אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האושר המוחלט ✔פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
42:56פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
כיצד פרדוקס שכלי יכול להוביל לאין שכל?

אליעד כהן מציין כי ישנה דרך ספציפית שעל פיה אם אדם מצליח להוכיח בשכל שני דברים שסותרים זה את זה, הוא מגיע למצב של "אין שכל". כל ידיעה שאנו מחזיקים בה מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ובחינה מעמיקה שלהן יכולה להוביל לפרדוקס שבו השכל עצמו לא מצליח לבחור צד אחד. פרדוקס זה מביא לתחושת "אין שכל", שהיא למעשה השגת אושר מוחלט, מעבר לשכל האנושי, שבו אין הבדל בין יש לאין.

האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך?

אליעד מציין כי ישנם דברים בשכל אשר ניתן להפוך אותם, כמו למשל "אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע", שבו אפשר להעלות את האפשרות של "אולי אני אקרע את הנייר והנייר לא ייקרע". לעומת זאת, ישנם דברים בשכל שאין להם היפוך, כמו "אם זה פה, אז זה פה", שלא ניתן לדמיין אותם אחרת. כל מה שאנו יודעים מבוסס על אכסיומות מסוימות, והם מהוות את יסוד כל תפיסת העולם שלנו.

מהן האכסיומות היסודיות של השכל?

אליעד מסביר כי כל ההבנה שלנו, כמו הידיעה שהעולם קיים או התפיסה של "יש" מול "אין", מבוססת על אכסיומות בסיסיות. לרוב, איננו מטילים ספק בהן. אך אם אדם בודק את בסיסן לעומק, הוא יכול למצוא פרדוקסים שסותרים את עצמם. כאשר בודקים את כל מה שאנחנו יודעים, ניתן לראות כי ישנן הנחות יסוד שסותרות אחת את השנייה, וזה יכול להוביל למצב של חוסר שכל או שיבוש בהבנה.

האם אפשר להטיל ספק גם בחושים וברגשות?

אליעד מציין כי הוא עצמו הטיל ספק בהכל, אפילו בחוויות רגשיות כמו "אני אוהב" או "אני לא רוצה משהו", שהם פעמים רבות תחושות שהן יותר ודאיות בעינינו מאשר הדברים הגלויים כמו קיום קיר פיזי. הוא טוען שהחוויות הרגשיות הפנימיות, כמו תחושת הקיום העצמי, הן חוויות דומיננטיות שמנוגדות לחוויות החושים.

מהו הקשר בין החלל הפנוי לבין רעיון של שני הפכים בו - זמנית?

אליעד מתייחס לרעיון של "החלל הפנוי", שמוזכר על ידי רבי נחמן, שבו חייבים להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, כמו "יש" ו"אין". זהו פרדוקס שעל פי אליעד לא ניתן לפתור בעזרת השכל, משום שהוא דורש קבלה של שני עקרונות סותרים, מה שהשכל האנושי דוחה.

למה תהליך החיפוש הרוחני איננו קצר ופשוט?

אליעד מציין כי אם היה ניתן לגלות את הפרדוקס הזה בקלות, כולם היו מגיעים לאורח חיים של אחדות באופן מיידי, ובכך העולם היה מאבד את כל הנפרדות. מורכבות הדרך מאפשרת לאדם להמשיך לחוות את הנפרדות ולנהל את חייו, ורק מי שמתעקש ומוכן לוותר על ודאויות יגיע לעומק ההבנה שגורמת לו להגיע לאחדות.

האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל?

אליעד מציג דוגמה היתולית בה הוא שואל אם יתכן שהוא רובוט או כפיל, והאם אליעד "המקורי" הלך לנצח. הוא מציין כי זהו פרדוקס נוסף שבו האדם יכול להחזיק בשתי נקודות מבט בו - זמנית, ולהיות משוכנע גם בקיום ההבדלים, וגם שאין בכלל הבדל.

למה פרדוקס עמוק כל כך סוגר את כל השאלות?

אליעד מסביר שפרדוקס אמיתי הוא כאשר מצליחים להוכיח בשכל שני טיעונים הפוכים, ששניהם נכונים באותה מידה. ברגע כזה, אין יותר מקום לשאלות קונקרטיות. כל דבר נשמט מהשכל, וזהו למעשה "סוף החיפוש" הרוחני.

איך שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני?

שיטות רוחניות אחרות מנסות לעקוף את השכל בדרכים עקיפות, כמו אמונה או תחושות פנימיות. לעומת זאת, אליעד מציע דרך שכלית, שבה השכל עצמו מכיל את הסתירה הפנימית ובכך משמש שער לחוויות רוחניות. הוא מדגיש שבסופו של דבר, כל אדם חייב לעבור את התהליך הזה בעצמו, ולא להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד.

למה רבי נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה?

רבי נחמן היה המורה שאליעד פנה אליו, והוא נתן לו את הכיוון הראשוני. עם הזמן, אליעד גילה שהבנתו של רבי נחמן לא תמיד הספיקה לו, ומורו הכוונו לכיוונים שונים עד שהוא הגיע להבנה עצמית מלאה. אליעד מרגיש שזהו תפקידו לעזור לאחרים לעבור את הדרך, גם אם זה דורש לעיתים "הריסת" חוויות החיפוש שלהם.
כיצד יכול פרדוקס שכלי להוביל לאין שכל?

הנקודה המרכזית כאן היא הטענה שלאליעד שיש דרך ספציפית, לפיה אם אדם מצליח להוכיח בשכל שני דברים שסותרים זה את זה לחלוטין, הוא מגיע למצב של "אין שכל". אליעד מסביר שכל ידיעה שלנו מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ואם נבדוק אותן לעומק נאתר פרדוקס אמיתי, שבו השכל עצמו אינו מסוגל לבחור צד אחד בלבד. זה מוביל למצב שבו נוצרת חוויה של "אין שכל", שהיא בעצם השגת אושר מוחלט מעל השכל האנושי, כאשר נוכחים שאין הבדל בין יש לאין.

האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך?

אליעד מבדיל בין מצבים בשכל שיש להם היפוך אפשרי, כמו "אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע" (שאפשר לדמיין שהוא לא ייקרע), לבין דברים שהשכל אינו מצליח להיפוך אותם, למשל "אם זה פה, אז זה פה". ההסבר הוא שיש ידיעות בסיסיות ושורשיות שנראות לנו כבלתי הפיכות בשכל, ודווקא שם טמון הפרדוקס העמוק ביותר.

מדוע חשוב לזהות את האכסיומות היסודיות של השכל?

לדברי אליעד, כל ההבנה שלנו - החל מהכרה שהעולם קיים ועד לתפיסת "יש" מול "אין" - מבוססת על אכסיומות שמקובעות בתוכנו. אנו לרוב לא מטילים בהן ספק, אך מי שבאמת חוקר לעומק יגלה שעליהן נשענת כל המציאות הנתפסת. אם מניחים את כל הידיעות על השולחן ובודקים את בסיסן, מוצאים שיש לפחות שתי הנחות יסוד סותרות שהשכל דבק בהן בו - זמנית.

האם אפשר להטיל ספק גם בחושים וברגשות?

