... כי את כל הרעיונות שיש בעולם, ניתן לחלק אותם לשתי קבוצות. קבוצה אחת היא הקבוצה של השכל ושל
החוכמה. וקבוצה שנייה היא הקבוצה של הטיפשות. וכל רעיון וכל דעה שיש בעולם, יש בה חלק של שכל וחלק של טיפשות. וגם בני האדם, חלקם נחשבים לחכמים וחלקם נחשבים לטיפשים. וככל שהדעת של האדם היא יותר קרובה
לחוכמה, כך הוא יותר חכם וכולי. ואם נתבונן עוד נראה, כי כל מי שנמצא באחת מהקבוצות הנל, דהיינו, כל אדם שהוא שייך לקבוצת החכמים או הטיפשים, כל אחד כזה לא מסוגל להכיל בתוכו גם את הצד השני ... גדול. כי הרי בכל דבר ודבר יש בו גם יתרון שאין אותו בשום דבר אחר. והחכם יודע להראות כיצד יש
חוכמה בכל דבר שיש בעולם, גם אם הוא נראה מוזר לחלוטין. והיכולת הזאת יש אותה רק לחכם האמיתי, משום שרק הוא רואה את השורש של השכל שיש בכל דבר ודבר. ועל ידי זה הוא מבין מהי
החוכמה שיש בכל דבר. ולכן החכם האמיתי יש לו את היכולת להבין ולהסביר מהי
החוכמה שמסתתרת בכל דבר ודבר שיש בעולם. אבל, לחכם האמיתי יש גם את היכולת ההפוכה והנגדית. והיא את היכולת להסביר מהי הטעות ומהו החיסרון שיש בכל דבר ודבר שיש בעולם. כי בכל דבר ודבר שיש ... ודבר שהם אומרים. ושתי היכולות האלו של החכם, הן תלויות אחת בשניה. כי מאחר שהחכם מבין מהי
החוכמה שיש בכל דבר, ממילא הוא מבין מה אין בכל דבר. כי בכל דבר גם אם הוא נחשב לחכם, עדיין חסר בו את מה שיש בדבר ששונה ממנו. ומי שרואה השכל שיש בכל דבר, הוא ממילא גם מבין מהו חוסר השכל ... היכולות האלו. ונסכם: חכם אמיתי הוא יכול להראות ולהסביר כיצד הטיפש הגדול ביותר בעולם, יש בו
חוכמה שאין אותה לשום חכם בעולם. והוא יכול גם מהצד השני להראות, כיצד החכם הגדול ביותר בעולם, הוא אומר שטויות, בדיוק כמו הטיפש הגדול ביותר בעולם. ומי שרוצה להיות חכם כזה, עליו לחפש בכל ...