אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ילד ✔טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
איך לטפל בפחד של ילד לעלות לבד לקומה שנייה?

כאשר ילד מפחד לעלות לבד לקומה השנייה בבית, כמו במקרה בו נכד מפחד בגלל דמיונות על מפלצות או יצורים מפחידים שנמצאים למעלה, ישנן מספר דרכים מפורטות וברורות לגשת ולטפל בנושא. אליעד כהן מסביר שצריך לנתח את המצב במספר שלבים חשובים ומדויקים, תוך שימוש בדוגמאות ברורות.

איך להבין ממה הילד באמת מפחד?

אליעד כהן מדגיש שתחילה יש להבין מדוע הילד פוחד לעלות לבד. יכול להיות שהילד באמת מאמין שיש סכנה בקומה השנייה (למשל מפלצות או יצורים דמיוניים), או שהוא חושש מסיבה אחרת, כמו חוסר ביטחון להיות לבד. לדוגמה, כששואלים את הילד למה הוא מפחד, חשוב להקפיד לשאול בצורה נקייה ואמיתית ללא ניסיון לדחוף אותו לצד מסוים. אם יש לך אינטרס שהילד יפסיק לפחד, הוא עלול להרגיש זאת ולחשוב שאתה בעצם לא באמת מקשיב לו ולא באמת אכפת לך מה הוא מרגיש, ולכן הוא עלול לסרב לשתף פעולה.

למה חשוב לגרום לילד להרגיש קצת רע עם הפחד?

אחת השיטות שאליעד כהן מציג היא ליצור לילד מוטיבציה להיפטר מהפחד על ידי כך שירגיש קצת רע עם העובדה שהוא מפחד. למשל, אם הילד תמיד זקוק לליווי בעלייה לקומה השנייה, אפשר לעודד אותו להתמודד בעצמו עם סיטואציות שבהן הוא צריך להשיג משהו שנמצא למעלה, ולהבהיר לו בעדינות ובצורה לא ישירה שהוא מפסיד משהו בכך שהוא מפחד. אליעד מסביר שיש להימנע מלהשפיל אותו או להוריד את הביטחון העצמי שלו לגמרי, אלא לעשות זאת בחוכמה, באופן כזה שהילד יבין שהוא מפספס משהו בגלל הפחד, וכך ירצה לפתור את הפחד בעצמו.

למה חשוב לטפל בפחדים נוספים של הילד?

אליעד כהן מסביר כי בדרך כלל לילדים יש יותר מפחד אחד, ולכן הדרך היעילה לטפל בפחד ספציפי היא קודם כל לעזור לו להתמודד עם פחדים אחרים ופשוטים יותר. לדוגמה, אם הילד מפחד לעבור כביש, מפחד מחושך או מפחד מדברים יומיומיים פשוטים יותר, עדיף קודם לטפל באלה. ברגע שהילד מתחיל להתמודד ולהתגבר על פחדים קטנים יותר, הוא מפתח מיומנות התמודדות שתאפשר לו בעתיד להתמודד גם עם הפחד הגדול יותר - במקרה זה, הפחד מעלייה לקומה שנייה. ככל שהילד יהיה מיומן יותר בהתמודדות עם פחדים, כך יהיה לו קל יותר להתמודד גם עם הפחד המסוים הזה.

למה הכרחי ללמד את הילד להבין את רגשותיו?

אליעד מדגיש עוד נקודה מהותית, שאינה נוגעת ישירות רק לפחד אלא למבנה האישיות הכללי של הילד - יש לעודד את הילד להבין את הרגשות והמחשבות שלו באופן כללי. לדוגמה, אם הילד כועס או עצוב, לשאול אותו למה הוא מרגיש כך, מה גרם לו להיעלב, למה הוא איחר או מיהר וכו'. המטרה היא לגרום לילד להפעיל את המוח שלו ולפתח מיומנות של הבנת העצמי. היכולת להבין ולבטא רגשות מחשבתיים תיצור בסיס חזק להתמודדות עם פחדים ועם החרדות. אם הילד מבין טוב יותר את עצמו ומודע לתחושות שלו, יהיה קל יותר לגשת אל הפחד המסוים ולחקור אותו בצורה עמוקה ויעילה.

איך להכיל את הפחד של הילד בלי לאיים עליו?

שלב חשוב נוסף שאליעד כהן מציע הוא להכיל את הפחד של הילד, מבלי לתת לו תחושה של איום. למשל, חשוב להראות לילד שמקבלים את הפחד שלו ושאתה לא אויב. לדוגמה, אפשר לומר לילד: "אני יודע שאתה מפחד לעלות לבד, וזה בסדר גמור. כל פעם שתצטרך לעלות, תקרא לי, ואני אעלה איתך בשמחה." בכך הילד לא ירגיש מאוים או לחוץ, אלא יבין שאתה בעדו. לאחר שהילד ירגיש בנוח, אפשר בעדינות ובהדרגה לשאול אותו מה בדיוק גורם לו להרגיש רע כשהוא עולה לבד. לדוגמה, לשאול אותו "האם אתה מרגיש רע כמו כשמישהו צובט אותך או שזה רע אחר?", ולדובב אותו לפרט את תחושותיו. חשוב לשים לב למילים המדויקות שהילד בוחר להשתמש בהן ולנסות...
כן מה אתה אומר?

ש: אני אומר הנכד שלי מפחד מלעלות לקומה שנייה, למה לא ברור יש מפלצות יש לו פחד מסוים.

אליעד: לא ברור איך יש שם מפלצות הוא רואה מפלצות?

ש: כן משהו כזה ואחת השיחות שהיו לי איתו אז גם אמא שלו אמרה לי.

אליעד: לקומה שנייה בבית כאילו?

ש: בבית כן פוחד לעלות לבד ואפילו ביום.

אליעד: אוקי.

ש: ואני רוצה לטפל בו ובמפגשים האחרונים אמרנו שצריך לדעת בעצם מה גורם לו טוב לחשוב את זה שיש דברים.

אליעד: אנחנו לא אמרנו את זה.

ש: לא יש לו סיבה למה הוא חושב הסיבה היא שבאיזשהו מקום או שהוא חושב שזה נכון או שזה עושה לו איזושהי הרגשה טובה עושה לו טוב.

אליעד: נכון או שיש לו אינטרס לחשוב ככה או שהוא באמת חושב שזה מסוכן לעלות לשם.

ש: כן אם אני עכשיו רוצה לדעת ספציפית איך אני מטפל בנושא הזה כאילו איזה שאלות בדיוק לשאול אותו.

אליעד: על מה אתה מדבר איתו אתה אומר לו "מה קורה בוא תעלה למעלה" אם אתה עולה איתו למעלה הוא יכול לעלות?

ש: כן.

