אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יצירת התניה חיובית ✔טיפים למערכת יחסים, איך לא לקבל לא? איך לא להציע עזרה? איך לא להביע אהבה? יצירת התניה שלילית, יצירת כימיה, יצירת התניה שלילית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפים למערכת יחסים, איך לא לקבל לא? איך לא להציע עזרה? איך לא להביע אהבה? יצירת התניה שלילית, יצירת כימיה, יצירת התניה שלילית, יצירת התניה חיובית, שתילת מחשבה שלילית, תקשורת בין אישית, NLP
האם תמיד כדאי להציע עזרה לאנשים?

אנשים רבים חושבים שלהציע עזרה לאחרים זו תמיד פעולה חיובית ומועילה, אך אליעד כהן מסביר כי המציאות מורכבת יותר. ישנם מצבים שבהם הצעת העזרה לא רק שלא תועיל, אלא אף עלולה לגרום לתוצאה הפוכה. לפי אליעד, גם אם האדם השני לא תופס את הצעת העזרה בצורה שלילית, עצם העובדה שהעזרה לא אפקטיבית עלולה ליצור אצלו התניה שלילית ביחס אליכם.

לדוגמה, אם אתם אומרים לילדה שלכם שאתם אוהבים אותה בזמן שיש לה יום רע במיוחד, היא עשויה לחשוב שהאהבה הזו חסרת משמעות עבורה באותו רגע. למרות שהיא מבינה את הכוונה החיובית שלכם, נוצרת אצלה במוח התניה לפיה "האהבה שלהם לא באמת עוזרת לי." במצב כזה, בפעם הבאה שתביעו כלפיה אהבה או תמיכה, הזיכרון השלילי הזה עלול לפגוע באפקטיביות של הנתינה שלכם.

אליעד מחדד את הרעיון באמצעות דוגמה נוספת: אדם חולה שנמצא במצב קריטי וזקוק למיליון דולר, ואתם מציעים לו מאה שקלים בלבד. על פניו, זו פעולה חיובית, אך למעשה עלול להיווצר אצלו הרושם השלילי שהעזרה שלכם חסרת משמעות אמיתית. יותר מכך, הצעה זו עשויה אפילו להחליש את האפקט החיובי של כל הפעמים הקודמות שבהן הענקתם לו עזרה, כי הוא עלול להכליל ולחשוב ש"העזרה שלכם אף פעם לא מועילה באמת."

איך להימנע מיצירת התניה שלילית במערכת יחסים?

אליעד מדגיש שחשוב להיות מודעים לכך שבכל פעם שאתם מציעים משהו לאדם אחר, אתם עשויים ליצור התניה שלילית לא מודעת אצלו. אם אתם מבקשים ממנו משהו והוא מסרב, נוצרת אצלו התניה שלפיה הוא רגיל לומר לכם "לא", וכך בפעם הבאה שתבקשו, הוא יטה באופן אוטומטי להגיד "לא". לכן, לפי אליעד, עדיף שלא לשאול או לבקש דברים שעלולים לקבל תגובה שלילית אם אתם חושבים שזה עלול לקרות.

לדוגמה, אם מנהל מבקש מהעובד שלו לבצע משימה והעובד מסרב, נוצר נזק כפול: גם העובד לא ביצע את המשימה, וגם נוצרה אצלו התניה לסרב בעתיד לבקשות אחרות של המנהל. לכן, מנהל חכם ינסה להימנע מראש מלהציג בקשות שעלולות לקבל סירוב.

אליעד מציג דוגמה נוספת - "הילד שצעק זאב זאב": כאשר אומרים לאנשים שאם יעשו דבר מסוים תענישו אותם, אבל בפועל אינכם מקיימים את העונש, נוצרת אצלם התניה שלילית שלפיה המילה שלכם אינה משמעותית. וכך, כשבאמת תרצו שהם יקשיבו לכם בעתיד, הם לא יתייחסו אליכם ברצינות.

כיצד נכון להציע עזרה באופן שמחזק קשרים בינאישיים?

לפי אליעד כהן, כאשר אתם מציעים עזרה או מביעים תמיכה כלפי אדם אחר, כדאי לוודא תחילה שהעזרה שלכם אפקטיבית בעיניו, ושהוא באמת ירגיש שההצעה שלכם מועילה לו. אם לא, עדיף לא להציע כלל, כדי להימנע מיצירת התניה שלילית.

כמו כן, כאשר אתם מציעים עזרה או מבקשים משהו, כדאי לשדר לשני שאתם פתוחים לקבל גם את הסירוב שלו. לדוגמה, במקום לומר "תביא לי כוס מים, " עדיף לומר "אתה יכול להביא לי כוס מים...
עכשיו השאלה היא כזאת האם זה הגיוני זה טוב לא טוב כן טוב נגיד להציע למישהו עזרה בהנחה שרוצים לעשות לו טוב ובהנחה שרוצים להיות איתו בקשר טוב ונגיד אומרים לו אני אעזור לך במשהו האם זה טוב לא טוב כן טוב.

ש: זה תלוי אם הוא תופס את זה כיתרון או חיסרון.

