... אתה חופשי ולא נהנה כאשר אתה לא חופשי. מדוע אנשים לא נהנים בעבודה או בלימודים? הבעיה המרכזית היא
תחושת החופש . אם האדם מרגיש לא חופשי, הוא מרגיש מוגבל, לחוץ או כפוי לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות. הדוגמה שניתנה היא של ... מרגיש שהוא עושה את הדברים הללו מתוך אילוץ. הוא רוצה להצליח בלימודים, אבל מרגיש שזה גוזל ממנו את
תחושת החופש ואת הזמן הפנוי שבו הוא יכול ליהנות. הוא נמצא במצב של סתירה פנימית: מצד אחד רוצה ליהנות ומצד שני רוצה להצליח ... לנסות לפצח את המנגנון הפנימי, כלומר, להקדיש זמן לחשיבה עמוקה ולנסות להבין למה ההנאה שלך תלויה
בתחושת החופש שלך. המטרה היא לשנות את האמונה שאומרת: רק כשאני חופשי אני נהנה, ולאפשר לעצמך ליהנות גם כאשר אתה לא חופשי. ... אני לא חופשי, אני סובל. הוא טוען שאם תשקיע זמן ותשומת לב במחשבה למה ההנאה שלך חייבת להיות תלויה
בתחושת החופש, תוכל בסופו של דבר להפסיק להיות תלוי בתחושה זו. התהליך הזה דורש חשיבה מעמיקה וחקירה עצמית, שתאפשר לך להרגיש ...