אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טרדות ✔טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
איך לטפל בפחד של ילד לעלות לבד לקומה שנייה?

כאשר ילד מפחד לעלות לבד לקומה השנייה בבית, כמו במקרה בו נכד מפחד בגלל דמיונות על מפלצות או יצורים מפחידים שנמצאים למעלה, ישנן מספר דרכים מפורטות וברורות לגשת ולטפל בנושא. אליעד כהן מסביר שצריך לנתח את המצב במספר שלבים חשובים ומדויקים, תוך שימוש בדוגמאות ברורות.

איך להבין ממה הילד באמת מפחד?

אליעד כהן מדגיש שתחילה יש להבין מדוע הילד פוחד לעלות לבד. יכול להיות שהילד באמת מאמין שיש סכנה בקומה השנייה (למשל מפלצות או יצורים דמיוניים), או שהוא חושש מסיבה אחרת, כמו חוסר ביטחון להיות לבד. לדוגמה, כששואלים את הילד למה הוא מפחד, חשוב להקפיד לשאול בצורה נקייה ואמיתית ללא ניסיון לדחוף אותו לצד מסוים. אם יש לך אינטרס שהילד יפסיק לפחד, הוא עלול להרגיש זאת ולחשוב שאתה בעצם לא באמת מקשיב לו ולא באמת אכפת לך מה הוא מרגיש, ולכן הוא עלול לסרב לשתף פעולה.

למה חשוב לגרום לילד להרגיש קצת רע עם הפחד?

אחת השיטות שאליעד כהן מציג היא ליצור לילד מוטיבציה להיפטר מהפחד על ידי כך שירגיש קצת רע עם העובדה שהוא מפחד. למשל, אם הילד תמיד זקוק לליווי בעלייה לקומה השנייה, אפשר לעודד אותו להתמודד בעצמו עם סיטואציות שבהן הוא צריך להשיג משהו שנמצא למעלה, ולהבהיר לו בעדינות ובצורה לא ישירה שהוא מפסיד משהו בכך שהוא מפחד. אליעד מסביר שיש להימנע מלהשפיל אותו או להוריד את הביטחון העצמי שלו לגמרי, אלא לעשות זאת בחוכמה, באופן כזה שהילד יבין שהוא מפספס משהו בגלל הפחד, וכך ירצה לפתור את הפחד בעצמו.

למה חשוב לטפל בפחדים נוספים של הילד?

אליעד כהן מסביר כי בדרך כלל לילדים יש יותר מפחד אחד, ולכן הדרך היעילה לטפל בפחד ספציפי היא קודם כל לעזור לו להתמודד עם פחדים אחרים ופשוטים יותר. לדוגמה, אם הילד מפחד לעבור כביש, מפחד מחושך או מפחד מדברים יומיומיים פשוטים יותר, עדיף קודם לטפל באלה. ברגע שהילד מתחיל להתמודד ולהתגבר על פחדים קטנים יותר, הוא מפתח מיומנות התמודדות שתאפשר לו בעתיד להתמודד גם עם הפחד הגדול יותר - במקרה זה, הפחד מעלייה לקומה שנייה. ככל שהילד יהיה מיומן יותר בהתמודדות עם פחדים, כך יהיה לו קל יותר להתמודד גם עם הפחד המסוים הזה.

למה הכרחי ללמד את הילד להבין את רגשותיו?

אליעד מדגיש עוד נקודה מהותית, שאינה נוגעת ישירות רק לפחד אלא למבנה האישיות הכללי של הילד - יש לעודד את הילד להבין את הרגשות והמחשבות שלו באופן כללי. לדוגמה, אם הילד כועס או עצוב, לשאול אותו למה הוא מרגיש כך, מה גרם לו להיעלב, למה הוא איחר או מיהר וכו'. המטרה היא לגרום לילד להפעיל את המוח שלו ולפתח מיומנות של הבנת העצמי. היכולת להבין ולבטא רגשות מחשבתיים תיצור בסיס חזק להתמודדות עם פחדים ועם החרדות. אם הילד מבין טוב יותר את עצמו ומודע לתחושות שלו, יהיה קל יותר לגשת אל הפחד המסוים ולחקור אותו בצורה עמוקה ויעילה.

איך להכיל את הפחד של הילד בלי לאיים עליו?

שלב חשוב נוסף שאליעד כהן מציע הוא להכיל את הפחד של הילד, מבלי לתת לו תחושה של איום. למשל, חשוב להראות לילד שמקבלים את הפחד שלו ושאתה לא אויב. לדוגמה, אפשר לומר לילד: "אני יודע שאתה מפחד לעלות לבד, וזה בסדר גמור. כל פעם שתצטרך לעלות, תקרא לי, ואני אעלה איתך בשמחה." בכך הילד לא ירגיש מאוים או לחוץ, אלא יבין שאתה בעדו. לאחר שהילד ירגיש בנוח, אפשר בעדינות ובהדרגה לשאול אותו מה בדיוק גורם לו להרגיש רע כשהוא עולה לבד. לדוגמה, לשאול אותו "האם אתה מרגיש רע כמו כשמישהו צובט אותך או שזה רע אחר?", ולדובב אותו לפרט את תחושותיו. חשוב לשים לב למילים המדויקות שהילד בוחר להשתמש בהן ולנסות...
כן מה אתה אומר?

ש: אני אומר הנכד שלי מפחד מלעלות לקומה שנייה, למה לא ברור יש מפלצות יש לו פחד מסוים.

אליעד: לא ברור איך יש שם מפלצות הוא רואה מפלצות?

ש: כן משהו כזה ואחת השיחות שהיו לי איתו אז גם אמא שלו אמרה לי.

אליעד: לקומה שנייה בבית כאילו?

ש: בבית כן פוחד לעלות לבד ואפילו ביום.

אליעד: אוקי.

ש: ואני רוצה לטפל בו ובמפגשים האחרונים אמרנו שצריך לדעת בעצם מה גורם לו טוב לחשוב את זה שיש דברים.

