אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
מה מבין אדם שחוקר עד קצה השכל האנושי?

אדם שישאל שאלות על המציאות, יחפש את הסיבות, המהות והמשמעות של כל דבר, וישאל באופן מתמיד ועמוק, יגיע בסופו של דבר למסקנה ייחודית ומפתיעה. מדובר במצב שבו הוא כבר לא יוכל להבחין בין דבר להיפוכו, בין יש לאין, בין טוב לרע, ובין אמת לשקר. אדם שיחקור את המציאות לעומק יגיע לנקודה שבה הוא פשוט לא ידע יותר דבר, אבל חשוב להדגיש שזה לא מצב של חוסר ידיעה רגילה, אלא מצב שבו נעלמות לחלוטין ההגדרות עצמן, ואיתם כל שאלות האדם.

מהי המשמעות האמיתית של אי - ידיעה מוחלטת?

כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא לא מבין דבר ולא יודע כלום, לא מדובר בסתם חוסר הבנה או בלבול. אלא, מדובר במצב שבו לא רק שהוא לא יודע כלום, הוא גם לא יודע שהוא לא יודע. אם אדם יגיע למצב הזה, הוא כבר לא יוכל לשאול שאלות, כי השאלה עצמה מבוססת על כך שיש איזו הנחת יסוד שמפרידה בין דבר לדבר אחר. במצב של אי - ידיעה מוחלטת, גם ההבדל בין השאלה לתשובה אינו ברור. זהו מצב שבו השכל האנושי מגיע לקצה גבול ההבנה, ואינו יכול להתקדם יותר.

האם בסוף באמת מגיעים לאחדות?

רבים חושבים שבסוף התהליך של החקירה, האדם יבין שהכל אחד. אולם לפי ההסבר המדויק של אליעד כהן, לא מדובר בהגעה לאחדות, אלא בהגעה למצב שבו האדם אינו רואה הבדל בין אחדות לפירוד. לא מדובר רק בהבנה שאין הבדל בין דבר להיפוכו, אלא שלא מבינים כלל את משמעות המושג "הבדל". זאת אומרת שהאדם לא חושב ש"הכל אחד", אלא הוא לא חושב שום דבר, ואין לו כלל תפיסה של "אחד" או של "רבים". זה מצב שמעבר להבנה האנושית הרגילה.

מה יקרה לתפיסת הקיום אם לא תדע דבר?

אליעד כהן מביא דוגמה להמחשה: "על מה היית חושב אם לא היית קיים ואם מאומה לא היה קיים?" התשובה היא שלא היית חושב כלום, כי לא היה מי שיחשוב, ולא היה על מה לחשוב. זה בדיוק המצב שאדם יגיע אליו כשהוא חוקר באופן עמוק. זה מצב של סוף המשחק, שבו אין קיום ואין אי - קיום, מכיוון שאין הבדל ביניהם.

איך יודעים שהגעת לסוף החיפוש?

אם אדם חושב שהגיע לסוף ושהוא "הבין" שאין הבדל, זוהי עדיין הבנה ולכן הוא עדיין לא הגיע לסוף. כאשר הוא אומר "אני לא מבין", הוא עדיין מבין שיש משהו שהוא לא מבין, ולכן זה לא הסוף. כשמגיעים באמת לסוף, לא קיימת אפילו המחשבה "אני לא מבין". אין ידיעה שיש מה להבין או לא להבין, ואין אפילו שאלה אם הגעת לסוף או לא. זהו מצב של תכלית הידיעה שלא נדע, שהוא למעשה מעבר לתודעה אנושית.

האם אפשר לפעול מתוך מצב של אי - ידיעה מוחלטת?

אדם שרגיל לחשוב מתוך ידיעה, יתקשה לדמיין כיצד פועל אדם שאינו יודע כלום. אך כאשר האדם באמת אינו יודע כלום, הוא כלל לא חושב על "איך לפעול". הוא לא נמצא במצב של שאלה או חוסר ביטחון, הוא פשוט נמצא במצב של תודעה אחרת לגמרי, שבו אין אפילו את האפשרות לשאול. זהו מצב שונה לחלוטין מכל מה שאדם...
שאלה: אדם שיחקור ויחקור את המציאות, מה תהיה מסקנתו הסופית? ברמה התיאורטית, מה תהיה המסקנה?

תשובה: מי שיחקור ויחקור לא יבדיל בין יש לאין. בסוף יגלה שאינו מבין שיש הבדל. העניין מאוד עקרוני. בסוף מגלים שלא מבינים שיש הבדל בין דבר והיפוכו, ולא את ההבדל בין יש לאין. בסוף לא רואים שיש הבדל בין יש לאין ובמצב זה ממילא אין יותר שאלות.

אם נחקור מה הנחת היסוד בסוף לא ניתן לראות הבדל בין יש לאין. בסוף לא מגיעים לשום מסקנה. אם אין מסקנה זה סימן לכך שאתה בסוף המחשבה. אם הגעת למסקנה סימן שאינך בסוף המחשבה.

כל הבנה שהיא מלמדת על כך שעדין לא הגענו למחשבה העמוקה והסופית. בסוף נגמר המשחק כולו.

