אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
42:56פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
כיצד פרדוקס שכלי יכול להוביל לאין שכל?

אליעד כהן מציין כי ישנה דרך ספציפית שעל פיה אם אדם מצליח להוכיח בשכל שני דברים שסותרים זה את זה, הוא מגיע למצב של "אין שכל". כל ידיעה שאנו מחזיקים בה מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ובחינה מעמיקה שלהן יכולה להוביל לפרדוקס שבו השכל עצמו לא מצליח לבחור צד אחד. פרדוקס זה מביא לתחושת "אין שכל", שהיא למעשה השגת אושר מוחלט, מעבר לשכל האנושי, שבו אין הבדל בין יש לאין.

האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך?

אליעד מציין כי ישנם דברים בשכל אשר ניתן להפוך אותם, כמו למשל "אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע", שבו אפשר להעלות את האפשרות של "אולי אני אקרע את הנייר והנייר לא ייקרע". לעומת זאת, ישנם דברים בשכל שאין להם היפוך, כמו "אם זה פה, אז זה פה", שלא ניתן לדמיין אותם אחרת. כל מה שאנו יודעים מבוסס על אכסיומות מסוימות, והם מהוות את יסוד כל תפיסת העולם שלנו.

מהן האכסיומות היסודיות של השכל?

אליעד מסביר כי כל ההבנה שלנו, כמו הידיעה שהעולם קיים או התפיסה של "יש" מול "אין", מבוססת על אכסיומות בסיסיות. לרוב, איננו מטילים ספק בהן. אך אם אדם בודק את בסיסן לעומק, הוא יכול למצוא פרדוקסים שסותרים את עצמם. כאשר בודקים את כל מה שאנחנו יודעים, ניתן לראות כי ישנן הנחות יסוד שסותרות אחת את השנייה, וזה יכול להוביל למצב של חוסר שכל או שיבוש בהבנה.

האם אפשר להטיל ספק גם בחושים וברגשות?

אליעד מציין כי הוא עצמו הטיל ספק בהכל, אפילו בחוויות רגשיות כמו "אני אוהב" או "אני לא רוצה משהו", שהם פעמים רבות תחושות שהן יותר ודאיות בעינינו מאשר הדברים הגלויים כמו קיום קיר פיזי. הוא טוען שהחוויות הרגשיות הפנימיות, כמו תחושת הקיום העצמי, הן חוויות דומיננטיות שמנוגדות לחוויות החושים.

מהו הקשר בין החלל הפנוי לבין רעיון של שני הפכים בו - זמנית?

אליעד מתייחס לרעיון של "החלל הפנוי", שמוזכר על ידי רבי נחמן, שבו חייבים להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, כמו "יש" ו"אין". זהו פרדוקס שעל פי אליעד לא ניתן לפתור בעזרת השכל, משום שהוא דורש קבלה של שני עקרונות סותרים, מה שהשכל האנושי דוחה.

למה תהליך החיפוש הרוחני איננו קצר ופשוט?

אליעד מציין כי אם היה ניתן לגלות את הפרדוקס הזה בקלות, כולם היו מגיעים לאורח חיים של אחדות באופן מיידי, ובכך העולם היה מאבד את כל הנפרדות. מורכבות הדרך מאפשרת לאדם להמשיך לחוות את הנפרדות ולנהל את חייו, ורק מי שמתעקש ומוכן לוותר על ודאויות יגיע לעומק ההבנה שגורמת לו להגיע לאחדות.

האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל?

אליעד מציג דוגמה היתולית בה הוא שואל אם יתכן שהוא רובוט או כפיל, והאם אליעד "המקורי" הלך לנצח. הוא מציין כי זהו פרדוקס נוסף שבו האדם יכול להחזיק בשתי נקודות מבט בו - זמנית, ולהיות משוכנע גם בקיום ההבדלים, וגם שאין בכלל הבדל.

למה פרדוקס עמוק כל כך סוגר את כל השאלות?

אליעד מסביר שפרדוקס אמיתי הוא כאשר מצליחים להוכיח בשכל שני טיעונים הפוכים, ששניהם נכונים באותה מידה. ברגע כזה, אין יותר מקום לשאלות קונקרטיות. כל דבר נשמט מהשכל, וזהו למעשה "סוף החיפוש" הרוחני.

איך שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני?

שיטות רוחניות אחרות מנסות לעקוף את השכל בדרכים עקיפות, כמו אמונה או תחושות פנימיות. לעומת זאת, אליעד מציע דרך שכלית, שבה השכל עצמו מכיל את הסתירה הפנימית ובכך משמש שער לחוויות רוחניות. הוא מדגיש שבסופו של דבר, כל אדם חייב לעבור את התהליך הזה בעצמו, ולא להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד.

למה רבי נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה?

רבי נחמן היה המורה שאליעד פנה אליו, והוא נתן לו את הכיוון הראשוני. עם הזמן, אליעד גילה שהבנתו של רבי נחמן לא תמיד הספיקה לו, ומורו הכוונו לכיוונים שונים עד שהוא הגיע להבנה עצמית מלאה. אליעד מרגיש שזהו תפקידו לעזור לאחרים לעבור את הדרך, גם אם זה דורש לעיתים "הריסת" חוויות החיפוש שלהם.
כיצד יכול פרדוקס שכלי להוביל לאין שכל?

הנקודה המרכזית כאן היא הטענה שלאליעד שיש דרך ספציפית, לפיה אם אדם מצליח להוכיח בשכל שני דברים שסותרים זה את זה לחלוטין, הוא מגיע למצב של "אין שכל". אליעד מסביר שכל ידיעה שלנו מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ואם נבדוק אותן לעומק נאתר פרדוקס אמיתי, שבו השכל עצמו אינו מסוגל לבחור צד אחד בלבד. זה מוביל למצב שבו נוצרת חוויה של "אין שכל", שהיא בעצם השגת אושר מוחלט מעל השכל האנושי, כאשר נוכחים שאין הבדל בין יש לאין.

האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך?

אליעד מבדיל בין מצבים בשכל שיש להם היפוך אפשרי, כמו "אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע" (שאפשר לדמיין שהוא לא ייקרע), לבין דברים שהשכל אינו מצליח להיפוך אותם, למשל "אם זה פה, אז זה פה". ההסבר הוא שיש ידיעות בסיסיות ושורשיות שנראות לנו כבלתי הפיכות בשכל, ודווקא שם טמון הפרדוקס העמוק ביותר.

מדוע חשוב לזהות את האכסיומות היסודיות של השכל?