אליעד: אנחנו לא אמרנו את זה.

ש: לא יש לו סיבה למה הוא חושב הסיבה היא שבאיזשהו מקום או שהוא חושב שזה נכון או שזה עושה לו איזושהי הרגשה טובה עושה לו טוב.

אליעד: נכון או שיש לו אינטרס לחשוב ככה או שהוא באמת חושב שזה מסוכן לעלות לשם.

ש: כן אם אני עכשיו רוצה לדעת ספציפית איך אני מטפל בנושא הזה כאילו איזה שאלות בדיוק לשאול אותו.

אליעד: על מה אתה מדבר איתו אתה אומר לו "מה קורה בוא תעלה למעלה" אם אתה עולה איתו למעלה הוא יכול לעלות?

ש: כן.

אליעד: אוקי.

ש: הוא תמיד רוצה שמישהו ילווה אותו אפילו את האחות שלו הקטנה "בואי איתי למעלה".

אליעד: על מה אתה חושב שאני אגיד לך, רגע ומה אנחנו רוצים שהוא יפסיק לפחד לעלות למעלה נכון?

ש: כמו שפעם שעברה "מה מרגיש לך שאתה עולה למעלה לבד" זאת אומרת.

אליעד: איך אנחנו ניגשים לזה איך ניגשים לזה, חכה איך אנחנו ניגשים לזה אוקי ואז אתה אומר לו מה אתה מרגיש כשאתה עולה למעלה לבד ומה הוא יגיד?

ש: אני יודע שהוא יגיד "אני פוחד, אוקי ממה אתה פוחד".

אליעד: אז איך נדע ולא דיברת איתו?

ש: לא דיברתי איתו.

אליעד: אוקי.

ש: רק אמרתי לו שאני רוצה לדבר איתו הוא לא יתנגד לכך, לא משנה אבל אני רוצה לדעת כאילו את הדו שיח מה אני צריך להדגיש.

אליעד: יש פה כמה כיוונים תקשיב כיוון אחד זה מה לדבר איתו לדבר איתו ישירות על הפחד "למה אתה מפחד ממה אתה מפחד מה אתה מרגיש מה אתה חושב, מה ראית מה הבנת ממתי זה התחיל לך זה תמיד היה ככה" זה כיוון אחד. אני אתן לך שני כיוונים נוספים קודם כל כיוון אחד אומר בוא נגרום לו להרגיש רע מזה שהוא מפחד.

ש: להרגיש רע אוקי.

אליעד: להרגיש רע מזה שהוא מפחד.

ש: שלא יפחד.

אליעד: לא.

ש: שלא יהיה לו נעים לפחד.

אליעד: לא כדי שיהיה לו אינטרס להילחם בפחד.

ש: בסדר אוקי.

אליעד: כי ילד יכול להיות שהוא מפחד אבל הוא אומר בסדר אני מפחד כאילו הוא אומר "אני מפחד אין בעיה זה הפחד שלי כן, אני מפחד עזוב בסדר הם לא מבינים אני אמשיך לפחד וזהו" ואז תגיד לו מה אתה מרגיש הוא יגיד לך לא יודע כאילו אין לו אינטרס לשתף פעולה להבין את עצמו, זאת אומרת אנחנו צריכים ליצור לו אינטרס להבין את עצמו ולכן אנחנו צריכים לגרום לו להרגיש רע מזה שהוא מפחד. עכשיו איך אנחנו נגרום לו להרגיש רע אפשרות אחת אומרת באמצעות זה שנצחק עליו "אתה פחדן אתה מוג לב מי רוצה פחדן כמוך בבית" אוקי זאת אפשרות אחת.

עכשיו מה היתרון של זה היתרון של זה שהוא ישנא את עצמו על זה שהוא פחדן החיסרון הוא שהוא ישנא את עצמו, הבנת ולכן צריך לדעת לעשות את זה בחוכמה לדעת איך אנחנו שותלים לו מסרים שהוא מפסיד איך אנחנו גורמים לו לחשוב שמפסיד זה שהוא מפחד זה רע זה לא טוב שהוא ישנא את עצמו על זה שהוא מפחד אבל בצורה מאוזנת בצורה שתדחוף אותו לנסות לפתור להגיד לך "תקשיב אני מפחד תעזור לי" אבל לא בצורה שתגרום לו עכשיו להיות בדיכאון או משהו כזה. כן זה הבנת?

ש: כן.

אליעד: איך לדוגמה נגיד בציניות נגיד לדוגמה הוא רוצה משהו אתה אומר לו "תקשיב זה נמצא למעלה לך תיקח" דוגמה עכשיו אז אתה לא ירדת עליו כאילו לא ירדת עליו אבל מצד שני הוא עכשיו נהיה לו רע כי הוא לא יכול לעלות למעלה לקחת את זה או נגיד הוא צריך משהו אומרים לו בוא למעלה קח למעלה רד למטה אומרים לו כל מיני דברים כאלה. אז דבר ראשון אחד אנחנו רוצים לגרום לו להרגיש רע מזה שהוא מפחד, למה כי אם הוא ירגיש טוב עם זה שהוא מפחד יכול להיות שהוא לא ינסה לפתור את זה הוא לא ינסה להבין את זה כי בשביל מה לו טוב לו עם זה שהוא מפחד הפחד עוזר לו אוקי זה אחד.

שתיים כיוון נוסף חוץ ממה לדבר איתו ישירות כיוון נוסף אומר ברגע שהילד מפחד בא ננסה באופן כללי ללמד אותו לא לפחד מסיטואציות אחרות, אני בטוח שהוא לא מפחד רק מזה יש לו עוד אלף פחדים אחרים שגם מהם הוא מפחד הוא מפחד מזה מפחד מזה יש לו הרבה פחדים, הם פחות אולי ברורים או יותר מקובלים כי הוא ילד אז הוא מפחד אבל יש לו הרבה פחדים נוספים צריך לבדוק מה הפחדים הנוספים שלו ולטפל בפחדים הנוספים. הבנת?

