אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יתרונות או חסרונות ✔יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:43יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
האם כדאי לפטר עובד שמתנהג בחוצפה ולא מקשיב למנהל?

אליעד כהן דן בנושא חשוב במיוחד בתחום ניהול עובדים, והוא שאלת ההתמודדות עם עובדים בעייתיים שמגלים חוסר משמעת וזלזול בהוראות המנהל. בהרצאה מוצגת דוגמה מעשית של עובד המתנהג בחוצפה גלויה, כאשר הוא מתפרץ על מנהל הייצור לעיני כל העובדים לאחר שנדרש להישאר לשעות נוספות. העובד אמר למנהל: "אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצה תישאר אתה". המקרה מעלה מספר שאלות ניהוליות מורכבות.

האם המנהל טעה כאשר פנה לעובד בנוכחות עובדים אחרים?

אליעד מצביע על טעות שנעשתה מצד מנהל הייצור בכך שהוא פנה לעובד באופן פומבי ולא שוחח איתו בצד, בפרטיות. לפי אליעד, היה עדיף שהמנהל ישוחח עם העובד באופן אישי כדי לאפשר לו לקבל את הבקשה בנחת ובלי לחץ חברתי. לדבריו, כאשר המנהל מבקש מהעובד להישאר מול כולם, הוא לוקח סיכון שהעובד יגיב בשלילה, בדיוק כפי שקרה.

מה צריך לעשות כשעובד מגלה חוסר משמעת קבוע?

לדברי אליעד, כאשר עובד מתמיד בהתנהגות בעייתית, יש לבדוק את ההשלכות הישירות של התנהגותו על העסק ועל הצוות. אם העובד עושה את עבודתו טוב עד שעה מסוימת אך מסרב באופן קבוע לבצע משימות מעבר לכך, יש לשקול האם המגבלה הזו פוגעת בעסק. אליעד מסביר, שאם העובד היה עושה עבודה מצוינת עד השעה שנקבעה מראש, זה היה יכול להיות מצב חיובי באופן עקרוני, כי היה מאפשר להימנע מתשלום על שעות נוספות. אך אם ההתנהגות מתלווה בחוצפה או בזלזול, הדבר עלול לפגוע במורל הצוות.

האם יש יתרונות אמיתיים בהשארת עובד בעייתי בעסק?

אליעד מדגיש שכל החלטה ניהולית צריכה להיבחן ביחס למטרה שהוגדרה מראש. אם המטרה היא הצלחת העסק, קשה למצוא יתרון אמיתי בהשארת עובד שפוגע במשמעת ובסמכות המנהל. לדבריו, אפשר תמיד למצוא יתרונות "עקיפים" כמעט בכל מצב, כמו למשל, שהמצב יכול לגרום להנהלה למצוא פתרונות יצירתיים, להחליף מנהלים חלשים או אפילו להכניס טכנולוגיות חדשות כמו רובוטים. אולם, אלה אינם באמת יתרונות חיוביים לאותו רגע ספציפי ולאותה מטרה ספציפית, אלא "יתרונות תאורטיים" בלבד.

כיצד פיטורי עובד משפיעים על מורל הצוות?

אליעד מסביר כי פיטורי עובד על רקע של חוסר משמעת יכולים לשדר מסר חיובי לכל העובדים על החשיבות של כללי המשמעת והסמכות בעסק. כאשר העובדים רואים שמנהל לא מתפשר על ענייני משמעת וכבוד, הם יכולים להפנים בצורה עמוקה יותר את הערכים החשובים למקום העבודה. לפיטורין יש מחיר, שכן העובדים האחרים עלולים לשאול שאלות על התנהלות העסק, ולכן חשוב לוודא שהצעד הזה יבוצע בצורה נכונה ובצמוד לשיקולים עסקיים רחבים.

האם כדאי להחזיר עובד לאחר פיטורין?

בעניין החזרת עובד שפוטר לעבודה, אליעד מזהיר שזה תלוי מאוד בסיטואציה ובתגובה הצפויה מהצוות. מצד אחד, עובד שלמד מהטעויות שלו יכול לתרום רבות לעסק, אך מצד שני, החזרתו עלולה לפגוע באמון הצוות בהנהלה ולפגוע במורל הכללי. לדעת אליעד, זה דורש בחינה מדוקדקת של הסיטואציה ושל האישיות של העובד.

מהו הלקח המרכזי בניהול עובדים בעייתיים?

אליעד מסכם כי כאשר עובד מראה באופן עקבי חוסר משמעת והתנהגות מזלזלת, לא תמיד שווה לשמור עליו, גם אם הוא מקצועי או בעל יכולות טובות בעבודה. הצלחת העסק והצוות לטווח הארוך מחייבת שמירה על משמעת ועל כבוד הדדי בין המנהל לעובדים. לכן, אם הנזק למשמעת גדול מהתועלת הטכנית שהעובד מביא, כדאי לפטרו.

בסיכום הדברים, חשוב לזכור שכל החלטה לגבי פיטורין או השארת עובד חייבת להתחשב בהשלכות הרחבות יותר על העסק ועל הצוות, תוך הקפדה על ניהול תקין ותקשורת ברורה וישירה עם העובדים.
איך להתמודד עם עובד חוצפן שלא מקשיב למנהל?

