אדם מתחיל להרגיש אי נוחות או חוסר הנאה בפעילות מסוימת, הוא למעשה "מזכיר" לעצמו את החסרונות שבה, מה שגורם לו להרגיש תחושות של עייפות, שעמום או רצון לחדש ולשנות אווירה. אז מופיעה תחושת "מספיק לי" או "נמאס לי", מה שמוביל להחלטה להפסיק את הפעולה או לקחת הפסקה.

עם זאת, לאחר שעושים הפסקה ועוברים לפעילות אחרת, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו קיימים בפעולה הראשונה. בדיוק כמו אדם שאכל ארוחה ושבע, ואחרי כמה שעות רעב שוב ומתגעגע לאותו אוכל שהיה לו טעים לפני כן. הגעגוע הזה גורם לאדם לחזור לפעילות המקורית, מה שיוצר מעגל של הפסקות וחזרות בלתי פוסקות.

מה הקשר בין שלמות הפעולה לבין הצורך לעשות הפסקה?

אליעד כהן מדגיש שאילו הייתה קיימת פעולה או מטרה מושלמת ללא חסרונות כלל, לא היינו זקוקים כלל להפסקות, מכיוון שלא היינו חווים תחושת מיצוי. אולם מאחר שכל פעולה שאנו עושים מכילה גם חסרונות מסוימים, תמיד תעלה התחושה שהפעולה כבר לא מספקת אותנו, מה שיוצר את הצורך בהפסקה.

הוא מציג דוגמה מתוך חייו, שבה הוא עצמו חיפש משהו שלא יימאס עליו לעולם - מטרה שהיא מושלמת לחלוטין. אולם הוא מדגיש כי מטרה כזו לא קיימת במציאות היומיומית, ולכן כל אדם תמיד ימצא את עצמו במצב של רצון לעשות הפסקות ולחזור לפעילות מאוחר יותר.

האם לחזור לאותה פעולה שוב זו התנהגות הגיונית או "שיגעון"?

אליעד נשאל כיצד הגיוני שאדם חוזר שוב ושוב לאותה פעולה שכבר ראה את החסרונות שלה. לדבריו, הדבר דומה לשאלה מדוע אנשים נאבקים לחיות למרות שהם יודעים שבסוף כולם מתים. האדם חוזר לפעולה מכיוון שבאותו הרגע הוא מתגעגע ליתרונות של אותה הפעולה, ושוכח או מדחיק את החסרונות שהפריעו לו קודם. הוא רוצה להרגיש טוב ברגע הנוכחי, ולכן הוא חוזר לפעילות למרות שהוא מודע לכך שבהמשך הוא שוב ימצא את עצמו עייף ממנה.

הדוגמה הבולטת שאליעד נותן היא דוגמת האכילה: אדם שאוכל ושבע לא רוצה לאכול יותר באותו רגע, אך לאחר מספר שעות הוא שוב רעב וחוזר לאותה ארוחה. זה ההסבר מדוע אנשים חוזרים לפעילות שכבר מאסו בה - הם פשוט רעבים מחדש ליתרונות.

כיצד קריאת הספר "להיות אלוהים" ממחישה את מעגל חוסר ההתמדה?

אליעד מביא כדוגמה אדם שקורא את הספר "להיות אלוהים" ונהנה מאוד מהקריאה, אך באמצע הקריאה הוא מרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעשות הפסקה. כעבור זמן מה הוא שוב מתגעגע לקריאה וחוזר אליה. אם הספר היה מושלם לחלוטין, האדם לא היה זקוק להפסקה. העובדה שיש חיסרון כלשהו בפעולה זו או בכל פעולה אחרת, היא הסיבה לכך שאנו עושים הפסקות וחוזרים לפעילות לאחר מכן בהתלהבות מחודשת.

מה אפשר ללמוד על הצבת מטרות והיכולת להתמיד?

ההבנה החשובה ביותר שאליעד מעביר היא שהצבת מטרות ויעדים חייבת לקחת בחשבון את העובדה שבכל פעולה יש חסרונות ויתרונות. חוסר ההתמדה לא בהכרח מעיד על כישלון, אלא הוא ביטוי לתהליך טבעי שבו האדם מתמודד עם חסרונות שמתגלים עם הזמן. אליעד מדגיש שהמטרה של האדם בחיים היא להרגיש טוב ולהימנע מרע, ולכן ברגע שהרע (החיסרון) מתגבר, הוא מפסיק וחוזר כאשר הזיכרון של החסרונות דועך.

איך ליישם את ההבנות האלו ביום - יום?

אליעד מציע כמה דרכים להתמודד עם חוסר ההתמדה ביומיום:
  • לקבל את העובדה שאם משהו נמאס, זה טבעי ואולי בעתיד נחזור אליו בגישה חדשה.
  • להבין שחוסר התמדה אינו כישלון, אלא תגובה טבעית להתמודדות עם חסרונות.
  • לחפש דרכים להפוך את הפעילות למאתגרת או לחדשה יותר כדי להאריך את תקופת ההנאה ממנה.
  • להיות מודעים לכך שאין דבר מושלם, ולכן לצפות מראש שהפעילות תכיל חסרונות ולא להתאכזב כאשר הם מתגלים.
אליעד כהן מסיים את הסבריו באמירה פשוטה וברורה: החיים בנויים באופן טבעי ממעגלים של התלהבות, מיצוי, הפסקות וחזרות לפעילות - וזה טבעי לגמרי.
מדוע אנשים מפסיקים פעולה באמצע למרות שהיא מעניינת אותם?

הסיבה העיקרית לכך שאנשים חווים חוסר התמדה וחוסר מוטיבציה היא שאין שום דבר בעולם שהוא מושלם לגמרי. בכל פעולה יש יתרונות וחסרונות. כאשר מתחילים לבצע משהו - כמו תחביב, פרויקט או מטרה מסוימת - רואים יותר את היתרונות שבו. אבל אחרי זמן מה, החסרונות מתחילים להופיע ולהציק, ואז מתעורר הרצון לעשות הפסקה ולעבור למשהו אחר.

איך חוסר ההנאה הרגעי מוביל להחלטה לעשות הפסקה?

ברגע שעולה תחושה של קושי להתמיד בפעולה, האדם "מזכיר" לעצמו את החסרונות שבאותה פעולה. זה יכול להיות שעמום, עייפות, תחושה שכבר לא נשאר מה ללמוד או פשוט תשוקה לחדש ולשנות אווירה. במצב כזה נוצרת תחושת "מספיק לי" או "נמאס לי". אז עושים הפסקה, מנסים משהו שונה, וכך נמנעים מהחסרונות של הפעולה הראשונה.