אליעד: מה זה אומר?

ש: כחולשה או.

אליעד: הוא מדבר עכשיו אבל.

ש: יש אנשים שאומרים לעצמם אני אסתדר לבד אני לא צריך עזרה של אף אחד.

אליעד: בהנחה שזה לא מישהו שתפיסתית נגד עזרה, בהנחה שאותו בן אדם אמר לך אתמול אני שמח שעזרת לי אני שמח שעזרת לי אני שמח שאתה עוזר לי האם בעצם מחויב.

ש: השאלה האם זאת האמת.

אליעד: לא בהנחה שהוא גם מתכוון לזה אפילו האם מחויב שבעצם אם הוא יהיה באיזו בעיה זה הגיוני שתגיד לו אני אעזור לך.

ש: לא זה לא מחויב יכול להיות שאתמול עזרת לו משהו x והוא היה מבסוט ובפעם השנייה הוא יסתדר לבד תודה אני אסתדר לבד תלוי בבן אדם.

אליעד: האם יכול להיות שכשאתה תגיד למישהו אני אעזור לך אתה תגרום לו לאהוב אותך פחות יותר מאשר אם לא היית אומר לו את זה.

ש: כן יכול להיות.

אליעד: איך?

ש: מה הוא דוחף את האף שלו בעניינים שלי אני אסתדר.

אליעד: אז תחליף את הטרמינולוגיה יעזור לך למילה נגיד בעדך נגיד לאו דווקא על הטרמינולוגיה של יעזור לעזור במובן של מה אני צריך עזרה אני צריך שיעזרו לי לעזור לך זאת דוגמה זה לאו דווקא על הצורה של יעזור לך.

ש: מה למשל יש לו בעיה ואתה בא לעזור לו לתת לו תמיכה.

אליעד: נגיד הילדה שלך נגיד אומרת לך אני בבעיה אתה אומר לה אני כאן בשבילך אם את צריכה נגיד אוקי לא אמרת לה אני אעזור לה לא נדחפת לה לעניינים אמרת לה אני כאן בשבילך אם תצטרכי, האם יכול להיות מצב שהמשפט הזה שברמת מערכת היחסים ביניכם כדי שהיא תאהב אותך היה עדיף לך לא להגיד את המשפט הזה בא נחשוב בפשוט נגיד שאתה בבעיה אוקי ומישהו יגיד לך תקשיב אם תצטרך אני אעזור לך או אם תרצה אני אעזור לך או אם תרצה אני תומך בך או משהו כזה נגיד האם המשפט הזה יעשה לך יותר טוב או יותר רע.

ש: אז התשובה שלי היא כזאת אם אני אבין שהוא רוצה לעזור לי ורק הוא אומר את זה בנוסח אחר ואני כן יכול להסתדר לבד אז אולי זה.

אליעד: אבל המשפט הזה יעשה לך טוב או רע לך שיגידו אותו לך.

ש: יעשה לי רע.

אליעד: למה רע לך שמישהו אומר לך שהוא רוצה לעזור לך למה זה רע לך?

ש: כן אם אני מפרש את זה כדחיפת אף.

אליעד: בהנחה שזה לא דחיפת אף הוא אומר לך אני אוהב אותך תומך בך רוצה לפגוש אותך לא יודע משהו אני אעזור לך אתמוך בך משהו של הבעת אהבה לאו דווקא במובן של אמרת לעזור אז אתה נגדי אתה חושב שאני צריך עזרה לא מהכיוון הזה.

ש: כרגע מצטייר לי שברוב המקרים זה כנראה לא יגרום לי לאהוב אותו פחות.

אליעד: נכון אבל השאלה היא האם זה יגרום לך לאהוב אותו יותר?

ש: תלוי מה הקרבה שלך לאותו בן אדם.

אליעד: את רוצה את לענות מה הייתה השאלה?

ש: אם אני מציעה למישהו עזרה האם זה יכול לגרום למצב שהוא ירגיש מזה רע.

אליעד: לא שהוא ירגיש מזה רע שאת אסטרטגית בהנחה שאת רוצה שהוא יאהב אותך עדיף לך לא להציע לו עזרה, את רוצה שמישהו יאהב אותך סבבה ועכשיו יש סיטואציה מסוימת ונגיד הוא באיזו בעיה ואת יכולה להגיד לו תקשיב אם תצטרך אני אעזור לך או אם תרצה אני אעזור לך או אני בעדך או אני אשמח שתצליח או תעדכן אותי אחרי שתצליח לא יודע משהו, השאלה היא האם זה תמיד יעשה לו טוב האם יכול להיות שיש מקרים שזה יעשה לו רע.

ש: כי לפעמים הוא יכול לפרש את זה כלמה את בכלל אומרת לי את זה אנחנו קרובים זה ברור מאליו.

אליעד: מה בהנחה שהוא לא יפרש את זה בלמה את אומרת לי את זה זה ברור מאליו בסדר אז בא נראה מה אנחנו בטוחים.

ש: זה מצריך מהבן אדם להיות בסוג של פגיעות ופתיחות.

אליעד: איזה פגיעות ופתיחות?