העובד בסיפור שהוצג מציג התנהגות של חוסר משמעת בצורה עקבית, ובסופו של דבר מתפרץ כלפי מנהל הייצור מול כל הצוות. הבעיה המרכזית היא ההתנהגות הלא מכבדת של העובד והדרישה להישאר שעות נוספות, שלדבריו הוא לא מוכן להיענות לה. העובד עונה למנהל בצורה חצופה ובוטה, ומסרב להשאר מעבר לשעת הסיום, כשאמר "אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצה תישאר אתה".

האם המנהל עשה טעות בכך שפנה לעובד מול כולם?

על פי אליעד, המנהל עשה טעות כאשר פנה לעובד בצורה גלויה מול כל העובדים. הוא ציין כי היה נכון יותר אם המנהל היה פונה לעובד בצד, במקום לבצע את הפנייה בפרהסיה מול הצוות. הבעיה בהגשה הפומבית היא שהעובד קיבל את האפשרות לסרב במול כל שאר העובדים, דבר שהגביר את ההתנהגות הבעייתית שלו, שכן העובד לא הרגיש מחויב להקשיב למנהל כאשר זה נעשה מול אחרים.

מה כדאי לעשות כאשר יש עובד שמתנהג בצורה כזו?

הדילמה שהוצגה בשיחה היא אם להשאיר את העובד בעסק למרות ההתנהגות הבעייתית שלו. אליעד מציין שברמה העקרונית, אם העובד עושה את עבודתו בצורה טובה עד השעה 17:00, כדאי לשקול אם להתייחס להתנהגות הזאת כבעיה ניהולית או כבעיה של חוסר משמעת בלבד. השאלה היא אם ההתנהגות שלו משפיעה על התפוקה של העסק. אליעד מציין, כי אם העובד מצוין בעבודתו עד השעה 17:00, אולי יהיה אפשר להסתפק בכך, אך אם יש בעיות שיכולות להתפתח לאור ההתנהגות החוצפנית שלו, צריך לפעול במהירות.

האם כדאי לפטר את העובד?

כשהשאלה עלתה אם יש יתרונות בהשארת העובד בעסק, אליעד לא מצא יתרון אמיתי. הוא הסביר, שכאשר עובד לא מקשיב למנהל וגורם לבעיות משמעת, זה עשוי להוביל לפגיעות במורל הצוות ולפגוע בהצלחה של העסק. אם העובד לא מקשיב ומבצע את עבודתו בצורה רשלנית או מתוך תחושת חוסר כבוד כלפי המנהל, אז הוא לא שווה את הסיכון לטווח הארוך. אם העובד מהווה סיכון לצוות ולמנהל, לא כדאי לשמור אותו.

אליעד גם הציין, שאם הייתה עלות אפס לפיטורין (כלומר, אין לכך השפעה על העסק), אז היה כדאי לפטר אותו מיידית. אלא שלפעמים יש עלויות נוספות לפיטורין, כמו התמודדות עם עובדים נוספים שיבינו מה קרה ויתחילו לשאול שאלות לגבי הניהול בעסק.

האם יש צדדים חיוביים בפיטורין?

אליעד הסביר שיכול להיות שהפיטורין ישפיעו לטובה על העסק בטווח הארוך, כי אם יש פיטורין על רקע חוסר משמעת, זה יכול לשדר שעסק דורש משמעת מהעובדים, ומי שלא עומד בזה לא שווה להישאר. המנהל יכול להפיק לקח וללמוד איך לפנות לעובדים בצורה נכונה וממוקדת, מבלי להיכנס למצב של התפרצות מול כולם. אליעד הוסיף שזה גם עשוי לעזור להבהיר לעובדים האחרים מה קורה כאשר יש הפרות של כללים ניהוליים בעסק.

מה היתרון והחיסרון בהשארת העובד?

אליעד מציין שהיתרונות והחסרונות של כל החלטה תלויים בהגדרה של המטרה. אם המטרה היא להגן על העסק ולמנוע בעיות עתידיות, ייתכן שהפיטורין הם הפתרון המתאים ביותר. מצד שני, אם השאלה היא איך להתמודד עם עובדים בעייתיים ללא פגיעה באיכות העבודה, יש מקום לבחון את האפשרויות בצורה יותר רחבה, כולל שיפור ההתנהלות הניהולית או חינוך העובד על ההתנהגות הנדרשת.

האם יש מקום להחזיר את העובד לעבודה?

בשיחה, גם הועלתה השאלה אם כדאי להשיב את העובד לעבודה לאחר שנפוטר. אליעד מציין שייתכן שהיה מקום לבחון את הצעד בצורה כזו שיביא תועלת לעסק, אולי במידה והיה מתבצע שיפור משמעותי בהתנהלות של העובד לאחר הפיטורין. אבל מבחינה ניהולית, הדבר תלוי מאוד במורל הצוות ובמטרת העסק. לפעמים החזרת עובד לא תורמת למורל הצוות ויכולה להזיק לעסק.

מה היה הלקח מהשיחה הזו?

הלקח המרכזי הוא שכשיש עובד שמפגין חוסר משמעת בצורה עקבית, ויש סכנה שהוא ישפיע בצורה שלילית על העסק והצוות, לא תמיד כדאי לשמור עליו, גם אם יש לו כישורים טכניים טובים בעבודתו. בסופו של דבר, הצלחה בעסק תלויה בשיתוף פעולה בין העובדים והמנהלים, ולכן חשוב לשמור על אכיפת כללים ברורים.

