אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הישגים ✔תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:25תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
האם תרגול מיומנות תמיד פותר את הבעיה?

אנשים רבים מאמינים שתרגול הוא פתרון אוניברסלי לשיפור מיומנויות, אך אליעד כהן מדגיש שזה נכון רק בחלק מהמקרים. לפי אליעד, תרגול יעיל כאשר הבעיה עצמה נובעת מחוסר תרגול או מחוסר ניסיון. למשל, אם אדם מתקשה לזכור מילים בשפה חדשה, והוא פשוט לא תרגל מספיק, אז ככל שהוא יתרגל ויחזור על המילים, הוא אכן יזכור אותן טוב יותר. באופן דומה, מי שלא מצליח להרים משקולות יכול להשתפר על ידי חזרה הדרגתית על הפעולה, עד ששריריו יתחזקו.

עם זאת, אליעד מציין שחשוב להבין שלא כל קושי נובע מהיעדר תרגול. הוא מביא מספר דוגמאות כדי להבהיר את הנקודה הזו:
  • אם אדם מתקשה להרים משקל, ייתכן שזה נובע מחיסרון תזונתי כמו חוסר חלבון, או אפילו מפציעה פיזית. במקרה כזה, גם אם יתרגל שוב ושוב, הוא לא יצליח לשפר את התוצאה באופן משמעותי בלי לפתור קודם את הבעיה העיקרית, שהיא לא התרגול.
  • אם מישהו מנסה ללמוד מילים בשפה חדשה אך מתקשה מאוד, יכול להיות שהקושי לא נובע מכך שהוא לא חזר על המילים מספיק פעמים. לפעמים הבעיה היא בהבנת המבנה של השפה או בהקשר של המילים. במקרה כזה, תרגול של מילים בלבד לא יספיק ויש לטפל בהבנת השפה עצמה.
  • דוגמה נוספת שאליעד מביא קשורה לקשיים חברתיים, כמו אדם שפוחד להתחיל עם בחורות או שמתקשה להתמיד במקום עבודה. ייתכן שבמקרים אלו הבעיה אינה היעדר ניסיון או תרגול, אלא בעיה רגשית עמוקה כמו פחדים או חוסר ביטחון. במקרים כאלה, פשוט להמשיך ולתרגל את הסיטואציה לא יפתור את הבעיה, ויש צורך בהתמודדות עם הפחד או הרגש היסודי.
  • הוא נותן דוגמה הומוריסטית: אדם שמתלונן שכל פעם שהוא שותה תה כואבת לו העין, ואומרים לו "תתרגל", אבל בעצם הכפית נשארת בכוס ופוגעת לו בעין. במקרה זה ברור שהפתרון הוא להוציא את הכפית ולא לתרגל הרגל שגוי.
כיצד אפשר לזהות אם תרגול הוא הפתרון לבעיה?

אליעד מציע שיטה ברורה ושיטתית לניתוח בעיות כדי לקבוע אם תרגול יכול לסייע:
  • להגדיר בבירור את הבעיה - להבין בדיוק מה לא מצליחים לעשות.
  • לבדוק את הסיבה המדויקת לקושי - האם מדובר בחוסר ידע, חוסר ניסיון, פחד או מגבלה אחרת?
  • לשאול אם הבעיה היא באמת תוצאה של חוסר בתרגול - אם כן, התשובה היא שצריך להמשיך לתרגל ולחזור על הפעולה או המיומנות.
  • אם מתברר שהבעיה נובעת מסיבות אחרות (טכניקה לא נכונה, בעיה רגשית או פיזית), יש לטפל בשורש הבעיה עצמה ולא להסתמך על תרגול בלבד.
מדוע חזרה ושינון מועילים באופן כללי?

למרות שאליעד מודה שאינו יודע מדוע המציאות בנויה כך, הוא מסביר שהחזרה והשינון עובדים מבחינה סיבתית. ככל שחוזרים על פעולה או מידע מסוים, המוח והגוף מתרגלים לפעולה, ומכאן מגיע השיפור בביצועים. זה יכול להתבטא בשיפור בזיכרון, בחוזק השרירים או בכל מיומנות אחרת שמתבססת על פעולה חוזרת.

למה לא נכון תמיד להסתמך על המשפט "פשוט תתרגל עוד"?

אליעד מדגיש שבכל בעיה אסור להסתפק רק בפתרון של "תתרגל עוד". הוא נותן דוגמה פשוטה אך מוחשית: אם הידיים של מישהו נכווות כשהוא מוריד סיר מהאש, הפתרון אינו לתרגל את זה שוב ושוב, אלא להשתמש בכפפות מגן. כלומר, חייבים להבין קודם את ההקשר של הבעיה, כי לפעמים התרגול פשוט לא רלוונטי. תרגול במצב כזה לא יפתור את הבעיה אלא רק יעמיק את הסבל או הקושי.

מה המסקנה לגבי פיתוח מיומנויות והתפתחות אישית?

המסקנה של אליעד היא שבכל תהליך של התפתחות אישית או רכישת מיומנות, יש לבדוק לעומק אם מה שחסר הוא באמת ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שיש צורך לטפל בשורש בעיה אחר. לפעמים פתרון הבעיה יגיע רק לאחר טיפול בגורם הרגשי או הטכני ולא על ידי תרגול בלבד. חשוב להבין שתמיד צריך לשאול "האם הבעיה הזו באמת נפתרת על ידי תרגול חוזר, או שאולי יש בעיה אחרת שצריך לטפל בה קודם לכן?".

אליעד מדגיש את החשיבות של ניתוח הבעיה והקשר שלה לתרגול. רק כאשר הבעיה מוגדרת בבירור כחוסר בתרגול או בשינון, התרגול יוביל לשיפור משמעותי ומתמיד.
למה יש תפיסה שתרגול תמיד פותר בעיות?

