אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התקדמות ✔התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם ✔ האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:38התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני?

אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. כלומר, השינוי מתרחש רק ברמת הצורה, בעוד שהמהות נשארת זהה. אליעד מדגיש כי בפועל, אנשים חושבים שהם פונים פנימה לכיוון הרוחניות, אך לרוב הם פשוט מחליפים צורה אחת של חיצוניות בצורה אחרת. לדוגמה, אדם שעבד כל חייו וכעת נמאס לו מהעבודה מחליט לפנות לרוחניות, מתוך תחושה שהוא "נכנס פנימה", אך בפועל הוא יוצר לעצמו צורה חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא "טובה", בעוד העבודה היא "רעה".

דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה לצורה אחרת. האדם לא באמת הולך ל"פנימיות" מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר.

האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת?

השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת החינוך נמצאת בתהליך של התדרדרות. אליעד מסביר שלמעשה ההתדרדרות הזו עשויה להיות חיובית, משום שהקונספט הנוכחי של החינוך הוא עצמו שגוי מיסודו. התדרדרות המערכת עלולה להביא בסופו של דבר להחלפת הקונספט הישן של חינוך בצורת חשיבה חדשה לחלוטין. במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה בתוך המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם בצורה הפוכה: אם נצליח לשפר את איכות החינוך, המערכת תהפוך ליעילה יותר ותישמר את המבנה הנוכחי, לטוב ולרע.

אליעד מדגיש שאין קונספט חינוכי אבסולוטי אחד שמתאים לכולם. הוא מציע שכל אדם יפעל לפי מה שהוא מאמין שנכון, ויעשה זאת במהירות וביעילות רבה ככל האפשר. אם אדם מאמין שצריך לשפר את איכות המורים, הוא צריך לפעול מיידית לשיפורם. אם הוא מאמין שצריך להחליף לגמרי את שיטת החינוך, עליו להתקדם במהירות בכיוון זה. כך ניתן לעבור במהירות לשלב הבא, ללא התמהמהות או עצלות.

מהו הקונספט החינוכי הנכון וכיצד ניתן לשפר את מערכת החינוך?

אליעד כהן טוען שאין שום קונספט חינוכי מוחלט שצריך ללכת לפיו. לדעתו, האדם צריך לעשות את מה שהוא חושב שטוב לו, ולבצע זאת בזריזות וביעילות. הוא מסביר שגם איכות גבוהה של מורים יכולה לפעמים להזיק. לדוגמה, בחינוך הדתי, לעיתים הרבנים החכמים מאוד יוצרים מצב בו התלמידים נצמדים לחוכמת הרב במקום לפתח חשיבה עצמאית. כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, אולי זה היה מעודד את התלמידים לחשוב באופן עצמאי ולפתח רעיונות חדשים משל עצמם.

לסיכום נקודה זו, אליעד מציע תמיד להסתכל משני הצדדים: חוכמת המורה יכולה להיות יתרון וגם חיסרון. הדבר החשוב הוא לא להיצמד לשום קונספט קבוע, אלא תמיד לבדוק מה עובד עבור האדם עצמו ולקדם זאת במהירות האפשרית.

האם המטרה היא לבטל את כל הרצונות או דווקא לממש אותם?

בשיחה על הרצונות, עולה השאלה האם המטרה הסופית של האדם היא להפסיק שיהיו לו רצונות. אליעד מסביר שהאדם בדרך כלל שואף לממש את רצונותיו, ואם היה מקבל את כל מה שהוא רוצה, בסופו של דבר הוא היה מגיע למצב שבו אין לו יותר רצונות. אליעד טוען שזה דווקא מצב חיובי, שבו האדם מרגיש שהוא השיג את הכל ואין לו מה לרצות עוד. כלומר, אין סתירה בין הרצון למלא את כל המשאלות לבין המטרה להגיע למצב נטול רצונות. כשאדם מממש את כל רצונותיו, הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה.
האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי?

השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד תנועה כפולה: מצד אחד היא משתנה, מצד שני היא נשארת תמיד אותה מהות. ברמה המעשית, יש אנשים הסבורים שהחברה הולכת יותר "פנימה" ומעדיפה עיסוק רוחני על פני פעולות חיצוניות, אך בפועל האדם רק מחליף צורה חיצונית אחת באחרת. לדוגמה, מי שנמאס לו לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות "יציאה החוצה" לצורה אחרת של נפרדות, כמו אדם דתי שהופך לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות.

האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות?

השואל מציין שאנשים מאוכזבים מכך ששום דבר חיצוני לא ממלא אותם, ולכן פונים פנימה. אליעד מציין שבמקרים רבים הם לא באמת פונים ל"פנימה" מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כ"התפתחות" מסוג מסוים.

מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות?

אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם "מתפתח" בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו "להתפתח", "להתקדם", "להשתפר", אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות.

האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת?

השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי הקונספט של חינוך במתכונתו הקיימת הוא שגוי מיסודו. קריסת המבנה הנוכחי עשויה לעודד אנשים לחפש אלטרנטיבות חדשות לגמרי. אם המערכת נחלשת, אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק "לשפר" שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא אולי תיהפך ליעילה יותר, ועל ידי כך תשמר את הקיים. בכל אופן, השורה התחתונה היא שהמציאות מתקדמת תמיד לכיוון מסוים, אך שאלת ה"כיוון הנכון" תלויה בנקודת המבט של המתבונן.

מהו קונספט החינוך הנכון לפי אליעד?