אליעד: אוקי.

ש: הוא תמיד רוצה שמישהו ילווה אותו אפילו את האחות שלו הקטנה "בואי איתי למעלה".

אליעד: על מה אתה חושב שאני אגיד לך, רגע ומה אנחנו רוצים שהוא יפסיק לפחד לעלות למעלה נכון?

ש: כמו שפעם שעברה "מה מרגיש לך שאתה עולה למעלה לבד" זאת אומרת.

אליעד: איך אנחנו ניגשים לזה איך ניגשים לזה, חכה איך אנחנו ניגשים לזה אוקי ואז אתה אומר לו מה אתה מרגיש כשאתה עולה למעלה לבד ומה הוא יגיד?

ש: אני יודע שהוא יגיד "אני פוחד, אוקי ממה אתה פוחד".

אליעד: אז איך נדע ולא דיברת איתו?

ש: לא דיברתי איתו.

אליעד: אוקי.

ש: רק אמרתי לו שאני רוצה לדבר איתו הוא לא יתנגד לכך, לא משנה אבל אני רוצה לדעת כאילו את הדו שיח מה אני צריך להדגיש.

אליעד: יש פה כמה כיוונים תקשיב כיוון אחד זה מה לדבר איתו לדבר איתו ישירות על הפחד "למה אתה מפחד ממה אתה מפחד מה אתה מרגיש מה אתה חושב, מה ראית מה הבנת ממתי זה התחיל לך זה תמיד היה ככה" זה כיוון אחד. אני אתן לך שני כיוונים נוספים קודם כל כיוון אחד אומר בוא נגרום לו להרגיש רע מזה שהוא מפחד.

ש: להרגיש רע אוקי.

אליעד: להרגיש רע מזה שהוא מפחד.

ש: שלא יפחד.

אליעד: לא.

ש: שלא יהיה לו נעים לפחד.

אליעד: לא כדי שיהיה לו אינטרס להילחם בפחד.

ש: בסדר אוקי.

אליעד: כי ילד יכול להיות שהוא מפחד אבל הוא אומר בסדר אני מפחד כאילו הוא אומר "אני מפחד אין בעיה זה הפחד שלי כן, אני מפחד עזוב בסדר הם לא מבינים אני אמשיך לפחד וזהו" ואז תגיד לו מה אתה מרגיש הוא יגיד לך לא יודע כאילו אין לו אינטרס לשתף פעולה להבין את עצמו, זאת אומרת אנחנו צריכים ליצור לו אינטרס להבין את עצמו ולכן אנחנו צריכים לגרום לו להרגיש רע מזה שהוא מפחד. עכשיו איך אנחנו נגרום לו להרגיש רע אפשרות אחת אומרת באמצעות זה שנצחק עליו "אתה פחדן אתה מוג לב מי רוצה פחדן כמוך בבית" אוקי זאת אפשרות אחת.

עכשיו מה היתרון של זה היתרון של זה שהוא ישנא את עצמו על זה שהוא פחדן החיסרון הוא שהוא ישנא את עצמו, הבנת ולכן צריך לדעת לעשות את זה בחוכמה לדעת איך אנחנו שותלים לו מסרים שהוא מפסיד איך אנחנו גורמים לו לחשוב שמפסיד זה שהוא מפחד זה רע זה לא טוב שהוא ישנא את עצמו על זה שהוא מפחד אבל בצורה מאוזנת בצורה שתדחוף אותו לנסות לפתור להגיד לך "תקשיב אני מפחד תעזור לי" אבל לא בצורה שתגרום לו עכשיו להיות בדיכאון או משהו כזה. כן זה הבנת?

ש: כן.

אליעד: איך לדוגמא נגיד בציניות נגיד לדוגמא הוא רוצה משהו אתה אומר לו "תקשיב זה נמצא למעלה לך תיקח" דוגמא עכשיו אז אתה לא ירדת עליו כאילו לא ירדת עליו אבל מצד שני הוא עכשיו נהיה לו רע כי הוא לא יכול לעלות למעלה לקחת את זה או נגיד הוא צריך משהו אומרים לו בוא למעלה קח למעלה רד למטה אומרים לו כל מיני דברים כאלה. אז דבר ראשון אחד אנחנו רוצים לגרום לו להרגיש רע מזה שהוא מפחד, למה כי אם הוא ירגיש טוב עם זה שהוא מפחד יכול להיות שהוא לא ינסה לפתור את זה הוא לא ינסה להבין את זה כי בשביל מה לו טוב לו עם זה שהוא מפחד הפחד עוזר לו אוקי זה אחד.

שתיים כיוון נוסף חוץ ממה לדבר איתו ישירות כיוון נוסף אומר ברגע שהילד מפחד בא ננסה באופן כללי ללמד אותו לא לפחד מסיטואציות אחרות, אני בטוח שהוא לא מפחד רק מזה יש לו עוד אלף פחדים אחרים שגם מהם הוא מפחד הוא מפחד מזה מפחד מזה יש לו הרבה פחדים, הם פחות אולי ברורים או יותר מקובלים כי הוא ילד אז הוא מפחד אבל יש לו הרבה פחדים נוספים צריך לבדוק מה הפחדים הנוספים שלו ולטפל בפחדים הנוספים. הבנת?

ש: על ידי שיחות?

אליעד: לא קודם כל לנסות לגרום לו לא לפחד משאר הדברים כאילו אם אתה רוצה שהוא לא יפחד מזה תברר שהוא לא מפחד מדברים אחרים זה קודם כל כמטרה תציב לעצמך מטרה, אתה אמרת יש לי מטרה לגרום לו לא לפחד לעלות לקומה שנייה נכון יפה אני אומר תגרום לו לא לפחד מעוד פחדים אחרים לא לפחד לעבור את הכביש לא לפחד לא יודע מה כל מיני דברים יומיומיים לא לפחד, כל מה שהוא מפחד קצת "למה תגיד לי מה קרה מה הבעיה פה ומה הבעיה פה מה הבעיה?" זאת אומרת תשאף כמטרה לנטרל לו את שאר הפחדים מסביב לפחד הזה.

ש: וזה על ידי תחקור ממה הוא מפחד?

אליעד: קודם כל כמטרה לא יודע איך מטרה לא יודע איך איך שאלה נוספת אבל כמטרה בראש אתה רוצה לפתור את זה עזוב אותך מזה עכשיו בוא תפתור את האחרים. אז אחד תעשה לו רע אבל בחוכמה ברעש שיהיה מספיק רע כדי שהוא ירצה לשנות את זה ולא יותר מדי רע כדי שהוא לא ירגיש מזה רע או ישתגע או משהו כזה בסדר. עכשיו שימו לב האם זה טוב שבן אדם ישנא את עצמו על זה שיש לו פחד לכאורה הוא צריך לקבל את עצמו למרות שיש לו פחד נכון לכאורה מה זאת אהבה עצמית שאתה אוהב את עצמך למרות שיש לך פחד נכון, נכון או לא נכון?