ש: אם אתה צריך לעזור לו במשהו אז יש לו איזו בעיה נכון והוא צריך לפתוח את זה.

אליעד: תתעלמי מהמילה לעזור המילה לעזור זה לבוש את אומרת לו וואלה אני אשמח שתצליח במבחן לא יודע מה בסדר יש לי מבחן קשה אני אשמח שתצליח במבחן או אני מחזיקה לך אצבעות שתצליח במבחן, בסדר לא אמרת לו לעזור לך לא כלום אמרת לו אני מחזיקה לך אצבעות שתצליח במבחן שתצליח בטסט היום סבבה זה הכל, עכשיו אז האם יכול להיות מצב איך זה ישפיע על השומע האם זה יגרום לו לאהוב אותך יותר פחות או שזה תלוי במשהו אחר נגיד או שיש מקרים כאלה ומקרים כאלה.

ש: יכול להיות שהוא מרגיש איזה לחץ זה מלחיץ לפעמים זה מלחיץ כשאומרים לך כזה דבר גם משהו חיובי כאילו זה לוחץ אותך להצליח.

אליעד: בהנחה שהוא לא לחוץ שהוא לא נלחץ מזה שאמרת לו הוא מספר לך היה לי יום מאוד רע בעבודה ואת אומרת לו אני מבינה אותך בסדר הוא לא הלחצת אותו בסדר, מה מחויב לנו מה מחויב מחויב שאם אתה רוצה שמישהו יאהב אותך הוא צריך לחשוב שעשית לו טוב האם זה מחויב מחויב, זאת אומרת אם תעשה לו רע הוא לא יאהב אותך נכון, עכשיו ברגע שאתה מעניק למישהו אתה מעניק לו אומר לו אני אתמוך בך אני אעזור לך אתה מעודד אותו מה שזה לא יהיה לא משנה עכשיו בלבוש הספציפי על פניו אתה עושה לו טוב בן אדם רוצה שיעזרו לו על פניו נכון אלא אם כן הוא נגד זה שיעזרו לו ואסור לך להגיד לו אני אעזור לך אבל בגדול אנשים בעד זה שיעזרו להם אני בעדך אני מפרגן לך מה שזה לא יהיה נכון עד כאן נכון אוקי.

עכשיו האם יכול להיות שזה יעשה לבן אדם השני רע אז בא נניח שלא בא נניח שאם אתה מביע בא נניח שאם אתה אומר למישהו תקשיב אני אעזור לך אז גם אם הוא לא רוצה את העזרה עדיין זה עושה לו טוב לדעת שהוא יכול לסמוך עליך אבל באיזה מקרה לך לא כדאי להגיד לו אני אעזור לך באיזה מקרה.

ש: שהוא יחשוב שכתוצאה מהעזרה.

אליעד: בהנחה שהוא לא ירגיש רע שים לב בא נחדד את זה, בא נניח ככה אתה מביע אהבה כלפי מישהו בא נניח שזה לא עושה לו רע ועדיין אם אתה רוצה שהוא יאהב אותך עדיף לך לא להגיד לו את זה בהנחה שזה לא עושה לו רע אם זה עושה לו רע אז ברור שעדיף לך לא להגיד לו את זה אבל בהנחה שזה לא עושה לו רע באיזה מקרה עדיף לא לבטא אהבה או נתינה למישהו גם במידה וזה לא עושה לו רע. רגע היא אומרת עכשיו מה את אומרת?

ש: אולי כשאתה כל הזמן עושה את זה ואתה לא יודע אם הוא אוהב אותך או לא.

אליעד: שמה?

ש: אם אתה רוצה שהוא יאהב אותך.

אליעד: כן נכון.

ש: אם אתה כל הזמן עושה את זה.

אליעד: כל הזמן עושה מה?

ש: כל הזמן אתה מציע לו עזרה אתה אומר לו שאתה תהיה שם בשבילו ותעשה את זה שוב אז מה זה משנה.

אליעד: אבל יכול להיות שמה איך נדע?

ש: אם הוא אוהב אותך או לא.

אליעד: נכון ואם לא תגיד לו את זה אז האם זה יגרום לו פחות לאהוב אותך כי אמרת לו אני אעזור לך זאת השאלה לא איך אתה תדע אתה לא צריך לדעת.

ש: לא פחות אבל זה לא יגרום לו יותר.

אליעד: אז אני שואל באיזה מקרה זה יגרום לו פחות באיזה מקרה למרות שזה לא יעשה לו רע עדיין עדיף לך לא להגיד לו את זה בהנחה שאתה רוצה שהוא יאהב אותך למרות שזה לא עושה לו רע.

ש: יאהב אותך יותר או אותה אהבה.

אליעד: אתה רוצה שמישהו יאהב אותך יותר ואתה אומר לו משפט חיובי שב - default זה אמור לעשות לו טוב אבל בא נניח שהמשפט הזה המחויב שלנו בשאלה שזה לא עושה לו רע בטוח שהוא לא ירגיש רע מהמשפט הזה ועדיין לך היה עדיף לא להגיד לו את זה לא בגלל שזה עשה לו רע אלא מסיבה אחרת.