לסיכום, כשיש עובד שלא מקשיב למנהל ומתנהג בחוסר משמעת בצורה בולטת, חשוב לחשוב על פתרון שמשרת את טובת העסק והצוות, כולל פיטורין במקרים מסוימים.
ש: יש לי עובד בייצור שהוא מאוד חוצפן הוא מתנהג בצורה עקבית בצורת חוסר משמעת וביום חמישי מה שנקרא הגיעו מים עד נפש ומתפרץ כלפי מנהל הייצור מול כל אנשי הייצור ואמר לו.

אליעד: מה שאמר לו.

ש: בעצם את המשפט הבא אבל המנהל הייצור אמר לו שתשאר שעות נוספות בלשון עדינה.

אליעד: "אני רוצה" או "אני מעוניין" או "צריך ש..." או "כדאי ש..." או "אנחנו צריכים ש..." משהו כזה.

ש: כן משהו כזה.

אליעד: לא כי זה מילים שונות יש "תישאר שעות נוספות" או "אתה צריך להישאר שעות נוספות" ויש "תקשיב אנחנו צריכים ככה וככה ואני רוצה ש..." או "אני מבקש ש..." או "אני אומר ש...", הלאה.

ש: כן אני לא יודע מה בדיוק היה הטקסט אבל העובד אמר לו "אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצה תישאר אתה" מול כולם. ניסיתי למצוא מה טוב בלהשאיר אותו להמשיך לעבוד בייצור כאילו לא קרה כלום.

אליעד: אם באופן יחסי עד השעה 17:00 הוא עושה את העבודה טוב גם זה דהיינו, הלוואי שכולם יעשו את העבודה טוב עד שעה 17:00 וב17:00 ילכו הביתה אבל צריך להישאר שעות נוספות כי אם לא עושים את העבודה טוב עד 17:00.

ש: כן אבל ההתנהגות זה לא אומר שהוא לא עובד טוב.

אליעד: אבל מי עשה את הטעות גם המנהל למה הוא אמר לו את זה ליד כולם לא יכל להגיד לו בצד "תקשיב אני רוצה שתישאר שעות נוספות" הוא לקח סיכון ברגע שהוא אומר לו ליד עובדים אחרים "אתה צריך להישאר" הוא לקח את הסיכון שהוא יגיד לו "אני לא רוצה להישאר" גם המנהל עשה טעות פה.

ש: נכון יכול להיות.

אליעד: למה יכול להיות למה אתה אומר נכון?

ש: אמרתי יכול להיות.

אליעד: אוקי טוב תמשיך.

ש: מה טוב בלהשאיר אותו עכשיו אני יכולתי להגיד.

אליעד: אתה רוצה לפטר אותו תפטר אם הייתה לך עלות אפס לפטר אותו היית מפטר אותו נכון?

ש: כן.

אליעד: אבל זאת לא עלות אפס.

ש: עולה לי לפטר אותו.

אליעד: נכון זה הכל זאת התשובה.

ש: אני בעד לפטר אותו ניסיתי למצוא סיבה למה להשאיר אותו.

אליעד: יתרונות בלהשאיר אותו?

ש: כן.

אליעד: יתרונות מצד מה, אפשר למצוא לך יתרונות כי אז זה יכול להרוס לך את העסק ואז לא יהיה לך עסק ואז אתה תצטרך להיות מאושר בלי כלום זה יתרון וזה יחייב אותך להיות מאושר בלי שיש לך שום דבר יש בזה יתרון, השאלה יתרון מאיזה היבט יתרון לעסק יתרון לך ביחס למה יתרון.

ש: ליתרון העסק.

אליעד: תראה באופן יחסי לפחות איך שזה נראה מטרת העסק היא להצליח, להצליח צריך משאבים העובדים הם חלק מהמשאבים העובדים צריכים להקשיב למנהל הוא גרם לעובדים להבין שלא חייבים להקשיב למנהל, מההיבט הזה בהנחה שזאת האמת שזה מה שהיה וזה מה שמשתמע וכו' מההיבט הוא מחויב מצד ההגדרות.

ש: מי זה?

אליעד: העובד הזה הוא מחויב מצד ההגדרות שהוא לא טוב לעסק.

ש: זה היתרון בלהוציא אותו מה היתרון בלהשאיר אותו?

אליעד: נכון מי אמר שיש יתרון?

ש: אמרת שלכל דבר יש לו יתרון וחיסרון.

אליעד: ביחס למה מהיבטים אחרים יש לזה אולי יתרון אבל מההיבט הזה איזה יתרון יש לזה, אתה הבנת מה אמרתי כל דבר יש לו חיסרון ויתרון באופן כללי אבל ביחס למה אם נגדיר הגדרה ההגדרה היא לחיות בשביל לחיות צריך להיות שבע, מה היתרון בזה שלא יהיה לך אוכל אין יתרון כי הנחת הנחות יסוד ואם תגיד לי "תקשיב אני אין לי שום הנחת יסוד" מה היתרון בזה אומר לך מה היתרון שיהיו לך בעיות במפעל ואז אתה תצטרך למצוא דרך יותר טובה לעבוד ואז תוכל להביא רובוטים שיעשו את העבודה במקומו ואז תגיד "הכל בזכות זה שהוא עשה".

