אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לפתח את החשיבה? ✔ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות
האם חוכמה בדיעבד היא אכן חוכמה?

האם נכון להחשיב את זה כחוכמה כאשר אנו מבינים את הטעויות בדיעבד? שאלה זו עולה לא אחת אחרי שמתרחש כישלון או טעות, ואז אנשים באים וטוענים "למה לא עשינו כך או כך?". פעמים רבות נשמעת התגובה "זה לא חוכמה להיות חכם בדיעבד". זהו טיעון שמכיל בתוכו השאלה: אם היית חכם באמת, מדוע לא עמדת על כך מראש?

ההסבר לכך פשוט: תמיד עדיף להיות חכם, גם אם זה אחרי מעשה. ברור שעדיף לדעת מראש ולמנוע את הכישלון, אבל אם הכישלון כבר התרחש, עדיף ללמוד ממנו ולהבין מה הוביל אליו, במקום להישאר עם אותה צורת חשיבה שהובילה לבעיה.

האם עדיף להיות חכם לפני המעשה או אחרי?

ישנו ויכוח האם עדיף להיות חכם לפני המעשה או רק אחרי. במקרה של הקורונה, למשל, היו שאמרו "למה לא קנינו מסכות מראש?" והתשובה היא, אכן, עדיף להיות חכם לפני מעשה, כמו שכבר היה ראוי לחזות את הבעיות ולפעול בהתאם, לא להמתין עד שהבעיה תגיע.

אך גם כאשר לא היינו חכמים מלכתחילה, חשוב להיות חכמים בדיעבד. הבעיה הגדולה היא כאשר אנשים לא לומדים מהטעויות וממשיכים באותן דרכים. כשיש כישלון, חשוב לבחון את הסיבות שהובילו אליו וליישם שינוי אמיתי לעתיד.

מה ההבדל בין חוכמה טיפשית בדיעבד?

חוכמה בדיעבד היא כשרואים את המצב לאחר שקרה, מנתחים אותו, מבינים מה לא הלך טוב, ולומדים איך לא לחזור על אותה טעות. אדם טיפש, לעומת זאת, לא לומד מהטעויות. הוא פשוט שוכח אותן ומחפש תירוצים. הוא אולי יגיד "לא נורא, העיקר שנהיה יותר חכמים בפעם הבאה", אך הוא לא מבצע שינוי אמיתי.

איך זה קשור למגיפת הקורונה?

הקורונה היא דוגמה מצוינת לשאלה הזו. המגיפה התפשטה בסין זמן רב לפני שהיא הגיעה לישראל, והיו כאלו ששאלו מדוע לא התארגנו מראש עם ציוד רפואי, כמו מכונות הנשמה ומסכות. היו גם כאלה ששמעו את ההערות הללו, אך לא הקשיבו. ברגע שהתפשטה הקורונה בישראל, הרבה מהם התחילו להגיד "למה לא עשינו כך קודם?". אך גם אם לא היינו חכמים מלכתחילה, חשוב מאוד ללמוד מהכישלון ולפעול בהתאם לעתיד. יש להפיק לקחים.

האם כדאי ללמוד מהעבר או להתרכז בעתיד?

היו הרבה מנהיגים שהעדיפו להימנע מלהתעסק במחדלים ובטעויות העבר, כי הדבר עשוי להצביע על חולשותיהם. המנהיגים לא רצו לחקור את העבר, כי זה עלול לחשוף את הרשלנות. עם זאת, החקירה של העבר חשובה מאוד, כי היא מאפשרת לנו להבין מה הוביל לטעות ולמנוע חזרות בעתיד.

מה יותר חשוב: שינוי בהתנהגות או שינוי מחשבתי?

הרבה אנשים חושבים שברגע שזיהו טעות, עליהם פשוט לשנות את ההתנהגות - "פעם הבאה פשוט נעשה אחרת". אולם לעיתים לא מדובר בשינוי בהתנהגות בלבד, אלא בשינוי חשיבתי. אם לא נשנה את אופן החשיבה שלנו, אנו עשויים לחזור על אותה טעות פעם אחר פעם. חשוב להבין את הגורמים העמוקים לטעות, ולא רק את הפעולה המיידית שגרמה לה.

מהי התשובה האמיתית לשאלה "מה לעשות כדי להימנע מטעויות"?

אם לא נחקור את הסיבות האמיתיות לטעות ולא נשנה את הדרך שבה אנו חושבים, לא נוכל למנוע טעויות דומות בעתיד. לשם כך, יש לחקור את הגורמים לחשיבה השגויה ולבצע שינוי ברמה העמוקה ביותר.

האם תמיד אפשר לשנות את העבר?

ברור שלא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. אבל אנו יכולים ללמוד מהטעויות ולהימנע מטעויות דומות בעתיד. כל טעות היא הזדמנות לשיפור וללמוד מטעויות.

מה תהיה השורה התחתונה?

כדאי להיות חכמים גם אם רק אחרי המעשה, וחשוב ביותר ללמוד מהטעויות. החכמים הם אלה שמתעוררים אחרי הכישלון ומבינים מה היה חסר, ואז עושים שינוי יסודי כדי לא לחזור על אותה טעות.
האם זאת חוכמה להיות חכם בדיעבד?

שאלה זו עולה כאשר מתרחשות טעויות או כשיש כשל מסוים, ולאחר מכן בא מישהו ואומר "למה לא עשינו מראש כך וכך?". פעמים רבות טוענים כלפיו: "זה לא חוכמה להיות חכם בדיעבד", כלומר, מה הערך בלהציע רעיונות או פתרונות רק אחרי שכבר התרחשה הבעיה.

אבל יש נקודה חשובה: תמיד טוב להיות חכם, ועדיף להיות חכם גם אם זה אחרי מעשה. כמובן שעדיף פי כמה להיות חכם מלכתחילה, לראות את הבעיות מראש ולפעול בצורה שתמנע את הכשל. אולם אם כבר קרתה טעות או התרחשה בעיה, אז עדיף ללמוד מכך ולעמוד על הסיבות שגרמו לבעיה, במקום להמשיך ולהישאר באותה צורת חשיבה שהובילה לטעות מלכתחילה.

