אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חשיבה הגיונית ✔ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות
האם חוכמה בדיעבד היא אכן חוכמה?

האם נכון להחשיב את זה כחוכמה כאשר אנו מבינים את הטעויות בדיעבד? שאלה זו עולה לא אחת אחרי שמתרחש כישלון או טעות, ואז אנשים באים וטוענים "למה לא עשינו כך או כך?". פעמים רבות נשמעת התגובה "זה לא חוכמה להיות חכם בדיעבד". זהו טיעון שמכיל בתוכו השאלה: אם היית חכם באמת, מדוע לא עמדת על כך מראש?

ההסבר לכך פשוט: תמיד עדיף להיות חכם, גם אם זה אחרי מעשה. ברור שעדיף לדעת מראש ולמנוע את הכישלון, אבל אם הכישלון כבר התרחש, עדיף ללמוד ממנו ולהבין מה הוביל אליו, במקום להישאר עם אותה צורת חשיבה שהובילה לבעיה.

האם עדיף להיות חכם לפני המעשה או אחרי?

ישנו ויכוח האם עדיף להיות חכם לפני המעשה או רק אחרי. במקרה של הקורונה, למשל, היו שאמרו "למה לא קנינו מסכות מראש?" והתשובה היא, אכן, עדיף להיות חכם לפני מעשה, כמו שכבר היה ראוי לחזות את הבעיות ולפעול בהתאם, לא להמתין עד שהבעיה תגיע.

אך גם כאשר לא היינו חכמים מלכתחילה, חשוב להיות חכמים בדיעבד. הבעיה הגדולה היא כאשר אנשים לא לומדים מהטעויות וממשיכים באותן דרכים. כשיש כישלון, חשוב לבחון את הסיבות שהובילו אליו וליישם שינוי אמיתי לעתיד.

מה ההבדל בין חוכמה טיפשית בדיעבד?

חוכמה בדיעבד היא כשרואים את המצב לאחר שקרה, מנתחים אותו, מבינים מה לא הלך טוב, ולומדים איך לא לחזור על אותה טעות. אדם טיפש, לעומת זאת, לא לומד מהטעויות. הוא פשוט שוכח אותן ומחפש תירוצים. הוא אולי יגיד "לא נורא, העיקר שנהיה יותר חכמים בפעם הבאה", אך הוא לא מבצע שינוי אמיתי.

איך זה קשור למגיפת הקורונה?

הקורונה היא דוגמה מצוינת לשאלה הזו. המגיפה התפשטה בסין זמן רב לפני שהיא הגיעה לישראל, והיו כאלו ששאלו מדוע לא התארגנו מראש עם ציוד רפואי, כמו מכונות הנשמה ומסכות. היו גם כאלה ששמעו את ההערות הללו, אך לא הקשיבו. ברגע שהתפשטה הקורונה בישראל, הרבה מהם התחילו להגיד "למה לא עשינו כך קודם?". אך גם אם לא היינו חכמים מלכתחילה, חשוב מאוד ללמוד מהכישלון ולפעול בהתאם לעתיד. יש להפיק לקחים.

האם כדאי ללמוד מהעבר או להתרכז בעתיד?

היו הרבה מנהיגים שהעדיפו להימנע מלהתעסק במחדלים ובטעויות העבר, כי הדבר עשוי להצביע על חולשותיהם. המנהיגים לא רצו לחקור את העבר, כי זה עלול לחשוף את הרשלנות. עם זאת, החקירה של העבר חשובה מאוד, כי היא מאפשרת לנו להבין מה הוביל לטעות ולמנוע חזרות בעתיד.

מה יותר חשוב: שינוי בהתנהגות או שינוי מחשבתי?

הרבה אנשים חושבים שברגע שזיהו טעות, עליהם פשוט לשנות את ההתנהגות - "פעם הבאה פשוט נעשה אחרת". אולם לעיתים לא מדובר בשינוי בהתנהגות בלבד, אלא בשינוי חשיבתי. אם לא נשנה את אופן החשיבה שלנו, אנו עשויים לחזור על אותה טעות פעם אחר פעם. חשוב להבין את הגורמים העמוקים לטעות, ולא רק את הפעולה המיידית שגרמה לה.

מהי התשובה האמיתית לשאלה "מה לעשות כדי להימנע מטעויות"?

אם לא נחקור את הסיבות האמיתיות לטעות ולא נשנה את הדרך שבה אנו חושבים, לא נוכל למנוע טעויות דומות בעתיד. לשם כך, יש לחקור את הגורמים לחשיבה השגויה ולבצע שינוי ברמה העמוקה ביותר.

האם תמיד אפשר לשנות את העבר?

ברור שלא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. אבל אנו יכולים ללמוד מהטעויות ולהימנע מטעויות דומות בעתיד. כל טעות היא הזדמנות לשיפור וללמוד מטעויות.

מה תהיה השורה התחתונה?

כדאי להיות חכמים גם אם רק אחרי המעשה, וחשוב ביותר ללמוד מהטעויות. החכמים הם אלה שמתעוררים אחרי הכישלון ומבינים מה היה חסר, ואז עושים שינוי יסודי כדי לא לחזור על אותה טעות.
האם זאת חוכמה להיות חכם בדיעבד?

שאלה זו עולה כאשר מתרחשות טעויות או כשיש כשל מסוים, ולאחר מכן בא מישהו ואומר "למה לא עשינו מראש כך וכך?". פעמים רבות טוענים כלפיו: "זה לא חוכמה להיות חכם בדיעבד", כלומר, מה הערך בלהציע רעיונות או פתרונות רק אחרי שכבר התרחשה הבעיה.

אבל יש נקודה חשובה: תמיד טוב להיות חכם, ועדיף להיות חכם גם אם זה אחרי מעשה. כמובן שעדיף פי כמה להיות חכם מלכתחילה, לראות את הבעיות מראש ולפעול בצורה שתמנע את הכשל. אולם אם כבר קרתה טעות או התרחשה בעיה, אז עדיף ללמוד מכך ולעמוד על הסיבות שגרמו לבעיה, במקום להמשיך ולהישאר באותה צורת חשיבה שהובילה לטעות מלכתחילה.

מדוע עדיף להיות חכם לפני מעשה, אך עדיין חשוב להיות חכם בדיעבד?

שואלים: "למה לא קנית מסכות מראש?", "למה לא התארגנת אחרת למצב חירום?", "למה לא נערכנו קודם?", והתשובה: כן, עדיף להיות חכם לפני מעשה. אם יש ידיעות, כמו במקרה של קורונה שהתפרצה בסין, עדיף לפעול מיד: לרכוש ציוד, לחזק את מערכות הבריאות וכדומה. זאת ההתנהלות ההגיונית: לא לחכות שהצרה תגיע כדי להתחיל לטפל בה.

