... לידי ביטוי בצורות שונות. ורק כלפי חוץ זה נראה כבעיות שונות, אבל באמת זאת בעיה אחת, שהיא רק בצורות שונות. וכל זמן שהאדם לא פתר את כל הבעיות האישיות שלו ולא הגיע אל
השלמות האישית של עצמו, הרי שהוא עוד לא הצליח להתמודד עם שורש הבעיות, ואכ הוא לא באמת יכול לתת עצות יעילות באמת. וכל זמן שהאדם לא הגיע אל
השלמות, הרי שכל העצות שלו לגבי איך להגיע אל
השלמות, הן רק עצות שנובעות מהדמיון שלו. כי מאחר שהאדם עוד לא הגיע אל
השלמות, הרי שאין לו מושג אמיתי, מהי
השלמות ולהיכן הוא צועד. וכל העצות שלו, הן רק השערות שונות עפ הדמיון שלו. וכאשר האדם לא הגיע אל
השלמות, הרי שהעצות שלו הן מלמטה למעלה. זא הן מייעצות לאדם כיצד להגיע למעלה אל
השלמות, אבל הן ניתנות מנקודת מבט נמוכה של חוסר שלמות. דהיינו, החולה מנסה לייעץ לשאר החולים, איך להתרפא מהמחלה שהוא עצמו נמצא בה וכולי. ומי שהוא חכם אמיתי ושהגיע אל
השלמות האמיתית, העצות שלו הן מלמעלה למטה. דהיינו, כל עצה ועצה שהוא נותן בכל נושא ונושא, גם אם זה נושא שאין לו שום קשר לעניין
השלמות של האדם, הרי שבכל עצה ועצה כזאת יש את השכל של
השלמות . כי החכם האמיתי, מלביש את הדרך של
השלמות, בכל העצות שלו. והעצות של החכם האמיתי, הן מלמעלה למטה. דהיינו, הוא רואה את סוף הדרך, והוא כבר נמצא בסוף הדרך, והוא נותן את העצות שלו, מתוך המקום שלו שהוא סוף הדרך. ומשם הוא מנווט את האדם, אל
השלמות האישית שלו. ונסכם: עצה טובה באמת, היא כזו שהיא ניתנת מנקודת המבט של
השלמות. דהיינו, עצה שיש בתוכה את השכל ואת הדרך שמובילה אל
השלמות. ומצד האמת, בכל העצות שיש בעולם, יש את השכל ואת הדרך אל
השלמות. רק שהאדם לא יודע את הדרך הנסתרת שיש בכל דבר ודבר וכולי. ...