מדוע עדיף להיות חכם לפני מעשה, אך עדיין חשוב להיות חכם בדיעבד?

שואלים: "למה לא קנית מסכות מראש?", "למה לא התארגנת אחרת למצב חירום?", "למה לא נערכנו קודם?", והתשובה: כן, עדיף להיות חכם לפני מעשה. אם יש ידיעות, כמו במקרה של קורונה שהתפרצה בסין, עדיף לפעול מיד: לרכוש ציוד, לחזק את מערכות הבריאות וכדומה. זאת ההתנהלות ההגיונית: לא לחכות שהצרה תגיע כדי להתחיל לטפל בה.

יחד עם זאת, גם אם לא היינו חכמים מלכתחילה, כדאי מאוד שנהיה חכמים אחרי מעשה. לעתים אנשים מתעלמים מהצורך לחשוב בדיעבד כי הם מפחדים להיתפש כמי ש"לא באמת היו חכמים קודם". אבל מי שטוען "אתה חכם בדיעבד" כטענה מזלזלת, שוכח שיש גרוע יותר: להיות טיפש בדיעבד, כלומר, לא ללמוד כלום ולעשות שוב ושוב את אותן הטעויות.

מה ההבדל בין להיות חכם בדיעבד לבין להיות טיפש בדיעבד?

1. אדם חכם בדיעבד:

- מסתכל על מה שקרה.

- בודק מדוע זה קרה.

- מאתר את הטעויות.

- לומד מהן ומיישם שינוי אמיתי כדי שבפעם הבאה לא יחזור על אותה טעות.

2. אדם טיפש בדיעבד:

- נתקל בבעיה או כישלון.

- לא לומד לעומק מה היתה הטעות.

- מעדיף להתעלם או להדחיק בסגנון "לא נורא, העיקר שמכאן ואילך נעשה אחרת".

- מוצא את עצמו חוזר שוב ושוב על אותן טעויות.

ולכן עדיף בהרבה להיות חכם גם אם זה רק אחרי מעשה, מאשר להמשיך ולהיות טיפש באופן עקבי.

כיצד קשור העניין הזה לקורונה, לדוגמה?

ניתן דוגמה רחבה על מנהיגים ועל אנשים שלא התכוננו למגיפה מראש. אחרי שהתפרצה והבהירה את הסכנות, קמו כאלו שאמרו "למה לא עשינו מראש כך?", "למה לא קנינו מכונות הנשמה בזמן?", "למה לא שיפרנו את מערכת הבריאות מבעוד מועד?". ואז אותם אלו שניהלו את המצב טוענים: "מה אתה חכם בדיעבד?". אבל בפועל, השאלה הנכונה היא: האם אותם אנשים כבר אמרו זאת לפני כן ולא הקשיבו להם? ואם התשובה היא שלא הקשיבו, אז אדרבה: טוב שהיו חכמים עוד לפני.

גם אם לא היו חכמים קודם, עדיף כעת לומר "טעינו" ולתקן להבא, להפיק לקחים, ללמוד מה קרה, להבין למה לא היערכנו מראש. הבעיה האמיתית היא לשמוע את אותו נימוק של "אל תהיו חכמים בדיעבד" רק כדי שלא יצטרכו להסיק מסקנות אמיתיות.

האם כדאי לחקור לעומק את העבר או להתמקד רק בעתיד?

רבים מהמנהיגים, או בכלל אנשים שעשו טעות, מעדיפים לומר "מה שהיה - היה, בואו נמשיך קדימה". הם בורחים מחקירה של העבר, מכיוון שהחקירה עלולה לגלות חולשות, רשלנות או ניהול כושל. אך חקירת העבר קריטית כדי למצוא את דפוסי החשיבה השגויים.

אם לא מבינים למה התרחשה הטעות, פשוט משנים התנהגות על פני השטח: "אז נקנה עוד ציוד", "נוציא תקציב זה או אחר". אבל בלי להבין מה בראש גרם לאותה טעות, מסתכנים בכך שבעתיד תגיע בעיה אחרת ולא נדע להתכונן אליה. השינוי האמיתי הוא שינוי חשיבתי, שמחייב לברר "מדוע לא ראינו את הבעיה קודם? מה במערכת השיקולים שלנו היה חסר?".

האם שינוי מעשי מספיק או שחובה לבצע שינוי חשיבתי?

יש הבדל בין שינוי התנהגותי גרידא, לבין שינוי שורשי בחשיבה. לא מספיק לחכות לכישלון, ואז להגיד "בפעם הבאה נקנה יותר מסכות". יש לחקור מה גרם לנו מלכתחילה לא להבין שהנגיף עשוי להגיע גם אלינו. האם חשבנו ש"אלוהים ישמור עלינו"? האם האמנו ש"זה יישאר בסין"? האם לא רצינו להשקיע כסף מבעוד מועד?

אותו הדבר בכל תחום של קבלת החלטות: מי שמסתפק ב"להגיב אחרת בפעם הבאה" מבלי לחקור למה הוא הגיב כפי שהגיב, הוא מתעסק רק בשינוי הפעולה הנקודתית. אבל מי שרוצה למנוע את כל הרצף של הטעויות, כדאי שיחקור לעומק וינסה לשנות את ההיגיון המניע את פעולותיו.

למה חלק מהאנשים טוענים ש"לא נורא, יכל להיות יותר גרוע"?

יש אנשים שבכל פעם שקורה כשל, הם אומרים "ברוך השם שזה לא היה יותר גרוע" ונשארים באותו מצב. כשלוגיקה כזאת חוזרת על עצמה, הם לעולם לא משתפרים ולא לומדים, כי מבחינתם אין צורך להפוך לחכמים יותר ולעצור את הטעות מראש.