למה בכל זאת חוזרים שוב לאותה פעולה שהתעייפנו ממנה?

לאחר שעשו הפסקה, מתעורר געגוע ליתרונות שהיו בפעולה המקורית. באופן דומה לאדם שכבר שבע מארוחה מסוימת ולא מעוניין עוד לאכול ממנה, אך כעבור מספר שעות רעב מחדש, חוזר לאותה ארוחה ונהנה ממנה שוב. כשמתגעגעים ליתרונות, מתקבלת החלטה לחזור אליה. זהו אחד ההסברים הנפוצים לתופעה שבה אדם לא מצליח להתמיד בדבר אחד לאורך זמן, אך גם מוצא את עצמו מתקשה להתמיד ולהישאר לגמרי בלי אותו דבר.

כיצד קשור המושג "שלמות" לצורך לעשות הפסקה?

אליעד מסביר שאין בעולם מטרה אחת מושלמת שבאמת תענה על כל הצרכים של האדם ללא שום חיסרון. מכיוון שבכל דבר יש חסרונות ויתרונות, כל מטרה עלולה להימאס מתישהו, אף אם בהתחלה היה בה עניין רב. רק אם היה משהו שהוא באמת מושלם לגמרי, לא היינו זקוקים להפסקות, כי לא היינו נתקלים בחסרונות כלל.

האם ייתכן שמדובר בשיגעון לחזור לאותו דבר שכבר מאסנו בו?

עלתה שאלה: "איך יכול להיות שאני חוזר לאותה פעולה למרות שראיתי בה חסרונות?" התשובה אומרת שבכל פעם שנוצר חיסרון, האדם בורח או מפסיק. אבל כשהזמן עובר, הגעגוע ליתרונות גובר, והחיסרון נשכח. כך נוצרת תנועה מחזורית של חיפוש יתרונות וחוסר מוטיבציה ברגע שנחשפים לחסרונות. אליעד גם מדמה זאת לשאלת "למה אנחנו מתאמצים לחיות אם בסוף מתים?", ואומר שהאדם בוחר לחיות עכשיו כי הוא רוצה להרגיש טוב כרגע, גם אם ידוע שבסוף יש מוות.

איך דוגמאות הרעב והשובע מסבירות חוסר התמדה?

דוגמה מרכזית היא אדם האוכל עד שהוא שבע. ברגע השובע, אין שום רצון להמשיך לאכול, בדיוק כמו אדם שעושה פעולה מסוימת ומרגיש שמיצה אותה. אולם כעבור זמן מה, הרעב חוזר ואותו אוכל שהמאיס את עצמו קודם נהיה שוב מושך. כך בדיוק פועלת המוטיבציה האנושית: כשחווים "שובע" מפעילות מסוימת, מופיע קושי להתמיד וללא הפסקה מתחילים לסבול מהחסרונות. לאחר ההפסקה, היתרונות הופכים שוב לבולטים, וחוזרים לפעילות כאילו היא חדשה.

כיצד מתקשרת דוגמת הספר "להיות אלוהים" לחוסר התמדה?

הועלתה דוגמה של קריאת ספר. נניח שמישהו קורא את הספר "להיות אלוהים" ומרגיש שהוא נהנה ממנו ולומד ממנו המון. באמצע הקריאה הוא מתחיל להרגיש עייפות או ירידה בעניין ומחליט לעצור ולעשות הפסקה. אחר כך, כעבור זמן מה, הוא מתגעגע שוב לקריאה, נזכר בעניין שהיה לו, וחוזר לקרוא. אם הספר או כל פעילות אחרת היו מושלמים לגמרי, האדם לא היה זקוק להפסקה מלכתחילה. אך משום שיש תמיד קצת חיסרון, האדם מפסיק, ורק כשלא נחשף לאותו חיסרון במשך זמן מסוים - חוזר לפעילות בהתלהבות מחודשת.

מה אפשר ללמוד על הצבת מטרות ויעדים מול הדחף לעשות הפסקה?

חוסר התמדה, דבקות במטרה או מתקשה להתמיד - כל אלה משקפים את האופן שבו בני האדם מנסים להציב מטרות ויעדים במטרה להרגיש טוב. הם מנסים לראות את היתרונות, מגבירים מוטיבציה, אך כעבור זמן מסוים נתקלים בחסרונות ועושים הפסקה. זה טבעי לגמרי, מכיוון שחוויית החיים עצמה בנויה מרצון להרגיש טוב והימנעות מהרע. כאשר הרע או החיסרון מתגברים, האדם בורח. אבל כשלאט לאט שוכחים את החסרונות, מתעורר הרצון לחזור שוב אל מה שהיה פעם מלהיב ומהנה.

איך אפשר ליישם את ההבנה הזו ביום - יום?

להבין שלא ניתן להיות תמיד במצב של עשייה רציפה ללא הפסקות, כי בכל דבר יש חסרונות ויתרונות. ברגע שמבינים את המחזוריות הזו, ניתן:
  • להשלים עם העובדה שאם משהו נמאס, ייתכן שבעתיד נחזור אליו בגישה חדשה.
  • להבין שחוסר התמדה לא בהכרח מעיד על כישלון, אלא על כך שהתעורר חיסרון והיה צורך לרענן.
  • לחפש דרכים להפוך את הפעילות למאתגרת או לחדש בה, כך שלא נרגיש שהיא נמאסת מהר.
  • להיות מודעים לכך שדבקות במטרה דורשת גם הבנה של היתרונות והחסרונות בכל דבר, ולא לצפות שמשהו יהיה מושלם.
מה אתה שואל?

ש: אם נגיד אני עושה משהו שהוא די מעניין אותי ופתאום אני מפסיק עם זה, לעשות הפסקה וללכת לאנשהו ולא לחזור וכאילו אני אומר לעצמי למה זה מעניין אותי, למה אני צריך ללכת לשם ולפעמים לחזור

אליעד: אוקי הוא אומר שהוא מתחיל במשהו מסוים שעושה לו טוב ואז הוא מרגיש שהוא רוצה לעשות הפסקה, מה הסיבה, מה השכל שבדבר, מה המבנה של ההפסקה, מה זאת הפסקה?

ש: הפסקה זה לעשות משהו אחר פתאום.

אליעד: ולמה אתה עושה הפסקות?

ש: למה אני עושה הפסקות כי.

אליעד: מה המשמעות של הפסקה.

ש: לצאת ממצב מסוים למצב אחר.

