אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מערכת ✔התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם ✔ האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:38התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני?

אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם העולם מתקדם לכיוון שינוי תודעתי. התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. כלומר, השינוי מתרחש רק ברמת הצורה, בעוד שהמהות נשארת זהה. אליעד מדגיש כי בפועל, אנשים חושבים שהם פונים פנימה לכיוון הרוחניות, אך לרוב הם פשוט מחליפים צורה אחת של חיצוניות בצורה אחרת. לדוגמה, אדם שעבד כל חייו וכעת נמאס לו מהעבודה מחליט לפנות לרוחניות, מתוך תחושה שהוא "נכנס פנימה", אך בפועל הוא יוצר לעצמו צורה חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא "טובה", בעוד העבודה היא "רעה".

דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה לצורה אחרת. האדם לא באמת הולך ל"פנימיות" מוחלטת, אלא פשוט משנה את צורת החשיבה החיצונית שלו. אליעד מדגיש שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר.

האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת?

השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת החינוך נמצאת בתהליך של התדרדרות. אליעד מסביר שלמעשה ההתדרדרות הזו עשויה להיות חיובית, משום שהקונספט הנוכחי של החינוך הוא עצמו שגוי מיסודו. התדרדרות המערכת עלולה להביא בסופו של דבר להחלפת הקונספט הישן של חינוך בצורת חשיבה חדשה לחלוטין. במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה בתוך המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם בצורה הפוכה: אם נצליח לשפר את איכות החינוך, המערכת תהפוך ליעילה יותר ותישמר את המבנה הנוכחי, לטוב ולרע.

אליעד מדגיש שאין קונספט חינוכי אבסולוטי אחד שמתאים לכולם. הוא מציע שכל אדם יפעל לפי מה שהוא מאמין שנכון, ויעשה זאת במהירות וביעילות רבה ככל האפשר. אם אדם מאמין שצריך לשפר את איכות המורים, הוא צריך לפעול מיידית לשיפורם. אם הוא מאמין שצריך להחליף לגמרי את שיטת החינוך, עליו להתקדם במהירות בכיוון זה. כך ניתן לעבור במהירות לשלב הבא, ללא התמהמהות או עצלות.

מהו הקונספט החינוכי הנכון וכיצד ניתן לשפר את מערכת החינוך?

אליעד כהן טוען שאין שום קונספט חינוכי מוחלט שצריך ללכת לפיו. לדעתו, האדם צריך לעשות את מה שהוא חושב שטוב לו, ולבצע זאת בזריזות וביעילות. הוא מסביר שגם איכות גבוהה של מורים יכולה לפעמים להזיק. לדוגמה, בחינוך הדתי, לעיתים הרבנים החכמים מאוד יוצרים מצב בו התלמידים נצמדים לחוכמת הרב במקום לפתח חשיבה עצמאית. כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, אולי זה היה מעודד את התלמידים לחשוב באופן עצמאי ולפתח רעיונות חדשים משל עצמם.

לסיכום נקודה זו, אליעד מציע תמיד להסתכל משני הצדדים: חוכמת המורה יכולה להיות יתרון וגם חיסרון. הדבר החשוב הוא לא להיצמד לשום קונספט קבוע, אלא תמיד לבדוק מה עובד עבור האדם עצמו ולקדם זאת במהירות האפשרית.

האם המטרה היא לבטל את כל הרצונות או דווקא לממש אותם?

בשיחה על הרצונות, עולה השאלה האם המטרה הסופית של האדם היא להפסיק שיהיו לו רצונות. אליעד מסביר שהאדם בדרך כלל שואף לממש את רצונותיו, ואם היה מקבל את כל מה שהוא רוצה, בסופו של דבר הוא היה מגיע למצב שבו אין לו יותר רצונות. אליעד טוען שזה דווקא מצב חיובי, שבו האדם מרגיש שהוא השיג את הכל ואין לו מה לרצות עוד. כלומר, אין סתירה בין הרצון למלא את כל המשאלות לבין המטרה להגיע למצב נטול רצונות. כשאדם מממש את כל רצונותיו, הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה.
האם העולם מתקדם לעבר שינוי תודעתי?

השואל מתעניין האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד תנועה כפולה: מצד אחד היא משתנה, מצד שני היא נשארת תמיד אותה מהות. ברמה המעשית, יש אנשים הסבורים שהחברה הולכת יותר "פנימה" ומעדיפה עיסוק רוחני על פני פעולות חיצוניות, אך בפועל האדם רק מחליף צורה חיצונית אחת באחרת. לדוגמה, מי שנמאס לו לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות "יציאה החוצה" לצורה אחרת של נפרדות, כמו אדם דתי שהופך לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות מוחלטת, לא באמת קורה שינוי, אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות.

האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות?

השואל מציין שאנשים מאוכזבים מכך ששום דבר חיצוני לא ממלא אותם, ולכן פונים פנימה. אליעד מציין שבמקרים רבים הם לא באמת פונים ל"פנימה" מוחלט אלא לנפרדות חדשה: חילופי אמונות, או מעבר מצורה אחת לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כ"התפתחות" מסוג מסוים.

מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות?

אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם "מתפתח" בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו "להתפתח", "להתקדם", "להשתפר", אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות.

האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת?

השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי הקונספט של חינוך במתכונתו הקיימת הוא שגוי מיסודו. קריסת המבנה הנוכחי עשויה לעודד אנשים לחפש אלטרנטיבות חדשות לגמרי. אם המערכת נחלשת, אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק "לשפר" שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא אולי תיהפך ליעילה יותר, ועל ידי כך תשמר את הקיים. בכל אופן, השורה התחתונה היא שהמציאות מתקדמת תמיד לכיוון מסוים, אך שאלת ה"כיוון הנכון" תלויה בנקודת המבט של המתבונן.

מהו קונספט החינוך הנכון לפי אליעד?