אליעד מספר שכאשר הוא הטיל ספק מוחלט בכל, הוא אף לא היה בטוח שיתנגד לשוד, כי אם מפקפקים באמת בכל מה שנראה סביר - גם החושים עצמם אינם חסינים. אולם יש דרגה עמוקה יותר של וודאות פנימית, כמו תחושות רגשיות ותחושת הקיום העצמית. הוא מסביר שתחושה של "אני אוהב" או "אני לא רוצה משהו" לפעמים נתפסת כבעלת ודאות עמוקה יותר מאשר העובדה שיש פה קיר פיזי. מי שרוצה להבין את הנושא של הארה רוחנית ומודעות עצמית עד סופה, מוטב שיבחן את כל שכבות החוויה שלו, כולל חוויות רגשיות ואפילו את התחושה הבסיסית של "אני קיים".

כיצד קשור החלל הפנוי לרעיון של שני הפכים בו - זמנית?

רבי נחמן דיבר על "החלל הפנוי" בתור המקום שבו מוכרחים לומר שני הפכים: יש ואין. אליעד מסביר שזהו פרדוקס עליון שאי אפשר לפתור אותו בשכל, כיוון שהוא מכריח אותנו להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, דבר שהלוגיקה הבסיסית דוחה לחלוטין. כך בעצם רואים את מגבלת חוקי הלוגיקה ואת קצה השכל האנושי, ושם מתגלה מה שאליעד מכנה "אין שכל".

מדוע תהליך החיפוש הרוחני אינו קצר ופשוט?

אליעד טוען שאם היה קל לגלות את הפרדוקס הזה, כולם היו מגיעים מיידית לסוף החיפוש הרוחני, וכך לא היתה נשארת נפרדות בעולם. בפועל, מורכבות הדרך מאפשרת לאדם להמשיך "לשחק" בתוך המציאות - לחוות את הנפרדות ולנהל את חייו. רק מי שמתעקש ומוכן לוותר אפילו על ודאויות כמו החושים והרגשות, יגיע לעומק ההבנה שיש פרדוקס ממשי, ושם יושג מה שנקרא "האחדות" או השגת אלוהות מעל השכל.

האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל?

אליעד מעלה דוגמה היתולית: אולי הוא רובוט או כפיל, ואולי אליעד "המקורי" הלך לבלי שוב. הוא מציג זאת כדוגמה לתפיסה של "יש הבדל" ו"אין הבדל" גם יחד - מי שהגיע לסתירה הסופית בשכל יכול להחזיק בו - זמנית בשתי נקודות מבט: גם רואה את ההבדלים בעולם וגם אינו מבחין ביניהם כלל.

מדוע פרדוקס עמוק כל כך סוגר את כל השאלות?

פרדוקס אמיתי פירושו שמצליחים להוכיח בשכל שני טיעונים הפוכים לגמרי, באופן ששניהם נכונים באותה רמה. האלמנט הזה יוצר חוויה של "סוף החיפוש", כי באותו רגע כבר אין אפשרות לשאול שאלה קונקרטית - הכל נשמט מהשכל. אליעד מדמה זאת למצב שבו "יורדים לך את הראש" או "יורים לך בראש", כלומר, אין יותר יכולת להמשיך לשאול מנקודת המבט הרגילה.

כיצד שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני?

לדבריו, רוב השיטות מנסות לעקוף את השכל דרך שיטות עקיפות של אמונה או תחושה. אליעד מציע דרך שכלית דווקא - להגיע לעומק ההיגיון כדי לראות כיצד הוא עצמו מכיל סתירה פנימית. כך השכל, במקום להישאר חוסם, הופך לשער שממנו חווים הארה רוחנית. הוא מוסיף שבסופו של דבר כל אדם צריך לעבור את התהליך בעצמו. גם אם נותנים לו כיוון (כמו שרבי נחמן כיוון את אליעד), עדיין נדרשת חקירה אישית ושכנוע מלא מבפנים, בלי להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד.

מדוע רבי נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה?

אליעד מסביר שרבי נחמן הוא שהיה "השען" שכיוון אותו לכיוון הספציפי הזה, ובמהלך הדרך היו גם אי - הבנות ופרשנויות. רק לאחר המשך חיפוש עמוק הצליח אליעד להבין את הדברים באופן המוחלט שרצה. כיום הוא מרגיש שמחובתו לסייע לאחרים, גם אם על ידי "הריסת" החיפוש שלהם, כי מתן כיוון ברור מצמצם להם אולי את הדרך, אבל בסופו של דבר מוביל אותם ביתר דיוק למצוא בעצמם את הפרדוקס ואת ההבנה שיכולה לספק אותם באמת.
אליעד: אני טוען דבר כזה, שיש לי דרך מאוד ספציפית, שאם תעשה אותה פעם אחת, והצלחת לעשות את זה, סיימת את החיפוש.

להוכיח שני דברים מחויבים, מצד השכל, שסותרים זה את זה, להוכיח אותם בשכל. אם הצלחת לעשות זאת סיימת את החיפוש, הגעת לאין שכל.

בשכל יש דברים שיש להם היפוך ויש דברים שאין להם היפוך.

למשל היפוך - אם אני אקרע את הנייר, הנייר יקרע. ההיפוך הוא שאולי אני אקרע את הנייר והנייר לא יקרע? זה לא מצד עצמו, אקרע את הנייר והנייר יקרע זה שני דברים שונים.

יש דברים בשכל שאין להם היפוך, למשל, אם זה פה אז זה פה. אם זה רק פה זה לא שם.

אני טוען שכול מה שאתה יודע מבוסס על אכסיומות ספציפיות. כל התפיסה שלך שאתה מבדיל בין יש לאין מבוססת על אכסיומות בסיסיות. ואני טוען שאתה צריך לברר מה הם האכסיומות הבסיסיות האלה.

מה זה אכסיומה בסיסית? שיש משהו שאתה לא יכול לחשוב אחרת ממנו, שאתה לא יכול לתפוס אחרת בשכל.

אם תפרוס על השולחן את כל הדברים שאתה הכי בטוח בהם, תראה שיש דברים שסותרים אחד את השני, ואז בעצם תשתגע ותגיע לאין שכל.

תקח את כל מה שאתה יודע, ותבדוק על מה זה מבוסס, ברצינות, בזמן אמת, כל מה שאתה יודע אתה רואה, ואז אתה רואה שזה מבוסס על משהו בסיסי, תנסה להגיע למצב שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת ממנו, ואם תפענח את המנגנון של עצמך, אתה תמצא שיש שני דברים הפוכים שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת.

כול מה שאני מסביר נשאר בגדר פילוסופיה. אתה צריך לראות את זה בעין שלך. שאתה תחפש. אני אומר לך היכן לחפש, אבל אתה צריך למצוא.

אני מסביר שוב, כל מה שהאדם יודע מבוסס על תשתית מסויימת, למשל שהעולם קיים, כי אם לא הייתי יודע שהעולם קיים לא הייתי יודע שיש בית.

יש דברים בסיסיים שאתה לא מטיל בהם ספק אף פעם. כמו שהעולם קיים.

שאלה: למשל היש והאין.

אליעד: עזוב אותך מיש ואין, האם כשאתה הולך ברחוב ואבן מתעופפת, האם אתה באמת זוכר שהבעיה היא בהפרדה בין היש לאין? האם אתה מטיל ספק באבן? אפילו בחושים אתה לא מטיל ספק. דבר מתוכך, מה באמת אתה מרגיש.

אני למשל, כאשר חיפשתי את עצמי, ואם היו באים לשדוד אותי, לא בטוח שהייתי מתנגד. כשהטלתי ספק, הטלתי ספק בהכל. אם אתה רוצה מוחלט זה עד הסוף.

