אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התפתחות ✔תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:25תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה?

אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן מדגיש שזה נכון רק בחלק מהמקרים. לפי אליעד, תרגול יעיל כאשר הבעיה עצמה נובעת מחוסר תרגול או מחוסר ניסיון. למשל, אם אדם מתקשה לזכור מילים בשפה חדשה, והוא פשוט לא תרגל מספיק, אז ככל שהוא יתרגל ויחזור על המילים, הוא אכן יזכור אותן טוב יותר. באופן דומה, מי שלא מצליח להרים משקולות יכול להשתפר על ידי חזרה הדרגתית על הפעולה, עד ששריריו יתחזקו.

עם זאת, אליעד מציין שחשוב להבין שלא כל קושי נובע מהיעדר תרגול. הוא מביא מספר דוגמאות כדי להבהיר את הנקודה הזו:
  • אם אדם מתקשה להרים משקל, ייתכן שזה נובע מחיסרון תזונתי כמו חוסר חלבון, או אפילו מפציעה פיזית. במקרה כזה, גם אם יתרגל שוב ושוב, הוא לא יצליח לשפר את התוצאה באופן משמעותי בלי לפתור קודם את הבעיה העיקרית, שהיא לא התרגול.
  • אם מישהו מנסה ללמוד מילים בשפה חדשה אך מתקשה מאוד, יכול להיות שהקושי לא נובע מכך שהוא לא חזר על המילים מספיק פעמים. לפעמים הבעיה היא בהבנת המבנה של השפה או בהקשר של המילים. במקרה כזה, תרגול של מילים בלבד לא יספיק ויש לטפל בהבנת השפה עצמה.
  • דוגמה נוספת שאליעד מביא קשורה לקשיים חברתיים, כמו אדם שפוחד להתחיל עם בחורות או שמתקשה להתמיד במקום עבודה. ייתכן שבמקרים אלו הבעיה אינה היעדר ניסיון או תרגול, אלא בעיה רגשית עמוקה כמו פחדים או חוסר ביטחון. במקרים כאלה, פשוט להמשיך ולתרגל את הסיטואציה לא יפתור את הבעיה, ויש צורך בהתמודדות עם הפחד או הרגש היסודי.
  • הוא נותן דוגמה הומוריסטית: אדם שמתלונן שכל פעם שהוא שותה תה כואבת לו העין, ואומרים לו "תתרגל", אבל בעצם הכפית נשארת בכוס ופוגעת לו בעין. במקרה זה ברור שהפתרון הוא להוציא את הכפית ולא לתרגל הרגל שגוי.
כיצד אפשר לזהות אם תרגול הוא הפתרון לבעיה?

אליעד מציע שיטה ברורה ושיטתית לניתוח בעיות כדי לקבוע אם תרגול יכול לסייע:
  • להגדיר בבירור את הבעיה - להבין בדיוק מה לא מצליחים לעשות.
  • לבדוק את הסיבה המדויקת לקושי - האם מדובר בחוסר ידע, חוסר ניסיון, פחד או מגבלה אחרת?
  • לשאול אם הבעיה היא באמת תוצאה של חוסר בתרגול - אם כן, התשובה היא שצריך להמשיך לתרגל ולחזור על הפעולה או המיומנות.
  • אם מתברר שהבעיה נובעת מסיבות אחרות (טכניקה לא נכונה, בעיה רגשית או פיזית), יש לטפל בשורש הבעיה עצמה ולא להסתמך על תרגול בלבד.
מדוע חזרה ושינון מועילים באופן כללי?

למרות שאליעד מודה שאינו יודע מדוע המציאות בנויה כך, הוא מסביר שהחזרה והשינון עובדים מבחינה סיבתית. ככל שחוזרים על פעולה או מידע מסוים, המוח והגוף מתרגלים לפעולה, ומכאן מגיע השיפור בביצועים. זה יכול להתבטא בשיפור בזיכרון, בחוזק השרירים או בכל מיומנות אחרת שמתבססת על פעולה חוזרת.

למה לא נכון תמיד להסתמך על המשפט "פשוט תתרגל עוד"?

אליעד מדגיש שבכל בעיה אסור להסתפק רק בפתרון של "תתרגל עוד". הוא נותן דוגמה פשוטה אך מוחשית: אם הידיים של מישהו נכווות כשהוא מוריד סיר מהאש, הפתרון אינו לתרגל את זה שוב ושוב, אלא להשתמש בכפפות מגן. כלומר, חייבים להבין קודם את ההקשר של הבעיה, כי לפעמים התרגול פשוט לא רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי.

מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית?

המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שיש צורך לטפל בשורש בעיה אחר. לפעמים פתרון הבעיה יגיע רק לאחר טיפול בגורם הרגשי או הטכני ולא על ידי תרגול בלבד. חשוב להבין שתמיד צריך לשאול "האם הבעיה הזו באמת נפתרת על ידי תרגול חוזר, או שאולי יש בעיה אחרת שצריך לטפל בה קודם לכן?".

אליעד מדגיש את החשיבות של ניתוח הבעיה והקשר שלה לתרגול. רק כאשר הבעיה מוגדרת בבירור כחוסר בתרגול או בשינון, התרגול יוביל לשיפור משמעותי ומתמיד.
למה יש תפיסה שתרגול תמיד פותר בעיות?

