🖨התמונה המלאה / שני הצדדים של המטבע - איך לראות את כל התמונה המלאה?החיים הם כמו פאזל. המציאות גם היא כמו פאזל. כל דבר מורכב מהרבה פרטים. הדבר דומה לתמונה שמצויר בה ציור מאוד יפה. ומי שרואה רק חלק מהתמונה ולא רואה את כל התמונה המלאה, על ידי זה הוא לא ממש מבין את הציור, לא מבין את כוונת הצייר, ולא ממש מתחבר לציור.
ולצורך ההגינות נאמר, כי יכול להיות גם מצב הפוך, שבו דווקא חלק בתמונה נראה טוב יותר מאשר כל התמונה. אך כרגע אנחנו לא עוסקים במה טוב יותר, האם כל התמונה או חלק ממנה. אך אנחנו כן עוסקים, באיך לראות את התמונה המלאה.
המציאות היא גדולה, מאוד גדולה. לא בהכרח שאפשר לראות את כל התמונה כולה בבת אחת. יחד עם זאת, באפשרותו של האדם לפעול בצורה כלשהי, שתאפשר לו לראות את התמונה השלמה והמלאה, בצורה כמה שיותר קרובה אל האמת. ואיך בדיוק עושים זאת?
תשובה: באמצעות כוח הדמיון ובאמצעות דימוי דבר לדבר. פירוש: כי מצד אחד המציאות היא מאוד גדולה ואי אפשר להבין את כולה, אך מהצד השני, למרות שהמציאות היא מאוד גדולה, יחד עם זאת יש בה המון דברים דומים. המון תהליכים במציאות יש להם מכנה משותף, המון אירועים מתרחשים על פי אותם החוקים, והרבה דברים, כן דומים זה לזה, כאילו הם היו ישות אחת.
לא תמיד יכול האדם לראות את התמונה המלאה. לדוגמה: אדם נכנס למקום עבודה חדש. הוא לא תמיד יכול לראות את התמונה המלאה ולהבין בדיוק מי נגד מי. המצב האידיאלי של לראות את התמונה המלאה, הוא לראות את האירוע כולו מנקודת ההתחלה שלו ועד נקודת הסיום שלו. אך לא תמיד יכול האדם לראות את כל התהליך כולו מההתחלה. אך יחד עם זאת, לפעמים האדם כן רוצה לראות את התמונה המלאה של המצב. אז איך עושים זאת?
תשובה: באמצעות לימוד מהגלוי על הנסתר. ככל שהאדם מצליח להבין טוב יותר את מה שהוא כן מסוגל לראות, על ידי זה כוח הדמיון של האדם, מסוגל לצייר גם את שאר החלקים החסרים של התמונה. ניקח לדוגמה תמונה של בן אדם, ונחסיר ממנה חלק כלשהו. עכשיו נציג את התמונה הזאת למישהו ונשאל אותו, מה הוא רואה בתמונה? התשובה שלו תהיה כמובן שהתמונה היא של בן אדם, וזה למרות שבאמת חסרים חלקים בתמונה.
מה בדיוק קרה כאן? האדם בעצם השלים בדמיון שלו את החלקים החסרים בתמונה, על סמך שאר החלקים שהוא ראה בתמונה. מאוד יתכן גם, כי הוא אפילו לא שם לב לחלקים שחסרים בתמונה. משום, שמיד היה לו ברור שמדובר כאן בתמונה של בן אדם. ומה זה בעצם מדגים? זה מדגים, שככל שהאדם רואה טוב יותר את החלקים של התמונה, שאותם הוא כן יכול לראות, על ידי זה המוח של האדם מסוגל להשלים...