אחרי שהטלתי ספק בחושים, הבנתי שלהטיל ספק בחושים זוהי בעיה קטנה, יש דברים שאתה בטוח בהם גם בלי חושים, כמו תחושות, למשל כשאתה אוהב מישהו.

למשל אתה מרגיש שאתה לא רוצה את זה, זוהי תחושה, ותחושת הקיום יותר עמוקה, זוהי התחושה הכי דומיננטית, כי היא אתה, אתה התחושה עצמה.

אחרי חמשת החושים, יש חוויות פנימיות, חוויות ריגשיות כמו אוהב ולא אוהב שזה יותר וודאי מזה שיש קיר או אין קיר. ולמשל אם יש קיר אני לא בטוח, אך אם אני לא רוצה משהו זה יותר וודאי.

בכל מקרה קח את כל מה שאתה יודע, ותראה על מה הוא מבוסס, ואז תגיע לשני דברים שסותרים זה את זה. תראה שהדברים שאתה הכי בטוח בהם יש בתוכם פרדוקס. ואז אם תראה את זה תגיע לאין שכל.

אם אתה חוקר אתה מגיע להבנה שאתה בטוח במוח שלך בשני דברים שסותרים זה את זה, בו זמנית. אתה רק לא חושב על זה, אבל אם תבדוק מה יש בתוכך, תגלה שיש בתוכך שני דברים שסותרים אחד את השני, על כל דבר.

אני גם טוען שזה אחד ההבדלים ביני לבין שאר השיטות. בשאר השיטות מנסים להוציא אותך מהשכל בדרך עקיפה, אני מדבר על משהו שהשכל שלך יהיה משוכנע באין שכל. זאת אומרת שמהשכל עצמו יהיה לך מסלולו החוצה. מכל סיטואציה, ברגע שאתה רוצה, אתה מעמיק את עצמך ואתה בחוץ.

אני טוען שזאת עובדה, שאתה כרגע משוכנע בשני דברים הפוכים, ואם תחקור אתה תראה שככה זה.

רבי נחמן אמר, דע, תדע לך שככה זה, בדוק ותראה.

אם תתבונן תבין שני דברים הפוכים.

רבי נחמן אמר, זה הסוד של החלל הפנוי, שהוא נגד השכל, כי מוכרחים לאמר בו שני הפכים, מוכרחים לאמר שזה יש ומוכרחים לאמר שזה אין, וזה לא הגיוני, ואין תשובה, ולא תמצא תשובה, ואם תבין את זה וכו' וכו' וכו'.

זוהי לא הוכחה לוגית, אין נוסחה, כשתבונן ותראה במו עיניך שני דברים הפוכים. ואז תכנע ותבין שזאת האמת - אחד. אתה תבין שההיגיון הוא לא הגיוני.

שאלה: למה צריך לעבור כברת דרך כל כך ארוכה?

אליעד: לא צריך, תשאר היכן שאתה, הכל כבר מושלם. אם תשאל למה זה לא יותר קצר? אם אדם היה מבין את זה בצ'יק, זאת היתה בעיה, כי אז כולם בשנייה אחת היו בורחים מהמציאות. ואז לא יהיה עולם.

שאלה: אבל אתה עדיין עושה.

אליעד: מה אתה יודע? אם כולם יהיו כמוני, יהיו פחות מריבות, רק מריבות יותר רציניות.

יש יתרון בזה שכול כך קשה להבין את זה. ראשית אחרי שמבינים את זה, נראה שזה מה זה פשוט. אבל היתרון הוא שזה נותן לנו מרחב למשחק, לתודעה יש הרבה אפשרויות לשחק בגלל שהסוף רחוק, יש יותר מקום לנפרדות.

שאלה: אתה לגמרי נמחק?

אליעד: מה אתה יודע? ואם אגיד לך שאתה מדבר עם רובוט עכשיו. למה אתה בטוח שאני חזרתי, אני אף פעם לא חזרתי. אליעד שהיה בתוכי הלך ואיננו, עכשיו אתה מדבר עם הכפיל שלו. אתה מדבר עם רובוט.

בסוף אתה גם בטוח שזה שונה מזה, וגם בטוח שהם אחד, זה גם וגם. אתה גם בטוח שיש, גם בטוח שאין, וגם בטוח שהם אחד.

אני גם בטוח שאני מבדיל בין פה לשם, ואני גם בטוח שאין הבדל בין פה לשם, ואני גם בטוח שאין הבדל בין שני אלו.

שאלה: למה שני הניגודים האלו מביאים לסוף החיפוש?

אליעד: אתה לא חוויית פרדוקסים עמוקים. בסוף זה מתנקז לשניים. או שאלות שבאות מהחלל הפנוי, או שאלות שלא באות מהחלל הפנוי. לפעמים יש פרדוקסים שזה רק נראה לך פרדוקס, ויש פרדוקס שהוא ביטוי של הפרדוקס הראשון.

פרדוקס זה שאתה מוכיח שני דברים סותרים, שלא יכולים להיות בו זמנית.

זה סוף החיפוש, כי ברגע שתצליח לראות את זה, תראה שמהזווית הזאת אתה לא יכול יותר לשאול כלום.

שוב, מהזווית של השכל, אף פעם אין תשובה מוחלטת, ולא רק זה שאתה מגיע לכזאת שאלה שאתה לא יודע מי אתה.

מה שקשה לך להבין, שאני מדבר על המצב הזה באופן פוזיטיבי, אני אומר לך שבסוף תבין שאין שום שאלה, אני מגדיר לך את זה. אבל זה לא זה, בסוף אתה מגיע למצב מסויים שאתה לא יכול לשאול. זה כמו שאני מוריד לך את הראש, זה כמו שאתה יורה לעצמך כדור בראש, אתה לא יכול לעשות כלום.

שאלה: למה אתה אומר לי מה יהיה בסוף?

אליעד: אותי לדוגמה כיוונו להרבה מקומות אחרים, אבל גיליתי שזה לא זה, כי זה לא סיפק אותי. אתה תגיע לסוף, כאשר תהיה משוכנע שאתה לא יכול להתקדם. עד אז זה לא משנה לאן כיווננו אותך.

מהיבט מסויים החיפוש שלך פחות אותנטי כי כיוונתי אותך וגיליתי לך את התשובה, אך האם זה עוזר לך. אמנם גיליתי מה התשובה, אבל האם אתה חווה את זה, עכשיו אתה צריך לעשות עבודה עם עצמך.

לי הייתה בעיה דומה, שרבי נחמן שתל לי בראש משהו מסויים ואני כיוונתי את עצמי לשם. גם אני טעיתי, רבי נחמן אמר משהו ואני הבנתי אותו בצורה מסויימת, ואז כל פעם שהייתה לי בעיה כיוונתי עצמי לאן שחשבתי שהוא אמר, ואז הבנתי את מה שהוא אמר, אבל זה לא סיפק - אותי, ולכן המשכתי לחפש, והבנתי את מה שאני מבין. עד שאתה לא תהיה בטוח בזה, אף אחד לא יכול לחסום אותך.

אתה צודק שכשאני מתווה דרך, אני הורס את חוויית החיפוש, אך אני חושב שזה נזק טוב מאוד, ואם היה אפשר להרוס לך יותר את חוויית החיפוש הייתי הורס יותר, אני משתדל לעשות זאת כל יום. וגם זה לא עובד כל כך.