הטענה הראשונה שהועלתה היא שיש אנשים הסבורים כי תרגול מיומנות הוא הפתרון לכל בעיה. הם מניחים שבכל פעם שבן אדם לא מצליח לבצע משהו (כמו להרים משקל, לנהוג, להתחיל עם מישהי או לעבוד במקום עבודה לאורך זמן), מספיק לתרגל שוב ושוב - וזה יסתדר. ברמה העקרונית, תרגול יכול לעזור בשיפור הישגים, אך רק במקרים שבהם מקור הקושי אכן נובע מחוסר בתרגול.

מתי תרגול עוזר באמת?

ההסבר המרכזי הוא שתרגול עוזר כאשר הבעיה עצמה היא פונקציה של חוסר תרגול. אם מה שחסר הוא פיתוח מיומנות שנרכשת על ידי חזרה חוזרת ונשנית - אז ברור שתרגול אכן ישפר את התוצאות. לדוגמה, ללמוד מילה חדשה ולהפוך אותה לחלק מהזיכרון הפעיל במוח, או להתרגל להרים משקל מסוים בחדר כושר. בכל פעם שחוזרים על הפעולה, שרירי הזיכרון או השרירים הפיזיים מתחזקים, ולכן תרגול עוזר.

האם תרגול תמיד יספיק כדי לפתור בעיה?

לא. אם המקור לבעיה אינו חוסר תרגול, אז לתרגל שוב ושוב לא יעזור. לדוגמה:
  • אדם שלא מצליח להרים משקל כבד. אפשר להניח ש"אם תתרגל הרבה, בסוף תצליח". אבל ייתכן שהקושי נובע מחיסרון חלבון בתזונה, מפציעה או מבעיה טכנית אחרת. במקרה כזה, רק תרגול לא יביא לפתרון מלא.
  • אדם שמנסה לזכור מילים בשפה חדשה - אם הבעיה היא צורך בחזרות ובשינון, תרגול יעזור. אבל אם הבעיה נובעת מבלבול עמוק במבנה השפה, או אם הוא בכלל לא מבין את ההקשר של המילים, אז צריך לעבוד גם על הבנה, לא רק על לחזור עליהן שוב.
  • אדם שחושש להתחיל עם בחורות או להתמיד בעבודה חדשה. ייתכן שהבעיה אינה רק שהוא לא "מתרגל" מספיק את הסיטואציה, אלא שיש לו פחדים מסוימים, חוסר ביטחון או קושי רגשי עמוק יותר. במקרים כאלה, רק לומר לו "תתרגל יותר" לא בהכרח יפתור את הבעיה.
  • דוגמה הומוריסטית: אדם שמתלונן שהעין שלו כואבת בכל פעם שהוא שותה תה. לפעמים אומרים לו "תתרגל", אך ייתכן פשוט שהכפית נשארת בכוס והיא דוקרת לו את העין. במקרה הזה הפתרון הוא להוציא את הכפית, לא לתרגל הרגל שגוי.
איך לנתח בעיה ולהחליט אם הפתרון הוא תרגול?

כדי להחליט אם תרגול עוזר, צריך קודם לנתח את מקור הבעיה. זהו חלק חיוני בכל תהליך של פתרון בעיות או התפתחות אישית:
  • מגדירים את הבעיה במדויק: מה בדיוק לא עובד?
  • בודקים מדוע זה לא עובד: האם יש מידע חסר? מיומנות חסרה? פחד או מגבלה רגשית?
  • שואלים האם חוסר של שינון או חזרה היא הסיבה: אם כן - תרגול ושינון יעזרו בשיפור מיומנות זו.
  • אם מגלים סיבה אחרת (כמו שורש רגשי, טכניקה שגויה, דפוס לא מודע) - אז הפתרון הוא בדרך כלל זיהוי גורם הקושי וטיפול בו, ולאו דווקא עוד תרגול.
הרעיון הוא שבכל פעם ש"תרגול מיומנות" הוא אכן הדבר החסר - כדאי לתרגל, אבל תמיד חשוב לוודא שההנחה נכונה.

מה ההיגיון מאחורי שינון ותרגול?

בחלק מהשיחה הועלתה תהייה "למה בכלל תרגול עובד?". התשובה היא שלמרות שאין הסבר מוחלט למה חוקי המציאות בנויים כך, ברור שבאופן סיבתי, ככל שחוזרים על פעולה או על ידע, כך נוצרת התרגלות ושיפור זיכרון או שיפור ביכולות הגופניות והמנטליות. יחד עם זאת, אין זה מחויב שזה לבדו יפתור כל קושי - במיוחד אם מדובר בקושי שמגיע ממקור אחר שאינו קשור בלמידה חוזרת.

למה לא להסתפק רק ב'תרגל עוד' בכל בעיה?

בהמשך ההסברים, הודגש שלא נכון בכל מקרה לומר "תתרגל עוד ותתגבר". לדוגמה, אדם שמתלונן על יד שנכווית כשהוא מוריד סיר מהאש - אם הוא לא לובש כפפות, תרגול לא יגן עליו מהאש. משמעות הדבר היא שלפני שמציעים תרגול לשיפור המצב, צריך להבין את ההקשר המלא. לעיתים כדאי לפתח מיומנות אחרת (למשל, להשתמש בכלים נכונים), או לטפל בשורש הבעיה (למשל, בעיה רפואית, בעיה מנטלית וכדומה), ואז ייתכן שתרגול יתמוך בתהליך אך לא יהיה העיקר.