אני יכול להביא לך סתם למצוא לך יתרונות, אוקי אפשר להביא יתרונות זה יאלץ אותך להחליף את המנהלים כי בעצם המנהל עשה טעות ניהולית וזה יאלץ אותך להחליף את המנהלים ואז אם תחליף את המנהלים זה בכלל יתרום לעסק. אפשר להביא המון רעיונות במה טוב נגיד לדוגמה זה יאלץ אותך להגיד למנהל "תקשיב אתה חייב לעבוד איתו" ואז המנהל שלך יהיה חייב להיות חכם פי מאה ואם הוא יהיה חכם פי מאה הוא יפתור עוד מאה בעיות נוספות, אפשר להביא לך יתרונות אתה רוצה יתרונות כאלה אפשר להביא לך אותם.

ש: אוקי אז אתה אומר יתרון וחיסרון תמיד ביחס.

אליעד: אבל תלוי מה המטרה.

ש: למטרה.

אליעד: כן תלוי ביחס להגדרות וכו' אבל זהו ובאופן יחסי אם כמעט אין חסרונות לפטר אותו אז תפטר אותו אם אתה יכול למה לא.

ש: אתה יודע אני פיטרתי אותו מה שנקרא למען יראו ויראו זאת בעצם הסיבה העיקרית.

אליעד: אוקי, הייתה לנו פעם שיחה דומה כזאת אתם זוכרים בדיוק דומה כזאת שאתה ישבת פה והוא ישב שם, בדיוק בדוגמה כזאת אתה אמרת בדיוק את אותו דבר והוא אמר את אותו דבר.

ש: אבל זה היה בהקשר הזה?

אליעד: זה היה בהקשר דומה כנראה.

ש: אני לא מאמין אבל אם היית מדבר איתו ככה.

אליעד: אולי אבל לא משנה יש כל מיני צדדים למטבע זה לא משנה יש לכל מטבע כמה צדדים.

ש1: אני רוצה להגיד לך משהו אני אישית דיברתי איתו לקחתי אותו הצידה ודיברתי איתו והוא התנהג בצורה לא יפה גם מולי וזה לאורך זמן לא שהשתגע.

ש2: אולי הוא דווקא רוצה מכתב פיטורים.

אליעד: בסדר גם יכול להיות.

ש: אז תגרום לו להתפטר.

אליעד: פיטר כבר זהו.

ש: פיטרתי אותו.

אליעד: אמר לו סע לשלום צא למבצע סע לשלום.

ש: אולי היה כדאי להשיב אותו, אחד שהולך עד הסוף ככה אולי יכול לתרום לעסק יותר.

אליעד: במה הוא הלך עד הסוף בדיוק?

ש: בדרך הלא טובה.

אליעד: אבל זה דרך אגב הדבר הראשון שאני אמרתי אם הוא היה אומר "תקשיב אני בחוזה התחייבתי לעבוד עד 17:00 אני עובד עד 17:00 אבל מצד שני אני התחייבתי בחוזה לעבוד עד 17:00" אם הוא עובד עד 17:00 הוא עובד הלוואי שכל העובדים יהיו ככה אבל זה הדבר הראשון שכבר אמרתי, אמרתי תקשיב אם הוא באמת היה עובד עד 17:00 עובד מצוין אומר "תקשיב אני קורע את התחת עד 17:00 ב 17:00 אני לא יכול יותר לא מסוגל להישאר יותר".

הלוואי שכל העובדים יעבדו ככה גם הוא יעדיף שלא ישלם שעות נוספות ושכולם יעבדו בזמנם את מה שצריך אבל גם זאת לא האמת הוא לא באמת הולך עד הסוף הוא נצמד לחוזה רק בסעיף "אתה צריך ללכת הבית.

ש: אבל רגע אני לא מבין אם פיטרת אותו למה שאלת את השאלה?

אליעד: הוא רוצה להבין את העיקרון.

ש1: אני רוצה לדעת את ההיפוך.

ש2: מה עשית טעות?

אליעד: לא טעות רוצה להביא הצעות רוצה לראות עוד זווית, מה אתה אומר?

ש: זה לא תגיד ככה העובד לפעמים אין עבודה בבוקר פתאום יש את ההזמנה וצריך זה.

אליעד: לא אצלהם יש מספיק עבודה כל הזמן יום ולילה.

ש: יכול להיות יש שאין.

אליעד: לא אין שאין יש תמיד יש.

ש: הוא אמר לו תישאר שעות נוספות אז כאילו.

אליעד: הוא עקרונית רצה להגיד "אל תשגעו אותי" אז הוא אמר לו "בסדר לא אשגע אותך יותר בכלל".

ש1: הרגשת שהוא עושה לך תרגילים כאלה בשביל מכתב פיטורין.

ש2: כנראה שכן.