אדם חכם יעדיף תמיד לשפר ולהרוויח יותר, להבין איפה אפשר היה להפיק תוצאה טובה יותר, אפילו אם לא סבל נזק נורא. כלומר, גם אם הרווחת 100 מיליון, אבל יכולת להרוויח 200 מיליון, יש כאן משהו ללמוד, ולא להגיד "אין תלונה, זה לא טעות". אבל אנשים מסוימים יאמרו "זה לא נחשב טעות, כי לא הפסדנו". כך הם נשארים עם הישג חלקי ולא מנסים להשתפר.

האם "חכם בדיעבד" פירושו בהכרח שרק אחרי שמתגלה הטעות אנו יודעים לפתור אותה?

יש גם מצב שבו באמת לא ניתן היה לדעת מראש, כמו למשל למלא לוטו במספרים שנחשפו בהגרלה. בדיעבד אפשר לומר "חבל שלא מילאתי את המספרים הזוכים", אבל זה לא הגיוני כי לא היתה לך אפשרות ממשית לדעתם לפני כן.

לעומת זאת, במקרים רבים אחרים כן ניתן וצריך לחזות ולראות את הסכנה מבעוד מועד, או לפחות להתכונן למגוון תרחישים סבירים. מי שלא עושה זאת ולאחר מכן מתרץ את עצמו ב"מה אתה רוצה, זה חוכמה בדיעבד?", בעצם מנסה לחמוק מלימוד אמיתי של הטעות.

כיצד נושא זה בא לידי ביטוי בהתנהלות מנהיגים ובחיי היומיום?

דוגמאות לכך:
  • מנהיגים שראו את הקורונה מתפשטת בסין ולא עשו מאומה, כי "זה בטח יישאר שם".
  • אנשים שאומרים "אלוהים ישמור עלינו" ולא מבינים שחיידק יכול לעבור ממדינה למדינה בטיסות.
  • מערכת בריאות שיכולה לדעת מראש שיהיו אנשים שימותו מזיהומים בבתי חולים או מתאונות דרכים או משיטפונות, אבל בכל זאת לא נערכים כראוי.
  • מנהיגי מדינה שבכל פעם שיש אסון, מקימים ועדת חקירה שממילא לא מיושמת בפועל, כי "מה שהיה - היה".
כאשר מזניחים את הבדיקה המעמיקה של הטעות, לא לומדים לנהל דברים אחרת באמת, וחוזרים שוב ושוב לאותה התנהלות.

האם אפשר לתלות את האשמה רק במנהיגים או שיש חלק לאזרחים?

בהקשר לקורונה, הוזכר שרבים בעם האמינו ש"זה עונש לסינים" ו"לא יגיע לכאן" או קיוו שעוד מעט יבוא משיח ויציל אותם. אותה אמונה שאומרת "הכל בסדר, לא צריך להתכונן", הביאה לכך שאין לחץ ציבורי אמיתי על מנהיגים לפעול כראוי. כשהעם לא בודק מראש את המציאות לעומק, הוא בוחר שוב ושוב באותם אנשים, גם אם התנהלותם כושלת.

לכן, האחריות היא קולקטיבית: ככל שיותר אנשים יהיו חכמים מראש (או לפחות ישכילו וילמדו בדיעבד), כך יעלו מנהיגים חכמים יותר, תהיה דרישה אמיתית למומחים בתחומם (ששר הבריאות באמת יבין בבריאות, ששר הכלכלה יבין בכלכלה וכו').

למה חשוב לבדוק תמיד את הסיבה העמוקה לטעות ולא להסתפק בפתרון חיצוני?

אם נהגת ברכב ודרסת מישהו כי לא בדקת את הכביש, רק לומר "בפעם הבאה אסתכל יותר טוב" לא בהכרח פותר את השורש. אולי היית עייף, או שתית אלכוהול לפני הנהיגה, או משהו בחשיבה שלך גרם לך למהר מדי. בלי להבין מה באמת גרם לך לפספס, אתה עלול לשנות רק פעולה אחת ספציפית, ובאירוע אחר תיפול בטעות דומה.

כך גם בכל טעות אחרת: אם לא שואלים "למה לא פעלתי אחרת?", "למה לא ראיתי זאת מראש?", לא שולפים מהשורש את דפוס החשיבה שהוביל לטעות. מי שמסתפק רק בסידור נקודתי, סביר שישוב ויפגוש טעות חדשה מאותו סוג.

איך ניתן להרחיב את הגישה הזו אל תחומי החיים השונים?

כל טעות אפשר לראות כהזדמנות לחקירה עצמית:
  • מתי יכולתי להרוויח יותר כסף אם רק הייתי חושב בצורה אחרת?
  • מתי יכולתי למנוע סכסוך אם הייתי מתכונן מראש או פועל עם גישה שונה?
  • איך קורה שאנשים באים בטענות רק אחרי שמתרחשת בעיה ולא מתארגנים קודם?
בכל תחום, אדם מצליח הוא מי שבדיעבד פועל כחכם, מנתח לעומק מה השתבש ולא מסתפק באמירה "טוב, פעם הבאה נתנהג אחרת" בלי לברר את השורש החשיבתי.

מדוע ראייה כזו חשובה גם אם לפעמים לא ניתן לשנות את העבר?

ברור שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אבל המציאות חוזרת על עצמה בדרכים שונות. אם רוצים שעתיד ייראה טוב יותר, עלינו ללמוד מזה. להבין למה עשינו טעות בעבר עוזר לנו לא לחזור על הדפוס הזה בעתיד. אם לא חוקרים לעומק, עלולים להמשיך בקו המחשבה הקודם.

האם המצב בהכרח יהיה יותר גרוע או שאפשר לשפר?

אנשים מסוימים אומרים "מצבנו היה גרוע וכנראה יהיה גרוע יותר", אך אפשר גם לדחוף לשינוי חיובי. הכל תלוי ברצון האמיתי ללמוד ולשפר. אמנם, יש הטוענים "תודה שלא יותר גרוע" ונסוגים מאחריות, אבל מי שרוצה להצליח באמת, ידאג להיות חכם בדיעבד, להסיק מסקנות, ולפעול אחרת בניהול הקרוב והרחוק.