ש: כן.

אליעד: אבל זה לא נכון.

ש: גם וגם תלוי במינון הוא צריך קצת לשנוא את עצמו.

אליעד: למה לא שהוא יאהב את עצמו במאה אחוז למרות שיש לו פחד מה הבעיה?

ש: אבל אם הוא אוהב את עצמו מאה אחוז אז אולי.

אליעד: נכון אז הוא שיקבל מה הבעיה.

ש: קודם כל אין מאה אחוז.

אליעד: סתם לא משנה יש פה פרספקטיבה אחרת זה בסדר גמור לפחד וזה בסדר גמור לפחד וזה מאוד גרוע לכעוס על זה שאתה מפחד, זה מאוד גרוע לא לקבל את זה שאתה מפחד אבל זה גם בסדר גמור לעשות משהו מאוד גרוע ולא לקבל את זה שאתה מפחד גם להגיד אני לא רוצה לפחד אני שונא את עצמי על זה שאני מפחד גם זה בסדר גמור, כאילו אתה יכול לאהוב את זה שאתה שונא את עצמך זה גם בסדר כי אם בן אדם רק יאהב את עצמו הוא גם יתקע גם אין משמעות לחיים, אז זה בסדר לאהוב את עצמך וזה בסדר לשנוא את עצמך וזה בסדר לאהוב את זה שאתה שונא את עצמך גם זה בסדר.

אוקי הלאה אז זה דבר אחד עכשיו מה עוד דבר שני לפתור לו פחדים אחרים מסביב כמטרה, עכשיו דבר נוסף כתהליך אם אנחנו רוצים לעזור לו צריך לעזור לו להפעיל את המוח שלו להבין את ההרגשות שלו באופן כללי עכשיו בלי קשר לפחדים, הוא כועס למה אתה כועס שמח למה אתה שמח "ואללה מה הצחיק אותך מה הכעיס אותך, למה נעלבת למה אתה בא לאט למה אתה בא מהר" שהוא יתחיל לנסות להבין את עצמו אם הוא לא יבין את עצמו גם אבוד לנו עכשיו בתחומים אחרים שלא קשורים לפחד הזה.

אוקי זה בונה לנו את התשתית לגשת לטפל בפחד כי אם הוא לא ירצה את הפחד ורגיל להבין את עצמו ומיומן להתמודד עם פחדים אחרים עכשיו אפשר לדבר על הפחד הזה כי לא תמיד הוא בשל בכלל להתמודד עם הפחד זה יכול להיות גם פחד מאוד גדול עבורו יכול להיות הוא לא כנה עם עצמו הוא לא יודע לבטא את עצמו הוא לא יודע להבין את עצמו יכול להיות הרבה דברים. בהנחה עכשיו שאנחנו מדברים איתו על הפחד אוקי הספציפי הזה מה שאנחנו צריכים לעשות זה דבר ראשון להכיל אותו.

מה זאת אומרת להכיל אותו להגיד לו "תקשיב אפשר לדבר איתך" הוא יגיד כן נגיד לו "תקשיב אני יודע נכון שאתה מעדיף לא לעלות למעלה" הוא יגיד כן נגיד לו "בסדר אני רוצה להגיד לך שאני מכבד את זה וזה לגיטימי בעיני", קודם כל להכיל את זה "לגיטימי וזה בסדר גמור וכל פעם שתרצה לעלות תקרא לי אני אעלה איתך אני אשתדל לעלות איתך" קודם כל להכיל את זה למה כי אם לא אז הוא יראה בך אויב.

הוא מבחינתו מאוים מישהו רוצה לחסל אותו והוא לא מבין שאף אחד לא רוצה לפגוע בו הוא מבחינתו מישהו רוצה לחסל אותו ואם עכשיו אתה תגיד לו "תקשיב תעלה למעלה אין לך מה לפחד" אתה אומנם עוזר לו כי אתה אומר לו אף אחד לא רוצה לפגוע בך ומצד שני אתה דופק אותו אתה הולך לגרום לו שירצחו אותו אוקי לכן דבר ראשון להכיל אותו. דבר שני הלוגיקה אומרת אתה אומר לו "אוקי סבבה הבנת בסדר" עכשיו אתה אומר לו "אוקי עכשיו אפשר עוד משהו" הוא יגיד לך כן תגיד "אוקי אני יכול לשאול אבל למה אתה מעדיף שאני אעלה איתך למעלה מה הסיבה" הוא יגיד לך "כי אני לא אוהב לעלות לבד, אוקי למה מה אתה מרגיש".

עכשיו יש הרבה דוגמאות נגיד הוא יגיד לך "זה עושה לי רע" אוקי תגיד לו "אם מישהו צובט אותך זה עושה לך טוב או רע" יגיד עושה לי רע תגיד לו "אוקי כשאתה עולה למעלה מישהו צובט אותך זה אותו רע או שזה רע אחר" יגיד לך רע אחר "איזה רע מה אתה מרגיש שמה מה קורה", עכשיו או "מה אתה מרגיש כשאני איתך" או "מה אתה מרגיש לבד" אפשר משני הצדדים ותנסה לשים לב למילים מה בדיוק הוא אמר איך הוא אמר איזה מילה הוא השתמש לנסות לדובב אותו ולא ללחוץ אותו שהוא לא יחשוב שאתה מנסה לדחוף אותו לעלות למעלה אתה מנסה רק להבין מה האמת, אתה מבחינתך אומר לו "תקשיב יכול להיות שזאת האמת אני רק רוצה להבין את האמת אני לא מנסה לגרום לך לעלות למעלה".

ש: זה מורכב זאת אומנות.

אליעד: זה המשחק עכשיו אם הילד הייתה לו הפרעה נפשית זה היה עוד יותר מורכב ואם הוא היה משוגע ורואה דברים שלא קיימים זה עוד יותר מורכב אבל אז מה. אתה הבנת את זה?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת?

ש: את הכל לחזור?

אליעד: תסביר כן.

ש: לגרום לו להרגיש שאני לא מאיים עליו מתנגד ודבר ראשון להכיל אותו אולי אפילו כפתיחה.

אליעד: מה אמרתי רק לא מאיים ולא מתנגד או אפילו?

ש: אני צריך לבדוק מה האמת.

אליעד: לא אתה דילגת על שלב לא רק מכיל אותו ולא מתנגד לו אפילו אתה בעדו בכלל אתה אומר "אני מעריך את זה שאתה דואג ושזה וזה ואני אבוא איתך כל פעם" שהוא אין לו איום אתה לא מהווה איום עבורו שהדו שיח שלך איתו לא מהווה איום עבורו.