יחד עם זאת, גם אם לא היינו חכמים מלכתחילה, כדאי מאוד שנהיה חכמים אחרי מעשה. לעתים אנשים מתעלמים מהצורך לחשוב בדיעבד כי הם מפחדים להיתפש כמי ש"לא באמת היו חכמים קודם". אבל מי שטוען "אתה חכם בדיעבד" כטענה מזלזלת, שוכח שיש גרוע יותר: להיות טיפש בדיעבד, כלומר, לא ללמוד כלום ולעשות שוב ושוב את אותן הטעויות.

מה ההבדל בין להיות חכם בדיעבד לבין להיות טיפש בדיעבד?

1. אדם חכם בדיעבד:

- מסתכל על מה שקרה.

- בודק מדוע זה קרה.

- מאתר את הטעויות.

- לומד מהן ומיישם שינוי אמיתי כדי שבפעם הבאה לא יחזור על אותה טעות.

2. אדם טיפש בדיעבד:

- נתקל בבעיה או כישלון.

- לא לומד לעומק מה היתה הטעות.

- מעדיף להתעלם או להדחיק בסגנון "לא נורא, העיקר שמכאן ואילך נעשה אחרת".

- מוצא את עצמו חוזר שוב ושוב על אותן טעויות.

ולכן עדיף בהרבה להיות חכם גם אם זה רק אחרי מעשה, מאשר להמשיך ולהיות טיפש באופן עקבי.

כיצד קשור העניין הזה לקורונה, לדוגמה?

ניתן דוגמה רחבה על מנהיגים ועל אנשים שלא התכוננו למגיפה מראש. אחרי שהתפרצה והבהירה את הסכנות, קמו כאלו שאמרו "למה לא עשינו מראש כך?", "למה לא קנינו מכונות הנשמה בזמן?", "למה לא שיפרנו את מערכת הבריאות מבעוד מועד?". ואז אותם אלו שניהלו את המצב טוענים: "מה אתה חכם בדיעבד?". אבל בפועל, השאלה הנכונה היא: האם אותם אנשים כבר אמרו זאת לפני כן ולא הקשיבו להם? ואם התשובה היא שלא הקשיבו, אז אדרבה: טוב שהיו חכמים עוד לפני.

גם אם לא היו חכמים קודם, עדיף כעת לומר "טעינו" ולתקן להבא, להפיק לקחים, ללמוד מה קרה, להבין למה לא היערכנו מראש. הבעיה האמיתית היא לשמוע את אותו נימוק של "אל תהיו חכמים בדיעבד" רק כדי שלא יצטרכו להסיק מסקנות אמיתיות.

האם כדאי לחקור לעומק את העבר או להתמקד רק בעתיד?

רבים מהמנהיגים, או בכלל אנשים שעשו טעות, מעדיפים לומר "מה שהיה - היה, בואו נמשיך קדימה". הם בורחים מחקירה של העבר, מכיוון שהחקירה עלולה לגלות חולשות, רשלנות או ניהול כושל. אך חקירת העבר קריטית כדי למצוא את דפוסי החשיבה השגויים.

אם לא מבינים למה התרחשה הטעות, פשוט משנים התנהגות על פני השטח: "אז נקנה עוד ציוד", "נוציא תקציב זה או אחר". אבל בלי להבין מה בראש גרם לאותה טעות, מסתכנים בכך שבעתיד תגיע בעיה אחרת ולא נדע להתכונן אליה. השינוי האמיתי הוא שינוי חשיבתי, שמחייב לברר "מדוע לא ראינו את הבעיה קודם? מה במערכת השיקולים שלנו היה חסר?".

האם שינוי מעשי מספיק או שחובה לבצע שינוי חשיבתי?

יש הבדל בין שינוי התנהגותי גרידא, לבין שינוי שורשי בחשיבה. לא מספיק לחכות לכישלון, ואז להגיד "בפעם הבאה נקנה יותר מסכות". יש לחקור מה גרם לנו מלכתחילה לא להבין שהנגיף עשוי להגיע גם אלינו. האם חשבנו ש"אלוהים ישמור עלינו"? האם האמנו ש"זה יישאר בסין"? האם לא רצינו להשקיע כסף מבעוד מועד?

אותו הדבר בכל תחום של קבלת החלטות: מי שמסתפק ב"להגיב אחרת בפעם הבאה" מבלי לחקור למה הוא הגיב כפי שהגיב, הוא מתעסק רק בשינוי הפעולה הנקודתית. אבל מי שרוצה למנוע את כל הרצף של הטעויות, כדאי שיחקור לעומק וינסה לשנות את ההיגיון המניע את פעולותיו.

למה חלק מהאנשים טוענים ש"לא נורא, יכל להיות יותר גרוע"?

יש אנשים שבכל פעם שקורה כשל, הם אומרים "ברוך השם שזה לא היה יותר גרוע" ונשארים באותו מצב. כשלוגיקה כזאת חוזרת על עצמה, הם לעולם לא משתפרים ולא לומדים, כי מבחינתם אין צורך להפוך לחכמים יותר ולעצור את הטעות מראש.

אדם חכם יעדיף תמיד לשפר ולהרוויח יותר, להבין איפה אפשר היה להפיק תוצאה טובה יותר, אפילו אם לא סבל נזק נורא. כלומר, גם אם הרווחת 100 מיליון, אבל יכולת להרוויח 200 מיליון, יש כאן משהו ללמוד, ולא להגיד "אין תלונה, זה לא טעות". אבל אנשים מסוימים יאמרו "זה לא נחשב טעות, כי לא הפסדנו". כך הם נשארים עם הישג חלקי ולא מנסים להשתפר.

האם "חכם בדיעבד" פירושו בהכרח שרק אחרי שמתגלה הטעות אנו יודעים לפתור אותה?

יש גם מצב שבו באמת לא ניתן היה לדעת מראש, כמו למשל למלא לוטו במספרים שנחשפו בהגרלה. בדיעבד אפשר לומר "חבל שלא מילאתי את המספרים הזוכים", אבל זה לא הגיוני כי לא היתה לך אפשרות ממשית לדעתם לפני כן.

לעומת זאת, במקרים רבים אחרים כן ניתן וצריך לחזות ולראות את הסכנה מבעוד מועד, או לפחות להתכונן למגוון תרחישים סבירים. מי שלא עושה זאת ולאחר מכן מתרץ את עצמו ב"מה אתה רוצה, זה חוכמה בדיעבד?", בעצם מנסה לחמוק מלימוד אמיתי של הטעות.

כיצד נושא זה בא לידי ביטוי בהתנהלות מנהיגים ובחיי היומיום?