לדברי אליעד, כל ההבנה שלנו - החל מהכרה שהעולם קיים ועד לתפיסת "יש" מול "אין" - מבוססת על אכסיומות שמקובעות בתוכנו. אנו לרוב לא מטילים בהן ספק, אך מי שבאמת חוקר לעומק יגלה שעליהן נשענת כל המציאות הנתפסת. אם מניחים את כל הידיעות על השולחן ובודקים את בסיסן, מוצאים שיש לפחות שתי הנחות יסוד סותרות שהשכל דבק בהן בו - זמנית.

האם אפשר להטיל ספק גם בחושים וברגשות?

אליעד מספר שכאשר הוא הטיל ספק מוחלט בכל, הוא אף לא היה בטוח שיתנגד לשוד, כי אם מפקפקים באמת בכל מה שנראה סביר - גם החושים עצמם אינם חסינים. אולם יש דרגה עמוקה יותר של וודאות פנימית, כמו תחושות רגשיות ותחושת הקיום העצמית. הוא מסביר שתחושה של "אני אוהב" או "אני לא רוצה משהו" לפעמים נתפסת כבעלת ודאות עמוקה יותר מאשר העובדה שיש פה קיר פיזי. מי שרוצה להבין את הנושא של הארה רוחנית ומודעות עצמית עד סופה, מוטב שיבחן את כל שכבות החוויה שלו, כולל חוויות רגשיות ואפילו את התחושה הבסיסית של "אני קיים".

כיצד קשור החלל הפנוי לרעיון של שני הפכים בו - זמנית?

רבי נחמן דיבר על "החלל הפנוי" בתור המקום שבו מוכרחים לומר שני הפכים: יש ואין. אליעד מסביר שזהו פרדוקס עליון שאי אפשר לפתור אותו בשכל, כיוון שהוא מכריח אותנו להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, דבר שהלוגיקה הבסיסית דוחה לחלוטין. כך בעצם רואים את מגבלת חוקי הלוגיקה ואת קצה השכל האנושי, ושם מתגלה מה שאליעד מכנה "אין שכל".

מדוע תהליך החיפוש הרוחני אינו קצר ופשוט?

אליעד טוען שאם היה קל לגלות את הפרדוקס הזה, כולם היו מגיעים מיידית לסוף החיפוש הרוחני, וכך לא היתה נשארת נפרדות בעולם. בפועל, מורכבות הדרך מאפשרת לאדם להמשיך "לשחק" בתוך המציאות - לחוות את הנפרדות ולנהל את חייו. רק מי שמתעקש ומוכן לוותר אפילו על ודאויות כמו החושים והרגשות, יגיע לעומק ההבנה שיש פרדוקס ממשי, ושם יושג מה שנקרא "האחדות" או השגת אלוהות מעל השכל.

האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל?

אליעד מעלה דוגמה היתולית: אולי הוא רובוט או כפיל, ואולי אליעד "המקורי" הלך לבלי שוב. הוא מציג זאת כדוגמה לתפיסה של "יש הבדל" ו"אין הבדל" גם יחד - מי שהגיע לסתירה הסופית בשכל יכול להחזיק בו - זמנית בשתי נקודות מבט: גם רואה את ההבדלים בעולם וגם אינו מבחין ביניהם כלל.

מדוע פרדוקס עמוק כל כך סוגר את כל השאלות?

פרדוקס אמיתי פירושו שמצליחים להוכיח בשכל שני טיעונים הפוכים לגמרי, באופן ששניהם נכונים באותה רמה. האלמנט הזה יוצר חוויה של "סוף החיפוש", כי באותו רגע כבר אין אפשרות לשאול שאלה קונקרטית - הכל נשמט מהשכל. אליעד מדמה זאת למצב שבו "יורדים לך את הראש" או "יורים לך בראש", כלומר, אין יותר יכולת להמשיך לשאול מנקודת המבט הרגילה.

כיצד שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני?

לדבריו, רוב השיטות מנסות לעקוף את השכל דרך שיטות עקיפות של אמונה או תחושה. אליעד מציע דרך שכלית דווקא - להגיע לעומק ההיגיון כדי לראות כיצד הוא עצמו מכיל סתירה פנימית. כך השכל, במקום להישאר חוסם, הופך לשער שממנו חווים הארה רוחנית. הוא מוסיף שבסופו של דבר כל אדם צריך לעבור את התהליך בעצמו. גם אם נותנים לו כיוון (כמו שרבי נחמן כיוון את אליעד), עדיין נדרשת חקירה אישית ושכנוע מלא מבפנים, בלי להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד.

מדוע רבי נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה?

אליעד מסביר שרבי נחמן הוא שהיה "השען" שכיוון אותו לכיוון הספציפי הזה, ובמהלך הדרך היו גם אי - הבנות ופרשנויות. רק לאחר המשך חיפוש עמוק הצליח אליעד להבין את הדברים באופן המוחלט שרצה. כיום הוא מרגיש שמחובתו לסייע לאחרים, גם אם על ידי "הריסת" החיפוש שלהם, כי מתן כיוון ברור מצמצם להם אולי את הדרך, אבל בסופו של דבר מוביל אותם ביתר דיוק למצוא בעצמם את הפרדוקס ואת ההבנה שיכולה לספק אותם באמת.
אליעד: אני טוען דבר כזה, שיש לי דרך מאוד ספציפית, שאם תעשה אותה פעם אחת, והצלחת לעשות את זה, סיימת את החיפוש.

להוכיח שני דברים מחויבים, מצד השכל, שסותרים זה את זה, להוכיח אותם בשכל. אם הצלחת לעשות זאת סיימת את החיפוש, הגעת לאין שכל.

בשכל יש דברים שיש להם היפוך ויש דברים שאין להם היפוך.

למשל היפוך - אם אני אקרע את הנייר, הנייר יקרע. ההיפוך הוא שאולי אני אקרע את הנייר והנייר לא יקרע? זה לא מצד עצמו, אקרע את הנייר והנייר יקרע זה שני דברים שונים.

יש דברים בשכל שאין להם היפוך, למשל, אם זה פה אז זה פה. אם זה רק פה זה לא שם.

אני טוען שכול מה שאתה יודע מבוסס על אכסיומות ספציפיות. כל התפיסה שלך שאתה מבדיל בין יש לאין מבוססת על אכסיומות בסיסיות. ואני טוען שאתה צריך לברר מה הם האכסיומות הבסיסיות האלה.

מה זה אכסיומה בסיסית? שיש משהו שאתה לא יכול לחשוב אחרת ממנו, שאתה לא יכול לתפוס אחרת בשכל.

אם תפרוס על השולחן את כל הדברים שאתה הכי בטוח בהם, תראה שיש דברים שסותרים אחד את השני, ואז בעצם תשתגע ותגיע לאין שכל.

תקח את כל מה שאתה יודע, ותבדוק על מה זה מבוסס, ברצינות, בזמן אמת, כל מה שאתה יודע אתה רואה, ואז אתה רואה שזה מבוסס על משהו בסיסי, תנסה להגיע למצב שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת ממנו, ואם תפענח את המנגנון של עצמך, אתה תמצא שיש שני דברים הפוכים שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת.