אליעד מסביר שאין באמת קונספט אבסולוטי שכולם צריכים לפעול לפיו. לדעתו, כל אחד צריך לקדם את מה שהוא חושב שנכון ולמהר להגשים את רצונו. אם אדם משוכנע שצריך לשפר את איכות המורים, שילך ויעשה זאת בכל הכוח. אם אדם אחר חושב שדווקא מערכת החינוך צריכה להתפרק, שילך לכיוון הזה. כשמסיימים למצות קונספט מסוים, עוברים לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים דתיים חכמים: לפעמים דווקא העובדה שהמורה או הרב "חכם" מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שה"טוב" וה"רע" בכל שיטה אינם מוחלטים.

האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות?

בסוף השיחה עולה השאלה אם המטרה הסופית היא לא להגיע למצב שאין רצונות כלל. אליעד משיב שהאדם בדרך כלל רוצה למלא את רצונותיו. אם אדם היה מקבל כעת את כל משאלותיו, הוא היה מוצא את עצמו בלי רצון שיידרש למלא, וזה היה מצב טוב מבחינתו. במובן הזה, אין בכך סתירה: ברגע שיש רצונות - רצוי למהר ולהגשים אותם עד כמה שניתן, כדי להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת.
מה השאלה?

ש: שאלה הראשונה לגבי הדבר מה שדיברנו עכשיו כן, האם המציאות הולכת לכיוון שינוי תודעתי?

אליעד: מה אתה חושב?

ש: אני לא יודע אני שואל אותך.

אליעד: התשובה היא שתמיד ותמיד לא, האם המציאות הולכת לשינוי תודעתי כן ולא התודעה בסוף תמיד נשארת אותה תודעה ותמיד אתה גם חושב אותו דבר אלא מה שאתה תמיד גם אולי חושב על זה בצורה שונה, תמיד לא משנה. קח תודעה המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבה תמיד משתנה ברמה העובדתית.

ש: אוקי אבל אני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות התכווננות של האנשים לכיוון הפנימה ליותר מאשר בחוץ.

אליעד: תראה מצד אחד אתה יכול להגיד שכן מצד שני אתה יכול להגיד שלא, אתה תשאל אותי על מה על ההפך "מה אתה חושב ואני אגיד לך את ההפוך".

ש: אני רואה שכן אנשים עם הזמן כאילו רואים ששום דבר לא ממצא ושום דבר כאילו לא מספק וזה.

אליעד: ואז מה עושים?

ש: ואז נכנסים פנימה.

אליעד: לא הם נכנסים פנימה הם לא הולכים פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמה בן אדם נגיד נמאס לו לעבוד ואז הוא אומר "בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח" זה אומר שהוא הולך החוצה לא פנימה.

ש: למה?

אליעד: למה החוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב שלעבוד זה טוב אז הוא עבד עכשיו הוא חושב שלעבוד זה לא טוב שרוחניות זה טוב אז הוא הלך לרוחניות אבל גם זאת צורה רעה, גם זה נפרדות הוא רק החליף בעיה אחת בבעיה אחרת. לדוגמה בן אדם דתי שכל חייו למד יום אחד נמאס לו להיות דתי יום אחד נמאס לו להיות דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות.

יש מקום שבו אתה הולך רק פנימה אבל גם אז זה נקרא רק פנימה בסדר אבל בכל מקרה וגם כשאתה הולך פנימה בוא אני אתן לך דוגמה ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמה יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד.

ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום התפתחות.

אליעד: אתה רק מחליף צורה תבין יש את האחד באחד המוחלט אין הבדל להתפתחות לא התפתחות אבל בצמצום זה כבר צורות צורה כזאת וצורה כזאת יש שתי צורות אני אתן לך דוגמה, אם כולנו היינו ככה כמוני נגיד אז היינו מסתכלים עליך ואומרים "אה תראו הוא התפתח הוא שכח את האחדות, הוא הגיע לנפרדות" היינו עושים הפוך.

ש: אתה היית המפורסם.

אליעד: נכון אצל אלוהים ההתפתחות שלו הוא אומר " אה תראו הנה אחד הצליח להשתחרר מלהיות אלוהים". היו עושים ספר "להיות בן אדם" כן, הבנת מה זה התפתחות מי מחליט זאת רק צורה באחד ההוא הראשון זה אחד אז אין שאלה מי התפתח אין שינוי אבל בנפרדות אחר כך זה כבר צורות אז למה אתה אומר שזה התפתחות אולי זאת התפתחות הפוכה, אולי אלוהים מצליח להתפתח ולהרחיק את עצמו מעצמו.

ש: אולי הוא בכלל לא רוצה אולי זה נסיגה זאת לא התפתחות.

אליעד: הבנת התפתחות זה ביחס למשהו ומאחר ששום דבר לא מחויב אז אתה לא יכול להתפתח ללכת למחויב. הנושא הספציפי הזה הבנו אותו?

ש: יש לי בהקשר הזה של ההתפתחות.

אליעד: כן אוקי.

ש: אני לא יודעת אם זה שייך אבל אולי כן.

אליעד: תכף נחליט אם כן או לא.

ש: לגבי מערכת החינוך שבעצם יש טענה שמערכת החינוך צריכה לשנות צורה בעצם היא לא מתפתחת אלא יש התדרדרות.

אליעד: התדרדרות לכיוון חיובי, מה חיובי בזה שמערכת החינוך מתדרדרת כי הקונספט של החינוך הוא עצמו רקוב בכלל אז זה שהוא מתדרדר זה סימן טוב כי בסוף יחליפו את כולו בבת אחת. מה הם אומרים הם אומרים "בואו נחליף את צורת הלימוד" אבל בכלל צריך להחליף את הרעיון של השכל שלך צריך להחליף אותו אז ההתדרדרות הזאת הולכת לכיוון חיובי כי יותר ויותר לא רוצים ללמוד ואז זה מקרב אותך לכך שהם יחפשו אלטרנטיבות בכלל לקונספט של החינוך.