אליעד: מה זה משנה פיטר אותו נגמר הסיפור, טוב הנושא הזה הובן הובהר.
מחנכים להחליף בצורה גלויה זווית עיקרון לפטר עובד חסרונות בכל דבר פתרונות יצירתיים להתמודד אימון למנהלים פתרון אימון אימון למנהלים אימונים בעבודה בעיה בעיות בעיות בעבודה בעיות משמעת בעיות משמעת אצל עובדים בעיות עם עובדים חיסרון חיסרון או יתרון חיסרון ויתרון חיסרון יתרון חיסרון מול יתרון חסרונות חסרונות או יתרונות חסרונות בכל דבר חסרונות ויתרונות חסרונות יתרונות חסרונות מול יתרונות יועץ יעוץ יעוץ למנהלים יתרון יתרון או חיסרון יתרון וחיסרון יתרון חיסרון יתרון מול חיסרון יתרונות יתרונות או חסרונות יתרונות וחסרונות יתרונות וחסרונות בכל דבר יתרונות חסרונות יתרונות מול חסרונות להתאמן ללמוד ללמוד לנהל ללמוד לנהל עובדים ללמוד ניהול למידה למנהלים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לפטר לפטר עובד לפטר עובדים מנהל מנהלים משמעת משמעת אצל עובדים ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עבודה עובד עובדים פיטור עובדים פיטורים
שמחה, להיות שמח, שמחת חיים, חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה
... תלוי הרצון של האדם? תשובה: בהבנה של האדם. דהיינו, האדם רוצה או לא רוצה את המציאות, לפי כמה שהוא חושב, שהיא טובה או רעה. ונסביר: כי בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם חסרונות וגם יתרונות כלשהם. ואין משהו שיש בו רק חסרונות או רק יתרונות. אלא, בכל דבר יש בו גם חסרונות וגם יתרונות. וזה כמובן נכון, מבחינת נקודת מבט יחסית. כי ביחס לרצון האנושי, ביחס אליו, בכל דבר יש יתרון כלשהו ... היתרונות היחסיים שיש בו, כך האדם חווה שהדבר הזה הוא יותר מושלם, עם פחות חסרונות, וכך האדם רוצה אותו יותר, ומרוצה ממנו יותר. ומאחר שבכל דבר שיש בעולם, יש בו גם חסרונות וגם יתרונות, לכן מי שרוצה להיות שמח, עליו לגלות את היתרונות שיש בכל דבר ודבר. ובכל דבר שהאדם רואה שיש בו ... כי כדי שלדבר כלשהו יהיו יתרונות, לשם כך האדם צריך לחשוב שיש חסרונות כלשהם, בדבר כלשהו בעולם. כי אם האדם חושב שהכל מושלם תמיד, אז ממילא הוא לא יכול לראות יתרונות או חסרונות, בשום דבר בעולם. והרעיון הוא, שמי שינסה לראות את היתרונות שיש בכל דבר בעולם (חשיבה חיובית ... שרוצה לצאת מהדיכאון לגמרי ובשלמות, עליו לצאת לגמרי מכל השיפוטיות היחסית שלו, ולעבור לשיפוטיות מוחלטת. כי כל זמן שהאדם חושב על דברים באופן יחסי, הוא גם חווה יתרונות וחסרונות כלשהם, במה שקורה סביבו. ומי שחושב בצורה מוחלטת, הוא לא רואה שום יתרונות או חסרונות בשום דבר, אלא הוא חווה אחדות, שהכל נראה בעיניו זהה לגמרי, בלי יתרונות או חסרונות כלשהם (= הרמוניה מלאה עם המציאות). ולחשוב באופן יחסי, פירושו, שהאדם מזדהה עם דברים שהוא לא ...
הרמוניה, הרגלי חשיבה, שינוי בחיים, שינוי צורת החשיבה, שינוי מחשבתי, לשנות את צורת החשיבה, שינוי חשיבה, קיבעון מחשבתי
... התאמה מוחלטת, בין הרצון של האדם לבין המציאות. כי המציאות מצידה, אין אצלה יתרונות או חסרונות כלשהם, בשום דבר. כי היא נייטרלית לגמרי. ומי שרוצה להגיע להתאמה עם המציאות, גם ...
מחשבה מציקה, מחשבות מציקות, זיכרונות מודחקים, מחשבות טורדניות, מחשבה טורדנית, שטיפת מוח
מחשבה מציקה, מחשבות מציקות, זיכרונות מודחקים, מחשבות טורדניות, מחשבה טורדנית, שטיפת מוח
... אמיתי מול מחשבות טורדניות? הפתרון שאליעד מציע הוא להגיע למצב שבו האדם באמת ובתמים אינו שיפוטי. כשהאדם שיפוטי, הוא רואה כל הזמן יתרונות וחסרונות בדברים שונים. כשהוא קם בבוקר וחושב שהוא מוצלח, מיד עולה גם המחשבה ההפוכה, כמה אני לא מוצלח. זו המהות של השיפוטיות. לעומת זאת, אם האדם מגיע למצב שבו הכל שווה ... את הדרך שבה הוא רוצה לחוות את המציאות. אם הוא רוצה להיפטר ממחשבות מטרידות, עליו לעבוד כדי להגיע למצב שבו הכל שווה בעיניו, ואין יתרונות או חסרונות מוחלטים. איך להפסיק מחשבות טורדניות? למה זיכרונות מודחקים חוזרים? כיצד להתמודד עם מחשבות מציקות? האם אפשר לנקות את המוח ממחשבות? מה הפתרון למחשבה שמטרידה אותי? ...