הטענה הראשונה שהועלתה היא שיש אנשים הסבורים כי תרגול מיומנות הוא הפתרון לכל בעיה. הם מניחים שבכל פעם שבן אדם לא מצליח לבצע משהו (כמו להרים משקל, לנהוג, להתחיל עם מישהי או לעבוד במקום עבודה לאורך זמן), מספיק לתרגל שוב ושוב - וזה יסתדר. ברמה העקרונית, תרגול יכול לעזור בשיפור הישגים, אך רק במקרים שבהם מקור הקושי אכן נובע מחוסר בתרגול.

מתי תרגול עוזר באמת?

ההסבר המרכזי הוא שתרגול עוזר כאשר הבעיה עצמה היא פונקציה של חוסר תרגול. אם מה שחסר הוא פיתוח מיומנות שנרכשת על ידי חזרה חוזרת ונשנית - אז ברור שתרגול אכן ישפר את התוצאות. לדוגמה, ללמוד מילה חדשה ולהפוך אותה לחלק מהזיכרון הפעיל במוח, או להתרגל להרים משקל מסוים בחדר כושר. בכל פעם שחוזרים על הפעולה, שרירי הזיכרון או השרירים הפיזיים מתחזקים, ולכן תרגול עוזר.

האם תרגול תמיד יספיק כדי לפתור בעיה?

לא. אם המקור לבעיה אינו חוסר תרגול, אז לתרגל שוב ושוב לא יעזור. לדוגמה:
  • אדם שלא מצליח להרים משקל כבד. אפשר להניח ש"אם תתרגל הרבה, בסוף תצליח". אבל ייתכן שהקושי נובע מחיסרון חלבון בתזונה, מפציעה או מבעיה טכנית אחרת. במקרה כזה, רק תרגול לא יביא לפתרון מלא.
  • אדם שמנסה לזכור מילים בשפה חדשה - אם הבעיה היא צורך בחזרות ובשינון, תרגול יעזור. אבל אם הבעיה נובעת מבלבול עמוק במבנה השפה, או אם הוא בכלל לא מבין את ההקשר של המילים, אז צריך לעבוד גם על הבנה, לא רק על לחזור עליהן שוב.
  • אדם שחושש להתחיל עם בחורות או להתמיד בעבודה חדשה. ייתכן שהבעיה אינה רק שהוא לא "מתרגל" מספיק את הסיטואציה, אלא שיש לו פחדים מסוימים, חוסר ביטחון או קושי רגשי עמוק יותר. במקרים כאלה, רק לומר לו "תתרגל יותר" לא בהכרח יפתור את הבעיה.
  • דוגמה הומוריסטית: אדם שמתלונן שהעין שלו כואבת בכל פעם שהוא שותה תה. לפעמים אומרים לו "תתרגל", אך ייתכן פשוט שהכפית נשארת בכוס והיא דוקרת לו את העין. במקרה הזה הפתרון הוא להוציא את הכפית, לא לתרגל הרגל שגוי.
איך לנתח בעיה ולהחליט אם הפתרון הוא תרגול?

כדי להחליט אם תרגול עוזר, צריך קודם לנתח את מקור הבעיה. זהו חלק חיוני בכל תהליך של פתרון בעיות או התפתחות אישית:
  • מגדירים את הבעיה במדויק: מה בדיוק לא עובד?
  • בודקים מדוע זה לא עובד: האם יש מידע חסר? מיומנות חסרה? פחד או מגבלה רגשית?
  • שואלים האם חוסר של שינון או חזרה היא הסיבה: אם כן - תרגול ושינון יעזרו בשיפור מיומנות זו.
  • אם מגלים סיבה אחרת (כמו שורש רגשי, טכניקה שגויה, דפוס לא מודע) - אז הפתרון הוא בדרך כלל זיהוי גורם הקושי וטיפול בו, ולאו דווקא עוד תרגול.
הרעיון הוא שבכל פעם ש"תרגול מיומנות" הוא אכן הדבר החסר - כדאי לתרגל, אבל תמיד חשוב לוודא שההנחה נכונה.

מה ההיגיון מאחורי שינון ותרגול?

בחלק מהשיחה הועלתה תהייה "למה בכלל תרגול עובד?". התשובה היא שלמרות שאין הסבר מוחלט למה חוקי המציאות בנויים כך, ברור שבאופן סיבתי, ככל שחוזרים על פעולה או על ידע, כך נוצרת התרגלות ושיפור זיכרון או שיפור ביכולות הגופניות והמנטליות. יחד עם זאת, אין זה מחויב שזה לבדו יפתור כל קושי - במיוחד אם מדובר בקושי שמגיע ממקור אחר שאינו קשור בלמידה חוזרת.

למה לא להסתפק רק ב'תרגל עוד' בכל בעיה?

בהמשך ההסברים, הודגש שלא נכון בכל מקרה לומר "תתרגל עוד ותתגבר". לדוגמה, אדם שמתלונן על יד שנכווית כשהוא מוריד סיר מהאש - אם הוא לא לובש כפפות, תרגול לא יגן עליו מהאש. משמעות הדבר היא שלפני שמציעים תרגול לשיפור המצב, צריך להבין את ההקשר המלא. לעיתים כדאי לפתח מיומנות אחרת (למשל, להשתמש בכלים נכונים), או לטפל בשורש הבעיה (למשל, בעיה רפואית, בעיה מנטלית וכדומה), ואז ייתכן שתרגול יתמוך בתהליך אך לא יהיה העיקר.

מה מסקנת הדברים לגבי פיתוח מיומנות והתפתחות אישית?

המסקנה היא שבכל תחום של התפתחות אישית, העצמה אישית או רכישת מיומנות חדשה, חשוב לשאול "האם באמת מה שחסר לי כאן הוא ניסיון חוזר ותרגול מעשי, או שמא חסר לי פתרון אחר לשורש הבעיה?". לעיתים קרובות נוח לומר "תתרגל יותר ותצליח", אבל לפני כן צריך לבדוק לעומק מדוע אנו נכשלים. אם מתברר שמדובר בנקודה שאינה תלויה בחזרות, יש צורך לחפש פתרונות אחרים.
מה אתה אומר?

ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד?

אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד.

ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו.

אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור להם את הבעיה, זה מה שיש אנשים שחושבים.

ש: לא אני מדבר ביחס לשאלה שמתי התרגול עובד ביחס לשאלה הזאת.

אליעד: נגיד בן אדם מנסה להרים משקל מסוים והוא לא מצליח אז אומרים לו תתרגל ותתרגל עד שתצליח, זה בהכרח יצליח אם הוא יתרגל מספיק פעמים אז הוא יצליח יכול להיות שהוא לא מצליח כי חסר לו משהו אחר מה זה קשור לתרגול בכלל, יש אנשים שחושבים שתרגול זה פותר בעיות "תתרגל אין בעיה תתרגל וזה יסתדר לך, מה שאתה צריך לעשות זה לתרגל את זה יותר".

מישהו אומר "אני לא מצליח לעשות משהו, טוב תתרגל את זה, אני לא מצליח לנהוג, אתה צריך לתרגל יותר, אני לא מצליח להתחיל עם בחורות, תתרגל יותר, אני לא מצליח זה, תתרגל פשוט אתה צריך לתרגל וזה יסתדר תתרגל הכל יסתדר" מה מי אמר לא תמיד אם תתרגל זה יסתדר תלוי אם הבעיה המקורית נובעת מחוסר תרגול, אם זה דבר שצריך לזכור אותו במוח והבעיה היא שאתה לא זוכר אותו וצריך לזכור אותו באופן אקראי אז הדרך לזכור אותו זה על ידי תרגול אבל יש דברים.

ש: זה תמיד עוזר?

אליעד: כן תמיד זה יעזור לך כי זאת הגדרה שזה עוזר.

ש: אתה יכול ללמוד מילה ולא לזכור אותה.

אליעד: אין אפשרות כזאת.

ש: אבל יש אפשרות.

אליעד: אני לא מכיר אפשרות כזאת.

ש: אז בוא תוכיח לי בהיגיון למה אתה חושב שאם הוא יחזור עליה.

אליעד: אני לא יודע אבל ככה זה בעובדות, אמרתי לא מחויב שיזכור אחרי מיליון שנה מחויב שאם הוא חזר על זה מאה פעמים הוא זוכר את זה יותר מאשר אם הוא לא חזר על זה מאה פעמים, יכול להיות שהוא צריך לחזור על זה מיליון פעמים אז תתרגל עוד תתרגל לא מספיק מאה מאתיים, לא מספיק מאתיים מיליון לא מספיק מיליון מאתיים מיליון תתרגל, אם מראש הבעיה הוגדרה כתהליך אקראי יש פה תהליך אקראי שאתה צריך לזכור משהו אז תתרגל אבל לא תמיד זה עניין של תרגול.

ש: אבל אני חושב שנראה לי שגם אם הוא יחזור הרבה פעמים זה לא הפתרון באמת.

אליעד: מה בן אדם נגיד הוא מסתבך בלקשור את השרוכים אומרים לו "מה הבעיה תתרגל את זה אני אסביר לך איך ותתרגל וזה יעבוד לך" אבל זה לא נכון בא תבין למה הוא מסתבך, תבין למה הוא מסתבך ואז תראה שאולי חסר לו מיומנות לאיך להכניס את החור או את השרוך לחור נגיד.

ש: ואז זה עובד ואז אם הוא מתרגל איך לעשות את זה?

אליעד: לא תמיד אבל יכול להיות שלפעמים נגיד הוא רועד ביד יכול להיות שאיכשהו.

ש: מכניס את זה מלמטה ולא מלמעלה.

אליעד: משהו לא יודע הוא עושה משהו לא נכון.

ש: אבל אם הוא יתרגל את זה כמו שצריך אז כנראה הוא.

אליעד: לא בהכרח המהות היא שלא תמיד הוא צריך "תתרגל ותתרגל תהיה כמו copy paste תעשה copy paste תהיה כמו חמור תחזור על זה" זה לא תמיד עובד גם כן, אתה רוצה שכל פעם שתהיה לך בעיה יגידו לך תתרגל לדוגמה אני אתן לך דוגמה, נגיד שאתה אומר "קשה לי להתמיד במקום עבודה" אז יגידו לך "טוב תתרגל פשוט לך לשם עוד פעם ועוד פעם וזה יסתדר" זה תמיד ככה? לא.

מה שצריך לעשות זה לשאול למה אתה לא מצליח להתמיד ולראות יכול להיות שלפעמים זה עניין של תרגול פשוט אתה לא רגיל תעשה את זה מספיק פעמים עד שתהיה רגיל ולפעמים זה לא עניין של תרגול, לפעמים זה עניין שיש שמה בעיה אחר שיש לך שם בעיה שאתה צריך לדעת לפתור אותה זה לא רק "תתרגל תבוא עוד פעם ועוד פעם עד שזה ייפתר" לא תמיד זה עניין של תתרגל, תתרגל זה כמו "תעשה עוד פעם" לא תמיד "תעשה עוד פעם" אז פתרת בעיה. אתה הבנת?

ש: מה שפה עוד לא הבנתי אני לפחות לא יודע בדיוק כשמתרגלים דבר זה עובד.

אליעד: גם אני לא יודע למה זה עובד ככה לא יודע למה זה ככה.

ש: אז יכול להיות.

אליעד: לא יודע למה זה ככה אבל ככה.

ש: יכול להיות שזה מפריע אחרי שחזרתי הרבה פעמים.

אליעד: אתה פה?

ש: כן.

אליעד: אמרתי גם אני לא יודע למה זה ככה אני לא יודע למה זה ככה אין לי מושג אבל אני יודע שזה ככה, אני לא יודע למה חוקי הפיזיקה כאלה אבל אני יודע שהם כאלה, למה כשמתרגלים זה עובד לא יודע אפילו למה העולם קיים אני לא יודע, לא יודע אבל אני יודע שאם הוא יתרגל זה יעבוד זה יעבוד יותר זה מה שאני יודע.

ש: מאחר ואתה לא יודע למה התרגול עובד אז אתה לא יכול להגיד אם הפתרון הוא התרגול אז התרגול יעבוד.