רבי נחמן כיוון אותי, הוא היה כמו שען שכיוון אותי, ועכשיו אני מסדר שעונים לאחרים.

שאלה: למה רציתי שרבי נחמן יהיה המורה שלך?

אליעד: ישבתי עם עצמי ולא מצאתי תשובות ולכן פניתי לרבי נחמן.
למה להטיל ספק למה אני קיים לדמיין תפקיד תהליך השגת אלוהות אמונות מודעות עובדות טיפש פרדוקסים אושר אושר מוחלט אלוהות אלוהים אנושיות גבולות השכל האושר המוחלט הארה הארה רוחני הארה רוחנית החלל הפנוי השגת אלוהות השכל השכל האנושי חוקי הלוגיקה חיפוש חיפוש רוחני חלל הפנוי חלל פנוי לוגיקה מהם גבולות השכל מודעות מודעות עצמית מוחלט מוחלטות מחוץ לשכל האנושי מעבר לשכל האנושי מעל השכל מעל השכל האנושי מעל לשכל האנושי פרדוקס פרדוקס שכלי פרדוקסים קצה השכל האנושי רוחני רוחניות שכל שכל אנושי
אושר, דיכאון ועצבות, להיות מאושר, אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, רק אושר - חלק 1
אושר, דיכאון ועצבות, להיות מאושר, אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, רק אושר - חלק 1 ובו יתבאר, העניין של האושר ושל איך להיות מאושר? ויתבאר, מהו אושר מוחלט ומהו אושר יחסי? ויתבאר, מהו ההבדל שבין שני סוגי האושר האלו? ויתבאר, כיצד החיפוש אחרי אושר מוחלט, גם מחזק וגם מחליש, את האושר היחסי? ויתבאר, כיצד המרדף אחרי אושר יחסי, מחליש וגם מחזק את האושר המוחלט? ויתבאר גם, למה קשה להיות מאושר? ולמה קשה למצוא אושר? ולמה דווקא הרצון להיות מאושר, למה הוא יכול להחליש ... למה דווקא הם יוצרים אושר? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, שיש שני סוגים של אושר. יש אושר יחסי ויש אושר מוחלט. ואושר יחסי פירושו, אושר, שהאדם מאושר, עם תנאים ועם סיבות. וכאשר האדם מאושר עם תנאים ועם סיבות, אז האושר ... יותר מאושר, מאשר נייטרלי, ומאשר עצוב מהדבר. וזה נקרא, אושר יחסי. ויש גם עוד סוג אחר של אושר, שנקרא אושר מוחלט / אושר שלם / אושר בלב שלם / אושר ללא תנאים / אושר בלי סיבה / אושר מושלם. שהאושר ... ועצבות כלל, אלא אך ורק אושר בלב שלם. ונחדד: שכאן במאמר לא נדון, האם אפשר או אי אפשר להגיע לאושר המוחלט, שאין בו שום דיכאון ועצבות? וגם לא נדון, האם בכלל קיים אושר מוחלט שכזה? והאם זה בכלל טוב או רע, להיות מאושר בלב שלם, בלי שום דיכאון ועצבות? וכל הדברים האלו, כבר ... אחרים. וכאן במאמר, כן נדון במערכת היחסים שיש, בין שני הסוגים של האושר, שהוזכרו כאן. שהם, אושר יחסי, מול אושר מוחלט. ובפשיטות נחדד, שאושר יחסי, הוא כאשר יש גם אושר וגם דיכאון ועצבות, אלא שהאושר, גדול יותר מאשר הדיכאון ועצבות. ואושר מוחלט, הוא כאשר יש רק אושר, בלי שום דיכאון ועצבות כלל. אושר יחסי = גם אושר, או בעיקר אושר. ואושר מוחלט = רק אושר באופן מוחלט, בלי שום דיכאון ועצבות כלל. ומי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי האדם מטבעו רוצה להשיג, גם אושר יחסי וגם אושר מוחלט. והרצון של האדם להשיג אושר יחסי, מתבטא בכך, שהאדם במשך החיים שלו, מנסה להיות מאושר כל מיני דברים, שהוא יודע מראש, שהם לא יספקו לו אושר מוחלט. ומצד האמת, שום דבר בעולם, לא יכול לספק לאדם אושר מוחלט. ולמה? כי שום דבר בעולם, הוא לא מושלם. ולכן, אי אפשר להיות מאושר משום דבר בעולם, בצורה מוחלטת. וכאשר ... בעולם, הרי שהאדם מנסה להפיק מכך אושר. אבל, האושר הזה, הוא תמיד רק אושר יחסי בלבד. כי כפי שאמרנו, אושר מוחלט, פירושו, שהאדם מאושר בלב שלם, ושאין לאדם שום שמץ של דיכאון ועצבות כלפי הדבר. ומאחר ששום דבר בעולם אינו ... וכאשר האדם מחפש אושר, ומנסה להיות מאושר מדבר כזה או אחר, הרי שבכך, בעצם האדם מחפש אושר יחסי. כי אושר מוחלט, דהיינו, מצב תודעתי, שבו יש רק אושר בלבד, בלי שום דיכאון ועצבות כלל, אין אפשרות להשיג את זה, על ... אי אפשר להיות מאושר ממנו באמת בלב שלם. כי הלב בתוכו, רואה את האמת. שאין בדבר שלמות, ולכן אין אושר מוחלט, אלא רק אושר יחסי בלבד. ומי שרוצה להשיג אושר מוחלט, לשם כך עליו לשנות את צורת ההסתכלות שלו על העולם. כי כל זמן שהאדם רואה חיסרון כלשהו בדבר כלשהו, הוא לעולם לא יוכל להיות מאושר מהדבר בצורה מוחלטת, אלא רק בצורה יחסית בלבד. ואושר מוחלט, מגיע, רק על ידי שינוי פנימי של צורת החשיבה. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. ובנוסף, כאשר האדם מחפש אושר יחסי כאן בעולם הזה, הרי שבעצם בכך הוא מראה, שהוא לא באמת כל כולו רוצה למצוא אושר מוחלט. כי ברגע שהאדם מתמקד בלחפש אושר יחסי, הרי שבכך הוא מראה, שהוא לא באמת רוצה את האושר המוחלט בצורה מוחלטת. כי מי שרוצה את האושר המוחלט בכל ליבו ובלב שלם, הוא יחפש רק אותו וגם יקבל אותו. אבל ברגע שהאדם מחפש אושר יחסי, הרי שבכך הוא מראה, שהוא לא מספיק רוצה את האושר המוחלט. דהיינו, אפילו קצת לא רוצה את האושר המוחלט, והוא נוטש אותו לטובת האושר היחסי. והרעיון הוא, שהחיפוש אחרי אושר יחסי, מהיבט מסוים, הוא מרחיק את האדם מלמצוא אושר מוחלט. כי הוא גורם לאדם, לא להתמקד רק בחיפוש האושר המוחלט, אלא באושר היחסי. ובנוסף, אושר מוחלט, הוא כאשר האדם מאושר בלב שלם, בלי שום תנאים ובלי שום סיבה כלל. וכאשר האדם מאושר מדבר כלשהו, בגלל סיבה כלשהי ובגלל תנאים כלשהם. דהיינו, כאשר האדם מחפש אושר כלשהו, הרי שבכך בעצם הוא מרחיק את עצמו מאושר המוחלט. ולמה? כי מי שמחפש אושר, בכך, הוא בעצם מרחיק את עצמו מהאושר