דוגמה להמחשה: על מה היית חושב אם לא היית קיים ואם מאומה לא היה קיים? (מן הסתם חוויה שלא קיימת).

אם אדם חושב ומגיע למסקנה שאין הבדל, שהוא לא יודע, שזה לא משנה, או כל הגדרה אחרת, זה נקרא להגיע לאחדות השקרית. לעומת זאת אם המסקנה היא שכלום לא מובן, זה מצב בו כל האפשרויות פתוחות. אלא מה, נשאלת השאלה אם כלום לא מובן, מהי הדרך לפעול?

השאלה הזו יכולה להישאל רק ע"י אדם שמבין את ההבדל בין לדעת ללא לדעת. אבל אדם שאינו מבין כלום, כלומר, אינו מבין הבדל בין דבר למשנהו, אינו יכול לשאול "איך אדם שאינו מבין כלום פועל?"

גם לא נכון לטעון שאין שאלה. מהצד של השכל החושב שאין הבדל בין דבר להיפוכו אז אין שאלה.

אם אתה מבין שאין הבדל אז אין שאלה אבל אם אינך מבין כלום יתכן שעדין תהיה לך שאלה.

על בסיס מה השאלה? את זה שואל אדם שמבדיל אבל מי שאינו מבדיל יתכן שתהיה לו שאלה

אבל אם אתה טוען שהסוף הוא מוגדר אז ביחס לאין כלום, אין שאלה.

שאלה: יש חוויית קיום מודעת?

זו שאלה של אדם שעדין תקוע בהבדל בין יש לאין. זו שאלה שנובעת מההנחה שיש הבדל בין יש לאין אבל יתכן שהנחה זו אינה נכונה. לכן שלמרות שאין שאלה, השאלה מובנת.

שאלה: איך אתה יודע שהגעת לסוף? שאין צורך להמשיך לחפש?

להגיד אני לא מבין זו גם הבנה. אם אתה יודע, אתה עדיין בלופ. אם היית יודע שיש שאלה שאם תשאל אותה תפסיק לדעת, באותו רגע נגמר המשחק. הכוונה ב"נגמר המשחק" היא שנגמר המשחק הנוכחי. כשנגמר המשחק הזה מתחיל משחק חדש. למשחק החדש יש חוקים חדשים, כללים חדשים, ידיעה חדשה, מחשבה חדשה.

שאלה: איך אתה יודע שיש משחק חדש?

המשחק החדש עשוי להיות דומה לישן אבל הוא משחק חדש לגמרי. התפיסה חדשה, האני חדש, הכל חדש.

השאלה מהו משחק חדש. אם תגדיר שחוסר קיום זה חידלון של משחק אז זה המשחק החדש ואז נגמר המשחק לחלוטין. אם תגדיר שמי שלא מבדיל אינו קיים, ומי שלא קיים אינו משחק אז אין משחק. אבל מהיכן לנו שהגדרה זו נכונה? הרי אפשר להגיד שלמרות שהוא אינו קיים הוא עדיין משחק. תלוי כיצד אתה מגדיר משחק.

השאלה אינה רק קיום או אי קיום. זו רק שאלה של אדם שמבדיל בין יש קיום לאין קיום. זה לא מצב של אין קיום אלא מצב של אין הבדל בין יש קיום לאין קיום.

נכון שהפתרון הזה נשמע מדכא אבל מה עדיף, לשמוע אמת ולהתבאס עכשיו או לשמוע שקר לקבל אותו ולהתבאס אח"כ? זו, מן הסתם האמת. נכון שאין בהבנה הזו חוויה אבל יתכן שדרך הבנה כזו תגיע להבנה חדשה לגמרי.

באופן כללי, כשאדם מתחיל לשאול עצמו שאלות אם הוא מתחיל בבת אחת לראות דבר והיפוכו, אתה מגיע למצב שאתה לא יודע. כשנדמה לך שמסקנתך נכונה ואתה נשאל איך אתה יודע שזה נכון, לפתע אתה רואה את ההפך, וכשאתה נשאל מאיפה אתה בטוח שההפך הוא הנכון שוב אתה רואה את הנכון המקורי. ואז כשאתה נשאל מה האמת אינך יודע כלום. ראיית ההפכים מקרבת אותך לאי ידיעה. במשל, אם אתה רוצה משהו ואתה שואל עצמך למה, אתה מגיע למסקנה שלמעשה אינך רוצה באותו דבר. כשאינך יודע אם אתה רוצה משהו או לא, אינך יכול לחוש לא טוב ולא רע ואז אתה חווה תחושה של מחוץ לטוב ולרע. לא בפרספקטיבה של טוב ורע אלא בפרספקטיבה אחרת. ככל שאדם מתרגל את ההפכים במוחו כך הוא מתנתק מהדואליות האינסופית של טוב ורע. כך עד שאינו יודע כלום.

