אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עובד ✔יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:43יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
האם כדאי לפטר עובד שמתנהג בחוצפה ולא מקשיב למנהל?

אליעד כהן דן בנושא חשוב במיוחד בתחום ניהול עובדים, והוא שאלת ההתמודדות עם עובדים בעייתיים שמגלים חוסר משמעת וזלזול בהוראות המנהל. בהרצאה מוצגת דוגמה מעשית של עובד המתנהג בחוצפה גלויה, כאשר הוא מתפרץ על מנהל הייצור לעיני כל העובדים לאחר שנדרש להישאר לשעות נוספות. העובד אמר למנהל: "אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצה תישאר אתה". המקרה מעלה מספר שאלות ניהוליות מורכבות.

האם המנהל טעה כאשר פנה לעובד בנוכחות עובדים אחרים?

אליעד מצביע על טעות שנעשתה מצד מנהל הייצור בכך שהוא פנה לעובד באופן פומבי ולא שוחח איתו בצד, בפרטיות. לפי אליעד, היה עדיף שהמנהל ישוחח עם העובד באופן אישי כדי לאפשר לו לקבל את הבקשה בנחת ובלי לחץ חברתי. לדבריו, כאשר המנהל מבקש מהעובד להישאר מול כולם, הוא לוקח סיכון שהעובד יגיב בשלילה, בדיוק כפי שקרה.

מה צריך לעשות כשעובד מגלה חוסר משמעת קבוע?

לדברי אליעד, כאשר עובד מתמיד בהתנהגות בעייתית, יש לבדוק את ההשלכות הישירות של התנהגותו על העסק ועל הצוות. אם העובד עושה את עבודתו טוב עד שעה מסוימת אך מסרב באופן קבוע לבצע משימות מעבר לכך, יש לשקול האם המגבלה הזו פוגעת בעסק. אליעד מסביר, שאם העובד היה עושה עבודה מצוינת עד השעה שנקבעה מראש, זה היה יכול להיות מצב חיובי באופן עקרוני, כי היה מאפשר להימנע מתשלום על שעות נוספות. אך אם ההתנהגות מתלווה בחוצפה או בזלזול, הדבר עלול לפגוע במורל הצוות.

האם יש יתרונות אמיתיים בהשארת עובד בעייתי בעסק?

אליעד מדגיש שכל החלטה ניהולית צריכה להיבחן ביחס למטרה שהוגדרה מראש. אם המטרה היא הצלחת העסק, קשה למצוא יתרון אמיתי בהשארת עובד שפוגע במשמעת ובסמכות המנהל. לדבריו, אפשר תמיד למצוא יתרונות "עקיפים" כמעט בכל מצב, כמו למשל, שהמצב יכול לגרום להנהלה למצוא פתרונות יצירתיים, להחליף מנהלים חלשים או אפילו להכניס טכנולוגיות חדשות כמו רובוטים. אולם, אלה אינם באמת יתרונות חיוביים לאותו רגע ספציפי ולאותה מטרה ספציפית, אלא "יתרונות תאורטיים" בלבד.

כיצד פיטורי עובד משפיעים על מורל הצוות?

אליעד מסביר כי פיטורי עובד על רקע של חוסר משמעת יכולים לשדר מסר חיובי לכל העובדים על החשיבות של כללי המשמעת והסמכות בעסק. כאשר העובדים רואים שמנהל לא מתפשר על ענייני משמעת וכבוד, הם יכולים להפנים בצורה עמוקה יותר את הערכים החשובים למקום העבודה. לפיטורין יש מחיר, שכן העובדים האחרים עלולים לשאול שאלות על התנהלות העסק, ולכן חשוב לוודא שהצעד הזה יבוצע בצורה נכונה ובצמוד לשיקולים עסקיים רחבים.

האם כדאי להחזיר עובד לאחר פיטורין?

בעניין החזרת עובד שפוטר לעבודה, אליעד מזהיר שזה תלוי מאוד בסיטואציה ובתגובה הצפויה מהצוות. מצד אחד, עובד שלמד מהטעויות שלו יכול לתרום רבות לעסק, אך מצד שני, החזרתו עלולה לפגוע באמון הצוות בהנהלה ולפגוע במורל הכללי. לדעת אליעד, זה דורש בחינה מדוקדקת של הסיטואציה ושל האישיות של העובד.

מהו הלקח המרכזי בניהול עובדים בעייתיים?

אליעד מסכם כי כאשר עובד מראה באופן עקבי חוסר משמעת והתנהגות מזלזלת, לא תמיד שווה לשמור עליו, גם אם הוא מקצועי או בעל יכולות טובות בעבודה. הצלחת העסק והצוות לטווח הארוך מחייבת שמירה על משמעת ועל כבוד הדדי בין המנהל לעובדים. לכן, אם הנזק למשמעת גדול מהתועלת הטכנית שהעובד מביא, כדאי לפטרו.

בסיכום הדברים, חשוב לזכור שכל החלטה לגבי פיטורין או השארת עובד חייבת להתחשב בהשלכות הרחבות יותר על העסק ועל הצוות, תוך הקפדה על ניהול תקין ותקשורת ברורה וישירה עם העובדים.
איך להתמודד עם עובד חוצפן שלא מקשיב למנהל?

העובד בסיפור שהוצג מציג התנהגות של חוסר משמעת בצורה עקבית, ובסופו של דבר מתפרץ כלפי מנהל הייצור מול כל הצוות. הבעיה המרכזית היא ההתנהגות הלא מכבדת של העובד והדרישה להישאר שעות נוספות, שלדבריו הוא לא מוכן להיענות לה. העובד עונה למנהל בצורה חצופה ובוטה, ומסרב להשאר מעבר לשעת הסיום, כשאמר "אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצה תישאר אתה".

האם המנהל עשה טעות בכך שפנה לעובד מול כולם?

על פי אליעד, המנהל עשה טעות כאשר פנה לעובד בצורה גלויה מול כל העובדים. הוא ציין כי היה נכון יותר אם המנהל היה פונה לעובד בצד, במקום לבצע את הפנייה בפרהסיה מול הצוות. הבעיה בהגשה הפומבית היא שהעובד קיבל את האפשרות לסרב במול כל שאר העובדים, דבר שהגביר את ההתנהגות הבעייתית שלו, שכן העובד לא הרגיש מחויב להקשיב למנהל כאשר זה נעשה מול אחרים.

מה כדאי לעשות כאשר יש עובד שמתנהג בצורה כזו?

הדילמה שהוצגה בשיחה היא אם להשאיר את העובד בעסק למרות ההתנהגות הבעייתית שלו. אליעד מציין שברמה העקרונית, אם העובד עושה את עבודתו בצורה טובה עד השעה 17:00, כדאי לשקול אם להתייחס להתנהגות הזאת כבעיה ניהולית או כבעיה של חוסר משמעת בלבד. השאלה היא אם ההתנהגות שלו משפיעה על התפוקה של העסק. אליעד מציין, כי אם העובד מצוין בעבודתו עד השעה 17:00, אולי יהיה אפשר להסתפק בכך, אך אם יש בעיות שיכולות להתפתח לאור ההתנהגות החוצפנית שלו, צריך לפעול במהירות.

האם כדאי לפטר את העובד?

כשהשאלה עלתה אם יש יתרונות בהשארת העובד בעסק, אליעד לא מצא יתרון אמיתי. הוא הסביר, שכאשר עובד לא מקשיב למנהל וגורם לבעיות משמעת, זה עשוי להוביל לפגיעות במורל הצוות ולפגוע בהצלחה של העסק. אם העובד לא מקשיב ומבצע את עבודתו בצורה רשלנית או מתוך תחושת חוסר כבוד כלפי המנהל, אז הוא לא שווה את הסיכון לטווח הארוך. אם העובד מהווה סיכון לצוות ולמנהל, לא כדאי לשמור אותו.