אליעד מסביר שאין באמת קונספט אבסולוטי שכולם צריכים לפעול לפיו. לדעתו, כל אחד צריך לקדם את מה שהוא חושב שנכון ולמהר להגשים את רצונו. אם אדם משוכנע שצריך לשפר את איכות המורים, שילך ויעשה זאת בכל הכוח. אם אדם אחר חושב שדווקא מערכת החינוך צריכה להתפרק, שילך לכיוון הזה. כשמסיימים למצות קונספט מסוים, עוברים לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים דתיים חכמים: לפעמים דווקא העובדה שהמורה או הרב "חכם" מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שה"טוב" וה"רע" בכל שיטה אינם מוחלטים.

האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות?

בסוף השיחה עולה השאלה אם המטרה הסופית היא לא להגיע למצב שאין רצונות כלל. אליעד משיב שהאדם בדרך כלל רוצה למלא את רצונותיו. אם אדם היה מקבל כעת את כל משאלותיו, הוא היה מוצא את עצמו בלי רצון שיידרש למלא, וזה היה מצב טוב מבחינתו. במובן הזה, אין בכך סתירה: ברגע שיש רצונות - רצוי למהר ולהגשים אותם עד כמה שניתן, כדי להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת.
מה השאלה?

ש: שאלה הראשונה לגבי הדבר מה שדיברנו עכשיו כן, האם המציאות הולכת לכיוון שינוי תודעתי?

אליעד: מה אתה חושב?

ש: אני לא יודע אני שואל אותך.

אליעד: התשובה היא שתמיד ותמיד לא, האם המציאות הולכת לשינוי תודעתי כן ולא התודעה בסוף תמיד נשארת אותה תודעה ותמיד אתה גם חושב אותו דבר אלא מה שאתה תמיד גם אולי חושב על זה בצורה שונה, תמיד לא משנה. קח תודעה המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבה תמיד משתנה ברמה העובדתית.

ש: אוקי אבל אני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות התכווננות של האנשים לכיוון הפנימה ליותר מאשר בחוץ.

אליעד: תראה מצד אחד אתה יכול להגיד שכן מצד שני אתה יכול להגיד שלא, אתה תשאל אותי על מה על ההפך "מה אתה חושב ואני אגיד לך את ההפוך".

ש: אני רואה שכן אנשים עם הזמן כאילו רואים ששום דבר לא ממצא ושום דבר כאילו לא מספק וזה.

אליעד: ואז מה עושים?

ש: ואז נכנסים פנימה.

אליעד: לא הם נכנסים פנימה הם לא הולכים פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמה בן אדם נגיד נמאס לו לעבוד ואז הוא אומר "בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח" זה אומר שהוא הולך החוצה לא פנימה.

ש: למה?

אליעד: למה החוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב שלעבוד זה טוב אז הוא עבד עכשיו הוא חושב שלעבוד זה לא טוב שרוחניות זה טוב אז הוא הלך לרוחניות אבל גם זאת צורה רעה, גם זה נפרדות הוא רק החליף בעיה אחת בבעיה אחרת. לדוגמה בן אדם דתי שכל חייו למד יום אחד נמאס לו להיות דתי יום אחד נמאס לו להיות דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות.

יש מקום שבו אתה הולך רק פנימה אבל גם אז זה נקרא רק פנימה בסדר אבל בכל מקרה וגם כשאתה הולך פנימה בוא אני אתן לך דוגמה ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמה יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד.

ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום התפתחות.

אליעד: אתה רק מחליף צורה תבין יש את האחד באחד המוחלט אין הבדל להתפתחות לא התפתחות אבל בצמצום זה כבר צורות צורה כזאת וצורה כזאת יש שתי צורות אני אתן לך דוגמה, אם כולנו היינו ככה כמוני נגיד אז היינו מסתכלים עליך ואומרים "אה תראו הוא התפתח הוא שכח את האחדות, הוא הגיע לנפרדות" היינו עושים הפוך.

ש: אתה היית המפורסם.

אליעד: נכון אצל אלוהים ההתפתחות שלו הוא אומר " אה תראו הנה אחד הצליח להשתחרר להיות אלוהים". היו עושים ספר "להיות בן אדם" כן, הבנת מה זה התפתחות מי מחליט זאת רק צורה באחד ההוא הראשון זה אחד אז אין שאלה מי התפתח אין שינוי אבל בנפרדות אחר כך זה כבר צורות אז למה אתה אומר שזה התפתחות אולי זאת התפתחות הפוכה, אולי אלוהים מצליח להתפתח ולהרחיק את עצמו מעצמו.

ש: אולי הוא בכלל לא רוצה אולי זה נסיגה זאת לא התפתחות.

אליעד: הבנת התפתחות זה ביחס למשהו ומאחר ששום דבר לא מחויב אז אתה לא יכול להתפתח ללכת למחויב. הנושא הספציפי הזה הבנו אותו?

ש: יש לי בהקשר הזה של ההתפתחות.

אליעד: כן אוקי.

ש: אני לא יודעת אם זה שייך אבל אולי כן.

אליעד: תכף נחליט אם כן או לא.

ש: לגבי מערכת החינוך שבעצם יש טענה שמערכת החינוך צריכה לשנות צורה בעצם היא לא מתפתחת אלא יש התדרדרות.

אליעד: התדרדרות לכיוון חיובי, מה חיובי בזה שמערכת החינוך מתדרדרת כי הקונספט של החינוך הוא עצמו רקוב בכלל אז זה שהוא מתדרדר זה סימן טוב כי בסוף יחליפו את כולו בבת אחת. מה הם אומרים הם אומרים "בואו נחליף את צורת הלימוד" אבל בכלל צריך להחליף את הרעיון של השכל שלך צריך להחליף אותו אז ההתדרדרות הזאת הולכת לכיוון חיובי כי יותר ויותר לא רוצים ללמוד ואז זה מקרב אותך לכך שהם יחפשו אלטרנטיבות בכלל לקונספט של החינוך.

ש: אז מה הקונספט של החינוך בעצם השאלה שלי מה קונספט שלדעתך.

אליעד: אבל כמובן שזה גם יכול להיות הפוך שאם אתה תשפר להם את הלימוד אז הם יהיו יותר חכמים איך שמסתכלים על זה.

ש: אבל מה הקונספט הדחוף שצריך לשפר אותו או מה הקונספט הנכון.