אליעד: לא, אני יכול להגיד ואתה יכול להגיד שזה לא מחויב כי אולי החוקים השתנו אם אני יודע שחוקי הפיזיקה הם x אני יכול להגיד אם תכניס את הנייר לאש הוא יישרף ואתה יכול להגיד בהנחה שחוקי הפיזיקה השתנו לא בהכרח שהוא יישרף שזה גם נכון, גם אם זה סיבתי וזה לא תרגול גם לא בטוח שזה יעבוד אולי הסיבתיות תשתנה. הבנת? נניח שזה לא תרגול נניח שזה סיבתי אז אתה יכול להיות בטוח שזה יעבוד אם החוקיות תשתנה פתאום ואם אין קשר בין אירוע לאירוע.

ש: מה שלא מספיק ברור לי.

אליעד: לא מספיק ברור לך את התשובה שאני נתתי.

ש: כן איך אני מחליט שהפתרון הוא התרגול?

אליעד: אתה מנתח את הבעיה ואתה שואל את עצמך ממה נובעת הבעיה לפעמים אתה תגיע למסקנה שהבעיה נובעת מזה שאתה פשוט צריך לחזור על זה עוד פעם ועוד פעם לפעמים הבעיה מבחינתך תנבע מזה שאתה לא הבנת משהו שפספסת משהו שחסר משהו. בן אדם נגיד אומר "כל פעם שאני בא להוריד את הסיר מהאש שורפות לי הידיים" מה אומרים לו "תתרגל" או אומרים לו "תיקח כפפות"? אומרים לו "תתרגל" זה לא קשור לתרגול אולי זה שורף כי הוא צריך לקחת כפפות מה קשור "תתרגל" עכשיו.

ש: איך הגעת לדוגמה הזאת?

אליעד: כי קפץ לי משהו אחר ואז אמרתי נביא דוגמה אחרת.

ש1: קבלת תשובה?

ש2: לא, בסדר.

אליעד: קיבל תשובה יחסית פשוט תקשיב בעין ראיתי שם גז אתה מבין כאילו.

ש: ואם אין לא אפשרות להביא כפפות נגיד אז להגיד לו תתרגל, אני רוצה לדעת מתי להגיד לו לתרגל ואם אין כפפות נגיד אז להגיד לו לתרגל?

אליעד: לא גם לא תגיד לו "התרגול לא יעזור לך פה".

ש: למה הוא לא יעזור?

אליעד: כי באמת זה לא יעזור לו.

ש: למה לא יעזור?

אליעד: כי אם הסיבה המקורית שהיד שלו נשרפת זה מהאש מה יעזור שהוא יתרגל את זה עוד פעם ועוד פעם היא כל פעם תישרף מחדש.

ש: יכול להיות שהיד תתרגל לאש.

אליעד: אתה יודע שזה לא הפתרון בהנחה שהוא לא רוצה שהיד תישרף ואז מה העניין שהוא צריך לתרגל עוד פעם ועוד פעם. יש אתה הסיפור עם הרשלה שאמר שכל פעם שהוא שותה תה כואבת לו העין אז מה אמרו לו "תוציא את הכפית" לא תמיד צריך לתרגל עוד קודם כל תבדוק מה הבעיה לפני שרצים לפתרון.