דוגמאות לכך:
  • מנהיגים שראו את הקורונה מתפשטת בסין ולא עשו מאומה, כי "זה בטח יישאר שם".
  • אנשים שאומרים "אלוהים ישמור עלינו" ולא מבינים שחיידק יכול לעבור ממדינה למדינה בטיסות.
  • מערכת בריאות שיכולה לדעת מראש שיהיו אנשים שימותו מזיהומים בבתי חולים או מתאונות דרכים או משיטפונות, אבל בכל זאת לא נערכים כראוי.
  • מנהיגי מדינה שבכל פעם שיש אסון, מקימים ועדת חקירה שממילא לא מיושמת בפועל, כי "מה שהיה - היה".
כאשר מזניחים את הבדיקה המעמיקה של הטעות, לא לומדים לנהל דברים אחרת באמת, וחוזרים שוב ושוב לאותה התנהלות.

האם אפשר לתלות את האשמה רק במנהיגים או שיש חלק לאזרחים?

בהקשר לקורונה, הוזכר שרבים בעם האמינו ש"זה עונש לסינים" ו"לא יגיע לכאן" או קיוו שעוד מעט יבוא משיח ויציל אותם. אותה אמונה שאומרת "הכל בסדר, לא צריך להתכונן", הביאה לכך שאין לחץ ציבורי אמיתי על מנהיגים לפעול כראוי. כשהעם לא בודק מראש את המציאות לעומק, הוא בוחר שוב ושוב באותם אנשים, גם אם התנהלותם כושלת.

לכן, האחריות היא קולקטיבית: ככל שיותר אנשים יהיו חכמים מראש (או לפחות ישכילו וילמדו בדיעבד), כך יעלו מנהיגים חכמים יותר, תהיה דרישה אמיתית למומחים בתחומם (ששר הבריאות באמת יבין בבריאות, ששר הכלכלה יבין בכלכלה וכו').

למה חשוב לבדוק תמיד את הסיבה העמוקה לטעות ולא להסתפק בפתרון חיצוני?

אם נהגת ברכב ודרסת מישהו כי לא בדקת את הכביש, רק לומר "בפעם הבאה אסתכל יותר טוב" לא בהכרח פותר את השורש. אולי היית עייף, או שתית אלכוהול לפני הנהיגה, או משהו בחשיבה שלך גרם לך למהר מדי. בלי להבין מה באמת גרם לך לפספס, אתה עלול לשנות רק פעולה אחת ספציפית, ובאירוע אחר תיפול בטעות דומה.

כך גם בכל טעות אחרת: אם לא שואלים "למה לא פעלתי אחרת?", "למה לא ראיתי זאת מראש?", לא שולפים מהשורש את דפוס החשיבה שהוביל לטעות. מי שמסתפק רק בסידור נקודתי, סביר שישוב ויפגוש טעות חדשה מאותו סוג.

איך ניתן להרחיב את הגישה הזו אל תחומי החיים השונים?

כל טעות אפשר לראות כהזדמנות לחקירה עצמית:
  • מתי יכולתי להרוויח יותר כסף אם רק הייתי חושב בצורה אחרת?
  • מתי יכולתי למנוע סכסוך אם הייתי מתכונן מראש או פועל עם גישה שונה?
  • איך קורה שאנשים באים בטענות רק אחרי שמתרחשת בעיה ולא מתארגנים קודם?
בכל תחום, אדם מצליח הוא מי שבדיעבד פועל כחכם, מנתח לעומק מה השתבש ולא מסתפק באמירה "טוב, פעם הבאה נתנהג אחרת" בלי לברר את השורש החשיבתי.

מדוע ראייה כזו חשובה גם אם לפעמים לא ניתן לשנות את העבר?

ברור שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אבל המציאות חוזרת על עצמה בדרכים שונות. אם רוצים שעתיד ייראה טוב יותר, עלינו ללמוד מזה. להבין למה עשינו טעות בעבר עוזר לנו לא לחזור על הדפוס הזה בעתיד. אם לא חוקרים לעומק, עלולים להמשיך בקו המחשבה הקודם.

האם המצב בהכרח יהיה יותר גרוע או שאפשר לשפר?

אנשים מסוימים אומרים "מצבנו היה גרוע וכנראה יהיה גרוע יותר", אך אפשר גם לדחוף לשינוי חיובי. הכל תלוי ברצון האמיתי ללמוד ולשפר. אמנם, יש הטוענים "תודה שלא יותר גרוע" ונסוגים מאחריות, אבל מי שרוצה להצליח באמת, ידאג להיות חכם בדיעבד, להסיק מסקנות, ולפעול אחרת בניהול הקרוב והרחוק.

מה כדאי לעשות כדי לא לחזור על אותן טעויות פעמיים?
  • לבדוק כל טעות לעומק: מה קרה בפועל? מה בעצם נכשל? מה הסימפטומים ומה השורש?
  • לזהות דפוסי חשיבה שגויים ולא רק לתקן פעולה ספציפית.
  • להקדיש תשומת לב לתרחישים עתידיים ולהתכונן אליהם כבר עכשיו.
  • להחליף מנהיגות (ברמה הפנימית והחיצונית) אם היא בנויה על דפוס חוזר של רשלנות והדחקה.
  • להיות סבלני ללמידה ולתחקיר עמוק, גם אם אין "מכונת זמן" לתיקון העבר.
מהי השורה התחתונה כדי להפוך לחכם בדיעבד (ולא להישאר טיפש בדיעבד)?

