אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורים ✔טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
איך לטפל בפחד של ילד לעלות לבד לקומה שנייה?

כאשר ילד מפחד לעלות לבד לקומה השנייה בבית, כמו במקרה בו נכד מפחד בגלל דמיונות על מפלצות או יצורים מפחידים שנמצאים למעלה, ישנן מספר דרכים מפורטות וברורות לגשת ולטפל בנושא. אליעד כהן מסביר שצריך לנתח את המצב במספר שלבים חשובים ומדויקים, תוך שימוש בדוגמאות ברורות.

איך להבין ממה הילד באמת מפחד?

אליעד כהן מדגיש שתחילה יש להבין מדוע הילד פוחד לעלות לבד. יכול להיות שהילד באמת מאמין שיש סכנה בקומה השנייה (למשל מפלצות או יצורים דמיוניים), או שהוא חושש מסיבה אחרת, כמו חוסר ביטחון להיות לבד. לדוגמה, כששואלים את הילד למה הוא מפחד, חשוב להקפיד לשאול בצורה נקייה ואמיתית ללא ניסיון לדחוף אותו לצד מסוים. אם יש לך אינטרס שהילד יפסיק לפחד, הוא עלול להרגיש זאת ולחשוב שאתה בעצם לא באמת מקשיב לו ולא באמת אכפת לך מה הוא מרגיש, ולכן הוא עלול לסרב לשתף פעולה.

למה חשוב לגרום לילד להרגיש קצת רע עם הפחד?

אחת השיטות שאליעד כהן מציג היא ליצור לילד מוטיבציה להיפטר מהפחד על ידי כך שירגיש קצת רע עם העובדה שהוא מפחד. למשל, אם הילד תמיד זקוק לליווי בעלייה לקומה השנייה, אפשר לעודד אותו להתמודד בעצמו עם סיטואציות שבהן הוא צריך להשיג משהו שנמצא למעלה, ולהבהיר לו בעדינות ובצורה לא ישירה שהוא מפסיד משהו בכך שהוא מפחד. אליעד מסביר שיש להימנע מלהשפיל אותו או להוריד את הביטחון העצמי שלו לגמרי, אלא לעשות זאת בחוכמה, באופן כזה שהילד יבין שהוא מפספס משהו בגלל הפחד, וכך ירצה לפתור את הפחד בעצמו.

למה חשוב לטפל בפחדים נוספים של הילד?

אליעד כהן מסביר כי בדרך כלל לילדים יש יותר מפחד אחד, ולכן הדרך היעילה לטפל בפחד ספציפי היא קודם כל לעזור לו להתמודד עם פחדים אחרים ופשוטים יותר. לדוגמה, אם הילד מפחד לעבור כביש, מפחד מחושך או מפחד מדברים יומיומיים פשוטים יותר, עדיף קודם לטפל באלה. ברגע שהילד מתחיל להתמודד ולהתגבר על פחדים קטנים יותר, הוא מפתח מיומנות התמודדות שתאפשר לו בעתיד להתמודד גם עם הפחד הגדול יותר - במקרה זה, הפחד מעלייה לקומה שנייה. ככל שהילד יהיה מיומן יותר בהתמודדות עם פחדים, כך יהיה לו קל יותר להתמודד גם עם הפחד המסוים הזה.

למה הכרחי ללמד את הילד להבין את רגשותיו?

אליעד מדגיש עוד נקודה מהותית, שאינה נוגעת ישירות רק לפחד אלא למבנה האישיות הכללי של הילד - יש לעודד את הילד להבין את הרגשות והמחשבות שלו באופן כללי. לדוגמה, אם הילד כועס או עצוב, לשאול אותו למה הוא מרגיש כך, מה גרם לו להיעלב, למה הוא איחר או מיהר וכו'. המטרה היא לגרום לילד להפעיל את המוח שלו ולפתח מיומנות של הבנת העצמי. היכולת להבין ולבטא רגשות מחשבתיים תיצור בסיס חזק להתמודדות עם פחדים ועם החרדות. אם הילד מבין טוב יותר את עצמו ומודע לתחושות שלו, יהיה קל יותר לגשת אל הפחד המסוים ולחקור אותו בצורה עמוקה ויעילה.

איך להכיל את הפחד של הילד בלי לאיים עליו?

שלב חשוב נוסף שאליעד כהן מציע הוא להכיל את הפחד של הילד, מבלי לתת לו תחושה של איום. למשל, חשוב להראות לילד שמקבלים את הפחד שלו ושאתה לא אויב. לדוגמה, אפשר לומר לילד: "אני יודע שאתה מפחד לעלות לבד, וזה בסדר גמור. כל פעם שתצטרך לעלות, תקרא לי, ואני אעלה איתך בשמחה." בכך הילד לא ירגיש מאוים או לחוץ, אלא יבין שאתה בעדו. לאחר שהילד ירגיש בנוח, אפשר בעדינות ובהדרגה לשאול אותו מה בדיוק גורם לו להרגיש רע כשהוא עולה לבד. לדוגמה, לשאול אותו "האם אתה מרגיש רע כמו כשמישהו צובט אותך או שזה רע אחר?", ולדובב אותו לפרט את תחושותיו. חשוב לשים לב למילים המדויקות שהילד בוחר להשתמש בהן ולנסות...
כן מה אתה אומר?

ש: אני אומר הנכד שלי מפחד מלעלות לקומה שנייה, למה לא ברור יש מפלצות יש לו פחד מסוים.

אליעד: לא ברור איך יש שם מפלצות הוא רואה מפלצות?

ש: כן משהו כזה ואחת השיחות שהיו לי איתו אז גם אמא שלו אמרה לי.

אליעד: לקומה שנייה בבית כאילו?

ש: בבית כן פוחד לעלות לבד ואפילו ביום.

אליעד: אוקי.

ש: ואני רוצה לטפל בו ובמפגשים האחרונים אמרנו שצריך לדעת בעצם מה גורם לו טוב לחשוב את זה שיש דברים.

אליעד: אנחנו לא אמרנו את זה.

ש: לא יש לו סיבה למה הוא חושב הסיבה היא שבאיזשהו מקום או שהוא חושב שזה נכון או שזה עושה לו איזושהי הרגשה טובה עושה לו טוב.

אליעד: נכון או שיש לו אינטרס לחשוב ככה או שהוא באמת חושב שזה מסוכן לעלות לשם.

ש: כן אם אני עכשיו רוצה לדעת ספציפית איך אני מטפל בנושא הזה כאילו איזה שאלות בדיוק לשאול אותו.

אליעד: על מה אתה מדבר איתו אתה אומר לו "מה קורה בוא תעלה למעלה" אם אתה עולה איתו למעלה הוא יכול לעלות?

ש: כן.

אליעד: אוקי.

ש: הוא תמיד רוצה שמישהו ילווה אותו אפילו את האחות שלו הקטנה "בואי איתי למעלה".

אליעד: על מה אתה חושב שאני אגיד לך, רגע ומה אנחנו רוצים שהוא יפסיק לפחד לעלות למעלה נכון?

ש: כמו שפעם שעברה "מה מרגיש לך שאתה עולה למעלה לבד" זאת אומרת.

אליעד: איך אנחנו ניגשים לזה איך ניגשים לזה, חכה איך אנחנו ניגשים לזה אוקי ואז אתה אומר לו מה אתה מרגיש כשאתה עולה למעלה לבד ומה הוא יגיד?

ש: אני יודע שהוא יגיד "אני פוחד, אוקי ממה אתה פוחד".

אליעד: אז איך נדע ולא דיברת איתו?

ש: לא דיברתי איתו.

אליעד: אוקי.