ש: אז מה הקונספט של החינוך בעצם השאלה שלי מה קונספט שלדעתך.

אליעד: אבל כמובן שזה גם יכול להיות הפוך שאם אתה תשפר להם את הלימוד אז הם יהיו יותר חכמים איך שמסתכלים על זה.

ש: אבל מה הקונספט הדחוף שצריך לשפר אותו או מה הקונספט הנכון.

אליעד: מה שהם עושים זה טוב כאילו מה שהם חושבים שצריך לשפר צריך לשפר.

ש: מה לדעתך כיוון.

אליעד: מה שהם חושבים אין כיוון מה שהם חושבים זה הכיוון.

ש: אמרת עכשיו רקוב למה אתה מתכוון?

אליעד: כל אחד שיבדוק מה הוא חושב שהוא צריך לשפר שישפר שיעשה את זה הרבה יותר מהר לא משנה מה, מה הוא חושב שעושה לו טוב ותשפר רק תרוץ תתקדם בבקשה תעשה את זה יותר מהר.

ש: אין איזה קונספט של ילדים נכנסים לכיתה א' מה צריך ללמד אותם?

אליעד: אין קונספט אין שום משמעות לקונספט אתה צריך שזה יבוא מתוכך, מה שאתה חושב שצריך לשפר תשפר רק תעשה את זה יותר בזריזות. אתה מהר מאוד תגלה מה השלב הבא.

ש: הבנתי זאת אומרת מתוך וזה תהליך שאי אפשר לקדם אותו?

אליעד: אפשר מה אמרתי תעשה מה שאתה רוצה רק תקדם אותו, זה בדיוק מה שאמרתי.

ש: אבל איך תקדם אותו?

אליעד: איך מקדמים תהליכים בעולם שיותר חשוב לך אז אני עומד ואומר לך "אתה יודע מה שאתה רוצה זה מאוד חשוב רוץ קדימה תסיים אותו" זהו יש לך פרויקט תסיים אותו כמה שיותר מהר כדי שתגיע לפרויקט הבא תסיים את הכל תנוח, אני בעד לעשות הכל רק תעשה את זה יותר מהר תסיים אל תהיה עצלן רוץ קדימה תסיים את כל המשימות.

ש: אז מה הראייה שלך עדיין של החינוך שיכולה לקדם כמו שאתה מביא לנו פה.

אליעד: את שואלת אבל שאלה אחרת טוב עכשיו אני אתן לך תשובה הפוכה, קודם כל התשובה הראשונה מה שאתה חושב שצריך לקדם אותו תקדם עכשיו תשובה הפוכה, מה צריך לקדם תקדם את איכות המורים לדוגמה אם הבן אדם עצמו המורים / ההורים יהיו יותר חכמים יותר מבינים את עצמם אז ממילא גם החינוך יהיה אולי יותר טוב יכול להיות שהם יהיו יותר טיפשים אז יהיה אינטרס לילדים לברוח מהם, הפוך יכול להיות אופציה הפוכה נגיד לדוגמה החינוך הדתי נניח, נניח שמי שמלמד בחינוך הדתי הם חכמים אבל ראית גם את התוצאות כאילו זה שהמורה חכם זה לא תמיד גורם לכך שהתלמיד יהיה חכם הרבה פעמים זה גורם לכך שתלמיד יאחז ויהיה מקובע בחוכמה של הרב שלו.

כאילו נגיד הרב מלמד אז בגלל שהוא כל כך חכם זה בעצם היה הבלוק המחסום, זאת אומרת למה התלמיד לא מתקדם מעל רבו כי הוא אומר "הרב שלי היה כל כך חכם מה אני יותר חכם ממנו", זאת אומרת שאם הרב לא היה חכם אולי זה היה גורם לך לבדוק יש שני צדדים.

ש: אולי לגורם לעצמך כן לבדוק את זה בעצמך.

אליעד: נכון אלא אם כן אתה בא אלי ואז אני מסביר לך אל תאמין לי יש לך את שני היתרונות. הבנו?

ש: אז רגע המטרה זה להפסיק שיהיה רצונות?

אליעד: את שמעת אותי אומר את זה?

ש: לא אתה אומר יש רצון לעשות אותו כמה שיותר מהר.

אליעד: כן כדי, לא שיהיה.

ש: משהו יעצור את זה בסוף?

אליעד: אם תסיימי את הרשימה אז זה יעצור.

ש: נו ואז?

אליעד: ואז יהיה לך טוב, לא את לא רוצה?

ש: אז כן המטרה שיפסיקו להיות רצונות.

אליעד: לא יודע מה את חושבת, מה את רוצה?

ש: לפי מה שאתה אומר.

אליעד: יש לך רצונות כלשהם עכשיו יש לך רצונות, אם עכשיו נותנים לך אותם את לוקחת?

ש: כן.

אליעד: אז זאת אומרת לא מה לא יהיה לי רצונות ואם אני ייתן לך את כל מה שאת רוצה מה שאת רוצה מה יקרה לך לא יהיו לך רצונות לא, נו אז זה טוב או לא טוב?

ש: טוב.