ש: עדיף לך זה אומר שאתה תרגיש טוב מזה?

אליעד: לא כדי שהוא יאהב אותך עדיף לך לא להגיד לו את זה למרות שאתה יודע שזה לא יעשה לו רע וזה אפילו יעשה לו טוב בסדר.

ש: הוא ירגיש את החיסרון של זה אם לא תגיד לו את זה הוא ירגיש את החיסרון של התחושה שאתה תמיד איתו ואז הוא יביע כלפיך יותר אהבה כי הוא ירצה את זה שוב.

אליעד: אז שנייה זה משהו אחר את אומרת אם אתה אומר לו את זה יותר מדי ואז הוא לא מרגיש שזה חסר לו ואז אם לא תגיד לו את זה הוא ירגיש שזה חסר לו אבל גם יכול להיות לצד השני שהוא ירגיש אתה לא איתי אתה לא תומך בי איפה נעלמת שיש איזה יתרון וחיסרון, אוקי בא נאמר שיש משהו יותר מתוחכם מה שיותר מתוחכם זה עובד ככה אם מציע למישהו נגיד עזרה ומדובר במקרה שזה לא עושה לו רע שהצעת לו עזרה אבל הוא בראש שלו חושב שהעזרה שלך לא תעזור לו, אוקי במקרה כזה הצעת לו עזרה היה לו נחמד שהצעת לו עזרה לא עשה לו רע שהצעת לו עזרה אבל העזרה שלך הוא חשב שהיא לא עוזרת לו ואז אתה בעצם יוצר לו התניה שהעזרה שלך לא עוזרת לו ואז גם כשאתה תרצה לעזור לו פעם הבאה הוא כבר בראש יש לו פקודה העזרה שלו לא עוזרת לי.

דוגמה עכשיו נגיד הילדה שלך מרגישה רע ואז נגיד רע לה ואז אתה אומר לה אנחנו אוהבים אותך, אוקי אז על פניו זה משפט שעושה לה טוב לשמוע את זה אבל נניח נגיד שבאותו יום היה לה יום רע ואז היא אומרת מה זה עוזר לי שהם אוהבים אותי אז בראש שלה נכנסה התניה שאומרת זה שהם אוהבים אותי זה לא נותן לי כלום, עכשיו מה האמת שנגיד שזה נותן לה משהו ונגיד שבסיטואציות אחרות זה נותן לה משהו אבל בסיטואציה הזאת זה לא נתן לה ואז ממילא נוצרה לה התניה שגם פעם הבאה כשתגיד לה נגיד אנחנו תומכים בך אוהבים אותך מה שזה לא יהיה יש לה כבר זיכרון שהמשפט הזה אין לו משמעות שהמשפט הזה לא נותן לה משהו. אתה הבנת את זה מה הבנת ולכן זה אומר שזה כמו לא לבזבז תחמושת סתם אתה בא לעשות למישהו טוב אבל אם אתה יודע או חושב שהוא לא יהנה מהטוב הזה אז גם עלולה להיווצר לו התניה שלילית לא שהוא יחשוב עליך דבר שלילי אלא שהוא יחשוב עליך דבר שלילי.

מה זאת אומרת שלילי הוא לא יחשוב שעשית לו רע שהצעת לו עזרה אבל בראש שלו נוצרת לו התניה זה שהוא מציע לי עזרה זה לא עוזר לי ואתה לא רוצה שהוא יחשוב עליך שזה שאתה מציע לו עזרה זה לא עוזר לך.

ש: עוזר לו.

אליעד: לא עוזר לו כן ולכן.

ש: מסובך.

אליעד: אז מה?

ש: לא זה נראה לי אפשר לפשט את זה אפשר לעשות את זה יותר פשוט.

אליעד: כן מאוד פשוט אתה רוצה כמה דברים כשאתה נגיד אומר לילדה שלך נגיד שאתה אוהב אותה נגיד אוקי אתה בעיקרון גם אומר את זה בשביל עצמך אבל גם נגיד האם זה עושה לה טוב עושה לה טוב בהנחה שאתה רוצה שהיא תאהב אותך.

ש: אוקי מזה זה מתחיל.

אליעד: עכשיו אז אתה אומר לה נגיד שאתה אוהב אותה וזה עושה לה טוב והיא אומרת הוא אוהב אותי אני אוהב אותו נגיד אבל מה קורה אם יש לה יום מאוד רע אז אוקי נגיד שהיה לה יום מאוד רע ואז אתה אומר לה אני אוהב אותך הכל בסדר אבל בא נגיד שהיה לה יום מאוד רע ואם אתה תגיד לה אני אוהב אותך היא תגיד זה לא עוזר לי שאתה אוהב אותי, עכשיו כשהיא אומרת בראש שלה אפילו כשהיא אומרת זה לא עוזר לי שאתה אוהב אותי היא מתכוונת להגיד בסיטואציה הזאת אבל זה יוצר לה התניה שזה לא עוזר לה שאתה אוהב אותה ואתה לא רוצה שהיא תחשוב שזה לא עוזר לה שאתה אוהב אותה, אתה רוצה שלה תהיה פקודה בראש אם הוא אוהב אותי זה טוב ולכן אל תציע עזרה יש היבט שאומר אל תציע עזרה איפה שהעזרה שלך לא יכולה לעזור.