ש: על ידי שיחות?

אליעד: לא קודם כל לנסות לגרום לו לא לפחד משאר הדברים כאילו אם אתה רוצה שהוא לא יפחד מזה תברר שהוא לא מפחד מדברים אחרים זה קודם כל כמטרה תציב לעצמך מטרה, אתה אמרת יש לי מטרה לגרום לו לא לפחד לעלות לקומה שנייה נכון יפה אני אומר תגרום לו לא לפחד מעוד פחדים אחרים לא לפחד לעבור את הכביש לא לפחד לא יודע מה כל מיני דברים יומיומיים לא לפחד, כל מה שהוא מפחד קצת "למה תגיד לי מה קרה מה הבעיה פה ומה הבעיה פה מה הבעיה?" זאת אומרת תשאף כמטרה לנטרל לו את שאר הפחדים מסביב לפחד הזה.

ש: וזה על ידי תחקור ממה הוא מפחד?

אליעד: קודם כל כמטרה לא יודע איך מטרה לא יודע איך איך שאלה נוספת אבל כמטרה בראש אתה רוצה לפתור את זה עזוב אותך מזה עכשיו בוא תפתור את האחרים. אז אחד תעשה לו רע אבל בחוכמה ברעש שיהיה מספיק רע כדי שהוא ירצה לשנות את זה ולא יותר מדי רע כדי שהוא לא ירגיש מזה רע או ישתגע או משהו כזה בסדר. עכשיו שימו לב האם זה טוב שבן אדם ישנא את עצמו על זה שיש לו פחד לכאורה הוא צריך לקבל את עצמו למרות שיש לו פחד נכון לכאורה מה זאת אהבה עצמית שאתה אוהב את עצמך למרות שיש לך פחד נכון, נכון או לא נכון?

ש: כן.

אליעד: אבל זה לא נכון.

ש: גם וגם תלוי במינון הוא צריך קצת לשנוא את עצמו.

אליעד: למה לא שהוא יאהב את עצמו במאה אחוז למרות שיש לו פחד מה הבעיה?

ש: אבל אם הוא אוהב את עצמו מאה אחוז אז אולי.

אליעד: נכון אז הוא שיקבל מה הבעיה.

ש: קודם כל אין מאה אחוז.

אליעד: סתם לא משנה יש פה פרספקטיבה אחרת זה בסדר גמור לפחד וזה בסדר גמור לפחד וזה מאוד גרוע לכעוס על זה שאתה מפחד, זה מאוד גרוע לא לקבל את זה שאתה מפחד אבל זה גם בסדר גמור לעשות משהו מאוד גרוע ולא לקבל את זה שאתה מפחד גם להגיד אני לא רוצה לפחד אני שונא את עצמי על זה שאני מפחד גם זה בסדר גמור, כאילו אתה יכול לאהוב את זה שאתה שונא את עצמך זה גם בסדר כי אם בן אדם רק יאהב את עצמו הוא גם יתקע גם אין משמעות לחיים, אז זה בסדר לאהוב את עצמך וזה בסדר לשנוא את עצמך וזה בסדר לאהוב את זה שאתה שונא את עצמך גם זה בסדר.

אוקי הלאה אז זה דבר אחד עכשיו מה עוד דבר שני לפתור לו פחדים אחרים מסביב כמטרה, עכשיו דבר נוסף כתהליך אם אנחנו רוצים לעזור לו צריך לעזור לו להפעיל את המוח שלו להבין את ההרגשות שלו באופן כללי עכשיו בלי קשר לפחדים, הוא כועס למה אתה כועס שמח למה אתה שמח "ואללה מה הצחיק אותך מה הכעיס אותך, למה נעלבת למה אתה בא לאט למה אתה בא מהר" שהוא יתחיל לנסות להבין את עצמו אם הוא לא יבין את עצמו גם אבוד לנו עכשיו בתחומים אחרים שלא קשורים לפחד הזה.

אוקי זה בונה לנו את התשתית לגשת לטפל בפחד כי אם הוא לא ירצה את הפחד ורגיל להבין את עצמו ומיומן להתמודד עם פחדים אחרים עכשיו אפשר לדבר על הפחד הזה כי לא תמיד הוא בשל בכלל להתמודד עם הפחד זה יכול להיות גם פחד מאוד גדול עבורו יכול להיות הוא לא כנה עם עצמו הוא לא יודע לבטא את עצמו הוא לא יודע להבין את עצמו יכול להיות הרבה דברים. בהנחה עכשיו שאנחנו מדברים איתו על הפחד אוקי הספציפי הזה מה שאנחנו צריכים לעשות זה דבר ראשון להכיל אותו.

מה זאת אומרת להכיל אותו להגיד לו "תקשיב אפשר לדבר איתך" הוא יגיד כן נגיד לו "תקשיב אני יודע נכון שאתה מעדיף לא לעלות למעלה" הוא יגיד כן נגיד לו "בסדר אני רוצה להגיד לך שאני מכבד את זה וזה לגיטימי בעיני", קודם כל להכיל את זה "לגיטימי וזה בסדר גמור וכל פעם שתרצה לעלות תקרא לי אני אעלה איתך אני אשתדל לעלות איתך" קודם כל להכיל את זה למה כי אם לא אז הוא יראה בך אויב.