כול מה שאני מסביר נשאר בגדר פילוסופיה. אתה צריך לראות את זה בעין שלך. שאתה תחפש. אני אומר לך היכן לחפש, אבל אתה צריך למצוא.

אני מסביר שוב, כל מה שהאדם יודע מבוסס על תשתית מסויימת, למשל שהעולם קיים, כי אם לא הייתי יודע שהעולם קיים לא הייתי יודע שיש בית.

יש דברים בסיסיים שאתה לא מטיל בהם ספק אף פעם. כמו שהעולם קיים.

שאלה: למשל היש והאין.

אליעד: עזוב אותך מיש ואין, האם כשאתה הולך ברחוב ואבן מתעופפת, האם אתה באמת זוכר שהבעיה היא בהפרדה בין היש לאין? האם אתה מטיל ספק באבן? אפילו בחושים אתה לא מטיל ספק. דבר מתוכך, מה באמת אתה מרגיש.

אני למשל, כאשר חיפשתי את עצמי, ואם היו באים לשדוד אותי, לא בטוח שהייתי מתנגד. כשהטלתי ספק, הטלתי ספק בהכל. אם אתה רוצה מוחלט זה עד הסוף.

אחרי שהטלתי ספק בחושים, הבנתי שלהטיל ספק בחושים זוהי בעיה קטנה, יש דברים שאתה בטוח בהם גם בלי חושים, כמו תחושות, למשל כשאתה אוהב מישהו.

למשל אתה מרגיש שאתה לא רוצה את זה, זוהי תחושה, ותחושת הקיום יותר עמוקה, זוהי התחושה הכי דומיננטית, כי היא אתה, אתה התחושה עצמה.

אחרי חמשת החושים, יש חוויות פנימיות, חוויות ריגשיות כמו אוהב ולא אוהב שזה יותר וודאי מזה שיש קיר או אין קיר. ולמשל אם יש קיר אני לא בטוח, אך אם אני לא רוצה משהו זה יותר וודאי.

בכל מקרה קח את כל מה שאתה יודע, ותראה על מה הוא מבוסס, ואז תגיע לשני דברים שסותרים זה את זה. תראה שהדברים שאתה הכי בטוח בהם יש בתוכם פרדוקס. ואז אם תראה את זה תגיע לאין שכל.

אם אתה חוקר אתה מגיע להבנה שאתה בטוח במוח שלך בשני דברים שסותרים זה את זה, בו זמנית. אתה רק לא חושב על זה, אבל אם תבדוק מה יש בתוכך, תגלה שיש בתוכך שני דברים שסותרים אחד את השני, על כל דבר.

אני גם טוען שזה אחד ההבדלים ביני לבין שאר השיטות. בשאר השיטות מנסים להוציא אותך מהשכל בדרך עקיפה, אני מדבר על משהו שהשכל שלך יהיה משוכנע באין שכל. זאת אומרת שמהשכל עצמו יהיה לך מסלולו החוצה. מכל סיטואציה, ברגע שאתה רוצה, אתה מעמיק את עצמך ואתה בחוץ.

אני טוען שזאת עובדה, שאתה כרגע משוכנע בשני דברים הפוכים, ואם תחקור אתה תראה שככה זה.

רבי נחמן אמר, דע, תדע לך שככה זה, בדוק ותראה.

אם תתבונן תבין שני דברים הפוכים.

רבי נחמן אמר, זה הסוד של החלל הפנוי, שהוא נגד השכל, כי מוכרחים לאמר בו שני הפכים, מוכרחים לאמר שזה יש ומוכרחים לאמר שזה אין, וזה לא הגיוני, ואין תשובה, ולא תמצא תשובה, ואם תבין את זה וכו' וכו' וכו'.

זוהי לא הוכחה לוגית, אין נוסחה, כשתבונן ותראה במו עיניך שני דברים הפוכים. ואז תכנע ותבין שזאת האמת - אחד. אתה תבין שההיגיון הוא לא הגיוני.

שאלה: למה צריך לעבור כברת דרך כל כך ארוכה?

אליעד: לא צריך, תשאר היכן שאתה, הכל כבר מושלם. אם תשאל למה זה לא יותר קצר? אם אדם היה מבין את זה בצ'יק, זאת היתה בעיה, כי אז כולם בשנייה אחת היו בורחים מהמציאות. ואז לא יהיה עולם.

שאלה: אבל אתה עדיין עושה.

אליעד: מה אתה יודע? אם כולם יהיו כמוני, יהיו פחות מריבות, רק מריבות יותר רציניות.

יש יתרון בזה שכול כך קשה להבין את זה. ראשית אחרי שמבינים את זה, נראה שזה מה זה פשוט. אבל היתרון הוא שזה נותן לנו מרחב למשחק, לתודעה יש הרבה אפשרויות לשחק בגלל שהסוף רחוק, יש יותר מקום לנפרדות.

שאלה: אתה לגמרי נמחק?

אליעד: מה אתה יודע? ואם אגיד לך שאתה מדבר עם רובוט עכשיו. למה אתה בטוח שאני חזרתי, אני אף פעם לא חזרתי. אליעד שהיה בתוכי הלך ואיננו, עכשיו אתה מדבר עם הכפיל שלו. אתה מדבר עם רובוט.

בסוף אתה גם בטוח שזה שונה מזה, וגם בטוח שהם אחד, זה גם וגם. אתה גם בטוח שיש, גם בטוח שאין, וגם בטוח שהם אחד.

אני גם בטוח שאני מבדיל בין פה לשם, ואני גם בטוח שאין הבדל בין פה לשם, ואני גם בטוח שאין הבדל בין שני אלו.

שאלה: למה שני הניגודים האלו מביאים לסוף החיפוש?

אליעד: אתה לא חוויית פרדוקסים עמוקים. בסוף זה מתנקז לשניים. או שאלות שבאות מהחלל הפנוי, או שאלות שלא באות מהחלל הפנוי. לפעמים יש פרדוקסים שזה רק נראה לך פרדוקס, ויש פרדוקס שהוא ביטוי של הפרדוקס הראשון.

פרדוקס זה שאתה מוכיח שני דברים סותרים, שלא יכולים להיות בו זמנית.

זה סוף החיפוש, כי ברגע שתצליח לראות את זה, תראה שמהזווית הזאת אתה לא יכול יותר לשאול כלום.

שוב, מהזווית של השכל, אף פעם אין תשובה מוחלטת, ולא רק זה שאתה מגיע לכזאת שאלה שאתה לא יודע מי אתה.