הסוד של התמונה המלאה - מה *החיסרון* שיש גם בתמונה המלאה בעצמה?הסוד של התמונה המלאה - מה החיסרון שיש גם בתמונה המלאה בעצמה? כפי שכבר ביארתי במספר מקומות, וכפי שנתפש בעיני בני האדם, התמונה המלאה היא הייצוג של השלמות. כי בכל מקום ובכל עניין, מלמדים את האדם לנסות לראות את התמונה המלאה. כי התמונה המלאה היא הייצוג של השלמות. ובאנלוגיה אלינו, לראות את התמונה המלאה, פירושו שהאדם יצליח להבין את המציאות כפי מה שהיא באמת מנקודת מבט אובייקטיבית. וכפי שכבר ביארתי, מבחינה לוגית האדם לא יכול וגם לעולם לא יוכל לראות את התמונה המלאה כפי מה שהיא. כי ברגע שהאדם קיים וצופה בכל דבר שהוא, ממילא לעולם הוא לא יכול לצפות בכל התמונה המלאה, משום שהוא עצמו חלק ממנה. והתודעה לא יכול להסתכל על עצמה מבחוץ. כי ברגע שהיא מסתכלת על עצמה, זה תמיד אך ורק באופן חלקי בלבד. ועל האדם לדמיין עיגול גדול שהוא התמונה המלאה. ובתוכה הוא עצמו קיים. ובתוכה כל העולם כולו קיים. וברגע שהאדם חושב על משהו, הרי שתמיד אפשר להקיף אותו ... המחשבה שלו ואת מה שהוא חושב עליו בעיגול עוד יותר גדול. כך שמבחינה לוגית, אין אפשרות לתפוס את כל התמונה המלאה בתוך המחשבה. כי התמונה המלאה תמיד יהיו בתוכה לפחות שלושה גורמים. והם האדם עצמו שחושב את המחשבה. הדבר עצמו שחושבים עליו. והמחשבה שמקשרת את האדם שחושב לבין הדבר שעליו האדם חושב. והתמונה המלאה היא המציאות שמקיפה את התודעה החושבת + את המחשבה עצמה + את כל הדברים שעליהם האדם חושב. והאדם לא ... הרי שיש שם הפרדה בין התודעה לבין המחשבה לבין הדבר שנמצא בתוך המחשבה. ולכן אי אפשר לעולם לראות את התמונה המלאה. וכפי שכבר ביארתי, כדי לראות את התמונה המלאה בשלמות, לשם כך על האדם להיות התמונה המלאה בעצמו. דהיינו, שעל האדם להיות גם הוא עצמו וגם המחשבה שלו וגם כל שאר הדברים, וכל זה להיות בו זמנית כישות אחת שהיא התמונה המלאה שמקיפה את הכל. וזה כמובן לא אפשרי. אבל כאן במאמר נבאר, מדוע גם אילו היה יכול האדם לראות ולהיות התמונה המלאה, הרי שגם אז זאת לא הייתה השלמות. והעניין הוא, כי מה שנדמה לאדם שהתמונה המלאה זאת השלמות, גם זאת טעות. משום שלכל תמונה מלאה, תמיד יש תמונה מלאה עוד יותר גדולה ממנה. כי בעיני האדם התמונה המלאה נתפשת כחיבור של כל החלקים של התמונה. כי יש פאזל שיש בו הרבה חלקים. ויש את התמונה המלאה שהיא החיבור של כל החלקים של התמונה המלאה. ויש את שלושת הגורמים הנל, שהם התודעה + המחשבה + כל מה שקיים שהוא לא התודעה / מחשבה. והתמונה המלאה היא החיבור של כל הדברים האלו. אך לא כך הוא הדבר, כי התמונה המלאה האמיתית, היא גם התמונה המלאה הנל, דהיינו, החיבור של שלושת הגורמים הנל כישות אחת, אבל בנוסף על כך התמונה המלאה היא בו זמנית גם כל אחד ואחד מהחלקים שלה כישות נפרדת. ולצורך ההמחשה, מי שיתבונן יראה כי כאשר האדם ... אך ורק על אחד מהחלקים של הפאזל, וכאשר האדם מסתכל על כל