מה מסקנת הדברים לגבי פיתוח מיומנות והתפתחות אישית?

המסקנה היא שבכל תחום של התפתחות אישית, העצמה אישית או רכישת מיומנות חדשה, חשוב לשאול "האם באמת מה שחסר לי כאן הוא ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שמא חסר לי פתרון אחר לשורש הבעיה?". לעיתים קרובות נוח לומר "תתרגל יותר ותצליח", אבל לפני כן צריך לבדוק לעומק מדוע אנו נכשלים. אם מתברר שמדובר בנקודה שאינה תלויה בחזרות, יש צורך לחפש פתרונות אחרים.
מה אתה אומר?

ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד?

אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד.

ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו.

אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור להם את הבעיה, זה מה שיש אנשים שחושבים.

ש: לא אני מדבר ביחס לשאלה שמתי התרגול עובד ביחס לשאלה הזאת.

אליעד: נגיד בן אדם מנסה להרים משקל מסוים והוא לא מצליח אז אומרים לו תתרגל ותתרגל עד שתצליח, זה בהכרח יצליח אם הוא יתרגל מספיק פעמים אז הוא יצליח יכול להיות שהוא לא מצליח כי חסר לו משהו אחר מה זה קשור לתרגול בכלל, יש אנשים שחושבים שתרגול זה פותר בעיות "תתרגל אין בעיה תתרגל וזה יסתדר לך, מה שאתה צריך לעשות זה לתרגל את זה יותר".

מישהו אומר "אני לא מצליח לעשות משהו, טוב תתרגל את זה, אני לא מצליח לנהוג, אתה צריך לתרגל יותר, אני לא מצליח להתחיל עם בחורות, תתרגל יותר, אני לא מצליח זה, תתרגל פשוט אתה צריך לתרגל וזה יסתדר תתרגל הכל יסתדר" מה מי אמר לא תמיד אם תתרגל זה יסתדר תלוי אם הבעיה המקורית נובעת מחוסר תרגול, אם זה דבר שצריך לזכור אותו במוח והבעיה היא שאתה לא זוכר אותו וצריך לזכור אותו באופן אקראי אז הדרך לזכור אותו זה על ידי תרגול אבל יש דברים.

ש: זה תמיד עוזר?

אליעד: כן תמיד זה יעזור לך כי זאת הגדרה שזה עוזר.

ש: אתה יכול ללמוד מילה ולא לזכור אותה.

אליעד: אין אפשרות כזאת.

ש: אבל יש אפשרות.

אליעד: אני לא מכיר אפשרות כזאת.

ש: אז בוא תוכיח לי בהיגיון למה אתה חושב שאם הוא יחזור עליה.

אליעד: אני לא יודע אבל ככה זה בעובדות, אמרתי לא מחויב שיזכור אחרי מיליון שנה מחויב שאם הוא חזר על זה מאה פעמים הוא זוכר את זה יותר מאשר אם הוא לא חזר על זה מאה פעמים, יכול להיות שהוא צריך לחזור על זה מיליון פעמים אז תתרגל עוד תתרגל לא מספיק מאה מאתיים, לא מספיק מאתיים מיליון לא מספיק מיליון מאתיים מיליון תתרגל, אם מראש הבעיה הוגדרה כתהליך אקראי יש פה תהליך אקראי שאתה צריך לזכור משהו אז תתרגל אבל לא תמיד זה עניין של תרגול.

ש: אבל אני חושב שנראה לי שגם אם הוא יחזור הרבה פעמים זה לא הפתרון באמת.

אליעד: מה בן אדם נגיד הוא מסתבך בלקשור את השרוכים אומרים לו "מה הבעיה תתרגל את זה אני אסביר לך איך ותתרגל וזה יעבוד לך" אבל זה לא נכון בא תבין למה הוא מסתבך, תבין למה הוא מסתבך ואז תראה שאולי חסר לו מיומנות לאיך להכניס את החור או את השרוך לחור נגיד.

ש: ואז זה עובד ואז אם הוא מתרגל איך לעשות את זה?

אליעד: לא תמיד אבל יכול להיות שלפעמים נגיד הוא רועד ביד יכול להיות שאיכשהו.

ש: מכניס את זה מלמטה ולא מלמעלה.

אליעד: משהו לא יודע הוא עושה משהו לא נכון.

ש: אבל אם הוא יתרגל את זה כמו שצריך אז כנראה הוא.

אליעד: לא בהכרח המהות היא שלא תמיד הוא צריך "תתרגל ותתרגל תהיה כמו copy paste תעשה copy paste תהיה כמו חמור תחזור על זה" זה לא תמיד עובד גם כן, אתה רוצה שכל פעם שתהיה לך בעיה יגידו לך תתרגל לדוגמה אני אתן לך דוגמה, נגיד שאתה אומר "קשה לי להתמיד במקום עבודה" אז יגידו לך "טוב תתרגל פשוט לך לשם עוד פעם ועוד פעם וזה יסתדר" זה תמיד ככה? לא.