אליעד גם הציין, שאם הייתה עלות אפס לפיטורין (כלומר, אין לכך השפעה על העסק), אז היה כדאי לפטר אותו מיידית. אלא שלפעמים יש עלויות נוספות לפיטורין, כמו התמודדות עם עובדים נוספים שיבינו מה קרה ויתחילו לשאול שאלות לגבי הניהול בעסק.

האם יש צדדים חיוביים בפיטורין?

אליעד הסביר שיכול להיות שהפיטורין ישפיעו לטובה על העסק בטווח הארוך, כי אם יש פיטורין על רקע חוסר משמעת, זה יכול לשדר שעסק דורש משמעת מהעובדים, ומי שלא עומד בזה לא שווה להישאר. המנהל יכול להפיק לקח וללמוד איך לפנות לעובדים בצורה נכונה וממוקדת, מבלי להיכנס למצב של התפרצות מול כולם. אליעד הוסיף שזה גם עשוי לעזור להבהיר לעובדים האחרים מה קורה כאשר יש הפרות של כללים ניהוליים בעסק.

מה היתרון והחיסרון בהשארת העובד?

אליעד מציין שהיתרונות והחסרונות של כל החלטה תלויים בהגדרה של המטרה. אם המטרה היא להגן על העסק ולמנוע בעיות עתידיות, ייתכן שהפיטורין הם הפתרון המתאים ביותר. מצד שני, אם השאלה היא איך להתמודד עם עובדים בעייתיים ללא פגיעה באיכות העבודה, יש מקום לבחון את האפשרויות בצורה יותר רחבה, כולל שיפור ההתנהלות הניהולית או חינוך העובד על ההתנהגות הנדרשת.

האם יש מקום להחזיר את העובד לעבודה?

בשיחה, גם הועלתה השאלה אם כדאי להשיב את העובד לעבודה לאחר שנפוטר. אליעד מציין שייתכן שהיה מקום לבחון את הצעד בצורה כזו שיביא תועלת לעסק, אולי במידה והיה מתבצע שיפור משמעותי בהתנהלות של העובד לאחר הפיטורין. אבל מבחינה ניהולית, הדבר תלוי מאוד במורל הצוות ובמטרת העסק. לפעמים החזרת עובד לא תורמת למורל הצוות ויכולה להזיק לעסק.

מה היה הלקח מהשיחה הזו?

הלקח המרכזי הוא שכשיש עובד שמפגין חוסר משמעת בצורה עקבית, ויש סכנה שהוא ישפיע בצורה שלילית על העסק והצוות, לא תמיד כדאי לשמור עליו, גם אם יש לו כישורים טכניים טובים בעבודתו. בסופו של דבר, הצלחה בעסק תלויה בשיתוף פעולה בין העובדים והמנהלים, ולכן חשוב לשמור על אכיפת כללים ברורים.

לסיכום, כשיש עובד שלא מקשיב למנהל ומתנהג בחוסר משמעת בצורה בולטת, חשוב לחשוב על פתרון שמשרת את טובת העסק והצוות, כולל פיטורין במקרים מסוימים.
ש: יש לי עובד בייצור שהוא מאוד חוצפן הוא מתנהג בצורה עקבית בצורת חוסר משמעת וביום חמישי מה שנקרא הגיעו מים עד נפש ומתפרץ כלפי מנהל הייצור מול כל אנשי הייצור ואמר לו.

אליעד: מה שאמר לו.

ש: בעצם את המשפט הבא אבל המנהל הייצור אמר לו שתשאר שעות נוספות בלשון עדינה.

אליעד: "אני רוצה" או "אני מעוניין" או "צריך ש..." או "כדאי ש..." או "אנחנו צריכים ש..." משהו כזה.

ש: כן משהו כזה.

אליעד: לא כי זה מילים שונות יש "תישאר שעות נוספות" או "אתה צריך להישאר שעות נוספות" ויש "תקשיב אנחנו צריכים ככה וככה ואני רוצה ש..." או "אני מבקש ש..." או "אני אומר ש...", הלאה.

ש: כן אני לא יודע מה בדיוק היה הטקסט אבל העובד אמר לו "אני בשעה 17:00 הופ הביתה, אתה רוצה תישאר אתה" מול כולם. ניסיתי למצוא מה טוב בלהשאיר אותו להמשיך לעבוד בייצור כאילו לא קרה כלום.

אליעד: אם באופן יחסי עד השעה 17:00 הוא עושה את העבודה טוב גם זה דהיינו, הלוואי שכולם יעשו את העבודה טוב עד שעה 17:00 וב17:00 ילכו הביתה אבל צריך להישאר שעות נוספות כי אם לא עושים את העבודה טוב עד 17:00.

ש: כן אבל ההתנהגות זה לא אומר שהוא לא עובד טוב.

אליעד: אבל מי עשה את הטעות גם המנהל למה הוא אמר לו את זה ליד כולם לא יכל להגיד לו בצד "תקשיב אני רוצה שתישאר שעות נוספות" הוא לקח סיכון ברגע שהוא אומר לו ליד עובדים אחרים "אתה צריך להישאר" הוא לקח את הסיכון שהוא יגיד לו "אני לא רוצה להישאר" גם המנהל עשה טעות פה.

ש: נכון יכול להיות.

אליעד: למה יכול להיות למה אתה אומר נכון?

ש: אמרתי יכול להיות.

אליעד: אוקי טוב תמשיך.

ש: מה טוב בלהשאיר אותו עכשיו אני יכולתי להגיד.

אליעד: אתה רוצה לפטר אותו תפטר אם הייתה לך עלות אפס לפטר אותו היית מפטר אותו נכון?

ש: כן.

אליעד: אבל זאת לא עלות אפס.

ש: עולה לי לפטר אותו.

אליעד: נכון זה הכל זאת התשובה.

ש: אני בעד לפטר אותו ניסיתי למצוא סיבה למה להשאיר אותו.

אליעד: יתרונות בלהשאיר אותו?

ש: כן.

אליעד: יתרונות מצד מה, אפשר למצוא לך יתרונות כי אז זה יכול להרוס לך את העסק ואז לא יהיה לך עסק ואז אתה תצטרך להיות מאושר בלי כלום זה יתרון וזה יחייב אותך להיות מאושר בלי שיש לך שום דבר יש בזה יתרון, השאלה יתרון מאיזה היבט יתרון לעסק יתרון לך ביחס למה יתרון.

ש: ליתרון העסק.

אליעד: תראה באופן יחסי לפחות איך שזה נראה מטרת העסק היא להצליח, להצליח צריך משאבים העובדים הם חלק מהמשאבים העובדים צריכים להקשיב למנהל הוא גרם לעובדים להבין שלא חייבים להקשיב למנהל, מההיבט הזה בהנחה שזאת האמת שזה מה שהיה וזה מה שמשתמע וכו' מההיבט הוא מחויב מצד ההגדרות.

ש: מי זה?

אליעד: העובד הזה הוא מחויב מצד ההגדרות שהוא לא טוב לעסק.

ש: זה היתרון בלהוציא אותו מה היתרון בלהשאיר אותו?

אליעד: נכון מי אמר שיש יתרון?

ש: אמרת שלכל דבר יש לו יתרון וחיסרון.