ש: אוקי הייתי שזה כפתיחה.

אליעד: אתה הבנת את זה אבל?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת?

ש: לחזור עוד פעם?

אליעד: כן.

ש: אני חוזר רגע על התוספת להיות אפילו איתו בעדו ביחד זהו זאת התוספת.

אליעד: נכון כשהמשוגע אומר "תקשיב רודפים אחרי מנסים לחסל אותי, אני שמח שאתה מבין את זה" עכשיו גם פה צריך לדעת לעשות את זה מדויק לא להגיד לו "אני שמח שאתה יודע שהוא רוצה לחסל אותך" כי זאת גם לא האמת אבל להגיד "אני שמח שאתה מודע לאפשרות שהוא רוצה לחסל אותך ואתה מתגונן בפניה" כי זאת אמת כי יש אפשרות שהוא מנסה לחסל אותך וזה שאתה מתגונן זה בסדר, גם פה צריך לדעת במינון כשאתה מזדהה איתו לא לשתול לו מחשבה יותר גרועה ממה שהוא כבר חשב מלכתחילה, הלאה.

ש: ואחרי יש נניח מספר שיטות שיטה אחת שאומרת טפל בפחדים אחרים שיש לו.

אליעד: לא זה לא אחרי זה זה לפני זה בכלל.

ש: לא דבר ראשון זאת ההתחלה.