אמרתי תבין את הבעיה אם אתה חושב שהבעיה היא כי הוא לא תרגל מספיק "אדוני אתה עושה הכל נכון מפה ואליך זה רק ליצור התניה במוח, התניה במוח נוצרת על ידי תרגול לכן לתרגל, לא עובד לך תתרגל עוד" כי אין מעבר לזה מה להוסיף פשוט עניין של לשנן. לפעמים זה לא עניין של לשנן לפעמים עניין של דברים אחרים לא תמיד הבעיה היא בחוסר שינון לפעמים הבעיה היא בחוסר משהו אחר.
להרים בצורה נכונה חפצים כבדים למה העולם קיים שיפור הישגים ביטחון עצמי חזק להרים משא כבד בצורה נכונה התמודדות מחויב איך לשפר להצליח להתמיד האם העולם קיים הגדלת ביטחון עצמי איך התפתחות אישית איך לנתח איך לנתח בעיה איך לנתח בעיות איך לפתור בעיות איך לתרגל האם תרגול עוזר הישג הישגיות הישגים העצמה העצמה אישית הרגלים התפתחות התפתחות אישית כמה לתרגל לנתח לנתח בעיה לנתח בעיות לפתור בעיות לפתח לתרגל מיומנויות מיומנות פיתוח פיתוח מיומנויות פיתוח מיומנות פתירת בעיות פתרון פתרון בעיות רכישת מיומנות שיפור שיפור הישגים שיפור מיומנויות שיפור מיומנות תרגול תרגול מיומנות תרגול עוזר
חלק 1
חלק 1
... האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 1 האם תרגול אכן עוזר לפיתוח מיומנויות? איך ניתן לשפר מיומנויות בצורה יעילה? בהרצאה ... בדרך אחרת, ולא בהכרח דרך תרגול טכני בלבד. תרגול כפתרון לחיסרון מיומנויות עוד הובהר כי תרגול יכול לעזור לאדם להשיג מיומנות מסוימת, אך כל עוד יש לו את היכולת הפיזית והקוגניטיבית להתמודד עם הפעולה. לדוגמה, אם אדם מתקשה ללמוד ...
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק
תחרותיות, שאפתנות, רצון למצוינות, הישגיות, להיות יותר טוב מאחרים, להיות הכי טוב, להצליח יותר מאחרים, להצליח בחיים, הצלחה בחיים, לאהוב את מה שיש, לרצות להשתפר, לרצות להתקדם, השגת הישגים, חשיבה תחרותית, החיים כמשחק האם כדאי לרצות להיות יותר טוב מאחרים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג בהרצאה היא ... בחירה שמתאימה לאופי, לרצונות ולשאיפות של כל אחד. האם כדאי להיות תחרותי? איך להפסיק להשוות לאחרים? מה היתרונות של הישגיות? איך להתמודד עם פחד מכישלון? למה אנחנו רוצים להצליח יותר מאחרים? איך לבחור מטרות בחיים? האם החיים הם משחק? ...
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
... דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה ... בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת הסברה? אליעד מציין כי אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל ... יכול להיות בעל הבנה תיאורטית מעולה, ולדבר דברים הגיוניים ונכונים גם אם אין לו ניסיון מעשי. האם אדם ללא הישגים בתחום יכול לתת עצות טובות? אליעד מדגיש שחשוב להתייחס לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. כלומר, חשוב לבחון אם העצות הן טובות ומועילות כשלעצמן, ללא קשר להישגים האישיים של נותן העצות. הוא טוען שהאנשים שדוחים עצות רק בגלל היעדר הישגים של מי שנותן את העצות, בדרך כלל לא באמת מבינים את התחום לעומק. אדם שמבין היטב בתחום יודע שאין קשר הכרחי בין הישגים אישיים לבין איכות העצה. לפעמים דווקא מי שלא הצליח לעשות משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ... של התלמיד. מה הרעיון המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, להתאים אותו ללומד, ולוודא שהלמידה תהיה באמת אפקטיבית. הישגים גבוהים הם מדד חלקי בלבד, ולעתים דווקא אנשים ללא הישגים מוכחים בתחום עשויים לתת עצות טובות יותר בזכות יכולת ניתוח מעולה והבנה עמוקה של התהליכים. איך למצוא מדריך מקצועי בתחום חדש? כיצד לפתח יכולת ניתוח והסקת מסקנות? מדוע אין לגזור את איכות העצה מההישגים האישיים של היועץ? ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי ... או כך, צריך לראות אם הוא יודע לפרק את התהליך, להתאים אותו לתלמיד, ולספק הכוונה מדויקת הלכה למעשה. מדוע הישגיות בתחום אינה ערובה ליכולת הסברה? אליעד: הישגיות גבוהה, כמו זכייה במקום ראשון או שבירת שיא, לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע ... מבין את התהליך לעומק וגם יודע להסביר אותו שלב אחר שלב. כיצד להתייחס למי שנותן עצות למרות שאין לו הישגים מוכחים? אליעד: יש אנשים ששואלים מיד, מה ההישגים שלך בתחום? לפני שהם מוכנים להקשיב לעצה. אבל אם אדם באמת מבין בנושא, הוא אמור להתייחס לגופו של היגיון ולאו דווקא להשיגים של מי שמדבר. יכול להיות פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן, ובכל זאת יש לו הבנה תיאורטית ... שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים אינם מוכיחים בהכרח יכולת הוראה, ובה במידה היעדר הישגים אישיים אינו מעיד תמיד על חוסר ידע תיאורטי או כושר ניתוח. איך למצוא מדריך מקצועי בתחום חדש כיצד לפתח יכולת ניתוח והסקת מסקנות מדוע אין לגזור את איכות העצה מההישגים האישיים של היועץ ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם ... אוקי עכשיו בדרך כלל אני אוסיף עוד משהו בדרך כלל אלה שאומרים כשמישהו בא לתת עצה ואומרים אבל מה ההישגים שלך בתחום? בדרך כלל לי זה אומר שהם לא כל כך מבינים בתחום כי אם הם היו מבינים בתחום היו יודעים שאין קשר בין ההישגים שלך בתחום לבין כמה אתה מבין בתחום, עצם זה שהוא אומר אתה לא יכול לדבר אם אין לך ככה ...