אליעד: ביחס למה מהיבטים אחרים יש לזה אולי יתרון אבל מההיבט הזה איזה יתרון יש לזה, אתה הבנת מה אמרתי כל דבר יש לו חיסרון ויתרון באופן כללי אבל ביחס למה אם נגדיר הגדרה ההגדרה היא לחיות בשביל לחיות צריך להיות שבע, מה היתרון בזה שלא יהיה לך אוכל אין יתרון כי הנחת הנחות יסוד ואם תגיד לי "תקשיב אני אין לי שום הנחת יסוד" מה היתרון בזה אומר לך מה היתרון שיהיו לך בעיות במפעל ואז אתה תצטרך למצוא דרך יותר טובה לעבוד ואז תוכל להביא רובוטים שיעשו את העבודה במקומו ואז תגיד "הכל בזכות זה שהוא עשה".

אני יכול להביא לך סתם למצוא לך יתרונות, אוקי אפשר להביא יתרונות זה יאלץ אותך להחליף את המנהלים כי בעצם המנהל עשה טעות ניהולית וזה יאלץ אותך להחליף את המנהלים ואז אם תחליף את המנהלים זה בכלל יתרום לעסק. אפשר להביא המון רעיונות במה טוב נגיד לדוגמה זה יאלץ אותך להגיד למנהל "תקשיב אתה חייב לעבוד איתו" ואז המנהל שלך יהיה חייב להיות חכם פי מאה ואם הוא יהיה חכם פי מאה הוא יפתור עוד מאה בעיות נוספות, אפשר להביא לך יתרונות אתה רוצה יתרונות כאלה אפשר להביא לך אותם.

ש: אוקי אז אתה אומר יתרון וחיסרון תמיד ביחס.

אליעד: אבל תלוי מה המטרה.

ש: למטרה.

אליעד: כן תלוי ביחס להגדרות וכו' אבל זהו ובאופן יחסי אם כמעט אין חסרונות לפטר אותו אז תפטר אותו אם אתה יכול למה לא.

ש: אתה יודע אני פיטרתי אותו מה שנקרא למען יראו ויראו זאת בעצם הסיבה העיקרית.

אליעד: אוקי, הייתה לנו פעם שיחה דומה כזאת אתם זוכרים בדיוק דומה כזאת שאתה ישבת פה והוא ישב שם, בדיוק בדוגמה כזאת אתה אמרת בדיוק את אותו דבר והוא אמר את אותו דבר.

ש: אבל זה היה בהקשר הזה?

אליעד: זה היה בהקשר דומה כנראה.

ש: אני לא מאמין אבל אם היית מדבר איתו ככה.

אליעד: אולי אבל לא משנה יש כל מיני צדדים למטבע זה לא משנה יש לכל מטבע כמה צדדים.

ש1: אני רוצה להגיד לך משהו אני אישית דיברתי איתו לקחתי אותו הצידה ודיברתי איתו והוא התנהג בצורה לא יפה גם מולי וזה לאורך זמן לא שהשתגע.

ש2: אולי הוא דווקא רוצה מכתב פיטורים.

אליעד: בסדר גם יכול להיות.

ש: אז תגרום לו להתפטר.

אליעד: פיטר כבר זהו.

ש: פיטרתי אותו.

אליעד: אמר לו סע לשלום צא למבצע סע לשלום.

ש: אולי היה כדאי להשיב אותו, אחד שהולך עד הסוף ככה אולי יכול לתרום לעסק יותר.

אליעד: במה הוא הלך עד הסוף בדיוק?

ש: בדרך הלא טובה.

אליעד: אבל זה דרך אגב הדבר הראשון שאני אמרתי אם הוא היה אומר "תקשיב אני בחוזה התחייבתי לעבוד עד 17:00 אני עובד עד 17:00 אבל מצד שני אני התחייבתי בחוזה לעבוד עד 17:00" אם הוא עובד עד 17:00 הוא עובד הלוואי שכל העובדים יהיו ככה אבל זה הדבר הראשון שכבר אמרתי, אמרתי תקשיב אם הוא באמת היה עובד עד 17:00 עובד מצוין אומר "תקשיב אני קורע את התחת עד 17:00 ב 17:00 אני לא יכול יותר לא מסוגל להישאר יותר".

הלוואי שכל העובדים יעבדו ככה גם הוא יעדיף שלא ישלם שעות נוספות ושכולם יעבדו בזמנם את מה שצריך אבל גם זאת לא האמת הוא לא באמת הולך עד הסוף הוא נצמד לחוזה רק בסעיף "אתה צריך ללכת הבית.

ש: אבל רגע אני לא מבין אם פיטרת אותו למה שאלת את השאלה?

אליעד: הוא רוצה להבין את העיקרון.

ש1: אני רוצה לדעת את ההיפוך.

ש2: מה עשית טעות?

אליעד: לא טעות רוצה להביא הצעות רוצה לראות עוד זווית, מה אתה אומר?

ש: זה לא תגיד ככה העובד לפעמים אין עבודה בבוקר פתאום יש את ההזמנה וצריך זה.

אליעד: לא אצלהם יש מספיק עבודה כל הזמן יום ולילה.

ש: יכול להיות יש שאין.

אליעד: לא אין שאין יש תמיד יש.

ש: הוא אמר לו תישאר שעות נוספות אז כאילו.

אליעד: הוא עקרונית רצה להגיד "אל תשגעו אותי" אז הוא אמר לו "בסדר לא אשגע אותך יותר בכלל".

ש1: הרגשת שהוא עושה לך תרגילים כאלה בשביל מכתב פיטורין.

ש2: כנראה שכן.