החלקים של הפאזל בבת אחת דהיינו, על התמונה המלאה, הרי שבכל אחד מהמקרים, רמת העמקות שבה האדם מסתכל על כל אחד מהחלקים של הפאזל, רמת העמקות של זה ... נפרדת, האדם מתבונן בו אחרת, ורואה אותו בצורה חדה יותר ועמוקה יותר, מאשר המצב שבו האדם רואה את כל התמונה המלאה כדבר אחד. וזה אומר, שגם מי שרואה את כל התמונה המלאה כולה בבת אחת, גם הוא לא רואה באמת את כל העומק האפשרי של התמונה המלאה. כי כדי לראות את כל העומק של התמונה המלאה בבת אחת, האדם צריך להיות מסוגל להכיל בתוכו בבת אחת וברגע אחד, גם את כל התמונה המלאה כולו, דהיינו, גם לראות את כל הפאזל כולו בבת אחת, אבל בו זמנית גם לראות את כל אחד ואחד מהחלקים של הפאזל, כישות נפרדת. כי כאשר האדם מתבונן רק בחלק אחד קטן של התמונה המלאה, גם לזה יש יתרון, שאין אותו בתמונה המלאה בעצמה. כי גם לתמונה המלאה יש חיסרון. והחיסרון של התמונה המלאה, הוא שהיא התמונה המלאה ולא רק חלק של התמונה המלאה. כי לכל דבר יש יתרון. ומנקודת המבט של חלק מהתמונה המלאה, רואים את הדברים אחרת מאיך שרואים אותם מנקודת המבט של התמונה המלאה. ומאחר שמנקודת המבט של חלק בתוך התמונה המלאה, רואים אחרת את המציאות מכפי מה שרואים אותה מנקודת המבט של התמונה המלאה, לכן התמונה המלאה האמיתית היא, השילוב של נקודת המבט של התמונה המלאה שהיא החיבור של כל הדברים + כל ...
הסוד של רצון אין סופי - איך *לראות* את התמונה המלאה? איך להבין את *כל* המציאות?הסוד של רצון אין סופי - איך לראות את התמונה המלאה? איך להבין את כל המציאות? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה להיות מאושר עליו בראש ובראשונה להבין את עצמו ואת ... מוגבלות, ותמיד האדם מוגבל להבין אך ורק אמת סובייקטיבית בלבד. ועוד ביארתי מספר פרדוקסים, שמונעים מהאדם לראות את כל התמונה המלאה. כגון לדוגמה שהאדם לא יכול לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, משום שהיא נמצאת במרחק אין סופי מהאדם. או שהאדם לא יכול לראות את התמונה המלאה כל זמן שהוא קיים, כי התמונה היא אין סופית. ואם האדם קיים, אז כל דבר שהוא תופס אותו במחשבה ... אבל כפי שכבר ביארתי, לכל בעיה בעולם יש פתרון ולכל שאלה יש תשובה. ויש גם דרך איך לראות את התמונה המלאה, ואיך האדם יכול להגיע אל האמת האובייקטיבית של המציאות, ואיך האדם יכול לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה ואת המהות ... המציאות וכולי. וכאן נגלה את הסוד, מהו הדבר היחיד שבו תלוי האם האדם יוכל או לא יוכל לראות את התמונה המלאה של המציאות, דהיינו, להבין את הכל וכולי, ולפצח את משמעות החיים וממילא להיות מאושר. והסוד הוא כי כדי שהאדם יהיה מסוגל להכיל את התמונה המלאה, לשם כך על האדם ליצור כלי קיבול שיהיה מסוגל להכיל את האין סוף. והכלי קיבול הוא הרצון של האדם. ... את כל הרצונות האפשריים ונדרג אותם עפ רמת הקושי להשיג אותם, בראש הרשימה יהיה הרצון של