מה כדאי לעשות כדי לא לחזור על אותן טעויות פעמיים?
  • לבדוק כל טעות לעומק: מה קרה בפועל? מה בעצם נכשל? מה הסימפטומים ומה השורש?
  • לזהות דפוסי חשיבה שגויים ולא רק לתקן פעולה ספציפית.
  • להקדיש תשומת לב לתרחישים עתידיים ולהתכונן אליהם כבר עכשיו.
  • להחליף מנהיגות (ברמה הפנימית והחיצונית) אם היא בנויה על דפוס חוזר של רשלנות והדחקה.
  • להיות סבלני ללמידה ולתחקיר עמוק, גם אם אין "מכונת זמן" לתיקון העבר.
מהי השורה התחתונה כדי להפוך לחכם בדיעבד (ולא להישאר טיפש בדיעבד)?

השורה התחתונה היא:
  • עדיף להיות חכם מלכתחילה, אך אם לא היינו כאלו, בהחלט עדיף להיות חכם בדיעבד ולא להישאר טיפש בדיעבד.
  • להבין מה היה חסר בחשיבה המקורית, כדי למנוע חזרה על אותה טעות.
  • לא להסתפק ב"יהיה בסדר" או ב"לפחות זה לא יותר גרוע" - לחשוב איך להשתפר דרמטית ולא רק לתקן קושי קטן.
  • לחקור תמיד כיצד להגדיל הישגים ולהימנע מטעויות, ולא לקבע צורת חשיבה של "העיקר לשרוד".
לסיום, חשוב לזכור: ככל שבני האדם שבסביבה יהיו חכמים יותר, ילמדו מטעויות, יטפחו חשיבה היגיונית ויבינו את החשיבות של ניתוח העבר, כך תעלה גם הרמה של מי שמנהל את המערכות הגדולות. ואולי יום אחד תהיה כאן מנהיגות אמיתית המבוססת על היגיון ועל יכולת לראות את הנולד, במקום להמשיך להתנהל בתירוצים של "אל תהיה חכם בדיעבד".
למה רק לא ביבי? מצביעי ביבי, מחדלי ביבי והקורונה, ועדת החקירה של הקורונה, איך לא לחזור על טעויות? יכול להיות יותר טוב, אופי של ווינר, אופי של לוזר, מהי ההגדרה של טעות? מהי טעות?
עונש לתרץ צורת חשיבה שינויים תשומת לב להאשים בדיעבד במה להשקיע את הכסף מנהל להיות גאון ללמוד מטעות איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך ללמוד איך ללמוד מטעויות איך ללמוד מטעות איך ללמוד מכישלון איך ללמוד מכישלונות איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי בדיעבד החלטה החלטות החלטיות התנהגות התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חוכמה חוכמה בדיעבד חכם חכם בדיעבד חרטה חשיבה חשיבה הגיונית טיפש טיפש בדיעבד טיפשות טיפשות בדיעבד טעויות טעות ייסורי מצפון ייסורים יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית יסורי מצפון כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים כישלון כישלונות לא ללמוד מטעות לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להחליט להיות גאון להיות חכם להיות חכם בדיעבד להיות טיפש להיות טיפש בדיעבד להיות יותר חכם להיכשל לחזור לחזור על טעויות לחזור על טעות לחשוב בהיגיון לטעות ללמוד ללמוד מטעויות ללמוד מטעות ללמוד מכישלון ללמוד מכישלונות למידה לנתח לנתח טעויות לנתח טעות לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לקבל החלטה לקבל החלטות לשנות את החשיבה לשנות הרגלים לשנות התנהגות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מחדל מחדל הקורונה מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מצפון פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית קבלת החלטה קבלת החלטות קורונה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שינוי שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינוי חשיבה שינויים שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
איך להפוך משוגע לגאון? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? איך להפוך טיפש לחכם? איך לטפל בחולי נפש? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך לשפר יכולות חשיבה? איך לשפר יכולות שכליות?
איך להפוך משוגע לגאון? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? איך להפוך טיפש לחכם? איך לטפל בחולי נפש? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך לשפר יכולות חשיבה? איך לשפר יכולות שכליות?
... להפוך משוגע לגאון? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? איך להפוך טיפש לחכם? איך לטפל בחולי נפש? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך לשפר יכולות חשיבה? איך לשפר יכולות שכליות? איך לפתח את החשיבה ולשפר את השכל? הרצאה של אליעד כהן עוסקת בשיפור החשיבה ובפיתוח כישורים שכליים. התשובה לשאלה איך לפתח את החשיבה? מתחילה בהבנת המהות של תהליכי החשיבה. אליעד ... לא רק חשיבה על העובדות, אלא גם יכולת להבחין בין עובדה לבין פירוש של עובדה. מהי חשיבה ביקורתית? אליעד מסביר שעל מנת לפתח את החשיבה יש להפעיל את מה שהוא מכנה ניתוח סיבתיות. מדובר ... שכל אדם ינתח את העובדות שהוא נתקל בהן, ויבדוק את הפירושים שקשורים אליהם. הטלת ספק ועובדות הטלת ספק היא הכלי המרכזי לפיתוח חשיבה. אליעד מדגיש שכשיש ספק, יש צורך לחקור ולהתעקש על ... הפירושים שניתנים לה. איך ללמוד לשאול את השאלות הנכונות? במהלך ההרצאה, אליעד מציע שלושה סוגים של שאלות שיכולים לעזור בשיפור החשיבה. השאלות הראשונות הן שאלות על סיבתיות, כמו מה קרה ... זיהוי הנחות יסוד, והבחנה בין עובדות לפירושים. כל אחד מהתרגולים הללו דורש זמן ומאמץ, אך כל אחד מהם יכול לשפר את יכולות החשיבה באופן משמעותי. איך לפתח את החשיבה? מהם תרגילים לשיפור החשיבה? מהו ניתוח סיבתיות? איך לזהות הנחות יסוד? מהם ... ניתוח סיבתיות, סיבה ותוצאה, הטלת ספק, להטיל ספק, עובדה ופירוש, הנחות יסוד, איך לטפל בחולי נפש? איך להפוך משוגע לחכם? איך לפתח את המוח? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות שכליות, איך לרפא חולי נפש בלי כדורים? תרגילים לפיתוח החשיבה, תרגילים לשיפור החשיבה
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה? איך לפתח חשיבה שרואה יתרונות וחסרונות בכל דבר? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לפתח יכולת חשיבה עמוקה ומקיפה, המאפשרת לראות באופן עקבי את שני צידי המטבע בכל סיטואציה: ... לכן, השאלה העמוקה יותר היא: איך לפתח את היכולת לראות את ההפך מכל דבר? אליעד מציע שהדרך לפתח את החשיבה הזאת היא על ידי תרגול יומיומי מתמיד של הסתכלות על הצד השני של כל דבר. הוא ... - צדדית ואדם מפתח יכולת טבעית יותר לראות יתרונות וחסרונות בכל מצב. איך הטלת ספק עוזרת לפיתוח החשיבה? דרך נוספת וחשובה שאליעד מציין לפיתוח החשיבה היא הטלת ספק מתמדת. לפי אליעד, להיצמד לאמת משמעותו להטיל ספק באופן קבוע ... יכול להיות דווקא הדבר החיובי ביותר שקרה לו אי פעם. איך להשתמש בתרחיש הגרוע ביותר לפיתוח החשיבה? אליעד מציע ללכת אל הקצה, ולנתח את המצב הגרוע ביותר שאפשר להעלות על הדעת. ... חיסרון. אין דבר שהוא רק טוב או רק רע באופן מוחלט. היכולת לראות את שני הצדדים אינה רק מיומנות שכלית, אלא מיומנות חיים עמוקה, שמאפשרת להתמודד עם מציאות מורכבת ולחוות פחות סבל. איך למצוא את ההפך בכל דבר ולפתח חשיבה גמישה? אליעד מסכם ואומר שכדי לראות את ההפך בכל דבר, צריך פשוט לתרגל זאת ללא ... כזה הופך להיות מסוגל להתמודד טוב יותר עם מציאות מורכבת ולקבל החלטות בצורה שקולה וחכמה. איך לפתח את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך למצוא את ההפך בכל דבר? איך לפתח חשיבה ולראות את שני הצדדים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא כיצד לפתח את החשיבה באופן שיאפשר לראות גם יתרונות וגם חסרונות בכל דבר. אליעד מדגיש שהיכולת ... מתפתחת יכולת לראות גם את החסרונות וגם את היתרונות באופן טבעי. איך להיעזר בהטלת ספק כדי לפתח את החשיבה? אליעד כהן מוסיף ומסביר שכדי לפתח את החשיבה, צריך להצמד לאמת. מה זה אומר להיצמד לאמת? הכוונה היא להטיל ספק בכל דבר. ... נכון? מי אמר שזה נכון? אולי יש עוד צדדים נוספים שאני לא רואה?. הטלת ספק היא כלי חזק לפיתוח החשיבה, כי היא מחייבת את האדם להסתכל מעבר למובן מאליו ולחקור לעומק את הנחות היסוד ... הוא יוכל להפיץ טוב בעולם דרך הסיפור האישי שלו. איך להסתכל על המצב הגרוע ביותר כאמצעי לפיתוח חשיבה? אליעד מציע להסתכל תמיד על התרחיש הכי גרוע ולהטיל ספק גם בו. הוא שואל: מה ... מכל הצדדים האפשריים. ככל שמתרגלים יותר את היכולת הזאת, כך המוח מתפתח והחשיבה משתנה. איך לפתח את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך ...
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים? איך לפתח את החשיבה אצל ילדים ואצל ילדים עם אוטיזם? כדי לפתח את החשיבה של ילד, בין אם מדובר בילד אוטיסט, ילד נורמלי, ילד שסובל מסכיזופרניה, או ילד עם הפרעת אישיות, צריך להבין תחילה שהשכל מתפתח על ידי מאמץ מחשבתי. אדם הופך לחכם יותר כאשר הוא מתאמץ לחשוב ולפתור בעיות. לכן, הדרך לפתח את החשיבה אצל ילדים היא ליצור עבורם מצבים שבהם הם נדרשים להפעיל את השכל ולחשוב כיצד להשיג מטרות שונות. איך מאמץ שכלי עוזר לילדים להיות חכמים יותר? המפתח ... כאלה מפעילות את המוח ודורשות מחשבה מתמדת, ולכן מפתחות את החשיבה. מדוע חשוב להציב מטרות לילדים שרוצים לפתח את החשיבה שלהם? ילד שלא מציבים לו מטרות ברורות לא יפתח את החשיבה שלו מעצמו. ילד שיושב מול טלוויזיה כל היום או פשוט יושב ובוהה בקיר, בדרך כלל לא יפתח את השכל שלו. אומנם תיאורטית אפשר לפתח חשיבה גם מהסתכלות על קיר, אך רוב האנשים לא יצליחו בכך. לכן, אם אתם רוצים לפתח את החשיבה של ילד, חובה להציב לו מטרות שמחייבות אותו לחשוב. כיצד מציבים מטרות לילד אוטיסט או לילד שסובל מסכיזופרניה? כשמדובר בילדים עם קשיים מיוחדים כמו ... חשיבה מתקדמים, תרגילי חשבון, או פעולות שדורשות פתרונות יצירתיים יותר. האם פעולות פיזיות כמו ריצה יכולות לפתח את החשיבה? באופן