ש: רק אמרתי לו שאני רוצה לדבר איתו הוא לא יתנגד לכך, לא משנה אבל אני רוצה לדעת כאילו את הדו שיח מה אני צריך להדגיש.

אליעד: יש פה כמה כיוונים תקשיב כיוון אחד זה מה לדבר איתו לדבר איתו ישירות על הפחד "למה אתה מפחד ממה אתה מפחד מה אתה מרגיש מה אתה חושב, מה ראית מה הבנת ממתי זה התחיל לך זה תמיד היה ככה" זה כיוון אחד. אני אתן לך שני כיוונים נוספים קודם כל כיוון אחד אומר בוא נגרום לו להרגיש רע מזה שהוא מפחד.

ש: להרגיש רע אוקי.

אליעד: להרגיש רע מזה שהוא מפחד.

ש: שלא יפחד.

אליעד: לא.

ש: שלא יהיה לו נעים לפחד.

אליעד: לא כדי שיהיה לו אינטרס להילחם בפחד.

ש: בסדר אוקי.

אליעד: כי ילד יכול להיות שהוא מפחד אבל הוא אומר בסדר אני מפחד כאילו הוא אומר "אני מפחד אין בעיה זה הפחד שלי כן, אני מפחד עזוב בסדר הם לא מבינים אני אמשיך לפחד וזהו" ואז תגיד לו מה אתה מרגיש הוא יגיד לך לא יודע כאילו אין לו אינטרס לשתף פעולה להבין את עצמו, זאת אומרת אנחנו צריכים ליצור לו אינטרס להבין את עצמו ולכן אנחנו צריכים לגרום לו להרגיש רע מזה שהוא מפחד. עכשיו איך אנחנו נגרום לו להרגיש רע אפשרות אחת אומרת באמצעות זה שנצחק עליו "אתה פחדן אתה מוג לב מי רוצה פחדן כמוך בבית" אוקי זאת אפשרות אחת.

עכשיו מה היתרון של זה היתרון של זה שהוא ישנא את עצמו על זה שהוא פחדן החיסרון הוא שהוא ישנא את עצמו, הבנת ולכן צריך לדעת לעשות את זה בחוכמה לדעת איך אנחנו שותלים לו מסרים שהוא מפסיד איך אנחנו גורמים לו לחשוב שמפסיד זה שהוא מפחד זה רע זה לא טוב שהוא ישנא את עצמו על זה שהוא מפחד אבל בצורה מאוזנת בצורה שתדחוף אותו לנסות לפתור להגיד לך "תקשיב אני מפחד תעזור לי" אבל לא בצורה שתגרום לו עכשיו להיות בדיכאון או משהו כזה. כן זה הבנת?

ש: כן.

אליעד: איך לדוגמה נגיד בציניות נגיד לדוגמה הוא רוצה משהו אתה אומר לו "תקשיב זה נמצא למעלה לך תיקח" דוגמה עכשיו אז אתה לא ירדת עליו כאילו לא ירדת עליו אבל מצד שני הוא עכשיו נהיה לו רע כי הוא לא יכול לעלות למעלה לקחת את זה או נגיד הוא צריך משהו אומרים לו בוא למעלה קח למעלה רד למטה אומרים לו כל מיני דברים כאלה. אז דבר ראשון אחד אנחנו רוצים לגרום לו להרגיש רע מזה שהוא מפחד, למה כי אם הוא ירגיש טוב עם זה שהוא מפחד יכול להיות שהוא לא ינסה לפתור את זה הוא לא ינסה להבין את זה כי בשביל מה לו טוב לו עם זה שהוא מפחד הפחד עוזר לו אוקי זה אחד.

שתיים כיוון נוסף חוץ ממה לדבר איתו ישירות כיוון נוסף אומר ברגע שהילד מפחד בא ננסה באופן כללי ללמד אותו לא לפחד מסיטואציות אחרות, אני בטוח שהוא לא מפחד רק מזה יש לו עוד אלף פחדים אחרים שגם מהם הוא מפחד הוא מפחד מזה מפחד מזה יש לו הרבה פחדים, הם פחות אולי ברורים או יותר מקובלים כי הוא ילד אז הוא מפחד אבל יש לו הרבה פחדים נוספים צריך לבדוק מה הפחדים הנוספים שלו ולטפל בפחדים הנוספים. הבנת?

ש: על ידי שיחות?

אליעד: לא קודם כל לנסות לגרום לו לא לפחד משאר הדברים כאילו אם אתה רוצה שהוא לא יפחד מזה תברר שהוא לא מפחד מדברים אחרים זה קודם כל כמטרה תציב לעצמך מטרה, אתה אמרת יש לי מטרה לגרום לו לא לפחד לעלות לקומה שנייה נכון יפה אני אומר תגרום לו לא לפחד מעוד פחדים אחרים לא לפחד לעבור את הכביש לא לפחד לא יודע מה כל מיני דברים יומיומיים לא לפחד, כל מה שהוא מפחד קצת "למה תגיד לי מה קרה מה הבעיה פה ומה הבעיה פה מה הבעיה?" זאת אומרת תשאף כמטרה לנטרל לו את שאר הפחדים מסביב לפחד הזה.

ש: וזה על ידי תחקור ממה הוא מפחד?

אליעד: קודם כל כמטרה לא יודע איך מטרה לא יודע איך איך שאלה נוספת אבל כמטרה בראש אתה רוצה לפתור את זה עזוב אותך מזה עכשיו בוא תפתור את האחרים. אז אחד תעשה לו רע אבל בחוכמה ברעש שיהיה מספיק רע כדי שהוא ירצה לשנות את זה ולא יותר מדי רע כדי שהוא לא ירגיש מזה רע או ישתגע או משהו כזה בסדר. עכשיו שימו לב האם זה טוב שבן אדם ישנא את עצמו על זה שיש לו פחד לכאורה הוא צריך לקבל את עצמו למרות שיש לו פחד נכון לכאורה מה זאת אהבה עצמית שאתה אוהב את עצמך למרות שיש לך פחד נכון, נכון או לא נכון?

ש: כן.

אליעד: אבל זה לא נכון.

ש: גם וגם תלוי במינון הוא צריך קצת לשנוא את עצמו.

אליעד: למה לא שהוא יאהב את עצמו במאה אחוז למרות שיש לו פחד מה הבעיה?

ש: אבל אם הוא אוהב את עצמו מאה אחוז אז אולי.

אליעד: נכון אז הוא שיקבל מה הבעיה.

ש: קודם כל אין מאה אחוז.

אליעד: סתם לא משנה יש פה פרספקטיבה אחרת זה בסדר גמור לפחד וזה בסדר גמור לפחד וזה מאוד גרוע לכעוס על זה שאתה מפחד, זה מאוד גרוע לא לקבל את זה שאתה מפחד אבל זה גם בסדר גמור לעשות משהו מאוד גרוע ולא לקבל את זה שאתה מפחד גם להגיד אני לא רוצה לפחד אני שונא את עצמי על זה שאני מפחד גם זה בסדר גמור, כאילו אתה יכול לאהוב את זה שאתה שונא את עצמך זה גם בסדר כי אם בן אדם רק יאהב את עצמו הוא גם יתקע גם אין משמעות לחיים, אז זה בסדר לאהוב את עצמך וזה בסדר לשנוא את עצמך וזה בסדר לאהוב את זה שאתה שונא את עצמך גם זה בסדר.