האדם לראות את התמונה המלאה ולהבין את המציאות בשלמות. וכפי שאמרנו, כדי להיות מאושר באמת, מוכרח האדם להבין את המציאות בשלמות. אבל אין שום ... אותה הוא אין סופי, עליו גם לרצות להשיג אותה ברצון אין סופי. פירוש: כי מי שרוצה לראות את כל התמונה המלאה, ולהבין את המציאות בשלמות, ולגלות את הסוד מהי הסיבה הראשונה ומהי התכלית של החיים, ומי שרוצה להיות מאושר באמת, ... הראשונה, הרי שעדיין אין לאדם את כלי הקיבול איך לגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות ואיך לראות את התמונה המלאה. ולראות את התמונה המלאה, פירושו לראות את האמת האובייקטיבית של המציאות. והתנאי היחיד לגלות את האמת המוחלטת והמושלמת של המציאות, היא על ידי ... תשובות לכל השאלות שיש לו. ונסכם: הסוד של הדרך איך לפצח את הסוד של המציאות ואיך לראות את כל התמונה המלאה בשלמות, הוא הרצון האין סופי. כי מי שירצה באמת את כל האמת ואך ורק את האמת להבין את הסיבה הראשונה של המציאות, ולהבין את המהות של המציאות וכולי, על ידי זה הוא יבין פתאום את התמונה המלאה כולה ויגיע לאושר אמיתי. ויש בזה עוד רמות עומק שונות. ואחרי שהאדם יראה את התמונה המלאה, אז האדם יגלה את רמות העומק הנוספות שיש בעצה של הרצון האין סופי. כי יש כאן עוד סוד עמוק נוסף. ואחרי שהאדם יגיע לרצון אין סופי שכזה ויראה את התמונה המלאה של המציאות בשלמות, אז הוא יבין את עומק הסיבה מדוע האדם חייב רצון אין סופי, וכיצד הרצון האין סופי ...
הסוד של חוסר השכל - מהו הסוד שעצר את *כל* חכמי החכמים / מורים רוחניים?... על מהות הפרדוקס שנציג, הוא יראה שהפרדוקס הזה הוצג על ידי אנשי רוח שונים בצורות שונות. והפרדוקס הוא, פרדוקס התמונה המלאה. והעניין הוא, כי מצד אחד האדם מבין שכדי להבין את כל המציאות, לשם כך צריך האדם לראות את כל התמונה המלאה. אבל יש כאן בעיה לוגית רצינית, שהיא גבול יכולת ההבנה האנושית. והבעיה היא, שאם נניח לדוגמה שהאדם יהיה בקצה של העולם ויסתכל מהקצה של העולם על התמונה המלאה, הרי שעדיין זאת לא התמונה המלאה. משום שהתמונה המלאה, היא התמונה שמכילה בתוכה גם את האדם הצופה בתמונה המלאה של היקום, וגם את היקום עצמו שבו האדם צופה. והתמונה המלאה מכילה בתוכה גם את הצופה וגם את הדבר שבו האדם צופה. ונמצא אם כן, כי האדם לעולם לא יכול לראות את התמונה המלאה. משום שאם האדם רואה את התמונה המלאה, הרי שזו לא התמונה המלאה. כי התמונה המלאה אמורה להכיל גם את הצופה עצמו. והאדם לא יכול להסתכל על עצמו מבחוץ. ונניח לדוגמה שהאדם מסתכל על עצמו במראה. האם אז הוא רואה את עצמו מבחוץ? תשובה: לא באופן מלא. משום שהתמונה המלאה היא של מישהו אחר שמנקודת המבט שלו מהצד, הוא רואה אדם שמסתכל במראה. והתמונה המלאה היא של אדם שמסתכל במראה. וכאשר האדם רואה את ההשתקפות שלו במראה, הרי שהוא בעצם עדיין לא רואה את ... מי שמסתכל מבחוץ. ונמצא אם כן כי יש כאן בעיה רצינית מאוד. כי מצד