יחסי, פעולות פיזיות כמו ריצה או הרמת משקולות פחות יעילות לפיתוח החשיבה, משום שהן דורשות בעיקר מאמץ פיזי. למרות שהן עדיין דורשות חשיבה, הפעולה תיעצר כאשר הילד יגיע לקצה היכולת הגופנית שלו, ולכן הן פחות מומלצות. במקום ... או פעילויות הדורשות אסטרטגיה. האם צפייה בטלוויזיה מפתחת את החשיבה של הילד? גם צפייה בטלוויזיה יכולה לפתח את החשיבה, אך רק בתנאי שהילד באמת מתעניין בתוכן ומנסה להבין אותו. אם הילד רק בוהה בטלוויזיה בלי לחשוב על התוכן, הוא לא יפתח את שכלו. כלומר, גם כאן החשיבות היא בהצבת מטרות - במקרה זה, המטרה תהיה להבין את התוכן הנצפה. איך אדם בוגר יכול לפתח את החשיבה של עצמו? אותו עיקרון נכון גם לאדם בוגר שרוצה לפתח את שכלו. אם אדם בוגר רוצה לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלו, עליו להציב לעצמו מטרות שמחייבות חשיבה מתמדת. אפשר לשחק משחקי חשיבה, לפתור חידות, לעסוק במשימות מאתגרות שכלית ולהמשיך להציב יעדים חדשים ככל שהיכולת השכלית מתפתחת. לסיכום, מהו המפתח האמיתי לפיתוח החשיבה אצל ילדים? המפתח המרכזי לפיתוח החשיבה הוא מאמץ שכלי שנוצר מהצבת מטרות ברורות. שכל של ילד או מבוגר מתפתח בדיוק כמו שריר בגוף: ככל שמאמנים אותו יותר במטרות מאתגרות שמתאימות לרמתו, הוא מתחזק ומתפתח בהתאם. פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים איך השכל מתפתח? איך לגרום לילד להיות ילד מחונן? סכיזופרניה אצל ילדים משחקי חשיבה לילדים הצבת מטרות לילדים פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים, הזיות אצל ילדים, סכיזופרניה של הילדות, סכיזופרניה של ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, סכיזופרניה בגיל הרך, סכיזופרניה בגיל ... להיות ילד מחונן? איך לגדל ילדים חכמים יותר? עיוותי חשיבה אצל ילדים, איך השכל מתפתח? הצבת מטרות לילדים, פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי, פיתוח החשיבה באמצעות הצבת מטרות, איך לאתגר את המוח באמצעות הצבת מטרות? משחקי חשיבה לילדים ...
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה איך לפתח את השכל באמצעות שאלת שאלות? אליעד כהן מסביר שכדי לפתח את החשיבה ולהעמיק את ההבנה בדברים שאנחנו כבר מבינים, יש לשאול שאלות נוספות. לא מדובר רק בשאלות חדשות על נושאים לא מוכרים, ... כדי לשפר את ההבנה האישית? אליעד מציע שיטה נוספת לפיתוח החשיבה והיא להסביר את הרעיונות שאתה מבין לאחרים, במיוחד לאנשים שחושבים אחרת או לא מבינים את הרעיון בכלל. כאשר אדם נאלץ ... שדווקא אנשים שחולקים עליך הם אלו שיכולים לגרום לך לשפר את החשיבה שלך הכי הרבה. איך לפתח את ההבנה על ידי כתיבה? דרך נוספת שאליעד מציע לפיתוח החשיבה והשכל היא לכתוב את הדברים שאתה כבר מבין. כאשר אדם כותב הסבר ברור של רעיון או תהליך, הוא נאלץ להתמודד עם הדברים ... לא שלמה. מדוע כדאי להתמודד עם האתגרים הכי גדולים בפיתוח השכל? אליעד מסביר שכדי לפתח את ההבנה ואת השכל בצורה מיטבית, כדאי לבחור דווקא את האתגרים הקשים ביותר, ולא את אלו שקל ... שלו באופן משמעותי. איך תלמידים ואחרים מסייעים לפיתוח החשיבה האישית? אליעד מדגיש שהתלמידים או האנשים שאתה מלמד אותם לא נמצאים רק כדי לקבל ממך ידע, אלא בעיקר כדי לסייע לך לפתח את החשיבה שלך עצמך. הוא מציין שבזכות שאלות של תלמידים או אנשים שלא מבינים את הרעיונות שלך, אתה מחויב להעמיק יותר, להבין את ... להסביר את עצמך לאחרים? איך להתמודד עם התנגדויות? איך לפתח את החשיבה והשכל? מדוע כדאי ללמד אחרים? ...
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
... למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט? איך אפשר לפתח את החשיבה מצפייה בסרטים? אליעד כהן מסביר שאפשר לפתח את החשיבה מצפייה בכל סוג של תוכן, כולל סרטים או סדרות כמו משחקי הכס. לדבריו, התפתחות החשיבה מתבטאת בכך שהאדם מסוגל לחשוב ... פנימי. כדי להמחיש זאת, אליעד כהן מביא דוגמה של אדם שפותר תרגילים בגיאומטריה או משחק שחמט מול מחשב. בשני המקרים האלו, האדם מפעיל חשיבה, מתמודד עם אתגרים, ומפתח יכולת חשיבה מתוחכמת יותר. לדבריו, אפשר ... - הסרט יהיה לא מובן. סרט טוב הוא סרט המאפשר לצופה לחשוב, לחפש היגיון, ולגלות הפתעות. דרך ההפתעה שהופכת את מה שהיה נראה קודם כחובה (מחויב) לדבר אפשרי, נוצרת התפתחות שכלית. כאשר אדם מתמודד עם ההפתעה ... צריך לחשוב כל הזמן מה הצופה מצפה שיקרה, ואז לחשוב כיצד ניתן להפתיע אותו באופן שיצור עניין, אתגר, ומחשבה עמוקה יותר אצל הצופה. איך לנתח סרטים? מה הופך סרט לטוב? איך לפתח את החשיבה מצפייה בסרטים? איך ...
משחקי חשיבה משעממים, למה אני משתעמם לשחק משחקי חשיבה? קשה לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחקי חשיבה? איך לפתח את החשיבה? למה קשה לי לשחק משחקי חשיבה? מאמץ לשחק משחקי חשיבה, לא אוהב לשחק משחקי חשיבה, פיתוח חשיבה