אליעד: אוקי ומה גורם לך לצאת ממצב אחד למצב אחר?

ש: כי אני לא רוצה את המצב הזה אבל אני איכשהו כן רוצה את זה, כאילו אני אוהב את המצב הזה אבל עדיין אני רוצה לצאת.

אליעד: למה אתה עושה את הדבר שאתה עושה אותו מלכתחילה?

ש: כי יש בו עניין, מעניין אותי.

אליעד: יפה, אוקי אז מה זה אומר, אז רגע מה אתה רוצה, אתה רוצה את הדבר או אתה רוצה את זה שהוא מעניין אותך?

ש: את זה שהוא מעניין אותי.

אליעד: טוב בוא אני אתן לך את התשובה בפשיטות, התשובה היא פשוטה, מה אתה רוצה? להרגיש טוב, כמה אתה רוצה להרגיש טוב זאת שאלה אחרת, עכשיו בכל זאת מה אתה רוצה? להרגיש טוב. עכשיו תראה אתה עושה פעולה שאתה חושב שיש בה יותר יתרונות מחסרונות אלא מה שום דבר לא מושלם ולכן לפעמים אתה עושה הפסקות, מתי אתה עושה הפסקה? כשהחסרונות של הדבר מתחילים להציק לך ואז אתה עושה הפסקה ואז כאילו אתה מתחיל להרגיש שהדבר הזה חסר לך ואז אתה הולך ועושה אותו עוד פעם, אבל אם הוא באמת היה טוב לא היית צריך לעשות הפסקה.

תחשבו בהיגיון אין שום דבר אחד בעולם שאתה יכול לעשות אותו ליהנות ממנו ולעשות רק אותו, כל דבר טוב בעולם אתה תהיה חייב לעשות ממנו הפסקה מתישהו, כל מטרה שלא תשיג תמיד היא תמאס לך מתישהו, אין משהו בעולם שלא תרצה הפסקה חוץ מדבר אחד שהוא מושלם אבל הוא לא נמצא פה בין המטרות הרגילות. אני נגיד הייתה לי מטרה למצוא משהו שכשאני אמצא אותו הוא לא ימאס לי, אתה מבין אבל בעיקרון כל מטרה שלא תציב זה ימאס לך כי יש בזה גם חסרונות, אין מה לעשות, עכשיו אלא מה שאם יש בזה הרבה יותר חסרונות היית עוזב את זה ולא היית חוזר לזה אבל יש בזה גם יתרונות, זה הגיוני לך? זאת אומרת אם אנחנו נסתכל על השכל שבדבר אתה מתחיל לעשות פעולה כי אתה רואה בה את היתרונות הרבה יותר מהחסרונות אבל בתת מודע החסרונות שלה מציקים לך ואז אתה עושה הפסקה, בפרט כשאתה מתחיל לעשות משהו אתה נהנה ממנו ואז אחר כך כשאתה עושה אותו הוא כבר לא חסר לך ואז אתה כבר לא נהנה ממנו. אתה מפסיק ואתה נהנה מזה שאתה לא נצמד לחסרונות שלו ואז הוא מתחיל להיות חסר לך עוד פעם ואז אתה עושה אותו עוד פעם וכו'. הגיוני, מה הבנת?

ש: אם נגיד אני מתחיל לעשות משהו כי אני רואה את היתרונות שלו ולאט לאט אני מתחיל לראות גם את החסרונות שלו, ואז החסרונות שלו מתחזקים ואז אני רוצה לעשות משהו אחר בשביל לא להיצמד לחסרונות שלו ואז כשנמאס לי מהיתרונות של הדבר האחר.

אליעד: וכשאתה מתחיל להרגיש חיסרון לדבר שהפסקת אז אתה חוזר עוד פעם. הבנו את זה?

ש: אפשר שאלה, חשבתי אולי ההסבר הוא כי אם חוזרים על אותה תופעה אולי ההיגיון הוא אחר בגלל שהוא חוזר לצורה ההיא הוא לא חוזר אליה כמו שהוא חווה אותה קודם.

אליעד: ועדיין למה הוא חוזר אליה?

ש: כי עכשיו הוא נהנה ממנה ברמה אחרת, זאת הטענה שהוא נהנה ממנה קודם.

אליעד: אבל זה נכון גם בלי קשר להפסקה בכל רגע שאתה עושה דבר הוא כבר שונה מהרגע הקודם.

ש: כן אבל יכול להיות בזה שהפסיק אז זה גרם לו כאילו.

אליעד: קודם כל הוא מדבר בחוויה שלו שהוא חוזר בדיוק לאותה פעולה, הוא לא אמר שהוא חוזר לפעולה אחרת.

ש: אני מדבר בדיוק על זה, היה תמוהה לי איך זה יכול להיות שאני חוזר לאותו דבר בדיוק שמאסתי בו, איך יכול להיות?

אליעד: אולי זה שיגעון זאת תשובה אפשרית.

ש: מה כזה שיגעון?

אליעד: כזה שיגעון, תגיד לי מה אתה לא יודע שבסוף תמות ואתה בכל זאת מתאמץ לחיות, מה ההבדל, מה אתה אומר איזה היגיון יכול להיות שבן אדם יתאמץ על משהו שהוא יודע שהוא כבר לא רצה אותו, כאילו מה תחליט הרי בכל מקרה זה לא יעשה לך טוב, מה תחליט להתאמץ לחיות אם בסוף בכל מקרה מתים, זאת אותה שאלה מה תחליט?

ש: אתאמץ כי יש הרי חיים, לא הבנתי.

אליעד: כי כרגע הוא נהנה מזה, כי כרגע הוא חושב שזה יעשה לו טוב, "מה אתה לא זוכר שקודם שהיית בזה זה לא עשה לך טוב? לא לא זוכר".

ש: רגע איזו אפשרות הייתה סבירה?

אליעד: למי?

ש: להיגיון.

אליעד: מה האמת, רגע אבל מה האמת, אתה אומר איך יכול להיות שהייתה פעולה שהוא ראה שהיא לא מביאה לו אושר ובכל זאת הוא חוזר לעשות אותה? אתה אומר "לא כנראה שהוא חשב שזה יביא לו אושר כי זאת כבר פעולה אחרת", נכון ולמה זאת לא האמת? כי אם אתה תפעיל את השכל, אם הוא היה מפעיל את השכל הוא היה מבין שאין שום סיבה שהפעולה החדשה תביא לו אושר מה שהקודמת לא הביאה. אם אתה טיפש אז אתה אומר "רגע הפעולה הקודמת לא הביאה לי אושר אולי החדשה תביא לי אושר" אבל אם אתה חכם אתה אומר "מה זה משנה הרי למה הפעולה הקודמת לא הביאה לי אושר? מסיבה מסוימת אז למה שהחדשה תביא לי אושר".