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
... מבלי שיהיה להם הצלחה בתחום המיועד. אלו לעיתים יכולים להיות אנשים שהצליחו למכור את עצמם כמומחים להצלחה מבלי שהשיגו הישגים משמעותיים בשדה עיסוקם. התרמית של המנטורים - מכירת חלומות בהמשך, אליעד מתאר את תעשיית הגורואים להצלחה שמבוססת על מכירת ... מנטור, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מספר שאלות קריטיות: האם המנטור הצליח בתחום שבו הוא מלמד? האם יש לו הישגים מוכחים? האם הוא ניהל עסקים אמיתיים והתמודד עם אתגרים אמיתיים? האם הוא מיישם בעצמו את העצות שהוא נותן? האם ... מנטורים: מנטור שהיה מומחה אמיתי בתחום מסוים - מישהו שהצליח בעסקים, ניהל חברות, הקים מותגים, היה ספורטאי מקצועי, והשיג הישגים אמיתיים מוכחים. אדם כזה יכול ללמד אותך מתוך הניסיון האישי שלו. מנטור שכל מומחיותו היא בחלוקת עצות - אדם שלא הצליח בעצמו, לא ניהל עסקים או השיג הישגים מרשימים, אבל מוכר עצמו כמומחה להצלחה, למרות שאין לו בסיס אמיתי להוכיח את יכולותיו. אז איך מבדילים בין שני ... ממנטור כלשהו, שאל את עצמך כמה שאלות חשובות: האם המנטור הצליח בעצמו בתחום שהוא מלמד עליו? האם יש לו הישגים מוכחים? האם הוא ניהל עסקים אמיתיים, התמודד עם אתגרים אמיתיים, והגיע לתוצאות? האם הוא מיישם בעצמו את העצות שהוא ...
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
לרצות אושר בלי תנאים, אהבה פנימית, לרדוף אחרי אושר חיצוני, לקבל אהבה מבחוץ, לרדוף אחרי אושר פנימי, לרדוף אחרי הצורה, לרדוף אחרי המהות, לרדוף אחרי הרגש, לרצות כסף, לרצות זוגיות ואהבה, לרצות סקס, לרצות שיאהבו אותי, לייקים בפייסבוק
... שתי דרכים עיקריות לגישה למרדף הזה. כל אדם שואף להרגיש טוב, ולאורך החיים יש אנשים שמבצעים פעולה על מנת להשיג מטרות שונות - כסף, כבוד, הצלחה, אהבה ועוד. אך אליעד מציע שתי גישות שונות שבהן אפשר להסתכל על הרדיפה ... הגישה הראשונה היא רדיפה אחרי הצורה החיצונית. הכוונה כאן היא למטרות שניתן למדוד, כמו כמות הלייקים בפייסבוק, רמת ההכנסות, הישגים במכירות או אפילו חוויות גופניות כמו סקס. הדרך הזו מסתכלת על הישגים שניתן להעריך אותם באופן כמותי. לדוגמה, אם לייקים גורמים לאדם להרגיש טוב, אז הוא יחשוב שההיגיון הוא להמשיך לרדוף ... אם אדם מרגיש טוב כאשר הוא מקבל כבוד, או כאשר הוא משיג הצלחות בעולם העסקי, הוא ימשיך לרדוף אחרי הישגים כאלה במחשבה שזה מה שיגרום לו להרגיש טוב. מהי הדרך השנייה והחכמה יותר? הגישה השנייה, החכמה יותר, היא לרדוף ... גורם לך להרגיש שווה, במקום לרדוף אחרי כבוד, התמקד בהבנת הדרך בה תוכל להרגיש שאתה שווה באמת. כיצד ניתן להשיג את התחושות הטובות מבלי להיות תלוי בגורמים חיצוניים? המעבר מהגישה החיצונית פנימה הוא דרך חשובה לאדם שואף להרגיש טוב. במקום לרדוף אחרי הישגים כמו כסף או הצלחה חיצונית, ניתן למקד את תשומת הלב בתחושות הפנימיות, הרגשות, ולהבין איך אפשר לחוות את אותם ... להרגיש שווה? במקום לרדוף אחרי הכסף או הכבוד, עליו לשאול איך הוא יכול להרגיש את התחושות הללו ללא תלות בהישגים חיצוניים. לא מדובר בהפסקת הרצון או בהימנעות ממטרות, אלא בראיית הדרך בה ניתן להשיג את התחושות הטובות מבלי להיות תלוי במטרה החיצונית עצמה. מהן המילים המרכזיות שניתן לקחת מההרצאה הזו? סיכום הדברים אליעד כהן מסביר את הצורך בהבנת המהות מאחורי הדברים שאנחנו רוצים להשיג. במקום לרדוף אחרי מטרות חיצוניות שמייצרות תחושות של אושר, כבוד או חופש, עלינו לשאול את עצמנו איך נוכל להשיג את הרגשות הללו בצורה פנימית, כך שלא נהיה תלויים בסביבה החיצונית להשגת תחושות טובות. מדובר בשינוי תפיסתי עמוק, שמעודד ... הראשונה היא לקום בבוקר ולומר לעצמך: אני רוצה כמה שיותר כבוד, כמה שיותר כסף, כמה שיותר פרסום, כמה שיותר הישגים חיצוניים. זו דרך אחת להסתכל על הדברים. כלומר, אתה רודף אחרי צורה חיצונית - מדדים שניתן לכמת ולמדוד, כמו ... טוב. אבל ישנה דרך טובה יותר - במקום לרדוף אחרי הצורות החיצוניות, התמקד במהות שמאחוריהן. למה? כי רגשות ניתן להשיג לא רק באמצעות גורמים חיצוניים אלא גם מבפנים. לדוגמה, אם תלמד לרצות באמת את מה שקורה, תוכל להרגיש טוב ... חפש את התחושה הפנימית שאתה באמת רוצה לחוות. נסה להבין למה אתה רוצה כל דבר, ומה הרגש שאתה שואף להשיג דרכו. אחרי שתבין את זה, תוכל למצוא דרכים ישירות יותר לחוות את אותו רגש - דרכים שלא תלויות בהכרח ... לרדוף אחרי החיצוני, לרדוף אחרי התחושה, לרדוף אחרי צורה חיצונית, לרדוף אחרי תחושה פנימית, תלות רגשית בחיצוני, לרצות אהבה, להשיג אושר פנימי
כבוד מסוכן, פירגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
כבוד מסוכן, פירגון משפיל, איך לפרגן בצורה נכונה? איך להביע הערכה בצורה נכונה? איך להעניק אהבה בצורה נכונה? איך לא להשפיל? איך לא לפגוע במישהו? כבוד או השפלה, הכבוד הוא סכנת נפשות, ללמוד לקבל כבוד, ללמוד לקבל הערכה