הוא מבחינתו מאוים מישהו רוצה לחסל אותו והוא לא מבין שאף אחד לא רוצה לפגוע בו הוא מבחינתו מישהו רוצה לחסל אותו ואם עכשיו אתה תגיד לו "תקשיב תעלה למעלה אין לך מה לפחד" אתה אומנם עוזר לו כי אתה אומר לו אף אחד לא רוצה לפגוע בך ומצד שני אתה דופק אותו אתה הולך לגרום לו שירצחו אותו אוקי לכן דבר ראשון להכיל אותו. דבר שני הלוגיקה אומרת אתה אומר לו "אוקי סבבה הבנת בסדר" עכשיו אתה אומר לו "אוקי עכשיו אפשר עוד משהו" הוא יגיד לך כן תגיד "אוקי אני יכול לשאול אבל למה אתה מעדיף שאני אעלה איתך למעלה מה הסיבה" הוא יגיד לך "כי אני לא אוהב לעלות לבד, אוקי למה מה אתה מרגיש".

עכשיו יש הרבה דוגמאות נגיד הוא יגיד לך "זה עושה לי רע" אוקי תגיד לו "אם מישהו צובט אותך זה עושה לך טוב או רע" יגיד עושה לי רע תגיד לו "אוקי כשאתה עולה למעלה מישהו צובט אותך זה אותו רע או שזה רע אחר" יגיד לך רע אחר "איזה רע מה אתה מרגיש שמה מה קורה", עכשיו או "מה אתה מרגיש כשאני איתך" או "מה אתה מרגיש לבד" אפשר משני הצדדים ותנסה לשים לב למילים מה בדיוק הוא אמר איך הוא אמר איזה מילה הוא השתמש לנסות לדובב אותו ולא ללחוץ אותו שהוא לא יחשוב שאתה מנסה לדחוף אותו לעלות למעלה אתה מנסה רק להבין מה האמת, אתה מבחינתך אומר לו "תקשיב יכול להיות שזאת האמת אני רק רוצה להבין את האמת אני לא מנסה לגרום לך לעלות למעלה".

ש: זה מורכב זאת אומנות.

אליעד: זה המשחק עכשיו אם הילד הייתה לו הפרעה נפשית זה היה עוד יותר מורכב ואם הוא היה משוגע ורואה דברים שלא קיימים זה עוד יותר מורכב אבל אז מה. אתה הבנת את זה?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת?

ש: את הכל לחזור?

אליעד: תסביר כן.

ש: לגרום לו להרגיש שאני לא מאיים עליו מתנגד ודבר ראשון להכיל אותו אולי אפילו כפתיחה.

אליעד: מה אמרתי רק לא מאיים ולא מתנגד או אפילו?

ש: אני צריך לבדוק מה האמת.

אליעד: לא אתה דילגת על שלב לא רק מכיל אותו ולא מתנגד לו אפילו אתה בעדו בכלל אתה אומר "אני מעריך את זה שאתה דואג ושזה וזה ואני אבוא איתך כל פעם" שהוא אין לו איום אתה לא מהווה איום עבורו שהדו שיח שלך איתו לא מהווה איום עבורו.

ש: אוקי הייתי שזה כפתיחה.

אליעד: אתה הבנת את זה אבל?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת?

ש: לחזור עוד פעם?

אליעד: כן.

ש: אני חוזר רגע על התוספת להיות אפילו איתו בעדו ביחד זהו זאת התוספת.

אליעד: נכון כשהמשוגע אומר "תקשיב רודפים אחרי מנסים לחסל אותי, אני שמח שאתה מבין את זה" עכשיו גם פה צריך לדעת לעשות את זה מדויק לא להגיד לו "אני שמח שאתה יודע שהוא רוצה לחסל אותך" כי זאת גם לא האמת אבל להגיד "אני שמח שאתה מודע לאפשרות שהוא רוצה לחסל אותך ואתה מתגונן בפניה" כי זאת אמת כי יש אפשרות שהוא מנסה לחסל אותך וזה שאתה מתגונן זה בסדר, גם פה צריך לדעת במינון כשאתה מזדהה איתו לא לשתול לו מחשבה יותר גרועה ממה שהוא כבר חשב מלכתחילה, הלאה.

ש: ואחרי יש נניח מספר שיטות שיטה אחת שאומרת טפל בפחדים אחרים שיש לו.

אליעד: לא זה לא אחרי זה זה לפני זה בכלל.

ש: לא דבר ראשון זאת ההתחלה.