אחד האדם רוצה לראות את התמונה המלאה, אבל מהצד השני אם תראה את התמונה, היא לעולם לא תהיה מלאה, כי הצופה לא רואה את עצמו כחלק מהתמונה. ומבחינה לוגית, אי אפשר לראות את התמונה המלאה בשום אופן. ובפרדוקס הזה ובגבול היכולת התפישה האנושית הזו, נתקעו כל חכמי החכמים למיניהם. כי לבעיה הזאת אין פתרון. ... על עצמך מבחוץ באופן שלם. כי הצופה לעולם הוא נפרד מהדבר שעליו הוא צופה. ואכ זו לעולם לא תהיה התמונה המלאה. וכל החכמים הגדולים בעולם לא מצאו פתרון לבעיה הזאת. וככל שחכמי הרוח העמיקו את מחשבתם יותר בעולם הרוחני, כך ... שיש לאדם בעולם בכל נושא שהוא, בצורה כלשהי הן ביטוי של השאלה הזאת, של הקושי של האדם לראות את התמונה המלאה. וכל השאלות הקיומיות שהיו מאז ומעולם ושיהיו לעתיד לבוא, כולן שורשן במגבלה הזאת של האדם לראות את עצמו בתוך התמונה המלאה. ומי שיקרא היטב את כל סוגי הספרים הרוחניים, הוא יראה כיצד כולם נתקעו ונעצרו בבעיה הזאת. כי בכל ספר ... השאלות שבהן הסתבכו גדולי חכמי החכמים, הוא יראה שכל השאלות כולן הן שאלות מקבילות וצורות שונות של הפרדוקס של התמונה המלאה. שהיא הדבר שאותו השכל לא יכול להבין. ואפשר להסביר כאן את הבעיה הזאת בעוד מאה צורות נוספות. אך לא ... נאמר רק, כי גם הפרדוקס הזה של חוסר היכולת של התודעה לחשוב על עצמה בשלמות, דהיינו, בעיית ראיית את התמונה המלאה, גם היא לא השאלה הקשה ביותר. כי יש שאלות אחרות קשות עוד יותר. ויש שאלה אחת קשה מכולן. והבעיה הטכנית הקטנה הזו של חוסר היכולת של האדם לראות את התמונה המלאה, היא רק הקדמה קטנה לשאלות הרבה יותר קשות, שאליהן מגיע רק מי שמגיע. ונחדד עוד מעט את העניין, והוא שפרדוקס התמונה המלאה, משמעותו היא, שרק התמונה המלאה עצמה, יכולה לראות את עצמה. וכל זמן שהאדם הוא לא התמונה המלאה עצמה, ממילא הוא לעולם לא יוכל לראות את כל התמונה המלאה כולה, כולל את עצמו בתוכה, כדבר אחד. ובן כך ובין כך, כל חכמי החכמים למיניהם, כולם נעצרו בנקודה הזו. ... התשובה. אבל כן נסביר את הדרך למצוא תשובה לשאלה הנל. והעניין הוא, כי מי שרוצה למצוא תשובה גם לבעיית התמונה המלאה הנל, עליו ליצור אצל עצמו כלי קיבול שכלי מאוד גדול. ככ גדול עד שהוא יוכל להכיל בתוכו את השכל של התמונה המלאה. וכאן נסביר איך בעצם האדם יכול להגדיל את כלי הקיבול השכלי שלו. ונחדד רק, כי כאשר אנחנו מדברים על ... ויותר. עד שבסופו של דבר האדם פתאום קולט את השכל האחד, שבו הוא מקבל תשובה גם לשאלה של בעיית התמונה המלאה שהוזכרה לעיל. ואחרי שהאדם מצליח לעבור את המשוכה השכלית האחרונה, אז הוא נחשב למי שניצח את המלחמה בשלמות. כי ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 8... חכמי החכמים? - חלק 8 ומי שחושב לנסות למצוא איזו תחבולה לוגית ושכלית כדי להתגבר על בעיית הפרדוקס של התמונה המלאה, דהיינו, על הקושי לראות את התמונה המלאה, עליו לדעת שלא משנה כמה שהוא ינסה להיות