המוחלט. כי לחפש אושר, פירושו, לחפש דבר, שממנו אפשר להיות מאושר. ובאושר המוחלט, אפשר להיות מאושר מכל דבר, כי הרי אין שום תנאים או סיבות לאושר. ובאושר מוחלט שאין בו שום דיכאון ועצבות כלל, בו לא מחפשים אושר, כי בו יש תמיד אושר. כי כאשר אין שום ... לחפש אושר. וברגע שהאדם מחפש אושר, הרי שבכך הוא בעצם מחזק אצל עצמו, את החשיבה השיפוטית שלו. שמרחיקה אותו, מהאושר המוחלט שאין בו שום שיפוטיות כלל. וברגע שהאדם רוצה למצוא אושר בחייו, הרי שבכך הוא בעצם מחזק אצל עצמו את המחשבה שאומרת, שהחיים שלו לא מספיק טובים כפי מה שהם ברגע הזה. כי אם יש אושר מוחלט, אז אין צורך לחפש אושר כלשהו. והרעיון הוא, שכל חיפוש אחרי אושר יחסי, או אושר כלשהו בכלל, הוא תמיד נובע מתוך חוסר אושר מוחלט. והוא תמיד, מרחיק את האדם מהאושר המוחלט. כי באושר המוחלט, לא מחפשים אושר, כי יש תמיד אושר. וכל חיפוש אושר באשר הוא, הוא מחזק את החשיבה השיפוטית, שהיא מאושרת רק עם תנאים ועם סיבות, ושהיא יוצרת, אושר יחסי. ונראה אם כן, כי האושר היחסי, הוא מנוגד, לאושר המוחלט. וזה בעצם אומר, שנראה, שהאושר היחסי והאושר המוחלט, הם סוגי אושר מנוגדים אחד לשני. שהחיפוש אחרי אושר יחסי, מרחיק את האדם מאושר מוחלט. והחיפוש אחרי אושר מוחלט, מרחיק את האדם מאושר יחסי.
אושר, דיכאון ועצבות, להיות מאושר, אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, רק אושר - חלק 3
אושר, דיכאון ועצבות, להיות מאושר, אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, ... אם יש סיבה, למה האדם מאושר מחיסרון אחד יותר מאשר מחיסרון אחר, הרי שזה אושר עם תנאים, שהוא לא אושר מוחלט. ואם האושר הוא מוחלט, בלי שום תנאים כלל, אז ממילא, הוא כלפי כל הדברים כולם. וזה בעצם אומר, שאם האדם באמת, לא רוצה, ולא מחפש אושר מוחלט, אם זה באמת, בלב שלם ובאופן מוחלט, הרי שזה אומר, שהאדם באופן מוחלט, מקבל ומאושר באופן מוחלט, לפחות טיפה ... להיות מאושר באופן מוחלט, אפילו לא מטיפה אחת של רע, הרי שממילא זה אומר, שהאדם באופן יחסי, כן מחפש אושר מוחלט, לפי כמה שהוא לא מאושר מהרע. ואם האדם הגיע למצב של אושר מוחלט, או אם האדם הגיע למצב שבו, הוא באופן מוחלט, לא מחפש אושר מוחלט, שזה בדיוק אותו הדבר ממש, הרי שזה אומר, שבשלמות, האדם מקבל באופן מוחלט, אפילו טיפה אחת של רע. ואז ... שיש בעולם. ואז ממילא, לא שייך שהאדם יחפש אושר יחסי. והאדם מחפש אושר יחסי, רק משום שהוא מחפש את האושר המוחלט, שהוא לא רוצה להרגיש שום רע, ואז הוא מחפש כמה שיותר טוב. ונמצא אם כן, כי החיפוש אחרי אושר מוחלט, הוא זה שמניע את החיפוש אחרי אושר יחסי. והרצון של האדם להרגיש רק טוב, הוא זה שדוחף את האדם ... בלב שלם להגיע למצב של רק אושר. כי אם זה היה קורה, אז האדם היה מחפש באופן ישיר, רק אושר מוחלט, ולא היה מחפש גם אושר יחסי. ואעפכ, הרצון לאושר מוחלט, מחזק את הרצון לאושר יחסי. והדבר נכון, גם להפך. שבלי שיהיה לאדם רצון למצוא אושר יחסי, בלי זה האדם גם לא ירצה למצוא אושר מוחלט. והרצון של האדם למצוא אושר יחסי, הוא זה שמניע את האדם לרצות למצוא אושר מוחלט. כי אם האדם לא יחפש בכלל אושר יחסי, הרי שזה אומר, שהאדם מוכן בלב שלם, לקבל את זה שהוא לא רק מאושר. ואז ממילא, אין גם חיפוש אחרי אושר מוחלט. ובפשיטות העניין הוא, שיש אושר יחסי ויש אושר מוחלט. והאושר היחסי, הוא מוביל אל האושר המוחלט. כי אושר מוחלט, הוא כשיש רק אושר. והחיפוש אחרי אושר יחסי, מגדיל את כמות האושר היחסי, עד כדי אושר מוחלט. והשאיפה לאושר מוחלט ולמצב של רק אושר, הוא זה שמניע את הרצון להגדיל כל הזמן את האושר היחסי, כדי להתקרב אל האושר המוחלט. וככל שהאדם יותר רוצה אושר יחסי, כך הוא מחזק אצל עצמו את הרצון להיות במצב של רק אושר, ואז ממילא הוא מגדיל את הרצון שלו להיות במצב של רק אושר מוחלט. והחיפוש אחרי אושר יחסי, מחזק את הרצון להשיג רק אושר. כי הוא מחזק אצל האדם את המחשבה, שהוא לא ... אושר, כך הוא גורם לעצמו להיות בדיכאון ובעצבות ממצב של דיכאון ועצבות. ואז ממילא, הוא רוצה להגיע למצב של אושר מוחלט, שבו, יש רק אושר, בלי שום דיכאון ועצבות כלל. אבל, יש גם את הצד השני של המטבע. שממנו ניתן לראות: שככל שהאדם מחפש יותר אושר יחסי, כך ממילא הוא מתרחק יותר מהאושר המוחלט, שבו אין שום סיבות או תנאים כלשהם. וככל שהאדם, רוצה יותר אושר מוחלט, כך פחות הוא מחפש אושר יחסי. וככל שהאדם נמצא יותר, במצב של אושר מוחלט, כך פחות הוא מחפש אושר כלשהו. ולכן, אושר מוחלט ואושר יחסי, הם גם: סוגי אושר מנוגדים וגם סוגי אושר משלימים זה את זה. והחיפוש אחרי אושר אחד, מרחיק ... ויש כאן 4 נקודות מבט מנוגדות ומשלימות אחת את השנייה: 1 - לא מצליח למצוא אושר יחסי, כי מחפש אושר מוחלט. 2 - מצליח למצוא אושר יחסי, כי לא מחפש אושר מוחלט. 3 - לא מצליח למצוא אושר יחסי, כי לא מחפש אושר מוחלט. 