במובן מסוים הצעת עזרה זה נחמד אבל במובן אחר העזרה שלך לא יכולה לעזור ומאחר שהיא לא יכולה לעזור אז אתה יוצר לבן אדם השני התניה שהעזרה שלך לא עוזרת ואז אתה מוריד מהערך של העזרה שלך, בן אדם נגיד חולה הוא עומד למות צריך כסף מיליון דולר ואתה אומר אני אתן לך מאה שקל עכשיו זה נחמד אבל מצד שני אתה בעצם יוצר לו התניה בראש תקשיב זה שאני נותן לך כסף אין לזה משמעות כאילו ואז יותר מזה גם יכול להיות שגם כל הפעמים שנתת לו כסף יאבדו את המשמעות שלהם כי הוא יגיד הנה הוא בא לתת לי כסף וזה לא עוזר לי ואז המשפט הזה יכול לדרוס את הפעמים הקודמות שהוא נתן לי כסף זה עזר לי.

ש: גם לא כדי להגיד לו תשמע הייתי רוצה מאוד לעזור לך אבל אני לא יכול לעזור לך כי אז גם יכולה להיווצר התניה.

אליעד: נכון זה ברור מה שאני בא להגיד זה לא ברור מאליו שכשנותנים למישהו מעניקים שזה בהכרח טוב לפעמים צריך לדעת לא לעשות את זה במקומות שזה לא יתלבש נכון כדי שלא תיווצר לו התניה שלילית ביחס אליך לנתינה שלך.

ש: יש אלטרנטיבה כאילו במקום לא לעשות כלום כן לעשות משהו?