אלא מה, אם בא אדם ושואל שאלה. אם האיש מעוניין בתשובה יחסית, נותנים לו תשובה יחסית. גם גורם לאדם שיהיו לו יותר תשובות...
תשובות להבין תעדוף חרדה לאבד שליטה האמת האחת תכלית הידיעה שקרית היגיון מה מבינים בסוף להיות חופשי השכל חושב אושר אחדות אחדות שקרית איך מרגיש אושר אין או יש אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש אמת אמת אבסולוטית אמת אובייקטיבית אמת אחת אמת אמיתית אמת בלתי תלויה אמת מוחלטת אנושיות גבולות השכל האין והיש האמת האבסולוטית האמת האובייקטיבית האמת האחת האמת האמיתית האמת הבלתי תלויה האמת המוחלטת הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים הבנה ההבנה הגדולה ההבנה הגדולה ביותר היש והאין המוחלט השכל השכל האנושי השכל הגדול ביותר יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל להרגיש אושר לשקר מה מבינים בסוף מוחלט מוחלטות מחוץ לשכל האנושי מטרות מעבר לשכל האנושי מעל השכל מעל השכל האנושי מעל לשכל האנושי מרגיש אושר קצה השכל האנושי שכל שכל אנושי שכל גדול שקר שקרים שקרית שקרנים תכלית תכלית הידיעה תכלית הידיעה שלא נדע תכליתיות
האם אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו?
... אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו? טיעון: היכולת השכלית של האדם מוגבלת להבין 4 מימדים. אלוהים לעומת זאת נמצא במימדים אחרים ולכן לא ניתן להבין אותו. ... של מימדים שלו שאנחנו לא מבינים אותם. ואז ממילא אין צורך באלוהים. 4 - ניתן גם לומר, כי האדם מוגבל להבין אך ורק חלקים בתוך המימדים השונים, אך לא את המימדים עצמם. פירוש: טיעון ... תהליכים שמתרחשים בתוך המימד שלנו, ובאמצעותם משליכים על כל היקום כולו. ניתן לטעון ולומר, כי השכל של האדם מוגבל להבין אך ורק תהליכים בתוך המימדים עצמם, אך לא את ...
שכל / חוכמה. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? מהו שכל אין סופי?
שכל חוכמה. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? מהו שכל אין סופי? פילוסופיה. לוגיקה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. שכל. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? קיימים 2 סוגים של שכל. שכל מוגבל וסופי ושכל אין סופי. השכל של האדם האנושי הוא השכל הסופי. השכל של המציאות ושל האמת האובייקטיבית, הוא השכל האין סופי. מה ההבדל ביניהם? עיקר מהותו של השכל המוגבל, היא חוסר היכולת שלו לראות 2 דברים שונים כדבר אחד. שכל מוגבל רואה בשני הצדדים של המטבע שני ניגודים, במקום לראות בהם מהות אחת. כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, מצד מהותה של המציאות, כל הדברים כולם הם דבר אחד. מצד המהות של המציאות, לא יכולים להיות ... = על המהות של המציאות = על המטבע כולו, באותו הרגע האדם מבין שכל הדברים כולם שנראים כשונים זה מזה, הם בכלל דבר אחד. ככל שהשכל של האדם גדול יותר, כך הוא מסוגל להכניס לתוכו את הידיעה הזאת, שהיא שכל ההפכים שיש בעולם, הם בכלל מהות אחת. כאשר יש לאדם שכל אמיתי = רואה את האמת האובייקטיבית = הרצון הופך לשלם = מרגיש טוב באמת = אינו מחפש תכלית תמיד נמצא בתכלית.
שכל מוגבל - האם הוא יכול לחוות את הבלתי מוגבל, חיבור השכל המצומצם לאין סוף, לברר את האמת עד הסוף
שכל מוגבל - האם הוא יכול לחוות את הבלתי מוגבל, חיבור השכל המצומצם לאין סוף, לברר את האמת עד הסוף
שכל מוגבל - האם הוא יכול לחוות את הבלתי מוגבל, חיבור השכל המצומצם לאין סוף, לברר את האמת עד הסוף האם השכל המוגבל מסוגל לחוות את האינסוף? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו באופן מפורט, את אחת השאלות המרכזיות בתחום חקר התודעה והמציאות: האם שכל מוגבל יכול לחוות את הבלתי מוגבל? אליעד מתייחס לשאלה דרך הבנת המושגים שכל מוגבל לעומת שכל אינסופי, ומנסה להסביר האם ואיך השכל הסופי יכול להכיל או לחוות את הבלתי מוגבל. מהו שכל מוגבל ואיך הוא קשור לאינסוף? לפי אליעד, כל שכל באשר הוא מוגבל ומוגדר על ידי מקום וזמן. השאלה שעולה היא איך שכל זה, שיש לו הגדרות ברורות ומדויקות, יכול לחוות משהו שאין לו הגדרה, משהו אינסופי. כדי להבין זאת, אליעד מסביר שכל דבר מוגבל כבר בהכרח מחובר אל הבלתי מוגבל, גם אם הוא אינו מודע לכך. לדבריו, עצם היות השכל חלק מהמציאות, כבר הופך אותו לחלק מהאין - סוף. מדוע השכל תמיד מחובר לאינסוף גם אם אינו מודע לכך? אליעד מבהיר זאת ... הוא משתמש באנלוגיה של ילד שמנסה לרוץ. הילד יכול לחשוב שאולי אינו מסוגל לרוץ, אך אליעד מציין שהיכולת קיימת בו, והוא רק צריך להתאמן כדי לממשה. באותו האופן, שכלו של האדם, גם אם הוא מוגבל כרגע, עדיין מחובר בפועל לאינסופיות. החיבור כבר קיים, וצריך רק לזהות ולממש אותו. האם שכל סופי יכול להתגבר על המגבלות שלו? אליעד כהן מדגיש שכל שכל סופי, מעצם היותו חלק מהמציאות האינסופית, מסוגל בפוטנציאל לחוות את האינסופיות. לטענתו, ההבדל בין השכל המוגבל לשכל האינסופי הוא הבדל של דרגת מודעות או תרגול. כדי לממש זאת, יש צורך בהתבוננות מעמיקה והתמדה. לדוגמה, אליעד מביא את הטענה שאם אדם אומר לעצמו שהשכל לא יכול לתפוס את האינסוף, הוא מראש מגביל את עצמו. לעומת זאת, אליעד מסביר שאם האדם היה משתמש במחשבתו ב - 100% מיכולת השכל שלו, הוא היה יכול להגיע לחוויה של האינסוף. אך כיוון שאדם לרוב אינו משתמש במלוא הפוטנציאל שלו, הוא לא יכול לקבוע בוודאות שהשכל אינו יכול לחוות את האינסוף. הוא מדגיש את החשיבות של הגדרה נכונה של המושגים. אם האדם חושב שמשהו לא עובד, זה מפני שטרם הפעיל את מלוא כוח המחשבה האפשרי שלו. זהו תנאי ראשוני לבדיקה אמיתית של גבולות השכל. כיצד אפשר בפועל להגיע לחוויית האינסוף? בשלב המעשי ... כדי להגיע לתוצאה הזאת. אם הוא לא בטוח, סימן שהוא עדיין לא ניצל את מלוא יכולותיו, ולכן לא יכול לקבוע שהדבר בלתי אפשרי. כדוגמה נוספת, הוא מזכיר את ההבדל בין אמת לשקר. אם אדם לא יודע להבדיל בין יש פיל לאין פיל בחדר, הרי שהוא גם לא יכול להבדיל בין יש לאין באופן כללי. עצם היכולת להבחין בין אמת לשקר מוכיחה שכבר קיימת בו היכולת להבחין במציאות ולהתחבר לאינסוף. הדרך המעשית שאליעד מציע היא לקחת את ההבחנות הקיימות הללו ולחקור אותן עד לעומקן המוחלט. לדוגמה, אם האדם יודע בוודאות שאין פיל בחדר, הרי שהשכל שלו מסוגל להבחין בין יש לאין, ומשם הדרך פתוחה להרחבת ההבנה הזו אל עבר המושגים ... במקום זאת לגשת לנושא מתוך בדיקה והטלת ספק. אליעד מסביר שאין דרך אחרת, וכל קיצור או דילוג ימנע מהאדם את האפשרות לחוות באמת את האינסוף. לסיכום, אליעד כהן טוען ששכל מוגבל מסוגל בהחלט לחוות את הבלתי מוגבל, מכיוון ... מחובר אליו בעצם הווייתו. עם זאת, החוויה השלמה של האינסוף דורשת מהאדם מחויבות אמיתית, השקעה וחקירה מעמיקה של מחשבותיו ותפיסותיו, עד שיגיע למיצוי מלא של יכולות שכלו. האם
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות מה המשמעות של גבולות השכל והאם ניתן לצאת מהם? אליעד כהן מסביר כי האדם רגיל לחשוב בצורה מסוימת, ומכיוון שכך, הוא מתקשה לראות מעבר לגבולות השכל שלו. האדם מתמודד עם מציאות שבה החושים מראים לו דברים מסוימים, כמו שולחן או פיל. אם לדוגמה, הוא רואה פיל, הוא לא יכול להחליט שזה שולחן, משום שיש הגדרות ... פיל בצורת שולחן, עדיין אלה שני דברים נפרדים ולא אותו הדבר. זה מראה שהשכל שלנו מוגבל על ידי הגדרות בסיסיות ואקסיומות שאנחנו מניחים מראש. איך אפשר לחשוב מחוץ לקופסה? אליעד נותן דוגמה לכך שאומרים לאדם תחשוב מחוץ לקופסה, אך האדם לא ... זאת כי הוא אף פעם לא היה מחוץ לקופסה. אליעד מסביר שכדי להסתכל על השכל מבחוץ, על האדם להכיר את הגבול של השכל שלו ולהיות מודע לכך שיש דברים שהוא לא מכיר מעבר לגבול הזה. הוא משווה זאת למצב שבו אדם נמצא בחדר סגור ומנסה להאזין מה מתרחש מעבר לקיר. האדם מניח שאם הוא לא שומע ... פשוט רחוק מדי מהקיר ולא מסוגל לשמוע את מה שמחוצה לו. זה בדיוק כמו השכל: רק מפני שאינך רואה מעבר לשכל שלך, אין זה אומר שאין שום דבר מעבר לכך. מדוע האדם מתקשה להטיל ספק באקסיומות ובאמונות שלו? אליעד טוען שהאדם בודק