אליעד: מה זה משנה פיטר אותו נגמר הסיפור, טוב הנושא הזה הובן הובהר.
רוצה לראות פגיעה ערכים להפיק עובד לא מקשיב לבצע להפיק לקחים להצליח הדדיות מטרה הרגשת חוסר אימון אימון למנהלים אימונים בעבודה בעיה בעיות בעיות בעבודה בעיות משמעת בעיות משמעת אצל עובדים בעיות עם עובדים חיסרון חיסרון או יתרון חיסרון ויתרון חיסרון יתרון חיסרון מול יתרון חסרונות חסרונות או יתרונות חסרונות בכל דבר חסרונות ויתרונות חסרונות יתרונות חסרונות מול יתרונות יועץ יעוץ יעוץ למנהלים יתרון יתרון או חיסרון יתרון וחיסרון יתרון חיסרון יתרון מול חיסרון יתרונות יתרונות או חסרונות יתרונות וחסרונות יתרונות וחסרונות בכל דבר יתרונות חסרונות יתרונות מול חסרונות להתאמן ללמוד ללמוד לנהל ללמוד לנהל עובדים ללמוד ניהול למידה למנהלים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לפטר לפטר עובד לפטר עובדים מנהל מנהלים משמעת משמעת אצל עובדים ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עבודה עובד עובדים פיטור עובדים פיטורים
לפטר עובד לא מקצועי, האם לפטר עובד גרוע? גיוס עובדים, פיטורי עובדים, האם לגייס עובד חדש? איך לבדוק ביצועים של עובד? ביצועים של עובדים, יעוץ ארגוני, ניהול עובדים, בקרה על עובדים, ביצועי עובדים, גיוס עובד חדש, צוואר בקבוק, פיטורי עובד, להשוות תפוחים לתפוחים, השוואת ביצועי עובדים, דירוג עובדים, איזה עובד לפטר? האם כדאי לפטר את העובד? יעוץ למנהלים, הכשרה לעובד, הדרכת עובדים
לפטר עובד לא מקצועי, האם לפטר עובד גרוע? גיוס עובדים, פיטורי עובדים, האם לגייס עובד חדש? איך לבדוק ביצועים של עובד? ביצועים של עובדים, יעוץ ארגוני, ניהול עובדים, בקרה על עובדים, ביצועי עובדים, גיוס עובד חדש, צוואר בקבוק, פיטורי עובד, להשוות תפוחים לתפוחים, השוואת ביצועי עובדים, דירוג עובדים, איזה עובד לפטר? האם כדאי לפטר את העובד? יעוץ למנהלים, הכשרה לעובד, הדרכת עובדים וכאן נסביר האם לפטר עובד שלא מספק את התוצאות הרצויות ולא עומד ביעדים של העבודה שלו. דהיינו, מצב שיש עובד, שגייסנו אותו לעסק כדי שהוא יספק תוצאות מסוימות ושיעמוד ביעדים מסוימים, אבל הוא לא מספק את התוצאות ולא עומד ביעדים שהוגדרו לו. והשאלה היא, האם לפטר את העובד הזה? כן או לא? ולכאורה התשובה הפשוטה ביותר, היא, שכן לפטר את העובד שלא מצליח למלא את תפקידו בהצלחה. אבל כמובן שזאת לא כל האמת כמו שתכף נסביר. נניח לצורך ... לא משתמשים במקדח נכון? אולי המקדח על מצב של מברגה ולא על מצב של פטישון? אולי המהירות של הקידוח לא נכונה? אולי צריכים לקיר הזה מקדח אחר? האם מקדח אחר כן יבצע את העבודה? אולי יש כאן בעיה אחרת שהיא לא המקדח? ובהקשר של העובד שלא מצליח להביא את התוצאות שאנחנו רוצים, אז כמובן שזה שהעובד לא מצליח לספק את התוצאה הרצויה, זאת עובדה. אבל האם בהכרח שזה אומר שעלינו לפטר את העובד? כמובן שלא בהכרח. כי עלינו לשאול את עצמנו את השאלות הבאות: האם זה שהעובד לא מצליח לספק את התוצאה הרצויה, זה בגלל צורת העבודה של
להיפרד בלי לפגוע, לפטר עובד, לסיים קשר בצורה יפה, איך לפטר עובד בלי לריב? איך להיפרד כידידים? איך לפטר עובד בצורה יפה? איך לפטר מנהל בכיר? איך להתגרש כחברים? איך למנוע נקמנות של עובד? מניעת נקמנות של עובד, איך להתנתק ממישהו?
להיפרד בלי לפגוע, לפטר עובד, לסיים קשר בצורה יפה, איך לפטר עובד בלי לריב? איך להיפרד כידידים? איך לפטר עובד בצורה יפה? איך לפטר מנהל בכיר? איך להתגרש כחברים? איך למנוע נקמנות של עובד? מניעת נקמנות של עובד, איך להתנתק ממישהו?
... בלי לפגוע, לפטר עובד, לסיים קשר בצורה יפה, איך לפטר עובד בלי לריב? איך להיפרד כידידים? איך לפטר עובד בצורה יפה? איך לפטר מנהל בכיר? איך להתגרש כחברים? איך למנוע נקמנות של עובד? מניעת נקמנות של עובד, איך להתנתק ממישהו? איך לפטר עובד בלי לפגוע בו? כאשר אנחנו רוצים לפטר עובד בצורה יפה ומכובדת, בלי לגרום למריבה או נקמנות מצדו, הדבר הראשון שצריך להבין הוא מדוע בכלל עובדים כועסים כאשר מפטרים אותם. לפי אליעד, עובדים כועסים בגלל שתי סיבות מרכזיות: הפיטורים פוגעים באגו שלהם. הפיטורים יוצרים אצלם תחושה שהחיים שלהם עומדים להיות גרועים יותר. כאשר עובד מפוטר, המסר שהוא עלול לקבל הוא: אתה לא מספיק טוב. גם אם המעסיק לא מתכוון לכך באופן ישיר, עובד שמפוטר לרוב מרגיש לא מספיק מוצלח, לא מספיק ראוי, או לא מספיק מתאים לתפקיד. בדרך כלל עובד מפוטר יחפש מישהו להאשים, ויעדיף להטיל את האחריות על האדם שפיטר אותו מאשר להאשים את עצמו. מה גורם לעובד לרצות לנקום לאחר פיטורים? הסיבה לרצון לנקום או לפגוע במעסיק לאחר הפיטורים נעוצה בכאב האישי שהעובד מרגיש. העובד חש שפגעו בו באופן אישי, באגו שלו ובערך העצמי שלו. בנוסף, לעיתים קרובות הוא מאמין שפגעו בעתיד שלו, הרסו לו את החלום, ... הזה - כלומר, המעסיק שפיטר אותו. דוגמה ברורה לכך תהיה מקרה הפוך: אם נציע לעובד שמפוטר תפקיד חדש, בכיר יותר, עם שכר כפול ותנאים מעולים - ברור שהוא לא יכעס על הפיטורים. הסיבה לכך פשוטה: החיים שלו ... הפיטורים. אך אם הפיטורים מובילים לכך שהחיים שלו הופכים לגרועים יותר, שאין לו עבודה ואין לו פרנסה, הוא ירגיש מתוסכל וממורמר וינסה לפגוע בחזרה. איך לפטר עובד מבלי לפגוע באגו שלו? כדי לפטר עובד בלי לפגוע באגו, הדבר החשוב ביותר הוא לא להעביר לו את התחושה שהוא אינו מספיק טוב. במקום להגיד לו אתה לא טוב, ולכן אתה מפוטר, יש להעביר את האשמה או האחריות אלינו. לדוגמה, ניתן לומר לעובד משהו כמו: אני מפטר אותך כי אני לא מצליח לנהל אותך נכון. אני לא יודע להסתדר איתך, זה לא בגללך אלא בגללי. יש לי בעיה לתת ... סמכויות או לסמוך עליך, זו הבעיה שלי. אני לא מספיק מתאים להיות המנהל שלך. כך העובד לא מרגיש שהפגם או הכישלון נמצאים בו, אלא במעסיק או במערכת עצמה. בשום שלב לא נאמר לו באופן ישיר: אתה אשם, אתה לא ... נעשו מצידנו, גם