מה שצריך לעשות זה לשאול למה אתה לא מצליח להתמיד ולראות יכול להיות שלפעמים זה עניין של תרגול פשוט אתה לא רגיל תעשה את זה מספיק פעמים עד שתהיה רגיל ולפעמים זה לא עניין של תרגול, לפעמים זה עניין שיש שמה בעיה אחר שיש לך שם בעיה שאתה צריך לדעת לפתור אותה זה לא רק "תתרגל תבוא עוד פעם ועוד פעם עד שזה ייפתר" לא תמיד זה עניין של תתרגל, תתרגל זה כמו "תעשה עוד פעם" לא תמיד "תעשה עוד פעם" אז פתרת בעיה. אתה הבנת?

ש: מה שפה עוד לא הבנתי אני לפחות לא יודע בדיוק כשמתרגלים דבר זה עובד.

אליעד: גם אני לא יודע למה זה עובד ככה לא יודע למה זה ככה.

ש: אז יכול להיות.

אליעד: לא יודע למה זה ככה אבל ככה.

ש: יכול להיות שזה מפריע אחרי שחזרתי הרבה פעמים.

אליעד: אתה פה?

ש: כן.

אליעד: אמרתי גם אני לא יודע למה זה ככה אני לא יודע למה זה ככה אין לי מושג אבל אני יודע שזה ככה, אני לא יודע למה חוקי הפיזיקה כאלה אבל אני יודע שהם כאלה, למה כשמתרגלים זה עובד לא יודע אפילו למה העולם קיים אני לא יודע, לא יודע אבל אני יודע שאם הוא יתרגל זה יעבוד זה יעבוד יותר זה מה שאני יודע.

ש: מאחר ואתה לא יודע למה התרגול עובד אז אתה לא יכול להגיד אם הפתרון הוא התרגול אז התרגול יעבוד.

אליעד: לא, אני יכול להגיד ואתה יכול להגיד שזה לא מחויב כי אולי החוקים השתנו אם אני יודע שחוקי הפיזיקה הם x אני יכול להגיד אם תכניס את הנייר לאש הוא יישרף ואתה יכול להגיד בהנחה שחוקי הפיזיקה השתנו לא בהכרח שהוא יישרף שזה גם נכון, גם אם זה סיבתי וזה לא תרגול גם לא בטוח שזה יעבוד אולי הסיבתיות תשתנה. הבנת? נניח שזה לא תרגול נניח שזה סיבתי אז אתה יכול להיות בטוח שזה יעבוד אם החוקיות תשתנה פתאום ואם אין קשר בין אירוע לאירוע.

ש: מה שלא מספיק ברור לי.

אליעד: לא מספיק ברור לך את התשובה שאני נתתי.

ש: כן איך אני מחליט שהפתרון הוא התרגול?

אליעד: אתה מנתח את הבעיה ואתה שואל את עצמך ממה נובעת הבעיה לפעמים אתה תגיע למסקנה שהבעיה נובעת מזה שאתה פשוט צריך לחזור על זה עוד פעם ועוד פעם לפעמים הבעיה מבחינתך תנבע מזה שאתה לא הבנת משהו שפספסת משהו שחסר משהו. בן אדם נגיד אומר "כל פעם שאני בא להוריד את הסיר מהאש שורפות לי הידיים" מה אומרים לו "תתרגל" או אומרים לו "תיקח כפפות"? אומרים לו "תתרגל" זה לא קשור לתרגול אולי זה שורף כי הוא צריך לקחת כפפות מה קשור "תתרגל" עכשיו.

ש: איך הגעת לדוגמה הזאת?

אליעד: כי קפץ לי משהו אחר ואז אמרתי נביא דוגמה אחרת.

ש1: קבלת תשובה?

ש2: לא, בסדר.

אליעד: קיבל תשובה יחסית פשוט תקשיב בעין ראיתי שם גז אתה מבין כאילו.

ש: ואם אין לא אפשרות להביא כפפות נגיד אז להגיד לו תתרגל, אני רוצה לדעת מתי להגיד לו לתרגל ואם אין כפפות נגיד אז להגיד לו לתרגל?

אליעד: לא גם לא תגיד לו "התרגול לא יעזור לך פה".

ש: למה הוא לא יעזור?

אליעד: כי באמת זה לא יעזור לו.

ש: למה לא יעזור?

אליעד: כי אם הסיבה המקורית שהיד שלו נשרפת זה מהאש מה יעזור שהוא יתרגל את זה עוד פעם ועוד פעם היא כל פעם תישרף מחדש.

ש: יכול להיות שהיד תתרגל לאש.

אליעד: אתה יודע שזה לא הפתרון בהנחה שהוא לא רוצה שהיד תישרף ואז מה העניין שהוא צריך לתרגל עוד פעם ועוד פעם. יש אתה הסיפור עם הרשלה שאמר שכל פעם שהוא שותה תה כואבת לו העין אז מה אמרו לו "תוציא את הכפית" לא תמיד צריך לתרגל עוד קודם כל תבדוק מה הבעיה לפני שרצים לפתרון.