... שיכבדו אותו כל הזמן, הוא יכול להרגיש פגוע כשהכבוד הזה לא ניתן לו. הכבוד הופך לתלוי בדברים חיצוניים, כמו הישגים, הופעה חיצונית או הצלחה מקצועית. מסיבה זו, כל שינוי במצב הזה עשוי להוביל לכאב פנימי. הסאב - טקסט של ... שהוא לבוש, הוא עשוי להרגיש שהאהבה תלויה בלהיראות טוב, ולא להרגיש אהוב באופן עצמאי. מהי הבעיה בהצגת הערכה לפי הישגים? למשל, כשאומרים לילד כל הכבוד, קיבלת 100, תת - המודע של הילד מקבל את המסר: אם אני לא אקבל ... לא יעמדו בציפיות. כך גם ההתנהלות החינוכית בבית יכולה להשפיע על התפיסה של הילד כלפי עצמו, בהנחה שצריכים להיות הישגים כדי לזכות בכבוד. כיצד כבוד יכול לגרום לתלות רגשית? כאשר אדם מתמכר לכבוד או להערכה שהוא מקבל, הוא הופך ... לזכור לפני שנתחיל לפרגן או לקבל פירגון? תשובה: כבוד ואהבה מותנים לעיתים קרובות בדברים חיצוניים: הצלחה, מראה, עשייה מסוימת, הישגים, יכולות. כשאנחנו מפרגנים, חשוב להזכיר, במפורש או ברמז, שהאדם טוב גם בלי התוספות הללו. וכשאנחנו מקבלים כבוד, חשוב לזכור ...
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, מי אני? מהו האני? מהי התודעה? הזדהות של האני, מי אתה באמת? מי אני באמת? אני גדול, אני קטן, גאווה, ענווה, הצלחה, כישלון, רגשי נחיתות, הערכה עצמית
... מושג האני מתפתח לאורך החיים? אליעד כהן מפרט שבמהלך החיים, אנשים מתרגלים לזהות את עצמם עם דברים חיצוניים כמו הישגים, רכוש וידע. למשל, אדם יכול להזדהות עם כספו ורכושו, ואז מושג האני שלו יכלול את הרכוש הזה. אך ברגע ... האני שלך היה קטן יותר ולא היה כולל את הכיסא. איך מתמודדים עם הזדהות והיצמדות? אליעד מסביר שההזדהות עם הישגים או עם כישלונות נובעת מהדרך שבה האדם תופס את עצמו. לדוגמה, כשאדם מרגיש שהוא מצליח, הוא מנכס את ההצלחה ... אך כשהוא נכשל, הוא עשוי להרגיש שגם הכישלון הוא חלק בלתי נפרד ממנו. כתוצאה מכך, נוצרת תלות רגשית חזקה בהישגים, ברכוש, או בדימוי העצמי, והאדם עשוי להרגיש פחד לאבד אותם. לדעתו של אליעד, הפתרון הוא להבין שבפועל, האדם אינו ... ברכוש. סיכום של עיקרי ההבנה של המודעות העצמית: האני משתנה לאורך החיים, תלוי במה שאדם מזדהה איתו. הזדהות עם הישגים וכישלונות יוצרת לחץ ופחד מפני אובדן. האדם איננו באמת הדברים שהוא מזדהה איתם, אלא רק מתייחס אליהם כאל עצמו. ... בעצם אוסף של דברים שאדם חווה תחושה של שייכות כלפיהם. האדם מגדיר את עצמו על ידי כל מיני מאפיינים והישגים: הידע שלו, הרכוש שלו, ההצלחות והכישלונות שלו, ובעצם מזדהה עם כל דבר שהוא חושב ששייך לו. לדוגמה, אם מישהו ... הבדל בין אני לבין העולם. בדיוק כך, אליעד מסביר, במציאות האמיתית האדם מזדהה עם דברים שונים כמו רכוש, ידע והישגים, כאילו הם מהווים אותו, אבל אם היה מבין את הטבע האמיתי של המציאות, היה מגלה שכל הדברים האלה לא ... עצמו, וכאשר הוא נכשל, הוא מרגיש רע עם עצמו, אבל כל ההזדהות הזאת היא בסך הכל אשליה של תודעה. ההישגים או הכישלונות אינם באמת חלק מהמהות של האדם, אלא דברים שהאדם החליט להזדהות איתם, ויכול היה באותה מידה גם ... השוואה בין אדם לרובוט. האדם מרגיש שהוא שונה מרובוט, כי הוא מזדהה עם דברים שונים שמאפיינים אותו כאדם, כמו ההישגים שלו או הרכוש שלו, ואילו הרובוט לא מזדהה עם דבר כזה. אבל אליעד מציע שאולי האדם עצמו הוא סוג ... מי אתה באמת? השאלה המרכזית שאליעד מנסה לענות עליה היא מי אתה באמת?. הוא טוען שהאדם הוא לא באמת ההישגים שלו, לא באמת הרכוש שלו, וגם לא הזיכרונות או המחשבות שלו. אלו רק דברים שהוא אימץ כשלו מתוך הרגל ...
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
... יכולים לקנות דבר אחד ברור - פחד, חרדות וחוסר ביטחון עצמי מתמשך. זאת משום שברגע שלאדם יש נכסים, הצלחות והישגים חיצוניים, באופן אוטומטי נוצר בו פחד לאבד אותם. ככל שהאדם מצליח יותר, כך הוא צובר יותר פחדים, כמו אזיקים ... הרכב או את ערכו. אדם שיש לו מעמד כלשהו, כמו האיש הכי עשיר בעולם, מפחד לאבד את המעמד הזה. ההישגים שמספקים תחושת סיפוק רגעית, יוצרים גם חרדה קבועה. אליעד מדגיש כי הבעיה איננה בעצם קיום ההישגים, אלא במשמעות ובחשיבות שהאדם מייחס להם. האם כסף יכול לפתור את הפחד שהכסף עצמו יוצר? כסף לא יכול לפתור את הבעיה שהוא עצמו יוצר. ככל שלאדם יש יותר הישגים, כך גובר הפחד לאבד אותם. זאת משום שהאושר והביטחון העצמי של האדם הופכים לתלויים בדברים חיצוניים, ולכן תמיד קיימת ... ולא מייחס לה משמעות. המשמעות היא שדאגה נוצרת בגלל החשיבות שהאדם מייחס להישג שלו. אם האדם לא היה מייחס להישגים חשיבות רבה כל כך, הוא לא היה מפחד לאבד אותם, אך אז גם לא היה נהנה מהם באופן משמעותי. ... לא מפחד לאבד דבר כי הוא לא מבין את משמעות הנכסים, אך הוא גם לא נהנה באמת מעושר או מהישגים. הנקודה שאליעד מדגיש היא שלא צריך להפוך להומלס או לתינוק כדי להשתחרר מפחד, אלא להבין שהבעיה היא בעצם התלות ... במצב זה האדם לא מתנתק מהעולם החיצוני, אלא פשוט חי בשלמות פנימית שאיננה תלויה בדברים חיצוניים. הוא מסוגל ליהנות מהישגים והצלחות, אבל לא חי בפחד מתמיד לאבד אותם. זוהי הצלחה אמיתית - שלווה פנימית