אליעד: מה שהם עושים זה טוב כאילו מה שהם חושבים שצריך לשפר צריך לשפר.

ש: מה לדעתך כיוון.

אליעד: מה שהם חושבים אין כיוון מה שהם חושבים זה הכיוון.

ש: אמרת עכשיו רקוב למה אתה מתכוון?

אליעד: כל אחד שיבדוק מה הוא חושב שהוא צריך לשפר שישפר שיעשה את זה הרבה יותר מהר לא משנה מה, מה הוא חושב שעושה לו טוב ותשפר רק תרוץ תתקדם בבקשה תעשה את זה יותר מהר.

ש: אין איזה קונספט של ילדים נכנסים לכיתה א' מה צריך ללמד אותם?

אליעד: אין קונספט אין שום משמעות לקונספט אתה צריך שזה יבוא מתוכך, מה שאתה חושב שצריך לשפר תשפר רק תעשה את זה יותר בזריזות. אתה מהר מאוד תגלה מה השלב הבא.

ש: הבנתי זאת אומרת מתוך וזה תהליך שאי אפשר לקדם אותו?

אליעד: אפשר מה אמרתי תעשה מה שאתה רוצה רק תקדם אותו, זה בדיוק מה שאמרתי.

ש: אבל איך תקדם אותו?

אליעד: איך מקדמים תהליכים בעולם שיותר חשוב לך אז אני עומד ואומר לך "אתה יודע מה שאתה רוצה זה מאוד חשוב רוץ קדימה תסיים אותו" זהו יש לך פרויקט תסיים אותו כמה שיותר מהר כדי שתגיע לפרויקט הבא תסיים את הכל תנוח, אני בעד לעשות הכל רק תעשה את זה יותר מהר תסיים אל תהיה עצלן רוץ קדימה תסיים את כל המשימות.

ש: אז מה הראייה שלך עדיין של החינוך שיכולה לקדם כמו שאתה מביא לנו פה.

אליעד: את שואלת אבל שאלה אחרת טוב עכשיו אני אתן לך תשובה הפוכה, קודם כל התשובה הראשונה מה שאתה חושב שצריך לקדם אותו תקדם עכשיו תשובה הפוכה, מה צריך לקדם תקדם את איכות המורים לדוגמה אם הבן אדם עצמו המורים / ההורים יהיו יותר חכמים יותר מבינים את עצמם אז ממילא גם החינוך יהיה אולי יותר טוב יכול להיות שהם יהיו יותר טיפשים אז יהיה אינטרס לילדים לברוח מהם, הפוך יכול להיות אופציה הפוכה נגיד לדוגמה החינוך הדתי נניח, נניח שמי שמלמד בחינוך הדתי הם חכמים אבל ראית גם את התוצאות כאילו זה שהמורה חכם זה לא תמיד גורם לכך שהתלמיד יהיה חכם הרבה פעמים זה גורם לכך שתלמיד יאחז ויהיה מקובע בחוכמה של הרב שלו.

כאילו נגיד הרב מלמד אז בגלל שהוא כל כך חכם זה בעצם היה הבלוק המחסום, זאת אומרת למה התלמיד לא מתקדם מעל רבו כי הוא אומר "הרב שלי היה כל כך חכם מה אני יותר חכם ממנו", זאת אומרת שאם הרב לא היה חכם אולי זה היה גורם לך לבדוק יש שני צדדים.

ש: אולי לגורם לעצמך כן לבדוק את זה בעצמך.

אליעד: נכון אלא אם כן אתה בא אלי ואז אני מסביר לך אל תאמין לי יש לך את שני היתרונות. הבנו?

ש: אז רגע המטרה זה להפסיק שיהיה רצונות?

אליעד: את שמעת אותי אומר את זה?

ש: לא אתה אומר יש רצון לעשות אותו כמה שיותר מהר.

אליעד: כן כדי, לא שיהיה.

ש: משהו יעצור את זה בסוף?

אליעד: אם תסיימי את הרשימה אז זה יעצור.

ש: נו ואז?

אליעד: ואז יהיה לך טוב, לא את לא רוצה?

ש: אז כן המטרה שיפסיקו להיות רצונות.

אליעד: לא יודע מה את חושבת, מה את רוצה?

ש: לפי מה שאתה אומר.

אליעד: יש לך רצונות כלשהם עכשיו יש לך רצונות, אם עכשיו נותנים לך אותם את לוקחת?

ש: כן.

אליעד: אז זאת אומרת לא מה לא יהיה לי רצונות ואם אני ייתן לך את כל מה שאת רוצה מה שאת רוצה מה יקרה לך לא יהיו לך רצונות לא, נו אז זה טוב או לא טוב?

ש: טוב.