אליעד: יפה זהו.
חופש אדם צריך לבדוק התפתחות חשיבה להבין לא רוצה התפתחות רוחנית לפתח חשיבה להיות סלבריטי חסרונות או יתרונות רובד פנימי האם העולם הדרכה להורים הדרכת הורים העולם העולם מתפתח התפתחות התפתחות רוחנית התפתחות תודעתית התקדמות חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להתפתחות רוחנית לחנך לחנך ילדים מחנך מחנכים מערכת מערכת החינוך עולם רוחני רוחניות רוחנית תודעה
מוטיבציה ומדד להצלחה, הגדרת מדדי הצלחה, מדדי ביצוע, מדדים להצלחה, מדד להתקדמות, להעלות מוטיבציה לאנשי מכירות, ליצור מוטיבציה לעובדים, אינדיקציה להתקדמות, האם אני מתקדם? התמדה ומדדי הצלחה, שיפור ביצועי עובדים, מד התקדמות
מוטיבציה ומדד להצלחה, הגדרת מדדי הצלחה, מדדי ביצוע, מדדים להצלחה, מדד להתקדמות, להעלות מוטיבציה לאנשי מכירות, ליצור מוטיבציה לעובדים, אינדיקציה להתקדמות, האם אני מתקדם? התמדה ומדדי הצלחה, שיפור ביצועי עובדים, מד התקדמות
... ומדד להצלחה, הגדרת מדדי הצלחה, מדדי ביצוע, מדדים להצלחה, מדד להתקדמות , להעלות מוטיבציה לאנשי מכירות, ליצור מוטיבציה לעובדים, אינדיקציה להתקדמות, האם אני מתקדם? התמדה ומדדי הצלחה, שיפור ביצועי עובדים, מד התקדמות איך להעלות מוטיבציה ולהגדיר מדדי הצלחה? בכדי להבין כיצד להעלות מוטיבציה, אליעד כהן מסביר שגורם מרכזי להצלחת תהליך זה הוא היכולת לזהות את ההתקדמות. אם לאדם יש אינדיקציה ברורה להראות שהוא מתקדם בדרך למטרה שלו, הדבר יגביר את המוטיבציה להמשיך. כאשר אדם לא יודע אם הוא מתקדם, הוא עשוי להרגיש כאילו הוא לא עושה שום דבר, גם אם בפועל יש התקדמות. חשוב מאוד להבין את חשיבות אינדיקציה זו, שכן היא מקנה תחושת התקדמות אמיתית, מה שמעורר רצון להמשיך ולשאוף למטרה. מהי אינדיקציה להתקדמות וכיצד היא משפיעה על המוטיבציה? בזמן שמישהו מציב לעצמו מטרה, הוא רוצה לדעת כל הזמן האם הוא באמת מתקדם אליה או לא. אם אין לו אינדיקציה ברורה, הוא עשוי לחשוב שהוא לא מתקדם, גם אם למעשה הוא כן. לדוגמה, אם אדם יצא למסע ארוך ואין לו דרך לדעת אם הוא מתקדם, הוא עשוי להרגיש שהוא דורך במקום - מצב שעשוי להוביל אותו לוותר על מאמציו. אחת הדרכים להעלות את המוטיבציה היא על ידי מתן אינדיקציה ברורה של התקדמות, שתספק לאדם תחושת סיפוק. עם זאת, ישנם סיכונים בכך, משום שלפעמים כאשר אדם מקבל אינדיקציה, הוא עלול לגלות שההתקדמות אינה כפי שחשב. כך, כשהוא נחשף לאמת, הוא עלול לאבד את המוטיבציה. אם הוא היה בטוח שהוא מתקדם, רק כי לא היה לו אינדיקציה, ופתאום הוא מגלה שהוא לא מתקדם כפי שחשב, זה עשוי להוביל לתסכול ולירידה במוטיבציה. כיצד להשתמש באינדיקציה כדי להעלות מוטיבציה? אליעד מציין שהשימוש באינדיקציה להתקדמות יכול להועיל אם עושים זאת בצורה חכמה: בזמן אמת - אם האינדיקציה לא מעודכנת בזמן אמת, האדם לא יראה את ההתקדמות שלו בזמן המתאים, מה שיכול להוריד את המוטיבציה. במרחקים קצרים - אינדיקציה שעדכונה מרוחק מדי עלולה לגרום לאדם להרגיש שהוא לא מתקדם בכלל, גם אם יש התקדמות ממשית. מותאמת למציאות - אם האינדיקציה לא מדויקת או לא אמינה, היא עשויה לגרום לאדם להרגיש שהוא לא מתקדם כשבפועל הוא כן, או להרגיש שהוא מתקדם כאשר הוא לא. לסיכום אם רוצים להעלות את המוטיבציה, יש לתת לאדם אינדיקציה ברורה על התקדמותו. עם זאת, חשוב לוודא שהאינדיקציה תהיה עדכנית, מדויקת ומוגשת בזמנים קצרים, כדי שהיא לא תיצור אשליה או תסכול. איך להעלות מוטיבציה? איך לזהות התקדמות אמיתית? איך להתמודד עם חוסר מוטיבציה? איך להציב מטרות בצורה נכונה? איך לשמור על מוטיבציה לאורך זמן? איך ליצור מוטיבציה? כדי להבין איך ליצור מוטיבציה, חשוב להבין שאחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים עליה, לטוב ולרע, הוא האינדיקציה להתקדמות - כלומר, האם האדם רואה שהוא מתקדם בדרך למטרה שלו. החשיבות של אינדיקציה להתקדמות כאשר אדם מציב לעצמו מטרה, אחד הדברים המשפיעים על השאלה אם תהיה לו מוטיבציה להמשיך הוא האם יש לו אינדיקציה ברורה שמראה לו את ההתקדמות שלו. לדוגמה, נניח שאדם יוצא למסע ארוך. אם אין לו שום דרך לדעת אם הוא מתקדם, הוא עלול לאבד את המוטיבציה שלו, אפילו אם בפועל הוא כן מ
