אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרדוקסים ✔פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
42:56פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
כיצד פרדוקס שכלי יכול להוביל לאין שכל?

אליעד כהן מציין כי ישנה דרך ספציפית שעל פיה אם אדם מצליח להוכיח בשכל שני דברים שסותרים זה את זה, הוא מגיע למצב של "אין שכל". כל ידיעה שאנו מחזיקים בה מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ובחינה מעמיקה שלהן יכולה להוביל לפרדוקס שבו השכל עצמו לא מצליח לבחור צד אחד. פרדוקס זה מביא לתחושת "אין שכל", שהיא למעשה השגת אושר מוחלט, מעבר לשכל האנושי, שבו אין הבדל בין יש לאין.

האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך?

אליעד מציין כי ישנם דברים בשכל אשר ניתן להפוך אותם, כמו למשל "אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע", שבו אפשר להעלות את האפשרות של "אולי אני אקרע את הנייר והנייר לא ייקרע". לעומת זאת, ישנם דברים בשכל שאין להם היפוך, כמו "אם זה פה, אז זה פה", שלא ניתן לדמיין אותם אחרת. כל מה שאנו יודעים מבוסס על אכסיומות מסוימות, והם מהוות את יסוד כל תפיסת העולם שלנו.

מהן האכסיומות היסודיות של השכל?

אליעד מסביר כי כל ההבנה שלנו, כמו הידיעה שהעולם קיים או התפיסה של "יש" מול "אין", מבוססת על אכסיומות בסיסיות. לרוב, איננו מטילים ספק בהן. אך אם אדם בודק את בסיסן לעומק, הוא יכול למצוא פרדוקסים שסותרים את עצמם. כאשר בודקים את כל מה שאנחנו יודעים, ניתן לראות כי ישנן הנחות יסוד שסותרות אחת את השנייה, וזה יכול להוביל למצב של חוסר שכל או שיבוש בהבנה.

האם אפשר להטיל ספק גם בחושים וברגשות?

אליעד מציין כי הוא עצמו הטיל ספק בהכל, אפילו בחוויות רגשיות כמו "אני אוהב" או "אני לא רוצה משהו", שהם פעמים רבות תחושות שהן יותר ודאיות בעינינו מאשר הדברים הגלויים כמו קיום קיר פיזי. הוא טוען שהחוויות הרגשיות הפנימיות, כמו תחושת הקיום העצמי, הן חוויות דומיננטיות שמנוגדות לחוויות החושים.

מהו הקשר בין החלל הפנוי לבין רעיון של שני הפכים בו - זמנית?

אליעד מתייחס לרעיון של "החלל הפנוי", שמוזכר על ידי רבי נחמן, שבו חייבים להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, כמו "יש" ו"אין". זהו פרדוקס שעל פי אליעד לא ניתן לפתור בעזרת השכל, משום שהוא דורש קבלה של שני עקרונות סותרים, מה שהשכל האנושי דוחה.

למה תהליך החיפוש הרוחני איננו קצר ופשוט?

אליעד מציין כי אם היה ניתן לגלות את הפרדוקס הזה בקלות, כולם היו מגיעים לאורח חיים של אחדות באופן מיידי, ובכך העולם היה מאבד את כל הנפרדות. מורכבות הדרך מאפשרת לאדם להמשיך לחוות את הנפרדות ולנהל את חייו, ורק מי שמתעקש ומוכן לוותר על ודאויות יגיע לעומק ההבנה שגורמת לו להגיע לאחדות.

האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל?

אליעד מציג דוגמה היתולית בה הוא שואל אם יתכן שהוא רובוט או כפיל, והאם אליעד "המקורי" הלך לנצח. הוא מציין כי זהו פרדוקס נוסף שבו האדם יכול להחזיק בשתי נקודות מבט בו - זמנית, ולהיות משוכנע גם בקיום ההבדלים, וגם שאין בכלל הבדל.

למה פרדוקס עמוק כל כך סוגר את כל השאלות?

אליעד מסביר שפרדוקס אמיתי הוא כאשר מצליחים להוכיח בשכל שני טיעונים הפוכים, ששניהם נכונים באותה מידה. ברגע כזה, אין יותר מקום לשאלות קונקרטיות. כל דבר נשמט מהשכל, וזהו למעשה "סוף החיפוש" הרוחני.

איך שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני?

שיטות רוחניות אחרות מנסות לעקוף את השכל בדרכים עקיפות, כמו אמונה או תחושות פנימיות. לעומת זאת, אליעד מציע דרך שכלית, שבה השכל עצמו מכיל את הסתירה הפנימית ובכך משמש שער לחוויות רוחניות. הוא מדגיש שבסופו של דבר, כל אדם חייב לעבור את התהליך הזה בעצמו, ולא להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד.

למה רבי נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה?

רבי נחמן היה המורה שאליעד פנה אליו, והוא נתן לו את הכיוון הראשוני. עם הזמן, אליעד גילה שהבנתו של רבי נחמן לא תמיד הספיקה לו, ומורו הכוונו לכיוונים שונים עד שהוא הגיע להבנה עצמית מלאה. אליעד מרגיש שזהו תפקידו לעזור לאחרים לעבור את הדרך, גם אם זה דורש לעיתים "הריסת" חוויות החיפוש שלהם.
כיצד יכול פרדוקס שכלי להוביל לאין שכל?

הנקודה המרכזית כאן היא הטענה שלאליעד שיש דרך ספציפית, לפיה אם אדם מצליח להוכיח בשכל שני דברים שסותרים זה את זה לחלוטין, הוא מגיע למצב של "אין שכל". אליעד מסביר שכל ידיעה שלנו מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ואם נבדוק אותן לעומק נאתר פרדוקס אמיתי, שבו השכל עצמו אינו מסוגל לבחור צד אחד בלבד. זה מוביל למצב שבו נוצרת חוויה של "אין שכל", שהיא בעצם השגת אושר מוחלט מעל השכל האנושי, כאשר נוכחים שאין הבדל בין יש לאין.

האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך?