אוקי הלאה אז זה דבר אחד עכשיו מה עוד דבר שני לפתור לו פחדים אחרים מסביב כמטרה, עכשיו דבר נוסף כתהליך אם אנחנו רוצים לעזור לו צריך לעזור לו להפעיל את המוח שלו להבין את ההרגשות שלו באופן כללי עכשיו בלי קשר לפחדים, הוא כועס למה אתה כועס שמח למה אתה שמח "ואללה מה הצחיק אותך מה הכעיס אותך, למה נעלבת למה אתה בא לאט למה אתה בא מהר" שהוא יתחיל לנסות להבין את עצמו אם הוא לא יבין את עצמו גם אבוד לנו עכשיו בתחומים אחרים שלא קשורים לפחד הזה.

אוקי זה בונה לנו את התשתית לגשת לטפל בפחד כי אם הוא לא ירצה את הפחד ורגיל להבין את עצמו ומיומן להתמודד עם פחדים אחרים עכשיו אפשר לדבר על הפחד הזה כי לא תמיד הוא בשל בכלל להתמודד עם הפחד זה יכול להיות גם פחד מאוד גדול עבורו יכול להיות הוא לא כנה עם עצמו הוא לא יודע לבטא את עצמו הוא לא יודע להבין את עצמו יכול להיות הרבה דברים. בהנחה עכשיו שאנחנו מדברים איתו על הפחד אוקי הספציפי הזה מה שאנחנו צריכים לעשות זה דבר ראשון להכיל אותו.

מה זאת אומרת להכיל אותו להגיד לו "תקשיב אפשר לדבר איתך" הוא יגיד כן נגיד לו "תקשיב אני יודע נכון שאתה מעדיף לא לעלות למעלה" הוא יגיד כן נגיד לו "בסדר אני רוצה להגיד לך שאני מכבד את זה וזה לגיטימי בעיני", קודם כל להכיל את זה "לגיטימי וזה בסדר גמור וכל פעם שתרצה לעלות תקרא לי אני אעלה איתך אני אשתדל לעלות איתך" קודם כל להכיל את זה למה כי אם לא אז הוא יראה בך אויב.

הוא מבחינתו מאוים מישהו רוצה לחסל אותו והוא לא מבין שאף אחד לא רוצה לפגוע בו הוא מבחינתו מישהו רוצה לחסל אותו ואם עכשיו אתה תגיד לו "תקשיב תעלה למעלה אין לך מה לפחד" אתה אומנם עוזר לו כי אתה אומר לו אף אחד לא רוצה לפגוע בך ומצד שני אתה דופק אותו אתה הולך לגרום לו שירצחו אותו אוקי לכן דבר ראשון להכיל אותו. דבר שני הלוגיקה אומרת אתה אומר לו "אוקי סבבה הבנת בסדר" עכשיו אתה אומר לו "אוקי עכשיו אפשר עוד משהו" הוא יגיד לך כן תגיד "אוקי אני יכול לשאול אבל למה אתה מעדיף שאני אעלה איתך למעלה מה הסיבה" הוא יגיד לך "כי אני לא אוהב לעלות לבד, אוקי למה מה אתה מרגיש".

עכשיו יש הרבה דוגמאות נגיד הוא יגיד לך "זה עושה לי רע" אוקי תגיד לו "אם מישהו צובט אותך זה עושה לך טוב או רע" יגיד עושה לי רע תגיד לו "אוקי כשאתה עולה למעלה מישהו צובט אותך זה אותו רע או שזה רע אחר" יגיד לך רע אחר "איזה רע מה אתה מרגיש שמה מה קורה", עכשיו או "מה אתה מרגיש כשאני איתך" או "מה אתה מרגיש לבד" אפשר משני הצדדים ותנסה לשים לב למילים מה בדיוק הוא אמר איך הוא אמר איזה מילה הוא השתמש לנסות לדובב אותו ולא ללחוץ אותו שהוא לא יחשוב שאתה מנסה לדחוף אותו לעלות למעלה אתה מנסה רק להבין מה האמת, אתה מבחינתך אומר לו "תקשיב יכול להיות שזאת האמת אני רק רוצה להבין את האמת אני לא מנסה לגרום לך לעלות למעלה".

ש: זה מורכב זאת אומנות.

אליעד: זה המשחק עכשיו אם הילד הייתה לו הפרעה נפשית זה היה עוד יותר מורכב ואם הוא היה משוגע ורואה דברים שלא קיימים זה עוד יותר מורכב אבל אז מה. אתה הבנת את זה?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת?

ש: את הכל לחזור?

אליעד: תסביר כן.

ש: לגרום לו להרגיש שאני לא מאיים עליו מתנגד ודבר ראשון להכיל אותו אולי אפילו כפתיחה.

אליעד: מה אמרתי רק לא מאיים ולא מתנגד או אפילו?

ש: אני צריך לבדוק מה האמת.

אליעד: לא אתה דילגת על שלב לא רק מכיל אותו ולא מתנגד לו אפילו אתה בעדו בכלל אתה אומר "אני מעריך את זה שאתה דואג ושזה וזה ואני אבוא איתך כל פעם" שהוא אין לו איום אתה לא מהווה איום עבורו שהדו שיח שלך איתו לא מהווה איום עבורו.

ש: אוקי הייתי שזה כפתיחה.

אליעד: אתה הבנת את זה אבל?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת?

ש: לחזור עוד פעם?

אליעד: כן.

ש: אני חוזר רגע על התוספת להיות אפילו איתו בעדו ביחד זהו זאת התוספת.

אליעד: נכון כשהמשוגע אומר "תקשיב רודפים אחרי מנסים לחסל אותי, אני שמח שאתה מבין את זה" עכשיו גם פה צריך לדעת לעשות את זה מדויק לא להגיד לו "אני שמח שאתה יודע שהוא רוצה לחסל אותך" כי זאת גם לא האמת אבל להגיד "אני שמח שאתה מודע לאפשרות שהוא רוצה לחסל אותך ואתה מתגונן בפניה" כי זאת אמת כי יש אפשרות שהוא מנסה לחסל אותך וזה שאתה מתגונן זה בסדר, גם פה צריך לדעת במינון כשאתה מזדהה איתו לא לשתול לו מחשבה יותר גרועה ממה שהוא כבר חשב מלכתחילה, הלאה.

ש: ואחרי יש נניח מספר שיטות שיטה אחת שאומרת טפל בפחדים אחרים שיש לו.

אליעד: לא זה לא אחרי זה זה לפני זה בכלל.

ש: לא דבר ראשון זאת ההתחלה.