השורה התחתונה היא:
  • עדיף להיות חכם מלכתחילה, אך אם לא היינו כאלו, בהחלט עדיף להיות חכם בדיעבד ולא להישאר טיפש בדיעבד.
  • להבין מה היה חסר בחשיבה המקורית, כדי למנוע חזרה על אותה טעות.
  • לא להסתפק ב"יהיה בסדר" או ב"לפחות זה לא יותר גרוע" - לחשוב איך להשתפר דרמטית ולא רק לתקן קושי קטן.
  • לחקור תמיד כיצד להגדיל הישגים ולהימנע מטעויות, ולא לקבע צורת חשיבה של "העיקר לשרוד".
לסיום, חשוב לזכור: ככל שבני האדם שבסביבה יהיו חכמים יותר, ילמדו מטעויות, יטפחו חשיבה היגיונית ויבינו את החשיבות של ניתוח העבר, כך תעלה גם הרמה של מי שמנהל את המערכות הגדולות. ואולי יום אחד תהיה כאן מנהיגות אמיתית המבוססת על היגיון ועל יכולת לראות את הנולד, במקום להמשיך להתנהל בתירוצים של "אל תהיה חכם בדיעבד".
למה רק לא ביבי? מצביעי ביבי, מחדלי ביבי והקורונה, ועדת החקירה של הקורונה, איך לא לחזור על טעויות? יכול להיות יותר טוב, אופי של ווינר, אופי של לוזר, מהי ההגדרה של טעות? מהי טעות?
החלטות יכולות שכליות להתעשר איך ללמוד מטעויות לטפל איך להיות עשיר כישורי חשיבה שיפור המוח מיליונרים ווינר מכונת זמן איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מטעויות איך ללמוד מטעות איך ללמוד מכישלון איך ללמוד מכישלונות איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי בדיעבד החלטה החלטות החלטיות התנהגות התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חוכמה חוכמה בדיעבד חכם חכם בדיעבד חרטה חשיבה חשיבה הגיונית טיפש טיפש בדיעבד טיפשות טיפשות בדיעבד טעויות טעות ייסורי מצפון ייסורים יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יסורי מצפון כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים כישלון כישלונות לא ללמוד מטעות לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להחליט להיות גאון להיות חכם להיות חכם בדיעבד להיות טיפש להיות טיפש בדיעבד להיות יותר חכם להיכשל לחזור לחזור על טעויות לחזור על טעות לחשוב בהיגיון לטעות ללמוד ללמוד מטעויות ללמוד מטעות ללמוד מכישלון ללמוד מכישלונות למידה לנתח לנתח טעויות לנתח טעות לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לקבל החלטה לקבל החלטות לשנות את החשיבה לשנות הרגלים לשנות התנהגות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מחדל מחדל הקורונה מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מצפון פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית קבלת החלטה קבלת החלטות קורונה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שינוי שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינוי חשיבה שינויים שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
האם אפשרי לרפא כל מחלת נפש? האם אפשר לרפא כל הפרעת אישיות? להפוך משוגע לחכם, איך לטפל בפרנויה? טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול בשמיעת קולות, טיפול בדה פרסונליזציה, טיפול בפיצול אישיות, מחלות נפש
האם אפשרי לרפא כל מחלת נפש? האם אפשר לרפא כל הפרעת אישיות? להפוך משוגע לחכם, איך לטפל בפרנויה? טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול בשמיעת קולות, טיפול בדה פרסונליזציה, טיפול בפיצול אישיות, מחלות נפש
... הגיונית. אם אדם לא סוגר את המעיל והולך למקום קר, ניתן להסביר לו את היגיון הסגירה של המעיל כדי שימנע קור, ובכך להמחיש לו איך חשיבה הגיונית יכולה לשפר את חייו. ברגע שבן אדם יתחיל להפעיל היגיון במצבים פשוטים, כמו לא לסבול מקור, כך ניתן להרחיב את ... לסיכום, אליעד כהן טוען כי כל אדם יכול להחלים ממחלת נפש אם יש לו טיפה שכל להבחין בין מצבים בסיסיים במציאות. באמצעות פיתוח חשיבה הגיונית והתמודדות עם אינטרסים רגשיים, ניתן לרפא את כל ההפרעות הנפשיות. הפרעות נפשיות סכיזופרניה ופרנואידיות חרדות ומחשבות טורדניות טיפול בהפרעות אישיות שיטות לפיתוח חשיבה הגיונית מהי הגישה הרווחת לגבי טיפול בחולי נפש? רבים מאמינים שלא ניתן לרפא לחלוטין אנשים עם הפרעות ... למערכת החשיבה שלו, גם אם זה קורה דרך דברים שהוא בכל זאת מוכן לעשות או לדבר עליהם. מדוע חשוב לזהות את האינטרס הרגשי וללמד חשיבה הגיונית? כדי להפוך אדם משוגע לאדם חכם, חייבים ללמד אותו לחשוב בהיגיון. לדוגמה, אדם פרנואיד שמשוכנע שרודפים אחריו או שרוצים להרוג אותו, צריך להבין לוגית שאין מישהו שזומם נגדו. אך ... שלו (לא להיות בקור) כדי להסביר לו את ההיגיון: אם הוא סוגר את המעיל, הרוח לא תיכנס פנימה, והוא לא יסבול מקור. כך מלמדים אותו חשיבה הגיונית בדבר שמעניין אותו, ובהמשך אפשר להעביר את אותה חשיבה גם לנושאים אחרים. כיצד משלבים בין מטרות אישיות לפיתוח חשיבה הגיונית? כל עוד לאדם יש מטרה כלשהי, אפילו מטרה פשוטה כמו לחמם את עצמו, לאכול בלי שיחסר לו אוכל או לקשור את השרוכים בנעליים כדי שלא ייפלו - אפשר להשתמש במטרה הזו כדי ללמד אותו היגיון. אם האדם אוהב כדורגל, אפשר ללמד אותו חשיבה הגיונית דרך ניתוח הסיטואציות במשחק. אם הוא רוצה להרוויח כסף, מראים לו איך שימוש בהיגיון עוזר לו להצליח בכך. ברגע ... is possible. הכל אפשרי, ושיהיה בהצלחה. הפרעות נפשיות סכיזופרניה ופרנואידיות חרדות ומחשבות טורדניות טיפול בהפרעות אישיות שיטות לפיתוח חשיבה הגיונית במי אפשר לטפל? 2 אסטרטגיות טיפול במחלות נפש, הדרכת מטפלים, איך לעזור לחולה נפש? איך לעזור למי ...