מצד מה שאתה אומר אם הוא מפעיל את השכל עוד קצת, אתה אומר "מה הוא לא הבין שהפעולה הקודמת שהוא עשה זה שעממם אותו אז למה הוא מתחיל לעשות את זה עוד פעם, מה הוא לא יודע שהוא עושה פעולה שהיא לא נותנת לו אושר?".

ש: לא, לא זה הפלא שלי, הפלא הוא איך זה פתאום נותן לו סיפוק, איך אותו דבר שהוא מאס בו איך זה עכשיו נותן לו סיפוק?

אליעד: תשובה כי כרגע הוא רעב, איך יכול להיות שאתה אוכל אוכל ואתה שבע אומרים לך "אתה רוצה עוד?" אתה אומר "לא", מה זה אומר שעה ואתה פתאום אומר "כן אני רוצה עוד, "אה קודם אמרת שאתה לא רוצה עוד" אז איך זה יכול להיות?

ש: בדיוק אז הוא בא מנקודה אחרת הוא לא בא עם אותה נקודה, הוא בא עם משהו אחר.

אליעד: אבל זה ברור, עוד פעם תקשיב, עכשיו מביאים לך לאכול אתה אוכל ושבע אז אומרים לך "אתה רוצה לאכול עוד?" אתה אומר "לא", אומרים לך "לא, תאכל עוד", "לא אני שבע לא רוצה לאכול" ואחרי כמה שעות אתה אומר "אפשר לאכול עוד" "איך יכול להיות אתה אמרת שאתה לא רוצה לאכול עוד" אבל זה ממקום אחר כי אתה כבר רעב, למה? כי כשאכלת היה לך את היתרון של האכילה ולא חווית את החיסרון של הרעב, עכשיו נהיית רעב ועכשיו אתה עוד פעם רוצה את היתרון של האכילה. לא? זה אותו דבר.

ש: כן זה נראה דומה.