אליעד מבדיל בין מצבים בשכל שיש להם היפוך אפשרי, כמו "אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע" (שאפשר לדמיין שהוא לא ייקרע), לבין דברים שהשכל אינו מצליח להיפוך אותם, למשל "אם זה פה, אז זה פה". ההסבר הוא שיש ידיעות בסיסיות ושורשיות שנראות לנו כבלתי הפיכות בשכל, ודווקא שם טמון הפרדוקס העמוק ביותר.

מדוע חשוב לזהות את האכסיומות היסודיות של השכל?

לדברי אליעד, כל ההבנה שלנו - החל מהכרה שהעולם קיים ועד לתפיסת "יש" מול "אין" - מבוססת על אכסיומות שמקובעות בתוכנו. אנו לרוב לא מטילים בהן ספק, אך מי שבאמת חוקר לעומק יגלה שעליהן נשענת כל המציאות הנתפסת. אם מניחים את כל הידיעות על השולחן ובודקים את בסיסן, מוצאים שיש לפחות שתי הנחות יסוד סותרות שהשכל דבק בהן בו - זמנית.

האם אפשר להטיל ספק גם בחושים וברגשות?

אליעד מספר שכאשר הוא הטיל ספק מוחלט בכל, הוא אף לא היה בטוח שיתנגד לשוד, כי אם מפקפקים באמת בכל מה שנראה סביר - גם החושים עצמם אינם חסינים. אולם יש דרגה עמוקה יותר של וודאות פנימית, כמו תחושות רגשיות ותחושת הקיום העצמית. הוא מסביר שתחושה של "אני אוהב" או "אני לא רוצה משהו" לפעמים נתפסת כבעלת ודאות עמוקה יותר מאשר העובדה שיש פה קיר פיזי. מי שרוצה להבין את הנושא של הארה רוחנית ומודעות עצמית עד סופה, מוטב שיבחן את כל שכבות החוויה שלו, כולל חוויות רגשיות ואפילו את התחושה הבסיסית של "אני קיים".

כיצד קשור החלל הפנוי לרעיון של שני הפכים בו - זמנית?

רבי נחמן דיבר על "החלל הפנוי" בתור המקום שבו מוכרחים לומר שני הפכים: יש ואין. אליעד מסביר שזהו פרדוקס עליון שאי אפשר לפתור אותו בשכל, כיוון שהוא מכריח אותנו להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, דבר שהלוגיקה הבסיסית דוחה לחלוטין. כך בעצם רואים את מגבלת חוקי הלוגיקה ואת קצה השכל האנושי, ושם מתגלה מה שאליעד מכנה "אין שכל".

מדוע תהליך החיפוש הרוחני אינו קצר ופשוט?

אליעד טוען שאם היה קל לגלות את הפרדוקס הזה, כולם היו מגיעים מיידית לסוף החיפוש הרוחני, וכך לא היתה נשארת נפרדות בעולם. בפועל, מורכבות הדרך מאפשרת לאדם להמשיך "לשחק" בתוך המציאות - לחוות את הנפרדות ולנהל את חייו. רק מי שמתעקש ומוכן לוותר אפילו על ודאויות כמו החושים והרגשות, יגיע לעומק ההבנה שיש פרדוקס ממשי, ושם יושג מה שנקרא "האחדות" או השגת אלוהות מעל השכל.

האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל?

אליעד מעלה דוגמה היתולית: אולי הוא רובוט או כפיל, ואולי אליעד "המקורי" הלך לבלי שוב. הוא מציג זאת כדוגמה לתפיסה של "יש הבדל" ו"אין הבדל" גם יחד - מי שהגיע לסתירה הסופית בשכל יכול להחזיק בו - זמנית בשתי נקודות מבט: גם רואה את ההבדלים בעולם וגם אינו מבחין ביניהם כלל.

מדוע פרדוקס עמוק כל כך סוגר את כל השאלות?

פרדוקס אמיתי פירושו שמצליחים להוכיח בשכל שני טיעונים הפוכים לגמרי, באופן ששניהם נכונים באותה רמה. האלמנט הזה יוצר חוויה של "סוף החיפוש", כי באותו רגע כבר אין אפשרות לשאול שאלה קונקרטית - הכל נשמט מהשכל. אליעד מדמה זאת למצב שבו "יורדים לך את הראש" או "יורים לך בראש", כלומר, אין יותר יכולת להמשיך לשאול מנקודת המבט הרגילה.

כיצד שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני?

לדבריו, רוב השיטות מנסות לעקוף את השכל דרך שיטות עקיפות של אמונה או תחושה. אליעד מציע דרך שכלית דווקא - להגיע לעומק ההיגיון כדי לראות כיצד הוא עצמו מכיל סתירה פנימית. כך השכל, במקום להישאר חוסם, הופך לשער שממנו חווים הארה רוחנית. הוא מוסיף שבסופו של דבר כל אדם צריך לעבור את התהליך בעצמו. גם אם נותנים לו כיוון (כמו שרבי נחמן כיוון את אליעד), עדיין נדרשת חקירה אישית ושכנוע מלא מבפנים, בלי להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד.

מדוע רבי נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה?

אליעד מסביר שרבי נחמן הוא שהיה "השען" שכיוון אותו לכיוון הספציפי הזה, ובמהלך הדרך היו גם אי - הבנות ופרשנויות. רק לאחר המשך חיפוש עמוק הצליח אליעד להבין את הדברים באופן המוחלט שרצה. כיום הוא מרגיש שמחובתו לסייע לאחרים, גם אם על ידי "הריסת" החיפוש שלהם, כי מתן כיוון ברור מצמצם להם אולי את הדרך, אבל בסופו של דבר מוביל אותם ביתר דיוק למצוא בעצמם את הפרדוקס ואת ההבנה שיכולה לספק אותם באמת.
אליעד: אני טוען דבר כזה, שיש לי דרך מאוד ספציפית, שאם תעשה אותה פעם אחת, והצלחת לעשות את זה, סיימת את החיפוש.

להוכיח שני דברים מחויבים, מצד השכל, שסותרים זה את זה, להוכיח אותם בשכל. אם הצלחת לעשות זאת סיימת את החיפוש, הגעת לאין שכל.

בשכל יש דברים שיש להם היפוך ויש דברים שאין להם היפוך.