אליעד: לא דבר ראשון זה מה שהיה קודם בכלל תגרום לו לא לרצות את זה שהוא מפחד ותגרום לו לטפל בפחדים האחרים ולהבין את עצמו זה דבר ראשון שבכלל לא נגענו בנושא הזה בכלל, בהנחה שאתה ניגש לדבר איתו על הבעיה הספציפית הזאת אז דבר ראשון תכיל אותו דבר שני תגיד לו בא ננסה להבין מה האמת, אתה...
הנחה בעיות נפשיות של ילדים להיות לבד לסרב ילדים פחדים וחרדות אין סיבה כעס התמודדות עם ילדים טיפול בפחדים של ילדים לרצות לשנות הפרעה טורדנית כפייתית obsessive compulsive disorder ocd ocd הפרעה טורדנית ocd התנהגות טורדנית ocd טיפול או סי די אובססיה טורדנית אובססיה טורדנית כפייתית אוסידי אוסידי הפרעה טורדנית אוסידי התנהגות טורדנית אוסידי טיפול איך להתמודד איך להתמודד עם ילד שמפחד איך לטפל איך לטפל בחרדה איך לטפל בחרדות איך לטפל בפחד איך לטפל בפחד של ילד איך לטפל בפחד של ילדים איך לטפל בפחדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות נפשיות בעיות נפשיות אצל ילדים בעיות נפשיות של ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד בחרדה מה לעשות הפרעה אובססיבית הפרעה טורדנית הפרעה טורדנית כפייתית הפרעה כפייתית הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות הפרעת התנהגות כפייתית התמודדות התמודדות עם ילדים התמודדות עם ילדים חרדתיים התנהגות טורדנית התנהגות טורדנית כפייתית התנהגות כפייתית התנהגות כפייתית טורדנית חולה נפש חולי נפש חינוך ילדים חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ופחדים ילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות של ילד חרדות של ילדים חרדתי חשיבה כפייתית טורדנות טורדנות כפייתית טורדנות מחשבתית טורדניות טיפול טיפול ב ocd טיפול ב או סי די טיפול ב אוסידי טיפול באו סי די טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בהתנהגות טורדנית טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בחרדה טיפול בחרדה אצל ילדים טיפול בחרדות טיפול בחרדות אצל ילדים טיפול בחרדות של ילדים טיפול בחרדת ילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפול בפחד טיפול בפחד אצל ילדים טיפול בפחדים טיפול בפחדים אצל ילדים טיפול בפחדים של ילדים טיפול נגד חרדה טיפול נגד חרדות טיפולים טיפולים נגד חרדה טיפולים נגד חרדות טירדה טרדות טרוד ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים חרדות ילדים חרדתיים ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים ילדים פחדים וחרדות יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להיפטר מהתנהגות טורדנית להתמודד להתמודד עם ocd להתמודד עם אוסידי להתמודד עם טורדנות להתמודד עם ילד שמפחד לחנך ילדים לטפל לטפל ב ocd לטפל ב אוסידי לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בהתנהגות טורדנית לטפל בהתנהגות כפייתית לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל בחרדה לטפל בחרדות לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל בפחד לטפל בפחד של ילד לטפל בפחד של ילדים לטפל בפחדים למה הילד למה הילד מפחד למה ילד מפחד לעשות מחשבה מה לעשות מוטרד מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחשבה מחשבה טורדנית מחשבה טורדנית אצל ילדים מחשבה כפייתית מחשבות מחשבות טורדניות מחשבות כפייתיות מטופל מטופלים מטפל מטפל ב ocd מטפל ב אוסידי נפש סובל מהפרעה טורדנית פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים פסיכיאטר פסיכיאטריה
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים
... אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? אהבת הורים לילדים, האם הורים אוהבים ילדים בלי תנאים? למה הורים אוהבים ילדים? כמה הורים אוהבים ילדים? מה הסיבה שהורים אוהבים ילדים? האם האהבה היא ללא תנאים? יחסי הורים וילדים האם אפשר לאהוב ילד בלי תנאים? ההרצאה מתמקדת בשאלה האם אפשר לאהוב ילד ללא תנאים, ומביאה דיון עמוק על האהבה ההורית והאם היא ... גם כאשר הילד לא תמיד עונה לציפיות או עשוי לפגוע בהורים במקרים מסוימים. באמצעות שאלות רטוריות, אליעד מציע שהאהבה ההורית, למרות כל התנאים והכאב האפשרי, יכולה להתקיים גם אם הילד לא תמיד ... בצורה קשה או מזיקה. אליעד מתאר את התהליך שבו הורים עשויים לאהוב את הילד שלהם למרות כל הקשיים, אך טוען שלמעשה, האהבה תמיד תלויה במשהו - אם זה תחושת משמעות או תועלת שההורה מקבל ממנה. במילים אחרות, ההורה לא רק אוהב את הילד כפי שהוא, אלא גם מתוך חוויותיו האישיות, תחושותיו או הצרכים הרגשיים שהוא מספק לו. לאורך כל הדיון, אליעד מתעקש שתחושות ... היא לאהוב את עצמך? בהמשך, אליעד מציע כי אהבת ההורים לילדים לא נטולת תנאים, שכן היא עשויה להיות תוצאה של תחושת תועלת אישית - אני אוהב אותו כי אני מרגיש שהוא חלק ממני, כי אני מרגיש ... לדברים שהילד עושה או לא עושה, אלא לתחושות שההורה מקבל מהקשר עם הילד. אהבה כזו, הוא טוען, אינה תהליך מנותק לחלוטין מהתועלת האישית של ההורה . לסיכום, אליעד מציין כי אהבה כזו עשויה להתקיים בתנאים, אם לא בהכרח מהסיבות שמצפים ממנה, אלא כתגובה למערכת יחסים שמועילה בשלב כלשהו להורה עצמו, ואין זה אומר בהכרח שהאהבה היא ללא תנאים. אהבה ללא תנאים? אהבת הורים לילדים אהבה עצמית כיצד לאהוב ילד האם אהבה היא תוצאה של תועלת? אהבה ותנאים ...
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים
חינוך הורים, הנחיית הורים , ייעוץ הורי, יעוץ להורים, הורים וילדים, הדרכת הורים, חינוך ילדים, לחנך את ההורים, לחנך את המורים, רחמנות, אכזריות, מפורסמים של שקר, מנהיגות, איך נכון לחנך ילדים? איך נכון לגדל ילדים? גידול ילדים האם יש דרך נכונה לחנך ילדים? אליעד ... שלו, ואם ננסה להבין אותו נפשית, ייתכן שנגלה שהוא חש נחיתות וחושב שכולם נגדים, וכל ניסיון לטפל בכך עלול רק להחריף את המצב. אליעד מדגיש שכאשר הורים או יועצים נותנים עצות, הם אינם מכירים את כל המשתנים הרלוונטיים, כמו הרקע הרגשי של הילד, ההיסטוריה המשפחתית שלו, ומאפייני האישיות הייחודיים שלו. הוא ... מומחים? אליעד כהן מדגיש שכל עצה שנטען לגביה שהיא עובדת תמיד, בעצם גורמת לנזק במקום אחר. הוא נותן דוגמה לכך שאם ילד לא עושה שיעורי בית, ואומרים להורה לאסור עליו טלוויזיה, ייתכן שזה יצליח בטווח הקצר אך ייצור בעיות אחרות בעתיד. הוא מסביר שלכל עצה יש מחיר, ועלולה להיות תופעת לוואי כמו טראומה, לחץ, או התנהגות ... בתוכו גם את התסביכים של אותו אדם שמציע את הפתרון. כיצד לחנך את הילד נכון לפי אליעד כהן? אליעד טוען שחינוך נכון מתחיל קודם כל מחינוך עצמי של ההורה. אם ההורה לא מסוגל לחנך את עצמו - לדוגמה, אם ההורה לא מצליח להפסיק לכעוס, לעשן או לדחות סיפוקים - הוא יתקשה מאוד לחנך את הילד. הוא אומר שהורים רבים בטוחים שהם עצמם מושלמים ואין להם מה לשפר, וזו בעיה קשה במיוחד, כי אם ההורה לא מבין איפה הוא צריך להשתפר, אין לו סיכוי לעזור לילד שלו להשתפר. אליעד מדגיש שהקושי של הילד להשתנות הוא בדיוק כמו הקושי של ההורה להשתנות. אם ההורה רוצה שהילד יפסיק להיות אלים, ההורה חייב לבדוק איפה הוא עצמו מתנהג בצורה דומה או איפה הוא מתקשה להשתנות, ורק אז יוכל להבין כיצד לעזור לילד. רחמנות ואכזריות בחינוך - מה הגישה הנכונה? אליעד כהן מציג תפיסות מהמקורות (רבי נחמן מברסלב) בנושא הרחמנות והאכזריות בחינוך. הוא מסביר שלעיתים רחמנות היא בעצם אכזריות סמויה. למשל, הורה שרץ לעזור לילד שנפל אולי חושב שהוא מרחם עליו, אבל למעשה מונע מהילד ללמוד להתמודד בכוחות עצמו. הוא מציג גם דוגמה של אדם רעב - אפשר לתת לו דגים או ללמד ... כמו נזיפה, כדי להעיר את האדם ולעזור לו להשתנות לטובה. הוא מבהיר שצריך להיות מדויקים מאוד באיזון בין רחמנות לאכזריות, וזו בדיוק המומחיות הנדרשת להורה או למנהיג אמיתי. מפורסמים של שקר והנזק בחינוך על פי עצותיהם - מה זה אומר? אליעד כהן מתאר תופעה של מפורסמים של שקר - יועצים, מומחים, או מנהיגים שנותנים עצות שהם בעצמם לא מסוגלים ליישם בחייהם. הוא טוען שכל עצה חינוכית מגיעה עם היגיון פנימי מסוים, ואם ההורה מחנך את הילד לפי עצות של מומחה מסוים, הוא בעצם מעתיק אליו גם את התסביכים של אותו מומחה. לדוגמה, אם ההורה מיישם את העצות של סטיב גובס להצלחה עסקית, הילד עשוי להצליח, אך גם לקבל על עצמו את התסביכים והקשיים הנפשיים של סטיב גובס. לכן אליעד מציע להורים להימנע מללכת בצורה עיוורת אחרי עצות של אנשים אחרים, ומדגיש שכדי לחנך את הילד בצורה אמיתית ונכונה, ההורים צריכים להתמקד בשיפור עצמי ובחשיבה ביקורתית על עצות שהם מקבלים. איך להצליח לחנך את עצמך על מנת לחנך את הילד? אליעד כהן מסביר שכדי להצליח לחנך את הילד, ההורה צריך קודם כל לחנך את עצמו. הוא חייב לבדוק היכן הוא מתנהג בצורה דומה לילד, ואיפה הוא בעצמו נכשל או לא עומד ביעדים שלו. רק לאחר שההורה מצליח להתגבר על הקשיים של עצמו, הוא יוכל באמת לעזור לילד להתמודד עם הקשיים שלו. החינוך, לפי אליעד, הוא תהליך דינמי, מורכב ואינדיבידואלי, ולא ניתן לפשט אותו לעצות כלליות שעובדות תמיד. איך נכון לחנך ילד? ייעוץ הורי יעיל מהי אכזריות חינוכית? איך להימנע מטעויות בחינוך ילדים? מי הם מפורסמים של שקר? חינוך עצמי לפני חינוך ילדים ...
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים למה אנשים חושבים שההורים שלהם אוהבים אותם הכי הרבה בעולם? אנשים רבים מרגישים שההורים שלהם אוהבים אותם יותר מכל אדם אחר, והתחושה הזו נשענת בעיקר על שתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא שההורים הם אלו שהעניקו לאדם הכי הרבה דברים בחיים שלו, בין אם זה טיפול בילדות, תמיכה כלכלית, או כל השקעה אחרת במהלך השנים. בגלל שההורים משקיעים כל כך הרבה בילדים שלהם ולא מבקשים כמעט שום דבר בתמורה, נוצרת התחושה שהם אוהבים ללא תנאים. אם משווים זאת לאדם אחר, כמו עובד שמקבל משכורת, ברור כי ההורים נותנים הרבה יותר ולא מצפים לתמורה מוחלטת מהילדים שלהם. הסיבה השנייה שמייצרת את התחושה הזאת היא העובדה שהורים בדרך כלל לא דורשים מהילד שלהם תמורה ישירה על ההשקעה העצומה בהם. זה מחזק את התחושה של אהבה חסרת תנאים. עם זאת, אליעד כהן מציין שצריך לבדוק לא רק מה ההורים נתנו, אלא גם מה ההורים מקבלים בחזרה מהילד. למרות שהילדים לא מעניקים כסף או שירותים ישירים להוריהם, הם מעניקים להורים דברים אחרים בעלי ערך רגשי משמעותי, כמו תחושת גאווה, משמעות בחיים, הפגת בדידות והרגשה של הגשמה עצמית. האם ההורים באמת אוהבים אותך ללא תמורה? התחושה שהורים נותנים הכל מבלי לקבל דבר בתמורה אינה נכונה לחלוטין. אליעד מדגיש כי ההורים אכן מקבלים מהילדים שלהם משהו בתמורה, גם אם הוא אינו חומרי או ברור לעין. לדוגמה, ההורים מרגישים פחות בודדים בזכות הילדים שלהם, ומקבלים משמעות וסיפוק מעצם היותם הורים. הם מתמלאים בשמחה ובגאווה כשיש להם ילד שהם יכולים להתגאות בו. לכן, לא נכון לחשוב שהורים מעניקים הכל לילדים בלי שום אינטרס או תמורה, כי התמורה קיימת, פשוט בצורה אחרת ופחות מוחשית. מה ההבדל בין אהבת הורים לאהבת אנשים אחרים? לדברי אליעד, אנשים טועים לחשוב שרק ההורים שלהם מסוגלים לאהוב אותם בצורה מלאה ועמוקה. טעות זו נובעת מההנחה שההורים מעניקים הכי הרבה ביחס לכל ... זה לא רק כמה מעניקים לך אלא גם כמה מקבלים ממך חזרה. יכול להיות מצב שבו אדם זר מעניק לך פחות, אבל מקבל ממך עוד פחות ממה שההורים מקבלים, ולכן באופן יחסי הוא יכול לאהוב אותך יותר. האשליה שההורים הם אלו שאוהבים אותך הכי הרבה נובעת מכך שאנשים אחרים לא מעניקים באותה כמות שההורים מעניקים, בעיקר משום שההורים משקיעים בילד הרבה שנים ... אחרים לא מחויבים לכך. זהו סוג של אהבה מובנה בהגדרה, שהיא לא בהכרח עוצמתית יותר מאהבה של אחרים. האם ניתן למדוד באמת אהבה של הורים לילדים? מדידת האהבה לפי מה שההורים נתנו לך לעומת מה שקיבלו ...
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
... מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת למה ההורים כועסים שהילדים מתנהגים כמו ילדים? אחת המריבות הנפוצות ביותר בין הורים לילדים היא הטענה של ההורים כלפי ילדיהם על כך שהם מתנהגים בצורה ילדותית ולא בוגרת. ההורים מתוסכלים ומביעים כעס כאשר הילד מתנהג כילד ולא כפי שההורים מצפים מאדם בוגר. הורים רבים שואלים את עצמם: למה הילד שלי מתנהג בצורה לא בוגרת? או למה הוא מתנהג בצורה ילדותית?. מבחינת ההורים, ישנה ציפייה שהילד יתנהג בבגרות מסוימת, וכאשר זה לא קורה, הם מביעים אכזבה ותסכול. מנגד, התלונה הנפוצה ביותר מצד הילדים היא שההורים מתייחסים אליהם כמו אל ילדים קטנים ולא כמו אל אנשים בוגרים. ילדים מתוסכלים מכך שההורים מנהלים אותם, מחליטים עבורם, אומרים להם מה לעשות, מגבילים את חופש הפעולה שלהם ולא מאפשרים להם להתנהל בעצמאות מלאה. הטענה של הילד היא: אני לא ילד, אני בן אדם בוגר, תפסיקו להתייחס אליי כאל ילד קטן. מהי הסתירה בהתנהגות ההורים? אליעד כהן מסביר שהבעיה נובעת ממסרים סותרים שההורים מעבירים לילדיהם. ההורה מתייחס אל הילד כמו לילד כאשר זה מתאים לו, וכמו לבוגר כאשר זה נוח עבורו. לדוגמה, ההורה עשוי לפנק את הילד, להעניק לו זכויות מיוחדות, לדאוג לו ולתמוך בו ללא תנאים רק משום שהוא ילד. ההורה עושה דברים רבים למען הילד שלא היה עושה עבור אדם בוגר, כמו לדאוג לו יתר על המידה, לספק לו כסף, להקל עליו מטלות שונות ועוד. אבל כאשר ההורה דורש מהילד להתנהג בבגרות, הוא פתאום כועס על כך שהילד מתנהג כמו ילד. הסתירה הזו יוצרת בלבול אצל הילד. ההורה לא יכול מצד אחד להעניק לילד זכויות מיוחדות כילד, ומצד שני להתלונן כשהילד אינו נוטל על עצמו אחריות של מבוגר. הפתרון המוצע כאן הוא חד משמעי: אם ההורה רוצה שהילד יתנהג בצורה בוגרת, עליו להתייחס לילד כמעט אך ורק כאל אדם בוגר, הן בזכויות והן בחובות. אם אתה כהורה ממשיך להתייחס לילד שלך כאל ילד קטן, אל תתפלא כאשר הילד ידרוש זכויות ופריבילגיות של ילד ויסרב להתנהג בבגרות. מהי הסתירה בהתנהגות הילדים כלפי ההורים? גם הילדים מעבירים מסרים סותרים להורים . הילד רוצה שההורים יראו בו אדם בוגר, יכבדו אותו, יתנו לו עצמאות ולא ינהלו אותו. אבל הילד עצמו ממשיך ליהנות מזכויות ויתרונות שמקבלים ילדים בלבד - הוא דורש פינוקים, ... משפיעים על מערכות יחסים אחרות? אליעד כהן מרחיב את הרעיון ומסביר שהבעיה של המסרים הסותרים איננה ייחודית רק ליחסי הורים וילדים, אלא היא נפוצה כמעט בכל מערכת יחסים בין אנשים. כאשר אדם מציג את עצמו בדרך מסוימת, הוא מקבל מהסביבה יחס שתואם את ההתנהגות שלו. למשל, אדם ... בהתאם. איך ניתן לשנות את הדינמיקה של יחסים בעייתיים? אליעד כהן מדגיש שכדי לשנות את מערכת היחסים, בין אם בין הורה לילד או בכל מערכת אחרת, צריך לשנות את המסרים שאתם משדרים. אם ההורה רוצה שילדו יתנהג כמו אדם בוגר, עליו להתחיל להתייחס אליו כאל אדם בוגר כמעט בכל מצב. אם ילד רוצה שהוריו יכבדו אותו ויראו בו בוגר, עליו להתנהל באופן בוגר ואחראי, בלי ליהנות מהטבות של ילד קטן. הוא מציע לכל אדם שנתקל ביחס שלא נעים לו לבדוק איך הוא עצמו מציג ... מעשיות לשיפור יחסים במשפחה ובמערכות יחסים בכלל לסיכום, אליעד כהן מדגיש ששינוי מערכות יחסים מתחיל מבפנים. להורה שרוצה שהילד יתנהג בבגרות מומלץ להתייחס לילד כאל מבוגר בכל התחומים. לילד שרוצה לקבל יחס בוגר מומלץ להתנהג בצורה בוגרת באמת, לקבל על עצמו אחריות ולא לדרוש ... היחס שאתה מקבל הוא תוצאה של היחס שאתה מעניק לעצמך ולדרך שבה אתה מציג את עצמך לסביבה. לשיפור מערכות יחסים בין הורים לילדים או בכל תחום אחר, מומלץ לבחון מחדש את ההתנהלות העצמית, לבדוק איפה אתם מעבירים מסרים סותרים, ולתקן אותם כדי לקבל יחס שתואם את הציפיות שלכם. למה מישהו מתנהג בצורה ילדותית? מריבות בין הורים לילדים מסרים סותרים במערכות יחסים איך לגרום לאנשים לכבד אותך? בעיות בין הורים וילדים למה לא מתייחסים אליי בכבוד? איך לשפר מערכות יחסים במשפחה? המריבה הנפוצה ביותר בין
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים
כיבוד הורים, כיבוד אב ואם, בעיות עם ההורים, בעיות במשפחה, יחסי הורים וילדים, לכבד את ההורים, ייסורי מצפון, סולם ערכים, מוסריות, התנהגות מוסרית, זלזול בהורים, התלבטות מוסרית, הורים מתבגרים איך להתמודד עם קונפליקטים ביחסים בין ילדים להורים מתבגרים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בבעיה נפוצה ורגישה במיוחד: היחסים בין ילדים להורים מתבגרים, קונפליקטים מוסריים, ייסורי מצפון, ... בהתלבטות קשה מאוד, כי מצד אחד הוא רוצה לכבד את אביו, אך מצד שני הוא רוצה לנהוג לפי הבנתו, והדבר גורם למתח בלתי פוסק בין שניהם. מהי ההתלבטות המרכזית במערכת היחסים בין הורים מבוגרים לילדיהם? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית ... משום שהוא תקוע בין שתי בחירות קשות: או שהוא יציית לאביו ויחוש שהוא מאבד את העצמאות ואת הכבוד העצמי שלו, או שיתנגד לאביו ואז הוא יחוש ייסורי מצפון קשים על כך שהוא מזלזל בהוריו ולא מכבד אותם. כלומר, הסבל של הבן נובע מההתנגשות בין הרצון לכבד את ההורים לבין הרצון לשמור על האני שלו, על העצמאות ועל החופש האישי. מהן האפשרויות שאליעד מציג להתמודדות עם המצב הקשה מול ההורים? אליעד מציג שלוש אפשרויות עיקריות להתמודדות עם הבעיה: האפשרות הראשונה - להמשיך להתנהג כפי שאתה רוצה, ללא התחשבות ברצון של ההורה. היתרון בכך הוא שמירה על עצמאות, אבל יש מחיר כבד של תחושת אשמה ואי נעימות מול ההורה, ולעיתים גם פגיעה ממשית ביחסים. האפשרות השנייה - לציית להורה, ולמעשה לוותר על האוטונומיה האישית לטובת כיבוד אב ... להכיר בכך שלכל פעולה יש מחיר ולנסות לקבוע גבולות ברורים. הבן יכול להציב כללים ברורים בבית, ולהבהיר להורה: כאן זה הבית שלי, אלו הכללים שלי. אתה חייב לכבד אותם. אם ההורה מסרב, הבן יכול להחליט על צעדים קיצוניים יותר כמו התרחקות או הפרדה מוחלטת. מדוע המוסריות גורמת לסבל במערכות יחסים במשפחה? נקודה חשובה שאליעד מחדד היא שהבעיה של הבן איננה רק יחסים עם ההורה, אלא עצם התחושה של המוסריות. הוא מדגיש שהמוסריות ... שנובע מההתלבטות המוסרית? אליעד מסביר שהדרך היחידה להפסיק לסבול היא להבין באופן עמוק שאין בחירה נטולת סבל, אלא צריך לבחור את סוג הסבל. או שהאדם יסבול בגלל שהוא מתנגד להורה, או שהוא יסבול כי הוא פוגע בעצמו. הפתרון היחיד ... וכך הסבל נעלם. הוא נותן דימוי ברור: כמו אדם שיש לו בעיה ברגל - הוא לא יכעס על הרגל אלא יבין שזו חלק ממנו, ולכן יוכל להכיל את הקושי. באופן דומה, הבן צריך להבין שההורה הוא חלק מחייו, ואפשר לבחור כיצד להתייחס לכך, אבל ... על המוסר. אי אפשר להימנע לחלוטין מהסבל, אלא אם כן האדם מגיע להבנה פנימית עמוקה שבה הוא מתעלה מעבר לתפיסות הרגילות של המוסר והעצמי. איך להתמודד עם ייסורי מצפון? איך לכבד הורים מתבגרים? האם חייבים לכבד הורים בכל מצב? איך לפתור בעיות במשפחה? מה עושים כשההורים מזדקנים? למה קשה לכבד את ההורים? איך להשתחרר מתחושת אשמה? ...