4 - מצליח למצוא אושר יחסי, כי מחפש אושר מוחלט. ונקודת מבט ראשונה היא, שהאדם לא מצליח למצוא אושר יחסי, כי הוא מחפש אושר מוחלט. דהיינו, הרצון של האדם למצוא דבר מושלם ואושר מושלם בלי שום חסרונות, הוא זה שמונע מהאדם להיות מאושר מדבר מוגדר ומוגבל, שיש לו גם יתרונות וגם חסרונות. דהיינו, החיפוש אחרי האושר המוחלט, שבו האדם מאושר בלב שלם, דהיינו, שהאדם לא רואה שום חיסרון בדבר, הוא זה שמונע מהאדם למצוא אושר ולהיות ... בתת המודע שלו, שיש בדבר הזה גם חסרונות. וממילא יש את נקודת המבט השנייה, והיא, שאדרבה, מי שלא מחפש אושר מוחלט, הוא זה שיכול למצוא אושר יחסי. כי אם האדם מחפש את המוחלט, הוא לא יכול למצוא לעולם אושר יחסי, כלפי דבר מוגדר כלשהו. ואדרבה, זה שהאדם לא מחפש אושר מוחלט, זה מוביל לכך, שהוא כן יכול להיות מאושר באופן יחסי, מדבר כזה או אחר. או במילים אחרות, זה שהאדם ... ובעצבות, זה מה שמאפשר לו להיות מאושר. כי אם האדם לא יהיה מוכן להיות בדיכאון ובעצבות בכלל, הוא יחפש אושר מוחלט, ולא יוכל למצוא אושר יחסי, אלא רק אושר מוחלט. ודווקא המוכנות של האדם להיות גם בתחושה של דיכאון ועצבות, ולא רק להיות מאושר בלב שלם, זה מה שמאפשר לו להיות מאושר מדבר מוגבל, שיש בו גם חסרונות. וחוסר חיפוש האושר המוחלט, הוא זה שמאפשר למצוא אושר יחסי. וכמובן שאפשר לתת כאן אין סוף דוגמאות, כיצד זה שהאדם בתת המודע שלו, ... דווקא זה מה שמונע ממנו להיות מאושר באופן יחסי. כי הוא תמיד מוצא את החסרונות שיש בכל דבר, ביחס לאושר המוחלט, שאותו האדם רוצה בתת המודע שלו. ויש כמובן, עוד 2 נקודות מבט הפוכות ומנוגדות. שהאחת היא, שהאדם לא מוצא אושר יחסי, בגלל שהוא לא מחפש אושר מוחלט. וזה שהאדם מוכן לקבל את זה שהוא לא נמצא במצב של רק אושר, זה מה שגורם לכך שהוא לא מספיק יחפש ולא ימצא אושר יחסי. כי אם האדם היה מתעקש יותר למצוא אושר מוחלט, ואם האדם לא היה מוכן להרגיש גם רע, אז האדם היה מוצא אושר יחסי הרבה יותר מהר. ונכון, שאם האדם היה רוצה להשיג רק אושר מוחלט, גם אז הוא לא היה משיג אושר יחסי כנל. אבל כאשר האדם מאוד רוצה להשיג אושר מוחלט, והוא לא רוצה את זה בלב שלם, אז זה מספיק חזק כדי לגרום לו להשיג אושר יחסי. דהיינו, הרצון ...
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
... המלך הוא דימוי לכוח פנימי באדם שאינו הולך בעצמו לחפש את בתו האבודה. הבת האבודה היא הנשמה, השמחה המוחלטת, האושר המוחלט, התכלית שאותה האדם מחפש לאורך חייו. למה דווקא המשנה למלך יוצא לחפש את בת המלך? המשנה למלך, שהוא השכל ... המדבריות הפנימיים, בחשיבה שהיא מחוץ למקובל, כדי למצוא את הר של זהב ומבצר של מרגליות, המקום שבו נמצאת התכלית והאושר המוחלט. סיפורי מעשיות של רבי נחמן המשמעות של חיפוש רוחני דימויים ומשלים בעבודת הנפש ההתמודדות עם פיתויים ומכשולים פנימיים החשיבות ... מסכמים את הרעיון הכללי של החיפוש הרוחני לפי הסיפור? אליעד מציג את הסיפור כתהליך פנימי של האדם המחפש את האושר המוחלט או את הנשמה האבודה שבתוכו. המלך מסמל כוח פנימי שאינו יוצא לחפש בעצמו, אבל המשנה למלך (השכל והכוח המכוון) ... יש את המקום שמחפש להוציא אותה. זאת אומרת בכל כל אדם יש את בת המלך שהלכה לאיבוד, שזה כאילו האושר המוחלט הלך לאיבוד, השמחה המוחלטת, האהבה המוחלטת, ויש את המלך שהוא אומר אני לא מרוצה מהמצב אבל לא הולך לחפש, ... שתוציא את בת המלך. זה כאילו מראה, מה שרבי נחמן בא להגיד שהדרך להוציא את בת המלך, הדרך להגיע לאושר המוחלט, או להגיע לדבר האולטימטיבי זה עי געגועים, כאילו רצונות. תרצה, תרצה, תרצה ותרצה ותרצה עד שזה יקרה. מה שהוא ... אלך אל המדבריות, והלך לבקשה במדבריות כמה וכמה שנים. מה זה אומר? מדבר אל הבן אדם שכשהוא מחפש את האושר המוחלט אז הוא כבר בקיא במפת העולם. זאת אומרת, אני כבר מכיר איך עובד העולם הזה ואני יודע שהר של ... שום דבר שיכול לתת לך הר של זהב ומבצר של מרגליות. זה כאילו כמו בן אדם אומר אני רוצה אושר מוחלט, הבת מלך אומרת לו: אתה רוצה אושר מוחלט? תחפש הר של זהב ומבצר של מרגליות. והוא אומר אני כבר יודע שפה בעולם אין את זה ועל כן ... מבינים מה זה מדבריות? המקום שאין בו בני אדם. זאת אומרת שאם את רוצה אושר, אם האדם רוצה אושר, האושר המוחלט, האולטימטיבי, צריך לחפש במדבריות. מה זה אומר במדבריות? מקום שאין שם בני אדם. בחשיבה ששום בן אדם לא חושב ...
NLP, לימוד NLP, אימון אישי, קואצ'ינג, מהו NLP? דמיון מודרך, מה זה NLP? שינוי הרגלים, השגת מטרות, טיפול NLP, שיטת NLP, תת מודע, להיות מאושר, כסף, איך להתעשר? שיטות טיפול
NLP, לימוד NLP, אימון אישי, קואצ'ינג, מהו NLP? דמיון מודרך, מה זה NLP? שינוי הרגלים, השגת מטרות, טיפול NLP, שיטת NLP, תת מודע, להיות מאושר, כסף, איך להתעשר? שיטות טיפול
... נקודתיים, כגון הצלחה בקריירה, השגת כסף, זוגיות טובה וכו. מטרות אלו חשובות ומועילות, אך הן לעולם לא יוכלו להעניק אושר מוחלט או לספק תחושת סיפוק פנימית עמוקה לאורך זמן. מטרות מוחלטות - הכוונה היא לאושר פנימי שאינו תלוי בשום הישג ... בחלק מהקורסים של NLP לבין התובנות שהוא מציג. כלומר, בקורס NLP בשילוב קואוצינג, מלמדים לעיתים שהצלחה במטרות יחסיות תביא לאושר מוחלט, בעוד שהמסר המרכזי של אליעד הוא שלאושר מוחלט אי אפשר להגיע רק דרך מטרות יחסיות. איך ניתן לשלב בין לימודי NLP לבין הבנה עמוקה יותר של התודעה? ... לפעול או להפסיק לשאוף להצלחה. אלא להפך, ממשיכים להשיג יעדים ולפעול בעולם, אך מתוך ידיעה שזו אינה הדרך היחידה לאושר מוחלט. הדבר יוצר איזון בריא בין עשייה פעילה לבין שלווה פנימית. באופן זה ניתן להמשיך ליהנות ולהצליח במטרות יחסיות כמו ... להסתכל על סתירה שנראית בלתי ניתנת לגישור? לסיום, אליעד כהן מדגיש שהסתירה מתקיימת רק אם מאמינים שמטרות יחסיות מובילות לאושר מוחלט. בפועל, ניתן