אם בפועל ברור לנו שזה לא המצב. איך להשתמש בתלונות של העובד במהלך הפיטורים? אם העובד התלונן בעבר שהמעסיק הוא אדם קשה, שתלטן או לא יודע לפרגן, ניתן להשתמש בדיוק בתלונות האלה כדי להצדיק את הפיטורים ... על זה והבנתי שאתה צודק. לכן, עדיף שניפרד, כי כנראה אנחנו פשוט לא מתאימים לעבוד ביחד. הבנתי שאתה צודק ואני צריך להשתפר בניהול שלי, אבל כרגע זו המציאות. אני מאמין שתמצא מנהל טוב יותר במקום אחר. באופן כזה, העובד מקבל אישור לתחושותיו ותלונותיו, ואינו מרגיש חסר ערך או מואשם. כיצד לגרום לעובד להרגיש שהפיטורים הם הזדמנות חיובית? חשוב מאוד לגרום לעובד להרגיש שהחיים שלו הולכים להשתפר בעקבות הפיטורים. במקום להעביר מסר של כישלון, יש להעביר מסר של הזדמנות. ניתן לומר לו ... מהחלטה שלילית למהלך חיובי, לפחות בתפיסה שלו. במקום להרגיש שהרסו לו את העתיד, העובד מקבל תחושה שיש לו הזדמנות חדשה ומבטיחה. איך לנהל פרידה אישית בצורה יפה? אותם עקרונות בדיוק נכונים גם לפרידה אישית, ... טומן בחובו לצד השני, ולהפוך את הפרידה להזדמנות לשיפור, לא לכישלון. כאשר העובד או האדם שנפרדים ממנו לא חש תחושת כישלון או דחייה, הסיכוי לנקמנות, מריבות או קונפליקטים יורד משמעותית, וניתן לסיים את הקשר בצורה יפה, ידידותית ומכובדת. איך לפטר עובד בלי לריב? איך להיפרד בלי לפגוע? איך להתמודד עם
לנהל עובדים, טעויות בניהול עובדים, איך לגרום לעובדים לעבוד? איך לגרום לעובדים לספק תוצאות? איך להעיר לעובדים? עובד שמאחר לעבודה, עובד שעושה בעיות, עובד שלא עובד, עובד עצלן, עובד בעייתי, מוטיבציה לעובדים, תפקיד העובד בארגון
לנהל עובדים, טעויות בניהול עובדים, איך לגרום לעובדים לעבוד? איך לגרום לעובדים לספק תוצאות? איך להעיר לעובדים? עובד שמאחר לעבודה, עובד שעושה בעיות, עובד שלא עובד, עובד עצלן, עובד בעייתי, מוטיבציה לעובדים, תפקיד העובד בארגון
... עובדים, טעויות בניהול עובדים, איך לגרום לעובדים לעבוד? איך לגרום לעובדים לספק תוצאות? איך להעיר לעובדים? עובד שמאחר לעבודה, עובד שעושה בעיות, עובד שלא עובד, עובד עצלן, עובד בעייתי, מוטיבציה לעובדים, תפקיד העובד בארגון למה טעות להתייחס לעובדים כאל עובדים ולא כאל ספקים? אחת הטעויות הנפוצות ביותר בניהול עובדים היא להתייחס אליהם כאל עובדים ולא כאל ספקים. הכוונה היא לכך שהמנהלים מתמקדים במאמץ העובד, בשעות העבודה שלו, ובהתנהגות היום - יומית, במקום להתרכז בתוצאות שהעובד מביא לארגון. אליעד מדגיש שהשינוי החשוב ביותר בניהול עובדים הוא לראות את העובד כספק שירותים שמחויב לתוצאה מוגדרת, במקום למדוד אותו לפי שעות העבודה או המאמץ שהושקע. מה ההבדל בין עובד לבין ספק בניהול עובדים? כדי להבהיר את ההבדל, אליעד משתמש בדוגמה של עבודה עם ספק חיצוני. נניח שלקחתם ספק שצריך לסיים עבודה מסוימת עד יום שלישי. ברגע שהספק מסיים את העבודה בזמן ובאיכות הרצויה, זה כלל לא משנה לכם באילו שעות הוא עבד, האם הוא עבד ביום או בלילה, האם הוא נח או עשה הפסקות. אתם ...
איך לפטר מישהו שאי אפשר לפטר אותו? איך לפטר מנהל בכיר? איך לפטר את המנכל? איך לפטר עובד חיוני? עובד מאיים להתפטר, ניהול עובדים בכירים, עובד רוצה להתפטר, פיטורי עובדים, איך לגרום לעובד להתפטר? תהליך פיטורים, איך לפטר עובד נכון?
איך לפטר מישהו שאי אפשר לפטר אותו? איך לפטר מנהל בכיר? איך לפטר את המנכל? איך לפטר עובד חיוני? עובד מאיים להתפטר, ניהול עובדים בכירים, עובד רוצה להתפטר, פיטורי עובדים, איך לגרום לעובד להתפטר? תהליך פיטורים, איך לפטר עובד נכון?
... איך לפטר את המנכל? איך לפטר עובד חיוני? עובד מאיים להתפטר, ניהול עובדים בכירים, עובד רוצה להתפטר, פיטורי עובדים, איך לגרום לעובד להתפטר? תהליך פיטורים, איך לפטר עובד נכון? איך אפשר לפטר עובד בלי לפטר אותו בפועל? אחת השאלות המרכזיות שאליעד מציג היא כיצד ניתן לפטר עובד או מנהל בכיר מבלי לבצע את התהליך באופן ישיר וגלוי. קיימים מצבים רבים שבהם הארגון מעוניין להיפטר מעובד מסוים, אבל לא יכול לעשות זאת מטעמים שונים כגון פוליטיקה פנימית, אילוצים משפטיים, פחד מתגובה חריפה של העובד, או בגלל שהעובד מוגדר כחיוני מדי לחברה. במצבים אלה אליעד מציע פתרון עקיף שמאפשר להוציא לפועל את ... מהן הסיבות לכך שאי אפשר לפטר עובד מסוים באופן ישיר? אליעד מדגים מספר מצבים בהם ארגונים נתקלים בבעיה הזאת: ארגון שרוצה לפטר עובד, אבל העובד חיוני מדי מכדי לפטר אותו. ארגון שמעוניין לפטר עובד, אך חושש מתגובה שלילית של העובד שיכולה לפגוע בחברה. מנהל בכיר, מנכל או עובד חיוני שמאיים להתפטר, והארגון לא יכול להרשות לעצמו לאבד אותו. ארגון שרוצה לפטר עובד בעתיד הקרוב, אך אינו רוצה ליידע אותו מראש מחשש שייצור בלגן או יפגע בפעילות הארגון. איך ... עיקריים: מהות הפיטורים - העובד מפסיק לבצע את התפקיד והמשימות שלו בפועל. צורת הפיטורים - העובד מפסיק לקבל שכר, אינו מגיע יותר למשרד ואינו נחשב עוד לעובד מן המניין. הפתרון שאליעד מציע הוא הפרדה בין שני המרכיבים האלו. הארגון יכול ליישם את מהות ... הפיטורים. כלומר, הארגון יגרום לעובד להיות פחות ופחות חיוני על ידי הפסקה הדרגתית של ביצוע התפקיד שלו בפועל, וזאת באמצעות הכנסה של עובדים חדשים שיקחו את סמכויותיו. כך העובד ירגיש שהוא לכאורה מקודם או שהסיטואציה משתפרת עבורו, אך בפועל תפקידו מצטמצם והוא הופך ... את השיטה: נניח שהארגון רוצה לפטר עובד בכיר בעוד חודש, אבל לא רוצה לספר לו על כך מראש. כדי להתכונן, הארגון יכול לגייס עובדים חדשים ולהכשיר אותם מראש, כך שכשיגיע הזמן לפיטורים, העובד כבר יהיה מיותר במובן המעשי. אם יש עובד שמאיים שהוא יתפטר, הארגון יכול להיערך מראש על ידי חלוקת התפקיד של העובד בין אנשים אחרים, כך שהפגיעה בארגון תהיה מינימלית אם
שותפות עסקית, עובד שרוצה להיות שותף בעסק, עובד שרוצה להיכנס כשותף בעסק, עובד שרוצה להיות שותף עסקי, שותף לעסקים, תגמול עובדים, קידום עובדים, ניהול עובדים, משא ומתן עם שותפים עסקיים, להיכנס כשותף לעסק, להכניס שותף לעסק