נפילה רוחנית, ירידה לפני עליה, ירידה למטרת עליה, להתקדם יותר מהר, עליה רוחנית, התקדמות רוחנית, ירידה לצורך עליה, ירידה רוחנית, ריקנות פנימית, ריקנות קיומית, ריקנות נפשית
נפילה רוחנית, ירידה לפני עליה, ירידה למטרת עליה, להתקדם יותר מהר, עליה רוחנית, התקדמות רוחנית, ירידה לצורך עליה, ירידה רוחנית, ריקנות פנימית, ריקנות קיומית, ריקנות נפשית
... רוחנית, ירידה לפני עליה, ירידה למטרת עליה, להתקדם יותר מהר, עליה רוחנית, התקדמות רוחנית, ירידה לצורך עליה, ירידה רוחנית, ריקנות פנימית, ריקנות קיומית, ריקנות נפשית מהי ירידה רוחנית ... היא לא בהכרח דבר שלילי, אלא שלב בדרך להתקדמות רוחנית. לפי אליעד, ירידה היא חלק מהתהליך של עלייה רוחנית, וההבנה הזו היא חיונית לכל אדם שמבקש ... לשיא היכולת הרוחנית שהוא שואף אליה. כיצד מתקדם אדם ברוחניות? כשהאדם מרגיש תחושת ריקנות או דיכאון, הוא צריך להבין שזה חלק מהתהליך של התקדמות רוחנית. כל עלייה היא זמנית, וכאשר האדם משיג הישגים חדשים, הוא מתחיל לתהות אם הוא באמת הגיע למקום ... למעשה, היא יכולה להוות שלב חשוב בדרך להתקדמות רוחנית גבוהה יותר. אליעד מסביר כי ברגע שאתה מרגיש ריקנות, זהו סימן לכך שאתה מוכן להמשיך ולהתפתח. ... במדרגה הרוחנית הקודמת שלך, ואתה רוצה להתקדם לשלב הבא. ברגע שאתה מוכן לעזוב את מה שהשגת ולשאוף גבוה יותר, אתה מתחיל לתפוס את המדרגה הבאה. כיצד תהליך של ... מציין כי התהליך של ירידה הוא שלב חיוני בהתקדמות רוחנית. אם אנחנו משווים את זה למעבר בין חדרים, כל פעם שהאדם נכנס לחדר חדש ומרגיש שמח, הוא לא נשאר ... הוא לא יכול להרגיש שלם באמת. כל זמן שהוא מתקדם , הוא לא יכול להרגיש מסופק לגמרי, ולכן הוא תמיד מרגיש את תחושת הריקנות הרוחנית שמלווה את כל תהליך ההתפתחות. האם תחושת הריקנות היא אכן ריקנות? לאחר שיתקדם יותר, האדם מבין כי תחושת הריקנות היא בעצם השלב שבו הוא מוכן להשאיר מאחור את מה שהוא יודע ולהתמקד במשהו ... הריקנות גוברת, אך זהו מצב חיובי שמעיד על התקדמות ושאיפה למוחלט. האם נפילה רוחנית היא חזרה אחורה? לפי אליעד, נפילה רוחנית אינה חזרה אחורה. למעשה, כל נפילה היא קשה יותר מהנפילה הקודמת, ומורה על התקדמות אמיתית בדרך הרוחנית. כשאתה נופל, אתה לא חוזר לאותו מקום - אתה פשוט עובר שלב נוסף בדרך להשלמת המטרה ... חווייה שונה, חזקה יותר, משמעותית יותר. איך מתקדם אדם מהר יותר בדרך הרוחנית? הדרך להתקדמות מהירה יותר היא להיפרד מהתפיסות היחסיות. כאשר אדם עוסק בתפיסות יחסים - כלומר, הוא בודק את העולם סביבו בצורה יחסית - הוא מגביל את עצמו. כדי להתקדם מהר יותר, צריך להתמקד באמיתות מוחלטות, ולא להסתפק בהבנות יחסיות שמובילות לריקנות. על פי אליעד, ככל שאתה ... שאתה שואף אליו. מה זה ירידה רוחנית? כיצד מתקדם אדם רוחנית? מהו תהליך עלייה רוחנית? איך תחושת ריקנות מקדמת אותנו רוחנית? איך להתקדם מהר יותר בדרך רוחנית? מהו המוחלט בדרך רוחנית? האם ירידה רוחנית היא חזרה אחורה? ...
ניהול משימות לעובדים, מעקב אחרי משימות לעובדים, איך לעקוב אחרי ביצוע משימות? משימות שלא מוגדרות בזמן, משימות לא ברורות, התקדמות במשימות, ניהול פרויקטים, לחלק משימה לחלקים קטנים, אבני דרך לביצוע המשימה, לוחות זמנים של משימה
ניהול משימות לעובדים, מעקב אחרי משימות לעובדים, איך לעקוב אחרי ביצוע משימות? משימות שלא מוגדרות בזמן, משימות לא ברורות, התקדמות במשימות, ניהול פרויקטים, לחלק משימה לחלקים קטנים, אבני דרך לביצוע המשימה, לוחות זמנים של משימה
... בזמן, משימות לא ברורות, התקדמות במשימות, ניהול פרויקטים, לחלק משימה לחלקים קטנים, אבני דרך לביצוע המשימה, לוחות זמנים של משימה איך לנהל משימות ... קושי משמעותי במעקב אחר ההתקדמות שלה. לדוגמה, במצב שבו מנהל נותן משימה לעובד ושואל אותו מתי להערכתך תסיים?, העובד עשוי לענות שאין לו דרך לדעת כמה ... ברורות שמאפשרות לבדוק התקדמות. למשל, אם העובד קיבל משימה לבדוק משהו בלי להגדיר שלבים ברורים, אז המנהל יתקשה להבין איפה בדיוק העובד עומד במשימה ... כבר נתקע בשלב מסוים ולא התקדם בכלל. מה הפתרון למעקב אפקטיבי אחרי משימות מורכבות? הפתרון שאליעד מציע הוא לקחת את המשימה הגדולה ולחלק אותה לחלקים קטנים ... את המנהל באופן שוטף במצב ההתקדמות. למשל, אפשר לומר לעובד: תעדכן אותי כשסיימת את החלק הראשון. תעדכן אותי אם אתה נתקע בשלב מסוים. תעדכן אותי בסוף ... השבוע מתברר שהמשימה לא התקדמה. כך המנהל תמיד יודע את המצב בזמן אמת, מה שמאפשר לו להתערב או לעזור לפני שהבעיה הופכת לגדולה מדי. ניהול כזה מונע הפתעות ומאפשר שליטה טובה יותר בהתקדמות הפרויקט כולו. מה לעשות כאשר המשימות הן לא ברורות או לא מוגדרות היטב? כאשר המשימות עצמן אינן ברורות, חשוב להגדיר ... לעובדים? איך לעקוב אחרי התקדמות במשימות? מה עושים כשמשימה לא ברורה? איך לחלק משימות גדולות לחלקים קטנים? ניהול לוחות זמנים בפרויקטים ...
קצב התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה?
... התקדמות - כיצד להאיץ את קצב ההתקדמות? איך לשפר את התפוקה? קצב התקדמות. קצב ההתקדמות של האדם בכל תחום, הוא תוצאה ישירה של ההתקדמות עצמה. ככל שהאדם מתקדם יותר, כך קצב ההתקדמות שלו גדל מעצמו. הדבר דומה לכוח המשיכה של כדור הארץ. ככל שהאדם מתקרב יותר, כך כוח המשיכה גדל יותר. ... האדם מגיע אל השלמות, במצב כזה האדם מפסיק להתאמץ לגמרי והטוב האמיתי מגיע אליו מעצמו ללא שום מאמץ כלל. קצב ההתקדמות תלוי בעד כמה האדם רואה את הפוטנציאל והאפשרויות הקיימות במציאות. ככל שהאדם מודע יותר לפוטנציאל ולאפשרויות שיש לו להצליח יותר, כך הוא מסוגל להצליח מהר יותר. קצב ההתקדמות האישי של האדם תלוי בעד כמה הוא רואה את הטוב שיש בכל דבר. כאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא רואה את הטוב ... הנקודה שבה הוא כבר אינו צריך להתאמץ להרגיש טוב, אלא הטוב בא אליו מעצמו. ברמה המעשית: כדי להאיץ את קצב ההתקדמות צריך להתקדם אל ראיה נכונה ואמיתית של המציאות. ככל שהאדם רואה טוב יותר את המציאות, כך הפוטנציאל של המציאות חשוף יותר בפניו וכך הוא מתקדם מהר יותר בפחות מאמץ. ...
התקדמות בחיים, להתקדם בחיים, להתקדם קדימה, להתקדם אחורה, השגת מטרות, להשיג מטרות, נסיעה ברוורס
התקדמות בחיים, להתקדם בחיים, להתקדם קדימה, להתקדם אחורה, השגת מטרות, להשיג מטרות, נסיעה ברוורס
התקדמות בחיים, להתקדם בחיים, להתקדם קדימה, להתקדם אחורה, השגת מטרות, להשיג מטרות, נסיעה ברוורס מה הכוונה באם אתה רוצה להתקדם קדימה, לפעמים אתה צריך לנסוע ברוורס? בהרצאה הזו, אליעד כהן דיבר על רעיון מעניין שקשור להתקדמות בחיים. הוא הציג את המושג של נסיעה ברוורס כדרך להבין את הדרך שבה אנשים מתקדמים בחיים, לא תמיד לפי הדרך שהם ציפו לה. הוא התייחס לרעיון שמי שלפעמים חושב שהוא מתקדם קדימה, עשוי לגלות שבפועל הדרך קדימה עוברת דרך נסיעה לאחור. במהלך השיחה, הוא העלה את השאלה איך אנשים מבינים את ההתקדמות שלהם. לעיתים, אנחנו שואפים להשיג מטרות מסוימות, ונראה לנו שהדרך להשיגן היא ברורה - הליכה קדימה. אך לעיתים יש צורך להבין שייתכן וההתקדמות האמיתית היא דווקא לחזור אחורה, לקחת צעד אחורה כדי לראות את התמונה באופן נכון יותר ולהתקדם בדרך הנכונה באמת. אליעד נתן דוגמה של אדם הנוסע בדרך, ושם את הדגש על המצב שבו השביל חסום, כלומר, יש חפץ או מכשול בדרכו. במקרה כזה, אם הוא ממשיך לנסוע קדימה, הוא ייתקל בקושי. מה ... לקחת צעד אחורה, לבצע פנייה ולחזור אחורה, ואז להמשיך בדרך הנכונה, שזו הדרך האמיתית להתקדם קדימה. בהמשך ההרצאה, אליעד שוחח על איך אנשים בדרך כלל מבינים את ההתקדמות. הוא נתן דוגמה של אדם שמרגיש תקוע כי הוא לא מצליח להגיע למטרה שהציב לעצמו. כדי להתקדם קדימה, הוא צריך לעיתים לחשוב על המטרה בצורה שונה, ולפני שמגיעים אליה יש לבצע שינויים לא צפויים, כמו חזרה אחורה או שינוי כיוון. ההרצאה הציגה את הרעיון שמה שנראה כתקיעה או נסיגה לאחור עשוי להיות הצעד הנכון ביותר על מנת להמשיך קדימה בהצלחה. המפתח הוא להבין שהתקדמות היא לא תמיד ליניארית, ולא תמיד אנו יכולים לראות את הדרך הקדימה ברורה מאליה. לפעמים עלינו לחשוב מחדש, לנסות שוב, או לפנות לאחור כדי להסתכל על הדברים מזווית אחרת. בסיום, אליעד הציע גם לשמור על ראש פתוח ולהבין שמה שנראה לנו כהתקדמות קדימה עשוי להיות למעשה אשליה. לפעמים, הדרך האמיתית להתקדם היא לעשות את הצעד ההפוך ממה שאנחנו רגילים לו. התקדמות בחיים? מהי הדרך האמיתית להתקדם קדימה? האם צריך לחזור אחורה כדי להתקדם קדימה? איך להתמודד עם קשיים בדרך להשגת מטרות? האם צריך לחשוב מחדש על מטרות בחיים? ...