אמרתי תבין את הבעיה אם אתה חושב שהבעיה היא כי הוא לא תרגל מספיק "אדוני אתה עושה הכל נכון מפה ואליך זה רק ליצור התניה במוח, התניה במוח נוצרת על ידי תרגול לכן לתרגל, לא עובד לך תתרגל עוד" כי אין מעבר לזה מה להוסיף פשוט עניין של לשנן. לפעמים זה לא עניין של לשנן לפעמים עניין של דברים אחרים לא תמיד הבעיה היא בחוסר שינון לפעמים הבעיה היא בחוסר משהו אחר.
טיפולים הגדרה אתה יכול ליצור הבנה כושר שינויים העצמת ביטחון עצמי איך להיות בטוח בעצמי הרמת משא כבד נכון בעיה רגשית איך לנתח איך לנתח בעיה איך לנתח בעיות בעיה בעיות האם תרגול עוזר הישג הישגיות הישגים העצמה העצמה אישית הרגלים התפתחות התפתחות אישית כיצד לנתח כמה לתרגל לנתח לנתח בעיה לנתח בעיות לפתור בעיות לפתח לתרגל מיומנויות מיומנות פיתוח פיתוח מיומנויות פיתוח מיומנות פתירת בעיות פתרון פתרון בעיות רכישת מיומנות שיפור שיפור הישגים שיפור מיומנויות שיפור מיומנות תרגול תרגול מיומנות תרגול עוזר
חלק 1
חלק 1
... מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה זו נדונה השאלה האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות, ועד כמה יש לתרגל כדי לראות שיפור. נבחנו מצבים שונים שבהם תרגול יכול או לא יכול לשפר מיומנויות, כמו גם השפעת התרגול על פתרון בעיות והתפתחות אישית. האם תרגול תמיד עובד? במהלך השיחה הועלתה השאלה האם תרגול תמיד עובד או לא. אחד המשתתפים ציין כי תרגול אכן עוזר, בעוד שהאחר טוען כי לא תמיד ...
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית למה התפתחות אישית חייבת להיות כרוכה בקושי? התפתחות אישית היא תהליך של שינוי שבו האדם עובר ממצב אחד למצב אחר, שנתפס בעיניו כטוב יותר. אליעד כהן מסביר שכדי שתהיה התפתחות, חייב להתקיים שינוי, וכדי ששינוי יתרחש חייב להיות קונפליקט כלשהו. הקונפליקט הזה מתבטא בקושי שחייבים להתמודד איתו. אם לא יהיה קושי, לא תהיה התפתחות. המשמעות של התפתחות היא מעבר ממצב נתון למצב חדש, וכדי להגיע למצב הזה, האדם חייב להרגיש שהמצב החדש עדיף וטוב יותר מהמצב הנוכחי שבו הוא נמצא. מהי משמעות הקושי בתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה מעולם הספורט: אדם שמנסה להרים משקלים ... עם קשיים, השרירים שלו לא יתחזקו. מצד שני, הוא מדגיש גם את הסיכון: יכול להיות שהאדם ינסה להרים משקל כבד מדי, והמאמץ יגרום לו לקרוע שריר, ואז לא תהיה התפתחות, אלא דווקא הידרדרות במצבו. למה עצלנות מונעת התפתחות אישית? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליהם הוא שעצלנות וחוסר רצון להתמודד עם קשיים הם המכשולים הגדולים ביותר להתפתחות אישית. מי שמתעצל ולא מעוניין להתאמץ ולהתמודד עם קשיים, בעצם נשאר במקום. האדם נתקע, לא משתנה ולא מתקדם למקום טוב יותר. במילים אחרות, האדם נשאר באזור הנוחות שלו, וכאשר אין יציאה מאזור הנוחות, אין שום סיכוי להתפתחות אמיתית. כיצד ניתן למצוא את הקושי שיקדם התפתחות אישית? ההנחיה המעשית של אליעד כהן היא פשוטה: אם אדם רוצה התפתחות, הוא חייב לחפש משהו קשה שיאתגר אותו. האתגר חייב להיות משהו שדורש מאמץ משמעותי. רק כשיש התמודדות עם אתגר, האדם יכול להשתנות ולצמוח. אם אדם יחפש התפתחות אישית בלי אתגרים ובלי קושי, הוא פשוט יגלה שאין דבר כזה. המפתח הוא המוכנות להתמודד עם קשיים ולראות בהם הזדמנות לצמיחה. מה הקשר בין קונפליקט לבין התפתחות? כדי להבהיר את הרעיון, אליעד כהן חוזר על כך שכל שינוי כרוך בקונפליקט פנימי או חיצוני. ההתמודדות עם הקונפליקט היא זו שמייצרת את ההזדמנות לשינוי, והשינוי הוא הבסיס לכל התפתחות. הקונפליקט הזה יכול להיות רגשי, פיזי או מנטלי, אך הוא חייב להתקיים. ללא קונפליקט האדם פשוט לא יזוז מהמקום, לא יחפש דרכים לשפר את מצבו ולא ייצור את השינוי הדרוש להתפתחות. האם כל התמודדות עם קושי מובילה להתפתחות? אליעד כהן מציין שלא כל התמודדות עם קושי מובילה בהכרח לתוצאה חיובית או להתפתחות. לפעמים ההתמודדות מסתיימת דווקא בכישלון או בנזק, כמו בדוגמה של פציעת השריר. התמודדות עם קושי יכולה בהחלט להוביל לנסיגה או הידרדרות. ולכן, לא מספיק רק להתמודד עם קושי - חשוב גם להתמודד נכון ובאופן שקול, כדי שהמאמץ יוביל באמת להתפתחות חיובית ולא לתוצאה הפוכה. מה המסקנה המעשית לתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מסכם את דבריו בצורה ברורה מאוד: מי שמחפש התפתחות אישית חייב להבין שהדרך היחידה להגיע לכך היא באמצעות קושי. אם אדם לא רוצה קושי, הוא