שותפות עסקית, עובד שרוצה להיות שותף בעסק, עובד שרוצה להיכנס כשותף בעסק, עובד שרוצה להיות שותף עסקי, שותף לעסקים, תגמול עובדים, קידום עובדים, ניהול עובדים, משא ומתן עם שותפים עסקיים, להיכנס כשותף לעסק, להכניס שותף לעסק
... עסקית, עובד שרוצה להיות שותף בעסק, עובד שרוצה להיכנס כשותף בעסק, עובד שרוצה להיות שותף עסקי, שותף לעסקים, תגמול עובדים , קידום עובדים, ניהול עובדים, משא ומתן עם שותפים עסקיים, להיכנס כשותף לעסק, להכניס שותף לעסק מה לעשות כשעובד שכיר רוצה להיות שותף בעסק? כאשר עובד שכיר מחליט שהוא רוצה להיכנס כשותף עסקי, יש כמה נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון. עובד שכיר עשוי להרגיש שהוא משקיע מאמץ רב, ובשל כך מגיע לו חלק מהרווחים. הוא עשוי לטעון שזה לא הוגן שבעלי העסק מרוויחים את רוב הכסף הגדול, ואילו הוא לא נהנה מכך באותה מידה. עובד כזה בעצם אומר: למה אני צריך לעבוד קשה מבלי לקבל אחוזים? אני רוצה ... מגיע לי יותר מתגמול פשוט של שכיר. דוגמה שאליעד כהן נותן היא: השכיר, המלפפון, מחליט להפוך לגנן, השכיר רוצה להפוך לעצמאי. אך כאן טמונה נקודה מרכזית: לפני שמסכימים להכניס עובד כשותף עסקי, יש לוודא שהוא מבין לעומק מה המשמעות של שותפות אמיתית. כיצד אפשר לתגמל עובד שרוצה להיות שותף, ללא הכנסת שותף לעסק? אליעד כהן מציע כשלב ראשוני, להציע תגמול עובד בהתאם לביצועיו והישגיו. ... לו תגמול או בונוס בהתאם להישגים, לרווחים או למחזור העסק. כך הוא ירגיש שהוא חלק מההצלחה העסקית, בלי להפוך לשותף מלא בעסק. זוהי דרך מקובלת ונפוצה שמאפשרת להכיר בהישגים של העובד ולהעניק לו תחושת סיפוק ושייכות. מה הבעיה המרכזית בשותפות עסקית עם עובד שכיר? ברוב המקרים, עובדים שמבקשים להיכנס כשותפים לא מבינים ששותפות בעסק אינה כוללת רק זכויות והכנסות, אלא גם חובות, התחייבויות וסיכונים. עובד שכיר שרוצה להפוך לשותף לעתים קרובות מעוניין ברווחים, אך לא מוכן לקחת חלק באחריות המלאה לניהול העסק. לדוגמה, עובד עשוי לומר: אני רוצה לקבל אחוזים מהרווחים כי אני עובד קשה ומגיע לי. אבל השאלה היא, האם הוא גם מוכן לקחת על עצמו את החובות, ההפסדים והקשיים הקשורים בניהול העסק? האם העובד באמת מוכן לשותפות מלאה עם זכויות וחובות? חשוב להבהיר לעובד המעוניין בשותפות עסקית, את כל ... האם הוא מוכן לקחת חלק בהתחייבויות מול הבנקים והספקים, כולל סיכון של כספו הפרטי? האם הוא מוכן להתמודד עם מצבים בהם העסק נקלע לקשיים כלכליים, ולא רק ליהנות מהרווחים? רוב העובדים רוצים להיות שותפים בעיקר כשהעסק מצליח, אבל אינם מוכנים לקחת את הסיכון להפסיד או להתמודד עם בעיות פיננסיות וקשיים מנהליים. למה העובד לא תמיד רואה את כל התמונה כשמדובר בשותפות עסקית? אליעד מדגים את הנקודה הזו באופן ברור: לדוגמה, עובד מגיע אל בעל עסק מצליח שהשקיע שנים רבות של מאמצים והשקעות, ואומר לו: אתה מרוויח מיליון שקל לכל יחידה של המוצר שלך, למה שלא תתן לי חלק מהרווחים?. אבל אותו עובד לא לוקח בחשבון שהבעלים עבד קשה במשך 20 שנה עד שהגיע להצלחה הזו, השקיע כספים רבים, לקח הלוואות והסתכן בכישלון ובאובדן הכל. עובדים רבים מסתכלים רק על התוצאה הסופית, על הרווח, אך לא על התהליך הארוך והקשה של בניית עסק מצליח. הם מתעלמים מהקשיים, ההפסדים, ההשקעה והסיכון שקדמו להצלחה. דוגמה מוחשית להמחשת הבעיה בהבנת העובדים את השותפות נניח שאדם השקיע 20 שנה בפיתוח מוצר ייחודי ורשם עליו פטנט. כעת הוא מוכר כל יחידה במיליון שקלים ומרוויח סכום משמעותי. עובד חדש מגיע ואומר לו: אתה עושה מיליון שקל על כל יחידה, זה לא הוגן, מגיע לי גם!. כאן, בעל העסק צריך לשאול את העובד: האם אתה היית מוכן לסכן 20 שנה של ...
תגמול עובדים לפי תוצאות, תגמול עובד לפי ביצועים, איך למנוע אבטלה סמויה של עובדים? איך לתגמל עובד שכיר לפי מאמץ? איך לתת בונוסים לעובדים? איך לתת העלאה במשכורת לעובד? האם לתת העלאה במשכורת לעובד? איך לגרום לעובד לא להתחפשן? מניעת אבטלה סמויה, איך לגרום לעובד למוטיבציה? איך לגרום לעובד לעבוד יותר מהר? איך לתת בונוס כספי לעובדים? איך לנהל עובד שכיר כספק עצמאי? אימון למנהלים, איך למדוד ביצועים של עובד?
... עובדים לפי תוצאות, תגמול עובד לפי ביצועים, איך למנוע אבטלה סמויה של עובדים? איך לתגמל עובד שכיר לפי מאמץ? איך לתת בונוסים לעובדים? איך לתת העלאה במשכורת לעובד? האם לתת העלאה במשכורת לעובד? איך לגרום לעובד לא להתחפשן? מניעת אבטלה סמויה, איך לגרום לעובד למוטיבציה? איך לגרום לעובד לעבוד יותר מהר? איך לתת בונוס כספי לעובדים? איך לנהל עובד שכיר כספק עצמאי? אימון למנהלים, איך למדוד ביצועים של עובד? וכאן ננסה לתת נקודת מבט לגבי תגמול עובדים ויצירת מוטיבציה לעובדים. וננסה להשיב בין השאר גם על השאלות הבאות: איך לנהל עובד שכיר כאילו הוא ספק עצמאי? איך לגרום לעובד שכיר להתייחס לעצמו כאל ספק עצמאי שנמדד לפי תוצאה בלבד? איך לתגמל עובד שכיר לפי ביצועים? איך לתגמל עובד לפי ביצועים בלי לתת העלאה במשכורת לעובד? איך לתת לעובד העלאה במשכורת, בלי לתת לו העלאה במשכורת? איך לגרום לעובד לפחד לאבד את מקום העבודה? איך לתגמל עובד לפי תוצאות? איך לגרום לעובד לעבוד יותר טוב? איך למדוד ביצועים של עובד? איך לתת לעובד מצטיין העלאה במשכורת, בלי לפחד שהוא יהיה פחות טוב אחרי שהוא יקבל העלאה בשכר? איך לנהל עובדים בצורה נכונה? איך לשמור על המוטיבציה של העובדים? ועוד. אז כאשר אנחנו מנהלים עסק, אנחנו צריכים לעבוד גם עם ספקים עצמאים וגם עם