אליעד: לא דבר ראשון זה מה שהיה קודם בכלל תגרום לו לא לרצות את זה שהוא מפחד ותגרום לו לטפל בפחדים האחרים ולהבין את עצמו זה דבר ראשון שבכלל לא נגענו בנושא הזה בכלל, בהנחה שאתה ניגש לדבר איתו על הבעיה הספציפית הזאת אז דבר ראשון תכיל אותו דבר שני תגיד לו בא ננסה להבין מה האמת, אתה...
אהבה עצמית בלי תנאים עצבות מחלות נפשיות הפרעת התנהגות כפייתית להבין טיפול נגד חרדות להיפטר מהתנהגות טורדנית לשאוף בלי ניסיון להאשים את עצמי טיפולים obsessive compulsive disorder ocd ocd הפרעה טורדנית ocd התנהגות טורדנית ocd טיפול או סי די אובססיה טורדנית אובססיה טורדנית כפייתית אוסידי אוסידי הפרעה טורדנית אוסידי התנהגות טורדנית אוסידי טיפול איך להתמודד איך להתמודד עם איך להתמודד עם ילד שמפחד איך לטפל איך לטפל ב איך לטפל בפחד איך לטפל בפחד של ילד איך לטפל בפחד של ילדים איך לטפל בפחדים אצל ילדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות נפשיות בעיות נפשיות אצל ילדים בעיות נפשיות של ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד בחרדה הילד בחרדה מה לעשות הילד מפחד הפרעה אובססיבית הפרעה טורדנית הפרעה טורדנית כפייתית הפרעה כפייתית הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות הפרעת התנהגות כפייתית התמודדות התמודדות עם התמודדות עם ילדים התמודדות עם ילדים חרדתיים התנהגות טורדנית התנהגות טורדנית כפייתית התנהגות כפייתית התנהגות כפייתית טורדנית חולה נפש חולי נפש חינוך ילדים חרדה חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה מ חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות ופחדים ילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות מ חרדות של ילד חרדות של ילדים חרדתי חשיבה כפייתית טורדנות טורדנות כפייתית טורדנות מחשבתית טורדניות טורדנית טורדנית כפייתית טיפול טיפול ב טיפול ב ocd טיפול ב או סי די טיפול ב אוסידי טיפול באו סי די טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בהתנהגות טורדנית טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בחרדה טיפול בחרדה אצל ילדים טיפול בחרדות טיפול בחרדות אצל ילדים טיפול בחרדות של ילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפול נגד חרדה טיפול נגד חרדות טיפולים טיפולים נגד חרדה טיפולים נגד חרדות טירדה טרדות טרוד ילד ילד בחרדה ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים חרדות ילדים חרדתיים ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים ילדים פחדים וחרדות יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כיצד להתמודד עם להיפטר מהתנהגות טורדנית להתמודד להתמודד עם להתמודד עם ocd להתמודד עם אוסידי להתמודד עם טורדנות להתמודד עם ילד שמפחד לחנך ילדים לטפל לטפל ב ocd לטפל ב אוסידי לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בהתנהגות טורדנית לטפל בהתנהגות כפייתית לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל בחרדה לטפל בחרדות לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל בפחד לטפל בפחד של ילד לטפל בפחד של ילדים לטפל בפחדים למה הילד למה הילד מפחד למה ילד מפחד לעשות מחשבה מה לעשות מהי התנהגות טורדנית מוטרד מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחשבה מחשבה טורדנית מחשבה טורדנית אצל ילדים מחשבה כפייתית מחשבות מחשבות טורדניות מחשבות כפייתיות מטופל מטופלים מטפל מטפל ב ocd מטפל ב אוסידי מפחד מפחדים נפש סובל מהפרעה טורדנית פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים פסיכיאטר פסיכיאטריה
כעס של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים
כעס של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים
... של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים למה הילד כועס כשהוא לא מקבל את מה שהוא רוצה? ילדים רבים מתנהגים בצורה לא רגועה, עצבנית ואפילו אלימה כאשר הם לא מקבלים את מה שהם רוצים. אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית לכך שילד כועס או משתגע היא שהמציאות אינה מתרחשת כרצונו. ילד עצבני או ילד אגרסיבי מגיב כך כאשר הוא מרגיש שחייב להתקיים מה שהוא רוצה. כלומר, אם הילד רוצה משהו וקורה ההפך, מיד נוצרת אצלו תחושת מתח פנימי, כעס וזעם. דוגמה פשוטה לכך היא מצב שבו הילד רוצה צעצוע מסוים או לא רוצה ללכת לישון, אך ההורה לא מאפשר זאת. הילד מגיב בזעם, צעקות או אלימות כי מבחינתו חייב להיות מה שהוא רוצה, וכאשר המציאות לא מתאימה לכך, הוא מתקשה להתמודד ונכנס למצוקה רגשית. האם אפשר תמיד לתת לילד את מה שהוא רוצה? אליעד כהן מסביר שזה בכלל לא משנה אם אפשר תמיד לתת לילד את מה שהוא רוצה או לא, כי במציאות ברור שלעיתים קרובות הילד לא יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה. הדגש אינו על האפשרות לתת לילד הכל, אלא על הדרך שבה הילד מגיב כאשר הוא לא מקבל את מבוקשו. כדי לגדל ילד רגוע ובריא נפשית, יש לעזור ל
ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע
ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע וכאן אבאר, איך לנתח מקרה לדוגמא שבו ילד מרביץ, כדי למנוע ממנו להרביץ. כאשר מניתוח המקרה ... מהן העובדות? העובדות הן, שבסיטואציות מסוימות הילד מרביץ ומתנהג באלימות. שלב שני, מה המטרה שלנו? המטרה היא לגרום לילד להפסיק להרביץ ולהיות אלים. ועכשיו לפני שאנחנו מנסים לחשוב מה לעשות כדי לגרום לילד להפסיק להרביץ, לפני כן צריכים לדעת לנתח את המצב ולהבין ... חופשית, שזה מה שאנחנו מניחים כאן. כי אנחנו מניחים שהילד בוחר בבחירה חופשית שלו, להרביץ ולהיות אלים להתנהג בצורה כלשהי. אז אם הילד מרביץ, זאת אומרת שהילד חושב שיהיה לו יותר טוב מאשר רע, כאשר הוא ירביץ. ומכאן בעצם נסיק, שכדי לגרום לילד להפסיק להרביץ, לשם כך צריך לגרום לילד להבין, שאם הוא ירביץ, יהיה לו יותר רע מטוב. או לכל ... ירביץ. ועכשיו שוב, לפני שאנחנו חושבים איך לגרום לילד לחשוב שיהיה לו יותר רע מאשר טוב אם הוא ירביץ, לפני כן ... את הבעיה עצמה יותר לעומק. דהיינו, להבין למה בעצם הילד כרגע מרביץ. אז מה ידוע לנו? ידוע לנו, שאם הילד מרביץ כי הוא חושב שלהרביץ יעשה לו יותר טוב מאשר רע, זה בעצם אומר, שלפני שהילד מרביץ, הוא מרגיש רע ממשהו, והוא חושב, שאם הוא ירביץ, ... אם הוא לא ירביץ. וזה בעצם אומר, שבאפשרותנו למנוע מהילד להרביץ ב 3 דרכים. 1 - לגרום לו לא להרגיש רע מלכתחילה, ... להתמקד בעיקר בסעיף 1. שהוא, איך גורמים מלכתחילה לילד שלא ירצה להרביץ, באמצעות זה שמלכתחילה לא יהיה לו רע. ... 3, שיבין שלהרביץ יעשה לו רע. אז איך גורמים לכך שלילד לא יהיה רע? אז לפני שמחפשים פתרונות, צריך להבין את ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד לרכוש חברים? ילדים דחויים, ילד דחוי בחברה, דחייה חברתית, ילד דחוי חברתית, ילד מרגיש דחוי, ילד בלי חברים, ילד לא מקובל חברתית, ילד ללא חברים, ילד לא מקובל בכיתה