אליעד: לא תמיד אתה יכול לעשות אתה צריך לבדוק מה אתה כן יכול לעשות אולי לפעמים להגיד למישהו אין מה לעשות אולי זה הפתרון כאילו אולי הוא רוצה לשמוע ואולי יעשה לו יותר טוב שתגיד לו אין מה לעשות כי אז זה יעזור לו לקבל את המצב שלו גם זאת אופציה. עכשיו באותו עניין דומה לזה מה בעצם המהות שאמרנו המהות אמרנו אל תגרום לבן אדם שתהיה לו איזו התניה שלילית כלפיך אוקי באותו עניין בדיוק כשאתה מציע למישהו משהו אתה לא רוצה בהנחה שאתה רוצה שהוא יאהב אותך אתה לא רוצה שתיווצר לו התניה שלילית ביחס אליך, מה זה אומר לדוגמה אם נגיד אתה אומר לעובד שלך סתם נמציא עובד אתה אומר לעובד שלך תעשה ככה וככה...
פרספקטיבות לבטא אני נמשך אליה איזון להתלבש נכון להיות מודע ברור מאליו לענות שאלה חינוך אופציה nlp אהבה איך לא להביע אהבה איך לא להציע עזרה איך לא לקבל לא התניה התניה שלילית התניות חיוביות חשיבה שלילית טיפים טיפים למערכת יחסים יחסים יצירת התניה יצירת התניה חיובית יצירת התניה שלילית יצירת כימיה כימיה לא להביע אהבה לא להציע עזרה לא לקבל להביע להביע אהבה להציע להציע עזרה לחשוב שלילי לקבל לא לשתול מחשבות מחשבה מחשבה שלילית מחשבות מחשבות שליליות מערכות יחסים מערכת מערכת יחסים נלפ עזרה שלילי שליליות שתילת מחשבה שתילת מחשבה שלילית שתילת מחשבות תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורתיות
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
... לפיהן א מיניות או נטיות מיניות אחרות הן מולדות וקבועות, אליעד טען שניתן להפוך אדם א מיני למיני או להפך. התהליך מבוסס על הבנת ההתניות הפסיכולוגיות והמשמעויות שהאדם נותן למיניות. יצירת התניה חיובית: לחבר את המיניות למשמעויות חיוביות, כמו תחושות של קרבה, אינטימיות, אהבה או ערך ... מנגנונים פסיכולוגיים, שכן המיניות מבוססת על משמעויות שהאדם מייחס לה ולא על צורך הישרדותי. שיטות להפיכת אדם א מיני למיני בדיון על הדרכים להפוך אדם א מיני למיני, הוצגו מספר גישות: יצירת התניה חיובית: קישור מין למשמעויות חיוביות הקיימות אצל האדם, כך שיפתח משיכה אליו. נטרול ...
זוגיות / אהבה / מערכת יחסים זוגית - האם בן זוגך מתאים לך? האם הזוגיות שלך טובה?
... אהבה מערכת יחסים זוגית - האם בן זוגך מתאים לך? האם הזוגיות שלך טובה? אחת מהשאלות הנפוצות ביותר היא, האם בן הזוג שלי מתאים לי? כיצד ניתן לדעת? תשובה: לכל מערכת יחסים זוגית יש את המטרה שלה. הדרך היחידה לדעת האם בן הזוג שלך מתאים לך, היא על ידי שהאדם יושב ... שהמטרה והתכלית של הקשר הזוגי ברורה לאדם, לאחר מכן על האדם לנסות לראות האם יש התאמה בין התכלית שאליה הוא רוצה להגיע, לבין המערכת הזוגית. יתכן שבן הזוג הוא טוב, אך מערכת זוגית איתו לא תוביל את האדם אל המטרה שאליה הוא רוצה להגיע. זא גם אם יתברר לאדם שבן הזוג שלו אינו מתאים לו, אין זה בהכרח משום שבן הזוג אינו טוב וכיוב, אלא זה משום שמערכת היחסים הזוגית איתו, לא תוביל את האדם להיכן שהוא עצמו רוצה להגיע. איך בודקים? על האדם לקחת את כל מה שהוא יודע על בן הזוג, ולשאול את עצמו: האם על סמך מה שאני יודע על בן הזוג עד כה, האם נראה לי שמערכת יחסים זוגית איתו תוביל אותי להיכן שאני רוצה להגיע? האם תכונות האופי והמהות של בן הזוג תאפשר לי לנהל איתו מערכת יחסים זוגית טובה? אם אין לאדם תשובה לשאלה הזאת, עליו לנסות לחקור טוב יותר 2 דברים. 1 - לנסות ... לנסות לקבל מידע נוסף רלוונטי על בן הזוג. כאשר האדם ברור לו מה הוא רוצה מעצמו + מיהו בן הזוג שלו, זאת הדרך היחידה לדעת האם המערכת הזוגית מתאימה. יש לחדד את העניין ולומר, כי כל הנל הוא רק מקרה פרטי של החיים עצמם. כל קשר שיש לאדם עם כל דבר בעולם = מערכת יחסים זוגית. הדרך לבחון האם הקשר של האדם לדבר כלשהו, האם הוא טוב או לא, היא אותה הלוגיקה הנל. ...
זוגיות / בדידות - ביחד אבל לבד! ממה נובעת בדידות בתוך מערכת יחסים זוגית?
... בדידות - ביחד אבל לבד! ממה נובעת בדידות בתוך מערכת יחסים זוגית? מערכת יחסים זוגית. בדידות בתוך זוגיות. למה אדם מחפש ... בודדים. ישנם אנשים שנמצאים בחברת משפחתם, אך מרגישים בודדים. השאלה: מהי מהותה של הבדידות של אדם שנמצא בתוך קשר זוגי ומערכת יחסים כלשהי? תשובה: מהותה של הבדידות של אדם שנמצא ... לנפש האדם יש רצונות משלה. כאשר האדם מתעלם מהרצונות הפנימיים שלו, הוא תמיד ירגיש רגש של מועקה בדידות עצבות, גם אם הוא יהיה במערכת יחסים זוגיות וכולי. מה באמת האדם מחפש בתוך תוכו? ... עם השלם, תמיד האדם ירגיש חסר. האדם מרגיש חסר של השלמות. שלמות = אין חסר. מתוך הרצון הזה נובע הרצון של האדם לזוגיות ולאהבה. מערכת יחסים זוגית מאפשרת לאדם לטעום מעט מהטוב האין סופי ... כאשר התחושה הזאת חסרה לאדם = האדם מרגיש רחוק מהמציאות = פירוד ריחוק = בדידות. לא משנה מה יעשה האדם, ולא משנה באיזו מערכת יחסים זוגית הוא ימצא, תמיד הוא ירגיש שחסר לו משהו. ... נמצא ממש כרגע באחדות מוחלטת איתה. כל זמן שאין לאדם את נקודת המבט הזו, הוא תמיד ירגיש בדידות כנל. לסיכום: תחושת בדידות בתוך מערכת יחסים זוגית, מזכירה לאדם להמשיך לחפש את האהבה ...