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה
חרדת הורים, דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום הילדים, היתרונות של הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה
חרדת הורים , דאגה לשלום הילדים, חרדה לשלום הילדים, אמא טובה, יחסי הורים וילדים, פחד לשלום ... הפחד, שינוי מחשבה, להיפטר מחרדה, לטפל בחרדה, שינוי חשיבה מהם הגורמים לחרדה אצל הורים לגבי שלומם של הילדים? הרצאה של אליעד כהן עוסקת בחרדת הורים ובפחד העמוק שמרגישים הורים לשלום ילדיהם. הוא מתאר כיצד פחדים אלו יכולים להפוך לחרדה של ממש, במיוחד כאשר הורה מקבל טלפון בשעות לא ... בלילה, מה שעלול להיתפס כמשהו רע שקרה לילד. המחשבה הזו מלווה בתחושת פחד עצומה, וההורה נכנס למצב של חרדה מיידית. האם ... למרות שמחשבה זו נראית חיובית על פני השטח, אליעד כהן מסביר כי היא למעשה גורמת להורה לשלם מחיר כבד. המחיר הוא חרדה ... אליעד מדגיש כי הבעיה במחשבה זו היא שהיא יוצרת דינמיקה של מתח נפשי שמלווה את ההורה לאורך זמן. היתרונות של חרדה כזו מעניין לדעת כי אליעד מציין גם את היתרונות שבחרדה כזו. לדוגמה, כאשר ההורה פוגש את ילדיו לאחר זמן ממושך, החרדה מתחלפת ברגיעה ובשמחה גדולה. החרדה גם מחזקת את תחושת המשמעות של ההורה כחלק ממשפחה, ומונעת ממנו ... במובן הרגשי, אלא גם הפיזי: הלחץ, המתח והחוסר שקט. הוא ממליץ על זיהוי הסרטים שההורה מתחיל להכניס את עצמו אליהם, ואז להפסיק לייצר אותם באופן מודע. לדוגמה, כאשר הורה חושש שיגידו עליו שהוא לא ... לא להפסיק לאהוב את הילדים, אלא לאזן את הדאגה והאהבה עם שלוות הנפש האישית. על ההורים לזהות את המחיר שהם ... להיות היסוד המרכזי של המשמעות בחיים. מסקנות ההבנה העמוקה של אליעד כהן היא שההורים צריכים להיות מודעים ... לא אכפת לי, אלא שינוי משמעותי במערכת האמונות והערכים האישיים. איך להיפטר מחרדת הורים? חרדה לשלום הילדים איך להיות אמא טובה בלי פחד? טיפול בחרדות אצל הורים למה אני דואגת כל הזמן לילדים שלי? איך להתמודד עם פחדים וחרדות? מה גורם להורים לחרדה ופחד לגבי שלומם של הילדים? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של חרדת הורים ותחושת הפחד הקבועה ... התלות הרגשית הזו. מה המסקנה החשובה ביותר מהסבר זה? המסקנה שאליעד מגיע אליה היא שההורים צריכים להיות מודעים ... לי, אלא בשינוי משמעותי של מערכת האמונות והערכים האישית לגבי מה זה אומר להיות הורה טוב. איך להיפטר מחרדת הורים? חרדה לשלום הילדים איך להיות אמא טובה בלי פחד? טיפול בחרדות אצל הורים למה אני דואגת כל הזמן ...
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
בעיות במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ואם, בעיות עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית
... במשפחה, בעיות עם ההורים, יחסי הורים וילדים, שקרים במשפחה, כיבוד הורים, מערכות יחסים, טיפול משפחתי, כיבוד אב ... עם אמא, מריבות עם אמא, לקבל את עצמך, לעשות שלום בית כיצד נוכל להתמודד עם בעיות במשפחה ויחסי הורים וילדים? ההרצאה של אליעד עוסקת בשורה של נושאים הקשורים לבעיות במשפחה, במיוחד ביחסי הורים וילדים. במהלך השיחה, אליעד נוגע בכמה בעיות המרכזיות שיכולות להיווצר בתוך משפחות, כולל קונפליקטים עם ההורים, כיבוד הורים, בעיות עם אמא, שקרים במשפחה, וכן התמודדות עם עצמך ושלום בית. כיצד ניתן להתמודד עם מריבות עם אמא ולשמור על כיבוד הורים? מריבות עם אמא הן נושא מרכזי בהרצאה, ... מערכת היחסים. אחת מהשאלות שמעסיקות את המשתתפים בשיחה היא איך ניתן לשמור על הכבוד וההבנה כלפי ההורה גם כשיש קונפליקטים. האם נכון תמיד לומר את ... על אחרים במקום לקחת אחריות על החלק שלנו. דוגמה שהוא מביא היא מצב שבו אתה מרגיש צורך להסביר להורה משהו, אך עשוי להיתקל בבעיות של קבלה או הבנה. ... במשפחה? בשיחה זו אליעד מציע כמה כלים שיכולים לשפר את היחסים בתוך המשפחה, במיוחד בהקשר של כיבוד הורים. הוא מדבר על הצורך לקבל את עצמך, לנסות להיות אמיתי, ולהתמודד עם המורכבות של רגשות אשמה וכעס כלפי ההורים. הוא מדגיש את החשיבות של קבלה עצמית כדי לא להימנע מהשיחה האמיתית עם ההורים, וכיצד יש להתמודד עם קונפליקטים מתוך ראייה של שינוי פנימי, ולא בהכרח חיצוני. בעיות במשפחה יחסי הורים וילדים כיבוד הורים מריבות עם אמא שלום בית שקרים במשפחה ...
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל לחיקוי בחינוך? איך לא לתת דוגמה שלילית? למצוא את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים
הדרכת הורים, הדרכת מורים, הדרכת מחנכים, איך לחנך ילדים בוגרים? איך לתת דוגמה אישית בחינוך? איך להיות מודל ... את הילד שבתוכך, איפה אני לא מחונך? איך לחנך את עצמי? יחסי הורים וילדים איך לחנך ילדים בצורה נכונה? ההבנה הבסיסית בחינוך ילדים היא שכשאנו רוצים לדעת איך לחנך את ... הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לא בהשתתפות בקורסים על הדרכת הורים, אלא על ידי חינוך עצמי. חשוב להבין שללא תיקון עצמי, קשה מאוד להיות דוגמה חינוכית נכונה עבור ילדינו. כל הורה שמעוניין לחנך את ילדיו צריך קודם כל להתמודד עם עצמו ולהיות מודל לחיקוי. מה הקשר בין חינוך עצמי לבין ... בית? כאשר הילד מתעצל ולא עושה את שיעורי הבית, חשוב שההורה יבדוק איפה הוא עצמו לא מבצע את המשימות שלו בצורה אחראית. האם ההורה מצליח להשיג את מטרותיו או לא? אם ההורה לא מצליח להתמודד עם משימותיו, זה עשוי להקשות עליו ללמד את הילד לקחת אחריות על המשימות שלו. כדי לעזור לילד, על ההורה לבחון את עצמו ולפתור