למשל היפוך - אם אני אקרע את הנייר, הנייר יקרע. ההיפוך הוא שאולי אני אקרע את הנייר והנייר לא יקרע? זה לא מצד עצמו, אקרע את הנייר והנייר יקרע זה שני דברים שונים.

יש דברים בשכל שאין להם היפוך, למשל, אם זה פה אז זה פה. אם זה רק פה זה לא שם.

אני טוען שכול מה שאתה יודע מבוסס על אכסיומות ספציפיות. כל התפיסה שלך שאתה מבדיל בין יש לאין מבוססת על אכסיומות בסיסיות. ואני טוען שאתה צריך לברר מה הם האכסיומות הבסיסיות האלה.

מה זה אכסיומה בסיסית? שיש משהו שאתה לא יכול לחשוב אחרת ממנו, שאתה לא יכול לתפוס אחרת בשכל.

אם תפרוס על השולחן את כל הדברים שאתה הכי בטוח בהם, תראה שיש דברים שסותרים אחד את השני, ואז בעצם תשתגע ותגיע לאין שכל.

תקח את כל מה שאתה יודע, ותבדוק על מה זה מבוסס, ברצינות, בזמן אמת, כל מה שאתה יודע אתה רואה, ואז אתה רואה שזה מבוסס על משהו בסיסי, תנסה להגיע למצב שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת ממנו, ואם תפענח את המנגנון של עצמך, אתה תמצא שיש שני דברים הפוכים שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת.

כול מה שאני מסביר נשאר בגדר פילוסופיה. אתה צריך לראות את זה בעין שלך. שאתה תחפש. אני אומר לך היכן לחפש, אבל אתה צריך למצוא.

אני מסביר שוב, כל מה שהאדם יודע מבוסס על תשתית מסויימת, למשל שהעולם קיים, כי אם לא הייתי יודע שהעולם קיים לא הייתי יודע שיש בית.

יש דברים בסיסיים שאתה לא מטיל בהם ספק אף פעם. כמו שהעולם קיים.

שאלה: למשל היש והאין.

אליעד: עזוב אותך מיש ואין, האם כשאתה הולך ברחוב ואבן מתעופפת, האם אתה באמת זוכר שהבעיה היא בהפרדה בין היש לאין? האם אתה מטיל ספק באבן? אפילו בחושים אתה לא מטיל ספק. דבר מתוכך, מה באמת אתה מרגיש.

אני למשל, כאשר חיפשתי את עצמי, ואם היו באים לשדוד אותי, לא בטוח שהייתי מתנגד. כשהטלתי ספק, הטלתי ספק בהכל. אם אתה רוצה מוחלט זה עד הסוף.

אחרי שהטלתי ספק בחושים, הבנתי שלהטיל ספק בחושים זוהי בעיה קטנה, יש דברים שאתה בטוח בהם גם בלי חושים, כמו תחושות, למשל כשאתה אוהב מישהו.

למשל אתה מרגיש שאתה לא רוצה את זה, זוהי תחושה, ותחושת הקיום יותר עמוקה, זוהי התחושה הכי דומיננטית, כי היא אתה, אתה התחושה עצמה.

אחרי חמשת החושים, יש חוויות פנימיות, חוויות ריגשיות כמו אוהב ולא אוהב שזה יותר וודאי מזה שיש קיר או אין קיר. ולמשל אם יש קיר אני לא בטוח, אך אם אני לא רוצה משהו זה יותר וודאי.

בכל מקרה קח את כל מה שאתה יודע, ותראה על מה הוא מבוסס, ואז תגיע לשני דברים שסותרים זה את זה. תראה שהדברים שאתה הכי בטוח בהם יש בתוכם פרדוקס. ואז אם תראה את זה תגיע לאין שכל.

אם אתה חוקר אתה מגיע להבנה שאתה בטוח במוח שלך בשני דברים שסותרים זה את זה, בו זמנית. אתה רק לא חושב על זה, אבל אם תבדוק מה יש בתוכך, תגלה שיש בתוכך שני דברים שסותרים אחד את השני, על כל דבר.

אני גם טוען שזה אחד ההבדלים ביני לבין שאר השיטות. בשאר השיטות מנסים להוציא אותך מהשכל בדרך עקיפה, אני מדבר על משהו שהשכל שלך יהיה משוכנע באין שכל. זאת אומרת שמהשכל עצמו יהיה לך מסלולו החוצה. מכל סיטואציה, ברגע שאתה רוצה, אתה מעמיק את עצמך ואתה בחוץ.

אני טוען שזאת עובדה, שאתה כרגע משוכנע בשני דברים הפוכים, ואם תחקור אתה תראה שככה זה.

רבי נחמן אמר, דע, תדע לך שככה זה, בדוק ותראה.

אם תתבונן תבין שני דברים הפוכים.

רבי נחמן אמר, זה הסוד של החלל הפנוי, שהוא נגד השכל, כי מוכרחים לאמר בו שני הפכים, מוכרחים לאמר שזה יש ומוכרחים לאמר שזה אין, וזה לא הגיוני, ואין תשובה, ולא תמצא תשובה, ואם תבין את זה וכו' וכו' וכו'.

זוהי לא הוכחה לוגית, אין נוסחה, כשתבונן ותראה במו עיניך שני דברים הפוכים. ואז תכנע ותבין שזאת האמת - אחד. אתה תבין שההיגיון הוא לא הגיוני.

שאלה: למה צריך לעבור כברת דרך כל כך ארוכה?

אליעד: לא צריך, תשאר היכן שאתה, הכל כבר מושלם. אם תשאל למה זה לא יותר קצר? אם אדם היה מבין את זה בצ'יק, זאת היתה בעיה, כי אז כולם בשנייה אחת היו בורחים מהמציאות. ואז לא יהיה עולם.

שאלה: אבל אתה עדיין עושה.

אליעד: מה אתה יודע? אם כולם יהיו כמוני, יהיו פחות מריבות, רק מריבות יותר רציניות.

יש יתרון בזה שכול כך קשה להבין את זה. ראשית אחרי שמבינים את זה, נראה שזה מה זה פשוט. אבל היתרון הוא שזה נותן לנו מרחב למשחק, לתודעה יש הרבה אפשרויות לשחק בגלל שהסוף רחוק, יש יותר מקום לנפרדות.