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
... ילדים מערכת החינוך הורים וילדים למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? ילדים מטבעם אוהבים ללמוד, כי כל דבר חדש הוא עבורם חוויה של למידה ... במקום לעורר את שמחת הגילוי הטבעית אצל הילד, מערכת החינוך גורמת לו להרגיש משועמם, מדוכא, ואף סובל. מדוע מורים עצמם לא נהנים ללמד? הסיבה המרכזית לכך שילדים לא נהנים מהלימודים ... עצמו ויודע כיצד להתמודד עם החסרונות והתכונות השליליות שבתוכו, הוא יוכל לעזור לתלמיד לעשות את אותו הדבר. האם ביטחון עצמי הוא דבר חיובי? לפי אליעד, ביטחון עצמי הוא לא בהכרח דבר חיובי. אנשים חושבים שצריך שיהיה להם ביטחון עצמי, אך גם חוסר ביטחון עצמי הוא תכונה חשובה. למשל, חוסר ביטחון עצמי הוא זה שמונע מאדם ... תפקיד המחנך הוא לא לפתח אצל הילד רק תכונות חיוביות אלא לעזור לו לבטא את כל התכונות בצורה מאוזנת. אם יש לאדם רק ביטחון עצמי בלי איזון של ספקות בריאים, זה עלול לגרום לו לבצע ... את התחושה שהרע הוא בלתי נסבל או לא לגיטימי. המחשבה שהמציאות אמורה להיות מושלמת כל הזמן היא השקר הגדול שגורם לאנשים להיות אומללים. אדם צריך להיות מסוגל להסתכל על המציאות כפי ...
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
... עצמו באמונות או בחוויות סובייקטיביות כאילו הן אמת מוחלטת, הוא למעשה מונע מעצמו התפתחות והבנה עמוקה יותר של המציאות ושל עצמו. אליעד מדגים זאת באמצעות האדם שנולד לתוך מערכת אמונות מסוימת, כמו אמונה דתית או תרבותית, ומתחיל לראות את העולם כאילו זו האמת היחידה האפשרית. במצב כזה, הוא ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
... רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ... כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר. האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת? השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת החינוך נמצאת בתהליך של התדרדרות. אליעד מסביר שלמעשה ההתדרדרות הזו עשויה להיות חיובית, משום שהקונספט הנוכחי של החינוך הוא עצמו שגוי מיסודו. התדרדרות המערכת עלולה להביא בסופו של דבר להחלפת הקונספט ... במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה בתוך המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם בצורה הפוכה: אם נצליח לשפר את איכות החינוך, המערכת תהפוך ליעילה יותר ותישמר את המבנה הנוכחי, ... להחליף לגמרי את שיטת החינוך, עליו להתקדם במהירות בכיוון זה. כך ניתן לעבור במהירות לשלב הבא, ללא התמהמהות או עצלות. מהו הקונספט החינוכי הנכון וכיצד ניתן לשפר את מערכת החינוך? אליעד כהן טוען שאין שום קונספט ... מסביר שהאדם בדרך כלל שואף לממש את רצונותיו, ואם היה מקבל את כל מה שהוא רוצה, בסופו של דבר הוא היה מגיע למצב שבו אין לו יותר רצונות. אליעד טוען שזה דווקא מצב חיובי, שבו האדם מרגיש שהוא השיג את הכל ואין לו ... כשאדם מממש את כל רצונותיו, הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם ... אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו להתפתח, להתקדם, להשתפר, אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות. האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת? השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי הקונספט של חינוך במתכונתו הקיימת הוא שגוי מיסודו. קריסת המבנה הנוכחי עשויה לעודד אנשים לחפש אלטרנטיבות חדשות לגמרי. אם המערכת נחלשת, אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק לשפר שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא אולי תיהפך ליעילה יותר, ועל ידי כך ... לדעתו, כל אחד צריך לקדם את מה שהוא חושב שנכון ולמהר להגשים את רצונו. אם אדם משוכנע שצריך לשפר את איכות המורים, שילך ויעשה זאת בכל הכוח. אם אדם אחר חושב שדווקא מערכת החינוך צריכה להתפרק, שילך לכיוון הזה. ... למהר ולהגשים אותם עד כמה שניתן, כדי להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם ... הנושא הספציפי הזה הבנו אותו? ש: יש לי בהקשר הזה של ההתפתחות. אליעד: כן אוקי. ש: אני לא יודעת אם זה שייך אבל אולי כן. אליעד: תכף נחליט אם כן או לא. ש: לגבי מערכת החינוך שבעצם יש טענה שמערכת החינוך צריכה לשנות צורה בעצם היא לא מתפתחת אלא יש התדרדרות. אליעד: התדרדרות לכיוון חיובי, מה חיובי בזה שמערכת החינוך מתדרדרת כי הקונספט של החינוך הוא ... את כולו בבת אחת. מה הם אומרים הם אומרים בואו נחליף את צורת הלימוד אבל בכלל צריך להחליף את הרעיון של השכל שלך צריך להחליף אותו אז ההתדרדרות הזאת הולכת לכיוון חיובי כי יותר ויותר לא רוצים ללמוד ואז זה מקרב ...