אליעד: לא דבר ראשון זה מה שהיה קודם בכלל תגרום לו לא לרצות את זה שהוא מפחד ותגרום לו לטפל בפחדים האחרים ולהבין את עצמו זה דבר ראשון שבכלל לא נגענו בנושא הזה בכלל, בהנחה שאתה ניגש לדבר איתו על הבעיה הספציפית הזאת אז דבר ראשון תכיל אותו דבר שני תגיד לו בא ננסה להבין מה האמת, אתה...
לא להאשים את עצמך פחדים ילד נכון או לא נכון לשנוא את עצמי תכלית או סי די להאשים את עצמי טיפול במחלת רוח איך משתחררים מאהבה להחליט מה לעשות רעש obsessive compulsive disorder ocd ocd הפרעה טורדנית ocd התנהגות טורדנית ocd טיפול או סי די אובססיה טורדנית אובססיה טורדנית כפייתית אוסידי אוסידי הפרעה טורדנית אוסידי התנהגות טורדנית אוסידי טיפול איך להתמודד איך להתמודד עם ילד שמפחד איך לטפל איך לטפל בחרדה איך לטפל בחרדות איך לטפל בפחד איך לטפל בפחד של ילד איך לטפל בפחד של ילדים איך לטפל בפחדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות נפשיות בעיות נפשיות אצל ילדים בעיות נפשיות של ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד בחרדה מה לעשות הפרעה אובססיבית הפרעה טורדנית הפרעה טורדנית כפייתית הפרעה כפייתית הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות הפרעת התנהגות כפייתית התמודדות התמודדות עם ילדים התמודדות עם ילדים חרדתיים התנהגות טורדנית התנהגות טורדנית כפייתית התנהגות כפייתית התנהגות כפייתית טורדנית חולה נפש חולי נפש חינוך ילדים חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ופחדים ילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות של ילד חרדות של ילדים חרדתי חשיבה כפייתית טורדנות טורדנות כפייתית טורדנות מחשבתית טורדניות טיפול טיפול ב ocd טיפול ב או סי די טיפול ב אוסידי טיפול באו סי די טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בהתנהגות טורדנית טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בחרדה טיפול בחרדה אצל ילדים טיפול בחרדות טיפול בחרדות אצל ילדים טיפול בחרדות של ילדים טיפול בחרדת ילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפול בפחד טיפול בפחד אצל ילדים טיפול בפחדים טיפול בפחדים אצל ילדים טיפול בפחדים של ילדים טיפול נגד חרדה טיפול נגד חרדות טיפולים טיפולים נגד חרדה טיפולים נגד חרדות טירדה טרדות טרוד ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים חרדות ילדים חרדתיים ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים ילדים פחדים וחרדות יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להיפטר מהתנהגות טורדנית להתמודד להתמודד עם ocd להתמודד עם אוסידי להתמודד עם טורדנות להתמודד עם ילד שמפחד לחנך ילדים לטפל לטפל ב ocd לטפל ב אוסידי לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בהתנהגות טורדנית לטפל בהתנהגות כפייתית לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל בחרדה לטפל בחרדות לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל בפחד לטפל בפחד של ילד לטפל בפחד של ילדים לטפל בפחדים למה הילד למה הילד מפחד למה ילד מפחד לעשות מחשבה מה לעשות מוטרד מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחשבה מחשבה טורדנית מחשבה טורדנית אצל ילדים מחשבה כפייתית מחשבות מחשבות טורדניות מחשבות כפייתיות מטופל מטופלים מטפל מטפל ב ocd מטפל ב אוסידי נפש סובל מהפרעה טורדנית פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים פסיכיאטר פסיכיאטריה
דאגות, דאגנות יתר, טרדות, חוסר שקט נפשי, חוסר רוגע, דאגנות כרונית, אני לא רגוע, הפרעת אישיות חרדתית, אין לי שקט נפשי, אני כל הזמן מוטרד, חרדה מוכללת, מחשבות טורדניות, כל הזמן חושב, לא מפסיק לחשוב, איך להפסיק לחשוב? איך להירגע?
דאגות, דאגנות יתר, טרדות, חוסר שקט נפשי, חוסר רוגע, דאגנות כרונית, אני לא רגוע, הפרעת אישיות חרדתית, אין לי שקט נפשי, אני כל הזמן מוטרד, חרדה מוכללת, מחשבות טורדניות, כל הזמן חושב, לא מפסיק לחשוב, איך להפסיק לחשוב? איך להירגע?
... דאגנות יתר, טרדות, חוסר שקט נפשי, חוסר רוגע, דאגנות כרונית, אני לא רגוע, הפרעת אישיות חרדתית, אין לי שקט נפשי, אני כל הזמן מוטרד, חרדה מוכללת, מחשבות טורדניות, כל הזמן חושב, לא מפסיק לחשוב, איך להפסיק לחשוב? איך להירגע? איך להתמודד עם דאגות וחוסר שקט נפשי מתמשך? אדם הסובל מחוסר שקט נפשי, דאגות מתמידות, לחץ או חרדה, מוצא עצמו פעמים רבות מוטרד מכך שהוא מוטרד. אליעד כהן מסביר שתחושת הטרדה יכולה לנבוע ממספר רב של סיבות, כגון מצב כלכלי, מצב בריאותי, מצב משפחתי או פוליטי. אבל מעבר לסיבות האלו, קיימת תופעה עמוקה יותר: האדם מוטרד מכך שהוא אינו מצליח להפסיק להיות מוטרד. מצב כזה גורם לו להרגיש מתוסכל, משום שלמרות כל מאמציו, הוא אינו מצליח להשיג