... הם בעצם כלום בצורת משהו. בשלב זה האדם מבין
שהיש והאין הם בעצם ישות אחת ממש, שבה אין יותר הבדל בין קיום לחוסר קיום, והאדם מבין שהוא עצמו וכל המציאות הם צורה של ההוויה האחת הזאת. מהי החוויה של להיות ... להבין. אני מוכר מוצר, מה אני מוכר? תפיסת מציאות
שיש ואין זה אחד. אז איך אני אצליח למכור זאת? האדם מתנגד ואומר, שאין מה להבין וכו, אבל בגלל שגם אני עברתי את התהליך אני יכול לדעת מה הם ההתנגדויות. כול ... מקום נפרד משאר המקומות, וכל זמן נפרד משאר הזמנים,
יש אין סוף צורות. וכל הדברים האלה, ההוויה שלהם היא כלום. אבל עדיין יש לנו שניים, יש לנו אין סוף צורות, ואחדות אחת שהיא כלום. אבל זה עדיין שניים. יש ... יש וגם לתפוס מה זה ההפך של היש, שזה האין. יש לנו
יש או אין. ויש הוויה גדולה יותר שבה אין הפרדה בין
יש לאין. יש הוויה פרספקטיבה מציאות שבה אין הבדל יותר בין
היש לאין. אין שום הבדל בין כל מה שיש פה לכלום. וכן אפשר להגיד שגם המהות הזאת נפרדת ואפשר לומר שהיא רק צורה. האדם מגיע למצב שהמהות האחרונה שהגעת אליה, היא
שהיש והאין זה אחד, וכל מהות שתגיע אליה אתה תחווה שהיא אותו הדבר. יש מצב שאתה מתבונן לתוך היש ומכיר בקיומו של האין, אתה מצליח לחוות אותו כשלילה של יש. ואז ... הראשון שאין בו הבדל בין מהות לצורה, אין הבדל בין
יש לאין. אבל עדיין יש הפרדה בין המהות הראשונה שבה אין הבדל בין
יש לאין, לבין העולם שלנו שיש בו הבדל בין
יש לאין. למשל, יש שולחן ואין שולחן, זה
יש ואין , אבל גילינו שהמהות הראשונה היא גם של האין שולחן והיש שולחן, אז אין הבדל בין
יש לאין. הבנו בשכל שיש שכבה פנימית שבה אין הבדל בין
יש לאין, אבל הבנו את זה עדיין כשכבה, אבל אנחנו לא נמצאים רק שם, אנחנו נמצאים גם שם. אתה אומר, אני מוכן לקבל את זה שאני עשוי ממשהו שאין בו הבדל בין
יש לאין, אבל עדיין אני חווה הבדל בין
יש לאין. הספר הזה, אם את לומדת אותו, הוא מכריח את השכל שלך, להתחבר למשהו שהוא לא מסוגל להתחבר. כאילו נאמר שאי אפשר להבין, הספר הזה יכריח אותך להבין. האדם שואל, איך זה
שיש ואין זה אחד, ובכל זאת אני רואה דברים נפרדים? אבל מי שהוא חכם יותר, אומר, אבל זה לא יכול להיות
שיש ואין הם אחד. אם אני יגיד לך שזה ככה מבלי שתבין שזה לא יכול להיות, זה לא עוזר לך. אבל אם תבין שזה לא יכול להיות, ובכל זאת זה ככה, אז קבלת שכל נוסף. ... ומחוץ לזמן. שמהווה את הכל, שאין בה הבדל בין
יש לאין ושהיא הכלום. ואין הבדל בין המהות לצורה שלה. זה כמו להגיד שהספר והחדר הם ישות אחת. אם היית מבינה מה הוא הספר, היית מבינה שאת הספר והספר זה את. ...