אליעד: יפה זהו.
איך לממש התחדשות שיפור יכולת קוגניטיבית איך לחזור בתשובה להוציא בשאלה זוויות התרחקות תעדוף איך להתפתח פנימיות דתיים איך לחנך איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים העולם העולם מתפתח התפתחות התפתחות רוחנית התפתחות תודעתית התקדמות חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילדים מחנך מחנכים מערכת מערכת החינוך רוחני רוחניות תודעה
מערכות יחסים הרסניות, מערכות יחסים במשפחה, מערכות יחסים מתעללות, מערכות יחסים בעבודה, השתקפות עצמית, מערכת יחסים רעילה, מערכת יחסים אלימה, מערכת יחסים לא בריאה, לא אוהבים אותי, לא מכבדים אותי, לא מעריכים אותי, מערכת יחסים במשבר
מערכות יחסים הרסניות, מערכות יחסים במשפחה, מערכות יחסים מתעללות, מערכות יחסים בעבודה, השתקפות עצמית, מערכת יחסים רעילה, מערכת יחסים אלימה, מערכת יחסים לא בריאה, לא אוהבים אותי, לא מכבדים אותי, לא מעריכים אותי, מערכת יחסים במשבר
מערכות יחסים הרסניות, מערכות יחסים במשפחה, מערכות יחסים מתעללות, מערכות יחסים בעבודה, השתקפות עצמית, מערכת יחסים רעילה, מערכת יחסים אלימה, מערכת יחסים לא בריאה, לא אוהבים אותי, לא מכבדים אותי, לא מעריכים אותי, מערכת יחסים במשבר למה מערכות היחסים שלי לא עובדות? הרבה אנשים סובלים מקשיים וממערכות יחסים הרסניות בכל תחומי החיים: בזוגיות, ... הילדים, המעסיק או אפילו השכנים. נקודה מרכזית שאליעד מדגיש היא שבמקום להתמקד בקשיים מול האנשים שסביבנו, עדיף לבחון את מערכת היחסים שיש לנו עם עצמנו. למעשה, הבעיות במערכות היחסים החיצוניות הן בדרך כלל השתקפות ישירה של הקשיים הפנימיים שיש ... שהאדם מקבל מסביבתו הוא תוצר ישיר של שינוי פנימי שהוא עושה בתוכו. הוא מדגיש שאין זה משנה אם מדובר במערכת יחסים רעילה, מערכת יחסים מתעללת, מערכת יחסים אלימה או מערכת יחסים במשבר, תמיד כדאי לבדוק קודם כל את מערכת היחסים הפנימית שיש לנו עם עצמנו לפני שניגשים לפתור את הבעיות מול אחרים. מה לעשות כשאני מרגיש שלא אוהבים ... אליעד מסכם את ההרצאה בכך שהבעיה העיקרית של האדם אינה עם אחרים אלא עם עצמו. כאשר הוא ישפר את מערכת היחסים הפנימית שלו, כמעט כל הבעיות החיצוניות ייפתרו באופן טבעי, וכתוצאה מכך מערכות היחסים שלו יהפכו לבריאות וטובות יותר. איך מתייחסים אלי? איך אני מתייחס לעצמי? לקחת אחריות במערכת יחסים בעיות במערכות יחסים כעס במערכות יחסים ריצוי במערכות יחסים ניצול במערכות יחסים תקשורת בין אישית, איך מתייחסים אלי? איך אני מתייחס לעצמי? בגידה במערכת יחסים, נרקיסיסט במערכת יחסים, להאשים את עצמי, לקחת אחריות בזוגיות, לקחת אחריות במערכת יחסים, גבולות במערכות יחסים, ניצול במערכות יחסים, ריצוי במערכות יחסים, כעס במערכות יחסים, קנאה במערכות יחסים, בעיות בזוגיות, בעיות ...
מונוגמיה חד צדדית, פוליגמיה חד צדדית, מערכת יחסים פתוחה חד צדדית, פוליאמוריה חד צדדית, משמעות הסקס במערכת יחסים, מחויבות מינית חד צדדית, מערכת יחסים פוליאמורית חד צדדית, יחסי מין בזוגיות, בגידות בזוגיות, חוסר הדדיות בזוגיות
מונוגמיה חד צדדית, פוליגמיה חד צדדית, מערכת יחסים פתוחה חד צדדית, פוליאמוריה חד צדדית, משמעות הסקס במערכת יחסים, מחויבות מינית חד צדדית, מערכת יחסים פוליאמורית חד צדדית, יחסי מין בזוגיות, בגידות בזוגיות, חוסר הדדיות בזוגיות
מונוגמיה חד צדדית, פוליגמיה חד צדדית, מערכת יחסים פתוחה חד צדדית, פוליאמוריה חד צדדית, משמעות הסקס במערכת יחסים, מחויבות מינית חד צדדית, מערכת יחסים פוליאמורית חד צדדית, יחסי מין בזוגיות, בגידות בזוגיות, חוסר הדדיות בזוגיות האם יכולה להתקיים מערכת יחסים מונוגמית חד - צדדית ופוליגמית חד - צדדית? אליעד כהן עוסק בשאלה האם אפשרית מערכת יחסים שבה צד אחד יהיה מחויב באופן מלא (מונוגמי) והצד השני יהיה חופשי לקיים מערכות יחסים נוספות (פוליגמי). לכאורה, מערכת יחסים כזו נשמעת לא הגיונית או לא אפשרית, מכיוון שמערכות יחסים מתבססות בדרך כלל על הדדיות ושוויון. מדוע שמישהו ... בחזרה? באופן טבעי, אנשים מצפים להדדיות רגשית ומינית, ולכן מצב כזה נראה בלתי מתקבל על הדעת. למה קשה לקבל מערכת יחסים של מחויבות מינית חד - צדדית? אחת הסיבות המרכזיות היא ההיבט הפסיכולוגי של השתקפות וערך עצמי. למשל, גבר ... שגם הפרטנר שלך יהיה עם אחרים, כי זה יעיד על כך שהוא אינו מרוצה ממך. לכן, אצל רוב האנשים, מערכת יחסים חד - צדדית של מונוגמיה ופוליגמיה בהסכמה מלאה היא נדירה מאוד, ונראית בלתי אפשרית עבור רוב האנשים. איך בכל זאת מערכת יחסים חד - צדדית כזו יכולה להתקיים? אליעד כהן מסביר שלמרות הקושי, בהחלט ייתכנו מצבים בהם מערכת יחסים כזו תהיה אפשרית ואף יציבה. הכל תלוי במשמעויות האישיות ובצרכים הרגשיים