יצירתי, הוא יכשל. כי מבחינה לוגית, אין דרך שהאדם גם יהיה ... רק להראות להם את הדרך בלבד. ומעניין לעניין באותו עניין נוסיף, כי יש כאלו שהם טוענים שהם ראו את התמונה המלאה (אלוהים / המציאות וכיוב). והם אינם אלא טועים. כי אם הם ראו, הרי שזאת לא התמונה המלאה. כי הרואה נפרד מהדבר שאותו הוא רואה. ולכן אם האדם אומר שהוא ראה את התמונה המלאה (ראה את אלוהים / כל המציאות כולה וכיוב), הוא אינו אלא טועה ומטעה גם אחרים. כי ברגע שהאדם רואה ... 2 - הדבר שאותו האדם רואה. 3 - המחשבה שמקשרת בין האדם לבין הדבר שאותו הוא רואה. ולראות את התמונה המלאה, פירושו לראות את 3 הישויות האלו כדבר אחד. וזה כמובן לא אפשרי. כי לא משנה מה יראה האדם, לעולם ... לעצמו איזו דמות נפרדת ממנו, ועליה הוא מתבונן. אך תמיד הדבר שעליו חושב האדם, הוא נפרד מהאדם. ולראות את התמונה המלאה, פירושו לראות גם את הצופה בתמונה וגם את התמונה עצמה בו זמנית. וזה כמובן לא אפשרי. כי ברגע שהאדם ... בתמונה כלשהי, הרי שזה תמיד יוצר תמונה אחרת גדולה יותר וכולי כנל. ולכן, כל מי שאומר שהוא ראה את התמונה המלאה, הרי שהוא אינו אלא טועה ומטעה אחרים. כי בעצם זה שהאדם ראה איזה דבר, ממילא הדבר הוא כבר לא ... הדבר נמצא בתוך דבר אחר, הרי שהוא לא יכול להיות אין סופי. ולכן האדם לעולם לא יכול לראות את התמונה המלאה. כי התמונה המלאה מטבעה, נוגדת את האפשרות להכיל אותה בתוך מחשבה. כי המחשבה עושה סוף. והתמונה המלאה היא כולה אין סוף. ואי אפשר להכיל אין סוף בתוך סוף, ושעדיין הוא יישאר אין סוף. ומשום כך, כל האומר שהוא ראה את כל המציאות כולה, את התמונה המלאה וכל כיוב, הוא אינו אלא טועה ומטעה את עצמו ואת האחרים שמאמינים לו, ושהם לא מבינים את דקות העניינים ... לא מהגוף. ואף על פי כן, כדי להיות מאושר, על האדם להבין את כל המציאות כולה וכן לראות את התמונה המלאה. אך מה יעשה האדם שהוא לא יכול לראות את התמונה המלאה? וכפי שאמרנו, אכן יש כאן סוד. כי יש שכל מיוחד כלשהו, שהוא מאפשר לאדם להכיל בתוכו מחשבה אין סופית. ... שיש לאדם בחיים מכל סוג שהוא, הוא רק משום שהאדם בתוך תוכו מדוכדך מכך שהוא לא יכול לראות את התמונה המלאה. כי זה ברור מאליו, שאילו היה יכול האדם לראות את התמונה המלאה של המציאות, ממילא הוא היה מבין את המציאות, והוא היה חי איתה בשלום. אך האדם מוגבל לראות את התמונה המלאה, ולכן האדם מדוכדך ככ כל החיים שלו, ולכן האדם לא מאושר בחיים שלו. והכל בגלל חוסר היכולת האנושית של האדם לראות את התמונה המלאה בשלמות. וכפי שאמרנו, הסוד הראשון הוא להבין שיש סוד שבו תלוי הכל. והסוד השני הוא להבין שאכן יש דרך לראות את כל התמונה המלאה. והדרך היא על ידי זה שהאדם מחדד את השכל שלו בכל דבר אפשרי וכפי שכבר ביארתי לעיל. והסוד הנוסף ... את כל שאר הדברים שיש בעולם, עכשיו האדם מגלה גם את התשובה של כל השאלות, ואז הוא רואה את התמונה המלאה ומגיע לאושר אמיתי.