שקט נפשי אמיתי. למה אנשים מוטרדים מכך שהם מוטרדים? לפי אליעד כהן, המטרד הפנימי, כלומר, ההפרעה מכך שאתה מוטרד, נובע מרצון בסיסי לא להיות טרוד בכלל. האדם מנסה ללא הרף להשיג שלווה פנימית, רוגע ושלמות, אך ככל שהוא מתאמץ יותר להירגע, הוא חש מתוסכל יותר מכך שהוא אינו מצליח להשיג את המטרה הזאת. לדוגמה, אדם יכול להיות מצליח מבחינה כלכלית, להשיג את כל מטרותיו בחיים, ועדיין להרגיש מוטרד וחסר מנוחה. הטרדה העיקרית שלו היא עצם העובדה שהוא ממשיך להיות מוטרד ולא מצליח להיפטר מכך. האם אפשר באמת להפסיק להיות מוטרד? המסר החשוב של אליעד כהן הוא שצריך להבין את האמת המהותית: אי אפשר באמת להפסיק להיות מוטרד לחלוטין. המציאות בנויה כך שכל בני האדם באופן טבעי חווים טרדה כלשהי. למה זה קורה? כי כל חיינו מבוססים על הרצונות שלנו, והרצון מטבעו יוצר טרדה. לדוגמה, אדם שרעב מוטרד מכך שהוא רעב ולכן אוכל, אדם שעייף מוטרד מעייפותו ולכן הולך לישון, אדם שאין לו כסף מוטרד מזה ולכן הולך לעבוד. כלומר, החיים עצמם סובבים סביב פתרון של טרדות. אליעד מדגיש כי זה המשחק של החיים: לנסות להגיע למצב של שקט נפשי על ידי פתרון של מה שמטריד אותנו. מדוע אי אפשר להגיע למצב של אפס טרדות? אליעד כהן מסביר שאם האדם יגיע למצב של אפס טרדות, הוא בעצם לא יהיה קיים. התחושות, הרגשות והחוויות שלנו מבוססות כולן על קיומם של הרצונות שלנו, ולכן אי אפשר להגיע למצב שבו כל הרצונות מסופקים לחלוטין. ... רצון, לא יהיה גם צורך, וכך האדם יאבד את תחושת המשמעות, התכלית ואת תחושת החיים עצמה. האדם חי בזכות התחושה שהוא מוטרד. המוטרד מעוניין לפתור משהו, להגיע לאנשהו, להשיג משהו, וכך הוא מרגיש שהוא חי. האם קבלה של הטרדות תסייע לשקט הנפשי? אליעד כהן ממליץ לקבל את המציאות כפי שהיא. במילים אחרות, לא לכעוס על כך שאתה כועס, לא לפחד מכך שאתה מפחד, ולא להילחץ מעצם הלחץ. המטרה אינה לנסות להפסיק לגמרי להיות מוטרד, אלא להבין ולקבל שזהו מצב טבעי של קיום. כאשר אתה מבין שאין אפשרות להפסיק לחלוטין להיות מוטרד, אתה יכול להירגע לפחות מהמאבק הפנימי נגד הטרדות. אדם שמפסיק להיות מוטרד מכך שהוא מוטרד משיג סוג של שקט פנימי, משום שהוא מפסיק את המאבק הפנימי וחוסך מעצמו את הטרדה הנוספת של חוסר היכולת להירגע. כיצד למצוא את האיזון בין טרדות לשקט נפשי? אליעד כהן מציין כי גם אם אדם יבין לגמרי את מה שאמר, כלומר, יבין לעומק שאי אפשר שלא להיות
שכל ואושר - אין שכל אין דאגות - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
שכל ואושר - אין שכל אין דאגות - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
... זאת, הוא מדגיש כי גם אדם משוגע וגם הומלס מוטרדים מדברים מסוימים, גם אם מדובר בטרדות שונות מאלו של האדם הרגיל. היצור היחיד שאין לו טרדות כלל הוא אבן, פשוט משום שאין לה שכל כלל. האם באמת מי שאין לו שכל הוא מאושר? למרות שלמי שאין לו שכל יש פחות דאגות ... ויודע שהכל אחד. בשני מצבים אלו, האדם לא מוטרד ולא סובל משום שהוא אינו מבחין בין טוב לרע או שהוא מבין שהכל הוא טוב באותה מידה. מדוע נוצרת תחושת סבל אצל האדם? ... שיסתכל באמת, גם להכי משוגע וגם להומלס יש טרדות. ולמי אין בכלל טרדות, לאבן. ולמה אין לאבן טרדות? כי היא אין לה שכל בכלל. ומהצד השני למציאות אין שום טרדות, המציאות כמציאות אינה מוטרדת ממשהו. והאושר אינו או יש שכל או לא, אלא שהסבל של האדם הוא בגלל התגוששות השכל ואין שכל. ומי שיתבונן, למי שאין שכל ... את המציאות בשלמות, גם אז לא היו לו שום טרדות, כי היה מבין את המציאות. אבל הסבל מתחיל, כשאדם אינו מבין את המציאות כפי שהיא, ומתחיל להבדיל בין טוב לרע, וזה אומר ... לא להשתמש בשכל, אבל אז זה אומר לא להיות מוטרד ממה שיהיה מחר, ולא לשאול שאלות, ולא לדאוג מכלום, כי אין ממה, כאשר שאין שכל. או שתנסה עם השכל להבין עד הסוף. ויש ...
אושר אמיתי, שקט נפשי אמיתי, איך לא להיות מוטרד? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? לא להרגיש רע להרגיש רע, לא לכעוס על הכעס, לא לסבול מהסבל, איך להיות מאושר? הטעמים של המציאות, טוב ורע כטעמים שונים, אני טרוד
אושר אמיתי, שקט נפשי אמיתי, איך לא להיות מוטרד? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? לא להרגיש רע להרגיש רע, לא לכעוס על הכעס, לא לסבול מהסבל, איך להיות מאושר? הטעמים של המציאות, טוב ורע כטעמים שונים, אני טרוד