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
התפתחות רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית
... רוחנית, תלוי בך או לא תלוי בך, האם להתאמץ, התקדמות רוחנית, במי זה תלוי, בחירה חופשית האם התפתחות רוחנית תלויה בך או לא תלויה בך? אליעד כהן מסביר את סוגיית ההתפתחות הרוחנית והשאלה המהותית, האם ההתקדמות תלויה באדם עצמו או שהיא לא תלויה בו בכלל. הדיון המרכזי הוא סביב השאלה: האם עלי להשקיע יותר מאמץ, או שהמאמץ שלי כלל אינו משנה?. ... השאלה העמוקה יותר, מי אני?. כאשר האדם שואל את עצמו אם עליו להשקיע יותר מאמץ כדי להתקדם רוחנית, הוא למעשה מביע את השאלה בשפה שונה אך דומה לשאלה הקיומית המהותית: מי זה שמתקדם? מי עושה את הפעולה? האם זה אני או כוח אחר?. התשובה לשאלה הזו, כפי שאליעד מציין, מתחלקת לשלושה היבטים עיקריים: היבט ראשון: ההתקדמות תלויה בך בלבד. היבט שני: ההתקדמות אינה תלויה בך כלל. היבט שלישי: זה כלל לא משנה אם זה תלוי בך או לא. אליעד מדגיש כי עצם המודעות והעיסוק בשאלה הזו, דהיינו, האם להשקיע מאמץ או לא?, הם כבר ביטוי של התקדמות רוחנית מסוימת. העיסוק בשאלה עצמה, בהיותה שאלה שקשורה לזיהוי עצמי, לקיומו של העצמי ולמידת שליטתו של האדם בתהליך ההתפתחות שלו, היא ... ההתמודדות עם השאלה הזו, לפי אליעד, היא הכרחית ומהווה נקודת ציון משמעותית בדרך להתקדמות רוחנית אמיתית. בהסבריו, אליעד לא ממהר להכריע לטובת תשובה אחת בלבד, אלא מציין שהאמת כוללת את שלושת ההיבטים בו זמנית: ההתקדמות תלויה בך, אינה תלויה בך, ובמקביל אין לכך משמעות אמיתית. ההתעסקות בשאלה זו, לפי אליעד, היא המפתח להבנה רחבה ועמוקה יותר של המציאות ... וכך גם להעמקה בהתפתחות הרוחנית שלו. האם התפתחות רוחנית תלויה בי? האם להתאמץ כדי להתקדם רוחנית? האם קיימת בחירה חופשית בהתפתחות רוחנית? איך להתקדם רוחנית? מי אני באמת? ...
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח
... התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח האם קיימת באמת אבולוציה רוחנית בעולם? השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא האם קיימת התפתחות רוחנית ברמה הקולקטיבית, או ... האם העולם באמת מתקדם אבולוציונית? אליעד מציין שההיגיון אומר שהעולם תמיד מתפתח לכאורה - למשל, יש יותר אנשים, יותר טכנולוגיה, יותר שפע חומרי, יותר חוויות ויותר אפשרויות. אך מצד ... בוחרים. האם העולם מתקדם רוחנית? מהו גמר תיקון? מהי אבולוציה רוחנית? האם קיימת שלמות מוחלטת? מהו תיקון הדור האחרון? האם העולם נעשה טוב יותר? האם באמת יש התקדמות רוחנית? ...
רוחניות, שיטה רוחנית, דרך רוחנית, השיטה הטובה ביותר, ללכת עד הסוף, התקדמות רוחנית, התפתחות רוחנית
רוחניות, שיטה רוחנית, דרך רוחנית, השיטה הטובה ביותר, ללכת עד הסוף, התקדמות רוחנית, התפתחות רוחנית
... שיטה רוחנית, דרך רוחנית, השיטה הטובה ביותר, ללכת עד הסוף, התקדמות רוחנית, התפתחות רוחנית מהי הבעיה המרכזית בכל שיטה רוחנית? כל אדם שמחפש שיטה רוחנית נתקל בשאלה מהי השיטה הטובה ביותר, או מהי הדרך הנכונה ביותר להתקדמות רוחנית. לפי אליעד כהן, הבעיה העיקרית של כל שיטה ... מסוימת, הוא בעצם מאמץ גישה או נקודת מבט ספציפית, ובכך מגביל את עצמו לתוך צורת חשיבה מסוימת. כל שיטה, אפילו אם היא לכאורה נראית מתקדמת או חכמה במיוחד, יוצרת גבולות ומגבלות בחוויה האישית של ... המוחלט מהגדרות ומגבלות, ולכן כל ניסיון להכניס את הרוחניות למסגרת או לשיטה מסוימת גורם לאובדן של חלק מהמהות האמיתית שלה. איך ניתן להתקדם בכל זאת בדרך הרוחנית? אליעד מציע, שלמרות שכל שיטה אינה מושלמת, יש עדיין דרך מעשית להתקדם רוחנית. הדרך הזאת היא ללכת עם השיטה הקיימת עד הסוף, ... ממצה לחלוטין את השיטה, הוא מגיע לנקודה שבה השיטה כבר אינה נחוצה לו. בשלב זה האדם יכול להשתחרר ממנה באופן טבעי וללא מאמץ, ובכך הוא מתקדם באמת בדרך הרוחנית. הגישה הזו דורשת מאדם התמדה, סבלנות ... לסלק אותם בכוח. במקום זאת, עליו להשתמש בספקות הללו כהזדמנות לחדד את ההבנה שלו ולחקור לעומק יותר. כך, במקום שהספקות יהוו מחסום להתקדמות, הם יהפכו להזדמנות לצמיחה והתפתחות רוחנית ...