פשוט לא רוצה באמת להתפתח. הקושי הוא לא משהו שלילי, אלא להיפך - הוא ההזדמנות האמיתית לגדול, להשתפר ולהגיע למצב טוב ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד כהן ... התשובה שהוא מציע מורכבת: מצד אחד, התודעה תמיד משתנה ומתפתחת, אך מצד שני, המהות הבסיסית שלה לעולם אינה משתנה. כלומר, השינוי ... של אדם דתי שמחליט להפוך לחילוני. גם כאן, למרות שזה נתפס כהתפתחות או כשינוי משמעותי, זה למעשה מעבר מצורה אחת של אחיזה ... שישנו רובד מוחלט של אחדות, שם אין משמעות למושגים כמו התפתחות או התדרדרות, משום שאין שום שינוי. ברובד של נפרדות, כל שינוי נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, ... שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר. האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת? השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת ... לפתח חשיבה עצמאית. כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, אולי זה היה ... שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת ... האם המציאות מתקדמת לכיוון שינוי תודעתי ומה המשמעות של התפתחות רוחנית ותודעתית בעולם. אליעד מסביר שיש בתודעה תמיד תנועה ... לחילוני או להיפך. אליעד מחדד שתמיד אפשר להתייחס לזה כהתפתחות או כהתרחקות, תלוי בפרספקטיבה: מנקודת מבט של אחדות ... אך בתוך עולם הצורות יש תנועה והתחדשות. האם יש משמעות להתפתחות רוחנית או למעבר לרוחניות? השואל מציין שאנשים מאוכזבים ... לצורה אחרת. יש נקודה מוחלטת של אחדות שבה לא שייך לדבר על התפתחות, כי שם אין שום שוני. ואולם ברובד הנפרדות, כל שינוי שאדם ... הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת מנקודת המבט של אחדות? אליעד מביא דוגמה: מהזווית האלוהית, אפשר לומר שהעולם מתפתח בכך שאלוהים מצליח להיות אדם נפרד ששכח שהוא אלוהים. כלומר, יתכן שדווקא ההתרחקות מהמוחלטת היא ההתפתחות הגדולה בעיני אותו מקור אחד. הכל עניין של נקודת מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו להתפתח, להתקדם, להשתפר, אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות. האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת? השאלה עוברת למערכת ... אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת ... לו להיות דתי הוא הולך להיות חילוני אז מה זה אומר שהוא התפתח רוחנית אתה יכול להגיד שכן הוא הגיע להבנה חדשה, הוא הפסיק ללמוד רוחניות והוא הלך לגשמיות זאת התפתחות הפוכה אבל זאת גם אחיזה בצורה שתיהן זה צורות. יש מקום שבו ... בוא אני אתן לך דוגמה ממני, מה אתה שאלת בהתחלה האם יש התפתחות אני לדוגמה יש לי התפתחות מצד אחד כן כל הזמן אני מתפתח מצד שני אני כל הזמן מדבר על אותו דבר אבל זה נכון לגבי כל האנשים בעולם תמיד. ש: אז מצד אחד יש התפתחות מצד שני אין שום
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
... להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית מהו המדד להתקדמות רוחנית והתפתחות אישית? ההתקדמות הרוחנית או ההתפתחות האישית נמדדת לעיתים על פי תחושות ... גישה שונה שבה המדד להתקדמות רוחנית הוא לא בהכרח תחושות של טוב או רע, אלא התפתחות השכל וההבנה שלנו. האם תחושות של ... במצב של פרדוקס: לפעמים עלינו להרגיש רע על מנת להבין טוב יותר את עצמנו ולהתפתח. אליעד מציע שלפעמים הדרך לאושר או לשיפור ... להתקדמות רוחנית הוא לא תחושת אושר, אלא השכל וההבנה שלנו. כשהשכל שלנו מתפתח , אנחנו מסוגלים להבין דברים בצורה יותר ... אותה כיום בצורה שונה, מתוך הבנה עמוקה יותר של הסיטואציה. האם ניתן למדוד התפתחות רוחנית באופן מוחלט? האם ניתן לדעת ... אם אנחנו מתקדמים, משום שהתהליך הרוחני הוא פנימי ומורכב. הרבה פעמים ההתפתחות אינה ניכרת מיידית, ולכן יש צורך ... האם ניתן להתקדם רוחנית דרך היגיון ומחשבה? בהרצאה, אליעד מציע שמפתח ההתפתחות הרוחנית טמון בשכל. כל התהליך ... חיפוש אחרי הבנה עמוקה יותר של עצמנו ושל העולם סביבנו. ככל שהשכל שלנו מתפתח, כך אנחנו מבינים את העולם בצורה הרבה ... התפיסה שלנו משתנה, ואנחנו מתחילים לראות את הדברים מכמה זוויות שונות. התפתחות זו כוללת את היכולת לחשוב באופן ... את הקשרים העמוקים שמתחבאים מאחורי כל דבר. כיצד רמת החשיבה משפיעה על ההתפתחות האישית? לפי אליעד, ההתפתחות האישית תלויה באופן ישיר בשכל ... של הסיפור עצמו, אלא גם בהקשרים שונים נוספים. איך ידע והשכלה קשורים להתפתחות האישית? ההבנה שאנחנו רוכשים מהחיים היא חלק בלתי נפרד מההתפתחות האישית. כל ידע חדש, כל חוויה ... דבר לאושר ולשלווה פנימית. כל חוויה רגשית יכולה להילקח כשלב נוסף בתהליך ההתפתחות האישית והסבל הזה, הוא סימן ... תחושות של טוב ורע הן אינדיקציה להצלחה רוחנית? כיצד רמת החשיבה משפיעה על ההתפתחות האישית? ...