... אמיתי, שקט נפשי אמיתי, איך לא להיות מוטרד? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? לא להרגיש רע להרגיש רע, לא לכעוס על הכעס, לא לסבול מהסבל, איך להיות מאושר? הטעמים של המציאות, טוב ורע כטעמים שונים, אני טרוד האם אפשר לחיות בלי להיות מוטרד בכלל? כל אדם חווה בחייו מצבים של טרדה, פחד, כעס וסבל, והשאלה היא איך אפשר להתמודד עם הטרדות האלו ואיך אפשר בכלל לחיות מבלי להיות מוטרד. כדי להבין זאת, חשוב קודם כל להבין למה אנחנו בכלל מוטרדים. לפי אליעד כהן, הסיבה שאנחנו מוטרדים היא כי יש לנו רצונות וציפיות שלא תמיד מתממשים כפי שהיינו רוצים. אדם מוטרד כי הוא רוצה משהו מסוים, אבל הדבר לא קורה כפי שרצה, או שיש לו ספק אם הוא בכלל יקרה בעתיד. כאשר רצון של אדם לא מתגשם או שהוא חושש שלא יתגשם, הוא חווה ... כי אילו כל מה שרצית היה מתגשם מיד, לכאורה לא היית מוטרד כלל, אך מצד שני גם לא היית חווה שום רגש, לא היית נהנה, ולא היית חש שאתה קיים באמת. הסיבה לכך היא שההנאה מבוססת על היכולת לחוות את ההבדל בין מצבים של ... לו נקודת השוואה לתחושת האכזבה. למה אנחנו בכלל מוטרדים מהטרדות שלנו? לפי אליעד, הבעיה העיקרית של אנשים היא לא זה שהם מוטרדים, אלא שהם מוטרדים מהעובדה שהם מוטרדים. הם חושבים שאולי יש דרך אחרת לחיות בלי טרדות. אבל אם אדם היה רגיל שהכל תמיד הולך נגד רצונו, הוא לא היה מוטרד בכלל, כי היה מתרגל לכך. הוא סובל בגלל שהוא מכיר גם את האפשרות שכן יתגשמו לו רצונות לפעמים. תחושת הסבל קיימת דווקא משום שלפעמים הדברים מתממשים, וזה ... ציפייה. כאשר האדם מבין שאין מצב שבו הוא לא יהיה מוטרד כלל, ושהטרדות הן חלק בלתי נמנע מהקיום האנושי, הוא מתחיל להיות פחות מוטרד מזה שהוא מוטרד. ההכרה בכך שאין מציאות מושלמת ונטולת טרדות מובילה לתחושה של קבלה ושקט נפשי אמיתי, שבו האדם פשוט לא מתרגש יותר מדי מהטרדות שבחייו. איך להפוך את הטרדה והסבל לטעם מיוחד של החיים? אליעד מדגים זאת באמצעות הדימוי של טעמים באוכל: החיים הם כמו ארוחה שיש בה טעמים שונים ומגוונים - ... אלא דווקא בהבנה העמוקה שאין דבר כזה חיים ללא טרדות. השקט האמיתי הוא מצב שבו האדם לא מוטרד מעצם העובדה שהוא מוטרד. כאשר אדם מקבל את המציאות הזאת, הוא יכול באמת ליהנות ממנה, עם כל המורכבות שבה, מבלי להיות מוטרד ממה שהוא חווה באותו רגע. הנקודה החשובה ביותר היא לקבל את הטרדות כחלק טבעי מהקיום, כמו מחיר שאתה משלם על החיים עצמם. בדיוק כפי שאדם נכנס לסופר וקונה מוצר, הוא יודע שלמוצר יש מחיר, וכך גם לחיים - יש מחיר והמחיר הזה ... והפחד. כשאדם משלים עם העובדה הזאת, הוא לא סובל מהטרדות שלו, אלא חי איתן בשלום. מה הסוד האמיתי של השקט הנפשי? הסוד של שקט נפשי הוא להבין שהחיים בנויים ממגוון אינסופי של רגשות ותחושות, חיוביים ושליליים כאחד, ... מהם בדיוק כפי שהם. ברגע שאדם לא כועס על עצמו שהוא מוטרד, לא סובל מזה שהוא סובל, ולא מפחד מזה שהוא מפחד, הוא מגיע למצב של חופש פנימי אמיתי, שבו הוא יכול לחיות בשקט נפשי אמיתי ובאושר אמיתי. איך להשיג שקט נפשי אמיתי? איך לא להיות מוטרד משום דבר? איך לא לסבול מהסבל? איך להיות מאושר באמת? למה אי אפשר לקבל הכל? איך ליהנות מרגשות שליליים? איך להתמודד עם ה
ניתוח תהליך למידה, ניתוח תהליך רגשי, ללמוד על הבוקר, הספר להיות אלוהים, ללמוד אחרי שינה
... כהן מסביר שבזמן השינה האדם משתחרר מתהליך מתמשך של מחשבות, טרדות ורגשות שהצטברו במהלך היום. כאשר הוא מתעורר, מוחו עדיין נקי יחסית, כמו מחשב שרק נדלק ועוד לא הספיק לטעון תוכנות כבדות ומסיחות דעת. בשלב הזה, המוח ... ביותר של האדם כשהוא טרי ומוכן לקלוט אותם בלי פילטרים של טרדות או דאגות היום - יום. האם הלמידה בבוקר רלוונטית לכל סוגי האנשים או רק לתלמידי הספר להיות אלוהים? אליעד כהן מציין שהתופעה המתוארת של למידה טובה ... או בהרצאותיו, לפני שהמוח נכנס לשגרה היומיומית של מחשבות, טרדות ומחויבויות שונות. מדוע קל יותר ללמוד בבוקר? ספר להיות אלוהים למידה לאחר שינה ניתוח תהליך למידה למה קשה ללמוד אחרי יום עבודה? מהו זמן אופטימלי ...
אושר / להיות מאושר - מה *רע* בלהיות מאושר? למה קשה להיות במצב של אושר?
... מי שיתבונן בעניין יראה, כי האדם בכל חייו מתעסק בשני סוגים של דברים. או בטרדות ממה שקרה בעבר, או בטרדות ממה שיקרה בעתיד. וכל עיסוקו של האדם, הוא ... הוא לא אושר. ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי האדם לא מאושר, או בגלל שהוא מוטרד ממשהו שקרה בעבר, או בגלל שהוא מוטרד ממה שיקרה בעתיד. ולכאורה, אם האדם ישתחרר מכל בעיות העבר, ומכל טרדות העתיד, הרי שהוא יהיה מאושר. אלא, שאם ... שום חרטות על העבר, וכאשר האדם מתעלם לגמרי מהעבר, וכאשר האדם בנוסף גם לא מוטרד בשום צורה מהעתיד, הרי שאז האדם חי רק את ...
סוד *השקר* של חשיבה חיובית - מהו הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא *שקר*? חלק 1
... כן מצליח להשיג איזו מטרה, וגם כאשר האדם כן מרגיש שמחה מכך שהוא השיג איזו מטרה, הרי שגם אז האדם לא מרגיש סוג של שמחה שלמה. כי גם באותו הרגע יש לאדם טרדות על הראש, וגם אז האדם בתוך תוכו חווה פחד לאבד את מה שהוא השיג. כי כל דבר שהאדם מצליח להשיג אותו, באותו הרגע האדם ...