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
... ב - 100% מהמקרים ולא ב - 99% בלבד. כל אדם הסובל מהפרעה נפשית לא יכול לחשוב בהיגיון מלא ולכן הוא סובל מההפרעה. הדרך להחזיר לו את היכולת לחשוב בהיגיון היא פשוטה - לדבר איתו בהיגיון. כל נושא ... שיחה על איך להחליף גלגל ברכב או איך להכין חביתה תעזור לאדם לחזור לחשיבה הגיונית ואחראית. מהירות תהליך הריפוי ותפקוד המטפל ... שבה התהליך יקרה תלויה בעיקר בהיגיון של המטפל. ככל שהמטפל מסוגל לחשוב בהיגיון ברמה גבוהה יותר, כך מהר יותר יתפוס המטופל את יכולת החשיבה המתקדמת ויתחיל להחלים. אליעד מדגיש ... נוטה להיסחף או להיכנס לתוך דמיונות המטופל. המסר הסופי: כל אחד יכול להיות חכם ומאוזן נפשית לסיום, אליעד מדגיש כי כל אחד יכול ללמוד לחשוב בהיגיון ולסייע לאנשים אחרים לרפא את עצמם מהפרעות ... ולהגיע לאיזון נפשי אמיתי. איך לרפא סכיזופרניה? מומחה לבריאות הנפש איך לפתח חשיבה לוגית? שיטות לריפוי עצמי בכל תחום ... סכיזופרניה או כל הפרעה אחרת, ותהפוך אותו לאדם בעל היגיון ובעל יכולת חשיבה חדה. ההסבר מתחיל בקביעה שכל אדם חולה נפש ... ליקוי בחיבור להיגיון. כדי לסייע לו, צריך קודם כל לחזק בתוכו את יכולת החשיבה ההגיונית. מדוע דווקא ההיגיון הוא התרופה ... על חוצנים או נגד חוצנים, מתעוררת התנגדות מיידית והוא לא מוכן להטמיע חשיבה הגיונית חדשה. לעומת זאת, דיבור בהיגיון על נושא ... צדדים הגיוניים יותר שבדרך כלל רדומים. כיצד נושאים נייטרליים יוצרים חשיבה הגיונית? יש הטוענים שצריך לדבר עם האדם אך ורק על ... כל אדם בעולם שיש לו הפרעה נפשית, הסיבה להפרעה נעוצה באיזשהו היעדר של חשיבה הגיונית, וכאשר מחזקים את החשיבה ההגיונית הזו, ... משונה, מופרך, בהכרח משתמש בהיגיון בעייתי. אם הוא ילמד בהדרגה ליישם חשיבה הגיונית מדויקת, הוא יגלה שאין היגיון באותה מחשבה מטרידה, והסימפטומים ייעלמו. ההפרעה קיימת מפני שהאדם לא מפעיל מספיק יכולות חשיבה מסודרות, אבל אם יפתח אותן, הטירוף פשוט ... עם המצב ההזוי של המטופל. מתי זה לא יקרה? אם נמצא אדם שחוכמתו או יכולת החשיבה ההגיונית שלו כה גבוהה, ייתכן שלא תהיה לו ... כל הטיעונים ולא להיאבד בתוך שום רעיון דמיוני, זה אומר שיש לו יכולת חשיבה הגיונית גבוהה במיוחד. אדם כזה יכול להתחבר לכל מי ... אל השורש של היגיון מול היעדר היגיון. הקריאה לפעולה: לתרגל עוד ועוד חשיבה הגיונית ולהיכנס לראשו של המשוגע באמת בסיום, מועלת ... ערבוב מים כזה שבו הטמפרטורה נוטה לטובת ההיגיון במקום לטובת הטירוף. איך לפתח חשיבה לוגית דרכים לצאת מדיכאון באמצעות ...
סכיזופרניה ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה
סכיזופרניה ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה
... ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה מה הגורם המרכזי לסכיזופרניה ולשמיעת קולות? ... עוזר, אלא אף עלול להזיק ולהחמיר את מצבו. הסיבה לכך היא שהמוח של האדם הסכיזופרן לא פתוח בשלב זה לחשיבה הגיונית ישירה על ההזיות שלו. כיצד אפשר ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון בדרך עקיפה? הדרך האפקטיבית לעזור לאדם סכיזופרן היא ... על הקולות או על התפיסות הבלתי הגיוניות שלו, צריך למצוא נושא שהוא כן מוכן לדבר עליו ולהפעיל עליו חשיבה הגיונית. לדוגמה, אם אדם סכיזופרן מעוניין לרדת במשקל או להתאמן, ... עצמה, אפשר לדבר איתו על האימון או הירידה במשקל ולהראות לו כיצד לחשוב בצורה הגיונית. כשהוא ילמד לחשוב בהיגיון על נושאים יומיומיים, החשיבה ההגיונית תחלחל בהדרגה גם ... שהוא שולט בעצמו. כך באופן הדרגתי הוא יתחיל להכיר בכך שאין מישהו אחר ששולט בו. איך נכון ללמד חשיבה הגיונית? כשמלמדים אדם חשיבה הגיונית, יש לשים לב לאיזון בין לתת לו דגים לבין ללמד אותו לדוג. ... אדם סכיזופרן, על בני המשפחה למצוא תחומי עניין שהסכיזופרן רוצה ומוכן לדבר עליהם, ואז ללמד אותו חשיבה הגיונית דרך תחומים אלה. לדוגמה, אם הוא רוצה לסדר את החדר, אפשר ... לבנות משהו או להצליח במשהו אחר, בני המשפחה צריכים להשתמש ברצון שלו כנקודת פתיחה לתהליך של עידוד חשיבה הגיונית. בכך, בהדרגה, הוא יפתח כלים שיסייעו לו להתמודד גם עם ... באמצעות תחומי עניין יומיומיים, וללא עימות ישיר על הקולות או ההזיות עצמן. ככל שהאדם יתרגל לחשיבה הגיונית , כך תהליך הריפוי יהיה טבעי ואפקטיבי יותר. איך לרפא סכיזופרניה? איך ללמד לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך להתמודד עם שמיעת קולות? טיפול ...
מה האינטרס של אליעד כהן? איך להפוך את העולם לטוב יותר? איך אפשר לעזור לאנשים? הסיפור של אליעד כהן, איך לשנות את העולם? איך להפוך את העולם למקום טוב יותר? מי זה אליעד כהן? איך לעזור לאנשים? למה לשתף את התכנים של אליעד כהן?
מה האינטרס של אליעד כהן? איך להפוך את העולם לטוב יותר? איך אפשר לעזור לאנשים? הסיפור של אליעד כהן, איך לשנות את העולם? איך להפוך את העולם למקום טוב יותר? מי זה אליעד כהן? איך לעזור לאנשים? למה לשתף את התכנים של אליעד כהן?