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
... המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה איך המוח יודע דברים חדשים? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת הידיעה, כלומר: איך המוח ... או תרנגולת? האם אפשר לדעת משהו חדש לגמרי? פרדוקסים בתהליך הלמידה התפתחות החשיבה אצל ילדים ...
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
... עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית מה עושים כשמרגישים תקועים בדרך הרוחנית? אליעד מסביר שכאשר אדם מרגיש תקוע, מתוסכל, או חסר סבלנות במסע הרוחני שלו, עליו להבין את מהות ... חש אומללות מתמדת עד שהמטרה הייתה מושגת. מה הכוונה בלרוץ יותר מהר בדרך להתפתחות רוחנית? כדי להתקדם באמת, אליעד ממליץ לאנשים לבצע בדיקות בצורה אינטנסיבית ומהירה. כאשר מופיעה מחשבה או רעיון שנראה שיכול לקדם, יש לבדוק מיד ובמהירות אם הוא נכון או לא, אם ... של הבעיה הרוחנית היא קריטית להמשך הדרך. מה זה אומר לסגור קצוות בתהליך ההתפתחות הרוחנית? אליעד מביא את הדוגמה של תוכנית מאסטר שף, בה מתמודדים צריכים להגיש מנה תוך זמן קצוב. ברגע האחרון המתמודד מתחיל לסגור קצוות: לסדר צלחות, לנקות, לוודא שהכל מושלם. כך גם האדם שרוצה להתפתח רוחנית צריך לפעול: עליו למצוא מהן הפעולות שעדיין לא ביצע, ולהשלים אותן במהירות האפשרית. כל דבר שאדם חושב שיכול לעזור לו, גם אם זה נראה מינורי וזניח, חייב להיבדק בצורה יסודית ...
גאווה רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני
גאווה רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני
... רוחנית, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, אשליה רוחנית, הארה רוחנית, דימוי עצמי רוחני, ערך עצמי רוחני, מודעות עצמית, התפתחות אישית, עבודה רוחנית, היכלי התמורות, השגה רוחנית, מורה רוחני מהי גאווה רוחנית ולמה היא פוגעת בהתקדמות רוחנית? אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים שעובדים על התפתחות רוחנית במשך תקופה ארוכה, חווים משבר גדול שמגיע דווקא אחרי תחושת הצלחה גדולה. האדם ... רוחנית נוצרת ולמה היא מסוכנת? האשליה הרוחנית מתרחשת כאשר האדם מעריך את עצמו בצורה לא מציאותית בעקבות התקדמות כלשהי. אליעד כהן מסביר שזו סכנה ממשית בדרך להתפתחות רוחנית אמיתית. האדם משכנע את עצמו שכיוון שהוא התאמץ, הגיע להישגים והתקדם, זה כנראה אומר שהוא כבר בסוף הדרך. זו טעות, כיוון שבפועל, הדרך להתפתחות רוחנית מלאה היא ארוכה ומורכבת הרבה יותר ממה שהאדם חושב. מה קורה כשאדם משלה את עצמו ... לנצח, הוא עלול להתאכזב. המציאות לא תמיד תואמת את האשליות שאדם יוצר לעצמו, וכאשר האשליה מתנפצת, נוצרת אכזבה גדולה. למה חשוב להיזהר מהערכה עצמית מוגזמת במהלך התפתחות רוחנית? אליעד מדגיש שוב ושוב שהסכנה האמיתית היא לא בהתקדמות עצמה, אלא באופן שבו האדם ... חשוב לזכור שהדרך ארוכה ושעדיין יש מה ללמוד ולהשיג. המטרה היא להיות מודעים לכך שיש עוד דרך ארוכה, גם אם כבר עברתם חלק ממנה בהצלחה. מהי גאווה רוחנית? למה התפתחות רוחנית מובילה למשבר? איך לזהות אשליה רוחנית? האם הארה רוחנית היא אשליה? איך להעריך ...
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
... בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית האם חייבים להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? אליעד כהן מסביר שאחת השאלות המרכזיות בתהליך התפתחות אישית היא האם חייב להיות מאמץ, או שאפשר להתקדם בלי להכריח את עצמך להתאמץ. תחושת ההכרח היא סימן לקיומו של קונפליקט פנימי: מצד אחד, ... מתרגל לחקור, הוא מתאמץ פחות. מהי המשמעות של העלאת רמת הקושי באופן מתמיד? עם זאת, אליעד מסביר שקיימת תופעה נוספת שלפיה האדם שמתרגל לפעולה מסוימת, אם ירצה להמשיך להתפתח , יהיה חייב להעלות את רמת הקושי. הוא מדגים זאת באמצעות מתאמן בחדר כושר שמתחיל להרים משקל מסוים. בהתחלה זה קשה, אך אחרי שהוא מתרגל למשקל הזה, אם הוא לא יעלה את המשקל, הוא לא יתקדם. כלומר, ההתפתחות מחייבת להעלות את רמת הקושי בצורה מתמדת. למה חשוב לדייק