שאלה: אתה לגמרי נמחק?

אליעד: מה אתה יודע? ואם אגיד לך שאתה מדבר עם רובוט עכשיו. למה אתה בטוח שאני חזרתי, אני אף פעם לא חזרתי. אליעד שהיה בתוכי הלך ואיננו, עכשיו אתה מדבר עם הכפיל שלו. אתה מדבר עם רובוט.

בסוף אתה גם בטוח שזה שונה מזה, וגם בטוח שהם אחד, זה גם וגם. אתה גם בטוח שיש, גם בטוח שאין, וגם בטוח שהם אחד.

אני גם בטוח שאני מבדיל בין פה לשם, ואני גם בטוח שאין הבדל בין פה לשם, ואני גם בטוח שאין הבדל בין שני אלו.

שאלה: למה שני הניגודים האלו מביאים לסוף החיפוש?

אליעד: אתה לא חווית פרדוקסים עמוקים. בסוף זה מתנקז לשניים. או שאלות שבאות מהחלל הפנוי, או שאלות שלא באות מהחלל הפנוי. לפעמים יש פרדוקסים שזה רק נראה לך פרדוקס, ויש פרדוקס שהוא ביטוי של הפרדוקס הראשון.

פרדוקס זה שאתה מוכיח שני דברים סותרים, שלא יכולים להיות בו זמנית.

זה סוף החיפוש, כי ברגע שתצליח לראות את זה, תראה שמהזווית הזאת אתה לא יכול יותר לשאול כלום.

שוב, מהזווית של השכל, אף פעם אין תשובה מוחלטת, ולא רק זה שאתה מגיע לכזאת שאלה שאתה לא יודע מי אתה.

מה שקשה לך להבין, שאני מדבר על המצב הזה באופן פוזיטיבי, אני אומר לך שבסוף תבין שאין שום שאלה, אני מגדיר לך את זה. אבל זה לא זה, בסוף אתה מגיע למצב מסויים שאתה לא יכול לשאול. זה כמו שאני מוריד לך את הראש, זה כמו שאתה יורה לעצמך כדור בראש, אתה לא יכול לעשות כלום.

שאלה: למה אתה אומר לי מה יהיה בסוף?

אליעד: אותי לדוגמה כיוונו להרבה מקומות אחרים, אבל גיליתי שזה לא זה, כי זה לא סיפק אותי. אתה תגיע לסוף, כאשר תהיה משוכנע שאתה לא יכול להתקדם. עד אז זה לא משנה לאן כיווננו אותך.

מהיבט מסויים החיפוש שלך פחות אותנטי כי כיוונתי אותך וגיליתי לך את התשובה, אך האם זה עוזר לך. אמנם גיליתי מה התשובה, אבל האם אתה חווה את זה, עכשיו אתה צריך לעשות עבודה עם עצמך.

לי הייתה בעיה דומה, שרבי נחמן שתל לי בראש משהו מסויים ואני כיוונתי את עצמי לשם. גם אני טעיתי, רבי נחמן אמר משהו ואני הבנתי אותו בצורה מסויימת, ואז כל פעם שהייתה לי בעיה כיוונתי עצמי לאן שחשבתי שהוא אמר, ואז הבנתי את מה שהוא אמר, אבל זה לא סיפק - אותי, ולכן המשכתי לחפש, והבנתי את מה שאני מבין. עד שאתה לא תהיה בטוח בזה, אף אחד לא יכול לחסום אותך.

אתה צודק שכשאני מתווה דרך, אני הורס את חווית החיפוש, אך אני חושב שזה נזק טוב מאוד, ואם היה אפשר להרוס לך יותר את חווית החיפוש הייתי הורס יותר, אני משתדל לעשות זאת כל יום. וגם זה לא עובד כל כך.

רבי נחמן כיוון אותי, הוא היה כמו שען שכיוון אותי, ועכשיו אני מסדר שעונים לאחרים.

שאלה: למה רציתי שרבי נחמן יהיה המורה שלך?