גיוס עובד לתפקיד רגיש, גיוס עובד לתפקיד שדורש יכולת שמירה על סודיות, גיוס עובד לתפקיד מפתח בארגון, שאלות למועמד לעבודה לתפקיד רגיש, למה עזבת את מקום העבודה הקודם? למה פיטרו אותך? למה התפטרת ממקום העבודה הקודם? למה עזבת את העבודה הקודמת? למה אתה מחפש עבודה חדשה? האם העובד מתאים לעבודה? האם העובד מתאים לארגון? גיוס עובדים, למה אתה מחפש מקום עבודה חדש? איך לראיין עובד לתפקיד רגיש, גיוס עובד לתפקיד בכיר, ללכלך על מקום העבודה הקודם, שאלות בראיון עבודה
גיוס עובד לתפקיד רגיש, גיוס עובד לתפקיד שדורש יכולת שמירה על סודיות, גיוס עובד לתפקיד מפתח בארגון, שאלות למועמד לעבודה לתפקיד רגיש, למה עזבת את מקום העבודה הקודם? למה פיטרו אותך? למה התפטרת ממקום העבודה הקודם? למה עזבת את העבודה הקודמת? למה אתה מחפש עבודה חדשה? האם העובד מתאים לעבודה? האם העובד מתאים לארגון? גיוס עובדים, למה אתה מחפש מקום עבודה חדש? איך לראיין עובד לתפקיד רגיש, גיוס עובד לתפקיד בכיר, ללכלך על מקום העבודה הקודם, שאלות בראיון עבודה והפעם אסביר, בראיון עבודה, כאשר מגייסים עובד לתפקיד בכיר לתפקיד רגיש, איך אפשרי לדעת האם ועד כמה הוא טיפוס שאולי יבגוד בך מתישהו ויתהפך עליך מתישהו? ואיך לדעת האם העובד יודע לשמור סוד? האם הוא יהיה עובד נאמן? האם העובד ידע לשמור על סודיות המידע הרגיש שלך? האם העובד הוא רכלן? מה יקרה אם תריב איתו מתישהו והוא יעזוב? איך העובד יתנהג אם תהיה מריבה? ועוד. ויש בזה כל מיני היבטים ועניינים, אבל אסביר את העניין הבא. בעיקרון, אחת הדרכים לדעת האם וכמה בעייתי העובד שאתה רוצה לגייס, היא דרך איך שהוא מדבר על מקום העבודה הקודם שלו, על המנהלים שלו, על העובדים שלו, על הקולגות שלו וכולי. וכאן כמובן אסביר, איך לדלות מהמועמד לעבודה, את המידע, בדרך עקיפה, בלי שהוא ישים לכך לב. ואיך אפשרי להכשיל ולהפיל בלשון את המועמד לעבודה, כדי שהוא יגיד דברים רעים על המקום הקודם, כדי לגלות מי הוא באמת? ואבהיר, שיש תפקידים שנחשבים לתפקידים רגישים תפקידי מפתח בארגון, שבהם קיימת חובת סודיות והיכולת לשמור סוד וכיוב, תפקידים שבהם העובד נחשף למידע רגיש, תפקידים שבהם ...
פיטורי עובדים בכירים, איך לפטר עובד נכון? פיטורי מנהל בכיר, איך לפטר מנהל בכיר? איך לפטר עובד בכיר? איך לסיים יחסי עובד מעביד? איך להיפרד בצורה יפה? איך לפטר עובד בצורה יפה? איך לפטר ברוח טובה? איך לפטר בלי לריב? יעוץ עסקי
פיטורי עובדים בכירים, איך לפטר עובד נכון? פיטורי מנהל בכיר, איך לפטר מנהל בכיר? איך לפטר עובד בכיר? איך לסיים יחסי עובד מעביד? איך להיפרד בצורה יפה? איך לפטר עובד בצורה יפה? איך לפטר ברוח טובה? איך לפטר בלי לריב? יעוץ עסקי
... עובדים בכירים, איך לפטר עובד נכון? פיטורי מנהל בכיר, איך לפטר מנהל בכיר? איך לפטר עובד בכיר? איך לסיים יחסי עובד מעביד? איך להיפרד בצורה יפה? איך לפטר עובד בצורה יפה? איך לפטר ברוח טובה? איך לפטר בלי לריב? יעוץ עסקי איך לפטר מנהל בכיר בצורה יפה וברוח טובה? כאשר מפטרים מנהל בכיר או עובד בכיר, יש חשיבות מכרעת לאופן שבו מתבצעת הפרידה. המטרה היא לסיים את יחסי העבודה בצורה מכובדת, ללא מריבות או משקעים, על מנת למנוע נזק לחברה וליחסים הבין - אישיים עם אותו עובד בעתיד. כדי להצליח בכך, ישנם מספר עקרונות וטכניקות ספציפיים, שעליהם יש להקפיד בתהליך סיום ההעסקה. כיצד לגרום למנהל בכיר לרצות לסיים את יחסי העבודה ברוח טובה? הטכניקה המרכזית שאליעד כהן מציג היא יצירת אינטרס משותף לסיום יפה של יחסי העבודה. חשוב לשתול במוחו של המנהל הבכיר שמפוטר, את המחשבה שיש לו אינטרס ישיר שהפרידה ... לדוגמה, ניתן לומר למנהל הבכיר שהחברה מעוניינת להמשיך לשתף פעולה איתו בעתיד, אך בצורה שונה מהמצב הנוכחי. ניתן להציע אפשרויות כגון: שהמנהל יעבור לעבוד בחברה אחרת איתה יש לחברה קשרים עסקיים, ואז ייווצר שיתוף פעולה בין החברות השונות. שהמנהל יתחיל לעבוד כעצמאי ויספק שירותים לחברה באופן קבוע או זמני, במעמד שונה מזה שהיה לו קודם. שבעתיד ייתכן והמנהל יועסק שוב על ידי החברה, אולי אפילו בתפקיד משמעותי יותר מזה שהיה לו בעבר, במידה והנסיבות ישתנו. המטרה בכך היא שהעובד יחשוב שיש לו עתיד מקצועי משותף איתך או עם החברה, ולכן כדאי לו לשמור על מערכת ... שלו הוא לא להרוס קשרים קיימים, אלא לשמור על יחסים תקינים, מתוך ציפייה לשיתופי פעולה עתידיים. איך שימור היחסים המקצועיים עוזר למנוע תחושת נקמה אצל העובד? כאשר מפטרים עובד בכיר, קיים סיכון שהוא ינסה לנקום בחברה או לנהוג באופן שלילי כלפיה. הסיבה המרכזית לכך היא שהוא עלול להרגיש שנגרם לו עוול, או שפגעו בערך העצמי שלו. העובד שמפוטר יכול להרגיש תחושת זעם, רצון להחזיר נקמה, או תחושת תסכול. לדוגמה, הוא עלול לחשוב: מכיוון שפיטרו אותי ואין לי יותר מה להפסיד, אני יכול לנסות לפגוע במקום העבודה או במוניטין של החברה. אבל כאשר אתה, כמעסיק, מעביר לעובד מסר שהיחסים לא נגמרים לחלוטין, אלא הם רק משתנים, העובד כבר לא רואה צורך לנקום או לפגוע. לדוגמה, אם העובד יודע שהוא עשוי בעתיד לספק שירותים לחברה כעצמאי, הוא ירצה לשמור על היחסים עם ... לעצמו הזדמנות תעסוקתית נוספת. בצורה זו, נטרלת מראש חלק גדול מהסיכון לעימות או להתנהגות שלילית. כיצד שמירה על האגו של המנהל הבכיר עוזרת לסיום יחסי עבודה טובים? אחד האתגרים המרכזיים בפיטורים של מנהל בכיר הוא תחושת הפגיעה באגו שלו. עובד שמפוטר עלול להרגיש שהערך העצמי שלו ירד, דבר שעלול לגרום לו לנסות לפגוע בחזרה או לפתח רגשות שליליים כלפי החברה. כאשר מציגים לעובד שההחלטה לסיים את ההעסקה לא נובעת מחוסר הערכה אישית או מקצועית כלפיו, אלא מתוך רצון ... אך אנחנו מאמינים מאוד ביכולותיך ובכישרונותיך, ונשמח להמשיך את שיתוף הפעולה באופן אחר, אולי אפילו בצורה משמעותית יותר בעתיד. כאשר מסבירים זאת, העובד מרגיש שהערך העצמי שלו נשמר, והוא לא יחווה תחושה של כישלון או פגיעה אישית, ולכן יהיה לו אינטרס להישאר ביחסים חיוביים עם החברה. איך כל הטכניקות האלה תקפות גם לפרידות ולגירושים? הגישה הזו אינה רלוונטית רק ביחסי עובד - מעביד. ניתן להחיל את אותה שיטה גם במערכות יחסים אישיות, כמו בפרידות או ... משפחתיים או סביב הילדים, הם מבינים שיש אינטרס הדדי לסיים את הקשר בצורה מכובדת, מתוך הידיעה שהקשר יימשך בצורות שונות בעתיד. לסיכום: איך נכון לפטר עובד או מנהל בכיר? הנקודה המרכזית בפיטורים של עובדים בכירים היא שהפיטורים צריכים להיות מנוהלים מתוך הבנה עמוקה של הפסיכולוגיה האנושית. יש ליצור מצב שבו העובד לא יראה בפיטורים סיום מוחלט, אלא רק שינוי במסגרת היחסים, ובכך לשמור על הכבוד, ... של שני הצדדים. המסר המרכזי הוא: אנחנו מעריכים אותך, נשמח לשיתוף פעולה עתידי, ולכן יש לך אינטרס לסיים ברוח טובה ולשמור על יחסים חיוביים. איך לפטר עובד בלי לריב? איך לפטר עובד ברוח טובה? איך להיפרד בצורה יפה? איך לפטר מנהל בכיר? איך לסיים קשר בלי לריב? ...