מה שקשה לך להבין, שאני מדבר על המצב הזה באופן פוזיטיבי, אני אומר לך שבסוף תבין שאין שום שאלה, אני מגדיר לך את זה. אבל זה לא זה, בסוף אתה מגיע למצב מסויים שאתה לא יכול לשאול. זה כמו שאני מוריד לך את הראש, זה כמו שאתה יורה לעצמך כדור בראש, אתה לא יכול לעשות כלום.

שאלה: למה אתה אומר לי מה יהיה בסוף?

אליעד: אותי לדוגמה כיוונו להרבה מקומות אחרים, אבל גיליתי שזה לא זה, כי זה לא סיפק אותי. אתה תגיע לסוף, כאשר תהיה משוכנע שאתה לא יכול להתקדם. עד אז זה לא משנה לאן כיווננו אותך.

מהיבט מסויים החיפוש שלך פחות אותנטי כי כיוונתי אותך וגיליתי לך את התשובה, אך האם זה עוזר לך. אמנם גיליתי מה התשובה, אבל האם אתה חווה את זה, עכשיו אתה צריך לעשות עבודה עם עצמך.

לי הייתה בעיה דומה, שרבי נחמן שתל לי בראש משהו מסויים ואני כיוונתי את עצמי לשם. גם אני טעיתי, רבי נחמן אמר משהו ואני הבנתי אותו בצורה מסויימת, ואז כל פעם שהייתה לי בעיה כיוונתי עצמי לאן שחשבתי שהוא אמר, ואז הבנתי את מה שהוא אמר, אבל זה לא סיפק - אותי, ולכן המשכתי לחפש, והבנתי את מה שאני מבין. עד שאתה לא תהיה בטוח בזה, אף אחד לא יכול לחסום אותך.

אתה צודק שכשאני מתווה דרך, אני הורס את חוויית החיפוש, אך אני חושב שזה נזק טוב מאוד, ואם היה אפשר להרוס לך יותר את חוויית החיפוש הייתי הורס יותר, אני משתדל לעשות זאת כל יום. וגם זה לא עובד כל כך.

רבי נחמן כיוון אותי, הוא היה כמו שען שכיוון אותי, ועכשיו אני מסדר שעונים לאחרים.

שאלה: למה רציתי שרבי נחמן יהיה המורה שלך?