והמיניים של כל אחד מבני הזוג. הוא ... יכולים להרגיש אהבה עמוקה, בלי להרגיש איום מכך שבן הזוג שלהם מקיים יחסי מין עם אחרים. דוגמאות מעשיות של מערכת יחסים חד - צדדית: אליעד כהן נותן דוגמאות מפורטות להמחשה: גבר שבוחר להיות נאמן לבת זוגו מתוך עיקרון פנימי ... עניין בנשים נוספות, אבל הוא לא חש פגיעה בכך שבת זוגו תהיה עם אחרים. אישה שמרגישה מוגנת ובטוחה בתוך מערכת יחסים מונוגמית, בעוד בן זוגה לא רואה חשיבות במחויבות מינית בלעדית. הסבר עומק: מדוע אדם יכול להסכים להיות מונוגמי ... עם אותו בן זוג ספציפי. מסקנה: מונוגמיה ופוליגמיה חד - צדדית - אפשרי או נדיר? לסיכום, אליעד מדגיש כי מערכת יחסים כזו היא אכן נדירה מאוד וחריגה, כי רוב האנשים זקוקים להדדיות בקשרים שלהם. עם זאת, היא בהחלט אפשרית ... לעומק את הצרכים האישיים שלהם ושל בן הזוג, ומסוגלים לפרש בצורה נכונה את המחויבות ואת משמעות האינטימיות והמיניות בתוך מערכת היחסים שלהם. כלומר, אין כאן תשובה מוחלטת - מערכת יחסים כזו יכולה להתקיים, אך היא דורשת רמה גבוהה של מודעות עצמית, תקשורת והבנה מעמיקה של הצרכים והרגשות של כל אחד מהצדדים. האם מונוגמיה היא חובה או בחירה? כיצד להתמודד עם רגשות קנאה במערכת יחסים פתוחה? ההבדל בין בגידה למערכת יחסים פתוחה - מתי זה מוסכם ומתי זה חורג? איך להבין טוב יותר את הצרכים הרגשיים שלך ושל בן הזוג שלך? האם יכולה להיות מערכת יחסים מונוגמית חד - צדדית ופוליגמית חד - צדדית? האם ייתכן מצב שבו אדם אחד במערכת היחסים יהיה מחויב לחלוטין לבן או בת הזוג שלו - גם רגשית וגם מינית - בעוד שהצד השני יהיה חופשי להיות עם בני זוג נוספים? כלומר, מצב שבו אחד מבני הזוג חי במערכת יחסים מונוגמית, והשני חי במערכת יחסים פוליגמית, והכל בהסכמה מלאה? למה זה נראה לא הגיוני? על פניו, נראה כי מערכת כזו אינה יכולה להתקיים באופן טבעי. הסיבה העיקרית לכך היא שמערכת יחסים לרוב מבוססת על הדדיות. אם צד אחד מתחייב באופן מוחלט והשני לא, הדבר יוצר חוסר איזון שעלול לפגוע ... ערך עצמי, קנאה או חוסר ביטחון. למה זה דווקא כן יכול לקרות? למרות מה שנראה אינטואיטיבי, ייתכנו מצבים שבהם מערכת יחסים כזו תוכל להתקיים ולתפקד בצורה יציבה. הכל תלוי בפרשנות האישית של בני הזוג לגבי מערכת היחסים, המחויבות והמשמעות שהם מעניקים לסקס ולאהבה. להלן כמה גורמים שיכולים לאפשר קיום מערכת כזו: המשמעות של סקס עבור כל אחד מבני הזוג - יש אנשים שעבורם סקס הוא ביטוי לקשר רגשי עמוק, ... הצרכים הרגשיים שלו מאותו אדם אחד, ולכן אינו מחפש קשרים נוספים, בעוד שהשני מחפש חוויות נוספות ללא השפעה על מערכת היחסים המרכזית. פרשנות אישית של מחויבות - אם אדם רואה את המחויבות שלו כלפי בן הזוג כבחירה אישית שלא ... ולכן אין לו עניין באחרות, אך הוא אינו רואה בעיה בכך שהיא תהיה עם אחרים. אישה שמקבלת ביטחון רגשי ממערכת יחסים מונוגמית עם בן זוגה, בעוד שהוא אינו רואה בלעדיות כגורם משמעותי בקשר. האם זה נדיר? מערכת יחסים מסוג זה היא בהחלט יוצאת דופן. רוב האנשים מחפשים הדדיות ביחסים, ולכן מודל כזה אינו נפוץ. עם זאת, הוא אפשרי, בעיקר כאשר בני הזוג מבינים היטב את הצרכים שלהם ואת הפרשנויות שהם נותנים לסקס ולמחויבות. מסקנה מערכת יחסים שבה צד אחד הוא מונוגמי והשני פוליגמי יכולה להתקיים, אך היא דורשת הבנה עמוקה של הצרכים והגבולות של ... אחד מבני הזוג. אין תשובה מוחלטת לשאלה האם זה אפשרי או לא - הכל תלוי בגורמים האישיים של כל מערכת יחסים. האם מונוגמיה היא חובה או בחירה? כיצד להתמודד עם רגשות קנאה במערכת יחסים פתוחה? ההבדל בין בגידה למערכת יחסים פתוחה - מתי זה מוסכם ומתי זה חורג? איך להבין טוב יותר את הצרכים הרגשיים שלך ושל בן ...
פוליגמיה, מונוגמיה, פוליאמוריה, מערכת יחסים פתוחה, זוגיות מוצלחת, מערכת יחסים פתוחה, ריבוי בני זוג, קשר פתוח, למה בוגדים? מערכות יחסים פתוחים, התמודדות עם בגידה בזוגיות
פוליגמיה, מונוגמיה, פוליאמוריה, מערכת יחסים פתוחה, זוגיות מוצלחת, מערכת יחסים פתוחה, ריבוי בני זוג, קשר פתוח, למה בוגדים? מערכות יחסים פתוחים, התמודדות עם בגידה בזוגיות