אליעד: ישבתי עם עצמי ולא מצאתי תשובות ולכן פניתי לרבי נחמן.
מנהל חוויות מי אתה להיות בו זמנית רוצה מוחלט להמשיך לשאול בגלל נגד השכל האם אפשר להיות ידיעות ידיעה אושר אושר מוחלט אין או יש אלוהות אלוהים אנושיות גבולות השכל האנושי הארה הארה רוחני הארה רוחנית החלל הפנוי הלוגיקה השגת אלוהות השכל השכל האנושי חוקי הלוגיקה חיפוש חיפוש רוחני חלל הפנוי חלל פנוי יש או אין לוגיקה מודעות מודעות עצמי מודעות עצמית מוחלט מוחלטות מחוץ לשכל האנושי מעבר לשכל האנושי מעל השכל מעל השכל האנושי מעל לשכל האנושי פרדוקס פרדוקס שכלי פרדוקסים קצה השכל האנושי רוחני רוחניות רוחנית שכל שכל אנושי
פרדוקסים קשים, פרדוקס הזמן, פרדוקס המחשבות, איך המוח חושב? פרדוקסים וניסויי מחשבה, פרדוקסים פילוסופיים, פרדוקסים של האינסוף, פרדוקסים בזמן, פרדוקסים לוגיים, פרדוקסים מעניינים
פרדוקסים קשים, פרדוקס הזמן, פרדוקס המחשבות, איך המוח חושב? פרדוקסים וניסויי מחשבה, פרדוקסים פילוסופיים, פרדוקסים של האינסוף, פרדוקסים בזמן, פרדוקסים לוגיים, פרדוקסים מעניינים
פרדוקסים קשים, פרדוקס הזמן, פרדוקס המחשבות, איך המוח חושב? פרדוקסים וניסויי מחשבה, פרדוקסים פילוסופיים, פרדוקסים של האינסוף, פרדוקסים בזמן, פרדוקסים לוגיים, פרדוקסים מעניינים איך אפשר לחשוב על שני דברים הפוכים בו - זמנית? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המורכבות שמאחורי תהליך החשיבה, בעזרת מספר דוגמאות ופרדוקסים מעניינים. אחת השאלות המרכזיות שאליעד מציג היא כיצד אדם יכול לחשוב על שני דברים ... מתמקדים בצבע השולחן, לא מתמקדים בצורה שלו, וכאשר מתמקדים בצורה - לא מתמקדים בשימוש שלו, ולכן יש לכאורה פרדוקס - איך המחשבה על שולחן קיימת באופן אחיד וברור? אליעד מוסיף דוגמה נוספת, של הסתכלות על ... מעלה את השאלה, כיצד אם כך המחשבה מקבלת משמעות? המשמעות נוצרת רק מתוך הקשר שלה למחשבות אחרות, וכאן נמצא הפרדוקס: אם ברגע נתון המחשבה היא רק חלקיק אחד קטן שאין לו משמעות עצמאית, כיצד נוצרת המשמעות ... התודעה, שכבה שאיננה מודעת באופן מלא. האדם משתמש בשכבה הזו כל הזמן, אבל הוא לא יודע להגדיר במדויק מהי. מה הפרדוקס הגדול של ההשתקפויות במחשבה? אליעד עובר לתיאור מורכב יותר של מחשבה והשתקפויות: הוא ... שחולמת חלום נוסף. איפה נמצא החלום השני? על מה הוא מושתת? והאם בכלל יש דבר שהוא לא השתקפות? כך הוא מגיע לפרדוקס של האחדות מול הריבוי - אם המקור הוא אחד, איך נוצרות כל כך הרבה השתקפויות שונות זו מזו? האם אפשר לתפוס יותר מדבר אחד בו זמנית? לבסוף, אליעד מתייחס לפרדוקס נוסף של תחושה פיזית: הוא נותן דוגמה של שתי ידיים - אחת מרגישה מים קרים והשנייה מים ... בו זמנית שני מצבים נפרדים - מה שמעמיק את השאלה איך בכלל נוצרת התפיסה של דברים מורכבים. איך המוח חושב? מהו פרדוקס הזמן? האם אפשר לחשוב שתי מחשבות בו זמנית? פרדוקסים פילוסופיים מעניינים איך נוצרת משמעות במחשבה? מה המשמעות של רגע בזמן? מהו פרדוקס ההשתקפויות? ...
תורת הקבוצות, פרדוקסים של האינסוף, קבוצה אינסופית, חשבון אינפיניטסימאלי, גדלים של אין סוף, כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? הפרדוקסים של זנון, פרדוקסים מתמטיים, פרדוקסים לוגיים, מרחק בין שתי נקודות
תורת הקבוצות, פרדוקסים של האינסוף, קבוצה אינסופית, חשבון אינפיניטסימאלי, גדלים של אין סוף, כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? הפרדוקסים של זנון, פרדוקסים מתמטיים, פרדוקסים לוגיים, מרחק בין שתי נקודות
... הקבוצות, פרדוקסים של האינסוף, קבוצה אינסופית, חשבון אינפיניטסימאלי, גדלים של אין סוף, כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? הפרדוקסים של זנון, פרדוקסים מתמטיים, פרדוקסים לוגיים, מרחק בין שתי נקודות מהם עקרונות תורת הקבוצות ופרדוקסים של אינסוף? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן ניתח את רעיונות תורת הקבוצות ופרדוקסים הקשורים לאינסוף, תוך התמקדות בנושאים כמו קבוצה אינסופית, גדלים של אינסוף, פרדוקסים של זנון וחשבון אינפיניטסימאלי. הוא פתח את השיחה בשאלה האם ניתן לחלק חומר באופן ... להכיל אינסוף זמן, דבר שלא ניתן לתפוס. לכן, הוא טוען, לא יכול להיות שהעולם היה תמיד קיים, שכן אם כך, כל רגע בו היה כולל אינסוף זמן. פרדוקסים מתמטיים תורת הקבוצות גדלים של אינסוף האם הזמן אינסופי? האם האינסוף מוחלט? האם העולם נברא? מהם עקרונות תורת הקבוצות ופרדוקסים של אינסוף? בהרצאה, דיבר אליעד כהן על רעיונות בתורת הקבוצות ופרדוקסים הקשורים לאינסוף, תוך כדי התמקדות בנושאים כמו קבוצה אינסופית, גדלים של אינסוף, פרדוקסים של זנון, וחשבון אינפיניטסימאלי. הוא פתח את השיחה עם השאלה על היכולת לחלק חומר ... הסביר שלא ניתן לעבור על סוף הזמן, וכתוצאה מכך, לא יכול להיות שהעולם תמיד קיים. הזמן והמרחב לא יכולים להיות