אליעד: ישבתי עם עצמי ולא מצאתי תשובות ולכן פניתי לרבי נחמן.
איך להיות בו זמנית רגשות פנימיים ספקות צריך לראות להתקדם ברסלב תחושה פנימית עובדה להוציא תחושת אחדות חוויית קיום אושר אושר מוחלט אלוהות אלוהים אנושיות גבולות השכל הארה הארה רוחני הארה רוחנית החלל הפנוי השגת אלוהות השכל השכל האנושי חוקי הלוגיקה חיפוש חיפוש רוחני חלל הפנוי חלל פנוי לוגיקה מודעות מודעות עצמית מוחלט מוחלטות מחוץ לשכל האנושי מעבר לשכל האנושי מעל השכל מעל השכל האנושי מעל לשכל האנושי פרדוקס פרדוקס שכלי פרדוקסים קצה השכל האנושי רוחני רוחניות שכל שכל אנושי
הארה רוחנית - כיצד תדע עד כמה אתה קרוב להארה רוחנית ולידיעת הטוב האמיתי?
הארה רוחנית - כיצד תדע עד כמה אתה קרוב להארה רוחנית ולידיעת ...
הארה רוחנית - כיצד תדע האם ועד כמה אתה קרוב להארה? איך להגיע להארה רוחנית?
הארה רוחנית - כיצד תדע האם ועד כמה אתה קרוב להארה? איך להגיע להארה רוחנית? מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכאורה האדם לא באמת יכול לדעת האם ועד כמה הוא קרוב להארה. ולו רק משום שאין לאדם מושג אמיתי על משמעותה של ההארה. ומי שנמצא בתוך מערה חשוכה ומנסה לצאת ממנה החוצה אל האור , אין לו מושג והוא לא יכול לדעת, האם ועד כמה הוא קרוב אל ... אשליה בלבד. ולמרות שנדמה לאדם שהוא קרוב, הרי שיכול להיות שהוא רחוק. ויכול להיות גם להפך, שהאדם הוא ממש קרוב לצאת אל האור, אבל נדמה לו שהוא רחוק. ואף על פי שעפ ההיגיון אין לאדם אפשרות לדעת האם הוא קרוב ועד כמה הוא קרוב להארה, אף על פי כן האדם כן יכול לחוש בכך שהוא מתקרב אל ההארה. והכל תלוי בעד כמה האדם מבין את מהותה של ההארה. והאדם יכול בהחלט לדעת שהוא קרוב להארה, עפ הגדרתו והבנתו את ההארה. לדוגמה: אם נאמר שהארה פירושו כאשר האדם מבין את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, הרי שככל שהאדם מתחיל להבין טוב יותר, את הקשר שיש בין הדברים השונים שבעולם, כך הוא יכול לדעת שהוא קרוב יותר להארה. ואם הארה פירושו שהאדם מבין את השורש ואת הסיבה של כל הסיבות, אז ככל שהאדם מבין טוב יותר את הסיבות של התהליכים השונים, כך הוא יכול לדעת שהוא מתקרב אל ההארה. וכיוב אם הגדרתה של ההארה היא הגדרה כלשהי, האדם בהחלט יכול לדעת האם ועד כמה הוא קרוב אל מה שהוא חושב שזאת הארה. אלא, שלא תמיד הדבר שנדמה לאדם כהארה, לא תמיד הוא אכן ההארה השלמה. כי כל שכל חדש שהאדם מבין אותו, הוא סוג של הארה. אבל רק הבנת כל הדברים שבעולם, רק היא הארה מושלמת. ולפעמים נדמה לאדם שהוא קרוב להגיע להארה, ואכן הוא מגיע להארה, אבל זו רק הארה חלקית, שאחריה יש עדיין דרך נוספת להתקדם... והדבר דומה לאדם ... הלאה. ורק כאשר האדם מממש את הפוטנציאל האישי שידוע לו, רק אז הוא מגלה יכולות חדשות ופוטנציאל חדש. ומי שרוצה להגיע להארה הגדולה, עליו לנסות להגיע קודם כל להארות קטנות. והארה פירושה, התבהרות של הדברים. וכדי להגיע להארה הגדולה, על האדם לנסות להבין כמה שיותר, את הדברים שהוא עושה ...
רוחניות חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית?
רוחניות חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית? כפי שכבר ביארתי, רוחניות אמיתית היא כאשר אין אצל האדם גשמיות, אלא הכל רוחני. וגשמיות אמיתית, גם היא כאשר אין אצל האדם רוחניות, כי הכל גשמי. דהיינו, שלמות הגשמיות והרוחניות, היא כאשר אין הבדל בין גשמיות לבין רוחניות . והנה, אצל רוב העולם יש הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. ואצל האדם שני הדברים האלו נתפשים כדברים הפוכים. ומי שרוצה להיות רוחני, אז הוא מתרחק מהגשמיות. ומי שרוצה להיות גשמי, הוא מתרחק מהרוחניות . וכאן נסביר, כיצד יכול האדם להגיע להארה רוחנית אמיתית, דווקא באמצעות הגשמיות. ולא סתם גשמיות, אלא אפילו באמצעות המרדף אחרי ... דווקא באמצעות רדיפה אחרי הרוחניות. אבל כאן נבאר כיצד להגיע להארה רוחנית , באמצעות המרדף אחרי הגשמיות. ומי שיתבונן בעניין יראה, שמה שהאדם באמת רוצה בסופו של דבר, זה להיות מאושר. ואפשר לקרוא לזה רוחניות או גשמיות, אבל בשורה התחתונה האדם רוצה להיות מאושר. ויש מי שחושב להשיג את האושר באמצעות הרוחניות, ויש מי שחושב להשיג את האושר באמצעות הגשמיות. והרוחניות גשמיות, הן רק דרך להשגת האושר, שהוא תחושה פנימית של האדם. ואם נתבונן על עניין האושר של האדם, נראה שהוא כולו תלוי בדבר אחד, והוא הבנה. כי כאשר האדם מבין את המציאות בשלמות, על ידי זה הוא ... באמת. ונמצא אם כן, כי כל האושר של האדם, תלוי בכך שהוא יבין את המציאות. והאדם יכול לרדוף אחרי רוחניות או גשמיות או אחרי כל הגדרה אחרת, אבל מה שהאדם באמת מחפש, זה את השקט הנפשי ואת הרוגע ואת האהבה העצמית ... מהות העניין, נראה כי בעצם הארה פירושו כאשר האדם רואה את הדברים כפי מה שהם. דהיינו, כאשר האדם חווה את המציאות, כפי מה שהיא באמת. שאז האדם ... היא דורשת שיהיה לאדם שכל מאוד גדול. והנה, לא כל אחד יכול להבין את הדברים בשלמות באופן מידי. והאדם צריך לעשות תרגול ולהכין את עצמו ... משקל מאוד כבד כדי להיות מאושר. והאדם לא יכול בבת אחת להרים את המשקל הכבד הזה. ואם יניחו את המשקל הכבד הזה על ידי האדם, הדבר הזה יגרום ... צריך האדם שתהיה לו יכולת שכלית ורגשית מאוד גבוהה. כי האדם צריך לאזור את כל הכוחות שלו ואת כל היכולות שלו, כדי להבין את הכל בשלמות. ... ולאדם יש המון יכולות שכליות ורגשיות, רק שהאדם לא מביא אותן לידי ביטוי. וכדי שהאדם יוכל להבין את הדברים בשלמות, לשם כך הוא צריך ... האדם צריך לגלות את היכולות השכליות והרגשיות שלו. שבאמצעותן הוא יוכל להכיל בתוכו את הבנת המציאות. וכדי שהאדם יוכל להתאמן כדי להרים את ...
שלמות / הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות?
... הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות? כפי שכבר ביארתי, כל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון כלשהו. כי כל דבר, הוא לא כל ... לשם כך על האדם לחוות את המציאות כפי מה שהיא חווה את עצמה. דהיינו, שהאדם ירגיש כאילו המציאות עצמה והוא זאת ישות אחת. ולכל זה מגיעים על ידי חיפוש האמת, שבסופו של דבר מוביל את האדם להבין את המציאות בשלמות, להסתכל על התמונה המלאה מבחוץ, ולהגיע אל השלמות הפנימית. וכפי שכבר ביארתי את כל הנושאים האלו במקומות אחרים. וכאן נסביר, מה קורה לאדם רגע אחד לפני שהוא מגיע להארה אמיתית של אחדות עם המציאות. וכפי שכבר ביארתי, כל דבר יש בו חיסרון ויתרון. כי בכל דבר יש משהו שאין בכל שאר ... מרגיש אחדות עם המציאות, שאז מתמלאים אצלו כל החסרונות, וממילא יש לו את השלמות. וכאשר האדם מרגיש את האחדות עם המציאות, אז הוא מרגיש סוג של הארה רוחנית. כי האדם כל חייו רגיל לרצות ולרצות. ואין לאדם מנוחה מהרצון העצמי שלו, גם לא לרגע אחד. ... מתאחד עם המציאות, דהיינו, כאשר האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא ללא כל שינוי, אז כל הרצונות של האדם נשלמים, ואז האדם חווה שלמות. ומאחר שכל כוח מתאזן על ידי הכוח המנוגד שלו, ממילא מאחר ששורש החיסרון של האדם, הוא הרצון העצמי שלו, אז ממילא כאשר האדם חווה ... הכוח של האין רצון, משלים בשלמות את הכוח הנגדי של היש רצון. וכאשר האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא, אז הרצון שלו נעלם, והוא מרגיש סוג של הארה רוחנית וכולי. אלא, שכל הדברים האלו קורים לפני שהאדם מגיע אל השלמות! כי השלמות היא משהו אחר! ולפני שהאדם מגיע אל השלמות, אז הוא מרגיש אהבה אין סופית למציאות, ואז הרצון העצמי שלו נעלם לגמרי, ואז ממילא הוא מרגיש אושר וכולי. אלא שזו עדיין לא השלמות האמיתית. כי השלמות היא החיבור של כל ההפכים. כי גם כאשר הכל מושלם ולא חסר שום דבר, ... שהאדם מתחבר יותר אל האחדות של המציאות, כך הוא מסוגל להכיל בתוכו יותר את הנפרדות ואת השונות של המציאות. כי השלמות היא החיבור של ההפכים. וההארה האמיתית של האדם, היא גדלה כל הזמן. כי אחרי שפעם אחת מבינים את עניין האחדות בשלמות, עכשיו האדם מסוגל להכיל בתוכו ...
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה?
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה?
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה? מה זו הארה רוחנית ומה הקשר שלה לאושר המוחלט? הארה רוחנית לפי אליעד כהן, היא מצב של אושר מוחלט, הבנה מלאה של המציאות ושלמות פנימית. אליעד מסביר שהארה היא בעצם הנקודה שבה האדם כבר אינו מחפש אושר כי הוא מצא אותו באופן מושלם. הוא מדגים זאת באדם רעב, כל עוד הוא רעב, הוא יחפש אוכל, אבל כשהוא אוכל ושבע, הוא מפסיק לחפש אוכל. באופן דומה, האדם שמגיע להארה רוחנית מפסיק לחפש אושר, כי הוא כבר מאושר באופן מלא, מוחלט וקבוע. מדוע אדם סובל ואיך זה קשור לחיפוש אחר האושר? אליעד מסביר שהסבל של האדם אינו נובע מכך שרע לו או שחסר לו דבר מה, אלא מכך שהוא לא מצליח להכיל את המציאות כפי שהיא, בעיקר את החלקים שהוא אינו רוצה. גם אדם מאושר חווה לפעמים חוסר שביעות רצון, אך ההבדל הוא שהוא מסוגל לקבל ולהכיל גם את התחושות הפחות נעימות כחלק מהמציאות. מי שלא מאושר, תמיד ירצה לברוח מהמציאות הזו, פעם ירצה ופעם לא ירצה, וזה גורם לסבל בגלל תנודות במצב הרגשי ובחוויית החיים. מה המשמעות של חוויית אחדות בהקשר של הארה? אליעד מתאר שחוויית אחדות אינה משמעותה שאדם מאושר אינו חש הבדל בין טוב לרע או שאין לו רצונות שונים. המשמעות של אחדות היא שהאדם המאושר מסוגל לחוות את הכל באותה צורה - גם הנאה וגם סבל. מבחינתו, ... ומלאה, ולכן הוא אינו סובל מהנפרדות. הוא לא מנסה לברוח מהמציאות כי הוא חווה אותה באופן מושלם, ללא התנגדות פנימית. כיצד האדם יכול לדעת עד כמה הוא קרוב להארה רוחנית? אליעד מסביר שהדרך לדעת עד כמה האדם קרוב להארה היא על ידי בדיקה פנימית עד כמה הוא רואה את האחדות שבין הדברים השונים במציאות. בעולם קיימים דברים רבים ושונים, רעיונות רבים ושיטות שונות, והאדם ככל שהוא מתקרב להארה, יתחיל לראות קווי דמיון בין כל הדברים האלו, כי בשורש הכל הוא אחד. האדם שמסוגל לזהות את הדמיון, את הקשר ואת האחדות שבין כל התופעות, הוא האדם שמתקרב להארה רוחנית. איך בפועל מגיעים להבנת האחדות ולהארה? אליעד מתאר שיטה פשוטה להגיע לאחדות: לשאול שאלות רבות ... גם בחומר ובממד הזמן? אליעד נותן דוגמה נוספת ואומר שהאחדות קיימת אפילו בחומר עצמו, בזמן ובמרחב. אם האדם יחפש לעומק ויחקור את ממד הזמן והמרחב, הוא יגלה שכל המקומות קיימים באותו מקום ושכל הזמנים מתקיימים באותו זמן. זו דוגמה לאופן שבו גם דברים שנראים נפרדים לחלוטין יכולים להתאחד בתודעתו של האדם ולהביא אותו לחוויית הארה. מה הקשר בין שאלות עמוקות לבין הארה רוחנית? הקשר בין שאלות להארה רוחנית הוא שעל האדם לשאול את עצמו תמיד האם ... הם חוויה מלאה ושלמה בדיוק כמו האחדות, ולכן הוא אינו סובל יותר. אדם כזה אינו זקוק עוד לברוח מהמציאות, כי הוא חווה כל רגע ורגע בצורה מלאה לחלוטין. זו ההארה האמיתית שאליה שואף האדם - היכולת לחוות את החיים באופן מוחלט, ללא תלות במה שקורה בפועל. איך יודעים שאני קרוב להארה? מהי הארה רוחנית? איך להגיע לאחדות מוחלטת? מהי הדרך להפסיק לסבול? מהו אושר מוחלט? איך לחקור לעומק את המציאות? מה הקשר בין ...