הדרכת הורים, איך לעזור לילד לרכוש חברים? ילדים דחויים, ילד דחוי בחברה, דחייה חברתית, ילד דחוי חברתית, ילד מרגיש דחוי, ילד בלי חברים, ילד לא מקובל חברתית, ילד ללא חברים, ילד לא מקובל בכיתה
... הורים, איך לעזור לילד לרכוש חברים? ילדים דחויים, ילד דחוי בחברה, דחייה חברתית, ילד דחוי חברתית, ילד מרגיש דחוי, ילד בלי חברים, ילד לא מקובל חברתית, ילד ללא חברים, ילד לא מקובל בכיתה איך לעזור לילד דחוי חברתית לרכוש חברים? הדרכת הורים לילדים שמרגישים דחויים חברתית נוגעת ... להורים לגשת למצב מתוך רצון לעזור לילד לשפר את יכולת ההתמודדות החברתית ... המלאה של המצב החברתי שהוא חווה. האם הילד באמת דחוי חברתית? השלב הראשון הוא להבין האם הילד באמת דחוי חברתית או שמא מדובר בתחושת דחייה בלבד. לעיתים, הילד לא מצליח להתחבר לילדים מסוימים, לא משום שהם דוחים ... בבירור עובדות חברתיות מדויקות: האם הילד מנסה להתחבר רק עם קבוצת ילדים מסוימת שלא מעוניינת בחברתו? האם הילד ניסה ליצור קשר עם ילדים אחרים בכיתה, שמא הם יותר פתוחים לחברויות? האם הילד באמת מעוניין בחברים מסוימים כי הם ... המקובלת בכיתה? כיצד להבין את רצונות הילד בקשרים חברתיים? אליעד כהן מציע שההורים ישוחחו עם הילד וישאלו אותו שאלות מכווינות. המטרה היא להבין מה הילד באמת רוצה מקשרים חברתיים ולא רק ... בסטנדרטים של אחרים. יש לשאול את הילד שאלות כמו: מה אתה מצפה לקבל מהקשרים ... תחומי עניין משותפים? כיצד להבין מדוע ילדים אחרים דוחים את הילד? לפעמים, הילד לא מצליח להתחבר לאנשים לא בגלל שהוא ... העניין שלו לבין תחומי העניין של הילדים שהוא רוצה להתחבר אליהם. אליעד כהן ממליץ להורים לברר עם הילד מדוע הוא רוצה להיות חבר של
להרגיש כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות
להרגיש כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות
... כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות איך אפשר להרגיש כמו ילד ולהשתחרר רגשית? אליעד כהן מדבר על הצורך בשחרור רגשי והתחברות לתחושות של חופש כמו של ילדים. הוא מציין את החשיבות של תחושת החופש וההנאה הפשוטה שמאפיינת את הילדות, ומסביר איך ניתן להתחבר לתחושות אלו גם בגיל בוגר. על פי אליעד, ילדים חיים את הרגע, משחקים ללא חשש מהתוצאה, ולומדים להרגיש חופשיים ללא מחויבות או דרישות כלשהן. איך משחקים עם ילדים יכולים להוביל לשחרור רגשי? המשחקים עם ילדים הם דרך להתחבר לאותו חלק הילדי שבתוכנו. אליעד מסביר שהילדים משחקים בלי לחשוב על התוצאה, הם פשוט נהנים מהחוויה. אם אדם מבוגר מצליח להשתחרר מהדרישות והציפיות של החיים, הוא יכול לחוות את המשחקים כמו ילד וליהנות מהם במלואם. האם אפשר לשחק ולהרגיש כמו ילד כאשר אנחנו מבוגרים? אליעד שואל אם אפשר לחוות את חווית הילדות שוב בגיל מבוגר. הוא מציין שהדבר לא אפשרי בפיזי, אך אפשר לשחזר את התחושות וההנאה של הילד. לדוגמה, אדם יכול לטפס על עץ ולהרגיש את ההנאה שבכך, אך לא באותן סיבות שניהל אותן כילד, כמו תחושת הישגיות או סקרנות. מה ההבדל בין הגדרה של ילד להגדרה של מבוגר? ההבדל העמוק בין ילד למבוגר טמון בתפיסת הסיכון וההישג. כשילד טיפס על עץ, הוא נהנה בגלל תחושת הסיכון וההישגיות, בעוד שמבוגר לא יחווה את אותם רגשות, כי הוא כבר לא רואה את הסיכון כאתגר אלא כמעשה שגרתי. האם אפשר לחוות את ההנאה של הילד מבלי לחוות את ההתנסות הפיזית? ההנאה מהחוויות לא תמיד תלויה רק בחוויות הפיזיות עצמן, אלא גם בהרגשה שהן מייצרות. אליעד נותן דוגמה לשחקן קוסמות שמח כשהוא עושה קסם, ... פיזיות, אלא מתוך תהליכי הלמידה וההבנה. איך מתחברים למשקפיים של הילד? ההבנה כאן היא שמדובר בשינוי תפיסתי. כשאדם בוגר מתחיל להסתכל על דברים דרך משקפיים של ילד, הוא מצליח להתחבר בצורה חופשית יותר ולהתענג על החוויות שמילאו אותו בשמחה כילד. אליעד מציין שהילד משחק כדי להרגיש חופשי וללא מחויבות, בעוד שהמבוגר לעיתים משחק כדי להשיג מטרה כלשהי. האם יש הבדל בין חווית המשחק של הילד לבין חווית המשחק של המבוגר? ההבדל העיקרי הוא שמבוגר משחק לעיתים מתוך צורך להגיע למקום כלשהו, בעוד שהילד משחק מתוך חופש פנימי, מבלי לדאוג לתוצאה. אליעד מדגיש את הצורך של המבוגר להשתחרר מההכרחיות הזו כדי לחוות את חווית המשחק כמו
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
... הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים? איך להתמודד עם ילד שמקלל, מרביץ ומתחצף? כאשר הילד מקלל, מרביץ או מתחצף, הבעיה המרכזית אינה ההתנהגות עצמה, אלא חוסר ההבנה של הילד מדוע הוא מתנהג כך. אליעד כהן מדגיש שהגישה הנכונה היא ללמד את הילד לחשוב, להבין את עצמו, ולבחון את הסיבות האמיתיות להתנהגותו. במקום לנקוט בשיטות של שכר ועונש או באלימות מילולית או פיזית כלפי הילד, יש לגלות אמפתיה אמיתית ולהסביר לו את ההיגיון שמאחורי ההתנהגות הרצויה. מדוע דוגמה אישית אינה מספיקה כדי לחנך ילד? אליעד כהן נותן דוגמה להורים שמתלוננים שהילד שלהם מקלל, וכשבודקים את הסביבה שבה הוא גדל, מגלים שלעיתים ההורים עצמם מקללים ומתנהגים באלימות. במקרה כזה, הפתרון הוא שההורים עצמם ישנו את ההתנהגות שלהם, כי הילד לומד מהם. אם ההורים לא מקללים אך הילד עדיין מתנהג בצורה בעייתית, סימן שהוא למד התנהגות זו במקום אחר, כגון בבית הספר או מהסביבה ... עשויה ליצור נזקים גדולים יותר, כמו תחושת התנגדות, מרדנות או אפילו בעיות רגשיות אצל הילד בעתיד. הוא נותן דוגמה להורים שחיכו שהמצב יתדרדר ואז נזכרו לפעול, במקום להתמודד עם ההתנהגות מיד כשהיא התחילה. כיצד ללמד ילד לחשוב במקום רק לאלף אותו? אליעד מדגיש שהמטרה אינה פשוט לגרום לילד להפסיק את ההתנהגות הבעייתית, אלא ללמד אותו לחשוב, להבין למה הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג, ומה המשמעות של ההתנהגות שלו. הוא מציע לשאול את הילד שאלות כמו: למה קיללת?, מה בדיוק קרה שהוביל אותך לזה?, מה אתה מרגיש כשאתה עושה את זה?. השאלות ... אמיתי של רצון להבין, ולא ממקום של כפייה או ניסיון להשיג תשובה ספציפית. לדוגמה, אם