אליעד: בוא ניתן דוגמה, בא נגיד שהוא קרא את הספר "להיות אלוהים" וזה עושה לו טוב, הוא באמצע מרגיש שכאילו אם זה לא היה עושה לו טוב הוא לא היה קורא אותו, באמצע הוא מרגיש שהוא היה צריך לעשות הפסקה, עכשיו הוא מרגיש שהוא רוצה לעשות הפסקה כדי להמשיך לקרוא בספר אז הוא אומר "רגע אם אני מרגיש שאני רוצה להמשיך לקרוא בספר אז למה אני יוצא להפסקה בא נמשיך לקרוא בספר", מה התשובה? נכון תמשיך לקרוא בספר זאת התשובה. עכשיו בוא נביא תשובה נוספת, אם לקרוא בספר היה רק מושלם רק טוב אז הוא באמת היה קורא ולא מפסיק לקרוא, מה לעשות שבכל דבר יש חיסרון כלשהו והחיסרון מעייף אותך, אז אתה אומר "אין מה לעשות חייב לעשות הפסקה נמלא את החיסרון הזה איכשהו ואז נמשיך בדבר השני למען איזו מטרה אחרת" זאת האמת. הבנו?
עייף משמעותיות התמדה לחזור להצליח להתמיד יתרונות זמן מקום שכל התלהבות תגובה לשנות דבקות דבקות במטרה דבקות במטרות הצבת מטרות הצלחה התמדה חוסר התמדה חוסר מוטיבציה חיסרון חיסרון או יתרון חיסרון ויתרון חיסרון יתרון חיסרון מול יתרון חסרונות חסרונות או יתרונות חסרונות ויתרונות חסרונות ויתרונות בכל דבר חסרונות יתרונות חסרונות מול יתרונות יעד יעדים יעדים ומטרות יתרון יתרון או חיסרון יתרון וחיסרון יתרון חיסרון יתרון מול חיסרון יתרונות יתרונות או חסרונות יתרונות בכל דבר יתרונות וחסרונות יתרונות חסרונות יתרונות מול חסרונות לא מצליח להתמיד להצליח להתמיד להתמיד להתמיד במטרה להתמיד במטרות לעשות הפסקה מוטיבציה מטרה מטרות מטרות ויעדים מצליח להתמיד מתקשה להתמיד נחישות קושי קושי להתמיד קשה להתמיד קשיים תכלית
איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך לרמות את המוח? איך לא להתפתות? איך לשכנע אנשים?
איך להתמודד עם פחד? דימוי דבר לדבר, איך לא לפחד? טיפול בחשיפה, פחד גדול, פחד קטן, איך המוח חושב? איך לא לפחד? איך לא לעשות טעויות? איך לרמות את המוח? איך לא להתפתות? איך לשכנע אנשים?
... להפסיק לעשן, במיוחד בהפסקות בעבודה או בלימודים, שבהן הוא רגיל לעשן. השיטה שאליעד מציע היא יצירת סיטואציות דומות להפסקות הרגילות, אך ללא פעולת העישון: לעשות הפסקה יזומה ללכת לשירותים או כל פעילות אחרת שאינה עישון. להקפיד על חזרה מרובה על פעולות אלה עד שהמוח ייצור התניה חדשה. עם הזמן, המוח ילמד שהפסקה ... עישון. הוא מסביר שכאשר אדם רוצה להפסיק לעשן בזמן הפסקה בעבודה או בלימודים, הוא צריך ליצור לעצמו סיטואציות דומות להפסקה, שבהן הוא באופן מודע לא מעשן: לעשות הפסקה יזומה לצורך אחר, כמו ללכת לשירותים או כל פעולה אחרת, ללא עישון. לחזור על מצבים דומים כאלה פעמים רבות כדי ליצור התניה חדשה שבה הפסקה אינה ... לעשן בזמן הפסקה בעבודה או בלימודים. האדם רגיל לעשן בכל הפסקה, ולכן מה שהוא יכול לעשות זה לייצר לעצמו סיטואציות דומות של הפסקות, שבהן הוא לא יעשן. למשל: לעשות הפסקה יזומה, ללכת לשירותים, או לעשות משהו אחר, אך לא לעשן. ליצור מצבים דומים להפסקה המוכרת, ולחזור עליהם הרבה פעמים ללא עישון. באופן הזה, המוח ...
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
שליטה עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ
... עצמית, התמדה, איך להתמיד, שינוי הרגלים, גאווה עצמית, גאווה אמיתית, משחק הנפרדות, חופש הבחירה, להסתכל מבחוץ איך אפשר לשלוט בעצמך ולהתמיד בהחלטות לאורך זמן? רוב בני האדם מתקשים בשליטה עצמית ובהתמדה בהחלטות שלהם. אליעד מסביר לעומק מדוע קשה להתמיד בהחלטות, כמו למשל החלטה לאכול בריא. הדוגמה שאליעד נותן היא אדם שמחליט לאכול בריא, אך לאחר זמן קצר, נכנע לפיתוי של אכילת משהו לא בריא, או עישון סיגריה, ומאבד שליטה. האדם הזה מנסה להתמיד בהחלטתו, אבל בכל פעם מוצא את עצמו נשבר מחדש, ומתמודד עם תחושות של אשמה, אכזבה או תסכול מכך שאינו מצליח לשמור על עקביות. למה קשה להתמיד בהחלטות לאורך זמן? אליעד מסביר שהסיבה לכך היא שהרצון של האדם משתנה כל הזמן, וזו הסיבה לקושי להתמיד בהחלטות. הוא מדגיש נקודה חשובה: העובדה שהרצון משתנה אינה אומרת שאין לאדם שליטה על הרצון. ניתן לשלוט ... אם יאכל לא בריא, חייו יהיו קצרים יותר, וגם זה גרוע. הוא משתמש בדוגמה זו כדי להראות שלכל אפשרות יש חסרונות, ולכן, בסופו של דבר, הכל שקול. לדברי אליעד, כדי להשיג שליטה עצמית אמיתית על האדם לראות את כל ... עצמית? אליעד מציג את הרעיון של גאווה אמיתית ככלי חשוב להשגת שליטה עצמית. הוא מסביר שלרוב בני האדם חסרה גאווה אמיתית, ולכן הם מתקשים לקבל את העובדה שהם עצמם אלה שיוצרים את המציאות שלהם. הוא מתאר מצב שבו ... מתוך חופש מוחלט. הוא מדגים זאת שוב באמצעות הדוגמה של אכילה בריאה לעומת לא בריאה, ומסביר שכדי שהאדם יצליח להתמיד בבחירתו, הוא חייב להיות מסוגל לקבל את כל האפשרויות האחרות כטובות באותה מידה. רק כאשר הוא יגיע להסתכלות ... דעתו שוב. כיצד לראות את הדברים מבחוץ עוזר לשליטה עצמית? אליעד מדגיש כי הדרך להתמודד עם הקושי לשלוט ולהתמיד, היא לראות את כל האפשרויות מבחוץ. זה אומר להתבונן על המציאות כאילו היא חדשה לגמרי בכל רגע, ולבחור ... אפשרות מתוך חופש אמיתי, ולא מתוך כפייה פנימית או פחד. רק כך הוא יוכל להשיג עקביות אמיתית לאורך זמן ולהתמיד בהחלטותיו ללא מאבק פנימי. איך להשיג שליטה עצמית? איך לשנות הרגלים בצורה עקבית? מה זו גאווה אמיתית? מהו ...
מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה למאמץ, מוטיבציה לא להישבר, מוטיבציה לא להיכנע, מוטיבציה להתמיד, מוטיבציה בחיים, השגת מטרות
מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה למאמץ, מוטיבציה לא להישבר, מוטיבציה לא להיכנע, מוטיבציה להתמיד, מוטיבציה בחיים, השגת מטרות
מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה למאמץ, מוטיבציה לא להישבר, מוטיבציה לא להיכנע, מוטיבציה להתמיד, מוטיבציה בחיים, השגת מטרות איך לפתח מוטיבציה להתמודדות עם קשיים ולהצלחה בחיים? אחד האתגרים המרכזיים שעומדים בפני כל אדם הוא איך לפתח מוטיבציה להצלחה, להתמודד עם קשיים, ולהשיג מטרות. אליעד כהן מסביר שהסיבה שבגללה אנשים לא מצליחים להשיג את מה שהם רוצים היא בעיקר משום שהם לא ... יוקרה ולקנות מכונית. הסיפור הזה מראה את המוטיבציה ואת ההשקעה העצומה שילדים מסוגלים לעשות עבור משהו שהם באמת רוצים. מדוע אנשים מתקשים להתמיד במטרות שלהם? אליעד מדבר על תופעה מוכרת שבה אנשים לא מצליחים להתמיד או להשקיע מספיק במטרה, ומציע סיבה עיקרית לכך: אנשים מתפשרים כשהם נתקלים בקושי. כאשר אדם מתמודד עם קושי, הוא צריך לבדוק אם הוא בטוח ... שהגיע ליעדו. הסיפור הזה מדגיש את הצורך בהתמדה ובנחישות מוחלטת, גם כאשר נדמה שאין תקווה. איך לבדוק עד כמה הרצון שלך אמיתי? אליעד מציין שאדם יכול לבדוק עד כמה הרצון שלו ... של דבר, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של ההתמדה, המאמץ, הנחישות והכנות עם עצמך, כדי להצליח להתגבר על קשיים, לשמור על מוטיבציה גבוהה, ולהשיג את כל המטרות שאתה באמת רוצה בחיים. איך לפתח מוטיבציה להצלחה? מה עושים כשאין חשק להתאמץ? למה קשה לי להתמיד במטרות שלי? איך להתמודד עם פחד מכישלון? מה עושים כשנתקעים בפרדוקסים? איך לדעת אם הרצון שלי אמיתי? האם חייבים לוותר על הכל כדי להצליח? ...
אימון למטפלים, אימון למאמנים, הדרכת מטפלים, איך לגרום ללקוח לחזור? איך לגרום למטופלים להמליץ עליך? איך לגרום למטופלים להתמיד בטיפול? איך לגרום למטופלים לבוא אליך? שימור לקוחות, איך להשיג לקוחות? הדרכה למטפלים, הדרכת מאמנים
אימון למטפלים, אימון למאמנים, הדרכת מטפלים, איך לגרום ללקוח לחזור? איך לגרום למטופלים להמליץ עליך? איך לגרום למטופלים להתמיד בטיפול? איך לגרום למטופלים לבוא אליך? שימור לקוחות, איך להשיג לקוחות? הדרכה למטפלים, הדרכת מאמנים
... אימון למאמנים, הדרכת מטפלים, איך לגרום ללקוח לחזור? איך לגרום למטופלים להמליץ עליך? איך לגרום למטופלים להתמיד בטיפול? איך לגרום למטופלים לבוא אליך? שימור לקוחות, איך להשיג לקוחות? הדרכה למטפלים, הדרכת מאמנים איך לגרום למטופלים לחזור ולהמליץ עליך? ההרצאה מתמקדת בדרכים ... על הצורך האנושי האינסטינקטיבי לאכול. אם מטופל לא מרגיש צורך לחזור לטיפול, ככל הנראה הוא לא רואה את היתרונות שבכך, ויש צורך בהבנה של מה מניע את המטופל כדי לשנות את ההתנהגות הזו. במהלך ההסבר, אליעד כהן מתאר את הדרך בה המטופלים יתמידו בטיפול רק אם הם יראו בו יתרון מוחלט, כלומר, יתחילו להרגיש שהטיפול הכרחי כמו אוכל. אם המטופל יבין שאם הוא לא יגיע לטיפול יקרה לו משהו רע, למשל תחושת חוסר יציבות או כאב רגשי, אז הסיכוי שהוא יגיע עולה. אחת השאלות המרכזיות היא איך לגרום לו לחשוב שלבוא לטיפול משדר לו טוב ושימושי יותר מאשר לא להגיע. בהמשך, אליעד מפרט איך לגרום לאדם לראות את היתרון שבטיפול אצל המטפל. הוא מדגיש שהמפתח הוא בהבנה של צרכי המטופל, שמתחלקים לשניים: צרכים מודעים וצרכים לא מודעים. המפתח להצלחה הוא לספק למטופל את מה שהוא באמת רוצה, ... לקוח קבוע. שימור לקוחות איך לגרום למטופלים לחזור? הדרכת מאמנים אימון למטפלים איך לגרום למטופלים להתמיד בטיפול? ...
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון איך להתמיד לאורך זמן גם כשלא רואים תוצאות? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הסוגיה המוכרת והנפוצה של אנשים שמתמידים במשהו לאורך זמן, אך לא רואים תוצאות מידיות. הוא נותן דוגמאות רבות ושונות שממחישות מדוע ... מתייאשים, ואיך בכל זאת, באמצעות התמדה חוזרת ונשנית, אפשר להגיע לתוצאות משמעותיות. אליעד פותח עם דוגמה של אדם שרוצה ללמוד שפה חדשה, ... הנקודה, כי לכאורה מדובר בשיעור חסר תועלת לחלוטין. אבל אם ממשיכים באותה שיטה בדיוק לאורך מאה שיעורים, מתרחשת תופעה מעניינת: בסופו ... בסוף מתקבלת תוצאה. מה הקשר בין התמדה לבין דיג במים שאין בהם דגים? אליעד כהן נותן דוגמה נוספת ומעניינת: אדם יושב עם חכה ליד המים, ... אולי בשל צירוף מקרים. כלומר, ההתמדה עצמה יוצרת מציאות חדשה או תחושה שמשהו קורה. האם להתמיד זה פשוט לשקר לעצמך? לפי אליעד, התשובה היא כן, לפעמים ההתמדה היא סוג של שקר עצמי, אך היא בכל זאת יכולה להביא לתוצאות ממשיות. אליעד אומר שככל שאדם מתמיד בדבר מסוים, אפילו בדבר שנראה בלתי אפשרי או בלתי הגיוני לחלוטי, יש סיכוי שבסופו של דבר הדבר ... מדגיש את התהליך, שבו דבר שנראה חסר תועלת לחלוטין בהתחלה, כמו חזרה על מידע שלא נקלט, הופך עם הזמן לתועלת גדולה. אפילו במצב שבו אדם ... יוכל למקם אותם בתוך התנך. למה ההתמדה תמיד משתלמת, אפילו כשלא רואים תוצאות מידיות? המסר המרכזי שאליעד כהן מדגיש הוא שלמרות שבהתחלה ... וגם בכל תחום אחר, הוא פשוט להתמיד לאורך זמן ולחזור שוב ושוב על הפעולות הרצויות, גם כאשר לא רואים תוצאות מידיות. איך לא להישבר בהתמדה? שיטות לזכור דברים לאורך זמן איך לפתח התמדה? האם שינון עוזר לזיכרון? מה עושים כשלא רואים תוצאות? איך להתמודד עם כישלון? התמודדות עם חוסר הצלחה ...
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, להטיל ספק לאורך זמן, תהליך הטלת ספק, השפעת הטלת ספק, להתמיד לאורך זמן