הכל בחיים שלו, אבל לא את הבסיס שעליו הוא מסתמך. ... כבר שבוי בתוך מסגרת האמונה הראשונית שלו. כיצד ניתן לחקור את הבסיס של השכל והאמונות? אליעד מציע להתחיל לחקור את הבסיס של המערכת שבה אנו משתמשים לבדיקת המציאות. הוא משווה זאת לאדם שמנסה לקדוח בקיר עם מקדחה אך לא בודק האם היא מחוברת ... אף פעם לא עוצרים לבדוק את הכלים שבעזרתם הם מבצעים את החקירה הזאת: השכל והחושים. מה החשיבות של דיוק מחשבתי וכיצד לתרגל אותו? אליעד מדגיש את החשיבות של דיוק מחשבתי ונותן דוגמאות מהחיים היום - יומיים. למשל, אדם שרואה עט, מניח מיד שהעט ... מדויקת יותר, עד כדי כך שיוכל להטיל ספק אפילו במידע שמגיע מהחושים ומהשכל עצמו. כיצד מתמודדים עם שאלות שנובעות מאמונות והנחות? כאשר האדם נתקל בשאלה, עליו לא רק לחפש תשובה, אלא להבין קודם כל מהיכן נובעת השאלה. אליעד ממליץ לחקור פנימה, ... הרבה יותר מהתשובה לשאלה עצמה. איך אפשר לחוות את המציאות בלי חושים או שכל? אליעד מציין שבשביל לחוות את המציאות בלי חושים או שכל, על האדם להיות אמיתי ומדויק מאוד. הוא נותן דוגמה של שיחה עם חברה שבה האדם מדבר ואומר דברים, אך לא תמיד הוא באמת מדויק לגבי מה שהוא אומר. אליעד מציע תרגיל מעשי ... וזה מה שיכול לפתח באדם את היכולת לראות את העולם בלי תלות בחושים ובשכל, ולהבין את המציאות באופן ישיר יותר. אליעד מסיים ואומר שאם האדם יהיה אמיתי עם עצמו ויסתכל פנימה, הוא יגיע לנקודה שבה הוא יבין שהכל זה אמונות והנחות, ואין שום דבר שהוא יודע בוודאות. ההכרה הזאת היא התחלה של חופש אמיתי מהגבולות של השכל והחושים. איך לחשוב מחוץ לקופסה? להטיל ספק בחושים מהן הנחות יסוד? האם השכל מוגבל? מה ההבדל בין עובדה לפרשנות? כיצד לבדוק אמונות? האם המציאות קיימת בלי שכל?
האם אפשר להבין הכל? לחשוב בגדול, יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע, חלק אלוה ממעל ממש, האם השכל מוגבל? האם אפשר לדעת הכל? איך לדעת את הכל? שאפתנות, מוטיבציה להצלחה, חלק 1
האם אפשר להבין הכל? לחשוב בגדול, יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע, חלק אלוה ממעל ממש, האם השכל מוגבל? האם אפשר לדעת הכל? איך לדעת את הכל? שאפתנות, מוטיבציה להצלחה, חלק 1
... אפשר להבין הכל? לחשוב בגדול, יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע, חלק אלוה ממעל ממש, האם השכל מוגבל? האם אפשר לדעת הכל? איך לדעת את הכל? שאפתנות, מוטיבציה להצלחה, חלק 1 האם השכל האנושי מוגבל, או שאפשר להבין הכל? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה זו היא האם השכל האנושי יכול להבין הכל, או שיש גבול ברור ליכולת ההבנה של האדם. אליעד מתחיל מכך שיש אנשים שרוצים תשובות מוחלטות לשאלות גדולות, כמו משמעות החיים, מדוע העולם קיים, או מהי ... ספק בסיסי. לדוגמה, אם שואלים למה העולם נברא?, ניתן תמיד לשאול לפני כן, האם העולם בכלל נברא? אולי עצם השאלה מניחה משהו שגוי. המוח האנושי לעיתים בודק אם השאלה בכלל נכונה, לפני שהוא מתחיל לחפש את התשובה. למשל, אם שואלים מה לאכול לארוחת הצהריים?, המוח יכול לשאול את עצמו, מי אמר שבכלל צריך לאכול?. כלומר, ... זה אפשרי? אליעד טוען שכן אפשרי להגיע לתשובה מוחלטת, בניגוד לדעה של רוב האנשים שזה בלתי אפשרי. הוא אומר שכדי להבין את הדברים ברמה המוחלטת, יש להתחיל מתהליכים קטנים ופשוטים. למשל, להבין למה אדם מעשן סיגריות, או למה הוא בוחר לעשות פעולה יומיומית מסוימת. כשהאדם מתרגל לנתח ולהגיע לנקודת ההתחלה של פעולות ... שלפני 100 שנים היה אומר שאי אפשר להגיע לירח, כי הוא חשב שזה בלתי אפשרי. אליעד טוען שלמרות שאדם חושב שהוא מכיר את עצמו ואת מגבלות השכל שלו, בפועל הוא לא באמת יודע מה המגבלות האמיתיות של המוח. הוא שואל את השומע: האם אתה יודע מה בדיוק המגבלות של המוח שלך?, והתשובה היא שלא. לכן, אי אפשר לדעת בוודאות ... ונכונות ללכת עם השאלות עד הסוף, בלי להיכנע ולהרים ידיים כאשר הדברים נראים בלתי אפשריים או קשים מדי. האם אפשר להבין הכל? האם השכל מוגבל? איך להשיג הבנה מוחלטת? למה אין תשובה לשאלות קיומיות? מה המשמעות של הבנה מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך להצליח לחשוב בגדול? ...