הסוד של הרצון האמיתי - מהו רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת?... היא רעה. או שידיעת האמת מעלימה את התודעה של האדם. כי האדם יכול לדעת את האמת המלאה ולראות את התמונה המלאה כולה, ועדיין להמשיך להיות מודע לעצמו וגם להרגיש טוב וכולי. ואדרבה, אחרי שהאדם רואה את התמונה המלאה, אז ורק אז האדם באמת רואה את עצמו, ורק אז האדם באמת מבין מהו האני שלו. כי האני של ... האדם הוא רק חלק ממנו. ומי שרוצה להבין את מהותו העצמית באמת, לשם כך עליו להבין את מהותה של התמונה המלאה שהאני של האדם הוא חלק ממנה. וכל זמן שהאדם לא מבין את התמונה המלאה, הוא גם לא יכול להבין בשלמות את המהות של עצמו. וכל זמן שהאדם לא מבין את המהות של התמונה המלאה, הרי שהאדם לא באמת מבין שום דבר בשלמות. כי כל הדברים שיש בעולם, הם חלקים של התמונה המלאה. ויש בהם משהו בלתי נפרד מהתמונה המלאה. ואם האדם לא מסוגל לתפוש במחשבתו את התמונה המלאה, אז ממילא הוא גם לא יכול להבין שום דבר בעולם בשלמות. ואדרבה, רק אחרי שהאדם מבין את התמונה המלאה ורואה אותה בשלמות, רק אז כאשר האדם אומר אני, רק אז האדם באמת מבין מהו האני שלו. כי האדם מבין בשכלו את מהותו של האני שלו, שהיא התמונה המלאה עצמה. וכפי שכבר ביארתי, מי שרוצה לראות את התמונה המלאה, לשם כך עליו להיות התמונה המלאה עצמה. אבל במקביל עליו גם להישאר הוא עצמו. וכדי שהדבר הזה יתרחש, לשם כך על האדם להיות מוכן לוותר גם על הקיום העצמי שלו. ונחזור ונחדד, גם אחרי שהאדם רואה את התמונה המלאה, גם אז הוא ממשיך להיות קיים. ואדרבה, אז הוא מרגיש שהוא באמת קיים. כי אז האדם מבין את מהות קיומו באמת. ואחרי שהאדם רואה את התמונה המלאה ומבין את סיבת כל הסיבות, אז הוא גם מתחיל ליהנות מהחיים ולהרגיש טוב אמיתי. אבל כדי שהאדם יגיע לכל ... סופי, שחלק ממנו הוא הרצון לדעת את האמת. ואחרי שהאדם משיג את האין סוף בשכלו, אז הוא רואה את התמונה המלאה, ומגלה גם את שורש הרצון של עצמו. ולכל דבר ודבר בעולם, יש את הדרך להשיג אותו. ויש גם דרך ... הכל, כולל אפילו על קיומו העצמי. וכאשר יש לאדם רצון אמיתי בשלמות, אז ורק אז האדם מצליח לראות את התמונה המלאה של המציאות. וכדי להגיע לכל זה, על האדם לחפש תמיד את שורש ואת סיבת הרצון שלו. והפיקח, בנוסף על ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?