נוח לו לאדם שנברא, נוח לו לאדם שלא נברא, בריאת האדם, לחיות או למות, יותר טוב לחיות, יותר טוב למות, בריאת העולם
נוח לו לאדם שנברא, נוח לו לאדם שלא נברא, בריאת האדם, לחיות או למות, יותר טוב לחיות, יותר טוב למות, בריאת העולם
... ולחוות את החיים עם כל היתרונות והחסרונות, או שמא עדיף לו שלא להיוולד כלל? אליעד מסביר את השאלה בצורה מפורטת ומעמיקה, כשהוא מתייחס למקורות ... טוב לרע. ברגע שיש קיום, יש יתרונות וחסרונות, טוב ורע, עונג וסבל. אליעד מדגיש את הקשר הישיר בין תפיסת הנפרדות לבין שאלת בריאת האדם. האם ... מנוגדות: ניתן למצוא בכל דבר יתרונות וחסרונות. למשל, החיים מביאים איתם יתרונות כמו חוויות, ריגושים, יצירה, שינויים דינאמיים והזדמנויות ... ובכל סיטואציה אפשר להדגיש יתרונות או חסרונות כרצונך. אליעד מבהיר שזו צורת החשיבה הבסיסית שנכונה לכל תחומי החיים - תמיד קיימות שתי ... או למות? נוח לו לאדם שנברא? יתרונות וחסרונות בחיים איך להתמודד עם הסבל? ...
איך המוח מקבל החלטות? איך מתקבלות החלטות? קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה חופשית מלאה, איך מקבלים החלטות? איך אנשים מקבלים החלטות? איך אני מקבל החלטות? איך אנחנו מקבלים החלטות?
איך המוח מקבל החלטות? איך מתקבלות החלטות? קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה חופשית מלאה, איך מקבלים החלטות? איך אנשים מקבלים החלטות? איך אני מקבל החלטות? איך אנחנו מקבלים החלטות?
... החלטות? איך המוח מסתיר ומגלה יתרונות וחסרונות בהחלטות? אליעד כהן מסביר שכאשר אנחנו עומדים בפני החלטה, בכל אפשרות שאנחנו בוחרים בה קיימים בו זמנית יתרונות וחסרונות באותה המידה בדיוק. לטענתו, כדי שאדם יקבל החלטה, הוא חייב לראות יתרונות גדולים יותר באפשרות ... רגע מסיח דעתו או מסתיר מעצמו יתרונות וחסרונות אחרים שיכולים להיות רלוונטיים. הוא מבהיר שאין מדובר על פעולה של שקר עצמי מכוון, אלא פשוט ... מפותח יותר, הוא יוכל לראות את היתרונות והחסרונות בצורה שווה יותר, מה שעלול גם להקשות על קבלת החלטות מהירה. האם באמת כל האפשרויות שוות באופן מוחלט? ... נדרשת יצירת הבדל באמצעות הסתרת יתרונות או חסרונות, או לחלופין, האדם יבחר מתוך תחושה של בחירה חופשית מלאה - כלומר, בלי מניפולציה אלא מתוך הבנה ... האדם צריך לרשום לעצמו את כל היתרונות והחסרונות, אבל לא בצורה שטחית, אלא להגיע למצב בו הוא באמת מבין לעומק שכל יתרון יכול להיות חיסרון וכל חיסרון ... הוא מתמודד עם החלטות שכוללות יתרונות וחסרונות. מה זה מנגנון ההסתרה בהקשר של קבלת החלטות? במהלך השיחה, שאל משתתף שאלות שמכווינות את אליעד ... בה הוא שואל האם ניתן להרגיש את החסרונות והיתרונות באופן שווה. במשל זה, הוא מנסה להראות איך המוח מצליח להסתיר את היתרונות והחסרונות ולפעמים לא מודע לכך. זו שאלה שהוא מעלה, איך אדם יכול לקבל החלטה אם הוא לא חווה את היתרונות והחסרונות באופן שווה בכל שלב. האם קבלת החלטה היא באמת תהליך של איזון? אליעד מציע שישנו הבדל בין תחושת שווה ... מתמודדים עם החלטות על בסיס היתרונות והחסרונות של כל צד, אבל בסופו של דבר אנחנו לא תמיד מודעים לכך שההחלטה שאנחנו מקבלים נובעת ממקום פנימי יותר ... שלנו עשויות לנוע בין שוויון של יתרונות וחסרונות, ושהבחירה אינה תמיד תוצאה של הסתרה או מניפולציה. בסופו של דבר, המוח לא תמיד מודע למה שהוא ...
טוב ורע, אושר וסבל, במה תלוי האושר שלך, מי אחראי לאושר שלך? הכל בגלל המציאות, הכל בגללך, מי אשם בהכל? לא רוצה את המציאות, לרצות את המציאות, להיות מאושר, לא לסבול
טוב ורע, אושר וסבל, במה תלוי האושר שלך, מי אחראי לאושר שלך? הכל בגלל המציאות, הכל בגללך, מי אשם בהכל? לא רוצה את המציאות, לרצות את המציאות, להיות מאושר, לא לסבול