האם אפשר להבין הכל? לחשוב בגדול, יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע, חלק אלוה ממעל ממש, האם השכל מוגבל? האם אפשר לדעת הכל? איך לדעת את הכל? שאפתנות, מוטיבציה להצלחה, חלק 2
האם אפשר להבין הכל? לחשוב בגדול, יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע, חלק אלוה ממעל ממש, האם השכל מוגבל? האם אפשר לדעת הכל? איך לדעת את הכל? שאפתנות, מוטיבציה להצלחה, חלק 2
... לא נבין לא נדע, חלק אלוה ממעל ממש, האם השכל מוגבל? האם אפשר לדעת הכל? איך לדעת את הכל? שאפתנות, מוטיבציה להצלחה, חלק 2 האם אפשר להבין את הכל, או שיש דברים שהם מעבר לשכל? אליעד כהן מסביר בהרצאה האם אפשר להבין את הכל או שיש דברים שהשכל האנושי אינו יכול לתפוס. נקודת הפתיחה של אליעד היא השאלה האם השכל של האדם מוגבל, או שיש אפשרות לדעת ולהבין הכל באופן מוחלט. הוא מפתח את הנושא באמצעות דיון בדוגמה על אלוהים ועל הקשר של האדם לאלוהים. מה הקשר בין האדם לבין אלוהים, ... כפירה ביכולת האינסופית של אלוהים. האם השכל האנושי מוגבל בהבנת המציאות? לבסוף אליעד חוזר לנקודה שהאדם עשוי מחומר אלוהי, כלומר, מחומר בסיסי ואינסופי. ולכן, למרות שהאדם הוא רק חלק קטן מן האינסוף, אותו חלק קטן הוא מספיק ... להבין את הכל. הוא מדגיש שההנחה לפיה השכל האנושי מוגבל היא הנחה שנובעת מהגאווה ומההנחה המוטעית שהמציאות אינה יכולה לתת לאדם אפשרות להבין את הכל. אליעד מוסיף שלומר אי אפשר להבין הכל זה בעצם לזלזל בכוח של המציאות ... מהי הדרך הנכונה להסתכל על המוגבלות האנושית? בסיכום, אליעד ממליץ לאדם להיות צנוע, אך לא מתוך תחושת חוסר יכולת או מוגבלות, אלא מתוך הבנה שהמציאות גדולה ועמוקה, ושאפשר שיש אפשרויות שהאדם עדיין לא גילה. הוא מציע גישה ... לדעת אליעד, הדרך הנכונה היא לא להגביל את השכל ולא לקבוע מראש מה אפשרי או בלתי אפשרי, אלא לאפשר לשכל להיות פתוח לחקור ולהבין כל דבר, בלי להטיל ספק באפשרות שזה אכן אפשרי. האם אפשר להבין הכל? האם השכל האנושי מוגבל? האם האדם הוא חלק מאלוהים? איך אפשר לדעת הכל? מהי כפירה באלוהים? האם הכל זה אלוהים? איך לחשוב בגדול? ...
להשתחרר מהשכל, השאלה הקשה ביותר, להיצמד לאמת ביום יום, מודעות עצמית, גבולות השכל, להפוך להיות אלוהים, לגלות את עצמך, הדרך אל האושר
להשתחרר מהשכל, השאלה הקשה ביותר, להיצמד לאמת ביום יום, מודעות עצמית, גבולות השכל, להפוך להיות אלוהים, לגלות את עצמך, הדרך אל האושר
... מהשכל, השאלה הקשה ביותר, להיצמד לאמת ביום יום, מודעות עצמית, גבולות השכל, להפוך להיות אלוהים, לגלות את עצמך, הדרך אל האושר איך להשתחרר מהשכל ולהגיע לאושר אמיתי? ההרצאה עוסקת בשאלה כיצד להשתחרר מהשכל ולהגיע לאושר אמיתי, נושא מרכזי בגישתו של אליעד כהן. אליעד מסביר שהאדם ... זה, ובכך בעצם הוא מביע רצון להיות אלוהים, כלומר, להיות בעל שליטה מוחלטת במציאות. אך כשניתנת לו האפשרות הדמיונית הזו, הוא מייד נתקל בקושי גדול ומגלה שהשליטה המוחלטת מביאה עימה מורכבות וקושי. הדוגמה של גים קארי מהסרט ברוס ... עמוקה יותר של המציאות. מהי השאלה הקשה ביותר? אליעד מציג את השאלה הקשה ביותר: האפשרות לדמיין מצב שבו דבר מסוים קיים ולא קיים בו זמנית, באותו מקום ואותו זמן. השכל האנושי אינו מסוגל לתפוס זאת, משום שזה סותר את הבסיס הלוגי הכי יסודי שלו, לפיו משהו יכול להיות או קיים או לא קיים אך לא שניהם בו זמנית. תרגול כזה, הוא אומר, עשוי להביא את האדם למצב שבו הוא משתחרר מגבולות השכל, וזה למעשה התרגול הקשה ביותר האפשרי. איך לדעת את ... אליעד מדגים כיצד אפשר להטיל ספק בכל דבר, כולל במושגי הבסיס, ומדגיש שככל שהאדם מטיל יותר ספק בהנחות היסוד שלו, הוא מתקרב יותר אל האמת ואל השחרור האמיתי מהשכל. למה רוב האנשים נמנעים משאלות עמוקות? אליעד מתאר כיצד רוב האנשים נמנעים מלשאול את השאלות העמוקות ביותר על מהות הקיום