עד אינסוף בתהליך החקירה? בהקשר של חקירה עצמית והתפתחות אישית, אליעד מסביר שהמאמץ והקושי נובעים גם מרמת הדיוק. ככל שהאדם חוקר יותר לעומק ומנסה להיות מדויק יותר, רמת הקושי עולה. הוא נותן ... הרגשי והשכלי גם בחקירות המורכבות יותר, כי השכל כבר מתורגל לחקור. האם המאמץ בחקירה הוא דבר שלילי? לסיכום, אליעד מסביר שהמאמץ הוא לא דבר שלילי. להפך, הוא סימן שאתה מתפתח. הקושי שאתה חש לא מעיד שלא התקדמת, אלא שאתה נמצא ברמת התפתחות גבוהה יותר, שבה נדרשת רמת דיוק ומאמץ גדולה יותר. האם חייב להיות קושי בהתפתחות אישית? איך להכריח את עצמי לחקור פחות? מהו קונפליקט פנימי? למה קשה לי לחקור את עצמי? איך להעלות את רמת הדיוק בחקירה עצמית? חקירה רגשית, למה זה קשה לי? מהי מודעות עצמית? דיוק עד אין סוף, לדייק עד אין סוף, האם מחויב שיהיה קשה בהתפתחות אישית? רמת קושי בהתפתחות אישית, רמת דיוק, קושי מחויב, מרגיש שאני מכריח את עצמי, להכריח את עצמי לחקור, למה אני מרגיש מוכרח? ...
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
... של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים מהן יכולות הקוגניציה של ילדים וכיצד משתנה החשיבה עם הגיל? ההבנה שלנו ... מייצגת את תחילת הדרך בה התפתחות הקוגניטיבית שלהם מתחילה להשתלשל. זהו גם שלב בו הילדים לא מבינים באופן ברור את רעיון הזמן, החדרים, והמציאות מחוץ למה שהם רואים ... שמראה כיצד הילד מתחיל להתפתח ממצב של תפיסת עולם מאוד מוחשית, חסרת זמן ותחום, לעבר הבנה יותר מורכבת של העולם סביבו, שכוללת זיכרון, דמיון ותפיסה של מה שקרה לפני ... המחשבה על פעולתה, התפתחותה וההבנה שלה תהיה יותר מבוססת על השכל ועל זיכרון, מאשר רק על חושים ותפיסות רגעיות. לדוגמה, מבוגר מבין שכשמישהו יוצא מחדר, הוא ... ספק במה שהם רואים. איך מתפתחת יכולת החשיבה המופשטת של ילדים? ההבנה של ילדים לגבי המציאות, גם אם היא נראית בהתחלה פשוטה ומוגבלת, מתפתחת בצורה מתמשכת. ככל שהם מתבגרים, הם מפתחים את היכולת להבחין בין מה שיש לבין מה שאין, מה שדורש מהם להשתמש לא רק בחושים אלא גם בזיכרון ... מאמץ קוגניטיבי, שלב שהתפתחות קוגניטיבית תומכת בו ככל שהילד מתבגר. קוגניציה של ילדים תפיסת זמן ומרחב של ילדים התפתחות קוגניטיבית אצל ילדים ההבדלים בין חשיבה של ילדים ומבוגרים איך הילדים תופסים את העולם המוח של ילדים ויכולות קוגניטיביות יכולת ...
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
... העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית מהו תהליך ... של התבוננות פנימית מתמשכת ועמוקה. כלומר, כאשר אדם מתבונן מספיק עמוק לתוך כל דבר שהוא רוצה או עושה, הוא מגלה שהבסיס האחרון של הכל הוא ריקנות או כלום. איך להתבונן פנימה? מהי התפתחות רוחנית? איך להכיר את עצמך? מה המשמעות של כלום? איך להעלות מודעות עצמית? איך להבין מה אני באמת רוצה? מהי ...
איך לשאול שאלות? קשיחות רוחנית, חינוך רוחני, גישה רוחנית, לשנות את הגישה, לשנות את החשיבה, שינוי חשיבה, שינוי גישה, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, מודעות רוחנית
איך לשאול שאלות? קשיחות רוחנית, חינוך רוחני, גישה רוחנית, לשנות את הגישה, לשנות את החשיבה, שינוי חשיבה, שינוי גישה, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, מודעות רוחנית
... לשנות את הגישה, לשנות את החשיבה, שינוי חשיבה, שינוי גישה, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, מודעות רוחנית איך לשאול שאלות בצורה נכונה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מדבר על איך לשאול שאלות ... שמבינים את הגישה הרוחנית הנכונה שואלים שאלות מתוך מטרה להתפתח ולהבין את עצמם ואת עולמם הפנימי, ולא מתוך רצון להימנע מהמחשבות הקשות או מהתשובות הקשות. האם אפשר לשנות את ... את העולם דרך פרספקטיבה חדשה, להבין את הקשר בין הדברים ולהתפתח רוחנית. קשיחות רוחנית שאלות מעוררות שינוי איך לשנות את החשיבה? גישה רוחנית לשאילת שאלות היבטים של התפתחות רוחנית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התפתחות, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התפתחות, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, מאמן אישי לעסקים, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בתחום התפתחות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6133 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 15:57:49 - wesi1