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, להטיל ספק לאורך זמן, תהליך הטלת ספק, השפעת הטלת ספק, להתמיד לאורך זמן
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, להטיל ספק לאורך זמן, תהליך הטלת ספק, השפעת הטלת ספק, להתמיד לאורך זמן איך הטלת ספק לאורך זמן משפיעה על הרגשות ועל המחשבות? אליעד כהן מסביר שכשאדם ... בתהליך הטלת הספק? אליעד מדגיש את החשיבות של ההתמדה בתהליך. הוא נותן דוגמה של גינה: אדם שהיה לו גינה יפה, אך הזניח אותה בגלל שהיה חולה. ... לא הסתיים ויש להמשיך ולחקור. אליעד מסביר שההתמדה הזו חיונית, כי האדם חייב להגיע למצב שבו הוא לגמרי שלם עם המציאות שלו, בלי להרגיש שום ... איך להטיל ספק בצורה נכונה? מה לעשות כשמאבדים מוטיבציה? איך להתמודד עם חוסר ודאות? כיצד הטלת ספק משפיעה על רגשות? האם אדישות היא תוצאה רצויה של הטלת ספק? איך להתמיד לאורך זמן בתהליך הטלת ספק? ...
איך להתמיד לאורך זמן? מוטיבציה משתנה, מוטיבציה לא יציבה, שינויים במצבי הרוח, מצבי רוח משתנים, מאניה דיפרסיה, ירידה במוטיבציה, מוטיבציה קבועה, מוטיבציה יציבה, מוטיבציה לאורך זמן, מוטיבציה להתמדה, איך לשמור על מוטיבציה?
איך להתמיד לאורך זמן? מוטיבציה משתנה, מוטיבציה לא יציבה, שינויים במצבי הרוח, מצבי רוח משתנים, מאניה דיפרסיה, ירידה במוטיבציה, מוטיבציה קבועה, מוטיבציה יציבה, מוטיבציה לאורך זמן, מוטיבציה להתמדה, איך לשמור על מוטיבציה?
... להתמיד לאורך זמן? מוטיבציה משתנה, מוטיבציה לא יציבה, שינויים במצבי הרוח, מצבי רוח משתנים, מאניה דיפרסיה, ירידה במוטיבציה, מוטיבציה קבועה, מוטיבציה יציבה, מוטיבציה לאורך זמן, מוטיבציה להתמדה, איך לשמור על מוטיבציה? מה גורם לחוסר התמדה לאורך זמן? אחת השאלות המרכזיות שרבים מתמודדים איתה היא: למה לפעמים יש לאדם מוטיבציה גבוהה במיוחד לבצע משהו מסוים, ולפעמים הוא מוצא את עצמו חסר מוטיבציה לחלוטין, ללא רצון לקום בבוקר או להשקיע מאמץ כלשהו? אליעד כהן מסביר, שהבעיה העיקרית טמונה בעובדה שהמוטיבציה עצמה מבוססת על הנחות שהן לא יציבות ולא אמיתיות. כשאדם מרגיש מוטיבציה חזקה לעשות משהו, הוא חייב לבדוק לעומק מה הסיבה האמיתית שגורמת לו לרצות לעשות זאת. לדוגמה, אדם מחליט שהוא רוצה להתאמן או לרוץ, וכשהוא מחליט זאת, יש לו מוטיבציה גבוהה מאוד. הוא בטוח שהוא ישיג תוצאות במהירות - ... ייראה טוב יותר, ירגיש טוב יותר עם עצמו. אבל, אחרי זמן קצר, כשהוא מגלה שהתוצאות לא מגיעות במהירות שציפה, המוטיבציה שלו נחלשת ואף נעלמת לגמרי. מדוע זה קורה? מכיוון שהמוטיבציה הראשונית הייתה מבוססת על הנחה לא אמיתית - שהוא ישיג את התוצאות במהירות, וכשהתברר לו שההנחה הזו אינה נכונה, המוטיבציה נעלמה. איך להבטיח שהמוטיבציה תישאר יציבה לאורך זמן? אליעד מסביר שכדי לשמור על מוטיבציה יציבה לאורך זמן, המוטיבציה צריכה להישען על דבר שלא יכול להשתנות, כלומר, על ... לעצמו: אני עכשיו אתאמץ לחקור ולהבין את עצמי תוך שלושה ימים. ברגע שהוא מגלה שלא יצליח לעשות זאת בזמן שתכנן, המוטיבציה שלו נעלמת. הסיבה לכך היא שהוא בנה את המוטיבציה על שקר - על ההנחה שהוא יכול לפתור בעיה מורכבת במהירות ובקלות, כשבפועל התברר שזה בלתי אפשרי. לכן, אם האדם רוצה לשמור על מוטיבציה יציבה, עליו לשאול את עצמו: למה אני מתאמץ? האם מה שמניע אותי הוא אמיתי ויציב, או שיש כאן הנחה לא מציאותית?. ככל שהסיבה למוטיבציה אמיתית יותר - היא גם תהיה יציבה וקבועה יותר לאורך זמן. הקשר בין שקרים שאנחנו מספרים לעצמנו ובין נפילות במוטיבציה ההרצאה מדגישה את הקשר בין השקרים שאנשים מספרים לעצמם לבין ירידה במוטיבציה. אדם שמתרגש יותר מדי ממשהו מסוים, למשל איש מכירות שרוצה למכור מוצר בכל מחיר, נוטה לשקר לעצמו: בטוח אני אצליח למכור, בטוח יקנו ממני. בהתחלה זה גורם לו למוטיבציה גבוהה מאוד, אבל אחרי שהוא נתקל בקשיים הראשונים והלקוח הראשון אומר לא, הוא חווה נפילה קשה במוטיבציה. הנפילה מגיעה כי המוטיבציה שלו מראש לא הייתה מבוססת על אמת אלא על התלהבות מוגזמת ושקרית. הפתרון, לפי אליעד, הוא לא לבסס את המוטיבציה על תוצאות ודאיות (אני בטוח אצליח), אלא דווקא על ...
עודף מוטיבציה שלילית, ריבוי אור יוצר שבירת כלים, איך עודף מוטיבציה מורידה מוטיבציה? פעולות קטנות, איך להתמיד לאורך זמן? למה אין לי מוטיבציה? לעשות רק את מה שאני כן יכול, מהי מוטיבציה שלילית? איך ליצור מוטיבציה לאורך זמן?
עודף מוטיבציה שלילית, ריבוי אור יוצר שבירת כלים, איך עודף מוטיבציה מורידה מוטיבציה? פעולות קטנות, איך להתמיד לאורך זמן? למה אין לי מוטיבציה? לעשות רק את מה שאני כן יכול, מהי מוטיבציה שלילית? איך ליצור מוטיבציה לאורך זמן?
... מוטיבציה שלילית, ריבוי אור יוצר שבירת כלים, איך עודף מוטיבציה מורידה מוטיבציה? פעולות קטנות, איך להתמיד לאורך זמן? למה אין לי מוטיבציה? לעשות רק את מה שאני כן יכול, מהי מוטיבציה שלילית? איך ליצור מוטיבציה לאורך זמן? איך עודף מוטיבציה עלול לפגוע במוטיבציה לאורך זמן? לפעמים אין לאדם מוטיבציה לפעול דווקא בגלל עודף מוטיבציה. ההסבר לכך נעוץ בעיקרון מתוך עולם הקבלה המכונה ריבוי אור יוצר שבירת כלים. הכוונה כאן היא שכאשר יש יותר מדי אנרגיה, מוטיבציה או רצון חזק להשיג דבר מסוים, הדבר עשוי להביא לכך שאדם יעשה פעולות מוגזמות מדי, שיגרמו לו לאבד מוטיבציה לאורך זמן. לדוגמה, אם אדם מחליט להתחיל בדיאטה, ומתחיל ברמה מאוד גבוהה ומוגזמת, הוא מציב לעצמו יעדים שאינם ריאליים לאורך זמן. אם ... היא קצרה ופשוטה. המצב מתהפך לשלילי כשהפעולה