פוליגמיה, מונוגמיה, פוליאמוריה, מערכת יחסים פתוחה, זוגיות מוצלחת, מערכת יחסים פתוחה, ריבוי בני זוג, קשר פתוח, למה בוגדים? מערכות יחסים פתוחים, התמודדות עם בגידה בזוגיות מה ההבדלים בין ... כמה בני זוג. אליעד מסביר שכל אחד מהקשרים מבוסס על רצונותיו של הפרט ועל הצורך במילוי אותם רצונות דרך מערכת יחסים אינטימית. המהות של פוליגמיה ומונוגמיה אליעד מדבר על המהות של פוליגמיה ומונוגמיה, ומסביר כי המונוגמיה מבוססת על מערכת יחסים בין שני אנשים שממלאים את רצונותיהם זה לזה. לעומת זאת, פוליגמיה כוללת את הצורך של אדם להרגיש שהרצונות ... אחד מהם מספק את הרצונות באופן חלקי. היתרונות והחסרונות של פוליגמיה ומונוגמיה ההרצאה עוסקת גם ביתרונות ובחסרונות של כל מערכת יחסים. אליעד מציין כי במערכת מונוגמית יש יותר נטייה להרגיש בלעדיות וביטחון, אך מצד שני, יש לחץ לספק את כל הרצונות של בן הזוג. במערכת פוליגמית, יש לאדם את האפשרות לחפש ולמצוא את רצונותיו אצל בני זוג שונים, אך מצד שני יש תחושת חוסר ... מילוי של הרצונות האישיים, ושהפתרון הוא לא בהכרח חיפוש אחר בן זוג חדש, אלא היכולת להתמודד עם הצרכים בתוך מערכת היחסים הנוכחית. האם מערכת יחסים פתוחה יכולה להיות פתרון? אליעד מציע שמערכת יחסים פתוחה עשויה להיות פתרון לבעיה של חוסר סיפוק במערכות יחסים מונוגמיות. הוא מציין כי במערכת כזו, כל אחד מהצדדים יכול לממש את רצונותיו במקביל לקשר הזוגי. עם זאת, אליעד מדגיש כי כל מערכת כזו דורשת רמות גבוהות של אמון וכנות בין בני הזוג, וכן הסכמה משותפת על הגבולות שמוגדרים מראש. ההבדלים בין ... יתחיל לחפש שלמות במקום אחר, וזה יכול להוביל לבעיות בזוגיות. מה ההבדלים בין פוליגמיה למונוגמיה? מה זה פוליאמוריה? האם מערכת יחסים פתוחה היא פתרון לבגידות? מהם היתרונות והחסרונות של פוליגמיה? מהי הגישה האמיתית לאהבה בזוגיות?
אלברט איינשטיין, ציטוטים של אלברט איינשטיין על טיפשות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, האם הגיוני לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מוטיבציה להתמדה, מערכת סיבתית, מערכת אקראית, חלק 1
אלברט איינשטיין, ציטוטים של אלברט איינשטיין על טיפשות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, האם הגיוני לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מוטיבציה להתמדה, מערכת סיבתית, מערכת אקראית, חלק 1
... שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, האם הגיוני לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מוטיבציה להתמדה, מערכת סיבתית, מערכת אקראית, חלק 1 האם לעשות שוב ושוב את אותו הדבר זו באמת אי - שפיות? אליעד כהן מסביר את ... לתוצאות שונות. הוא מדגיש שהטענה הזאת לא תמיד נכונה, ומנתח אותה לעומק בעזרת דוגמאות והסברים מפורטים על מושגים כמו מערכת סיבתית ומערכת אקראית. מהי מערכת אקראית והאם אפשר לצפות לתוצאות שונות ממנה? אליעד מסביר תחילה מהי מערכת אקראית, כלומר, מצב שבו התוצאה אינה נובעת בהכרח מסיבות ידועות או נראות לעין. לדוגמה, הוא מתאר אדם שממלא טופס ... זוכה. כלומר, למרות שהאדם עשה בדיוק אותו דבר שוב ושוב, התוצאה הסופית כן השתנתה. ההסבר לכך הוא שלוטו זו מערכת אקראית לחלוטין, ולכן פעולה חוזרת באותם תנאים יכולה להניב תוצאה אחרת. זאת משום שהתוצאות אינן תלויות ישירות בפעולה עצמה, אלא בגורם אקראי שלא ידוע לנו מראש. אליעד ממשיך ומסביר שבמערכת אקראית, כגון הימורים או הגרלות, הפעולה החוזרת היא דווקא הגיונית, שכן בכל פעם מתקיים סיכוי חדש ושווה לזכות. במערכת כזו לא נכון לומר שמדובר באי שפיות, מכיוון שהשינוי הוא אפשרי. מתי כן מדובר באי שפיות לעשות שוב את אותו הדבר? לעומת זאת, אליעד כהן מציג דוגמה אחרת - מערכת סיבתית, שבה יש סיבה ותוצאה ברורות ומוגדרות. הוא נותן כדוגמה ניסיון להכניס מפתח לדלת בצורה מסוימת, וכאשר המפתח אינו נכנס, ברור לנו שהבעיה היא בצורה שבה אנחנו מנסים להכניס את המפתח. לכן, במערכת סיבתית, אם אדם יחזור על אותה הפעולה בדיוק ללא שום שינוי, ויצפה לתוצאות שונות, הרי שהוא באמת מתנהג בצורה ... שההיגיון הברור אומר: אם לא תשנה את הגורם או את הצורה של הפעולה - לא תשתנה התוצאה. במילים אחרות, במערכת סיבתית, רק שינוי סיבה יכול לגרום לשינוי בתוצאה. חזרה מדויקת על הפעולה ללא שינוי בסיבה, לא תוביל לתוצאה שונה, ... את ההסבר בכך שהתשובה לשאלה האם כדאי להתמיד ולעשות שוב את אותו הדבר? תלויה בהבנה שלנו לגבי הסיבתיות והאקראיות. במערכת שבה הסיבות לתוצאה אינן ברורות לנו, עדיין יכול להיות היגיון להמשיך לנסות שוב ושוב את אותה פעולה, כיוון שכל ניסיון חדש הוא בעל פוטנציאל שווה לתוצאה שונה. לעומת זאת, במערכת סיבתית ברורה, כדאי לשנות את הגורמים על מנת לקבל תוצאות חדשות. בשורה התחתונה, הטענה של איינשטיין נכונה רק במערכת סיבתית שבה הסיבות והתוצאות ברורות וידועות. במערכות אקראיות או כשאין לנו מידע על הסיבתיות, יש דווקא היגיון בהתמדה. האם יש דבר כזה אקראיות? מערכת סיבתית מול מערכת אקראית מהי אי שפיות לפי איינשטיין? האם כדאי להתמיד באותה פעולה? ציטוטים של אלברט איינשטיין על טיפשות האם הכל ...