הילד קילל בגלל שמישהו העליב אותו, יש לבדוק איתו מדוע נפגע, האם הוא בטוח שהכוונה הייתה לפגוע בו, והאם יש דרך אחרת להתמודד עם הפגיעה מלבד קללות או אלימות. בדרך זו, הילד ילמד לנתח בעצמו את הסיטואציה, מה שיוביל לפיתוח מודעות ויכולת בחירה טובה יותר בעתיד. למה גישה של אמפתיה הכרחית בחינוך ילדים עם בעיות התנהגות? אליעד מבהיר שחשוב מאוד לגלות אמפתיה ולהזדהות עם התחושות של הילד. זה אומר להבין לעומק מדוע הוא בוחר בהתנהגות כזו, ולהסביר לו בעדינות מהן ההשלכות של אותה התנהגות. כך, למשל, במקום להגיד לילד בצורה תוקפנית שאסור לקלל, אפשר לומר לו: אני מבין שאתה כועס ופגוע, אבל האם אתה בטוח שקללות הן הדרך הכי טובה להתמודד?. האמת היא שלא נכון לבוא לילד בגישה אלימה או תוקפנית, כי הגישה הזאת הופכת את ההורה לאלימה בעצמו. במקום זאת, ההורה צריך לשקף לילד את המציאות וההשלכות האמיתיות של ההתנהגות שלו, ולעודד אותו להגיע למסקנות באופן עצמאי. מדוע חינוך ללא מחיר או גבולות פוגע בילד לטווח הארוך? כאשר הורים נותנים לילד את כל מה שהוא רוצה ללא מחיר או ללא גבולות, הם למעשה פוגעים ביכולתו להתמודד עם המציאות בעתיד. ...
חרדות ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן
חרדות ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן
... ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן כיצד להתמודד עם חרדות אצל ילדים? ילדים חרדתיים עלולים לחוות פחדים וחרדות כמעט מכל דבר, לעיתים גם מדברים שאינם ... דוגמה בולטת לכך היא פחד מילד אשר מפחד מהצל של עצמו - כאשר יש לו צל הוא מפחד ממנו, וכשאין לו צל הוא מפחד ... אמיתיים ומאיימים על הילד. הפחדים הללו בדרך כלל נובעים מחשש מהתרחשות של דברים רעים, בדיוק כפי שאדם ... פחדים לא הגיוניים אצל ילדים. כאשר הילד מתחיל לחשוב בצורה יותר הגיונית ומפוקחת, הוא יכול להבין שהפחדים שהוא חווה אינם תמיד מוצדקים. לדוגמה, אם ילד חושש מאוד מנפילה מחפץ נמוך, ניתן להסביר לו בצורה לוגית שהוא לא יסבול מכך נזק רציני. בכך, הילד יכול ללמוד להפחית את החרדות הנובעות ממצבים שנראים מאיימים אך למעשה אינם ... ההורים משפיעות על חרדות הילד? במקרים רבים, תגובות ההורים לפחדים של הילד יכולות להחמיר את הבעיה. כאשר ההורים מגוננים בצורה מופרזת על הילד ומגיבים בצורה מאוד דאגנית לכל מצוקה שלו, הם למעשה שותלים במוחו את הרעיון ... יש הרבה סכנות. לדוגמה, אם ילד נופל ומתחיל לבכות, וההורים מגיבים בסטרס וממהרים להרים אותו, הם מאשרים לו ... אמיתית. במקרים כאלה, הילד לומד שמצבים שמאיימים עליו, גם אם מדובר באירועים חסרי סכנה, יכולים להיות ... להעניק עזרה בכל פעם שהילד מתלונן או חש אי נוחות, מה שמוביל את הילד לחשוב שהעולם מלא במצבים שמחייבים פתרון מיידי. אם ילד מתלונן שהוא רעב וההורה ממהר לתת לו אוכל, הילד עשוי להבין שברגע שהוא מרגיש רעב, זהו מצב מסוכן שדורש תגובה מיידית. הדבר יכול ... האם התעלמות מוחלטת מהילד היא הפתרון? לא מדובר בהזנחה או התעללות, אלא בהבנה שעל ההורה להפעיל איזון ...
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
... מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה? ... אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ... המצב ולא לפתור אותו לגמרי. איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי? כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל רק ילדים ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה שזה ילד ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך זו הם מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר. לדוגמה, אם אדם מבוגר ונמוך קומה מתבקש לבצע פעולה שדורשת גובה רב, ברור ... לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד. האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית? אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת ... ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם את השיטה הנכונה. כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה ... (אני עייף, קשה לי) דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא רק ילד. בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות ... אמיתי. האם אבחון פסיכיאטרי מזיק? כיצד לטפל בילדים עם אוטיזם? האם סכיזופרניה ניתנת לריפוי? איך לגדל ילדים בצורה נכונה? האם הקלות בלימודים מזיקות לילדים? מהי הדרך הנכונה לחינוך ילדים? כיצד להתייחס לילדים כמו למבוגרים? הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, ... הדרך שבה מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא ... גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, ... רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו. השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר
OCD אצל ילדים, ילד מפחד למות, ילד מפחד להירדם, ילד מפחד לישון, ילד מפחד מהרעלה, הפרעת התנהגות של ילדים, הפרעת אישיות של ילדים, התנהגות גבולית אצל ילדים, ocd ילדים, הפרעה טורדנית של ילדים
OCD אצל ילדים, ילד מפחד למות, ילד מפחד להירדם, ילד מפחד לישון, ילד מפחד מהרעלה, הפרעת התנהגות של ילדים, הפרעת אישיות של ילדים, התנהגות גבולית אצל ילדים, ocd ילדים, הפרעה טורדנית של ילדים
... אצל ילדים, ילד מפחד למות, ילד מפחד להירדם, ילד מפחד לישון, ילד מפחד מהרעלה, הפרעת התנהגות של ילדים, הפרעת אישיות של ילדים, התנהגות גבולית אצל ילדים, ocd ילדים, הפרעה טורדנית של ילדים איך להתמודד עם ילד שמפחד שיש רעל באוכל? כאשר ילד מפחד לאכול כי הוא חושש שיש רעל באוכל, ישנן שתי דרכים עיקריות להתמודד עם ... כי הן עלולות לגרום לבעיות גדולות יותר. אליעד כהן מציג דוגמה שבה ילד מפחד לאכול לחם שנקנה בדרך, מחשש שמישהו שם בו רעל. במצב כזה, הרבה אנשים היו נוטים לומר לילד: אין בזה רעל, אך לפי אליעד כהן, זו טעות. כאשר אומרים לילד שאין שום סיכוי שיש רעל, הילד לא באמת מאמין בכך, כי הוא מבין שיש סיכוי קטן, אפילו זעיר, שיהיה רעל. בתת - המודע שלו, הילד עדיין שואל את עצמו: איך ההורים יודעים בוודאות שאין רעל? וכך הילד ממשיך לחשוש. אליעד מסביר שצריך לגשת לבעיה בדרך אחרת. במקום להגיד לילד שאין רעל, צריך להודות שאכן קיימת אפשרות תאורטית שיש רעל, אך יחד עם זאת, חשוב להסביר לילד כיצד העולם פועל, על ידי כך ששואלים אותו שאלות מכוונות, שיסייעו לו להבין בעצמו שהסיכוי שיש רעל הוא אפסי. לדוגמה, אפשר לשאול את הילד: מה זה רעל לדעתך, ואיך לדעתך הוא הגיע ללחם? מי אתה חושב ששם את הרעל ולמה? מה ... מה היה קורה למי ששם פה רעל אם היו מגלים אותו? על ידי השאלות האלו הילד יכול להסיק בעצמו שאין באמת סיבה הגיונית שמישהו ישים רעל בלחם, וכך הפחד ייעלם מעצמו. איך לעזור לילד שמפחד מקריעת שריר בגוף? אליעד כהן מביא דוגמה נוספת, של ילד שמפחד להתכופף כי הוא חושש שהשריר שלו ייקרע. גם במקרה זה, הגישה הנכונה היא לשאול את הילד שאלות ולברר למה בדיוק הוא מתכוון, במקום לתת לו הסבר כללי ולא מדויק. לדוגמה, ... יודע מה גורם לקריעת שריר באמת? האם השריר באמת ייקרע בקלות כזאת? הילד יכול להבין בעצמו, דרך התשובות לשאלות האלו, שהפחד שלו מבוסס על טעות או אי - הבנה, וכך הפחד ייעלם. מה לעשות כשהילד מפחד להירדם כי הוא חושש למות בשינה? במקרה של ילד שמפחד להירדם מחשש שימות בשינה, צריך להתמודד עם הפחד על ידי הבנת המצב האמיתי. לפי אליעד כהן, מה שחשוב כאן הוא שהילד יבין שהמצב של שינה דומה מאוד למצבים אחרים בחיי היום - יום שבהם הוא לא מפחד כלל. הדרך הנכונה להתמודד עם הפחד היא לשאול את הילד שאלות שיסבירו לו מה באמת קורה כשישנים, ולהשוות את השינה למצבים אחרים שהוא כבר ...
הדרכת הורים, איך לגרום לילד שלך להיות רגוע? איך להרגיע ילד? איך לגרום לילד להירגע? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך לגרום לילד לא להיות רגיש? רגישות אצל ילדים, כעס אצל ילדים, ילד רגיש, ילד כעסן, טראומת אונס של ילד, חיקוי הורים של ילדים
הדרכת הורים, איך לגרום לילד שלך להיות רגוע? איך להרגיע ילד? איך לגרום לילד להירגע? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך לגרום לילד לא להיות רגיש? רגישות אצל ילדים, כעס אצל ילדים, ילד רגיש, ילד כעסן, טראומת אונס של ילד, חיקוי הורים של ילדים
... הורים, איך לגרום לילד שלך להיות רגוע? איך להרגיע ילד? איך לגרום לילד להירגע? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך לגרום לילד לא להיות רגיש? רגישות אצל ילדים, כעס אצל ילדים, ילד רגיש, ילד כעסן, טראומת אונס של ילד, חיקוי הורים של ילדים איך לגרום לילד שלך להיות רגוע ולא לחוץ? כדי שילד יהיה רגוע ופחות לחוץ בחיים, חשוב קודם כל שההורה עצמו יהיה רגוע ולא לחוץ. ילדים, מטבעם, לומדים את ההתנהגות שלהם באמצעות חיקוי ההורים. אליעד כהן מסביר שילדים לא נולדים עם חרדות ופחדים, אלא שהפחדים האלה מתפתחים עם הגיל, בעקבות חינוך והדגמה של ... שהוא אינו מבין מהי אש ומה הסכנות הכרוכות בה. התינוק יירתע רק אם ירגיש סכנה פיזית ישירה כמו כאב. הילד לומד לפחד מאש רק כאשר ההורה מסביר לו או משדר לו שהאש היא דבר מסוכן. אותו עיקרון חל על פחדים אחרים, למשל פחד מכלי רכב. אם הילד רואה שההורה נלחץ כאשר מתקרב רכב, הילד יחווה לחץ בעצמו. אם ההורה ישדר לילד תחושת רוגע במצבים מלחיצים, הילד יחווה את המצב באופן רגוע יותר. אליעד מדגיש שהילד מחקה את ההורה, ולכן אם ההורה יהיה רגוע, הילד ילמד שאין צורך להילחץ. דוגמה נוספת לכך היא כאשר מישהו מקלל את הילד. תינוק, לדוגמה, לא ייפגע אם יקראו לו מכוער, מסריח או מגעיל, משום שאין לו מושג מה המשמעות של המילים הללו. הפגיעה של הילד נוצרת רק אם ההורה משדר לילד שמה שנאמר לו הוא דבר שלילי ומעליב. אם ההורה לא יעניק חשיבות למילים הפוגעניות, הילד לא ייפגע כלל. איך משפיעה תגובת ההורה במקרים קיצוניים של פגיעה בילד? אליעד כהן משתמש בדוגמה קיצונית כדי להסביר את ההשפעה של תגובת ההורה על הילד במקרה של פגיעה חמורה, כמו אונס. הוא מסביר שאם מישהו פוגע פיזית בילד, ההורה יגיב וירחם על הילד בגלל הכאב הפיזי. אולם, כאשר מדובר באונס או התעללות מינית, רוב ההורים נוטים להעניק לכך משמעות ...
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
... בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות איך לגרום לילד לאכול ירקות שהוא לא אוהב? הנושא שאליעד כהן דן בו הוא איך אפשר לגרום לילד שלא רוצה לאכול ירקות להתחיל לאכול אותם, וזאת בלי להשתמש בכפייה, באיומים או בשוחד. אליעד מדגיש תחילה שאם המטרה היא לגרום לילד לאכול ירקות בלי להשתמש בשיטות כוחניות או בשוחד, יש לחשוב ... מביא היא להפוך את האכילה למשחק - למשל לעצב את הירקות בצורה מעניינת כמו פרצופים או דמויות כדי להקל על הילד את החוויה. אבל, לדבריו, החשוב באמת הוא להבין למה הילד לא רוצה לאכול ירקות מלכתחילה. אם הילד אומר שהירקות מגעילים אותו, ההורה יכול לנסות להראות לו את היתרונות של הירקות - שהם בריאים, שהם טובים לגוף ושיעזרו לו לגדול ולהיות חזק. עם זאת, אם הילד עדיין מסרב, עולה השאלה: מה עושים הלאה? אליעד מבהיר שיש שלוש אפשרויות נפוצות: לכפות או לאיים על הילד שיאכל את הירקות (אתה לא יוצא מהחדר עד שאתה אוכל את זה). ... תאכל). אולם, ההרצאה מתמקדת בכך שישנה דרך נוספת ועמוקה יותר להתייחס לסוגיה זו. אליעד מסביר שההתנגדות של הילד נובעת מחוסר יכולתו להתמודד עם חוסר נוחות או עם מציאות שנגד רצונו. כלומר, ההורים פעמים רבות מלמדים את הילד להימנע ממצבים לא נעימים, וכך, הילד לומד לראות כל מצב לא נעים כאסון. לדוגמה, כאשר ילד נופל והאמא מיד רצה אליו ושואלת בדאגה מוגזמת מה קרה?!, הילד לומד מזה שקושי או כאב הם דברים שאסור לחוות, ובאופן אוטומטי מתייחס לכל אי - נוחות קטנה כבעיה ענקית. הדבר מתבטא גם באי רצונו לאכול ירקות: הילד מרגיש אי - נוחות מהירקות, והתגובה שלמד היא להימנע מהחוויה. אליעד מציין שהפתרון הוא לשנות את הגישה של ההורים לחוסר נוחות. ההורים צריכים להעביר לילד תחושה שגם כשמשהו נגד רצונו, זה לא בהכרח אסון או משהו רע. ילד שמבין שזה בסדר להרגיש אי - נוחות לפעמים, לא ירגיש ... עניין כל כך גדול. הוא יהיה פחות לחוץ ופחות יירתע מלנסות דברים חדשים, גם אם אינם נעימים בהתחלה. איך לעזור לילד שמתנגד לעשות שיעורי בית? באותה צורה, אליעד מדבר על מקרה נוסף - ילד שלא רוצה לעשות שיעורי בית. גם כאן, הפתרונות השגרתיים הם איומים, שוחד או ויתור. אך הגישה העמוקה יותר שאליעד מציע היא להבין את הסיבה האמיתית: למה הילד מתנגד לעשות את השיעורים? אולי הילד מרגיש שזה מעצבן, משעמם, או לא רואה בזה ערך. הוא מתנגד כי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ילד, האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד, כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, אימון אישי קריירה, ייעוץ טיפולי בנושאי ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 27_05_2025 השעה 23:36:43 - wesi1