... חשובה - אין דבר כזה מציאות שהיא רק טובה או רק רעה, תמיד קיימים במציאות גם יתרונות וגם חסרונות בו זמנית. מה שקובע את התחושה שלנו הוא האופן שבו אנחנו מתבוננים על המציאות: האם אנחנו מתמקדים ביתרונות או בחסרונות. האם מה שקורה במציאות ... מדוע לעולם לא ניתן למצוא מציאות מושלמת? אליעד מדגיש שבעולם הזה תמיד קיימים יתרונות וחסרונות, ולכן תמיד ניתן למצוא סיבה לסבול או לשמוח. הוא מסביר שכל פעם שאנחנו חושבים שהמציאות טובה, זה משום שאנחנו מסתכלים על היתרונות שלה, ... מתמקדים בחסרונות ומתעלמים מהיתרונות. לדבריו, האמת היא שבמציאות תמיד יש גם יתרון וגם חיסרון בו - זמנית. אין מצב שבו יש רק יתרונות או רק חסרונות. מי אחראי לאושר ולסבל - המציאות או אתה? אליעד שואל את השאלה, האם התחושה שלנו תלויה בנו ... אנחנו יכולים לשנות את אופן ההתמודדות שלנו עם מה שקורה? איך אנחנו רואים את יתרונות וחסרונות המציאות? אליעד מציין כי אין במציאות רק יתרונות או חסרונות. תמיד יש את שני הצדדים, אך אנחנו אלה שמחליטים מה להדגיש. החיסרון יכול להיראות יותר משמעותי או לא תלוי בפרספקטיבה שלנו, והיתרון עשוי ...
שלמות עצמית, אתה מושלם איך שאתה, לאהוב את עצמך בשלמות, לקבל את המציאות, להרגיש שאתה מושלם, להרגיש שלמות, להיות שלם עם עצמך, החיפוש אחרי האושר, המרדף אחרי האושר
שלמות עצמית, אתה מושלם איך שאתה, לאהוב את עצמך בשלמות, לקבל את המציאות, להרגיש שאתה מושלם, להרגיש שלמות, להיות שלם עם עצמך, החיפוש אחרי האושר, המרדף אחרי האושר
... המושג שלמות מתוך ראיית החיסרונות? ההבנה שאני מושלם כפי שאני לא מגיעה מתוך חוויות או אמצעים חיצוניים. אליעד מדגיש שברגע שמבינים שאין הבדל בין יתרונות וחסרונות - כל דבר הוא חלק מהשלם. החיסרון והיתרון הם למעשה אותו דבר, ולא ניתן להפריד ביניהם במציאות ... שאתה, כדי להגיע לתחושת שלמות פנימית. האם ניתן להגיע לשלמות ללא צמצום או חיסרון? אליעד מציין ששלמות מוחלטת אינה כוללת צמצום. שלמות אינה מכילה יתרונות או חסרונות - היא חורגת מגבולותיהם. הרעיון ששלמות היא ...
דיכאון פרידה מקשר זוגי, התמודדות עם פרידה מבת זוג, להתמודד עם פרידה זוגית, להתגבר על האקסית, דיכאון אחרי פרידה קשה, התמודדות לאחר פרידה מבן זוג, התמודדות עם כאב פרידה קשה, חלק 1
דיכאון פרידה מקשר זוגי, התמודדות עם פרידה מבת זוג, להתמודד עם פרידה זוגית, להתגבר על האקסית, דיכאון אחרי פרידה קשה, התמודדות לאחר פרידה מבן זוג, התמודדות עם כאב פרידה קשה, חלק 1
... מראה לך את הדברים כפי שהם. אתה יודע, כאילו, זאת האמת. יש אותך שאתה ישות ויש לך יתרונות וחסרונות. ומבחינה אובייקטיבית אין לך לא יתרונות ולא חסרונות. יש חלקים שאתה מבין וחלקים אתה גם חווה. נגיד את היתרונות והחסרונות אתה יותר חווה מאשר מבחינה אובייקטיבית יש לך יתרונות וחסרונות . ש: אמת אליעד: יפה. אז אתה חווה שיש לך יתרונות וחסרונות ואתה כרגע מעדיף לחוות בתוך המשחק. מבחינה אובייקטיבית אין לך לא יתרונות ולא חסרונות. מבחינה סובייקטיבית במשחק אתה מעדיף לחוות את היתרונות ולא את החסרונות ומהיבט מסוים זה משחק אבוד כי בכל מקרה הכל הוא יתרון וחיסרון וכו. ואף על פי כן אתה משחק משחק שאתה מעדיף להיות ביתרונות ולא בחסרונות. עכשיו מצד האמת אם היית מפעיל את השכל שלך היית מרגיש רע, לא רק מזה שהיא לא רוצה אותך. ... לך טוב או משהו שעושה לך רע? ש: מה שעושה לך רע אליעד: יפה מה עושה לך רע מה שיש בו יתרונות או חסרונות בעיניך? ש: מה שיש בו חסרונות אליעד: יפה, זאת אומרת שאם בעצם היא אומרת אני לא רוצה להיות איתך בקשר היא בעצם אומרת יש לך חסרונות בעיני ש: בעיניה, אבל החיסרון ...
דיכאון פרידה מקשר זוגי, התמודדות עם פרידה מבת זוג, להתמודד עם פרידה זוגית, להתגבר על האקסית, דיכאון אחרי פרידה קשה, התמודדות לאחר פרידה מבן זוג, התמודדות עם כאב פרידה קשה, חלק 2
דיכאון פרידה מקשר זוגי, התמודדות עם פרידה מבת זוג, להתמודד עם פרידה זוגית, להתגבר על האקסית, דיכאון אחרי פרידה קשה, התמודדות לאחר פרידה מבן זוג, התמודדות עם כאב פרידה קשה, חלק 2