הגעת או לא הגעת, אושר בשלמות, מאושר בשלמות, רק מאושר, גם מאושר, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, התקדמות רוחנית, התפתחות רוחנית, מודעות עצמית, שלמות עצמית
הגעת או לא הגעת, אושר בשלמות, מאושר בשלמות, רק מאושר, גם מאושר, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, התקדמות רוחנית, התפתחות רוחנית, מודעות עצמית, שלמות עצמית
... או לא הגעת, אושר בשלמות, מאושר בשלמות, רק מאושר, גם מאושר, הארה רוחנית, חיפוש רוחני, התקדמות רוחנית, התפתחות רוחנית, מודעות עצמית, שלמות עצמית איך אפשר לדעת אם יש לי מקום להתקדם? במהלך השיחה, עולה השאלה האם יש מקום להתקדם בחיים, והאם באמת יש אופציה כזו. אליעד כהן מסביר שזו שאלה שמתעוררת כאשר אדם מרגיש שיש ספק לגבי הכיוון שלו. הוא מציין כי אם אדם אינו בטוח שיש לו לאן להתקדם, הרי שאין מקום להתקדם, כי הכל מתנהל מתוך תחושת חוסר וודאות. המפתח כאן הוא השאלה האם אני בטוח שאין לי מקום להתקדם? אם התשובה היא כן, אין באמת מקום להתקדם. ההבנה הזו מעידה שהספק נמצא בראשו של האדם, ולא במציאות. מה קורה כשאני בטוח שאין לי מקום להתקדם? הדיון ממשיך עם הדוגמאות על תחושת הספק. אם אדם בטוח שאין לו לאן להתקדם, גם אם אלוהים עצמו היה אומר לו אחרת, הוא עדיין לא היה מקבל את השינוי. אם אדם טוען שהוא בטוח שאין לו מקום להתקדם, הוא בעצם משדר שאין לו מוכנות לשנות את דרכו. אליעד מציין כאן את חשיבותו של האמון והוודאות באמיתות מה שאדם מרגיש, והיכולת להשפיע על ההתפתחות האישית דרך ביטחון עצמי. האם זה פלא לדעת את האמת? איך נדע אם אנחנו באמת רוצים להתקדם? בהמשך השיחה, מתאר אליעד מצב שבו אדם שומע קול אומר לו אני אלוהים, ואני אעניק לך אושר. השאלה האם באמת נלך בעקבות קול כזה היא קשה. אדם ... שיכולה להנחות אותנו בעקביות לעבר ההתפתחות הרוחנית הנכונה לנו. מהי הדרך הרוחנית האמיתית? איך לשאול את השאלות הנכונות? איך להתקדם בתהליך הרוחני? מהו תהליך של התפתחות אישית? כיצד ניתן להאיץ את ההתפתחות הרוחנית? ...
מודעות עצמית, להפוך את המחוייב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית
מודעות עצמית, להפוך את המחוייב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית
... את המחוייב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית מהי הדרך להחלת מודעות עצמית ולהתמודדות עם בעיות בחיים? בהרצאה של אליעד כהן, נדרשה גישה מעשית להתמודד עם האתגרים האישיים והרגשיים ... כך לדוגמה, כשנפגשים עם כישלון במאמץ להרים משקל, אין מה לעשות אם הבעיה קיימת, אלא יש למצוא פתרון חלופי שיביא להתקדמות במטרה. איך נבנים תרגולים רוחניים ותרגולים שמקדמים את המודעות העצמית? אליעד מתאר את הרעיון של הפוך את המחויב לאפשרי כמעין כלי לפיתוח רוחני. הגישה אומרת שעל האדם לעבוד על התמודדות עם אתגרים שונים ... יותר, מתחילים לזהות את הדפוסים הפנימיים שעוצרים את האדם, ומשם מגיעה ההצלחה ההתפתחותית. יש לעבור תהליך של התקדמות רוחנית שהיא לא תמיד ליניארית, אלא עשויה לכלול עליות וירידות. איך להתמודד עם בעיות ברגעים של כישלון? המרצה מדבר על איך להתמודד עם כישלון. ... לכך היא כאשר אדם נתקל בקושי בהרמת משקל, הוא יכול להתמקד בהשגת מטרות קטנות כמו הרמת משקלים קלים יותר עד שיתחזק ויתקדם. איך אפשר לפתח גישה מנטלית גמישה כדי להתמודד עם בעיות בחיים? גישה מנטלית גמישה מאפשרת לאדם להתמודד עם בעיות באופן יעיל. אליעד ממליץ לא להתעקש על ... בדרכים שונות עד שימצא את הדרך המתאימה לו. מודעות עצמית הפוך את המחויב לאפשרי התמודדות רגשית תרגול רוחני התקדמות רוחנית כיצד להתמודד עם כישלון? התחלות קטנות ומדודות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התקדמות, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התקדמות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן לחיים בנושאי התקדמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2030 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 00:19:15 - wesi1