לפעול בשני מישורים בו זמנית - לשאוף למטרות יחסיות ויחד עם זאת להבין שאין בהן פתרון מוחלט ... בשל הצגת המטרות היחסיות כפתרון מוחלט לסבל או לבעיות של האדם. כיצד הגישה הרחבה יותר מתייחסת למטרות יחסיות לעומת אושר מוחלט? מוסבר שבמקום לפסול את הצבת היעדים, יש להבחין בין יעד יחסי ליעד מוחלט. יעד יחסי עשוי להיות כסף, זוגיות או הצלחה בראיון עבודה. אלו יכולים להיות דברים מועילים, אך הם לא מבטיחים אושר מוחלט ואינם פותרים לחלוטין את תחושת חוסר הסיפוק הפנימית. לכן, מי שלומד רק שיטה המתמקדת בלמה כדאי לדמיין מטרות או ... אחר טוענים אל תחפש כלום, קבל את המציאות בשלמותה. מוסבר שהסתירה מתקיימת רק אם מאמינים שמטרה יחסית אחת תביא לאושר מוחלט. בפועל, אפשר לפעול בשני מישורים בו זמנית: להשיג מטרות יחסיות (למשל כסף, עבודה רצויה, זוגיות) ולהבין שאין בכך פתרון ... הקורס שם זה ללמד אותך איך להשיג מטרות יחסיות, מתוך מחשבה שאומרת שאם תשיג את המטרה היחסית תקבל את האושר המוחלט. זאת האמונה שמסתתרת שם ופה אומרים לכם את האמת. מי שרוצה להשיג מטרה יחסית, פה זאת הדרך הכי טובה ... שפה יש לך עוד פרספקטיבה שאומרת תדע לך שיש גם מוחלט ויש יחסי והאושר היחסי לא יביא לך את האושר המוחלט, בשביל להשיג את זה אתה צריך את זה בשביל להשיג את זה. זאת אומרת את חווה קונפליקט מסיבה אחרת. ... זה לא נגד שתשיג מטרות יחסיות. זה נגד זה שתגיד רק אם אני אשיג את היחסי אני אקבל את האושר המוחלט ותמשיך לחכות לאושר המוחלט באמצעות המטרה היחסית. ש: אבל אני מאבדת את הרעל. כאילו אנשים שם ברעל. אליעד: למה? קודם כל, אם יש ... תמותי בסוף בכל מקרה. עכשיו, כל מה שמסבירים שם על איך להשיג X הוא נכון גם לגבי איך להשיג אושר מוחלט, הוא נכון גם לגבי כל דבר. אלא מה שאם אתה רוצה להשיג יחסי אתה צריך להתאמץ באופן יחסי. אם ...
אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי?
אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי?
... באופן קבוע מחפשים פתרונות קשים ומורכבים לאושר, למרות שזמינים עבורם פתרונות פשוטים ביותר. אליעד כהן מסביר שהדרך להשיג את האושר המוחלט היא דרך הפתרון הפשוט והזמין ביותר - פשוט להיות אמיתי עם עצמך. אנשים נוטים להתעלם מהפתרון הזה משום שהוא ... ולכן הם מזלזלים בו ומחפשים משהו שנראה להם מורכב יותר ויקר יותר. אם למשל מישהו היה טוען שאפשר להשיג אושר מוחלט אם כל אחד ישלם סכומי כסף עצומים ויטוס לירח, אנשים היו מוכנים לעשות זאת כי זה נשמע להם כמשהו רציני, בעל ערך ומורכב. מהי הדרך הפשוטה ביותר להשגת אושר מוחלט? אליעד כהן מסביר שהדרך הכי פשוטה להשיג אושר אמיתי ומוחלט היא פשוט להגיד את האמת. אם קשה לך להשיג ... מדוע אנשים מזלזלים בפתרונות הפשוטים? הסיבה המרכזית לזלזול של אנשים בפתרונות הפשוטים היא ההנחה שכדי להשיג משהו גדול כמו אושר מוחלט, חייבים לבצע שינוי גדול שדורש מאמצים עצומים. אליעד מתאר שני סוגי שינויים: שינוי חיצוני ושינוי פנימי. בשינוי חיצוני, ככל ... מי אני באמת? למה אנשים מחפשים פתרונות שיש בהם קושי כאשר מולם נמצאים פתרונות פשוטים וזמינים? הדרך להשיג את האושר המוחלט, היא עי הפתרון הפשוט ביותר בעולם כרוך במאמץ מינימלי - תהיה אמיתי עם עצמך. תגיד האמת שאני רוצה וקשה ...
זמן, התהוות המציאות, חוויית הזמן, שעמום, התחדשות, צמחונות, הנאה אין סופית, סיפוק, רצונות
זמן, התהוות המציאות, חוויית הזמן, שעמום, התחדשות, צמחונות, הנאה אין סופית, סיפוק, רצונות
זמן, התהוות המציאות, חוויית הזמן, שעמום, התחדשות, צמחונות, הנאה אין סופית, סיפוק, רצונות מהו אושר מוחלט והאם אפשר להשיגו? בשיחה זו, אליעד כהן דן לעומק בנושא של האושר המוחלט, תוך בחינת ההגדרה של אושר ומה גורם לאדם להיות מאושר באמת. לפי אליעד, אושר מוחלט מוגדר כמצב שבו האדם לא רוצה יותר לשנות את מצבו, ולא חווה שום חיסרון או תחושה שמשהו חסר בחייו. אושר מוחלט מתבטא במצב שבו האדם מרגיש שהוא שלם עם המציאות בדיוק כפי שהיא. אליעד מסביר שאנשים רבים חושבים שהאושר יגיע ... את אותו הדבר שרצה, האושר שהושג אינו מוחלט, כיוון שהוא עדיין תלוי בדברים חיצוניים. מדוע האושר החיצוני אינו מביא אושר מוחלט? אליעד מדגיש שאושר התלוי בדבר חיצוני, כמו רכישת דירה או הצלחה כלכלית, תמיד יהיה מוגבל וזמני. הוא נותן דוגמה ... מוצא זוגיות, הוא מתחיל לראות גם את הצדדים השליליים, החסרונות והמגבלות, ולכן עדיין לא חווה אושר מלא. מהי הדרך לאושר מוחלט לפי אליעד כהן? לפי אליעד, הדרך היחידה להגיע לאושר מוחלט היא באמצעות הבנת המציאות לעומקה, ובאופן מוחלט. אושר מוחלט אינו תלוי בשום דבר חיצוני, אלא הוא תוצאה של מצב פנימי בו האדם אינו רוצה לשנות את המציאות כלל. אליעד טוען שאדם יכול לחוש אושר מוחלט כאשר הוא מבין שכל דבר שמתרחש, קורה בדיוק כפי שהוא צריך לקרות, ללא טעויות או חוסרים. במצב כזה, האדם ... כל המציאות סביבו. האם אפשר להיות מאושר באופן מוחלט ללא שום חיסרון? אליעד כהן מדגיש שהשאלה האם אפשרי להגיע לאושר מוחלט היא שאלה מרכזית וחשובה. הוא מבהיר שאכן קיימת אפשרות כזו, אך לשם כך האדם צריך לשנות את התפיסה שלו ... ביותר לכאורה תמיד יש לו דברים שהוא רוצה לשנות במציאות, ולכן אינו מאושר באמת באופן מוחלט. על מנת להגיע לאושר מוחלט, האדם צריך להשתחרר מהרצונות שלו, לא באופן שטחי, אלא מתוך הבנה עמוקה