את הקשיים האישיים שלו קודם כל. מה לעשות כשיש בעיות אלימות אצל ילדים? כאשר הילד מגלה התנהגות אלימה, ההורה צריך לשאול את עצמו איפה הוא עצמו מתנהג בצורה אלימה. אלימות לא חייבת להיות פיזית, לפעמים היא מתבטאת בתוקפנות מילולית או במאבקי כוח. אם ההורה מבין איפה הוא עצמו מראה תוקפנות, יהיה לו קל יותר להתמודד עם הבעיה אצל הילד בצורה רגועה ומבוקרת. איך להיות מודל לחיקוי? כדי להיות מודל לחיקוי, על ההורה להקפיד על דוגמה אישית. אסור לדרוש מהילד דברים שאנחנו לא מצליחים ליישם בעצמנו. לדוגמה, אם ההורה לא מצליח לשלוט בכעסים שלו, הוא לא יכול לדרוש מהילד להיות רגוע. אם ההורה רוצה שהילד יהיה אחראי, עליו להראות זאת בעצמו. אין לשדר לילד משהו שאנחנו לא חיים בו בעצמנו. מה אפשר ללמוד מהילד שלך? הילד הוא השתקפות של ההורה, לא תמיד ישירה, אבל ישנה השפעה רגשית והתנהגותית. כאשר ההורה מבין את הבעיות האישיות שלו, הוא יכול להבין גם איך לגשת לילד. כשההורה מתמודד עם הקשיים שלו ולא בורח מהם, הילד יראה איך להתמודד גם עם קשיים משלו. ילדים לומדים הרבה יותר ממה ... הטובה ביותר לחנך ילדים היא להתחיל בחינוך עצמי. כאשר ההורה מתמודד עם הבעיות האישיות שלו ומשתדל לשפר את עצמו, הוא יכול להיות מודל חיובי לילדיו וללמד אותם איך להתמודד ... של העברת ידע או ערכים, אלא גם תהליך של התפתחות אישית של ההורה עצמו. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך איך לחנך ילדים בצורה נכונה? ... לחנך את הילדים שלך היא לא על ידי השתתפות בקורסים של הדרכת הורים או ללמוד את כל מה שקשור לחינוך. הדרך הנכונה היא להתחיל בחינוך עצמי. אם אתה רוצה לדעת איך לחנך את ... לילדיך את הכלים להתמודד גם עם שלהם. חינוך ילדים הדרכת הורים בעיות משמעת התמודדות עם כעסים שיפור אחריות אצל ילדים מודל לחיקוי בחינוך בעיות משמעת אצל ילדים, ... לגרום לילד לקחת אחריות? איך להצליח בחינוך הילדים? טיפים להורים, בעיות משמעת של ילדים, התנהגות אלימה של ילדים, אלימות אצל ילדים, איך לחלק עצות לאחרים? איפה ללמוד הדרכת הורים? איך להיות הורים טובים? ...
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים למה הורים חרדים כל כך שיקרה משהו רע לילדים שלהם? אחת הדאגות המרכזיות והנפוצות ביותר שמטרידות הורים היא הדאגה לשלומם של הילדים שלהם. פעמים רבות הורים אומרים שהם יכולים לשאת כל סבל שיקרה להם, אבל המחשבה ... באירוע קשה או רע שיתרחש לילדים שלו. האם ההורה באמת דואג לילד שלו או לעצמו? אליעד מסביר שברמה השטחית נדמה להורה שהוא אוהב ודואג לילדיו. אבל כשמתבוננים פנימה רואים שהדאגה היא דאגה עצמית לחלוטין. ההורה מזדהה עם הילד שלו, מתחלף איתו בזהות באופן רגשי, ולכן, כשהילד סובל, ההורה חווה סבל אישי משלו. הוא מדגיש כי אם אותו אירוע היה ... לילד אחר או לאדם זר, הוא לא היה מטריד את ההורה באותה מידה. כלומר, ההורה למעשה מודאג ומוטרד בגלל עצמו, בגלל שהילדים שלו הם חלק ... ישירה בו עצמו. דוגמה שאליעד נותן היא המקרה שבו הורה נשאל אם יטריד אותו באותה מידה שילד זר ייפגע או יסבול. באופן ברור התשובה תהיה שלילית. מבחינתו, ההורה אינו יכול לשאת את הסבל של עצמו, שמתבטא דרך סבלו של הילד. כאשר ההורה אומר שהוא אוהב את הילד, הוא למעשה אוהב את עצמו ואינו ... לשלום הילדים איך לא לפחד שיקרה רע לילדים? דאגת הורים לילדים מהי אהבת הורים אמיתית? מה המשמעות של אחדות מוחלטת? למה קשה לקבל את ... סבל, הרי שאינו באמת יודע שאין מה לפחוד. אם להורה נדמה שהוא פוחד כי הוא דואג לילד, הרי זה שקר. כי באמת ההורה דואג לעצמו. כי הרי לא יטריד אותו מה שיקרה לילד שאינו ... דהיינו, שהאדם אינו מסוגל לראות שמכאיבים לו. ההורה מזדהה עם הילד שלו. האדם מחליף את זהותו עם זהות הילד. הילד הוא הופך להיות ההורה. הההורה נותן הכל עבור הילד. הוא מרגיש שהסבל של הילד הופך לסבל של עצמו. ונכון שההורה חושב שהוא אוהב את הילד, אך זהו דבר עצמי. אהבה עצמית. ...
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
... ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם מדוע הורים שוכחים את הילדים שלהם ברכב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לנושא הקשה והטעון של שכחת ילדים ברכב וגרימת מוות ברשלנות. לדבריו, העובדה שהורים שוכחים את ילדיהם ברכב מצביעה על צביעות אנושית עמוקה ומוסר כפול שקיים בחברה. אנשים ... להודות באמת: הם אינם אוהבים את ילדיהם כפי שהם מצהירים בפומבי. הוא מדגיש את העובדה כי כאשר אדם באמת מעריך או אוהב משהו, הוא לא ישכח אותו - ומכך משתמע שהורים ששכחו את ילדיהם ברכב לא ראו בילדיהם ערך מספיק גדול באמת. מדוע אנשים מעדיפים להאמין ... אמיתית כפי שהם רוצים לחשוב. לכן קל להם להכריז כי זו טעות שאינה מצביעה על הזנחה מכוונת או חוסר אכפתיות אמיתי. הוא מחדד את הטענה על ידי השוואה למקרים שבהם הורים באמת הורגים את ילדיהם בכוונה ואחר כך מנסים להציג זאת כטעות - דבר שממחיש את הצביעות האנושית ואת הפחד מהאמת. מהו ההבדל בין שכחת ילד ברכב לבין מקרי הזנחה אחרים? אליעד נותן דוגמאות למקרי הזנחה אחרים, כמו הורים שמשאירים חומרי ניקוי או תרופות מסוכנות בהישג ידם של הילדים או שמשאירים את החלון פתוח והילד נופל ממנו. הוא מדגיש כי במקרים אלו החברה מיד תגיב בהאשמה וההורים ייחשבו לרשלנים ואף פושעים. לעומת זאת, כשמדובר בשכחת ילד ברכב, פתאום זה מוצג כטעות אנושית ללא צורך להחמיר עם ההורים. זו שוב דוגמה למוסר הכפול ולאופן שבו החברה בוחרת בצורה סלקטיבית היכן להטיל את ... מסכם כי מי שבאמת אכפת לו - לעולם לא ישכח את הדבר החשוב לו. שכחת הילדים ברכב היא ביטוי לצביעות, למוסר כפול ולחוסר הכנות של החברה ושל הפרט כלפי עצמו. למה הורים שוכחים ילדים ברכב? האם שכחת ילד באוטו היא פשע? מה זה מוסר כפול? מדוע המתת חסד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורים, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הורים, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזיה, גישור, מאמן אישי קשב וריכוז בתחום הורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 17:00:27 - wesi1