... חשיבה בהיגיון העידוד המרכזי הוא עידוד חשיבה הגיונית. כאשר אנשים יחשבו בהיגיון, הם יהיו מסוגלים להגיע להסכמות בקלות רבה יותר. הם יבינו את הצד השני, או שהם יצליחו לשכנע את אחרים בצדקתם. הדרך ... אצל כמה שיותר אנשים. כיצד לגרום לאנשים לחשוב בהיגיון? הדרך לעודד אנשים לחשוב בהיגיון היא על ידי הפצת תכנים שמעודדים חשיבה רציונלית. כל אחד יכול לקחת חלק בזה, ולהפיץ ידע או תכנים שמפתחים חשיבה לוגית בכל תחום - בין אם מדובר ... בדרך אובייקטיבית. לפרסם תכנים שמעודדים חשיבה הגיונית בכל תחום אפשרי. לשים את השם שלנו על תכנים שמעודדים חשיבה בהיגיון ולהפיץ אותם. השפעת החשיבה הרציונלית על איכות החיים ככל שיותר אנשים בעולם ... בהיגיון, איכות החיים תשתפר באופן כללי. חשיבה הגיונית תוביל למציאת פתרונות טובים יותר, לפיתוח מדעי, לצמצום מלחמות ולהגברת הרווחה הכללית של החברה. הקריאה לפעולה - להפיץ את החשיבה ההגיונית אליעד ... בכל דרך אפשרית. כל פעולה שתגרום לאנשים לחשוב בהיגיון תוביל בהכרח לעולם טוב יותר. כל אחד יכול לשתף, להדפיס, להפעיל שיח על הנושא ולגרום לכך שיותר אנשים יפנו לחשוב בצורה הגיונית. לסיכום הדרך לשפר ... לכל תחום ותחום. ככל שיותר אנשים יפנימו את החשיבה הגיונית, תשתפר איכות החיים ויהיה יותר קל להגיע להסכמות ולהבין את המציאות בצורה אובייקטיבית ויעילה. איך לשפר את העולם? מהי חשיבה רציונלית? כיצד לעודד אנשים לחשוב בהיגיון? מהן דרכים לשיפור איכות החיים? איך להפיץ תכנים שמעודדים חשיבה? שיפור העולם על ידי עידוד חשיבה בהיגיון העולם שסביבנו מתנהל בצורות שונות, ... דעתם של אנשים בנושא מסוים, יש לעודד אותם לחשוב בהיגיון באופן כללי. עידוד חשיבה בהיגיון כאשר אנשים יתחילו לחשוב בהיגיון, הם יוכלו להגיע להסכמות באופן טבעי. או שהם יבינו שהצד השני צודק, או שהם יוכלו לשכנע אחרים בצדקתם על סמך ניתוח לוגי נכון. לכן, הפתרון האמיתי ... אצל כמה שיותר אנשים. כיצד לגרום לאנשים לחשוב בהיגיון? הדרך לעודד אנשים לחשוב בהיגיון היא על ידי הפצת תכנים שמעודדים חשיבה רציונלית. ניתן לעשות זאת במספר אופנים: לשתף מאמרים וסרטונים שמלמדים אנשים לחשוב בצורה יותר מסודרת. להפיץ ידע שיגרום לאנשים לפתח חשיבה לוגית בכל תחום שהם עוסקים בו - רפואה, חשמלאות, אינסטלציה, בישול ועוד. לעודד אנשים סביבנו לשאול שאלות, לחפש תשובות, ולנתח דברים בצורה ... מדע, משפרים את הכלכלה ומצמצמים מלחמות. חשיבה הגיונית אינה בהכרח מובילה לרוע, אלא דווקא ליכולת למצוא פתרונות טובים יותר לבעיות. הקריאה לפעולה - להפיץ את החשיבה ההגיונית מי שרוצה לעזור לשפר את ... בצורה רציונלית תוביל לעולם טוב יותר. איך לחשוב בהיגיון שיפור איכות החשיבה התפתחות אישית דרך חשיבה רציונלית השפעת החשיבה ההגיונית על העולם איך לגרום לאנשים אחרים לחשוב נכון איך להציל את ... אליעד כהן, הפצה, להפיץ תכנים, לגרום לאנשים לחשוב בהיגיון, זכויות יוצרים של אליעד כהן, האם אליעד כהן נוכל? האם אליעד כהן מנהל כת? האם אליעד כהן רמאי? איך לתקן את העולם? איך לשפר את העולם? אליעד כהן ...
חרדות ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן
חרדות ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן
... חרדה כאשר הוא חושש שמשהו רע יקרה לו. האם חשיבה הגיונית יכולה לעזור בהפחתת חרדות? אליעד מציין שלימוד חשיבה הגיונית יכול לעזור להפחית פחדים לא הגיוניים אצל ילדים. כאשר הילד מתחיל לחשוב בצורה יותר הגיונית ומפוקחת, הוא יכול ... לו לפחד פחות מכך שיקרו לו דברים רעים. האם חשיבה הגיונית יכולה לסייע בהפחתת חרדות? כן. ככל שהילד לומד לחשוב בצורה הגיונית יותר, כך הוא יהיה פחות חרד מדברים שאינם ... או לרחם עליו בכל קטנה. כדאי ללמד את הילד חשיבה הגיונית, לחזק אותו ברגעים של התמודדות ולא רק לרוץ מיד לעזרתו. ההורה יכול לבדוק את עצמו ולשאול: האם אני מעביר לילד מסר ...
פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
... מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי למה אנשים מפחדים מאיבוד הזיכרון? הפחד מאיבוד הזיכרון הוא החשש של האדם ממצב בו יאבד ... יכולה להבטיח לחלוטין שאדם לא יאבד את זיכרונו בשלב מסוים של חייו. לכן, לומר למישהו לך זה לא יקרה זו טענה לא אמיתית, שכן תמיד קיים סיכון כזה. מה ההבדל בין יכולת החשיבה (שכל) לבין זיכרון? חשוב להבין שקיים הבדל משמעותי בין יכולת החשיבה לבין זיכרון: יכולת חשיבה הגיונית (שכל) - היכולת להבין סיבות ותוצאות, לנתח מצבים, ולהסיק מסקנות. זוהי יכולת מבוססת ומאורגנת, שככל שמשתמשים בה יותר, כך היא מתחזקת, בדומה לשריר שמתפתח כאשר מתאמנים. אדם שמטפח את ... ללא תנאים? פיתוח אהבת המציאות ללא תנאים מתבצע דרך הטלת ספק ברצונות ובהנחות יסוד שיש לאדם, ובירור מעמיק של השאלה למה אני בכלל צריך את זה?. כאשר אדם מפתח חשיבה הגיונית ומסוגל להטיל ספק ברצונותיו, הוא לומד להבין שאין הכרח לקשר בין תחושת האושר שלו לבין דברים ספציפיים. ככל שההיגיון מתפתח, כך הוא מסוגל להשתחרר מהתלות בתנאים חיצוניים, ולחוות אהבה אמיתית ושלמה למציאות, בכל מצב. מדוע מומלץ לפתח את השכל במקביל ללמידת אהבת המציאות? כאשר אדם מפתח את שכלו במקביל לאהבת המציאות ללא תנאים, הוא יוצר לעצמו רשת ביטחון כפולה: אם זיכרונו יישאר תקין, הוא ייהנה מיכולת חשיבה גבוהה, מרגיש ביטחון, ומסוגל להתמודד עם אתגרים שונים. אם יגיע למצב שבו חלק מהזיכרון יאבד, הוא עדיין יוכל להשתמש ביכולת החשיבה הגבוהה שלו כדי להתמודד טוב יותר עם המצב החדש. בנוסף, אהבת המציאות ללא תנאים תאפשר לו להרגיש טוב ושלם גם כאשר הזיכרונות מתערערים. מהי המסקנה המרכזית להתמודדות עם הפחד מאיבוד ... תנאים, כך שכל תרחיש אפשרי יפסיק להיתפס כבעיה או אסון. פחד לאבד את הזיכרון איך להתמודד עם פחדים? אהבת המציאות בלי תנאים