של המציאות, שבה כל דבר שקורה, טוב או רע, הוא חלק מהשלמות הכללית של הקיום. איך להבין את המציאות בצורה שתוביל לאושר מוחלט? אליעד ממליץ לאדם לשאול שאלות יסודיות לגבי המציאות עצמה, ולחקור לעומק מהי האמת של כל הדברים. הוא מדגיש שהבנה ... אירוע קשה, אם יבין לעומק מדוע אותו אירוע התרחש, יוכל להגיע לשלווה פנימית ולראות את המציאות כשלמה, וכך לחוות אושר מוחלט. לדברי אליעד, ברגע שאדם חווה הבנה מוחלטת של המציאות, הוא מאושר ללא תלות בשום דבר חיצוני. האושר המוחלט נובע מכך שהאדם אינו מנסה לשנות את מה שלא ניתן לשנות, ומבין לעומק שכל אירוע הוא מושלם בדיוק כפי שהוא מתרחש. מדוע אנשים מתקשים להגיע לאושר מוחלט? אליעד מציין שהקושי המרכזי של אנשים בהגעה לאושר מוחלט נובע מכך שהאדם מנסה כל הזמן להשיג דברים חיצוניים מתוך אמונה שהשגתם תביא לו אושר. אך כאשר האדם מקבל ... האמיתי והמוחלט הוא מצב שבו הוא לא צריך לקבל שום דבר מעבר למה שכבר קיים. כיצד להשתחרר מהסבל ולחוות אושר מוחלט כבר עכשיו? אליעד מציע פתרון פשוט אך עמוק: האדם צריך לנסות לקבל את המציאות בדיוק כפי שהיא, ללא תלונות וללא התנגדות. ברגע שהוא יצליח לעשות זאת, יפסיק להרגיש שחסר לו משהו, וכתוצאה מכך יחווה אושר מוחלט. האושר הוא מצב תודעתי שבו אין שום התנגדות למציאות הנוכחית, גם אם היא נראית קשה או בלתי רצויה. אליעד ... מדוע הוא מתנגד למציאות, ומה בדיוק גורם לו סבל. כאשר האדם מבין את המנגנונים הללו, הוא מפסיק לסבול וחווה אושר מוחלט ללא תנאים. מהו אושר מוחלט? איך להיות מאושר באמת? האם אפשר לחיות ללא סבל? מדוע אינני מאושר למרות שהשגתי את מטרותיי? כיצד לקבל את ...
האם אני מאושר? מורה רוחני מאושר, איך לזהות מישהו מאושר? איך לדעת שמישהו מאושר? אושר של תינוק, מורה רוחני מת מאושר, דומם מאושר, מורה רוחני מואר, להפסיק לרצות להיות מאושר, ללמוד ממישהו מאושר, אימון להיות מאושר
האם אני מאושר? מורה רוחני מאושר, איך לזהות מישהו מאושר? איך לדעת שמישהו מאושר? אושר של תינוק, מורה רוחני מת מאושר, דומם מאושר, מורה רוחני מואר, להפסיק לרצות להיות מאושר, ללמוד ממישהו מאושר, אימון להיות מאושר
... ביחס לשברירי האי - אושר שבאים לפניו. לכן, במובנים מסוימים, האושר עצמו לא יכול להיות מוחלט, משום שמצב של אושר מוחלט ידרוש את העדר כל תחושת אובדן או שיבוש - דבר שלא ניתן להשיג בעולם האנושי. מהו האשליה של האושר המוחלט? ישנם אנשים המאמינים שניתן להשיג אושר מוחלט - מצב בו אדם יהיה מאושר ללא כל הפסקה. אולם מדובר בפרדוקס: אם אדם היה מאושר כל הזמן, הוא ... היה מסוגל להבין שהוא אכן מאושר. האושר, כמו כל תחושה, דורש את קיומם של ניגודים, ולכן לא ניתן לחוות אושר מוחלט ללא ידיעה על קיומו של ההיפוך - אי - האושר. למה השאלה האם אתה מאושר לא מועילה? השאלה אם ... על כך שהאדם אינו מאושר באופן מוחלט, משום שהוא עדיין מבדיל בין אושר לבין חוסר אושר. מהי האשליה של האושר המוחלט? ישנם אנשים שמחפשים אושר מוחלט, כלומר, מצב שבו הם יהיו מאושרים תמיד. אך זהו פרדוקס, משום שאם אדם היה מאושר כל הזמן, לא היה ...
הצלחת האדם בחיים / המרדף אחרי ההצלחה / המרדף אחרי האושר - מה הסוף?
... מה שהוא באמת רוצה, זה להפסיק לרצות להיות מאושר. כי מי שהוא מאושר באמת, הוא כבר לא מחפש את האושר המוחלט. אלא, הוא מחפש רק את האושר היחסי. ואצלו, החיפוש עצמו, גם הוא רק בצורה יחסית בלבד. אך הוא לא ...
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה?
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה?
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה? מה זו הארה רוחנית ומה הקשר שלה לאושר המוחלט? הארה רוחנית לפי אליעד כהן, היא מצב של אושר מוחלט, הבנה מלאה של המציאות ושלמות פנימית. אליעד מסביר שהארה היא בעצם הנקודה שבה האדם כבר אינו מחפש אושר כי ... שקורה בפועל. איך יודעים שאני קרוב להארה? מהי הארה רוחנית? איך להגיע לאחדות מוחלטת? מהי הדרך להפסיק לסבול? מהו אושר מוחלט? איך לחקור לעומק את המציאות? מה הקשר בין נפרדות ואחדות? כיצד תדע עד כמה אתה קרוב להארה רוחנית? ועוד. ... יכול האדם לדעת עד כמה הוא קרוב להארה רוחנית, ומה זו הארה רוחנית? האושר המיוחל, להפסיק את החיפוש אחר אושר מוחלט בלתי מושג, אושר מוחלט. ומאושר הוא מי שהפסיק לחפש את האושר. זה כמו מישהו רעב, אם אכל הוא כבר שבע, לא יחפש יותר אוכל. גם אדם שמצא את ההבנה של האושר המוחלט יפסיק לחפש, כי הסבל של האדם לא נובע מכך שטוב או רע לאדם, או מכך שיש לו או אין ...
חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב?
חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב?
... העמוקה של המציאות, הוא יבין גם מה היה טוב בסבל ובאי - הבנתו. מה צריך לעשות כדי לחוות את האושר המוחלט? ההנחיה של אליעד כהן פשוטה מאוד: על האדם לחקור לעומק כל רצון, לשאול את עצמו שוב ושוב: מה האמת? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האושר המוחלט, איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האושר המוחלט, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, אימון אישי לירידה במשקל, מאמן משפחתי בתחום האושר המוחלט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2344 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 20:25:41 - wesi1