אינסופיים. אליעד הביא את הפרדוקס של הזמן: אם הזמן אינסופי, אז גם כל רגע עובר אינסוף זמן, וזה לא הגיוני. הוא הציע ... המושג של אינסוף מוחלט הוא קשה להבנה, מאחר שברגע שאתה מגדיר את האינסוף, אתה בעצם מציב לו גבולות, מה שמנוגד לרעיון של אינסוף. מהם פרדוקסים מתמטיים? אליעד הסביר כי כל אחד שמדבר על אינסוף מתקבל בפניו את הרעיון של סוגי ... השאלה הגדולה: האם העולם נברא לפני אינסוף זמן, או שהיה תמיד קיים? הוא הציע שנראה כי כל אחד שאומר שהעולם תמיד קיים מציב את עצמו בפני פרדוקס, כי אם הזמן אינסופי, אז כל רגע חייב להכיל אינסוף זמן. פרדוקסים מתמטיים תורת הקבוצות גדלים של אינסוף האם הזמן אינסופי? האם האינסוף מוחלט? האם ...
פרדוקסים - האם קיימים פרדוקסים במציאות? האם יש פרדוקסים שאי אפשר להבין אותם?
פרדוקסים - האם קיימים פרדוקסים במציאות? האם יש פרדוקסים שאי אפשר להבין אותם? פרדוקסים. טאוטולוגיה. עקרון כלל השלישי מן הנמנע. מתמטיקה. פילוסופיה של המתמטיקה. אקסיומות. פורמאליזם. לוגיציזם. אינטואיציוניזם. משפטי ... פילוסופיה. לוגיקה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. ועוד. פרדוקס = מציאות אחת שבה שני דברים נראים כסותרים זה את קיומו של זה, למרות ששניהם נכונים. על האדם לזכור, כי הפרדוקסים כולם קיימים רק במוחו של האדם. זא אם המציאות עצמה כמציאות מכילה בתוכה את קיומם של שני הדברים שקיומם נראה כסותר זה את זה, הרי שהדבר מעיד על כך כי הדבר אכן אפשרי מצד המציאות. הפרדוקס נוצר רק בגלל חוסר היכולת של האדם לתפוס את קיומם של הדברים האלו בו זמנית. אך אין הדבר סותר את קיומם. המגבלה של האדם להבין את קיומם של הפרדוקסים היא של השכל האנושי בלבד. מגבלות השכל האנושי יצרו את חוקי הלוגיקה. הגבול של חוקי הלוגיקה הוא הפרדוקסים. זא הלוגיקה אינה מאפשרת את קיומם של פרדוקסים. אך הלוגיקה עצמה היא רק שיקוף של יכולת התפיסה האנושית. המציאות עצמה היא אין סופית. האדם עצמו והמחשבה שלו נמצאים בתוך ... בכל מקרה, חוקי הלוגיקה הם נגזרת של היכולת השכלית המצומצמת של האדם. הפרדוקסים קיימים רק בגלל חוקי הלוגיקה. המציאות כמציאות אין סופית מאפשרת את קיומן של אין סוף אפשרויות. המציאות מכילה בתוכה את כל ... מסתדר לוגית. אין סוף אפשרויות כוללות בתוכן גם את האפשרות לקיומן של פרדוקסים לוגיים בתוך המציאות. הפרדוקס משקף את חוסר ההבנה האנושית של המציאות, אך אינו מונע מהפרדוקס להתקיים. ברמה המעשית: כאשר האדם לומד פילוסופיה מדע (פיזיקה) וכיוב, הוא נתקל בפרדוקסים שכליים שנמצאים במציאות. על האדם לזכור, שזה שהשכל הסופי אינו מבין את יכולת האפשרות האין סופית של דברים להתקיים, גם אם הם ... צריך לחקור, על ידי חיפוש האמת לאמיתה. אך ברגע שהאדם מגיע להבנה שפרדוקס שכלי כלשהו מתקיים במציאות, עליו לדעת כי הדבר אפשרי לחלוטין, וכי הסיבה היחידה שאינו מבין את קיומו של הפרדוקס, היא רק מחמת זה שהיכולת השכלית של השכל האנושי היא מצומצמת. באותו עניין, על האדם לדעת כי כל דבר שאינו נכנס תחת ההגדרה של פרדוקס אין סוף, באפשרותו של האדם להבין אותו בצורה מלאה. זא כאשר האדם נתקל בשאלה כלשהי, עליו לדעת שאם חוסר ההבנה שלו אינו נובע מחוסר היכולת להבין פרדוקס, הרי שקיימת בוודאות האפשרות לדעת את התשובה לשאלה, ועליו להמשיך לחפש תשובות. לסיכום: המציאות האין סופית מאפשרת את קיומן של אין סוף אפשרויות, ואחת מהן היא את קיומו של השכל האנושי, שזה בעצמו פרדוקס.
טכניקת הוכחה, הוכחה בדרך השלילה, הוכחה פילוסופית, כלל השלישי מן הנמנע, עקרון השלישי הנמנע, מושגים מנוגדים, הוכחה עקיפה, רדוקציה לאבסורד, פרדוקסים, רטוריקה, לוגיקה, הוכחה לוגית
טכניקת הוכחה, הוכחה בדרך השלילה, הוכחה פילוסופית, כלל השלישי מן הנמנע, עקרון השלישי הנמנע, מושגים מנוגדים, הוכחה עקיפה, רדוקציה לאבסורד, פרדוקסים, רטוריקה, לוגיקה, הוכחה לוגית
... כלל השלישי מן הנמנע, עקרון השלישי הנמנע, מושגים מנוגדים, הוכחה עקיפה, רדוקציה לאבסורד, פרדוקסים, רטוריקה, לוגיקה, הוכחה לוגית מהי טכניקת ההוכחה בדרך השלילה? הוכחה בדרך השלילה היא טכניקת הוכחה לוגית המבוססת על עקרון השלישי הנמנע, לפיו כל טענה חייבת להיות או נכונה ... שהטענה ההפוכה היא נכונה, ואז בודקים את ההשלכות הנובעות מכך. אם בהנחה ההפוכה יש סתירה או פרדוקס, אז יש להסיק שההנחה ההפוכה שגויה, ולכן הטענה המקורית חייבת להיות נכונה. לדוגמה, אם רוצים להוכיח ש - X נכון, אז מניחים ש - X לא נכון, ובודקים אם ההנחה הזו מביאה לסתירה ... לסתירה. אם זה מביא לסתירה, אז הטענה בהכרח נכונה. כיצד ניתן להשתמש בהוכחה בדרך השלילה לניתוח פרדוקסים? פרדוקסים נוצרים כאשר נתקלות שתי טענות הסותרות זו את זו, אך כל אחת מהן נראית נכונה. כדי להתמודד עם פרדוקס, ניתן להשתמש בהוכחה בדרך השלילה. לדוגמה, נניח את הפרדוקס של האם ניתן להוכיח שאנחנו קיימים?. אם נניח שאיננו