עצמה מתחילה לעורר התנגדות, מכיוון שהאדם מרגיש לחוץ, מותש ומאבד את הכיף שבדבר. לכן, במקום שהפעילות תחזק את המוטיבציה, הפעילות נהיית נטל והוא מפסיק ... קג או אפילו 100 קג. הצלחה זו תושג לא משום שהוא התאמן בכוח מעבר לגבולותיו, אלא דווקא משום שהתמיד במשהו פשוט שהיה מתאים ליכולותיו. כיצד ריבוי מאמץ הופך למוטיבציה שלילית? אליעד כהן מדגיש כי לפעמים אדם מפעיל לחץ יתר על עצמו ומחייב את עצמו לעשות דברים מעבר ליכולתו. הדבר יוצר תחושה שלילית חזקה, ובסופו של דבר הוא מאבד מוטיבציה אפילו לעשות את המעט שיכול היה ... את הפעילות כולה ויימנע מלעשות אותה לחלוטין. התוצאה הסופית תהיה שהוא לא יעשה אפילו את חמש הדקות הפשוטות והנוחות שהיו מתאימות לו מלכתחילה. איך יוצרים מוטיבציה לאורך זמן? כדי ליצור מוטיבציה לאורך זמן, אליעד ממליץ להיות מודעים ליכולות האמיתיות של עצמנו ולא להלחיץ את עצמנו יותר מדי. מוטיבציה נכונה בנויה דווקא על הצלחות ... להגדיל את הקושי אך רק בהתאם ליכולת ההדרגתית שלנו. כך נוצרת התקדמות בריאה, שמאפשרת להחזיק מעמד ולהגיע להישגים גדולים יותר בטווח הארוך. המסר המרכזי הוא שמוטיבציה לאורך זמן נוצרת באמצעות איזון. לעשות פחות מדי אינו טוב, אך לעשות יותר מדי גם הוא אינו מועיל ואף מזיק. יש למצוא את נקודת האיזון המדויקת, שמאפשרת להתמיד ולפעול באופן קבוע ומתמשך, וכך להגיע לתוצאות ארוכות טווח ולהגדיל את המוטיבציה הטבעית. איך ליצור מוטיבציה לאורך זמן? מהי מוטיבציה שלילית? מדוע עודף מאמץ מזיק? כיצד להתמיד בפעולות קטנות? איך להימנע מאובדן מוטיבציה?
התמדה ותוצאות, האם להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? האם להתמיד למרות שרואים תוצאות שליליות? מתי להמשיך להתמיד? מתי לא להתמיד? איך להתמיד בדיאטה? מוטיבציה שלילית, מוטיבציה חיובית, מוטיבציה שקרית, חוסר חשק להתמיד
התמדה ותוצאות, האם להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? האם להתמיד למרות שרואים תוצאות שליליות? מתי להמשיך להתמיד? מתי לא להתמיד? איך להתמיד בדיאטה? מוטיבציה שלילית, מוטיבציה חיובית, מוטיבציה שקרית, חוסר חשק להתמיד
התמדה ותוצאות, האם להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? האם להתמיד למרות שרואים תוצאות שליליות? מתי להמשיך להתמיד? מתי לא להתמיד? איך להתמיד בדיאטה? מוטיבציה שלילית, מוטיבציה חיובית, מוטיבציה שקרית, חוסר חשק להתמיד האם הגיוני להתמיד כשלא רואים תוצאות או רואים תוצאות שליליות? הרצאה זו עוסקת בשאלת ההתמדה והמוטיבציה בדרך להשגת מטרות. אליעד כהן מציע שהתשובה לשאלה האם הגיוני להתמיד למרות שלא רואים תוצאות או רואים תוצאות שליליות תלויה ... שהוא ציפה להשיג. הסיבה לכך היא שאם מדובר בדרך לא נכונה, אז ההתמדה בדרך זו לא תוביל להצלחה. כך, השאלה המרכזית היא האם האדם יודע שהוא בדרך הנכונה או לא. אם הוא בדרך הנכונה, כדאי להמשיך להתמיד גם אם כרגע אין תוצאות חיוביות או אם התוצאות שליליות. אם ... אשלייתי למטרה. האם אדם יכול לשקר את עצמו לגבי הדרך בה הוא מתמיד? בהמשך ההרצאה, אליעד מציין שאנשים לעיתים משקרים את עצמם ... הוא עלול להמשיך בה, גם כשאין תוצאות חיוביות. פעמים רבות, ההתמדה תוביל לאכזבה אם לא בודקים את הדרך שוב ושוב. החשש הגדול ... יותר זמן, אלא אם הוא בחר בדרך הלא נכונה מלכתחילה, ואז כל ההתמדה הופכת ללא רלוונטית. האם התוצאות משקרות אותנו? אליעד ... אם היא נובעת מהטעיה עצמית או מחשיבה שגויה. מתי כדאי להפסיק להתמיד? ההמלצה של אליעד כהן היא שברגע שאתה מזהה שאתה לא בדרך ... הרצויה, אלא גם פיתוח תחושת אכזבה שבסופו של דבר תוביל לירידה במוטיבציה ובאמונה שההצלחה אפשרית. מהו שקר עצמי במוטיבציה? כאשר אדם משקר את עצמו, הוא למעשה סומך על תוצאה לא ... לשכנע את עצמו שהדרך נכונה, ובכך הוא משקר את עצמו. האם צריך להתמיד גם כשהתוצאות לא מיידיות? ההתמדה היא אמנם חשובה, אך היא לא מחליפה את הצורך לבחון את הדרך ... רק נראית נכונה, אלא אם היא אכן מובילה אותו למטרה הרצויה. איך להתמיד בדיאטה? במקרה של דיאטה, על אף שלא רואים את התוצאות ... חשוב להבין שהגוף עשוי להגיב בשלב מאוחר יותר. על כן, הצורך במוטיבציה חיובית שנובעת מהבנה של חשיבות התהליך לאורך זמן הוא ... נכונה, חשוב לא לוותר. איך לזהות אם הדרך נכונה? מתי להפסיק להתמיד? מהו שקר עצמי במוטיבציה? מה המשמעות של התמדה בתהליך ארוך טווח? איך לשמור על מוטיבציה לאורך זמן? ...
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
... הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה למה קשה להתמיד בתהליך הלימוד של אליעד כהן? אחת השאלות המרכזיות שעולות בתהליך הלימוד של אליעד כהן היא מדוע אנשים לא מצליחים להתמיד בתהליך הלמידה מתחילתו ועד סופו. אליעד מסביר שהבעיה ... לא לדלג שלבים ולחקור לעומק את מה שנראה פשוט לפני שקופצים הלאה. איך להתמיד בתהליך הלימוד? למה קשה לי להיות מאושר? האם אליעד כהן פורש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוסר התמדה, חוסר מוטיבציה, לא מצליח להתמיד, לעשות הפסקה, חסרונות ויתרונות בכל דבר, דבקות במטרה, להתמיד במטרה, קושי להתמיד, מתקשה להתמיד, מטרות ויעדים, הצבת מטרות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לעשות הפסקה, כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לעשות הפסקה, איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי לבני נוער, קואצינג בנושא לעשות הפסקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 22:34:56 - wesi1