... טובים יותר. מהם היתרונות והחסרונות לאחר פרידה? כיצד להתמודד עם דיכאון אחרי פרידה? איך להתמודד עם תחושות של חיסרון? מהו הקשר בין תודעה וצמיחה אישית? מהם הכלים להתמודדות עם ... משנה בכלל אם יש לך יתרונות או חסרונות. עכשיו, יש פה משחק של החיים שבו האלטרנטיבות שלך הם כאלה: יש לך אפשרות אחת להגיד, אני לא רוצה להרגיש רע מזה שהיא לא רוצה אותי ... יכול להגיע למצב של יתרונות מול חסרונות שווים בעצמה ואתה יכול אפילו להגיע למצב שהיתרונות יותר גדולים מהחסרונות. אבל תמיד בתת מודע שלך ישב, אבל היא לא רצת אותי. גם אם כמה שאתה ... ועכשיו השאלה היתרונות והחסרונות. אני אתן לך דוגמה, אם נגיד עכשיו, אתה נגיד תפטר מהרע שאתה מרגיש מזה שהיא לא רוצה אותך, מה היתרון שתקבל? שזה לא רע לך. מה החיסרון שתקבל? ... עד שהמחויב תמיד יש חיסרון ויתרון ש: זאת עבודה ממש קשה אליעד: למה? זאת עבודה של שכל ש: נכון, אבל עדיין מאוד מאוד קשה אליעד: ישבת פעם לפתור תשבצים? תשבצי חשיבה? ...
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
... איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה? איך לפתח חשיבה שרואה יתרונות וחסרונות בכל דבר? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לפתח יכולת חשיבה עמוקה ומקיפה, המאפשרת לראות באופן עקבי את שני צידי המטבע בכל סיטואציה: יתרונות וחסרונות. על פי אליעד, המהות האמיתית של השאלה איך אפשר לראות יתרונות וחסרונות בכל דבר? היא בעצם הרצון לפתח יכולת לראות דברים שאדם לא רגיל לראותם. אדם שרוצה לראות יותר יתרונות, מרגיש שלרוב הוא רואה בעיקר חסרונות, ולהיפך. לכן, השאלה העמוקה יותר ... יכולת טבעית יותר לראות יתרונות וחסרונות בכל מצב. איך הטלת ספק עוזרת לפיתוח החשיבה? דרך נוספת וחשובה שאליעד מציין לפיתוח החשיבה היא הטלת ספק מתמדת. לפי אליעד, להיצמד לאמת משמעותו להטיל ספק באופן קבוע ולשאול ... הוא מתבסס. כיצד למצוא יתרונות וחסרונות במצב קשה כמו פשיטת רגל? אליעד מדגים באופן פרקטי ומפורט איך ליישם את השיטה הזו במצב קיצוני, למשל במקרה של פשיטת רגל. לכאורה, מדובר במצב שלילי בלבד. אך אליעד מציע לנתח ... שאני רואה עכשיו? אילו יתרונות או חסרונות נוספים יכולים להיות במצב זה? באמצעות תרגול יום - יומי זה, המוח מתפתח, והחשיבה נהיית גמישה יותר, עמוקה יותר ומדויקת יותר. אדם כזה הופך להיות מסוגל להתמודד טוב יותר עם ... את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך למצוא את ההפך בכל דבר? איך לפתח חשיבה ולראות את שני הצדדים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא כיצד לפתח את החשיבה באופן שיאפשר לראות גם יתרונות וגם חסרונות בכל דבר. אליעד מדגיש שהיכולת לראות את שני צידי המטבע דורשת תרגול יומיומי והבנה עמוקה של מהות החשיבה עצמה. אליעד מסביר שהמהות של השאלה איך אפשר לראות יתרונות וחסרונות בכל דבר? היא בעצם השאלה איך לפתח יכולת לראות דברים שאינך רואה בדרך כלל. זאת מכיוון שאם אדם מעוניין לראות יתרונות, סימן שהוא מרגיש שהוא רואה בעיקר חסרונות, ולהיפך. לכן ... שלו. איך ניתן למצוא יתרונות וחסרונות במצב כמו פשיטת רגל? אליעד נותן דוגמה פרקטית במיוחד: איך למצוא יתרונות וחסרונות במקרה של אדם שפושט רגל? הוא מתאר מצב שבו אדם פושט רגל, והשאלה שעולה היא: האם פשיטת רגל היא דבר רע בהכרח? כדי לבדוק זאת, אליעד מתחיל לפרק את המצב לגורמים ומציג שורה של ... את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך למצוא את ההפך בכל דבר? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יתרונות או חסרונות, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יתרונות או חסרונות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, מורה רוחני מומלץ, מאמן אישי מומלץ בתחום יתרונות או חסרונות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 00:59:36 - wesi1