קיימים, הרי שמי שמעלה את השאלה אינו קיים, ולכן לא יכולה להתקיים המחשבה הזו. מכאן נובע סתירה, ולכן המסקנה היא שאנו כן ... מהי הוכחה בדרך השלילה? כיצד ניתן להפריך טענה לוגית? מהו כלל השלישי הנמנע? כיצד מתמודדים עם פרדוקסים? איך רטוריקה משמשת לשכנוע? מהי הוכחה עקיפה? מהי טכניקת ההוכחה בדרך השלילה? טכניקת ההוכחה בדרך השלילה היא שיטה לוגית המבוססת על עקרון השלישי הנמנע, לפיו כל טענה חייבת ... שלישית. בשיטה זו, מניחים שהטענה ההפוכה היא נכונה, ואז בוחנים את ההשלכות הנובעות מכך. אם נוצר פרדוקס או סתירה, הרי שההנחה הראשונית שגויה, ולכן הטענה המקורית חייבת להיות נכונה. כיצד הוכחה בדרך השלילה משמשת בפילוסופיה? הוכחה בדרך השלילה משמשת בפילוסופיה כדי להפריך עמדות ... לסתירה. מכאן, שהטענה ההפוכה חייבת להיות נכונה. כיצד ניתן להשתמש בהוכחה בדרך השלילה לניתוח פרדוקסים? פרדוקסים מתעוררים כאשר נתקלים בשתי טענות הסותרות זו את זו, אך כל אחת מהן נראית נכונה. לדוגמה, ניקח את הפרדוקס הבא: האם ניתן להוכיח שאנחנו קיימים?. אם נניח שאיננו קיימים, הרי שמי שמעלה את השאלה אינו קיים, ולכן אין מי שיחשוב את המחשבה הזו. מכאן נובע סתירה, ולכן המסקנה היא שאנו כן ... מהי הוכחה בדרך השלילה? כיצד ניתן להפריך טענה לוגית? מהו כלל השלישי הנמנע? כיצד מתמודדים עם פרדוקסים? איך רטוריקה משמשת לשכנוע? מהי הוכחה עקיפה? ...
פרדוקסים - מה חובה על האדם להבין, ומה אי אפשר להבין?
פרדוקסים - מה חובה על האדם להבין, ומה אי אפשר להבין? פרדוקסים . פילוסופיה. במאמר האם קיימים פרדוקסים במציאות, ביארתי כי המציאות האין סופית מאפשרת את קיומן של אין סוף אפשרויות שונות בתוכה. בכלל זה המציאות מאפשרת את קיומן של מצבים שנתפסים כפרדוקסים בעיני השכל האנושי. השכל האנושי שנמצא בתוך המציאות האין סופית, אינו מסוגל להכיל בתוכו את המהות המלאה של המציאות ...
סוגים של אין סוף, כמה זמן עבר מתחילת הזמן? מתי נברא העולם? אין סוף יחסי, אין סוף מוחלט, פרדוקסים של אין סוף, אין סוף גדול מאין סוף, פרדוקס מספרים, מקיפים למעלה מהזמן, מקיפים מעל מהזמן
סוגים של אין סוף, כמה זמן עבר מתחילת הזמן? מתי נברא העולם? אין סוף יחסי, אין סוף מוחלט, פרדוקסים של אין סוף, אין סוף גדול מאין סוף, פרדוקס מספרים, מקיפים למעלה מהזמן, מקיפים מעל מהזמן
... מתי נברא העולם? אין סוף יחסי, אין סוף מוחלט, פרדוקסים של אין סוף, אין סוף גדול מאין סוף, פרדוקס מספרים, מקיפים למעלה מהזמן, מקיפים מעל מהזמן מה המשמעות של המושג אין סוף? אליעד כהן מסביר שקיימים סוגים שונים של אין סוף, ... זהו אין סוף מוגבל יחסית. מכאן אליעד מציג את הפרדוקס המפורסם שאפשר למצוא אין סוף מספרים בין 1 ל - 2, ובאותה מידה בין 1 ל - 100 יש גם אין סוף מספרים, אך למרות ששני המקרים מתארים אין ... יחסי ולא מוחלט, ולכן נוצרות תופעות מוזרות ופרדוקסים. כמה זמן עבר מתחילת הזמן? אליעד דן בשאלה כמה זמן עבר מאז שנברא העולם ומעלה את השאלה מתי העולם התחיל? האם העולם בכלל התחיל? ... שהעולם קיים מאז ומעולם, כלומר, נצחי, נוצר פרדוקס של אין סוף זמן. אם אכן כך, אז לכאורה עבר כבר אין סוף זמן, ואיך ייתכן שיכול היה לעבור זמן אינסופי? אליעד נותן דוגמה למצב שבו ... שהאפשרות שהעולם היה קיים מאז ומעולם יוצרת פרדוקסים, אבל גם האפשרות שהוא נברא בזמן מסוים יוצרת קושי להבנה. הוא מדגיש שהעובדה שקשה למוח האנושי לתפוס את הקיום האינסופי של העולם לא ... מעבר לתפיסתנו הנוכחית. סוגים של אין סוף פרדוקסים של אין סוף האם העולם קיים מאז ומעולם? מה ההבדל בין אין סוף יחסי לאין סוף מוחלט? מה זה מקיפים בקבלה? האם יש ידע שאסור לגלות? ...
דזה וו, דה זה וו, פרדוקסים של זמן, מסע בזמן, תפישת הזמן, פרדוקס בזמן, מכונת זמן, לנסוע בזמן, לנוע בזמן, האם ניתן לחזור בזמן? האם אפשר לחזור בזמן? חזרה בזמן, לחזור אחורה בזמן
דזה וו, דה זה וו, פרדוקסים של זמן, מסע בזמן, תפישת הזמן, פרדוקס בזמן, מכונת זמן, לנסוע בזמן, לנוע בזמן, האם ניתן לחזור בזמן? האם אפשר לחזור בזמן? חזרה בזמן, לחזור אחורה בזמן
... וו, דה זה וו, פרדוקסים של זמן, מסע בזמן, תפישת הזמן, פרדוקס בזמן, מכונת זמן, לנסוע בזמן, לנוע בזמן, האם ניתן לחזור בזמן? האם אפשר לחזור ... הרגילה של הזמנים, ובכך להתגבר על המגבלות והפרדוקסים שהזמן יוצר. איך אפשר ליישם את הרעיונות האלו ביום יום? אף שאליעד לא מפרט תרגול ... מה מסמל החץ של רבי נחמן? איך להתגבר על פרדוקסים של זמן? מהו דזה וו וכיצד הוא נוצר? דזה וו (או דזה וו, דה זה וו) הוא מצב שבו ... האם ניתן לחזור בזמן באופן מלא? בשאלה על פרדוקסים של זמן, מסע בזמן, תפישת הזמן, והאם יש אפשרות לחזור אחורה בזמן (האם ניתן או ... של המציאות. הרעיון הזה מתקשר לפרדוקס בזמן, לתפישת הזמן, ליכולת שלנו לנוע בזמן או אפילו לנסוע בזמן ממש. אם מישהו שואל ... רבי נחמן אפשרויות שונות להבנת מסע בזמן ופרדוקסים של זמן ש: מה זה דזה וו? אליעד: מה זה דזה וו, מה זה דזה וו באמת מה השורש של זה ... אותו דבר זה כמו לדוגמה נגיד הנושא של כל הפרדוקסים של הזמן האם נגיד באמת לחזור בזמן לצורך העניין, נגיד אם ככה וככה אז תחזור בזמן ...