לפטר עובד, לפטר ספק, 3 שיקולים האם לפטר עובד, 3 שיקולים לפני שמפטרים ספק, האם לפטר את העובד? האם לפטר את הספק? האם להחליף את העובד? האם להחליף את הספק? החלפת עובד, החלפת ספק, האם להחליף עובד? האם להחליף ספק? האם לפטר עובד? האם לפטר ספק? פיטורי עובדים, ניהול ספקים, ניהול עובדים
לפטר עובד, לפטר ספק, 3 שיקולים האם לפטר עובד, 3 שיקולים לפני שמפטרים ספק, האם לפטר את העובד? האם לפטר את הספק? האם להחליף את העובד? האם להחליף את הספק? החלפת עובד, החלפת ספק, האם להחליף עובד? האם להחליף ספק? האם לפטר עובד? האם לפטר ספק? פיטורי עובדים, ניהול ספקים, ניהול עובדים והפעם אסביר 3 שיקולים, האם לפטר עובד? האם לפטר ספק? האם להחליף ספק? וכולי. אז כאשר מתלבטים לגבי האם כדאי לפטר את הספק עובד, אפשרי לשאול 3 שאלות: 1 - האם אתה מרוצה מהתוצאות שהוא מביא לך? האם הוא עומד בציפיות שלך, מבחינת התוצאות שלו. 2 - האם אתה מרוצה מהדרך שבה הוא עובד ומהדרך שבה הוא פועל? דהיינו, בלי קשר לתוצאות שהוא מביא או לא מביא, האם אתה מרוצה מהדרך שבה הוא הולך? האם לדעתך הוא פועל בדרך הנכונה, גם אם הוא לא ... אתה חושב שהוא איש מקצוע מומחה וחכם, גם בלי קשר לתוצאות שהוא מביא וגם בלי קשר לדרך שבה הוא הולך. אם הוא מביא לך תוצאות, יש היגיון להשאיר את העובד, גם אם הוא פועל בדרך שלא הגיונית לך וגם אם נראה לך שהוא לא חכם מידי. למה? כי הוא מביא לך תוצאות. אם הוא פועל בדרך שנראית לך נכונה, יש היגיון להשאיר את העובד, גם אם הוא לא מביא לך תוצאות ולא נראה לך גאון בתחומו. למה? כי הוא בדרך הנכונה לדעתך, אז בסוף נקווה שהוא יביא תוצאות. אם הוא איש מקצוע לדעתך, אז ... וגם אם הוא פועל בדרך שלא נראית לך נכונה, עדיים יש היגיון להשאיר אותו. כי אולי הוא מבין משהו שאתה לא מבין, ואולי אין תוצאות למרות המאמץ של העובד ולא בגלל הדרך שבה הולך העובד. כי אתה מחזיק ממנו לחכם בתחומו. אבל אם הוא גם לא מביא לך תוצאות, וגם לא הולך בדרך שנראית לך נכונה וגם נראה לך שהוא לא חכם באופן כללי, אז יש יותר ...
פיטורי עובדים, האם לפטר את העובד? האם לזרוק את העובד? האם להתייחס לעובד כמו לכלי עבודה? איך נכון להתייחס לעובד שלא עובד? אם לנסות לשנות את העובד, האם לגייס עובד חדש? שיקולים לפטר עובד, ניהול עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים
פיטורי עובדים, האם לפטר את העובד? האם לזרוק את העובד? האם להתייחס לעובד כמו לכלי עבודה? איך נכון להתייחס לעובד שלא עובד? אם לנסות לשנות את העובד, האם לגייס עובד חדש? שיקולים לפטר עובד, ניהול עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים
... עובדים, האם לפטר את העובד? האם לזרוק את העובד? האם להתייחס לעובד כמו לכלי עבודה? איך נכון להתייחס לעובד שלא עובד? אם לנסות לשנות את העובד, האם לגייס עובד חדש? שיקולים לפטר עובד, ניהול עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים האם נכון להתייחס לעובד כמו אל כלי עבודה? אליעד כהן דן בסוגיה של פיטורי עובדים ומציע זווית הסתכלות פרקטית, שבוחנת האם נכון להתייחס לעובד כמו אל כלי עבודה פשוט. הוא מעלה את השאלה האם במקרה שעובד אינו מתפקד באופן יעיל וטוב, יש להתייחס אליו בדיוק כפי שמתייחסים לכלי עבודה מקולקל - כלומר, האם יש להיפטר ממנו מיד או שמא אפשר לתקן ולשפר את ביצועיו. מתי כדאי לפטר עובד ומתי כדאי לשפר את ביצועיו? כדי להבהיר את הנושא, אליעד מביא דוגמה מעולם הכלים: כשיש לנו רכב, למשל, המשמש ככלי עבודה, אם יש בו תקלה, לרוב אנחנו לא ממהרים להחליף אותו מיד אלא בודקים האם ניתן לתקן אותו בצורה חסכונית ויעילה. בדומה לכך, גם עובד שנתפס כלא מתפקד או מקולקל, אינו בהכרח עובד שצריך לפטר מיד. ייתכן שיהיה זול, יעיל וחכם יותר להשקיע מאמץ בשיפור העובד, מאשר להחליפו בעובד חדש. האם תמיד משתלם להחליף עובד שלא מתפקד? אליעד מבהיר שלא תמיד החלפת עובד היא הפתרון הטוב ביותר, אפילו אם זו האופציה הראשונה שקופצת לראש. לעיתים, להשאיר את העובד ולמצוא דרכים להסתדר איתו או לשפר את ביצועיו עשוי להיות זול ואפקטיבי יותר בטווח הארוך. לדוגמה, יכול להיות משתלם יותר להסביר לעובד מה בדיוק נדרש ממנו, לתת לו הכשרה, לצעוק עליו או פשוט לקבל את המגבלות שלו, במקום לפטר אותו ולהתחיל מחדש את כל התהליך של גיוס, הכשרה והסתגלות של עובד חדש. איך לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי פיטורי עובדים? אליעד מדגיש כי ההחלטה לגבי פיטורים צריכה להיות מבוססת על בחינה מדוקדקת של כל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יעוץ למנהלים, פיטור עובדים, לפטר עובדים, בעיות עם עובדים, בעיות משמעת אצל עובדים, לנהל עובדים, בעיות בעבודה, ללמוד לנהל עובדים, יתרונות וחסרונות בכל דבר, אימון למנהלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עובד, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עובד, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, קואצר לזוגיות, קואצ'ר בתחום עובד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 21:56:42 - wesi1