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים , להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני איך אפשר לדעת אם מורה רוחני באמת הגיע להארה? השאלה הראשונה שעולה היא כיצד אדם יכול לדעת אם המורה הרוחני שלו, או גורו מסוים, הגיע באמת להארה. אליעד מסביר באופן ישיר כי לא ניתן לדעת באופן מוחלט אם אדם אחר הגיע להארה או לא. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה ... נכונה או לא. עד שלא מצאת את התשובה בעצמך, אין לך דרך לדעת האם האדם שמולך באמת מצא את הפתרון או רק טוען כך. אליעד מדגיש שזה נכון לא רק לגבי הארה רוחנית אלא גם לכל סוג של הבנה פנימית עמוקה. אדם שמאמין שהוא הגיע להארה עשוי לחשוב שהוא מזהה הארה אצל אחרים, אך בפועל אין לו יכולת ודאית לדעת. הוא נותן כדוגמה ספרים של מורים רוחניים שונים: אם תקרא טקסט רוחני כלשהו, לא תהיה לך דרך מוחלטת לדעת ... עם הבנה דומה לשלו, הוא מודה שאין לו יכולת לדעת בוודאות אם הוא עצמו כתב אותו בעבר או מישהו אחר כתב אותו. מהי הדרך לזהות אם אדם הגיע להבנה רוחנית עמוקה? הדרך היחידה לזהות זאת, לפי ... מדגיש שההבדל הוא לא בתוכן הרעיוני אלא במבנה הפנימי, בסטרוקטורה המחשבתית, במשהו העמוק שמאחורי המילים. הרעיונות עצמם יכולים להשתנות, והמורה הרוחני יכול לומר דברים שונים בזמנים ... יישאר קבוע. אם אתה מזהה שאדם מסוים מציג את הרעיונות שלו באותו מבנה מחשבתי פנימי שאתה מזהה בעצמך, זו עשויה להיות אינדיקציה שהוא הגיע להבנה רוחנית דומה לשלך. אליעד מציין כי הוא ... עמוק. אליעד אף אומר כי רבי נחמן כתב עליו באופן שהוא מזהה את עצמו, וכך הוא יודע בבירור שהחשיבה של רבי נחמן זהה לשלו. מה המשמעות של להיות אדם מואר? אליעד מסביר את מושג ההארה הרוחנית בצורה ישירה: מואר פירושו אור, כלומר, הבנה עמוקה יותר. אבל השאלה המהותית היא: מהו אור ומהו חושך? אליעד מציין שההגדרה של אור וחושך משתנה בין אדם לאדם. עבור אדם מסוים, אור זה לראות את אלוהים, אך מהו אלוהים בעצמו זו כבר שאלה נוספת. אדם אחר ... שיש שני סוגי אנשים: אדם שהוא כמו חלון, כלומר, מעביר אור דרכו אבל זה לא האור שלו, ואדם שהוא כמו השמש עצמה, מקור האור עצמו. הוא מסביר שמורים רוחניים רבים הם בעצם רק חלונות שדרכם ... מידע הלאה. אליעד מדגיש את החשיבות של החוויה האישית, שבלעדיה האדם אינו מקור האור אלא רק צינור למשהו חיצוני. מדוע בכלל צריך ללמוד ממורה רוחני אם ההארה היא פנימית? אליעד מסביר שהצורך במורה רוחני דומה לאכילה: בסופו של דבר, האדם ... לעשות את העבודה הפנימית בעצמו, בדיוק כמו שהוא זה שחייב ללעוס ולבלוע את האוכל בעצמו. יחד עם זאת, בדיוק כמו שחקלאי שמכין לך את האוכל, המורה הרוחני חוסך לך חלק משמעותי מהמאמץ הראשוני ...
אחדות, להגיע לאחדות, חוויית האחדות, הארה רוחנית, הכל אחד, חוויית הנפרדות, אחדות ההפכים, אמונת הנפרדות
אחדות, להגיע לאחדות, חוויית האחדות, הארה רוחנית, הכל אחד, חוויית הנפרדות, אחדות ההפכים, אמונת הנפרדות
... להגיע לאחדות, חוויית האחדות, הארה רוחנית, הכל אחד, חוויית הנפרדות, אחדות ההפכים, אמונת הנפרדות מה ... חוזר לאן שהוא, אלא משנה את התפיסה שלו לגבי ההבדלים שקיימים במציאות. הביטוי לחזור לאחד אינו מתאר פעולה פיזית, אלא מהלך פנימי של הבנה, שבו האדם מבין שכל ההבדלים הם בעצם ביטויים שונים של מציאות אחת מוחלטת, וההבדלים הם רק תפיסות ... מסוים הוא נכון וגם מדוע הוא לא נכון, כך הוא מתקרב לחוויית האחדות. אליעד מדגיש שכדי להבין מהי אחדות, התודעה של האדם צריכה להבין שהמציאות נתפסת דרך שכל, התפיסה השכלית יוצרת הפרדות כמו זה אני וזה לא אני, ודווקא התודעה שיצרה את ההפרדות הללו היא ... מגלה שהוא לא מסוגל לעשות זאת, כי לכל דבר אפשר למצוא סיבות שהוא טוב וסיבות שהוא רע. דרך התהליך הזה, האדם מגיע לחוויה פנימית של ספק עמוק, שבו הוא כבר לא יכול לתפוס שום דבר כנפרד באופן מוחלט מדבר אחר. זה מביא אותו לתחושה פנימית של אחדות מוחלטת, ... דוגמה של אדם שטוענים שהוא חייב כסף. בתחילה האדם מכחיש את הטענה, אך אם הוא מתרגל להאמין לכך בהדרגה, בסופו של דבר הוא מאמין באמת שהוא חייב. כך בדיוק השכל של האדם מתרגל להבדיל בין טוב לרע, בין אני ללא אני. ברגע שהאדם מתרגל להאמין ... הגילוי הזה עצמו הוא האחדות. הוא חוזר ומדגיש שהאחדות אינה תיאוריה שצריך להוכיח, אלא היא החוויה הטבעית של האדם כאשר הוא מבין לעומק את המגבלות של השכל האנושי ושל ההיגיון. מהי חוויית האחדות? איך להגיע לאחדות מוחלטת? מהי אמונת הנפרדות? האם ...
תשובות מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל
תשובות מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל
... מתוך האחדות, תשובה לא מוגדרת, אדם מואר, מהי הארה רוחנית, להיות אלוהים באמת, ביטול הבחירה, להכיל את הכל ... שהוא אינו מנסה להיות חתול - הוא פשוט חתול. באותו האופן, אדם שחווה אחדות מוחלטת, אינו מנסה להיות באחדות, הוא פשוט נמצא בה באופן טבעי. למה אדם מואר אינו יכול להסביר כיצד להגיע להארה? אליעד מסביר שאדם שהגיע להארה או לאחדות מוחלטת אינו יכול באמת ... לתת היא להראות למישהו כיצד להשתחרר מכל הנחות היסוד שלו ולהגיע למקום בו אין צורך לאחוז בשום דבר, כולל בהבנה עצמה. מהו ההבדל בין אחדות ללהיות אלוהים באמת? הרעיון של להיות אלוהים באמת על פי אליעד כהן, אינו מצב שבו אדם מדמיין שהוא אלוהים, אלא מצב שבו האדם באמת נמצא במודעות מוחלטת לכך שהוא הכל. אלוהים לא מדמיין או מנסה להיות משהו, אלא הוא חווה את הכל באופן ישיר. כשהאדם באמת אלוהים, הוא כבר לא מנסה להיות מאושר, הוא לא מנסה להיות רוחני, והוא לא מנסה למצוא פתרונות. הוא פשוט נמצא בכל המצבים בו זמנית, מכיל הכל ללא מאמץ או מחשבה. מה המשמעות של ביטול הבחירה בתהליך ההארה? ביטול הבחירה מתייחס למצב שבו האדם ... בו הכל בסדר, אך ללא מאמץ? הרבה אנשים מנסים לשכנע את עצמם שהכל בסדר כדי להרגיש טוב יותר, אך לדברי אליעד זו עדיין צורה של אחיזה והכחשה. האדם המואר לא מנסה לחשוב שהכל בסדר - הוא פשוט ... כל מצב שהוא ימצא בו את עצמו יהיה מקובל עליו באופן מוחלט, ללא צורך לשנות או לשפר אותו. אליעד מדגיש שבמצב כזה, אפילו אם מישהו ינסה לעורר באדם המואר ספקות ויטען שהוא חי בהכחשה, לא תהיה לכך שום משמעות עבורו, כי מבחינתו כל תפיסה של המציאות כבר לגיטימית ושווה. למה כל פתרון מוגדר אינו יכול להיות הפתרון הסופי? אליעד מציין שכל פתרון מוגדר הוא בעצם צורה של אחיזה ... אינה מצב מיוחד שיש להשיג, אלא המצב הטבעי של כל דבר. קיר אינו מנסה להיות קיר, הוא פשוט קיר. חתול לא מנסה להיות חתול, הוא פשוט חתול. כך גם האדם המואר - הוא אינו מנסה להיות מואר, הוא פשוט מואר מעצם קיומו. ההבנה הזו היא התכלית האמיתית של התהליך הרוחני: להגיע למצב שבו האדם חי באופן טבעי לחלוטין, ללא מאמץ, ללא אחיזה, וללא צורך להסביר או להצדיק את עצמו. מהי הארה רוחנית? איך להגיע לאחדות מוחלטת? ביטול הבחירה והארה רוחנית מה המשמעות של להכיל את הכל? איך להיות אלוהים באמת? האם יש תשובה מוחלטת לשאלות ...