גלעד שליט, לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר, מדינת ישראל, החמאס, גלעד שליט בשבי, הסכם שלום, אחרית הימים
גלעד שליט, לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר, מדינת ישראל, החמאס, גלעד שליט בשבי, הסכם שלום, אחרית הימים
... משמעיים. השיקול הראשון הוא כמובן, ההסכם שנעשה עם גלעד שליט, והאם נכון לעמוד בהסכם הזה. הוא טוען שמערכת השיקולים הפנימיים של המדינה לא תמיד מתואמת עם האינטרסים המדינתיים האמיתיים, ולכן יש לבחון את כל הממדים של הסיטואציה. בהקשר זה, אליעד ... שבו כל צד מייצג את הכוחות השונים - הטוב והרע, הכוח והכיבוש. זהו חיבור פנימי עמוק שמביא את כל המערכת הזאת להיבטים אישיים. לסיום, אליעד מסכם את ההרצאה בכך שהוא שואל את המאזינים אם הם מבינים שהסבל או הבעיה שבפניו עומדים, הם בעצם תוצאה ...
אהבה, זוגיות, קשר זוגי, התאמה זוגית, יחסים זוגיים, תקשורת זוגית, אהבה בזוגיות, אהבה זוגית, חוסר אהבה עצמית, חלק 2
אהבה, זוגיות, קשר זוגי, התאמה זוגית, יחסים זוגיים, תקשורת זוגית, אהבה בזוגיות, אהבה זוגית, חוסר אהבה עצמית, חלק 2
... זוגיות, קשר זוגי, התאמה זוגית, יחסים זוגיים, תקשורת זוגית, אהבה בזוגיות, אהבה זוגית, חוסר אהבה עצמית, חלק 2 מה זה אומר לאהוב את עצמך בזוגיות? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את ... אהבה עצמית נחשבת למפתח המרכזי בכדי לאהוב את מערכת היחסים הזוגית ולממש אותה באופן בריא ויציב. כיצד ניתן לבחור בין בני זוג? אליעד מציע שיטה שבה על האדם לשאול את עצמו ... לאהוב את עצמנו קודם, וחשוב להבין כי גם בתוך מערכת זוגית יימשכו אתגרים, וכי האידיאל של זוגיות מושלמת הוא לא בהכרח ריאלי. מה קורה כאשר האדם לא אוהב את עצמו? במהלך ההרצאה, ... אנחנו לא יכולים למלא את כל הצרכים שלנו דרך מערכת יחסים אחת. האם תחושת החיסרון נעלמת בזוגיות? המסר של אליעד הוא שהחיסרון הפנימי לא נעלם גם בזוגיות. כאשר אנחנו חיים ... או לא מסופקים במידה מסוימת. הוא מסביר כי כל מערכת יחסים מלווה בחסרונות, וכשאנו מנסים לברוח מהם, אנו לא מתמודדים עם המציאות כפי שהיא. רק כאשר נלמד לאהוב את החסרונות ...
כעס ועצבים, ניהול כעסים, אלימות, התנהגות אלימה, חינוך ילדים, חרטה, ייסורי מצפון, הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, כיפת ברזל
כעס ועצבים, ניהול כעסים, אלימות, התנהגות אלימה, חינוך ילדים, חרטה, ייסורי מצפון, הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, כיפת ברזל
... - ההתפרצויות, האלימות, הפגיעה ביחסים ובמשאבים. אליעד מדגיש שוב ושוב שהבעיה המרכזית היא לא הכעס עצמו, אלא המחיר שמשלמים ... מכך שהריב עלול לגרום לאובדן של כסף, מערכות יחסים , או משאבים אחרים. כדי להמחיש זאת, אליעד משתמש בדוגמה מעשית: אם אדם אומר הכעס עולה ... לכעוס בהתאם לרצונך, ללא חשש מתוצאות שליליות. במקום ללמד אנשים לשלוט בכעס או להדחיק רגשות, אליעד מציע פתרון עמוק יותר - לבנות ... הוא משתמש במונח כיפת ברזל כדי להדגים מערכת הגנה פנימית, שמטרתה לא רק למנוע פגיעה אלא גם למנוע כל נזק רגשי. הוא מתאר זאת בצורה מטפורית: דמיינו מערכת הגנה כל כך משוכללת, שכאשר יורים עליך (מתעצבנים עליך, תוקפים אותך, מבקרים אותך), ...
זוגיות, אהבה זוגית, מערכת יחסים זוגית, חיפוש זוגיות, זוגיות רוחנית, רצון בזוגיות, מערכת זוגית
זוגיות, אהבה זוגית, מערכת יחסים זוגית, חיפוש זוגיות, זוגיות רוחנית, רצון בזוגיות, מערכת זוגית
... אהבה זוגית, מערכת יחסים זוגית, חיפוש זוגיות, זוגיות רוחנית, רצון בזוגיות, מערכת זוגית מהי זוגיות ומה אנחנו מחפשים בה? במהלך השיחה, נעסוק בשאלה מהי ... מתוך מקום של חיבור פנימי ולא תלות. מהם היסודות לזוגיות בריאה? בהמשך, השיחה נוגעת בשאלה מה באמת חשוב במערכת זוגית. אחד הדוברים מציין כי מה שבסופו של דבר משפיע על מערכת זוגית הוא השיחה שבין בני הזוג. הוא טוען שהרבה אנשים מחפשים זוגיות ... מסכמים את השיחה בטענה שלא כל אחד באמת זקוק לזוגיות מבחינה רגשית או פיזית. הם מבהירים כי מה שצריך להיות במערכת זוגית הוא לא חיפוש אחר פתרון לכל בעיה פנימית, אלא מקום שבו שני אנשים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפים למערכת יחסים, איך לא לקבל לא? איך לא להציע עזרה? איך לא להביע אהבה? יצירת התניה שלילית, יצירת כימיה, יצירת התניה שלילית, יצירת התניה חיובית, שתילת מחשבה שלילית, תקשורת בין אישית, NLP
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יצירת התניה חיובית, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יצירת התניה חיובית, איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, מאמן קריירה, טיפול הוליסטי בתחום יצירת התניה חיובית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6738 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 03:46:57 - wesi1