... לנפשו, עליו לנסות לחפש את האמת באשר היא, בלי שקיומה יהיה תלוי בשכל ובהיגיון ובסיבה כלשהי. ובפועל זה אומר, שעל האדם לקחת את כל
הידיעות שלו, ולנסות להוציא אותן להורג אחת אחת. ובפועל זה אומר, שעל האדם לקחת כל דבר שהוא בטוח בו, ולשאול את עצמו, האם זו אכן אמת מוחלטת? או שמא כל האמת הזאת, עומדת על כרעי ... עצמו. ובגלל שהאדם מפחד לשחרר את האחיזה שלו בכל האמונות שלו, לכן הוא משקר את עצמו שהוא בטוח בדעות שלו, למרות שבתוכו הוא יודע שכל
ידיעותיו הן מבוססות על אמונה. ובגלל השקר הזה, האדם נשאר בטיפשות שלו, ולא מבין את המציאות באמת, ועל ידי זה האדם גם סובל באמת. ועל האדם לחפש בתוכו את אותה ידיעה, שקיומה לא תלוי בשום דבר. כי האדם יודע הרבה דברים. וכל
הידיעות שאותן יודע האדם, הן רק לבושים שונים, של ידיעה אחת ראשונה ובסיסית, שאותה האדם תמיד יודע. והידיעה הזאת, היא המהות של כל הדברים. וכל
הידיעות , הן לבושים שונים, של ידיעת המהות של המציאות. ומי שרוצה להבין את עצמו באמת, דהיינו, לגלות מה באמת הוא יודע, כידיעה בסיסית של כל
הידיעות שלו, לשם כך עליו לערער ולעקור מהשורש את כל מה שהוא יודע. דהיינו, על האדם לקחת כל דבר שהוא יודע אותו, ולנסות לעקור ולהפוך את הידיעה הזאת, ולבדוק האם ניתן לעקור אותה. ...