משחקי חשיבה משעממים, למה אני משתעמם לשחק משחקי חשיבה? קשה לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחקי חשיבה? איך לפתח את החשיבה? למה קשה לי לשחק משחקי חשיבה? מאמץ לשחק משחקי חשיבה, לא אוהב לשחק משחקי חשיבה, פיתוח חשיבה
... חשיבה משעממים, למה אני משתעמם לשחק משחקי חשיבה? קשה לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחקי חשיבה? איך לפתח את החשיבה? למה קשה לי לשחק משחקי חשיבה? מאמץ לשחק משחקי חשיבה, לא אוהב לשחק משחקי חשיבה, פיתוח חשיבה למה משחקי חשיבה משעממים אותי? אם ניסית לפתח את החשיבה באמצעות משחקי חשיבה אבל אתה מוצא אותם משעממים, זה בדרך כלל מעיד על אחת משתי בעיות עיקריות: או שהאתגר קל מדי עבורך או שאתה מפרש ... פחות מאיים וקל יותר להתמודדות. האפשרות השנייה, החשובה יותר, היא להבין כי תחושת הקושי והסבל היא טבעית והכרחית לפיתוח השכל. בדיוק כמו באימוני ספורט, כאשר המתאמן מרגיש כאב או מאמץ בשרירים, הוא יודע שהוא בדרך לשיפור וחיזוק הגוף. אותו עיקרון תקף גם ... והכרחי בתהליך הפיתוח של השכל. למה חשוב להתאמץ במשחקי חשיבה למרות הקושי? אליעד מדגיש שאין מנוס מהמאמץ אם רוצים לפתח את השכל. כשאדם בעל שכל מפותח משחק משחקי חשיבה, הוא דווקא נהנה מהקושי והמאמץ עצמו. אדם חכם נהנה מהאתגר, המאמץ מרגש אותו ונותן לו סיפוק. ... נסה להפוך את תחושת הקושי למשהו חיובי, כאשר כל אתגר הוא סימן שאתה מתקדם לכיוון פיתוח שכלי. בשורה התחתונה, הדרך לפיתוח השכל עוברת דרך מאמץ וקושי. אם קשה לך לשחק משחקי חשיבה, זה סימן שאתה עושה את העבודה הנדרשת כדי להשתפר. המשך להתאמץ, ובסופו של דבר תגלה שאתה גם נהנה מזה. משחקי חשיבה פיתוח חשיבה התמודדות עם קושי שיפור השכל אתגרים חשיבתיים מה לעשות כשמשחקי חשיבה משעממים אותי? אם אתה מנסה לפתח את השכל שלך באמצעות משחקי חשיבה, אך מוצא את המשחקים משעממים, זה עשוי להיות סימן לכך שהאתגר איננו מספיק גדול עבורך. אליעד מסביר כי ... שלך פחות מפותח, כך המאמץ יהיה גדול יותר. גם אם המשחקים קשים לך, תמשיך לשחק ולהתאמץ, כי זהו תהליך של פיתוח שכל. איך לפתח את החשיבה וליהנות מהמאמץ? פיתוח השכל דורש התמדה ואימוץ של הקושי. כל אדם שמפתח את השכל שלו חייב להתמודד עם מאמץ, ושחקן שמתרגל משחקי חשיבה צריך להרגיש את הקושי כדי ... לכן, אם משחקי חשיבה קשים לך, המשך לשחק בהם, התאמץ, ואל תוותר עליהם - זהו חלק בלתי נפרד מהפיתוח שלך. משחקי חשיבה פיתוח חשיבה התמודדות עם קושי שיפור השכל אתגרים חשיבתיים ...
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
... הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2 איך לדעת אם באמת הבנת נכון את מה שלמדת? אחת הבעיות המרכזיות של אנשים בזמן למידה היא ההנחה שהם מבינים משהו רק משום ... חושב עכשיו בצורה אחרת לעומת מה שחשב קודם לכן. איך ללמוד נכון? איך לדעת שהבנת נכון? איך לפתח את החשיבה? האם הבנתי נכון? איך להסביר טוב יותר? איך ללמד תלמידים? ...
שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? איך לפתח את השכל? מוטיבציה עצמית, איך לפתח את החשיבה? יצירת מוטיבציה להתמדה, איך לברר את האמת? איך משנים הרגלים? איך ליצור הרגלים טובים? איך להיפטר מהרגלים רעים?
שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? איך לפתח את השכל? מוטיבציה עצמית, איך לפתח את החשיבה? יצירת מוטיבציה להתמדה, איך לברר את האמת? איך משנים הרגלים? איך ליצור הרגלים טובים? איך להיפטר מהרגלים רעים?
... הרגלים, איך לשנות הרגלים? איך לפתח את השכל? מוטיבציה עצמית, איך לפתח את החשיבה? יצירת מוטיבציה להתמדה, איך לברר את האמת? איך משנים הרגלים? איך ליצור ... פעולה, אפילו יומיומית ופשוטה, לפעולה של התפתחות שכלית אמיתית. איך לפתח את השכל דרך חיי היום - יום? אליעד כהן מבהיר שפיתוח השכל לא דורש עזיבה של החיים או שינוי קיצוני של סדר היום. הוא ממליץ להתמקד בכל ... השאלה הזו מעוררת חשיבה עמוקה וגורמת לאדם לפתח את השכל דרך הפעילויות היומיומיות שלו. לדוגמה, אם האדם רוצה לישון טוב יותר, הוא ... ואת השכל בצורה מתמשכת. מהם הסיכונים בפיתוח השכל? אליעד גם מציג את הסיכון של פיתוח השכל: אדם שמפתח את שכלו עשוי לפתח מודעות לכך שדברים שבעבר נהנה מהם אינם חשובים ... ובחוסר מודעות זה סבל, ולכן עדיף כבר לפתח את השכל ולנסות להגיע להבנה טובה ועמוקה יותר של המציאות. סיכום הדרך לשינוי הרגלים ולפיתוח השכל: - שאלו את עצמכם האם הפעולה הרצויה טובה באופן מוחלט עבורכם. - חזקו את ... - השתמשו בשאלות עומק יומיומיות לפיתוח השכל, כמו איך לעשות זאת בצורה האופטימלית? - היו מודעים לכך שפיתוח השכל יכול גם להביא לשינוי בהנאה מחיי היום - יום, אך הסבל במצב הנוכחי גדול יותר. ... איך ליצור הרגלים טובים? מוטיבציה להתמדה איך לפתח את החשיבה? איך להיפטר מהרגלים רעים? למה קשה לשנות הרגלים? איך לפתח את השכל? ...