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?
לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?
... אף פעם לא יהיה מרוצה, כי הוא תמיד יהיה טרוד במה שקרה או במה שיקרה, ומצד שני, מי שחי אך ורק את הרגע יאבד את כל המשמעות שבחייו. כיצד אפשר לחיות גם את הרגע וגם את תחושת הזמן? לפי אליעד, הדרך לפתור את הפרדוקס היא להבין ... אדם לא חי את הרגע כלל, הוא תמיד יהיה מוטרד - מהעבר או מהעתיד, ולעולם לא ירגיש מסופק. מצד שני, אם היה חי לחלוטין את הרגע, הוא היה מאבד את כל המשמעות שבקיום. שלמות האושר נמצאת באיזון - כאשר אדם מבין שהמציאות כוללת את ... כי תמיד יהיו לו רצונות, ותמיד יהיה מוטרד ממה שהיה או שיהיה. אם יש רק רגע אחד של המציאות, לא יהיה בו לא טוב ולא רע ולא כל רצון, יש בו שלמות, יש בו חוויה של שלמות, הרבה יותר טוב מאשר טוב, והרבה יותר טוב מאשר רע. ... שם, הוא יבין שזה טוב. כי ברגע, אין טרדות מה יהיה או מה היה יש שקט נפשי, שלמות. כך שיש יתרונות גם בלחיות את הרגע, וגם בלא לחיות את הרגע. והשאלה הנשאלת היא מה עושים. כפי שנאמר אדם צריך לחיות גם וגם, גם שיהיה רצון וגם ...
התאהבות, איך להתאהב? לאהוב בחורה, למצוא אהבה, לאהוב את עצמך, לאהוב מישהו, מהי אהבה? משיכה מינית, משיכה רגשית, רומנטיקה, איך נוצרת אהבה? אימון לזוגיות, למצוא זוגיות
התאהבות, איך להתאהב? לאהוב בחורה, למצוא אהבה, לאהוב את עצמך, לאהוב מישהו, מהי אהבה? משיכה מינית, משיכה רגשית, רומנטיקה, איך נוצרת אהבה? אימון לזוגיות, למצוא זוגיות
... וורודות. זה ממלא אותי באנרגיות חיוביות. תשובה: אחד ההסברים הוא שבהתאהבות יש אפשרות לחוות הפחתה משמעותית של טרדות, כי כשיש אופוריה, פחות חושבים על מה שהיה או על מה שיהיה, וממוקדים מאוד ברגע. זה חלק מהתחושה הנעימה של ההתאהבות. איך ההתאהבות קשורה להערכה עצמית ולתחושת ערך? ש: למה בעצם ... ש: מה בעצם חשוב לזכור מכל התהליך הזה? תשובה: להבין שההתאהבות ברובד עמוק היא תשוקה לתחושה של ערך, חופש מטרדות, וביטחון פנימי. לבדוק למה בדיוק אנו מחפשים את הדמות הספציפית - מה אנו מאמינים שנקבל דרכה. לזכור שאין מציאות שבה באמת אין לי את מי לאהוב - תמיד אפשר לאהוב משהו, גם אם זה ... אתה מתכוון לומר שכשאתה בסיטואציה אינטימית עם זה אתה כאילו חווה סוג של חיבור לכאן ועכשיו, קוראים לזה אני אל מוטרד ממה שהיה או מה שיהיה זאת אומרת שמה שאתה רוצה זה לא להיות מוטרד ממה שהיה וממה שיהיה. ש: בהחלט. אליעד: יפה. ש: וזאת משמעות ההתאהבות הזאת? אליעד: לא בהיבט הזה אחד הדברים שיש בהתאהבות זה כשאתה אוהב אתה לא מוטרד לא ממה שהיה ולא ממה שיהיה אתה כאילו חופשי להסתכל על הקיר וליהנות ממנו בלי להיות מוטרד מהצבע שלו, ככל שאתה יותר אוהב ככה פחות מטרידים אותך הדברים. ש: גם יש לי איזה סרט פנימי שמאכיל אותי כמה היא נפלאה כמה זה איזה עתיד וורוד הולך להיות לנו, זה גם מאכיל אותי ברגשות חיוביים עם אני אשב מול הקיר אתה מבין ...
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
... שאין לו זמן ללמוד רוחניות, בגלל העיסוקים הרבים שלו או טרדות החיים. אדם כזה, לטענתו, כופר למעשה באלוהים שלו. ... כשאדם חושב שאין לו זמן או יכולת להתעסק ברוחניות בגלל הטרדות והעומסים של החיים, זה בדיוק המקום שבו הוא יכול ...
הדחקה ועומס רגשי, טיפול עקיף בהדחקה, הדחקה ועומס נפשי, איך לטפל בהדחקה באופן עקיף? איך לדעת מה אני מדחיק? איך נוצרת הדחקה? טיפול בהדחקה בלי הצפה רגשית, שיטות לטיפול בהדחקה, למה אני מדחיק? טיפול בהצפה בהדחקה, איך לא להדחיק?
הדחקה ועומס רגשי, טיפול עקיף בהדחקה, הדחקה ועומס נפשי, איך לטפל בהדחקה באופן עקיף? איך לדעת מה אני מדחיק? איך נוצרת הדחקה? טיפול בהדחקה בלי הצפה רגשית, שיטות לטיפול בהדחקה, למה אני מדחיק? טיפול בהצפה בהדחקה, איך לא להדחיק?
... בהצפה בהדחקה, איך לא להדחיק? מהי הדחקה ואיך היא נוצרת? הדחקה היא מצב שבו אדם נתקל במשהו שמציק לו, מטריד אותו, או מעורר בו אי - נעימות משמעותית, כמו טראומה או רגשות שליליים אחרים. במצב כזה, האדם נמנע מלטפל בבעיה ישירות על ידי הדחקת הרגש או המחשבה ... יעלו אוטומטית למודעות, משום שהמוח כבר יהיה מסוגל להתמודד איתן. לדוגמה, אם לאדם יש בעיות קטנות כמו טרדות יומיומיות, הוא צריך לטפל בהן אחת אחרי השנייה כדי להוריד את העומס הכללי, ואז הבעיה הגדולה שהוא הדחיק עשויה להיחשף באופן טבעי ולעלות למודעותו. דרך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טרדות, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: טרדות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצר לזוגיות, קואצ'ר, אימון אישי לנוער בתחום טרדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 22:24:50 - wesi1