אליעד כהן, מורה רוחני מואר, קיצור דרך רוחנית, הסיפור של אליעד כהן, מה באמת אתה רוצה, להגיע להארה רוחנית
אליעד כהן, מורה רוחני מואר, קיצור דרך רוחנית, הסיפור של אליעד כהן, מה באמת אתה רוצה, להגיע להארה רוחנית
... כהן, מורה רוחני מואר, קיצור דרך רוחנית, הסיפור של אליעד כהן, מה באמת אתה רוצה, להגיע להארה רוחנית למה חשוב לדעת מה באמת אתה רוצה? אליעד כהן מדבר על חשיבות השאלה מה אתה באמת רוצה?. לפי ... הוא מדגים מצב שבו אדם שואל לגבי הרקע של מישהו אחר, כמו לשאול איך הגעת להארה?, כשבעצם מה שבאמת מעניין אותו זה להשיג את אותו מצב עצמו. אליעד מסביר שלא משנה מה הרקע של האדם השני, אלא מה ... שנה ונכנס לבית של מישהו שיש לו תאורה (אור), האם היית שואל אותו איך המצאת את האור?, או שהיית שואל אותו איך אני משיג את האור?. אליעד מבהיר שהשאלה הנכונה יותר והיעילה יותר תהיה איך אני משיג?, ולא איך הוא המציא?. כך הוא מדגיש את הצורך במיקוד בשאלה הנכונה. מה הטעות הנפוצה בדרך להארה רוחנית? אליעד מתאר את הטעות הנפוצה אצל אנשים שמחפשים הארה רוחנית, כשהם מתמקדים יותר מדי בתהליך של אחרים במקום להתמקד במה שהם עצמם רוצים להשיג. הוא מתאר את התופעה של אדם שמתעניין לדעת איך מישהו אחר הגיע להארה?, כשלמעשה, האדם הזה צריך לשאול את עצמו, מה אני רוצה ואיך אני משיג את זה עכשיו?. אליעד טוען שההתעסקות בתהליכים של אחרים מיותרת אם המטרה של האדם היא להגיע לאחדות או להארה. במקום זה, הוא צריך לשאול ישירות מה אני צריך לעשות עכשיו? ומה יביא אותי להשיג את מה שאני רוצה?. למה חשוב ... שרצון לא מוגדר אינו יכול להוביל לתוצאה ברורה. מה הטעות הנפוצה בשאלות על רוחניות? אנשים רבים טועים כשהם שואלים שאלות שמתמקדות ברקע של אנשים אחרים או בעבר שלהם, כמו מה הרקע הרוחני שלך?. אליעד מציין שזה בזבוז זמן. במקום להתעניין ברקע, יש להתעניין בדרך המעשית להגיע למטרה שאתה בעצמך רוצה להשיג. הוא מדגיש שלא משנה כלל מה הרקע של האדם שהגיע להארה, כיוון שהידע על הרקע לא יעזור לך. מה שחשוב הוא לקבל את הכלים והדרכים שיעזרו לך להגיע למטרות שלך. איך להפסיק ... של המורה?. במקום זה, יש להתמקד במה שחשוב באמת, כמו למשל: איך אני מגיע להארה?, איך אני משיג אחדות?, ואיך אני משיג תוצאות מוחלטות?. הוא מסכם שעל האדם לשאול שאלות שיעזרו לו להשיג את מטרתו, ... קורא לאדם לשאול את עצמו מה באמת יביא לי סיפוק מלא?, מה באמת יעשה אותי מאושר לחלוטין?. ברגע שהמטרה ברורה, אפשר להתחיל למצוא דרכים מעשיות להגיע אליה, במקום לעסוק בשאלות סרק. איך השאלה מה אני באמת רוצה מקצרת את הדרך הרוחנית? השאלה מה אני באמת רוצה? היא קיצור דרך רוחני משמעותי, לפי אליעד כהן, כיוון שהיא מונעת בזבוז זמן על עיסוק בדברים שוליים או לא מועילים. השאלה הזו ממקדת אותך במהות, בתוצאה, במה שבאמת יוביל אותך להארה או אושר אמיתי. כאשר השאלה הזאת ברורה, כל שאר השאלות הופכות למשניות או לא רלוונטיות. אליעד מדגיש שהדרך הרוחנית מתקצרת באופן משמעותי כשאתה מתמקד בשאלה הזאת. מה באמת אתה רוצה? איך מגיעים להארה רוחנית? אליעד כהן הארה רוחנית קיצור דרך רוחנית מה זו אחדות מוחלטת? איך להגדיר את הרצון האמיתי שלי? ...
הארה רוחנית, למה אין שאלה, אדם מואר, להיות מואר, הוכחה שהכל אחד, יש שאלה אין סופית, ידיעה מחויבת, נכון מצד עצמו
הארה רוחנית, למה אין שאלה, אדם מואר, להיות מואר, הוכחה שהכל אחד, יש שאלה אין סופית, ידיעה מחויבת, נכון מצד עצמו
הארה רוחנית, למה אין שאלה, אדם מואר, להיות מואר, הוכחה שהכל אחד, יש שאלה אין סופית, ידיעה מחויבת, נכון מצד עצמו מה המשמעות של אין שאלה בהארה רוחנית? כאשר אליעד מדבר על ... אדם שמבין שהכל אחד מסוגל לראות את כל היחסים כיחס אחד, ובאופן מיידי להסביר זאת. היכולת להסביר זאת בשבריר שנייה היא סימן להארה רוחנית אמיתית, מכיוון שהאדם ... דווקא המקום שבו נולדת השאלה האמיתית, שאלת השאלות. האם תשובה יכולה להיות שלמה בלי לייצר שאלות נוספות? רוב האנשים חושבים שכל תשובה מובילה לשאלה נוספת, וכך נוצרת שרשרת ... גדולה. תשובה אמיתית ומוחלטת אינה מייצרת עוד שאלות. אם עדיין מופיעות שאלות נוספות, סימן שהתשובה אינה שלמה ואמיתית. אדם מואר אמיתי מגיע למקום שבו הוא אינו שואל יותר, כי הוא מבין באופן מוחלט שהכל אחד ואין שום דבר מעבר לכך. מה ההבדל בין אדם מואר באמת לבין מי שמאמין שהוא מואר? אליעד מסביר שאדם מואר באמת אינו זקוק להסברים או תירוצים כדי לשמר את התובנה שלו שהכל אחד. הוא חי את האחדות באופן ישיר, בלי ספקות ובלי תהיות. לעומת זאת, מי שמאמין שהוא מואר חייב להסביר לעצמו שוב ושוב למה אין שאלה. ... ההנחה שקיימת אפשרות לטעות או לא להבין משהו. במצב של ידיעה אמיתית ושלמה אין מקום לאולי, כיוון שאין שום מקום לספק. מהי הארה רוחנית? איך יודעים שאין שאלה? הוכחה שהכל אחד איך לזהות אדם מואר באמת? מה זה אין שאלה? האם לכל תשובה יש שאלה נוספת? מה ההבדל בין אמונה להארה?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוויית החושים, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוויית החושים, איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ פילוסופי, אימון אישי להצלחה, מאמן לכלכלת המשפחה בנושא חוויית החושים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 12_08_2025 השעה 16:02:09 - wesi1