איך להיות יותר חכם? איך לדעת שאתה טיפש? איך להתקדם כל הזמן? איך לפתח את החשיבה? איך לזרוק את השכל? איך להתפתח רוחנית? איך להצליח בחיים? איך להתקדם בחיים? היכלי התמורות, ליקוטי מוהרן ח"א רמה
איך להיות יותר חכם? איך לדעת שאתה טיפש? איך להתקדם כל הזמן? איך לפתח את החשיבה? איך לזרוק את השכל? איך להתפתח רוחנית? איך להצליח בחיים? איך להתקדם בחיים? היכלי התמורות, ליקוטי מוהרן ח"א רמה
איך להיות יותר חכם? איך לדעת שאתה טיפש? איך להתקדם כל הזמן? איך לפתח את החשיבה? איך לזרוק את השכל? איך להתפתח רוחנית? איך להצליח בחיים? איך להתקדם בחיים? היכלי התמורות, ליקוטי מוהרן חא רמה איך להיות יותר חכם על פי אליעד כהן? כדי להיות יותר חכם, אליעד כהן מסביר כי ישנם שני תנאים הכרחיים שצריכים להתקיים בו זמנית בראש האדם. הראשון הוא להכיר בכך שאתה האדם הטיפש ביותר ... של אני לא יודע מספיק ולהיות מוכן תמיד לקבל עוד. מה זה אומר להיות חכם באמת? אליעד מציג את דמותו של הצדיק האמיתי לפי רבי נחמן מברסלב, אדם שלמרות שהגיע להישגים רוחניים גבוהים ואמיתיים, עדיין חושב ... עדיין מוגבלת ביחס לאינסופיות האמת עצמה. מהו המלכוד שברצון להיות חכם? אליעד מתאר את המלכוד: מצד אחד, אם האדם משוכנע שהוא חכם - הוא לא יתקדם. מצד שני, אם האדם רק חושב שהוא טיפש בלי רצון עז להשתפר ... שאתה טיפש, ושיש לך עוד המון מה ללמוד, ובו זמנית גם לרצות להיות חכם יותר מכל אדם אחר בעולם. רק בדרך הזאת אפשר באמת להתקדם בחיים, בהתפתחות הרוחנית והאישית, ולהפוך להיות חכם יותר. איך להיות יותר חכם? איך לדעת שאני טיפש? איך לפתח את החשיבה? מה זה היכלי התמורות? איך להצליח להתפתח רוחנית? ליקוטי מוהרן חלק א איך לדעת שאני לא יודע כלום? ...
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח?
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח?
פיתוח השכל, מה ללמוד כדי לפתח את השכל? איך ללמוד כדי לפתח את השכל? מה ללמוד כדי להיות יותר חכם? איך לפתח את המוח? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את היכולת השכלית? איך להיות יותר חכם? איזה תחום ללמוד כדי לפתח את המוח? איך לפתח את השכל בצורה הטובה ביותר? אליעד כהן מסביר שכל אדם שרוצה לפתח את השכל שלו שואל בדרך כלל מה ללמוד, איזה תחום או מקצוע יפתח את היכולות השכליות שלו בצורה הטובה ביותר. הוא טוען שהשאלה הנכונה ... מטוסים, או אפילו איך לדבר עם הילד שלך. התוכן עצמו לא חשוב, העיקר הוא הגישה של האדם ללמידה. איך הגישה ללמידה משפיעה על פיתוח השכל? הגישה ללמידה שאליעד כהן מדבר עליה היא לא ... ככל שהאדם יעמיק וישאל יותר שאלות על הסיבות וההיגיון של הנושא, כך הוא יפתח יותר את השכל שלו. איך להבין נושא לעומק כדי לפתח את השכל? כדי להמחיש את הנושא, אליעד מביא דוגמה של הורה ... הסיבה וההיגיון שמאחורי הדברים, היא זו שמפתחת את השכל. כיצד להגיע ל - 100% הבנה של נושא? אליעד מציין שהדרך הטובה ביותר לפתח את השכל היא לשאוף להגיע ל - 100% הבנה של הנושא. זה ... להיות בטוח לחלוטין שאין דרך להבין את זה בצורה טובה או אחרת. אליעד מודה שזה אתגר קשה, אך מדגיש שזו הדרך הכי אפקטיבית לפיתוח השכל. לדוגמה, אם אדם מחליט לשחק משחק זיכרון, לא ... רב ביותר, ובכך הוא מפתח את השכל. סיכום הגישה ללמידה לפי אליעד כהן: העיקרון המרכזי שאליעד מדגיש לאורך כל ההרצאה הוא שפיתוח השכל לא תלוי כלל בתחום הלימוד, אלא באופן שבו ... בתוכן הנושא עצמו, אלא בעיקר לחקור את המהות והסיבה לקיומו של כל פרט בתהליך הלמידה. כך, האדם לא רק רוכש ידע אלא גם מפתח יכולת חשיבה עמוקה, יצירתית וביקורתית. איך לפתח את החשיבה? שיטות לפיתוח השכל מה כדאי ללמוד כדי להיות חכם? איך להיות חכם יותר? איך לפתח את המוח? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד מטעויות, להיות חכם בדיעבד, להיות טיפש בדיעבד, טיפשות בדיעבד, חוכמה בדיעבד, חרטה, ייסורי מצפון, איך ללמוד מטעויות? לנתח טעויות, איך ללמוד מכישלון? מחדל הקורונה, לחזור על טעויות, שינוי חשיבה, שינוי התנהגות, קבלת החלטות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לפתח את החשיבה?, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח את החשיבה?, איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, מאמן לכלכלת המשפחה, אימון אישי לירידה במשקל בנושאי איך לפתח את החשיבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5781 שניות - עכשיו 04_08_2025 השעה 07:35:53 - wesi1