אמיתית. איך להגיע לתחושה פנימית ... להתמודד עמו מהי ההגדרה של הצלחה אמיתית? מהו הדבר שכסף כן יכול לקנות לאדם? כסף, הצלחה, נכסים נדלן ושאר הישגים חיצוניים נראים תמיד כמשהו נחשק, שמשפר את איכות החיים ואת תחושת הביטחון העצמי. פעמים רבות שומעים שרק מספרים לאדם ... שכסף דווקא כן קונה? התשובה היא כן: כסף והצלחה יכולים לקנות לאדם פחד, חרדות, חוסר שקט נפשי, דאגה לאובדן ההישגים, ואף תחושה מתמידה של חוסר ביטחון עצמי, כי ההישג כביכול כבול בדבר חיצוני שעלול להיעלם או להיפגע. מדוע הכסף ... הרבה ברדיפה אחר הצלחה חיצונית וכסף, הוא למעשה תולה את האושר שלו בדבר שיכול ללכת לאיבוד. ומרגע שיש נכסים והישגים, האדם מתחיל לפחד לאבד אותם. ברגע שיש משהו טוב, נוצר החשש לאבד אותו. בכל פעם שההון גדל, יש גם ... שיגרמו לו להרגיש יותר טוב, והאדם לא מבין שהוא רודף אחר דברים לא טובים, כיוון שהוא יפחד לאבד את ההישגים שלו, למרות שהוא יכול ליהנות זמנית ולהרגיש טוב רק לרגע, כיוון שהחשש מייד יכנס, ויתכן מאד שהוא אף לא ... אין לו כבר פחד מלאבד משהו. יש בכל דבר את היתרונות ואת החסרונות, אין האמור כאן שזה לא נכון להשיג דברים, אך יש להסתכל בעין אמיתית ולהבין, לאדם עשיר, אין את אותו החוסר פחד לדוגמה שיש לתינוק. פחד גם ...
קדושת החיים, חיים אחרי המוות, תכלית החיים והמוות, התאבדות, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, עולם החלומות
קדושת החיים, חיים אחרי המוות, תכלית החיים והמוות, התאבדות, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, עולם החלומות
... להתפנות מהמקום, מדוע בעצם הם מתפנים? אולי דווקא נכון להישאר ולמות, כי אולי תכלית החיים היא בכלל למות. האם הישגים בחיים הם התכלית? בהמשך, עולה שאלה על משמעות ההישגים שאדם משיג במהלך חייו, כשלכאורה התכלית היא להשיג דברים עד המוות. אליעד מפקפק גם ברעיון זה, משום שבסופו של דבר האדם מת, וכל ההישגים והמאמצים שהושקעו נעלמים. מבחינה הגיונית, טוען אליעד, המוות מבטל את כל מה שנעשה בחיים, ולכן הישגים אינם בהכרח התכלית האמיתית. האדם נאבק לחיות ולהצליח, אך אולי הוא בכלל צריך להיאבק למות. אליעד מצביע על כך ...
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
סקס, יחסי מין, חשק מיני, משיכה מינית, זוגיות פתוחה, נישואים פתוחים, קשר מיני, הנאה מינית, לעשות סקס, אהבה, זוגיות, מיניות, יחסים מיניים, דחף מיני, תשוקה מינית, חרמנות
... או החוסר נחת שהאדם חש בתוך עצמו. אליעד משתמש בדימוי של סימון וי כדי להמחיש שאנשים רוצים לסמן לעצמם הישגים ותחושת הצלחה פנימית. הסקס, או המגע המיני, נתפס כדרך המהירה, החזקה והנגישה ביותר עבור אנשים רבים להרגיש ראויים, מצליחים ... גורמת לו לחפש אישור חיצוני, וסקס הוא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להרגיש אהוב, מוערך ומסופק. לדוגמה, כאשר גבר מצליח להשיג בחורה שהוא חושק בה, הוא חווה תחושת ניצחון פנימי משמעותית, כי הבחורה הזו נתפסת כבעלת ערך גבוה. אם בחורה ... יכול להצליח, הדחף המיני נתפס כמשהו עמוק ובסיסי יותר, ולכן אישורים מיניים נחווים כיותר משמעותיים ועוצמתיים. לדוגמה, אדם יכול להשיג סכומי כסף גדולים, אך עדיין להרגיש שהצלחה מינית משמעותית יותר עבורו, כיוון שהיא נתפסת כאישור עמוק לזהותו האישית, לגבריות ... שלו. אליעד מדגיש כי אדם כזה עשוי להעדיף את האישור שהוא מקבל ממשיכה מינית של פרטנרים רבים, על פני הישגים חומריים. איך מתמודדים עם הדחף המיני ואיך אפשר להפחית אותו? אליעד מציע לאדם שחווה דחף מיני חזק ומציק, לשאול ...
איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה? שתילת מחשבות, טריקים לשכנוע, שיטות להעברת מסרים, להצליח למכור, להצליח במכירות, להצליח במשא ומתן
איך לשתול מחשבות בתת מודע? איך להעביר מסרים? איך שותלים מחשבה? שתילת מחשבות, טריקים לשכנוע, שיטות להעברת מסרים, להצליח למכור, להצליח במכירות, להצליח במשא ומתן
... לדוגמה, אם ראש ממשלה נמצא בשלטון במשך כמה שנים ויש ביקורת על כך שהמצב הידרדר בתחומים מסוימים, אפשר להבליט הישגים ספציפיים כדי לשנות את הדימוי הציבורי, כמו: הראש ממשלה שמר על הביטחון בכך שנלחם באיראן וביטל איום ביטחוני חמור. ... בפוליטיקה. לדוגמה, אם ראש ממשלה נמצא בשלטון מספר שנים, ויש ביקורת על כך שהמצב הידרדר בתחומים מסוימים, ניתן להבליט הישגים ספציפיים שקרו במהלך כהונתו כדי לשנות את תפיסת הציבור. אם רוצים להציג מסר כמו ראש הממשלה שמר על הביטחון, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תרגול מיומנות, האם תרגול עוזר? כמה לתרגל? שיפור מיומנות, פיתוח מיומנות, התפתחות אישית, פתרון בעיות, איך לנתח בעיה? רכישת מיומנות, שיפור הישגים, התפתחות אישית, העצמה אישית, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הישגים, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הישגים, איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, אימון אישי לילדים, מאמן אישי לעסקים בנושא הישגים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5938 שניות - עכשיו 03_09_2025 השעה 07:44:54 - wesi1