הבדל בין שכל לזיכרון איך לשמור על יכולת קוגניטיבית? פחד מאלצהיימר ודמנציה מהו הפחד מאיבוד זיכרון? פחד מאיבוד זיכרון מתייחס לחשש של האדם ממצב שבו הוא עלול לשכוח דברים חשובים מחייו, כמו שמות של אנשים קרובים, אירועים ... אין שום שיטה רפואית או התנהגותית המבטיחה ב - 100% שאדם לא יאבד את זיכרונו, ולכן אין אפשרות להרגיע לחלוטין באמצעות הטענה שזה לא יקרה לך. מה ההבדל בין פיתוח השכל לבין שימור הזיכרון? קיים הבדל בין חשיבה הגיונית (שכל) לבין יכולת לזכור מידע (זיכרון). שכל - זוהי יכולת לנתח דברים בהיגיון, להסיק מסקנות ולהבין סיבות ותוצאות. זוהי צורת חשיבה שבה האדם משתמש כל הזמן, וככל שמחזקים אותה, כך קטן ... לאבד זיכרון מאשר לאבד את כושר החשיבה ההגיונית. אם האדם ממשיך לפתח את שכלו, הוא שומר על היכולת להתמודד עם מצבים גם אם תאבד חלק מהזיכרון. לעומת זאת, עצם פיתוח השכל לא מבטיח שלא תהיה מחיקה של זיכרונות מסוימים. כיצד אפשר להתמודד עם הפחד מאיבוד זיכרון? יש שתי דרכים עיקריות כדי להפחית את הפחד: לנסות לעשות פעולות העשויות להפחית את הסיכוי ... פחד לשכוח פרצופים, פחד מזקנה, מאבד את הזיכרון, שוכח דברים, איך לטפל בפחד? למה להרגיש טוב בלי תנאים? איך לשמור על השכל? איך לא לאבד את השכל? איך לשמור על היכולת השכלית? איך לשמור על יכולות קוגניטיביות? מה ההבדל בין שכל לבין זיכרון? איבוד הזיכרון, איבוד השכל, איבוד יכולת החשיבה
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב איך אפשר לגרום למישהו להיות יותר חכם? כאשר רוצים להפוך מישהו לחכם יותר, ראשית כל, חשוב להבין מה משמעות הביטוי חכם. לפי אליעד כהן, חכם הוא אדם שחושב בהיגיון. לכן, אם רוצים לגרום לילד, בן ... יותר, המטרה המרכזית היא ללמד אותו לחשוב בהיגיון. מה המשמעות של לחשוב בהיגיון? חשיבה הגיונית פירושה לקחת כל מצב או טענה ולנתח אותם לפי כללים מוגדרים וברורים של סיבתיות. אליעד מסביר שהיכולת להבין את יחסי הסיבה והתוצאה בתוך סיטואציה מסוימת היא הבסיס לחשיבה הגיונית. כדי להמחיש את זה, הוא מביא דוגמה מפורטת של ילד שחזר מבית הספר וטוען שהוא כועס משום שצחקו עליו. איך ללמד חשיבה הגיונית דרך דוגמה של ילד כועס? השלב הראשון שאליעד כהן מציע הוא להתמקד במה שמעניין את הילד, במקרה הזה, הכעס שלו. הילד מספר שהוא כועס כי צחקו עליו. כאן יש לנו מצב ... שצריך לשאול כדי ללמד אותו לחשוב בהיגיון: האם הסיבה מחויבת? האם בהכרח צחקו עליו? מה באמת קרה שם בדיוק? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם העובדה שצחקו עליו מחייבת שהוא יכעס, או שאפשר להגיב אחרת? ... ביקורתית והגיונית. איך ניתן ללמד חשיבה הגיונית באופן עקיף, ללא הדרכה ישירה? אליעד מדגיש שלא תמיד אפשרי לבוא לאדם ולהסביר לו בצורה ישירה כיצד לחשוב בהיגיון, ולכן יש גם שיטה עקיפה לעשות זאת. השיטה העקיפה היא שאנחנו בעצמנו נשאל את האדם שאלות שיגרמו לו לחשוב לבד ולהגיע בעצמו לתשובות. במקום להגיד לו ישירות מה ... כי הדרך הנכונה ביותר לעזור לילדים לפתח את השכל ואת החשיבה העצמאית שלהם היא לעודד אותם לשאול שאלות ולענות להם באופן שידריך אותם לחשוב לבד. כיצד ללמד אנשים לחשוב הגיונית דרך הנושאים שמעניינים אותם? ... הוא מסביר שהדרך לגרום לו להיות יותר חכם ולהפוך אותו לאדם שמתפקד טוב יותר, היא לדבר איתו על הנושאים שמעניינים אותו. במהלך השיחה, הוא גורם לו לשאול את עצמו את אותן שאלות הגיוניות שפורטו קודם, ... אדם יש תחומי עניין אישיים, וניתן לפתח את החשיבה ההגיונית שלו על ידי שאלות שממקדות אותו בחקירת הדברים שחשובים לו. בדרך זו, האדם מתרגל שוב ושוב לשאול שאלות רלוונטיות, מה שעם הזמן יהפוך להרגל של חשיבה ... סיכום כללי - איך לגרום למישהו להיות חכם יותר? לסיכום, כדי לגרום למישהו להיות חכם יותר, יש ללמד אותו לחשוב באופן הגיוני על ידי הרגלתו לשאול שאלות באופן עצמאי. אפשר לעשות זאת בצורה ישירה על ידי לימוד שיטתי של השאלות ההגיוניות, ואפשר גם ... לוגית וחכמה יותר. איך לגרום לילד להיות חכם יותר? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? ניתוח סיבתיות איך לעודד ילדים לשאול שאלות? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להפוך טיפש לחכם? איך לעזור למישהו לחשוב עצמאית? איך ללמד עובד לחשוב בהיגיון? פיתוח עובדים, פיתוח מנהלים, הדרכת הורים, איך לגדל ילדים חכמים? איך לגדל ילד גאון? לעודד את הילד לשאול שאלות, שאלות של ילדים, ילד ששואל שאלות, ילד ששואל המון שאלות, ילד ששואל הרבה שאלות, פיתוח החשיבה לילדים, איך לגרום לבן זוג להיות יותר חכם? איך לגרום לבת זוג להיות יותר חכמה? איך להפוך משוגע לגאון? איך להפוך טיפש לחכם? לתת למישהו דגים, ללמד מישהו לדוג, ללמד את הילד שלך לחשוב, לגרום לילד שלך להיות חכם
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
לפתור בעיות רגשיות באופן עקיף, הורדת אחוזי שומן בבטן, להוריד את השומן בבטן, פתרון בעיות באופן ישיר, פתרון בעיות באופן עקיף, לפתור בעיה באופן ישיר, לפתור בעיה באופן עקיף, שריפת שומן בבטן, הורדת שומן בבטן, לעשות קוביות בבטן