גבולות השכל האנושי, יכולת תפישה, להכיל דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, לוגיקה, אחדות הניגודים, להבין את האחדות, פרדוקסים
... השכל האנושי, יכולת תפישה, להכיל דבר והיפוכו, אחדות ההפכים, לוגיקה, אחדות הניגודים, להבין את האחדות, פרדוקסים מדוע המוח האנושי מתקשה לתפוס דבר והיפוכו בו זמנית? המוח האנושי מוגבל מטבעו ביכולת להבין דבר והיפוכו בו זמנית. אליעד כהן מדגים ... יחסיות ולא מוחלטות, הוא יוכל לחוות את האחדות בצורה ישירה ופרקטית. גבולות השכל האנושי מהי אחדות ההפכים? כיצד להכיל דבר והיפוכו? האם לוגיקה יכולה להסביר הכל? למה קשה להבין פרדוקסים? איך להבין את האחדות של המציאות? האם המוח יכול לתפוס סתירות? ...
מצידו מצידנו, הכל צפוי והרשות נתונה, פרדוקסים דתיים, סתירות בתורה, סתירות בדת, הבחירה והידיעה, רצון חופשי, ידיעת האל, שקרים של דתיים, האמת של אלוהים, הוכחות לאמיתות התורה
מצידו מצידנו, הכל צפוי והרשות נתונה, פרדוקסים דתיים, סתירות בתורה, סתירות בדת, הבחירה והידיעה, רצון חופשי, ידיעת האל, שקרים של דתיים, האמת של אלוהים, הוכחות לאמיתות התורה
... מצידנו, הכל צפוי והרשות נתונה, פרדוקסים דתיים, סתירות בתורה, סתירות בדת, הבחירה והידיעה, רצון חופשי, ידיעת האל, שקרים של דתיים, האמת של אלוהים, הוכחות לאמיתות התורה מה משמעות ... ומצידנו לפי היהדות? הביטוי מצידו ומצידנו הוא מושג ביהדות המתאר פרדוקס בין נקודת המבט האנושית לנקודת המבט האלוהית. אליעד כהן מסביר כי היהדות משתמשת בביטוי זה כדי לפתור לכאורה סתירות בין רעיונות דתיים, כמו פרדוקס הכל צפוי והרשות נתונה, כלומר, הסתירה בין ידיעת האל את העתיד לבין הבחירה החופשית של האדם. הדוגמה המרכזית שאליעד מביא היא שאלוהים יודע מראש מה ... אדם לחיות בשקר. מהו הפגם המרכזי שאליעד כהן מוצא בהסברי הדתיים על פרדוקסים? הפגם המרכזי שאליעד מזהה הוא שהדתיים מנסים לטעון ששתי נקודות מבט סותרות יכולות להיות נכונות במקביל. לטענתו, זוהי טענה חסרת היגיון. לדבריו, ... המבט של האמת האולטימטיבית, זו של אלוהים. הכל צפוי והרשות נתונה? פרדוקס הבחירה והידיעה האם יש רצון חופשי? מהי האמת המוחלטת של אלוהים? מצידו ומצידנו ביהדות שקרים של דתיים איך אלוהים יודע הכל מראש? ...
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
... המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה איך המוח יודע דברים חדשים? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת הידיעה, כלומר: ... ידע מוקדם? אליעד כהן מעלה את שאלת הביצה והתרנגולת בהקשר של למידה: האם תינוק נולד עם ידע כלשהו, או שכל הידע שלו מגיע אחר כך? הוא מציג את הבעיה באופן פרדוקסלי: אם התינוק נולד עם ידע, מאיפה הגיע הידע הזה? אם הוא נולד ללא ידע כלל, כיצד בכלל מתחיל תהליך הידיעה? אליעד ... המושגים השונים הוא דבר חדש עבורו. איך בדיוק נוצרה הידיעה החדשה הזאת במוח שלו? אליעד טוען שמכיוון שידיעה חדשה אינה חומר שניתן פשוט להוסיף, נוצרת בעיה פרדוקסלית: איך המוח מוסיף ידיעה חדשה, שהיא לכאורה יש מאין? האם יש משמעות לידיעה ללא ידיעות קודמות? אליעד מסביר שהפרדוקס קיים אפילו בידיעה הכי בסיסית, כי כל דבר שאנחנו יודעים בעולם מבוסס על ידיעות אחרות. כדי להבין מה זו שמש, ... להיות לך גם חוויה של לא כאב. זהו מצב הכרחי. כך גם עם ידיעות: אם אתה יודע מהו אני, אתה חייב גם לדעת מהו לא אני. ללא ההבדל הזה, המושג אני חסר משמעות. פרדוקס הביצה והתרנגולת - מה קדם למה? אליעד מחבר את כל הנושא לפרדוקס המוכר של הביצה והתרנגולת. הוא מסביר שהשאלה הזו דומה מאוד לשאלת הידיעה הראשונה של התינוק. אנחנו יודעים ... אבל בחוויית האדם, אנחנו כן חשים שמחויב שיהיה דבר שקדם לדבר אחר, אחרת קשה לנו להבין איך בכלל משהו נוצר. אליעד מבהיר שכמו בשאלת הידיעה, גם כאן מדובר בפרדוקס שבו לא ברור איך המוח יודע דברים מלכתחילה, והפתרון אינו לוגי ואינו ברור מאליו. למה בכלל השאלה הזאת חשובה ... היא זו שיכולה להביא אותנו לשינוי מהותי בתפיסת העולם. איך המוח לומד? איך תינוק לומד לתקשר? מה קדם למה ביצה או תרנגולת? האם אפשר לדעת משהו חדש לגמרי? פרדוקסים בתהליך הלמידה התפתחות החשיבה אצל ילדים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פרדוקסים, איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פרדוקסים, מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, אימון אישי טלפוני, מאמן לכלכלת המשפחה בנושאי פרדוקסים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 17:17:14 - wesi1