איך לא לפגוע במישהו? איך להיפרד בלי לריב? איך להיפרד בצורה יפה? איך לא לעשות גוסטינג? איך להתגרש בלי מריבות? איך לסיים מערכת יחסים בלי לריב? איך להתגרש בשלום? איך לפטר עובד בלי שיפגע? איך לסיים מערכת יחסים בצורה יפה? איך לפטר עובד בצורה יפה, איך להיפרד ממישהו בלי לריב? איך לפרק שותפות עסקית בלי לריב? איך לסיים קשר בצורה יפה? איך לסיים קשר בלי לריב? איך לפטר עובד בלי מריבות? איך לסרב למישהו בלי שהוא יפגע? איך להגיד לא בצורה יפה? איך לסרב בנימוס?
... במישהו? איך להיפרד בלי לריב? איך להיפרד בצורה יפה? איך לא לעשות גוסטינג? איך להתגרש בלי מריבות? איך לסיים מערכת יחסים בלי לריב? איך להתגרש בשלום? איך לפטר עובד בלי שיפגע? איך לסיים מערכת יחסים בצורה יפה? איך לפטר עובד בצורה יפה, איך להיפרד ממישהו בלי לריב? איך לפרק שותפות עסקית בלי לריב? ... איך להיפרד כידידים? איך לדחות מישהו בלי שהוא יפגע? ואיך לסיים קשר בצורה יפה ובלי מריבות? כי גם לסיים מערכת יחסים בלי לריב, גם את זה צריך לדעת. ואסביר, איך לסיים מערכת יחסים בלי מריבות ובצורה יפה? ולסיים מערכת יחסים, זה יכול להיות לדוגמה: לפטר עובד בלי שהוא יפגע / פרידה זוגית / לסיים קשר ולהיפרד בצורה יפה ... גוסטינג וכיוב. כל מצב שבו מפסיקים דינאמיקה קיימת מול מישהו. ואסביר, איך לדחות מישהו בלי שהוא יפגע? איך לסיים מערכת יחסים בלי לריב? איך לסיים התקשרות עסקית בלי מריבות? ועוד. באותו הקשר יש כאן גם עוד שאלה נוספת והיא, ... איך להקטין את הסיכוי לכל הדברים האלו כמה שאפשר? ואבהיר, שאני מדבר על מצב שבו כבר החלטת לסיים את מערכת היחסים. כי במערכת יחסים כלשהי, יתכן שלב שיש בו ספקות האם להאריך את מערכת היחסים שגם בשלב הזה צריכים לדעת איך לקבל החלטה / האם להיפרד / האם להתגרש וכולי. אבל אני מדבר ...
פוליגמיה, מונוגמיה, מהי זוגיות טובה? מערכות יחסים, להצליח בזוגיות, זוגיות, מערכת יחסים פתוחה, מערכת יחסים מונוגמית, זוגיות עם המציאות, בגידה בזוגיות, לגרום למישהו לרצות רק אותך, פוליאמוריה
פוליגמיה, מונוגמיה, מהי זוגיות טובה? מערכות יחסים, להצליח בזוגיות, זוגיות, מערכת יחסים פתוחה, מערכת יחסים מונוגמית, זוגיות עם המציאות, בגידה בזוגיות, לגרום למישהו לרצות רק אותך, פוליאמוריה
פוליגמיה, מונוגמיה, מהי זוגיות טובה? מערכות יחסים, להצליח בזוגיות, זוגיות, מערכת יחסים פתוחה, מערכת יחסים מונוגמית, זוגיות עם המציאות, בגידה בזוגיות, לגרום למישהו לרצות רק אותך, פוליאמוריה מה היתרונות והחסרונות בפוליגמיה לעומת מונוגמיה? ... לאהוב ולהיות בקשר עם יותר מאדם אחד בו זמנית, ובכך מאפשרת לאדם להימנע מתחושת מחנק או מגבלה, שעלולה להתעורר במערכת יחסים מונוגמית. לעומת זאת, אליעד מפרט את היתרונות במונוגמיה, שהמרכזיים בהם הם התמקדות, יציבות ותחושת ביטחון. במערכת יחסים מונוגמית יש התמקדות באדם אחד בלבד, דבר המאפשר לפתח קשר עמוק ואינטימי במיוחד, ללא הסחות דעת. מונוגמיה מביאה ... כלפיו בלבד. הוא מסביר שהמצב הזה נראה לא הוגן, אך יש אנשים שרואים בו אידיאל אישי שלהם. למרות זאת, במערכת יחסים אמיתית ומאוזנת, קשה לצפות שאדם יאפשר חופש מוחלט לצד השני בעוד הוא עצמו מוגבל. מה משמעות האהבה בהקשר ... רצונות שונים, אבל בפועל, רק דרך הבגידה או הפיזור לרצונות שונים, אפשר להבין את המשמעות של המהות. באותה מידה, מערכת יחסים שבה בן אדם מאפשר חופש לבן הזוג, מתוך אמונה שהוא תמיד יחזור, דומה למצב שבו המציאות מאפשרת לאדם ... סיכום המהות של פוליגמיה, מונוגמיה והקשר למציאות אליעד מסכם ואומר שכל ההיבטים של פוליגמיה ומונוגמיה קיימים בכל אדם, ובכל מערכת יחסים יש אלמנטים של שניהם. הוא מדגים שאפילו במערכת יחסים מונוגמית ישנה תודעה של פוליגמיה, כי אדם תמיד מודע לאפשרויות אחרות, גם אם רק באופן תיאורטי. באותה צורה, ...
אלברט איינשטיין, ציטוטים של אלברט איינשטיין על טיפשות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, האם הגיוני לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מוטיבציה להתמדה, מערכת סיבתית, מערכת אקראית, חלק 2
אלברט איינשטיין, ציטוטים של אלברט איינשטיין על טיפשות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, האם הגיוני לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מוטיבציה להתמדה, מערכת סיבתית, מערכת אקראית, חלק 2
... שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, האם הגיוני לעשות שוב ושוב את אותו הדבר? מוטיבציה להתמדה, מערכת סיבתית, מערכת אקראית, חלק 2 האם נכון לנסות שוב ושוב את אותה פעולה ולצפות לתוצאות שונות? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת ... מבהיר שהרעיון של איינשטיין נשמע הגיוני, אבל במציאות הוא מורכב יותר ותלוי מאוד בהבנה של מושגי הזמן, השינוי, והסיבתיות במערכת בה אנו נמצאים. האם הקיר שניסית להזיז הוא תמיד אותו הקיר? אליעד מביא דוגמה מוחשית של ניסיון להזיז קיר: ... יכול להשפיע באופן מהותי על התוצאה הרצויה. צריך להיות ערניים ולהבחין בין שינויים שטחיים לבין שינויים עמוקים המשנים את המערכת בצורה מהותית. לבסוף, אליעד מסכם ואומר שהמשפט של איינשטיין נכון רק באופן חלקי, והוא משמש אזהרה מפני חשיבה שטחית: לא כל שינוי קטן משנה משהו במערכת הסיבתית. עלינו ללמוד להבחין אילו שינויים אכן משפיעים, ואז להחליט האם לנסות שוב. האם נכון לנסות שוב ושוב את אותה הפעולה? ציטוטים של אלברט איינשטיין על טיפשות מהי מערכת סיבתית ומערכת אקראית? האם אי שפיות זה לחזור על אותו הדבר? מתי מוטיבציה להתמדה היא טעות? כיצד לזהות שינויים משמעותיים בתוצאות? ... על שינוי אמיתי ורלוונטי בסיבות המרכזיות, אחרת הוא באמת חסר היגיון. ציטוטים של אלברט איינשטיין האם יש היגיון בהתמדה? מערכת סיבתית ומערכת אקראית מתי טיפשי להתמיד? האם שינוי נסיבות משפיע על התוצאות?
זוגיות, אהבה זוגית, מערכת יחסים זוגית, חיפוש זוגיות, זוגיות רוחנית, רצון בזוגיות, מערכת זוגית
זוגיות, אהבה זוגית, מערכת יחסים זוגית, חיפוש זוגיות, זוגיות רוחנית, רצון בזוגיות, מערכת זוגית
זוגיות, אהבה זוגית, מערכת יחסים זוגית, חיפוש זוגיות, זוגיות רוחנית, רצון בזוגיות, מערכת זוגית מהי זוגיות ומה אנחנו מחפשים בה? במהלך השיחה, נעסוק בשאלה מהי זוגיות ואילו סוגים של זוגיות קיימים, ובמיוחד, ... יחדיו, מתוך מקום של חיבור פנימי ולא תלות. מהם היסודות לזוגיות בריאה? בהמשך, השיחה נוגעת בשאלה מה באמת חשוב במערכת זוגית. אחד הדוברים מציין כי מה שבסופו של דבר משפיע על מערכת זוגית הוא השיחה שבין בני הזוג. הוא טוען שהרבה אנשים מחפשים זוגיות מתוך רצון ליצור שיחה עמוקה ואמיתית עם ... את השיחה בטענה שלא כל אחד באמת זקוק לזוגיות מבחינה רגשית או פיזית. הם מבהירים כי מה שצריך להיות במערכת זוגית הוא לא חיפוש אחר פתרון לכל בעיה פנימית, אלא מקום שבו שני אנשים יכולים לחוות את החיים יחד ...
לימוד מודעות עצמית, שכל או רגש, אהבה עם אינטרסים, אהבה בלי אינטרסים, מערכת רגשית, מערכת שכלית, לא להרגיש שום דבר, חוסר רגש, חסר רגשות, להרגיש רגשות, שיעור במודעות עצמית
לימוד מודעות עצמית, שכל או רגש, אהבה עם אינטרסים, אהבה בלי אינטרסים, מערכת רגשית, מערכת שכלית, לא להרגיש שום דבר, חוסר רגש, חסר רגשות, להרגיש רגשות, שיעור במודעות עצמית
לימוד מודעות עצמית, שכל או רגש, אהבה עם אינטרסים, אהבה בלי אינטרסים, מערכת רגשית, מערכת שכלית, לא להרגיש שום דבר, חוסר רגש, חסר רגשות, להרגיש רגשות, שיעור במודעות עצמית האם עדיף לפעול מהשכל או ... רגשי מסוים. גם אם אדם מרגיש רגשות חזקים כמו אהבה או כעס, או שהוא מרגיש אדישות מוחלטת, תמיד מתקיימת מערכת שכלית כלשהי שמלווה את ההרגשה הזו, וכך גם ההפך. האם אהבה אמיתית יכולה להיות נטולת אינטרסים? אליעד מתייחס לשאלה ... על זה? אליעד מסביר שכשאתה פועל מתוך שכל, זה לא בהכרח מבטל את הרגש. הוא נותן דוגמה: אדם שנמצא במערכת יחסים ורוצה להבין האם בן או בת הזוג אוהבים אותו באמת. ככל שהאדם מבין בשכלו טוב יותר את המניעים ...
מערכת הבחירות הפנימית, מערכת הבחירות והשתקפות פנימית, סוגים של מנהיגים, ביבי נתניהו הפנימי שבתוכך, בני גנץ, יכול להיות יותר גרוע, יכול להיות יותר טוב, מצח הנחש, מצח הרצון, מפורסמים של שקר, עזות פנים, חוצפה חיובית, השתקפות עצמית
מערכת הבחירות הפנימית, מערכת הבחירות והשתקפות פנימית, סוגים של מנהיגים, ביבי נתניהו הפנימי שבתוכך, בני גנץ, יכול להיות יותר גרוע, יכול להיות יותר טוב, מצח הנחש, מצח הרצון, מפורסמים של שקר, עזות פנים, חוצפה חיובית, השתקפות עצמית
מערכת הבחירות הפנימית, מערכת הבחירות והשתקפות פנימית, סוגים של מנהיגים, ביבי נתניהו הפנימי שבתוכך, בני גנץ, יכול להיות יותר גרוע, יכול להיות יותר ... פנים, חוצפה חיובית, השתקפות עצמית למה אנשים ממשיכים לבחור בביבי למרות ההבטחות שלא מומשו? אליעד כהן מציג בהרצאה את מערכת הבחירות כמראה להשתקפות פנימית של האדם. הוא מתייחס במיוחד לתופעה בה אנשים ממשיכים להצביע לביבי נתניהו, למרות שלטענתו נתניהו ... את המקומות שבהם הוא עצמו מתנהג בצורה דומה, וכך להשתפר. בשורה התחתונה, התבוננות חיצונית היא כלי עוצמתי להתבוננות פנימית, והמערכת הפוליטית החיצונית היא רק השתקפות של תהליכים שמתרחשים בתוך האדם עצמו. למה אנשים מצביעים לביבי? מה זה מצח הרצון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מערכת, איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מערכת, איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, מאמן אישי להצלחה, אימון אישי קשב וריכוז בתחום מערכת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 23:38:07 - wesi1