... שמקורן בחרדה או בחוסר היגיון, הוא לא יוכל לפתור את הבעיה רק באמצעות התמקדות במחשבה הטורדנית. אליעד מדגיש שכדי להתמודד עם הבעיה, יש צורך לשפר את החשיבה, ההיגיון והשליטה העצמית באופן כללי. כלומר, לפתח ולחזק את יכולות החשיבה והשכל באופן עקיף ורחב יותר. רק כך, המחשבה הטורדנית הספציפית תיעלם ... מפורט את הרעיון של פתרון בעיות באופן עקיף על ידי מתן דוגמאות נוספות. הוא טוען שאם אדם לא חושב בהיגיון באופן כללי, הוא לא יכול פתאום להחליט לחשוב בהיגיון רק לגבי בעיה ספציפית אחת. החשיבה הלא - הגיונית היא הסיבה הרחבה לבעיות שונות, ולכן הדרך הנכונה היא לשפר את ההיגיון בכל תחומי החיים. כלומר, אדם כזה צריך לחזק את שריר השכל שלו, לתרגל חשיבה הגיונית וסדורה באופן יומיומי, ובכך יוכל לפתור בעיות באופן עקיף. אליעד ... רחב היקף בשורש הבעיה ולא רק בסימפטום. לסיכום, אליעד מציע כי מי שרוצה לפתור בעיות רגשיות ונפשיות קשות במיוחד, ינסה לפעול באופן עקיף, על ידי שיפור החשיבה, פיתוח ההיגיון, הגברת השליטה העצמית ויצירת רוגע באופן כללי. בדיוק ... בבטן, כך גם לא ניתן לפתור בעיה רגשית אחת בלבד בלי לטפל באופן כללי ורחב יותר בשורש הבעיה. איך לפתור בעיות רגשיות? כיצד להוריד שומן בבטן? איך לפתח חשיבה הגיונית? מה זה פתרון בעיות עקיף? למה אי אפשר להוריד שומן רק ... סימפטום של בעיה רחבה יותר. לדוגמה, אם אדם סובל ממחשבות טורדניות שנובעות מחוסר בהיגיון ובחשיבה מסודרת, הוא לא יוכל פשוט לומר לעצמו אני רוצה לחשוב בהיגיון רק במקרה הזה. הוא יצטרך לפתח חשיבה הגיונית באופן כללי, ללמוד כיצד לחשוב בהיגיון בכל תחומי חייו, לחזק את השכל ולשפר את דרכי החשיבה שלו. רק כך, ...
התאהבות, איך נוצרת התאהבות? למה יש התאהבות? לא מצליח להתאהב, לא מצליח לאהוב, מהי התאהבות? לא יודע מהי התאהבות, תהליך התאהבות, למה מתאהבים?
התאהבות, איך נוצרת התאהבות? למה יש התאהבות? לא מצליח להתאהב, לא מצליח לאהוב, מהי התאהבות? לא יודע מהי התאהבות, תהליך התאהבות, למה מתאהבים?
... מכיוון שזה נתפס בעיניה כמצב ברור מאליו. בנוסף, ייתכן שהיא מעלה את הסטנדרטים שלה לרף גבוה מאוד, כך שבפועל קשה לה למצוא מישהו שיעמוד בכל התנאים והדרישות שלה כדי לגרום לה להתאהב באמת. כיצד חשיבה הגיונית מדי יכולה להפריע להתאהבות? ישנם אנשים המתקשים להתאהב דווקא בשל החשיבה ההגיונית והאנליטית שלהם. הם מנתחים באופן רציונלי ומחושב את ... שהיא כבר לא מרגישה שזה נותן לה ערך מוסף. היא גם עלולה להעלות את הרף של הדרישות שלה, כך שהסיכוי למצוא פרטנר העונה על כל הציפיות נעשה קטן יותר, ובפועל היא לא מצליחה לחוות תחושת התאהבות. למה חשיבה הגיונית מקשה על התאהבות? יש מי שמתקשים להתאהב כי הם חושבים בהיגיון יתר על המידה. הם בוחנים כל אפשרות ברמה לוגית, מנתחים סיכונים ותועלות, ...
ניהול דיון עם מישהו לא ממוקד, איך לנהל שיחה לא ממוקדת? איך לשכנע מישהו לא ממוקד? מישהו שכל הזמן עובר מנושא לנושא, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? טיפים לניהול דיון, איך לנהל דיונים עם מישהו שמעביר נושא? ניהול דיונים
ניהול דיון עם מישהו לא ממוקד, איך לנהל שיחה לא ממוקדת? איך לשכנע מישהו לא ממוקד? מישהו שכל הזמן עובר מנושא לנושא, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? טיפים לניהול דיון, איך לנהל דיונים עם מישהו שמעביר נושא? ניהול דיונים
... דיון עם מישהו לא ממוקד, איך לנהל שיחה לא ממוקדת? איך לשכנע מישהו לא ממוקד? מישהו שכל הזמן עובר מנושא לנושא, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? טיפים לניהול דיון, איך לנהל דיונים עם מישהו ... כללי יותר ובהיגיון. כלומר, במקום להתעקש להסביר לו למה אתם צודקים, התמקדו בלשאול אותו שאלות שיגרמו לו לחשוב יותר בבהירות על מה שהוא עצמו אומר. כיצד ללמד אדם לחשוב בהיגיון? אליעד נותן דוגמה ברורה: כאשר מישהו מדבר בצורה ... להתעקש שהוא טועה או לא רלוונטי, שאלו שאלות מכוונות: למה אתה חושב כך?, מה גרם לך לחשוב שזה נכון?, איך הגעת למסקנה הזו?. כאשר אתם עושים זאת, האדם מתחיל לפתח מיומנות חשיבה, והוא בעצמו לומד לחשוב באופן מאורגן וברור יותר. ... קיצוני מצביעה על הפרעות נפשיות מסוימות. במקרה כזה, הדבר האידיאלי הוא לא להתנגד לו, אלא לזרום עם השיחה. היעד המרכזי הוא לעזור לאותו אדם לפתח בהדרגה את היכולת לחשוב בהיגיון, אפילו אם זה ייקח זמן רב. איך לזהות את נקודת ... להגדיר דברים, להציב ספקות ולגרום לו לחשוב באופן בהיר יותר. כיצד להשתמש בשאלות כדי לקדם את ההיגיון של האדם השני? הדרך היעילה ביותר, על פי אליעד, לגרום לאדם לחשוב בהיגיון היא דרך שאלות מנחות. שאלות כמו למה אתה חושב שזה ... יותר ברור ומאורגן. בסופו של דבר, המסר העיקרי של אליעד כהן הוא לא להילחם בחוסר המיקוד של הצד השני, אלא להשתמש בו ככלי להרחבת החשיבה שלו והקניית מיומנויות חשיבה הגיונית יותר. איך לנהל דיון עם אדם לא ממוקד? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? טכניקות לשכנוע אנשים לא ממוקדים איך להתמודד עם הפרעות בתקשורת? איך להתחיל דיון בצורה נכונה? למה אנשים קופצים מנושא לנושא? איך לשפר חשיבה הגיונית בשיחה? איך לנהל דיון בצורה לא מסודרת? איך לטפל במשוגע? איך לטפל בהפרעות נפשיות? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? להגדיר את נושא השיחה, איך לנהל שיחה לא ממוקדת? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חשיבה הגיונית, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חשיבה הגיונית, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, ייעוץ טיפולי, מטפל רוחני בנושא חשיבה הגיונית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 04_08_2025 השעה 07:25:57 - wesi1