והמציאות, משום שהם פוחדים מהאפשרות להשתגע או לאבד אחיזה במציאות. הוא מתאר כיצד אנשים נאחזים בשכל שלהם כאמצעי לשמור על שפיות, אף על פי שהשכל עצמו מגביל אותם ומרחיק אותם מהאמת המוחלטת. איך מגיעים למצב של לא לדעת כלום? אליעד מסביר את המצב של ... כולל קיומו האישי. לדבריו, כאשר אדם באמת חווה שהוא לא יודע כלום, נוצרת תחושה עמוקה של שחרור, מפני שאז כל האפשרויות פתוחות בפניו והוא לא כבול להגדרות ולמגבלות השכליות שלו. מהי התועלת המעשית של ההבנה הזו? אליעד טוען ... מוחלטים, הוא פחות נתון ללחצים ולסבל הנובעים מהנחות מוטעות. הוא מסוגל לחיות במודעות עצמית גבוהה יותר וליהנות מחופש נפשי עמוק יותר, שבו הוא אינו כפוי על ידי השכל והמחשבות שלו. בסופו של דבר, אליעד אומר שהדרך לשחרור ולאושר אמיתי טמונה בחקירה מתמדת של האמת וביכולת להטיל ספק מוחלט בכל מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים. איך להשתחרר מהשכל? מהי השאלה הקשה ביותר? האם יש הבדל בין יש לאין? איך להגיע למודעות עצמית גבוהה? האם אפשר להיות אלוהים? ...
האם הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? האם ניתן להבין כל דבר? איך להבין כל דבר? איך להבין את אלוהים? האם ניתן להבין את אלוהים? איך להבין דברים? האם ניתן להבין את המציאות?
האם הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? האם ניתן להבין כל דבר? איך להבין כל דבר? איך להבין את אלוהים? האם ניתן להבין את אלוהים? איך להבין דברים? האם ניתן להבין את המציאות?
... הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? האם ניתן להבין כל דבר? איך להבין כל דבר? איך להבין את ... האם ניתן להבין את אלוהים? איך להבין דברים? האם ניתן להבין את המציאות? האם הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? איך להבין את המציאות? ההרצאה עוסקת בשאלות העמוקות לגבי המציאות, השכל האנושי, והבנת העולם. אחת השאלות המרכזיות היא אם ניתן להבין את כל מה שקורה בעזרת השכל האנושי. האם השכל שלנו מוגבל או שאנו יכולים להבין את כל התופעות והמציאות שסובבת אותנו? במהלך ההרצאה נבחנות אפשרויות שונות להבנת המציאות ולגבי הדרך בה השכל יכול לתפוס ולהבין את מה שקורה סביבנו. אליעד מתחיל בתשובה לשאלה אם אפשר להבין את המציאות, ומסביר שהשכל האנושי מוגבל. לעיתים, משהו נראה לנו כלא הגיוני או מיסטי, אך ייתכן ויש ... אליעד מבקש ממנה לשאול את עצמה אם ייתכן שהיא לא מבינה את התופעות רק משום שהן לא נתפסות בשכל שלה, אבל יכול להיות שהן כן הגיוניות אם תחשוב בצורה שונה. הוא מציין ... אנחנו חושבים ולהיות מוכנים להסתכל על דברים מכיוון שונה. בנוגע לשאלה אם כל דבר בחיים תלוי בשכל, אליעד מבהיר ששכלנו לא תמיד יכול לתפוס את כל התופעות שמתרחשות, ואם נעשה את כל המאמצים ... בידינו. בהמשך, אליעד עובר לדבר על המושג של המציאות כמציאות אינסופית, ומציע מחשבה על כך שכל השאלות לגבי גבולות השכל האנושי מבלבלות אותנו כי השכל שלנו הוא סופי. הוא שואל אם ניתן באמת להבין את המציאות האינסופית באמצעות שכל סופי, ומסביר כי ייתכן והמציאות אינסופית היא מעבר להבנה של השכל האנושי. בהקשר זה, אליעד שואל את המשתתפת אם היא בטוחה שהמציאות אינסופית, ... לגביו. אליעד מסביר שלפעמים יש לנו את היכולת להבין את מה שאנחנו רוצים להבין, לא בהכרח מתוך שכל סופי, אלא מתוך נכונות לקבל ולהבין את הדברים גם בדרכים שאינן תמיד הגיוניות בעינינו. לסיום, אליעד מסכם את דבריו בכך שלפעמים אנחנו צריכים להבין כי אם השכל שלנו מוגבל, ייתכן שאנחנו לא מצליחים להבין את כל המציאות כמות ... - נמצא את הדרך להתמודד עם מצבים ותופעות שנראים לנו בלתי אפשריים להבנה. הבנת המציאות האם השכל מוגבל? האם אפשר להבין את אלוהים? המציאות אינסופית הבנת תופעות לא ...
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
... הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות ... אחרת לבנה - באותו מקום בדיוק, ובאותו זמן בדיוק. האם אנחנו מסוגלים לדמיין מצב כזה? גם במקרה הזה התשובה היא שלילית, כי השכל והדמיון לא מסוגלים להכיל סתירה מוחלטת כזאת. מכאן ... שנמצאות באותו מקום בדיוק ובאותו רגע - לא אפשריים לוגית, ולכן מהווים את הגבול הלוגי של המציאות והדמיון. כיצד נקבעים גבולות השכל והדמיון? אליעד כהן מדגיש כי גבולות השכל והדמיון הם הגבולות שמגדירים את המציאות עצמה. ... או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא שמכתיבה את גבולות האפשרויות הלוגיות. בכך, הלוגיקה אינה אלא שיקוף של גבולות החשיבה האנושית. סיכום הרעיון המרכזי של הלוגיקה והדמיון לפי ... שלנו לדמיין משהו היא ההוכחה הלוגית האמיתית לקיומו או לאי - קיומו של אותו הדבר. המסקנה היא, שהבנת גבולות הדמיון והשכל האנושי מאפשרת לנו להבין גם את גבולות הלוגיקה, ... גבולות המציאות עצמה. מהי לוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מהי הוכחה לוגית? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי לוגיקה ומהם גבולות הדמיון? לוגיקה היא ... האבן לא נופלת? כן, ניתן לדמיין זאת. מכאן שלוגית, האבן אינה חייבת ליפול, גם אם בפועל בעולם הפיזי היא תמיד נופלת. מהם גבולות השכל והדמיון? אם ניתן לדמיין דבר מסוים - הרי שהוא ... הלוגיות והמציאות עצמה. מהי לוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מהי הוכחה לוגית? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? ...
לזרוק את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז
לזרוק את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז
... את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז האם עדיף לזרוק את השכל או להשתמש בו? השאלה המרכזית של ההרצאה היא האם כדאי להסתמך על השכל ולנתח את כל מה שקורה בחיים, או שמא עדיף פשוט לזרוק את השכל ולחיות חיים נטולי ספקות ודאגות. המונח לזרוק את השכל מתאר מצב שבו אדם בוחר להאמין בצורה מוחלטת במשהו - לדוגמה, בצדיק, בגורו, באלוהים או במנטור - מבלי להפעיל את השכל או להטיל ספק. בהיבט הזה, עולות השאלות האם השימוש בשכל דווקא יוצר בעיות, והאם האמונה העיוורת בגורו או בצדיק עשויה להביא להקלה. מה היתרונות של זריקת השכל? כאשר אדם בוחר להאמין במשהו בצורה מוחלטת, הוא עשוי להימנע מבעיות של התלבטויות ושאלות בלתי ... אם אדם מאמין באמת במאה אחוז שאלוהים דואג לו, שכל מה שקורה הוא לטובה, הוא לא מתלבט מה נכון ומה לא נכון, ולא שואל את עצמו כל הזמן האם מה שהוא עושה הוא הדבר הנכון. השקט הפנימי שמלווה את האמונה המוחלטת יכול להפחית את הלחץ הנפשי שנגרם מהתלבטויות אינסופיות. מה החסרונות של זריקת השכל? הבעיה העיקרית שנובעת מזריקת השכל היא שהיא הופכת את האדם לפגיע במצבים שבהם האמונה שלו נתקלת בספק. אם אדם מאמין במנטור או בצדיק, ... האם להמשיך להאמין או לא. במקרה כזה, האמונה המוחלטת יכולה להישבר. המערכת שהייתה מבוססת על אמונה נטולת ספקות, מתחילה להתרסק כשיש מקום לעיתים קרובות ... במאה אחוז, אתה נמצא בבעיה, כי זה מעורר את השכל שלך, וזריקת השכל התערערת. הבעיות שהשכל יכול לפתור השכל חשוב לא רק בגלל שהוא מייצר דאגות, אלא גם בגלל שהוא יכול להגן עלינו ולהציל אותנו מבעיות שלא ... היינו מפעילים אותו. כאשר אדם בוחר לזרוק את השכל, הוא עשוי למצוא את עצמו חסר אונים כשבעיות אמיתיות מתעוררות. אם השכל לא פעיל, כל מחשבה או תחושה עלולה להשתלט על האדם. למשל, אם אדם משאיר את הדלת פתוחה לביתו, הוא ... כמו גניבה או פריצה. זהו דימוי לכך שכאשר השכל לא פעיל, אדם עלול להיתקל בבעיות חמורות. השכל מספק לנו את היכולת להבחין בין טוב לרע ולהימנע מסכנות פוטנציאליות. מה עדיף? להשתמש בשכל או לזרוק אותו? אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. השימוש בשכל יכול להוביל לסבל בגלל ההתלבטויות המלוות אותו, אולם מצד שני, זריקת
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לזוגיות, קאוצינג, מאמן אישי מומלץ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.3750 שניות - עכשיו 18_06_2025 השעה 20:56:17 - wesi1